Wednesday, August 11, 2010

پس از شکایت علیه مسئولان سپاه؛ صفایی فراهانی به اوین باز می‌گردد

پس از شکایت علیه مسئولان سپاه؛ صفایی فراهانی به اوین باز می‌گردد




پس از انتشار مصاحبه محسن صفایی فراهانی در مورد شکایت هفت از فعال سیاسی از یکی از مسئولان سپاه پاسداران، مسئولان قضایی از او خواستند تا بعدازظهر امروز خود را به زندان اوین معرفی کند.

به گزارش «پارلمان‌نیوز»، صفایی فراهانی با تاکید بر اینکه شکایت خود را پس نخواهد گرفت اعلام کرد که به زندان باز خواهد گشت.



نگرانی خانواده کیوان صمیمی درباره تداوم اعتصاب غذای این روزنامه نگار



خانواده کیوان صمیمی نگران سلامت وی هستند. وی یکی از این شانزده زندانی بود که گفته تا لحظه “انتقال” پانزده زندانی سیاسی از انفرادی به بند “عمومی” ۳۵۰ به اعتصاب غذایش ادامه خواهد داد.

به گزارش جرس، پانزده زندانی سیاسی در شانزدهمین روز اعتصاب غذای خود، پس از دریافت پیام های آقایان میرحسین موسوی و کروبی ، چهره های برجسته سیاسی و کنشگران مدنی و دیگر اقشار مردم که نگران سلامت آنها بودند، اعتصاب غذای خود را شکستند.

این در حالی است که خانواده و نزدیکان آقای صمیمی به شدت نگران وضعیت جسمانی ایشان هستند، یکی از بستگان کيوان صميمی به جرس گفت :

آقای صمیمی انسانی هدف محور هستند و با انگیزه شخصی این اعتصاب را آغاز نکرده اند و به خاطر شرایط نامناسب زندانیان دیگر دست به اعتصاب زدند. به همین علت محکم بر سر حرفشان خواهند ایستاد تا زندانیان به بند عمومی منتقل شوند مگر اینکه ملاقاتی به خانواده شان با ایشان داده شود تا وی را قانع کنند که اعتصاب خود را بشکند، یا شرایطی دیگر که منجر به شکستن اعتصاب غذایشان شود. اگر اعتصاب آقای صمیمی شخصی بود، حتما قبل از اینکه دست به اعتصاب بزنند با خانواده اشان مشورت می کردند چون یکی از ویژگی های ایشان این است که در هر کاری همیشه اهل مشورت هستند. ما و خانواده ایشان به شدت نگران سلامت ایشان هستیم چون ایشان با توجه به سن بالایشان دارای بیماری فشار خون هستند و مشکل قلبی دارند و تداوم اعتصاب غذای می تواند برای سلامتی ایشان به “شدت” خطرناک باشد. همین که با این سن و وضعیت جسمانی باید حکمشان را بگذرانند کافیست، دیگر این فشارها برای چیست؟ امیدواریم مسئولین هر چه زودتر ملاقاتی به ایشان با خانواده اشان بدهند.

مشایی : تخریب بنده از سوی بعضی باندهای قدرت-ثروت و عناصر عوام فریب جای تعجب ندارد

مهر : رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به واکنش‌ها نسبت به اظهاراتش گفت: تخریب بنده از سوی بعضی باندهای قدرت-ثروت و عناصر عوام فریب جای تعجب ندارد اما برخورد سطحی، چکشی و غیرعادلانه از سوی برخی اندیشمندان و فعالان حوزه دین با مباحث مطرح شده موجب تأسف است.




به گزارش خبرگزاری مهر، اسفندیار رحیم مشایی مشاور و رئیس دفتر احمدی نژاد در دیدار تعدادی از دانشجویان در پاسخ به واکنش‌های اخیر نسبت به برخی سخنانش گفت: همه ‌آنچه را که مطرح می‌کنم بر اساس فرامین اسلام ناب محمدی و بسیاری از آنها در حال اجرا است.



مشایی افزود: تمامی مباحثی که طی این مدت به آن‌ها اشاره کردم، منطبق با آموزه‌های دین است که یا عملی شده و یا مورد غفلت واقع شده است.

وی تصریح کرد: نمی‌توان به آموزه‌های دینی بر اساس سلیقه‌ شخصی و یا گزینشی برخورد کرد و جامعه را به صورت غیرمنسجم و با راهکارهای متناقض اداره نمود، زیرا برخورد گزینشی با فرامین دینی موجب ناکارآمدی مدیریت دینی می‌شود که متاسفانه بعضی دلسوزان نسبت به این مهم غفلت می‌کنند.



مشایی سپس با بیان اینکه تخریب او از سوی آنچه آن را " بعضی باندهای قدرت – ثروت و عناصر عوام ‌فریب " می‌خواند، جای تعجب ندارد، افزود: اما برخورد سطحی، چکشی و غیرعادلانه از سوی برخی اندیشمندان و فعالان حوزه دین با مباحث مطرح شده موجب تاسف است و باعث نهادینه شدن یک رفتار غلط در سطح عموم جامعه می‌شود.



رئیس کمیسیون فرهنگی دولت، خاطرنشان کرد: این منطق که یک مسوول اجرایی، حرف نزند و دیدگاه‌هایش را مطرح نکند، از کدام آموزه دینی و فقهی استخراج و استنتاج شده است؟ برخلاف بعضی‌ها، حرف‌های بنده نه فقط تئورپردازی نیست، بلکه بیان بسیاری از رفتارهای جاری است که بنده فقط در مقام تبیین یا تصحیح آنها سخن می‌گویم.



مشایی با اعلام اینکه "به نظرات دلسوزان دین و انقلاب احترام می‌گذارم"، تاکید کرد: بسیاری از واکنش‌ها را دلسوزانه می‌دانم، اما معتقدم برخوردهای دور از استدلال و فاقد مبانی و آداب نقادی، برخلاف هدف‌گذاری برخی دوستان، موجب اقبال جامعه به سوی دیدگاه‌های ارایه شده می‌شود، زیرا قاطبه مردم دلسوزی برای دین را با ناسزاگویی، اتهام‌زنی و بالا بردن صدا به رسمیت نمی‌شناسند و فقط برخورد انسانی، علمی و اخلاقی را می‌پسندند

پاسخ مشايي به اظهارات سرلشکر فيروزآبادي؛

ایرنا : مشاور و رييس دفتر رييس جمهوري در پاسخ به اظهارات روز گذشته سرلشکر فيروزآبادي تاکيد کرد براي روشن شدن افکار عمومي و اتهامات وارده حتما موضوع را از مسير قضايي پيگيري خواهم کرد.




به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا،‌ "اسفنديار رحيم مشايي" که روز چهارشنبه در جمع مديران و سردبيران خبرگزاري جمهوري اسلامي حضور يافته بود،اظهار داشت :‌به خاطر اتهاماتي که از سوي وي به من وارده شده محق هستم از مسير قضايي موضوع را پيگيري کنم و اين کار ر ا براي تنوير افکار عمومي انجام خواهم داد.

مشايي يادآور شد :‌ناچارم اين اتهامات بد و موهن را از طريق دستگاه قضايي پيگيري کنم.



وي در عين حال تاکيد کرد :‌به لحاظ شخصي مسئله را به خدا واگذار مي کنم زيرا در برابر امثال آنها خداوند براي من کفايت مي کنم و براي آنها هم بهتر است چون خداوند از من بخشنده تر است.