Sunday, June 26, 2011

چهره ۹۰ درصد خانه ها از دیش و تجهیزات گیرنده ماهواره پاک شد

چهره ۹۰ درصد خانه ها از دیش و تجهیزات گیرنده ماهواره پاک شد




فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه در سه ماهه نخست سال جاری شاهد افزایش سه برابری کشفیات ادوات ماهواره بودیم گفت: پس از برخورد پلیس چهره ۹۰ درصد خانه ها از دیش و تجهیزات گیرنده ماهواره پاک شده است.



به گزارش مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح مرکز تربیت سگهای مواد یاب در جمع خبرنگاران در پاسخ به مهر گفت: به جز دیش مابقی ادوات ماهواره در خارج از کشور تولید می شود. پلیس جدیت لازم را برای برخورد با تولید کنندگان و توزیع کنندگان دیش دارد. همچنین با نصب کنندگان ماهواره به شدت برخورد می کند.



وی ادامه داد: در مواردی که مردم جدیت برخورد پلیس را مشاهده کرده اند همکاری لازم را با ماموران انجام می دهند. پس از برخورد پلیس چهره ۹۰ درصد خانه ها از دیش و تجهیزات گیرنده ماهواره پاک شده است.



اسماعیلی مقدم با اشاره به نقش رسانه ها و صدا و سیما در فرهنگ سازی تصریح کرد: اگر چه برخورد سلبی و قهری با ماهواره لازم است اما پوشش رسانه ای و فرهنگ سازی در کاهش گرایش مردم به ماهواره موثر است.



فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد میزان کشف مواد مخدر توسط سگ ها گفت: اگرچه مقدار کشفیات سگ ها زیاد نیست اما تعداد آنها زیاد است. با انتقال سگ ها به سایر شهرستان ها آموزش لازم به استانها در این زمینه داده می شود.

فیلم / دستگیری کودکان در اعتراضات مردمی سوریه

فیلم / دستگیری کودکان در اعتراضات مردمی سوریه










باهنر: دوره دولت دهم باید به طور طبیعی تمام شود

باهنر: دوره دولت دهم باید به طور طبیعی تمام شود




رادیو فردا : محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، بااشاره به نحوه برخورد نمایندگان مجلس با محمود احمدی‌نژاد در جلسه رای اعتماد گفته است، باید دوره دولت دهم «به طور طبیعی» تمام شود.



به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفته است، دوره دولت دهم باید به طور طبیعی تمام شود.



وی که روز شنبه در نشست جامعه اسلامی مهندسین سخنرانی می‌کرد، همچنین افزوده است: «ما این را می‌خواهیم و رئیس جمهور نیز این را می‌خواهد.»



در اوایل خرداد ماه و به دنبال بالا گرفتن اختلاف‌ها میان محمود احمدی‌نژاد و آیت‌الله خامنه‌ای بر سر وزارت اطلاعات نیز، محمدرضا باهنر گفته بود، برداشت مجلس این است که رهبر جمهوری اسلامی علاقمند است، دولت دهم تا پایان دوره قانونی به کار خود ادامه دهد.



این در حالی است که بر اساس گفته‌های برخی از مقام‌های جمهوری اسلامی در زمان «خانه‌نشینی» ۱۱ روزه محمود احمدی‌نژاد در اعتراض به ابقای وزیر اطلاعات توسط رهبر جمهوری اسلامی، گزینه برکناری وی به طور جدی مطرح بوده است.



مجتبی ذوالنور، جانشین پیشین نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه با اعلام این که مجلس برای رئیس دولت ضرب‌الاجل تعیین کرده بود، گفته است: «به تعبیر بنده احمدی‌نژاد رغبتا بر سر کار نیامده است و از روی ناچاری و اجبار آمد، چون مجلس ملتهب شده بود و ضرب‌الاجل هم تمام شده بود و اگر آن روز سر کارش حاضر نمی‌شد، فردای آن روز استیضاح می‌شد.»



در این میان محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از محمود احمدی‌نژاد خواسته است، «مرز خود را با جریان انحرافی شفاف و روشن کند.»



وی همچنین افزوده است: «برخی معتقدند داستان دولت و جریان انحرافی جدایی‌ناپذیر هستند و افرادی مانند حجت‌الاسلام ذوالنور از تعبیر "دوقلوهای لاله و لادن" برای این دو استفاده می‌کنند.»



اشاره نایب رئیس مجلس به سخنان مجتبی ذوالنور است که در این باره گفته بود: «برخی می‌گویند اگر احمدی‌نژاد و مشایی را از هم جدا کنیم درست می‌شود. احمدی‌نژاد و مشایی مانند لاله و لادن، دو قلوهای به هم چسبیده هستند که وقتی آنها را جراحی کردند، هر دو از بین رفتند.»



محمدرضا باهنر در بخش دیگری از سخنان خود در عین حال از نمایندگان مجلس به سبب نوع برخورد با محمود احمدی‌نژاد در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی وزارت ورزش انتقاد کرده و آن را « اتفاقی ناخوشایند» دانسته که به گفته وی در « شأن مجلس و دولت نبود.»



هفته گذشته و در جریان سخنان محمود احمدی‌نژاد در مجلس در دفاع از حمید سجادی، گزینه پیشنهادی وی برای وزارت ورزش، شماری از نمایندگان با گفتن عدد دو به نشانه مخالفت با رئیس دولت، بارها سخنان وی را قطع کرده بودند.



محمود احمدی‌نژاد هم در واکنش به این اقدام گفته بود: «من هم به دو-دوهای شما دو میگویم.»



با این حال محالفت‌های نمایندگان که به گزینه پیشنهادی احمدی‌نژاد برای وزارت ورزش و جوانان هم رای اعتماد ندادند، ادامه یافته بود و رئیس دولت هم خطاب به آنها گفته بود: «وقتی کسی میگوید که نوکر مردم است این قدر با او ور نروید.»



در این میان محمدرضا باهنر در این باره گفته است: «دو، چهار و این‌ها در مجلس حادثه‌ای شده است؛ اگر نمایندگان موافق طرحی باشند، دکمه چهار را فشار می‌دهند و اگر مخالف باشند دکمه دو را فشار می‌دهند و خیلی برداشت می‌کنند که واژه "دو" در ضمن ابراز رأی منفی نوعی توهین است که از بخش‌های زشت قضیه است.»



نایب رئیس مجلس همچنین با بیان این که استقبال نمایندگان از رئیس دولت مثل «سایر اوقات» نبود، اظهار داشته است: «استقبال نمایندگان سرد بود و به‎ خلاف دوره‌های قبل اطراف ایشان خلوت بود.»



در همین حال محمود احمدی‌نژاد روز یکشنبه از شرکت در مجلس برای دادن رای اعتماد به علی نیکزاد، به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت راه و شهرسازی خودداری کرد و معاون اول خود را به این جلسه فرستاد.



در همین روز رئیس دولت دهم همچنین بر خلاف سال‌های گذشته از همایش سالانه قوه قضاییه که هر سال در آن سخنرانی می‌کرد، نیز خودداری کرد.

خداحافظی با یارانه نقدی تا 2 ماه دیگر / دولت کارت انرژی میدهد

خداحافظی با یارانه نقدی تا 2 ماه دیگر / دولت کارت انرژی میدهد




فارس: سخنگوي كميسيون انرژي مجلس گفت: دولت قصد دارد پس از ماه رمضان كارت انرژي را بين مردم توزيع كنند.



سيدعماد حسيني سخنگوي كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جايگزيني كارت انرژي به جاي يارانه نقدي اظهار داشت: نمايندگان دولت در آخرين جلسه كميسيون انرژي با سازمان هدفمندي يارانه‌ها اعلام كردند كه دولت قصد دارد، پس از ماه رمضان كارت انرژي را بين مردم توزيع كنند.



وي با بيان اينكه جايگزيني كارت‌هاي انرژي پيشنهاد دولت بود و اكنون قرار است شكل اجرايي به خود بگيرد، گفت: با اين اقدام پرداخت نقدي يارانه‌ها جاي خود را به كارت‌هاي انرژي مي‌دهند كه با اين كارت‌ها علاوه بر اينكه مي‌توان قبض‌هاي آب، برق و گاز را پرداخت كرد، در پمپ‌هاي بنزين نيز مي‌توان از آن استفاده كرد.



اين عضو كميسيون انرژي مجلس همچنين يادآور شد: هدف از اجراي اين طرح رفع مشكل مردم در پرداخت قبوض است و خانواده‌ها مي‌توانند مازاد يارانه‌هاي خود را پس از زماني كه دولت معين مي‌كند، از كارت‌هاي خود برداشت كنند.

احمدی نژاد در همایش قوه قضائیه شرکت نکرد

احمدی نژاد در همایش قوه قضائیه شرکت نکرد


* فرناز کمالی، فعال حقوق زنان، احضار شد



احمدی نژاد در همایش قوه قضائیه شرکت نکرد



دیروز، در آستانه سالگرد کشته های هفت تیر و هفته قوه قضاییه همایش سراسری این قوه با حضور مسولان و دادستان‌های کشور برگزار شد. اما در همایش سراسری امسال که مانند سال‌های گذشته برگزار شد، غیبت یکی از مدوعوین و سخران همایش چشم گیر بود.

به گزارش اعتدال، علی‌رغم دعوت و پیگیری‌های فراوان از دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور برای حضور و سخنرانی در این همایش، وی امروز در این اجلاس شرکت نکرد.

حضور نیافتن احمدی نژاد در این همایش سراسری در حالی بود که طی سال‌های گذشته وی یکی از سخرانان مراسم افتتاحیه بوده است.



فرناز کمالی، فعال حقوق زنان، احضار شد



فرناز کمالی، دانشجوى رشته علوم سیاسى دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز و فعال حقوق زنان، جهت اخذ آخرین دفاعیات احضار شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرناز کمالی که آخرین بار در جریان تجمعات یکم اسفندماه ۸۹ و در چهار راه فلسطین تهران بازداشت شده بود، جهت اخذ آخرین دفاعیات به شعبه ۴ بازپرسی اوین احضار شده است.

طبق این احضاریه کتبی که گویا مربوط به پرونده قبلی خانم کمالی ست، چنانچه وی در زمان تعیین شده در محل مذکور حاضر نشود، دادگاه برای ایشان حکم غیابی صادر خواهد نمود.

گفتنی ست که این فعال حقوق زنان اواسط اسفند ماه سال گذشته و به قید وثیقهٔ ۳۰۰ میلیونی به طور موقت آزاد شده بود.

سئوال از احمدی نژاد به هیئت رئیسه مجلس ارسال شد

سئوال از احمدی نژاد به هیئت رئیسه مجلس ارسال شد




مهر:طرح سئوال از احمدی نژاد روز یکشنبه با 100 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شد.



علی مطهری نماینده تهران از طراحان اصلی سئوال از رئیس جمهور که از مدتها پیش این طرح را پیگیری می کند روز یکشنبه (دیروز) این طرح را با 100 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرد.



این طرح زمانی به هیئت رئیسه تقدیم شد که محمد رضا باهنر ریاست جلسه علنی مجلس را در روز یکشنبه عهده دار بود.



مهمترین محورهای این طرح تخلفات قانونی دولت از جمله عدم اجرای قانون مترو و عدم معرفی وزیر ورزش در مهلت قانونی و همچنین مسائل مربوط به امور فرهنگی از جمله اجرای قانون عفاف و حجاب در کشور است.



علی مطهری که مدتهاست پیگیر ارائه این طرح به هیئت رئیسه مجلس است پیش از این علت به تعویق انداختن ارائه آن را جلوگیری از به هم زدن آرامش در کشور عنوان کرده بود و تاکید داشت این طرح در شرایط مناسب پیگیری خواهد شد.



طبق اصل 88 قانون اساسی "در هر مورد که حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور و یا هر یک از نمایندگان از وزیر مسئول، درباره یکی از وظایف آنان سئوال کنند، رئیس جمهور یا وزیر موظف است در مجلس حاضر شود و به سئوال جواب دهد و این جواب نباید در مورد رئیس جمهور بیش از یک ماه و در مورد وزیر بیش از ده روز به تأخیر افتاد مگر با عذر موجه به تشخیص مجلس شورای اسلامی".

"احمدی‌نژاد با وزیر اطلاعات همکاری نمی‌کند"

"احمدی‌نژاد با وزیر اطلاعات همکاری نمی‌کند"




دیگربان : سایت «مجمل‌نیوز» اعلام کرد محمود احمدی‌نژاد از همکاری با حیدر مصلحی وزیر اطلاعات خودداری می‌کند.



این سایت روز دوشنبه (ششم تیر) اعلام کرده که احمدی‌نژاد «با وجود تلاش وزیر اطلاعات برای برقراری تعامل نزدیک و روابط حسنه با وی» برخورد‌های «سرد و منفعلانه‌ای را در پیش گرفته است.»



آن‌طور که «مجمل‌نیوز» گزارش کرده٬ احمدی‌نژاد تاکنون حاضر نشده است به سه نامه وزیر اطلاعات در خصوص تشکیل جلسه‌ای در خصوص مسائل امنیتی کشور پاسخ بدهد.



به گزارش این سایت٬ احمدی‌نژاد در پاسخ به این درخواست‌های وزیر اطلاعات به وی گفته که «شما همانگونه که به دیگران گزارش مکتوب می‌دهید، به من هم گزارش مکتوب بدهید.»



رئیس دولت دهم همچنین در واکنش به اصرار حیدر مصلحی برای برگزاری جلسات امنیتی٬ خطاب به وی گفته که «اگر خیلی اصرار دارید با مشایی یا جلیلی جلسه بگذارید و آن‌ها مطالب را به من منتقل می‌کنند.»



بر اساس این گزارش، به تازگی وزیر اطلاعات از احمدی‌نژاد برای شرکت در همایش مدیران کل این وزارتخانه دعوت کرده بود که وی گفته بود: «بنده شرکت نمی‌کنم، بروید از دیگران دعوت کنید.»



اردیبهشت ماه امسال علی خامنه‌ای با برکناری حیدر مصلحی از مقام خود از سوی احمدی‌نژاد مخالفت کرد که این مخالفت با قهر ۱۱ روزه رئیس دولت دهم مواجه شد.



از آن زمان تاکنون رابطه احمدی‌نژاد و خامنه‌ای به سردی گرائیده و حامیان دو طرف حملات گسترده‌ای علیه یکدیگر ترتیب داده‌اند.



این نخستین گزارش غیررسمی از رابطه احمدی‌نژاد با مصلحی در دو ماه گذشته است که نشان می‌دهد رئیس دولت دهم همچنان بر موضع قبلی خود در خصوص وزیر اطلاعات پافشاری می‌کند.







امین زاده از سی سی یو: اعتصاب غذایم را نمی شکنم

امین زاده از سی سی یو: اعتصاب غذایم را نمی شکنم


محسن امین زاده یکی از زندانیان سیاسی اعتصاب کننده زندان اوین که به دلیل وخامت حال در بخش سی سی یو بیمارستان مدرس تهران بستری شد اعلام کرد که اعتصاب غذای خود را نمی شکند.



بنا به اخبار رسیده به کلمه، وی از روز گذشته به دلیل مشکل فشار خون که در اثر اعتصاب غذا هم تشدید شده از زندان به بیمارستان منتقل شد اما تنها اجازه وصل کردن سرم را می دهد ، آب و قند مصرف می کند و همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد.



وی گفته است تا زمانیکه سایر زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین در اعتصاب غذا هستند وی هم در اعتصاب باقی می ماند.



امین زاده، معاون وزارت خارجه در دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی به همراه یازده نفر دیگر در بند ۳۵۰ اوین در اعتراض به جان باختن هاله سحابی و هدی صابر از زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده است.



خانواده محسن امین زاده در همین باره گفته اند که وی مشکل فشار خون دارد و دائماً باید دارومصرف کند و در چنین شرایطی اعتصاب غذا برای وی خطرناک است.



همسر محسن امین زاده اضافه کرده است: مسؤولیت جان همسر من با مسؤولان زندان و مسؤولان قضایی است. ایشان دو سال است که به دلیل بی عدالتی ها در زندان به سر می برند و در طول این مدت از نظر جسمانی بسیار ضعیف شده اند. ما به شدت نگران هستیم فاجعه ای که در اثر سهل انگاری مسؤولان زندان رخ داد و آقای هدی صابر عزیز را از دست دادیم دوباره اتفاق بیفتد. من از مسؤولان می خواهم هرچه سریعتر از وقوع فجایع بیشتر جلوگیری کنند.



عبدالله مومنی ابوالفضل قدیانی و بهمن احمدی امویی نیز در هفتمین روز اعتصاب غذای خود در بند ۳۵۰ با مشکلات شدید جسمی مواجه شده اند و برای دریافت کمک های پزشکی به بهداری زندان اوین منتقل شده اند.گفته می شود پیش از محسن امین زاده، مهدی کریمیان اقبال، یکی از اعضای جبهه مشارکت نیز به دلیل اوضاع نامساعد جسمی اش به بیمارستان مدرس منتقل شده بود.

فرود «ایران ایر» در فرودگاه بلگراد ممنوع شد

فرود «ایران ایر» در فرودگاه بلگراد ممنوع شد




ایربا: رسانه های خبری بالکان گزارش داده اند که از هفته گذشته انجام پروازهای شرکت هواپیمایی ایران (ایران ایر) از غرب اروپا به مقصد تهران که طی سه ماه اخیر از طریق بلگراد انجام می شده، به حالت تعلیق در آمده است!



بر اساس گزارشات منتشر شده در برخی منابع خبری بالکان، فرودگاه "نیکولا تسلا" بلگراد طی هفته های اخیر به دلیل ارائه خدمات پروازی به شرکت هواپیمای ملی ایران تحت فشار شدیدی قرار گرفته است.



بر اساس این گزارش ایالات متحده به تازگی به تمام فرودگاه های اروپا جهت توقف خدمات پروازی به شرکت هواپیمایی ایران ایر هشدار داده است.



این در حالی است که منابع خبری صربی می گویند پیش از اعلام این هشدار و از ماه مارس سال 2011 همچون بسیاری از فرودگاه های دیگر اروپا از ارائه خدمات پروازی به هواپیماهای ایران ایر از جمله "سوخت گیری" دریغ نکرده اند.



به گزارش ایربا، در پی تعلیق کامل خدمات پروازی فرودگاه بلگراد به هواپیماهای ایران ایر، پروازهایی که پیش از این برای برخی خدمات فنی از جمله سوخت گیری در پایتخت صربستان فرود می آمدند، اکنون در بوداپست، پایتخت بلغارستان فرود می آیند.



گفتنی است که در خلال این فرود و سوخت گیری هواپیما، مسافران به هیچ وجه اجازه خروج از هواپیما را نداشته و باید تمام مدت را در داخل هواپیما سپری کنند.



بر اساس این گزارش منابع آگاه در فرودگاه "نیکولا تسلا" همچنین اعلام کرده اند که تعلیق ارائه خدمات فنی و عدم پذیرش هواپیماهای ایران ایر در این فرودگاه را به اطلاع مسئولان ایران ایر رسانده اند.



آخرین "پرواز فنی" ایران ایر به فرودگاه "نیکولا تسلا" بلگراد هجدهم ماه جون انجام شده است.



پرواز فنی به پروازهایی گفته می شود که در آن هواپیما برای ارائه برخی خدمات فنی از جمله سوخت گیری در فرودگاه میزبان فرود می آید.



به گزارش ایربا، وزارت خزانه داری آمریکا چند روز قبل با صدور بیانیه ای رسمی اعلام کرد که نام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران ایر) و شرکت هواپیمایی ایران ایر تور را به فهرست تحریم های خود افزوده است.



سرتیم حفاظت احمدی نژاد استعفا داد

سرتیم حفاظت احمدی نژاد استعفا داد




سردار نجفی که مسئولیت تیم حفاظت احمدی نژاد را برعهده داشت، چندی پیش استعفا داد که مورد پذیرش فرماندهی سپاه حفاظت و نیز شخص رییس جمهور قرار گرفت.



به گزارش تابناک؛ سردار عبدالعلی نجفی که پیشتر فرمانده سپاه انصار المهدی بوده است، در زمان انتخابات سال ۸۴ فرماند سپاه استان فارس بود.



بنابر این گزارش، وی یکی از گزینه‌های اصلی استانداری فارس در اول دولت نهم بود که به دلیل برخی مسایل، به فرماندهی سپاه انصار المهدی منصوب می‌شود.



گفته می شود اخیرا نجفی به دلیل دقت در انجام ماموریت‌های حفاظتی از احمدی نژاد، با اطرافیان و نزدیکان احمدی نژاد با مشکل برخورد کرده بود که ناچار به استعفا شده تا خللی در امر حفاظت ایجاد نشود. البته این استعفا بر اثر فشار گروه انحرافی، مورد پذیرش احمدی نژاد نیز قرار گرفته است.



بر این اساس، اکنون سرهنگ اسد نژاد سرپرستی تیم حفاظت احمدی نژاد را برعهده دارد.



گفتنی است عبدالعلی نجفی که در کارنامه خود فرماندهی سپاه فارس را دارد، از سوی عبدالله شهبازی متهم به فساد مالی شده بود که با شکایت نجفی، دادگاه شهبازی را به جرم تهمت، نشر اکاذیب و افترا به ۱۷ ماه حبس قطعی محکوم کرد.