Saturday, June 28, 2014

تنش و درگیری در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه امیرکبیر مراسم معرفی سرپرست جدید دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تهران با تنش و شعارهای اعتراضی بعضی دانشجویان برگزار شد. به گزارش بی بی سی، احمد معتمدی، وزیر ارتباطات در دولت محمد خاتمی سرپرست دانشگاه امیرکبیر (پلی‌تکنیک) شده است. خبرگزاری مهر گزارش داده که بعد از بسته شدن در ورودی سالن محل برگزاری مراسم، شماری از دانشجویان که می‌خواستند وارد سالن شوند، "با ماموران دانشگاه درگیر شدند، در شیشه ای ساختمان را شکستند و وارد سالن محل برگزاری مراسم شدند." حامد اقبالی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر هم به خبرگزاری فارس گفته "عده‌ای با شکستن در و پنجره وارد سالن شدند و مراسم را بر هم زدند." به گفته آقای اقبالی یکی از استادان دانشگاه در این سانحه مجروح شده است. دانشجویان معترض در پلاکاردهایشان نوشته بودند مخالف "سیاسی‌شدن دانشگاه" و رواج "جریانی خاص" در این دانشگاه هستند. باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صدا و سیمای ایران گزارش داده دلیل اعتراض بعضی دانشجویان، مخالفت با انتصاب آقای معتمدی به عنوان سرپرست امیرکبیر است. با وجود این یکی از حاضران در مراسم به بی‌بی‌سی فارسی گفت که بیشتر شعارها در حمایت از آقای معتمدی بوده و اکثر حاضران از او حمایت کرده‌اند. سرپرست دانشگاه امیرکبیر گفته قصد دارد نشاط و شادابی را به دانشگاه برگرداند. به گفته آقای معتمدی، کاهش نشاط و شادابی باعث "چندبرابر شدن" مهاجرت و خروج نخبگان از ایران شده است. دانشگاه امیرکبیر یکی از باسابقه‌ترین موسسات آموزش عالی ایران در زمینه فنی و مهندسی است که سال ۱۳۳۷ فعالیت‌های خود را تحت عنوان 'پلی‌تکنیک تهران' آغاز کرد

تنش و درگیری در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه امیرکبیر


مراسم معرفی سرپرست جدید دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تهران با تنش و شعارهای اعتراضی بعضی دانشجویان برگزار شد.

به گزارش بی بی سی، احمد معتمدی، وزیر ارتباطات در دولت محمد خاتمی سرپرست دانشگاه امیرکبیر (پلی‌تکنیک) شده است.

خبرگزاری مهر گزارش داده که بعد از بسته شدن در ورودی سالن محل برگزاری مراسم، شماری از دانشجویان که می‌خواستند وارد سالن شوند، "با ماموران دانشگاه درگیر شدند، در شیشه ای ساختمان را شکستند و وارد سالن محل برگزاری مراسم شدند."

حامد اقبالی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر هم به خبرگزاری فارس گفته "عده‌ای با شکستن در و پنجره وارد سالن شدند و مراسم را بر هم زدند."
به گفته آقای اقبالی یکی از استادان دانشگاه در این سانحه مجروح شده است.

دانشجویان معترض در پلاکاردهایشان نوشته بودند مخالف "سیاسی‌شدن دانشگاه" و رواج "جریانی خاص" در این دانشگاه هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صدا و سیمای ایران گزارش داده دلیل اعتراض بعضی دانشجویان، مخالفت با انتصاب آقای معتمدی به عنوان سرپرست امیرکبیر است.

با وجود این یکی از حاضران در مراسم به بی‌بی‌سی فارسی گفت که بیشتر شعارها در حمایت از آقای معتمدی بوده و اکثر حاضران از او حمایت کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه امیرکبیر گفته قصد دارد نشاط و شادابی را به دانشگاه برگرداند.

به گفته آقای معتمدی، کاهش نشاط و شادابی باعث "چندبرابر شدن" مهاجرت و خروج نخبگان از ایران شده است.

دانشگاه امیرکبیر یکی از باسابقه‌ترین موسسات آموزش عالی ایران در زمینه فنی و مهندسی است که سال ۱۳۳۷ فعالیت‌های خود را تحت عنوان 'پلی‌تکنیک تهران' آغاز کرد