Sunday, August 1, 2010

پرسش و پاسخ حجت الاسلام محسن کدیور

پرسش و پاسخ حجت الاسلام محسن کدیور

سرنیزه کُند سپاه

جنازه نظام را سرپا نگه داشته







احساس خطر ناشی از بیداری ملت باعث شد تا آقای خامنه ای سپاه را بر کل کشور مسلط سازد و حکومت نظامی برقرار کند. تعداد قابل توجهی از وزرا، نمایندگان مجلس، استانداران و حتی یکی از معاونان قوه قضائیه، سپاهی هستند. مقامات بالای نیروی انتظامی یعنی از رده سرهنگ به بالا همگی پاسدار هستند. فرماندهان بسیاری از نیروهای ارتش نیز پاسدار هستند. این به معنای بی اعتمادی به همگان است. انتخاب سردار ذوالقدر به عنوان معاون قوه قضائیه از اتفاقات بسیار نادر در تاریخ ایران است که یک پاسدار و نظامی وارد قوه قضاییه شود. سپاه، امروز مانند آن غولی است که از شیشه خارج شده و معلوم نیست چگونه می توان آن را به درون شیشه بازگرداند. بسیاری از پاسداران اعتراض دارند که این نیرو را باید برای روز مبادا و برای مقابله با حمله خارجی و مشکلاتی که در آینده خواهیم داشت حفظ کرد. این عده می گویند با این شیوه، سپاه اعتبار خود را از دست داده است. بسیاری از بازجویی ها در جریانات اخیر توسط واحد اطلاعات سپاه انجام شد که ریزش های جدی در داخل سپاه به دنبال داشت. گفته می شود که بسیاری از جوان هایی که دستگیر شدند، فرزندان فرماندهان سپاه بودند. برخی از جنایات و فجایع زندانها از سوی پدرانی افشا شده است که در سپاه شاغلند و فرزندانشان در زندانها گرفتار شده بودند و می دیدند که چه به سرشان آورده شد. من فکر می کنم آینده آبستن حوادثی خواهد بود. ضعف با قلدری بر طرف نمی شود. اقدام غیر قانونی اخیر مجلس و شورای نگهبان در تعویق انتخابات شوراها گویای ضعف و ترس مفرط نظام استبدادی ازبرگزاری انتخابات در شرایط کنونی است. حاکمیت به خوبی می داند که مردم در هر نوع انتخابات عرض اندام می کنند.











حجت الاسلام "محسن کدیور" در یک جلسه سخنرانی و سپس پرسش و پاسخ در دانشگاه "دوک" در امریکا شرکت کرد تا درباره نامه اش خطاب به رئیس مجلس خبرگان رهبری، برای استیضاح علی خامنه ای توضیح بیشتری بدهد. او دراین باره مطالب مشروحی بیان کرد، اما در بخش پرسش و پاسخ ها اشاره به نکات مهم دیگری کرد که ما آن نکات را از آن سخنرانی مشروح استخراج کرده ایم.



کدیور گفت:



لباس شخصی ها حاصل پنهانکاری ها وعدم نظارت برعملکرد رهبر است. آنها بخشی از نیروهای مسلح ایران هستند و فرمانده کل قوا مسئول رفتار و عملکرد آنان است.

جمهوری اسلامی طی حیات سی و دوساله خود هرگز تا این حد ضعیف نبوده است. وی اقدام غیر قانونی اخیر مجلس و شورای نگهبان در تعویق انتخابات شوراها را گویای ضعف و ترس مفرط نظام از برگزاری انتخابات در شرایط کنونی و نشانی از پویایی جنبش سبز دانست. نظام، در واقع متلاشی است و الان این جنازه را با زور سر نیزه سرپا نگه داشته اند.



قطعا تعداد نیروهای مخلص در سپاه تقلیل پیدا کرده است اما نمی توانم بگویم که کاملا از این نیروها خالی شده باشد. البته سپاه با شناسایی نیروهای مخلص، محملی برای بازنشستگی و یا کنار گذاشته شدن آنان پیدا کرده و می کند تا آنها را از صحنه دور نگاه دارد. نتیجه ی این اقدامات نیز هرچه بیشتر سیاسی شدن سپاه بوده است به طوری که امروز سپاه پاسداران وارد سیاسی ترین دوران حیات خود شده است. قبلا سپاه هرگز به این شکل وارد عرصه های سیاسی و اقتصادی نشده بود. این تغییرات تماما در دوره آقای خامنه ای و بخصوص در زمان فرماندهی سردار جعفری اتفاق افتاده است.



احساس خطر ناشی از بیداری ملت باعث شد تا آقای خامنه ای سپاه را بر کل کشور مسلط سازد و به عبارتی حکومت نظامی برقرار کند. از آنجا که اصل 79 قانون اساسی اجازه برقراری حکومت نظامی را نمی دهد، آقای خامنه ای تصمیم گرفت تا برای کنترل کشور به دست نظامیان به کادر سازی از طریق سپاه پاسداران اقدام کند. ایشان نیروهای مورد نظر خود را از طریق سپاه وارد دستگاه اجرایی کرد. علی لاریجانی از سپاه پاسداران به ریاست صدا و سیما رسید و بعد رئیس مجلس شورای اسلامی شد و بنا بود که رئیس جمهور شود، ولی آقای خامنه ای مهره ی بهتری برای اجرای منویات خود پیدا کرد. سردار ضرغامی از سپاه به ریاست صدا و سیما رسید و در صف ریاست جمهوری است.



تعداد قابل توجهی از وزرا، نمایندگان مجلس، استانداران و حتی یکی از معاونان قوه قضائیه سپاهی هستند و در مجموع می توان گفت که کادر اصلی کشور از طریق سپاه تامین می شود. مقامات بالای نیروی انتظامی یعنی از رده سرهنگ به بالا همگی پاسدار هستند. فرماندهان بسیاری از نیروهای ارتش نیز پاسدار هستند. این به معنای بی اعتمادی به همگان است. سپاه حتی در قوه قضائیه نیز نفوذ کرده است. انتخاب سردار ذوالقدر به عنوان معاون قوه قضائیه از اتفاقات بسیار نادر در تاریخ ایران است که یک پاسدار و نظامی وارد قوه قضاییه شود. سپاه، امروز مانند آن غولی است که از شیشه خارج شده و معلوم نیست چگونه می توان آن را به درون شیشه بازگرداند. بسیاری از پاسداران اعتراض دارند که این نیرو را باید برای روز مبادا و برای مقابله با حمله خارجی و مشکلاتی که در آینده خواهیم داشت حفظ کرد . این عده می گویند به این شیوه، سپاه اعتبار خود را از دست داده است. بسیاری از بازجویی ها در جریانات اخیر توسط واحد اطلاعات سپاه انجام شد که ریزش های جدی در داخل سپاه به دنبال داشته است. به علت نبودن اطلاعات دقیق از داخل سپاه نمی توان به طور قطع اظهار نظر کرد اما گفته می شود که بسیاری از جوانهایی که دستگیر شدند، فرزندان فرماندهان سپاه بودند. برخی از جنایات و فجایع زندانها از سوی پدرانی افشا شده است که در سپاه شاغلند و فرزندانشان در زندانها گرفتار شده بودند و می دیدند که چه به سرشان آورده شده. من فکر می کنم آینده آبستن حوادثی خواهد بود. هر چند به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات نمی توانیم پیش بینی کنیم ولی این نکته را با قاطعیت می توان گفت که بحران مشروعیت در میان نیروهای مخلص سپاه به ریزش شدید دراین نیرو انجامیده است.



اگر کسی جنبش اعتراضی مردم در سال گذشته را صرفا در تظاهرات خیابانی ببیند، تحلیل غلطی خواهد بود. اما اگر آن را از زاویه آگاهی بخشی به توده های مردم، بالا رفتن شجاعت عمومی و ریزش و متزلزل شدن مشروعیت نظام و آغاز فروپاشی استبداد دینی ارزیابی کنیم، می توان گفت که موفق عمل کرده است. اینکه ما می بینیم افراد داخل کشور هنوز دارند انتقاد می کنند وحاکمیت جرات نمی کند دست به ترکیبشان بزند. این احکام زندانهای طولانی و مجازات های شداد و غلاظ که صادر شده نشان دهنده زنده بودن جنبش است.

جنبش اعتراضی ملت ایران زنده است، زیرا عیسی سحرخیز، احمد قابل، محمد نوری زاد و مصطفی تاجزاده همچون شیر می غرند. جنبش زنده است زیرا زندانیان سرفرازی همچون احمد زیدآبادی، محسن میردامادی، عبدالله مومنی، مجید توکلی، منصور اسانلو و .... در برابر فشار طاقت فرسای بازجوها سرخم نیاورده اند. جنبش زنده است، زیرا هنوز موسوی و کروبی و خاتمی اعتراض می کنند. جنبش زنده است، زیرا رسانه های حکومتی مساله ای جز تخریب و تحریف جنبش ندارند، جنبش زنده است زیرا سپاه و بسیج و نیروی انتظامی دائما در آماده باشند.



الان کار مملکت قفل شده است. این تعطیلی های متعدد همه نتیجه استیصال دولت و سالها شیوه غلط کشورداری است. فکر می کنم در طول حیات سی و دو ساله جمهوری اسلامی هیچ وقت نظام به این حد ضعیف و ناتوان نبوده است. ضعف هم با قلدری بر طرف نمی شود. اقدام غیر قانونی اخیر مجلس و شورای نگهبان در تعویق انتخابات شوراها گویای ضعف و ترس مفرط نظام استبدادی ازبرگزاری انتخابات در شرایط کنونی است. حاکمیت به خوبی می داند که مردم در هر نوع انتخابات عرض اندام می کنند و این به ضرر حکومت تمام خواهد شد. این دست و آن دست می کند تا یک راه برون رفتی پیدا کند و این مساله اصلی است.



بحث فساد اقتصادی نیز نشانه ی دیگر ضعف نظام است. آقای رحیمی معاون اول احمدی نژاد نمونه ی زنده فساد دولتی است. رئیس مرکز پژوهشهای مجلس، نادران، مطهری و دیگران دائم تذکر می دهند اما نمی توانند دست به ترکیبش بزنند چون تمام بودجه انتخاب آقای احمدی نژاد را آقای رحیمی از همین حسابهایی که زیر سوال است تامین کرده است. اگر سر این حساب باز شود کل انتخابات ریاست جمهوری 1388 زیر سوال می رود. نظام، متلاشی است و الان این جنازه را با زور سر نیزه سرپا نگه داشته اند. لذا من معتقدم اگر ما بتوانیم با همین ویژگی و شدت و شتابی که تاکنون داشتیم ادامه دهیم، در دراز مدت پیروزی با مردم است.



ما در کشوری زندگی می کنیم که به دیگ پر از آب روی آتش می ماند. سر دیگ را که برداری آب داغ جوش آورده بیرون می ریزد.

از هدی صابر تا بیانیه اوباما

از هدی صابر تا بیانیه اوباما


شکار 7 خبر

از میان گله پرشمار اخبار ایران













1- هدی صابر، اندیشه پرداز ملی مذهبی که در خیابان ربوده شد، همچنان در چاه جمکران کودتای 22 خرداد غیب است. چون اعدام، ترور، بازداشت و شکنجه و اعتراف گیری و نمایش های دادگاهی پاسخ نداد، تیم های قتل های زنجیره ای را فعال کرده اند به این امید که این یکی پاسخ بدهد و از ترس زبان به کام بکشند!



2- کیهان شریعتمداری مژده داده است که حکم اعدام 6 نفر از تظاهر کنندگان ضد کودتا تائید شده است. البته مدعی شده که آنها عضو مجاهدین خلق بوده اند و از این 6 منتظرالاعدام اول اسم فامیل را ذکر کرده که معلوم نیست نام کیست و اگر سازمان مجاهدین پس از 30 سال 6 فعال در حد اعدام بدلیل حضور در تظاهرات ضد کودتا دارد، پس فاتحه همه رجزخوانی های 30 ساله درباره بسته شدن دفتر مجاهدین خلق درایران برباد است!



3- یک سرنشین کشتی نفتکش ژاپنی بعنوان شاهد برخورد یک جسم نورانی به بدنه این کشی در صحنه ظاهر شده است. اظهارات او اشاره به شلیک موشک به سمت این کشتی است و شلیک کننده نیز از هم اکنون معلوم و مشخص. مقامات جمهوری اسلامی گفته اند دزدان دریائی به نفتکش شلیک کرده اند، اما مطبوعات و رسانه های تصویری و همچنین نتایج بدست آمده از تحقیقات اولین، راهزن را سپاه پاسداران می داند که خواسته بگوید از این کارها میتوانیم بکنیم.



4- مذاکرات 1+5 باید همین روزها شروع شود و جمهوری اسلامی اعلام داشته بدون هیچ قید و شرطی حاضر به حضور در این مذاکرات است. البته صورتجلسه را تغییر داده و گفته بر سر قطع تولید اورانیوم 20 درصدی آماده مذاکره است. این اسم رمز که مردم ایران نباید بفهمند ولی 1+5 باید بفهمد اینست که حاضریم بدون قید و شرط 1200 کیلو اورانیوم 3 و نیم درصدی را بدهیم و به جای آن برای راکتور تحقیقات پزشکی تهران اورانیوم 20 درصدی به ما بدهید. تقریبا همان توافقی که در مذاکره با برزیل و ترکیه بدست آمده بود. این پیشنهاد چند روز است از دهان های مختلف در جمهوری اسلامی طرح می شود اما هیچ عکس العملی از طرف 1+5 به آن نشان داده نمی شود، که معنای آن عقب بودن پیشنهاد ایران و توقعات دیگری است که 1+5 دارد. جمهوری اسلامی هم میداند اما نمی خواهد به روی خود بیآورد. ظاهرا ماجرا از این سطح و حتی سطح قبول قطعنامه ها نیز عبور کرده است.



5- حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان که تا چند ماه پیش یار حمام و گلستان پاکستان و ایران شده بود، همزمان با اعلام استراتژی جدید امریکا در افغانستان و روی ویکی لیکس رفتن اسناد سفارت امریکا در کابل که در آن جمهوری اسلامی متهم به تقویت نظامی طالبان و آموزش دادن به آنهاست، ناگهان فرمان را پیچانده و خود را از لب دره به وسط جاده رسانده است. او گفت امریکا و ناتو بجای آنکه در روستاهای افغانستان بدنبال طالبان باشد باید کانون های آموزش و ارتباط آنها را بمباران کند. مقامات جمهوری اسلامی به روی خود نیآورده و گفتند کرزای آدرس پاکستان را میدهد، اما خودشان هم میدانند که امریکا پاکستان را بمباران نخواهد کرد، بلکه ممکن است مشترکا ایران را بمباران کنند.



6- اوباما روز گذشته یک بیانیه تند و تیز منتشر کرد که در واقع در آن خواسته شده جمهوری اسلامی به معامله ای که بر سر بازگرداندن شهرام امیری (کارشناس اتمی و یا رئیس سایت اتمی قم) شده بود عمل کند و امریکائی های گروگان گرفته شده درایران را آزاد کند. این پیام را بصورت مستقل در همین شماره پیک نت میخوانید.



7- اخبار اعتصاب غذای زندانیان بند اطلاعات و امنیت اوین بر خلاف تصور حکومت بسرعت در جامعه پخش شده و اجتماع خانواده های آنها در مقابل دادسرای تهران به یک نمایش اعتراضی – خیابانی انجامید. حکومت هنوز نمی خواهد بپذیرد که دهه 1360 و بی خبری مردم و اعتماد آنها به به حاکمیت تمام شده و به همین دلیل است که کوچکترین اخبار مربوط به زندان، مربوط به جنبش سبز، مربوط به دیدار سران جنبش سبز و هر خبری در این رابطه بسرعت برق و توفان در سراسر ایران می پیچد و باز هم از بدنه حاکمیت به سمت جنبش گوشت می کند.



هفته، با واکنش ها و پیامدهای این 7 خبر، در کنار واکنش ادامه دار به سخنرانی احمد جنتی در کنار چاه جمکران آغاز شده است.

زهرا رهنورد:

زهرا رهنورد:


مرغ پخته هم

به حرف های آقای جنتی می خندد!







میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، روزگذشته با شماری از ایثارگران و جانبازان جنگ با عراق دیدار کردند. در این دیدار که شماری از همسران و خانواده شهدای جنگ نیز حضور داشتند خانم رهنورد گفت:



جنبش سبز،جنبش متکثری ست و متعلق به همه انسان های آزادیخواه و همه ملت ایران و لهذا ماه شعبان و ایام شعبانیه متعلق به همه افراد ملت و جنبش سبز است.



حاکمیت فعلی در این ماه فرصت های بزرگی را برای رضایت مردم از دست داده است. برگزاری انتخابات آزاد بدون نظارت استصوابی، حذف نظارت استصوابی به طور کلی از قاموس سیاسی ملت، آزادی مطبوعات، آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی اقدامات بود که در می توانست باعث شود که مردم مزه اعیاد را بچشند. پیشنهاد من اینست که کلید آزادی بدون قید و شرط زندانیان، با آزادی زنان و زندانیان گمنام زده شود. رفتاری که در زندان با زنان و زندانیان گمنام صورت می گیرد به هیچ وجه شایسته حاکمیتی که مدعی اسلام خواهی و مهدویت است نیست.



در رفتار انتخاباتی و پس از آن با پروژه های متنوعی از سوی بخشی از حاکمیت روبرو بوده ایم تا به نحوی مطالبات مردم را سرکوب کنند. این پروژه ها مثل انقلاب مخملی، وصل به بیگانگان و جاسوسی و نظایر آن که با شکست مواجه شد. پروژه های بعدی کلید زده شد که هولناک ترین آنها اتهام کم کاری دولت در دوران دفاع مقدس بوده است.



این پروژه اخیر موجب خوشحالی و دشمن شادی بیگانگانی است که صدام را تا بن دندان مسلح کردند و خودشان هم در این همکاری جهانی در تسلیح اقدام نمودند و بدتر از آن این پروژه موجب دلشکستگی و ناامیدی خانواده های شهدایی خواهد شد که فرزندان و همسران و پدران خود را تقدیم کرده اند و اهانت به سرداران و رزمندگانی ست که با خلوص نیت و تا پای جان و شهادت در دفاع مقدس مایه گذاشته اند.



ادعای آقای جنتی مبنی بر اینکه من سندی را به دست آوردم که آمریکایی ها یک میلیارد دلار از طریق افراد سعودی به کسانی که سران فتنه خواند، دادند پروژه اخیر بعدی است که آقای جنتی کلید زد و موجب حیرت و وهن شورای نگهبان در ذهن هر آدم عاقل و وطن پرستی شد. انسان با خود می گوید خدایا سرنوشت این ملت و این انتخابات تا کنون در دست چه کسانی بوده است؟ آنانی که حتی مرغ پخته هم به حرف هایشان می خندد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان ممنوع الخروج شد

امام جمعه اهل سنت زاهدان ممنوع الخروج شد





گذرنامه امام جمعه اهل سنت زاهدان، پس از بازگشت از یک کنفرانس مذهبی در ترکیه، در فرودگاه امام خمینی که زیر نظر سپاه پاسداران است توقیف شد. عبدالحمید اسماعیل زهی قرار بود، پس از بازگشت به ایران، برای شرکت در یک اجلاس مذهبی اهل سنت راهی عربستان سعودی شود که احتمال می رود برای جلوگیری از آن سفر، گذرنامه وی توقیف شد. در رسیدی که پس از توقیف گذرنامه به امام جمعه اهل سنت زاهدان دادند قید شده که این توقیف براساس حکم صادره از طرف دادگاه ویژه روحانیت صورت گرفته است. این در حالی است که وی با همین گذرنامه به ترکیه سفر کرده و به ایران بازگشته بود و معمولا گذرنامه افراد هنگام خروج از کشور ضبط می شود و نه پس از بازگشت به کشور! از سوی دیگر، دادگاه ویژه روحانیت در اساس مربوط به روحانیون شیعه است و روسا و مقررات آن تماما مربوط به تشییع است و توقیف گذرنامه یک امام جمعه اهل سنت تنها میتواند با دلائل امنیتی صورت گیرد و نه با دلائل دادگاه ویژه روحانیت. یعنی همان اتفاقی که در این باره و تحت نام دادگاه ویژه روحانیت روی داده است.



نشست دوره ای اتحادیه جهان اسلام، ساعاتی پس از توقیف گذرنامه امام جمعه زاهدان که به این کنفرانس دعوت شده بود، کار خود را در مکه آغاز کرد و بی شک این اقدام بعنوان سنی ستیزی حاکمیت شیعه در جمهوری اسلامی تلقی شده و برگ جدیدی برای برانگیختن اهل سنت علیه تشییع گشوده خواهد شد. (بازهم می توان تردید کرد که دست هائی در داخل حاکمیت و دولت کنونی جمهوری اسلامی، از هر طرف سرگرم تبدیل ایران بعنوان دشمن اول جهان اسلام اهل تسنن و به حاشیه امن راندن اسرائیل است؟)

بیانیه رئیس جمهور امریکا

بیانیه رئیس جمهور امریکا


مقامات ایران هرچه سریع تر

سه جوان امریکائی را آزاد کنند







رئیس جمهور امریکا "اوباما" روز گذشته – شنبه- به بهانه سالگرد بازداشت شهروندان آمریکایی در ایران، بیانیه ای صادر کرده و از مقامات جمهوری اسلامی خواست هرچه سریع تر سه امریکائی بازداشت شده در ایران را آزاد کنند. در این بیانیه همچنین از مقامات ایران خواسته شده تا سرنوشت "رابرت لوینسون"، مامور بازنشسته اف بی آی که در سواحل جنوبی ایران ربوده شد را مشخص كنند.



در این بیانیه قید شده که سارا شورد 31 ساله ، شين بائر 27 ساله و جاش فتال27 ساله (سه امریکائی بازداشتی) هرگز برای دولت آمريکا کار نکرده اند و بازداشت آنها هيچگونه ارتباطی با مسائل و اختلافات موجود ميان ايالات متحده، جامعه جهانی و دولت ايران ندارد

معاون سياسي سپاه : آمريکا ماجراجويي کند امنيت منطقه به خطر مي افتد؛ "امنيت خليج فارس براي همه يا هيچ کس"

ایرنا : معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: اگر آمريکايي ها دست از پا خطا کنند، امنيت منطقه به خطر مي افتد و همانگونه که در گذشته تاکيد شده است "امنيت خليج فارس يا براي همه و يا براي هيچ کس ".




سردار يدالله جواني روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا، تصريح کرد: اگر آمريکايي ها بخواهند دست به ماجراجويي بزنند دامنه آن مي تواند امنيت کل منطقه را به مخاطره بيندازد.



وي افزود: خليج فارس يک منطقه راهبردي است و اگر امنيت اين منطقه به مخاطره بيفتد، ‌آنان نيز متضرر مي شوند و پاسخ ما قاطع است.



وي در خصوص پاسخ کوبنده ايران به دشمنان گفت: هر کشوري با نيم نگاهي به رزمايش هاي نظامي ايران مي تواند به چگونگي اين پاسخ کوبنده دست يابد.



سردار جواني تاکيد کرد: چنانچه از سوي آمريکا و اسراييل حرکت خصمانه اي عليه ارزش هاي حياتي ما رخ دهد ، از خود دفاع خواهيم کرد.



وي با تاکيد بر اينکه خليج فارس يک منطقه راهبردي است، تصريح کرد: اگر امنيت اين منطقه به مخاطره بيفتد همه آنان متضرر مي شوند.



معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در عين حال گفت که به نظر مي رسد آمريکا و رژيم صهيونيستي در اين شرايط با مطرح کردن تهديدات درصدد افزايش تاثير تحريم ها عليه ايران اسلامي هستند تا ما انعطاف بيشتري به خرج دهيم اما آنان بايد بدانند که به فرموده رهبر معظم انقلاب ، تهديدات آنان چه پوشالي باشد چه واقعي ، مسئولان قاطعانه از منافع ايران دفاع خواهند کرد.

نماینده مجلس : برخی از فروشندگان زن در داروخانه‌ها نقش مانکن‌ را ایفا می‌کنند / ‌ تنوع در نوع پوشش باید بر اساس حدودی باشد که در قرآن آمده

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: برخی از فروشندگان زن در داروخانه‌ها نقش مانکن‌ها را ایفا می‌کنند.




به گزارش فارس، علی کائیدی با بیان اینکه در حال حاضر به پوشش کارکنان در اماکن عمومی توجهی نمی‌شود، گفت:‌ تنوع در نوع پوشش باید بر اساس حدودی باشد که در قرآن برای حجاب زنان معین شده است.



کائیدی در نظر گرفتن حدود شرعی و دینی در لباس و نوع پوشش کارمندان زن و حتی مرد را امری ضروری دانست و بیان کرد: برخی کارمندان و پرسنل ادارات و مؤسسات دولتی پوشش اسلامی و مناسبی ندارند.



وی به برخی بدحجابی‌های زنان شاغل در داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد و‌ ادامه داد: بعضاً مشاهده می‌شود در داروخانه‌ها از زنانی با ظاهر مانکن استفاده می‌کنند؛ در اینگونه اماکن دیده شده بسیاری از دختران با انواع آرایش‌ها مشغول به کار هستند.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ نوع پوشش برخی زنان در ادارات و شرکت‌های هواپیمایی از مرز بدحجابی و بی‌حجابی گذشته است‌؛ هرچند که قوانین و مقررات در هر اداره و سازمان متفاوت است ولی باید حدود شرع در همه اماکن رعایت شود؛ در بعضی از موارد وقتی وارد برخی شرکت‌های خصوصی یا دولتی می‌شوید برخی زنان با ظاهری نامناسب در محیط کار خود فعالیت می‌کنند.



وی در خصوص اهمیت اجرای طرح عفاف و حجاب در سلامت جامعه تصریح کرد: اگر ادارات و سازمان‌ها‌ی دولتی عفاف و حجاب را رعایت کنند، این عمل می‌تواند در برقراری عفاف و حجاب در سطح جامعه تأثیر فراوان داشته باشد.



کائیدی عملکرد نظام بهداشت و درمان در جلوگیری از بی‌حجابی در سطح بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها را مؤثر عنوان کرد و افزود: نظام بهداشت و درمان کشور می‌تواند در این زمینه تلاش و سعی بیشتری داشته باشد.



عضو کمیسیون بهداشت مجلس، قانون‌مند شدن عفاف و حجاب را محدودیت ندانست و آن را زمینه‌ای برای رشد فعالیت‌های اجتماعی خواند و افزود: نظام و حکومت اسلامی برای اجرای طرح عفاف و حجاب اعتقاد به زور و جبر ندارد.



کائیدی وجود برخی بدحجابی‌ها در شرکت‌های هواپیمایی و خصوصی را مغایر با قوانین عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه شرکت‌های خصوصی و هواپیمایی دارای مجوز کار هستند، باید به اجرای تمام مواد قانون پایبند باشند.



عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه در تمام ادارات،‌ برای اجرای عفاف و حجاب قوانین و مقرارتی وجود دارد، گفت: در زمینه عفاف و حجاب در تمام ادارات قانون وجود دارد ولی مشاهده می‌شود که این قوانین اجرا نمی‌شود.



وی با بیان اینکه هم‌اکنون عفاف و حجاب مطالبه‌ همه مردم جامعه است و افزود: هم‌اکنون مراجع، روحانیت، خانواده شهدا، مردم متدین، دانشجویان انقلابی و دینی اصرار به اجرای قانون عفاف و حجاب دارند.



عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه عده‌ای با در پیش رو گرفتن پروژه ضد دولتی تنها دولت را برای اجرای طرح عفاف و حجاب موظف می‌دانند، گفت: فعالیت در زمینه عفاف و حجاب نیاز به اقدامات فرهنگی دارد و تنها از عهده دولت بر‌نمی‌آید، دولت هم به عنوان مجری می‌تواند گوشه‌ای از این اقدامات را انجام دهد و همه در برابر گسترش آموزه‌های دینی موظف هستند.

برزیل پیشنهاد کرد به سکینه محمدی آشتیانی پناهندگی بدهد

بی بی سی : رئیس جمهور برزیل گفته است کشورش آماده است به سکینه محمدی آشتیانی که به جرم روابط "نامشروع" به سنگسار محکوم شده پناهندگی بدهد.




لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا روز شنبه از محمود احمدی نژاد خواست اجازه دهد "برزیل به این خانم پناهندگی سیاسی بدهد."



سکینه محمدی آشتیانی پیشتر به سنگسار محکوم شده بود اما در پی اعتراض های جهانی، دولت ایران اعلام کرد وی سنگسار نخواهد شد اما حکم اعدامش همچنان پابرجاست.



به گزارش خبرگزاری رسمی برزیل آقای لولا که از روابط خوبی با ایران برخوردار است گفـت: "اگر این خانم مشکلاتی در آنجا ایجاد می کند، ما از او در اینجا استقبال می کنیم."



طی چند ماه گذشته برزیل تلاش های فراوانی برای حل بن بست اتمی ایران کرده و همراه با ترکیه توانست موافقت ایران را برای مبادله بخشی از اورانیم غنی شده با سوخت مورد نیاز ایران جلب کند. اما شورای امنیت این موافقت را کافی ندانست و خواستار توقف کامل غنی سازی در ایران شده است.



"حیات خلوت" آمریکا



محمود احمدی نژاد همواره از گسترش روابط ایران با کشورهای آمریکای لاتین ابراز خشنودی کرده و با افتخار از حضور ایران در "حیات خلوت" آمریکا یاد کرده است.



اما اکنون این حیات خلوت آمریکا پیشنهادی به ایران داده که حتی خود آمریکا هم نداده است.



رئیس جمهور برزیل گفت که به قوانین ایران احترام می گذارد، اما اگر دوستی و احترامی که برای رئیس جمهور ایران و مردم ایران قائل است "ارزشی" داشته باشد کشورش می تواند میزبان خانم محمدی آشتیانی باشد.



این تلاش های جهانی در حالی صورت می گیرد که محمد مصطفایی وکیل خانم محمدی آشتیانی خود ناپدید شده و قوه قضائیه را متهم به گروگانگیری و اعمال فشار بر او کرده است.



او که همسر و برادر همسرش بازداشت شده اند روز شنبه طی نامه سرگشاده ای از دادستان تهران خواست آنها را آزاد کند و گفت در صورتی که دادگاه و دادرسی عادلانه ای تشکیل شود خود را معرفی می کند.



سکینه محمدی آشتیانی چهار سال قبل به اتهام رابطه "نامشروع" با دو مرد پس از فوت همسرش محکوم شده بود.



اما مدتی بعد، در جریان محاکمه مردی که به قتل همسر خانم محمدی آشتیانی متهم بود، دادگاه دیگری پرونده اولیه او را در رابطه با حوادث پیش از قتل شوهرش مورد بررسی قرار داد و این بار او را به اتهام داشتن رابطه با یک مرد دیگر در زمان حیات شوهرش، به "زنای محصنه" محکوم و علیه او حکم سنگسار صادر کرد.



خانم محمدی آشتیانی این اتهام را رد کرده است.



وی که دو فرزند دارد، از چهار سال قبل در تبریز در زندان است.



سکینه محمدی آشتیانی همچنین به ۹۰ ضربه شلاق محکوم شده بود که این حکم به اجرا در آمده است.



مقام های استان آذربایجان شرقی ایران گفته اند حکم سنگسار او به طور موقت به حال تعلیق درآمده تا صادق لاریجانی، رییس قوه قضائیه ایران در مورد آن تصمیم گیری کند.