Saturday, October 24, 2009

دولت خود را آماده تحریم بنزین می کند!

دولت خود را آماده تحریم بنزین می کند!
وحشت اتومبیل داران
از گازوئیل رقیق شده بجای بنزین




روزگذشته برای ساعاتی، خبر تولید بنزین داخلی روی سایت وابسته به کودتا، یعنی خبرگزاری فارس قرار گرفت و سپس حذف شد. این خبر با عنوان اجرای طرح ضربتی بنزین از ساعت 12 شب امشب (شب گذشته) منتشر شده بود و گفته می شود با انتشار آن نه تنها یقین حاصل شد که پاسخ ایران به طرح آژانس اتمی منفی است، بلکه از هم اکنون دولت خود را آماده تحریم فروش بنزین به ایران می کند.

بدنبال انتشار این خبر، نگرانی در بازار تهران شدت گرفت و افزایش قیمت ها در بخش های عمده فروشی آغاز شد. این در حالی است که در هفته گذشته و بدنبال اعلام خبر لغو یارانه ها، که امام جمعه پرت و پلا گوی موقت تهران "صدیقی" نیز در نماز این هفته خود چند بار بر اجرای آن تاکید کرد، افزایش قیمت ها بصورت ساعت به ساعت آغاز شد. امام جمعه تهران که یارانه را با رایانه اشتباه کرده بود، نزدیک به 8 بار درنماز جمعه خود خواهان اجرای مصوبه مجلس در باره "رایانه" شد!

در محافل مطبوعاتی تهران گفته می شود طرح دولت برای باصطلاح تولید بنزین داخلی، رقیق کردن گازوئیل و فروش آن به جای بنزین است که بسیاری از مردم از آن اطلاع یافته و نگرانی نسبت به خراب شدن موتور اتومبیل ها را باعث شده است. در عین حال که چنین سوختی هوای آلوده و غیر قابل تحمل تهران را غیر قابل تحمل تر خواهد کرد.

خبرگزاری کودتا "فارس" در خبر روز گذشته خود مدعی شده بود:

طرح 48 ساعته بنزین طرحی است كه از سوی وزیر نفت تببین و در دستور كار قرار گرفته است. این طرح با تغییر فرآیند در تولید بعضی از واحد‌های مجتمع‌های پتروشیمی كشور محقق می‌شود. بر پایه این گزارش، طرح خودكفایی 48 ساعته از واردات بنزین شامل یك بسته جامع متشكل از تولید مكمل‌های جدید با قابلیت افزایش درجه آرام سوزی بنزین، تولید بنزین از نفتای سبك و محصولات آروماتیكی دو مجتمع پتروشیمی در عسلویه و بندرماهشهر و شناسایی فرمول جدید برای تبدیل " نفتا " و " لایت‌اند " به بنزین با اكتان بالاست.

13 آبان


--------------------------------------------------------------------------------

13 آبان
مردم "سگ استبداد" را دنبال کنند

راهپیمائی 13 آبان تبدیل به کابوس حکومت و امید جنبش ضد کودتا برای حضوری دوباره در خیابان ها شده است. در روزهای اخیر اطلاعیه های مختلفی پیرامون این روز و نحوه تظاهرات مردم در ایران و بویژه در تهران پخش شده است. از جمله اطلاعیه ای که روز گذشته وسیعا در تهران پخش شد و در آن از قول آیت الله صانعی در دیدار با نمایندگان دانشجویان قید شده است:

" استبداد مثل سگ می ماند. اگر فرار کنی دنبالت می کنه و اگر دنبالش کنی فرار می کنه. سیزده آبان روزیست که باید مستبد را دنبال کنیم!"

هنوز رسما در سایت آیت الله صانعی دراین باره مطلبی منتشر نشده، اما جمله ای که از وی نقل شده وسیعا درحال پخش در جامعه است.

قرارداد اخیر اتمی

قرارداد اخیر اتمی
درگرداب اختلافات حکومتی




گفته می شود رفسنجانی برای رهبر پیام فرستاده که 70 میلیارد دلار پولی که خرج غنی سازی شده در توافق اخیر برباد رفته و سه قطعنامه شورای امنیت علیه ایران هم روی دست نظام مانده است و اینها همه حاصل سیاست اتمی است که شما شخصا هدایت آن را برعهده داشته اید!





طی چند روز گذشته، تند ترین بحث ها، حتی توام با تهدید یکدیگر، بر سر نتیجه مذاکرات اتمی وین در پشت صحنه حاکمیت جریان داشته است. شماری از فرماندهان سپاه که در حاکمیت سیاسی کشور حضور دارند با توافقی که میان دبیرشورای عالی امنیت ملی و هیات آژانس انرژی اتمی بدست آمده موافق نیستند و از طرح اعلام برائت از این توافق دفاع می کنند و عده کمتری هنوز از این توافق دفاع می کنند. دلیل تاخیر در پاسخ به طرح انتقال 70 درصد اورانیم 5ر3 درصدی ایران به روسیه و از طریق روسیه به فرانسه برای غنی سازی تا 20 درجه و بارگرداندن آن به ایران همین بحث است. بحثی که باحتمال بسیار زیاد با برتری گروه مخالف تمام خواهد شد. یعنی ایران زیر توافق اخیر هیات نمایندگی ایران در وین خواهد زد. این اعلام برائت از قراردادی که از طرف ایران "جلیلی" دبیرشورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی آن را قبول کرده، احتمالا با برکناری جلیلی از سمت سرپرست تیم مذاکره کننده اتمی و حتی برکناری از دبیری شورای عالی امنیت ملی همراه خواهد شد. بخشی از بحث های تند توام با برخوردهای تند لفظی در روزهای اخیر متوجه جلیلی بوده است. مخالفان توافق اخیر، او را ساده لوحی اعلام کرده اند که نتوانست در مذاکرات وین پیروز شود.

سرنوشت جلیلی هر چه باشد، پاسخ ایران به طرح انتقال اورانیوم ایران به خارج از کشور برای غنی سازی منفی خواهد بود و به همین دلیل از هم اکنون پیش بینی تحریم های قطعی که شامل تحریم فروش بنزین به ایران می شود آغاز شده است. همین تصمیم خود گویای پاسخ منفی ایران به آژانس خواهد بود.

در 48 ساعت گذشته مطالبی از قول هاشمی رفسنجانی درانتقاد شدید از نتیجه مذاکرات وین و همچنین از قول علی لاریجانی رئیس مجلس در همین مورد بر سر زبان هاست. این هر دو، در نقش منتقد احمدی نژاد و تیم مذاکره کننده اتمی جمهوری اسلامی به سرپرستی جلیلی و رئیس انرژی اتمی ایران "سلطانیه" وارد میدان شده اند. حتی گفته می شود رفسنجانی برای رهبر پیام فرستاده که 70 میلیارد دلار پولی که خرج غنی سازی شده در توافق اخیر برباد رفته و سه قطعنامه شورای امنیت علیه ایران هم روی دست نظام مانده است و اینها همه حاصل سیاست اتمی است که شما شخصا هدایت آن را برعهده داشته اید!

پسر کروبی: حراست ارشاد در حمله روز جمعه دست داشت


پسر مهدی کروبی می گوید که مأموران اداره حراست وزارت ارشاد ایران، در سازماندهی حمله روز جمعه به آقای کروبی دست داشته اند.

حسین کروبی روز شنبه ۲ آبان (۲۴ اکتبر) در گفت و گو با وبسایت تغییر (پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی) گفته است: "در ابتدای حضور آقای کروبی در نمایشگاه، افراد معلوم الحال شوکه شده بودند و با توجه به سرزده بودن این بازدید و عدم اطلاع رسانی خبری، نمی توانستند این استقبال پرشکوه را تحمل کنند. لذا... در برنامه ای هماهنگ شده با حراست نمایشگاه، هجمه بی ادبانه ای را طراحی کردند".

او گفته است که در پایان بازدید آقای کروبی از نمایشگاه، مأموران حراست وزارت ارشاد پیشنهاد کرده اند که به منظور "حفظ نظم" بهتر است که آقای کروبی از طبقه دوم خارج شود و وقتی محافظان او با این پیشنهاد موافقت می کنند، مأموران حراست اجازه ورود هواداران آقای کروبی را به طبقه دوم نمی دهند. "در این حین دیده می شود که ۱۰-۲۰ نفر از افراد سازمان یافته گرد آنان را می گیرند".

او گفته است که این افراد با پرتاب اشیاء به سوی آقای کروبی باعث زخمی شدن پیشانی او شده اند و ضمن فحاشی علیه او، کوشیده اند به او آب دهان بیندازند.

حسین کروبی حمله به آقای کروبی را با "رفتار کفار در صدر اسلام" مقایسه کرده و نسبت به "رواج هنجارهای عصر جاهلیت" هشدار داده است.

او گفته است: "گویا نامه آقای کروبی در تشریح وظایف مجلس خبرگان و هراس آنان در پاسخگویی رسانه ای به آن، تنها راهکار پیش روی آنان را سبک و روش اراذل قرار داده است".

اشاره حسین کروبی به نامه ای است که مهدی کروبی پس از اجلاسیه مجلس خبرگان به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس این مجلس نوشت و در آن از بی اثر شدن این مجلس انتقاد کرد.

آقای کروبی در آن نامه مجلس خبرگان را نهادی توصیف کرده بود که "مطابق اصل ۱۰۸ قانون اساسی، عهده دار معماری و نظارت بر رآس هرم قدرت در ساختار حکومتی ایران است و مسئول انتخاب و تعیین رهبری و نظارت بر عملکرد آن و سازمان های تابعه اش" و به تندی از این که اعضای این مجلس نسبت به عملکرد نهادهای زیرنظر رهبر جمهوری اسلامی بی تفاوت بوده اند، گلایه کرده بود.

پسر آقای کروبی در گفت و گو با وبسایت تغییر همچنین موضوع پرتاب کفش به آقای کروبی در جریان حمله روز جمعه را رد کرده است.

پیش تر خبرگزاری فارس در گزارشی تصویری از این حمله، مراحل مختلف پرتاب یک لنگه کفش به سوی آقای کروبی را در چند عکس منتشر کرده بود.

علی لاریجانی پیشنهاد برادعی را فریب خواند


رئیس مجلس ایران ضمن مخالفت با خروج ذخیره اورانیوم غنی شده از این کشور، طرف های غربی مذاکره با ایران را به تلاش برای فریب این کشور متهم کرد.

علی لاریجانی که خود در زمانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران بود مسئولیت مذاکرات هسته ای این کشور را به عهده داشت، روز شنبه ۲ آبان (۲۴ اکتبر) به خبرگزاری ایسنا گفته است: "احساس می کنم و در سفر اخیر به ژنو هم بر اساس مذاکراتی که داشتیم این تلقی برای من بیشتر شد که غربی ها اصرار دارند به سمت نوعی فریبکاری بروند و مسائلی را به ما تحمیل کنند؛ به این معنا که مطرح کرده اند ما زمانی سوخت ۲۰ درصد را به ایران می دهیم که شما مواد غنی شده خود را به ما بدهید".

رئیس مجلس ایران گفته است که "هیچ ارتباطی بین این دو مسئله" نمی بیند.


اشاره آقای لاریجانی به پیشنهادی است که محمد برادعی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ۲۹ مهر (۲۱ اکتبر) در وین به نمایندگان ایران، روسیه و فرانسه ارائه کرد و گفت که انتظار دارد این سه کشور تا روز جمعه به آن پاسخ دهند.

این طرح ظاهرا بر اساس توافق روز ۹ مهر میان سعید جلیلی (مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران) و نمایندگان گروه ۱+۵ تدوین شده است و پیشنهاد می کند که ایران ۷۰ درصد ذخیره اورانیوم غنی شده خود را برای غنی سازی بیشتر و تبدیل به سوخت قابل استفاده در رآکتور تحقیقاتی تهران به روسیه و از آنجا به فرانسه بفرستد.


محمود احمدی نژاد - ۹ مهر ۱۳۸۸
نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه اول آبان گفت که کشورش سخنان آقای برادعی را به معنای تعیین ضرب الاجل نمی داند و پاسخ خود را به پیشنهاد او هفته آینده ارائه خواهد کرد.

اکنون آقای لاریجانی می گوید: "حدس من این است که آمریکایی ها در پشت صحنه با برخی از کشورها زد و بندهایی دارند تا به بهانه تأمین سوخت نیروگاه اتمی، مواد غنی شده در ایران به میزان ۴ ونیم درصد را از ما بگیرند و توسط کشورهایی مثل فرانسه و روسیه آن را تبدیل به میوه سوخت کنند. شاید تصور آنها این است که به این طریق این مواد غنی شده را از دست ما در آورند که امیدواریم ایرانی ها به این مسئله توجه لازم را داشته باشند".

این تردید در حالی توسط آقای لاریجانی مطرح می شود که پیشنهاد ارسال اورانیوم غنی شده به خارج از ایران برای تبدیل به سوخت، ابتدا توسط رئیس جمهوری این کشور مطرح شده بود.

محمود احمدی نژاد روز ۸ مهر، یک روز پیش از ملاقات نمایندگان ایران و گروه ۱+۵ در ژنو، در جمع خبرنگاران گفته بود که یکی از موضوعاتی که در این ملاقات مطرح خواهد شد، خرید سوخت هسته ای برای رآکتور تهران است و "ما حتی آمادگی داریم که مواد ۳.۵ درصد را بدهیم و آنها آن را تا ۱۹.۷۵ یا ۲۰ درصد غنی کنند و به ما تحویل دهند".

به نظر می رسد که اهمیت این پیشنهاد و علت موافقت کشورهای غربی با طرح آقای برادعی در این است که با خروج ۷۰ درصد ذخیره اورانیوم غنی شده در ایران، اورانیوم باقی مانده به اندازه ای نیست که قابل استفاده در یک برنامه نظامی احتمالی باشند.

فرمانده نیروی انتظامی: براى تجمع ۱۳ آبان مجوز بگيريد


فرمانده نيروى انتظامى ایران به کسانى که قصد دارند، روز ۱۳ آبان «تجمعى داشته باشند»، توصيه کرده است، «مجوزهاى لازم» را بگيرند تا از حمايت نيروى انتظامى برخوردار شوند.

به گزارش خبرگزارى ايلنا، اسماعيل احمدى‌مقدم، فرمانده نيروى انتظامى جمهورى اسلامى روز شنبه در محل نمايشگاه مطبوعات در پاسخ به پرسشى در باره قصد معترضان به نتايج انتخابات براى برگزارى تجمعى ديگر در روز ۱۳ آبان اظهار داشت: «توصيه‌ من اين است هر کس مى‌خواهد تجمعى داشته باشد مجوزهاى لازم را بگيرد تا از حمايت‌هاى نيروى انتظامى برخوردار باشد».




اين سخنان در حالى بيان شده است که مقام‌هاى جمهورى اسلامى ایران تاکنون هيچگاه مجوزى براى گردهمايى معترضان به نتايج انتخابات در ايران صادر نکرده و همواره به نیروهای امنیتی تجمع های اعتراضی را سرکوب کرده اند.

در حالى که ده روز ديگر تا ۱۳ آبان که سالروز تصرف سفارت آمریکا در تهران به دست دانشجویان پیرو خط امام و نیز «روز دانش‌آموز» است، باقى مانده، معترضان به نتیجه انتخابات همگان را به شرکت در راه‌پيمايى اين روز دعوت مى‌کنند.

پيشتر احمد جنتى امام جمعه موقت تهران و دبير شوراى نگهبان به عنوان نخستين مقام رسمى جمهورى اسلامى ایران نسبت به قصد معترضان به نتايج انتخابات براى شرکت در تظاهرات ۱۳ آبان از خود واکنش نشان داده بود.

وى با «آمريکايى و اسراييلى» خواندن معترضان گفته بود:«عده‌اى که مهره دست ديگران هستند مى‌خواهند در اين روز ماهيت آمريکايى و اسرائيلى خود را نشان دهند».

به دنبال آغاز اعتراض‌ها به نتايج انتخابات رياست جمهورى ۲۲ خرداد ماه، معترضان در تهران و ساير شهرهاى بزرگ ايران با استفاده از مناسبت‌هاى مختلف دست به تجمع و راه‌پيمايى زده‌اند.

در اواخر شهريور و در آخرين جمعه ماه رمضان نيز طرفداران جنبش سبز با ناديده گرفتن هشدارهاى رهبر جمهورى اسلامى و سپاه پاسداران در مورد برگزارى هر گونه تجمع اعتراض‌آميز همزمان با برگزارى راه‌پيمایی روز قدس، با حضور پرشمار خود در خيابان‌ها دست به تظاهرات زده بودند.

در اين ميان سردار اسماعيل احمدى مقدم که نيروهاى تحت امرش پيشتر بارها تظاهرات آرام معترضان را به شدت سرکوب کرده‌اند، با تاکيد بر «لزوم قانونى بودن تجمع‌ها» گفته است: « ما بارها گفته‌ايم هر تجمع قانونى قطعا چتر امنيتى پليس را به دنبال خواهد داشت و از هر اقدام قانونى حمايت مى‌کنيم. اما در مقابل از اقدامات غيرقانونى به ويژه به قصد ايجاد تنش جلوگيرى و برابر قانون برخورد مى‌شود».

اين در حالى است که به موجب قانون اساسى ایران برگزارى تجمعات «بدون حمل سلاح» آزاد و نيازى به دريافت مجوز هم ندارد.

«اتهام ماموران کهريزک در حد قرار بازداشت نست»

فرمانده نيروى انتظامى جمهورى اسلامى که پيشتر گفته بود، «دلش نمى‌آيد» ماموران متخلف نيروى انتظامى را که در سرکوب مردم نقش داشتند، توبيخ کند، در باره گزارش‌هاى منتشره در خصوص آزادى بيشتر متهمان پرونده بازداشتگاه کهريزک هم گفته است : « اين چه اهميتى دارد؟ مهم اين است که مراحل قضايى‌اش براى کشف حقيقت و مجازات متخلفان طى شود».

به دنبال اوج گرفتن اعتراض‌ها نسبت به نتايج انتخابات در ايران و انتشار گزارش‌هايى در باره شکنجه و بدرفتارى با بازداشت‌شدگان و حتى تجاوز جنسى به آنها در زندان‌هاى جمهورى اسلامى ایران و به ويژه بازداشتگاه کهريزک رهبر جمهورى اسلامى دستور برچيدن اين بازداشتگاه را صادر کرده بود.

هر چند مقام‌هاى دولتی گفته‌اند که با ماموران متخلف برخورد خواهند کرد، با اين حال در روزهاى اخير گزارش‌هايى در باره «آزادى بيشتر متهمان بازداشتگاه کهريزک» منتشر شده بود.

احمدى‌مقدم در اين باره گفته است:«البته من خودم فکر مى‌کنم که تعدادى از متهمان پرونده کهريزک اتهاماتشان در حدى نيست که قرار بازداشت صادر شود. قرار بازداشت براى جلوگيرى از فرار يا تبانى متهم است و اگر چنين ظنى در کار نباشد مى‌توان از قرارهاى ديگر استفاده کرد».

اين در حالى است که از زمان آغاز اعتراض‌ها نسبت به نتايج انتخابات در ايران شمار زيادى از فعالان سياسى و رسانه‌اى حتى بدون قراربازداشت و صدور حکم دادگاه همچنان در زندان به سر مى‌برند و حتى اجازه تماس با خانواده و استفاده از وکيل را هم ندارند.
چاپ کنید برای دوستان خود بفرستید

انفجار در وزارت نفت

انفجار در وزارت نفت
نه کپسول هوا بود، نه کپسول گاز
سلام- خبر انفجار در ساختمان وزارت نفت و یا در کنار این ساختمان به یک بازی موش و گربه بین مردم و صدا و سیما و حتی برخی روزنامه ها تبدیل شده است. اگر یادتان باشد چند روز پیش نوشتم که برخلاف ادعای سیمای جمهوری اسلامی آن انفجار نمی تواند ناشی از یک کپسول گاز باشد. فردای آن روز مطبوعات نوشتند که آن کپسول، کپسول گاز نبوده، بلکه کپسول اکسیژن بوده است!

برای مزید اطلاع عرض می کنم که کپسول اکسیژن در ایران به دو دسته تقسیم میشود.کپسول صنعتی و طبی , کپسول صنعتی که به آن کپسول هوا هم می گویند. یعنی کپسولی پر است از هوای فشرده که با گاز مایع برای برش فلزات و رسیدن به دمای مورد نیاز از آن استفاده می شود. این کپسول اصلا قابل انفجار نیست.

نکته مهم تر اینکه سالهاست ساختمان هائی که در تهران با اسکلت فلزی ساخته می شوند اسکلت به صورت "پری فب" به محل ساخت حمل و نصب می شود و برای نصب آن فقط نیاز به جوش الکتریکی و الکترود است که مورد انفجاری ندارد. بالاخره اینکه در حوالی شرکت نفت در طالقانی ساختمانی در حال ساخت نیست.

لازم به ذکر است که کپسول های اکسیژن بیمارستان ها هم دیگر دارای اکسیژن نیست و همان هوای فشرده است (لوله کشی اکسیژن در بیمارستان) می توانید خودتان هم با کبریت آزمایش کنید اصلا" آتش نمی گیرد.

این همه زمین و زمان را به هم دوختن برای نگفتن اصل خبر، یعنی انفجار در ساختمان یا کنار ساختمان شرکت نفت به نتیجه نمی رسد. این بدیهیات را همه مردم می دانند. خوب راستش را بگوئید. حداقل اگر نمی گوئید کل ماجرا چه بوده و عامل آن چه بوده و که بوده، لااقل بگوئید انفجار بوده. شما که بلدید. آخر خبر هم بگوئید کار منافقین بوده!

نخستین وزیر دادگستری ج. اسلامی

نخستین وزیر دادگستری ج. اسلامی:
جز معدوی حاکم
کسی نتیجه انتخابات را قبول ندارد




احمد صدر حاج سیدجوادی عضو ارشد نهضت آزادی ایران و وزیر کشور دولت موقت خطاب به مردم ایران نکاتی را درباره بحران همه جانبه حاکم بر جمهوری اسلامی بر شمرده است. در خطابیه وی آمده است:

شرایط کنونی به گونه ایی گردیده است که جمهوریت و اسلامیت مورد تعدی و تهدید قرار گرفته است. نتایج شگفت آور انتخابات ریاست جمهوری دهم را جز معدودی از حاکمان هیچ یک از آحاد ملت ایران باور نکرد و نپذیرفت. شعارهای موج سبز که به صراحت در مخالفت با اعمال غیر قانونی و غیر اخلاقی دستگاه حاکمه است، مورد حمایت اکثریت قریب به اتفاق ملت ایران است.
در روند فعالیت های امنیتی دیده می شود که هیچ یک از اقشار جامعه از کارگر تا دانشجو و حتی بانوان خانه دار از تعرضات نیروهای امنیتی و شبه انتظامی مصون نمانده اند.

شماری از فرزندان درستکار این آب و خاک در کمال مضیقه در زندان مورد شکنجه و تجاوز قرار می گیرند و آنگاه کسانی که از سوی قوای قضاییه و مقننه و سایر مقامات برای یافتن و کشف حقایق مامور می گردند، در کمال تعجب، شواهد دیده و شنیده شده را انکار می کنند و دروغ معرفی می نمایند که موجب نهایت تاسف است.

مسئله جمهوری در تلازم با اصول دموکراسی است که در ایران به کلی مسکوت و بلکه منکوب واقع شده است و آزادی احزاب و گروههای سیاسی و فعالان مردم سالاری همچنان در تنگنا قرار می گیرند .

تمایلات سیاسی آقایان حکومتی ها برای بقای دولت خود، ناظر به جلب رضایت دو دولت روسیه و چین کمونیست است.

مسئله خروج 5ر18 میلیارد دلار و طلا از کشور، که حکومت ترکیه آن را مائده آسمانی خواند، از دیگر نکاتی است که باید به جدیت از سوی تمام دوستداران منافع ملی پیگیری شود. اینجانب به اتفاق آقایان دکتر ابراهیم یزدی و مهندس عزت الله سحابی نامه ایی به دادستان نگاشتیم و خواستار پیگرد حقوقی مسئله گردیدیم. تاراج سرمایه های ملی و خروج غیر قانونی آن، مسئله ایی ملی است که باید قوه قضائیه با تمام قوا آن را پیگیری نماید. تکذیب های شتابزده برای درست کردن حاشیه های امن برای کسانی که در مظان اتهامند، بهانه به دست کشورهای بیگانه جهت مسکوت کردن قضیه است. این ثروت ملی متعلق به آحاد ملت ایران است و هیچ قدرتی حق حاتم بخشی آن را ندارد .

میرحسین موسوی:

میرحسین موسوی:
خطر بزرگ
ایجاد وضعیت انفجاری است
پارلمان نیوز خبر داد که میرحسین موسوی با کارکنان روزنامه "کلمه سبز" دیدار کرده و در جمع کارکنان آن، پیرامون صرفنظر کردن از انتشار این روزنامه گفت:

پس از بحث هزینه و فایده سیاسی انتشار این روزنامه دوستان در یک تصمیم جمعی به این نتیجه رسیدند که از انتشار روزنامه صرف نظر کنند.

در غیاب خلاء رسانه‌هایی که پیگیر منافع ملی هستند ،رسانه‌هایی مانند صدای آمریکا و بی بی سی به مرجع خبری تبدیل می‌شوند و طبیعی است که این رسانه‌ها در نهایت در پی منافع کشورشان هستند.

در مسیر انتخابات و بعد از آن شیوه‌های ابتکاری برای اطلاع رسانی کشف شد و اگر یک دست بسته شد در عوض صدها دست باز شد. قطعا در شبکه عظیم مردمی راه‌های فراوانی را بازخواهیم یافت.

البته تعطیلی “کلمه سبز” را باید اتفاقی موقتی فرض کرد، چرا که ضرورت‌ها ایجاب می‌کند که سرانجام همه صداها اجازه شنیده شدن پیدا کنند. خطر بزرگ زمانی اتفاق می‌افتد که مجرای اطلاع رسانی را محدود کنیم و با پایین آوردن قدرت جذب نظام، به ایجاد وضعیت انفجاری کمک کنیم.

در دنیای کنونی نمی‌توان دور جامعه دیوار کشید. اگر فضا باز نشود از دنیا عقب می‌مانیم و مشکلات وسیعی پیدا می‌کنیم. اگر در گذشته می‌شد بدون پیوند با فضای داخلی و خارجی کشور را برای سال‌ها اداره کرد، اما اکنون با گسترش تکنولوژی و ارتباطات چنین کاری غیر ممکن است.

از دوره مشروطیت تاکنون یک نوع جدایی میان مردم و روشنفکران داشتیم. روشنفکران به مسایلی می‌اندیشدند که با نیازها و خواسته‌های عامه مردم تفاوت‌های اساسی داشت، اما وقایع اخیر نشان می‌دهد که این فاصله در حال برطرف شدن است.

برخی شعارهای خیابانی افراطی و ناشی از عصبانیت است. به نفع همه ماست که شعارهایی متناسب با ظرفیت کشور طرح کنیم و از طرح شعارهای تند و غیرمنطبق با وضعیت کشور بپرهیزیم.

3 دلیل و نتیجه حمله اوباش بسیجی


3 دلیل و نتیجه حمله اوباش بسیجی
به شیخ مهدی کروبی در نمایشگاه مطبوعات
حمله دیروز چاقوکش های بسیج به شیخ مهدی کروبی در نمایشگاه مطبوعات، که منجر به مجروح شدن وی از ناحیه پیشانی شد، بازتاب وسیعی در جامعه داشت. همانگونه که در محل نمایشگاه داشت و جمعیت وسیع حاضر در نمایشگاه با "درود بر کروبی" حمایت خود را از وی اعلام داشتند. پیرامون این واقعه، که علاوه بر تشدید خشم مردم نسبت به دولت و کودتاچی های سپاه، بی شک واکنش های وسیع حمایت از کروبی را در محافل روحانی کشور در پی خواهد داشت، می توان به نکات زیر توجه ویژه کرد:

1- از جمله دلائل این حمله که دولت و فرماندهان سپاه می دانستند به مهم ترین خبر داخلی و تا حدودی جهانی تبدیل خواهد شد، در سایه قرار دادن خبر مهم و جنجالی دیگری بود که در سه روز گذشته، در صدر خبرهای مربوط به ایران در تمام رسانه ای تصویری و مکتوب جهان قرار داشت. یعنی افشای ملاقات پنهان رئیس آژانس انرژی اتمی ایران با رئیس آژانس انرژی اتمی اسرائیل در قاهره پایتخت مصر. بموجب خبرهائی که خبرگزاری ها منتشر کرده اند دیدار در ماه سپتامبر انجام شده اما تا حالا فاش نشده بود. افشای این خبر چنان بازتابی در میان نیروهای نظامی، بویژه بدنه سپاه پاسداران و مردمی که هنوز به عمق بندبازی های احمدی نژاد و حمایت علی خامنه ای از او به دلیل همین بندبازی ها پی نبرده اند داشت، که تولید خبر جنجالی دیگری – علیرغم همه هزینه های مذهبی و اجتماعی که در بر دارد- را در دستور کار قرار دادند. بدین ترتیب خبر حمله به مهدی کروبی در نمایشگاه مطبوعات در راس خبرها قرار گرفت و دیدار اتمی ایران و اسرائیل در قاهره به حاشیه رانده شد!

2- آنهائی که برای تولید این خبر و حمله به مهدی کروبی در نمایشگاه مطبوعات جواز عمل دریافت داشتند، همانهائی بودند که مهدی کروبی در باره آنها دست به افشاگری زده بودو. کسانی که فجایع، آدم کشی ها و حتی تجاوز به زنان، دختران و پسران جوان دستگیر شده در تظاهرات خیابانی ضدکودتا در بازداشتگاه ها – بویژه کهریزک و زیر زمین وزارت کشور- مرتکب شده بودند. به همین دلیل، مهاجمین به کروبی، باندازه کافی انگیزه های شخصی برای انتقام گیری از کروبی داشتند که دستور حمله به وی را با جان و دل اجرا کنند و چنین نیز کردند.

3- واقعه حمله به کروبی در نمایشگاه مطبوعات و رسوائی ناشی از افشای خبر ملاقات اتمی ایران و اسرائیل در قاهره، عزم مردم را برای تکرار حضور خیابانی روز قدس را این بار در روز 13 آبان بیشتر کرد.