Saturday, August 3, 2013

فاجعه در راه است 70 میلیون دلار دارو از گلوگاه گمرگ گیر کرده! سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه کشور که 35 میلیون بیمه شده اصلی و تبعی را تحت پوشش دارد، برای تامین هزینه های دارویی در سال جاری حدود 1400 میلیارد تومان بودجه دارد. درحالیکه همه کارشناسان پیش بینی می کنند نیاز به 3500 میلیارد تومان بودجه است. هم اکنون 70 میلیون دلار دارو در گمرکات کشور مانده و ترخیص نمی شود. در 16 سال گذشته شرایط امروز بيماران هموفيلي بی سابقه است. نعمت‌الله منوچهری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می گوید مهمترین اولویت وزارت بهداشت باید ترخیص دارو از گمرک باشد. نگرانی واردکنندگان از نرخ بعدی ارز زمینه را برای انباشت دارو و ترخیص نشدن دارو از گمرک فراهم کرده است. تصمیم دولت برای تغییر ارز دارو از مرجع به مبادله‌ای تصمیم اشتباه و خطرناکی است. اختصاص یارانه ۲۲۰۰ میلیارد تومانی برای جبران مابه التفاوت نرخ ارز مرجع و مبادله ای دارو، با توجه به چندین برابر شدن رقم دارو به طور قطع نمی‌تواند مشکل مردم را حل کند. اگر کالاهای لوکس نظیر خودرو‌های خاص وارد نشود مشکلی برای کسی ایجاد نخواهد شد٬ اما اگر قیمت دارو افزایش یابد و قیمت یک آمپول یک میلیون‌تومانی چند برابر شود٬ فاجعه است. حذف ارز مرجع دارو برای مردم و بیماران آثار زیانبار دارد، اما این تصمیم دولت دهم برای سودجویان و دلالان بازار دارویی کشور بسیار دستآورد دارد.. قیمت دارو در این یک سال چند برابر شده است و سود چند میلیاردی آن فقط به جیب دلالان رفته است. در واقع، تصمیم غیرکارشناسی دولت دهم برای حذف ارز مرجع دارو، باعث شد تا بار دیگر دلالان دارو بر سر جان مردم وارد معامله شوند. فاجعه در راه است 70 میلیون دلار دارو از گلوگاه گمرگ گیر کرده! سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه کشور که 35 میلیون بیمه شده اصلی و تبعی را تحت پوشش دارد، برای تامین هزینه های دارویی در سال جاری حدود 1400 میلیارد تومان بودجه دارد. درحالیکه همه کارشناسان پیش بینی می کنند نیاز به 3500 میلیارد تومان بودجه است. هم اکنون 70 میلیون دلار دارو در گمرکات کشور مانده و ترخیص نمی شود. در 16 سال گذشته شرایط امروز بيماران هموفيلي بی سابقه است. نعمت‌الله منوچهری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می گوید مهمترین اولویت وزارت بهداشت باید ترخیص دارو از گمرک باشد. نگرانی واردکنندگان از نرخ بعدی ارز زمینه را برای انباشت دارو و ترخیص نشدن دارو از گمرک فراهم کرده است. تصمیم دولت برای تغییر ارز دارو از مرجع به مبادله‌ای تصمیم اشتباه و خطرناکی است. اختصاص یارانه ۲۲۰۰ میلیارد تومانی برای جبران مابه التفاوت نرخ ارز مرجع و مبادله ای دارو، با توجه به چندین برابر شدن رقم دارو به طور قطع نمی‌تواند مشکل مردم را حل کند. اگر کالاهای لوکس نظیر خودرو‌های خاص وارد نشود مشکلی برای کسی ایجاد نخواهد شد٬ اما اگر قیمت دارو افزایش یابد و قیمت یک آمپول یک میلیون‌تومانی چند برابر شود٬ فاجعه است. حذف ارز مرجع دارو برای مردم و بیماران آثار زیانبار دارد، اما این تصمیم دولت دهم برای سودجویان و دلالان بازار دارویی کشور بسیار دستآورد دارد.. قیمت دارو در این یک سال چند برابر شده است و سود چند میلیاردی آن فقط به جیب دلالان رفته است. در واقع، تصمیم غیرکارشناسی دولت دهم برای حذف ارز مرجع دارو، باعث شد تا بار دیگر دلالان دارو بر سر جان مردم وارد معامله شوند.


فاجعه در راه است
70 میلیون دلار دارو از گلوگاه گمرگ گیر کرده!

سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه کشور که 35 میلیون بیمه شده اصلی و تبعی را تحت پوشش دارد، برای تامین هزینه های دارویی در سال جاری حدود 1400 میلیارد تومان بودجه دارد. درحالیکه همه کارشناسان پیش بینی می کنند نیاز به 3500 میلیارد تومان بودجه است.
هم اکنون 70 میلیون دلار دارو در گمرکات کشور مانده و ترخیص نمی شود. در 16 سال گذشته شرایط امروز بيماران هموفيلي بی سابقه است.
نعمت‌الله منوچهری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می گوید مهمترین اولویت وزارت بهداشت باید ترخیص دارو از گمرک باشد.
نگرانی واردکنندگان از نرخ بعدی ارز زمینه را برای انباشت دارو و ترخیص نشدن دارو از گمرک فراهم کرده است. تصمیم دولت برای تغییر ارز دارو از مرجع به مبادله‌ای تصمیم اشتباه و خطرناکی است.
اختصاص یارانه ۲۲۰۰ میلیارد تومانی برای جبران مابه التفاوت نرخ ارز مرجع و مبادله ای دارو، با توجه به چندین برابر شدن رقم دارو به طور قطع نمی‌تواند مشکل مردم را حل کند.
اگر کالاهای لوکس نظیر خودرو‌های خاص وارد نشود مشکلی برای کسی ایجاد نخواهد شد٬ اما اگر قیمت دارو افزایش یابد و قیمت یک آمپول یک میلیون‌تومانی چند برابر شود٬ فاجعه است.
حذف ارز مرجع دارو برای مردم و بیماران آثار زیانبار دارد، اما این تصمیم دولت دهم برای سودجویان و دلالان بازار دارویی کشور بسیار دستآورد دارد.. قیمت دارو در این یک سال چند برابر شده است و سود چند میلیاردی آن فقط به جیب دلالان رفته است. در واقع، تصمیم غیرکارشناسی دولت دهم برای حذف ارز مرجع دارو، باعث شد تا بار دیگر دلالان دارو بر سر جان مردم وارد معامله شوند.

در شهداد آب در لوله ها جوش آمده کرمان زیر تابش خورشید و گرمای 40 تا 50 درجه گرمای طاقت فرسا همچنان بر ایران حاکم است و ظاهرا نمی خواهد تا پایان ماه رمضان دست از سر مردم بردارد. در گیلان گرما و شرجی راه تنفس مردم را بسته است. در کرمان گرما از مرز 40 درجه گذشته است. در شرق و جنوب این استان که این روزهای معروف به روزهای "خرما پزان" است می گویند در نقاطی گرما چنان است که خرما روی درختان در حال خشک شدن است. در رودبار، جیرفت، قلعه گنج، منوجان و عنبرآباد گرما به ۵۰ درجه رسیده و خشکسالی 17 ساله کرمان را کامل کرده است. در فهرج ، ریگان، نرماشیر و بم در شرق کرمان نیز گرما از مرز ۵۰ درجه گذشته است. در اکثر مناطق شهر کرمان مردم با کمبود آب روبر هستند. بیش از هزار روستای کرمان با تانکر آبرسانی رفع تشنگی می کنند. برخی از مشترکان شهر کرمان تنها برای چند ساعت در طول روز آب دارند و احتمال جیره بندی آب در شهر بسیار بالا است. گرما میوه ها را روی درختان خشک کرد. در شهداد گرما به حدی است که آب در لوله های آب آشامیدنی این شهر به نقطه جوش نزدیک شده است و بسیاری از درختان به خصوص مرکبات شهر دچار ریزش شدید برگ شده اند. به گزاری خبرگزاری مهر گرمای گندم بریان و چاله مرکزی کویر به ۷۰ درجه رسیده است. رئیس هواشناسی کرمان گفت: در شهداد گرمای ۴۸ درجه ثبت شده و کرمای۴۰ درجه در شهر کرمان ادامه خواهد داشت. در شهداد آب در لوله ها جوش آمده کرمان زیر تابش خورشید و گرمای 40 تا 50 درجه گرمای طاقت فرسا همچنان بر ایران حاکم است و ظاهرا نمی خواهد تا پایان ماه رمضان دست از سر مردم بردارد. در گیلان گرما و شرجی راه تنفس مردم را بسته است. در کرمان گرما از مرز 40 درجه گذشته است. در شرق و جنوب این استان که این روزهای معروف به روزهای "خرما پزان" است می گویند در نقاطی گرما چنان است که خرما روی درختان در حال خشک شدن است. در رودبار، جیرفت، قلعه گنج، منوجان و عنبرآباد گرما به ۵۰ درجه رسیده و خشکسالی 17 ساله کرمان را کامل کرده است. در فهرج ، ریگان، نرماشیر و بم در شرق کرمان نیز گرما از مرز ۵۰ درجه گذشته است. در اکثر مناطق شهر کرمان مردم با کمبود آب روبر هستند. بیش از هزار روستای کرمان با تانکر آبرسانی رفع تشنگی می کنند. برخی از مشترکان شهر کرمان تنها برای چند ساعت در طول روز آب دارند و احتمال جیره بندی آب در شهر بسیار بالا است. گرما میوه ها را روی درختان خشک کرد. در شهداد گرما به حدی است که آب در لوله های آب آشامیدنی این شهر به نقطه جوش نزدیک شده است و بسیاری از درختان به خصوص مرکبات شهر دچار ریزش شدید برگ شده اند. به گزاری خبرگزاری مهر گرمای گندم بریان و چاله مرکزی کویر به ۷۰ درجه رسیده است. رئیس هواشناسی کرمان گفت: در شهداد گرمای ۴۸ درجه ثبت شده و کرمای۴۰ درجه در شهر کرمان ادامه خواهد داشت.


در شهداد آب در لوله ها جوش آمده
کرمان زیر تابش خورشید و گرمای 40 تا 50 درجه

گرمای طاقت فرسا همچنان بر ایران حاکم است و ظاهرا نمی خواهد تا پایان ماه رمضان دست از سر مردم بردارد. در گیلان گرما و شرجی راه تنفس مردم را بسته است. در کرمان گرما از مرز 40 درجه گذشته است. در شرق و جنوب این استان که این روزهای معروف به روزهای "خرما پزان" است می گویند در نقاطی گرما چنان است که خرما روی درختان در حال خشک شدن است. در رودبار، جیرفت، قلعه گنج، منوجان و عنبرآباد گرما به ۵۰ درجه رسیده و خشکسالی 17 ساله کرمان را کامل کرده است.
در فهرج ، ریگان، نرماشیر و بم در شرق کرمان نیز گرما از مرز ۵۰ درجه گذشته است.
در اکثر مناطق شهر کرمان مردم با کمبود آب روبر هستند. بیش از هزار روستای کرمان با تانکر آبرسانی رفع تشنگی می کنند. برخی از مشترکان شهر کرمان تنها برای چند ساعت در طول روز آب دارند و احتمال جیره بندی آب در شهر بسیار بالا است. گرما میوه ها را روی درختان خشک کرد. در شهداد گرما به حدی است که آب در لوله های آب آشامیدنی این شهر به نقطه جوش نزدیک شده است و بسیاری از درختان به خصوص مرکبات شهر دچار ریزش شدید برگ شده اند.
به گزاری خبرگزاری مهر گرمای گندم بریان و چاله مرکزی کویر به ۷۰ درجه رسیده است.
رئیس هواشناسی کرمان گفت: در شهداد گرمای ۴۸ درجه ثبت شده و کرمای۴۰ درجه در شهر کرمان ادامه خواهد داشت.


آخرین شوی احمدی نژاد دیشب در سیمای ج. اسلامی اجرا شد احمدی نژاد دیشب برای خداحافظی آمد به سیمای جمهوری اسلامی. چند بیت شعر که شاعرش را فراموش کرده بود را غلط و غلوط خواند که آخرش بگوید : دولت پاینده شدم. بیچاره شمس تبریزی و مریدش، مولانا. احمدی نژاد همچنین گفت که یارانه ها و اتمی شدن مملکت از صدقه سر امام زمان به ایران رسید. نطق در سازمان ملل را هم از امام زمان داریم! از محبوبیت خودش درمیان مردم گفت و این که: چند صد لباس محافظانم به تنشون پاره شد چون مردم ميخواستند منو ببينند و كت اونا رو مي كشيدند ... آنوقت می خواهید مردم مستند رضاشاه را به شوی احمدی نژاد در سیمای جمهوری اسلامی ترجیح ندهند؟ (خلاصه خبر را از فیسبوک آزیتا جهان برگرفته ایم) آخرین شوی احمدی نژاد دیشب در سیمای ج. اسلامی اجرا شد احمدی نژاد دیشب برای خداحافظی آمد به سیمای جمهوری اسلامی. چند بیت شعر که شاعرش را فراموش کرده بود را غلط و غلوط خواند که آخرش بگوید : دولت پاینده شدم. بیچاره شمس تبریزی و مریدش، مولانا. احمدی نژاد همچنین گفت که یارانه ها و اتمی شدن مملکت از صدقه سر امام زمان به ایران رسید. نطق در سازمان ملل را هم از امام زمان داریم! از محبوبیت خودش درمیان مردم گفت و این که: چند صد لباس محافظانم به تنشون پاره شد چون مردم ميخواستند منو ببينند و كت اونا رو مي كشيدند ... آنوقت می خواهید مردم مستند رضاشاه را به شوی احمدی نژاد در سیمای جمهوری اسلامی ترجیح ندهند؟ (خلاصه خبر را از فیسبوک آزیتا جهان برگرفته ایم)


آخرین شوی احمدی نژاد دیشب در سیمای ج. اسلامی اجرا شد

احمدی نژاد دیشب برای خداحافظی آمد به سیمای جمهوری اسلامی. چند بیت شعر که شاعرش را فراموش کرده بود را غلط و غلوط خواند که آخرش بگوید : دولت پاینده شدم.
بیچاره شمس تبریزی و مریدش، مولانا.
احمدی نژاد همچنین گفت که یارانه ها و اتمی شدن مملکت از صدقه سر امام زمان به ایران رسید. نطق در سازمان ملل را هم از امام زمان داریم!
از محبوبیت خودش درمیان مردم گفت و این که: چند صد لباس محافظانم به تنشون پاره شد چون مردم ميخواستند منو ببينند و كت اونا رو مي كشيدند ...
آنوقت می خواهید مردم مستند رضاشاه را به شوی احمدی نژاد در سیمای جمهوری اسلامی ترجیح ندهند؟
(خلاصه خبر را از فیسبوک آزیتا جهان برگرفته ایم)