Sunday, January 31, 2016

محمد سلیمی، فرمانده پیشین ارتش ایران درگذشت

محمد سلیمی، فرمانده پیشین ارتش ایران درگذشت


Image copyrightfars
Image captionسرلشگر محمد سلیمی تا شهریور ۱۳۸۴ فرمانده ارتش ایران بود
سرلشگر محمد سلیمی، فرمانده سابق ارتش ایران در سن ۷۸ سالگی درگذشت.
رسانه های ایران می گویند آقای سلیمی امروز دهم بهمن (۳۰ ژانویه) "پس از یک دوره بیماری سخت" درگذشت.
آقای سلیمی پیش از این در دولت اول میرحسین موسوی با درجه سرهنگی وزیر دفاع بود.
در دوره جنگ هشت ساله ایران و عراق، آقای سلیمی مسئول ستاد جنگ‌های نامنظم بود.
آیت الله علی خامنه ای که مطابق قانون اساسی ایران فرمانده کل قوای مسلح است در خرداد ۱۳۷۹ و پس از کناره‌گیری سرلشکر علی شهبازی، با ارتقاء درجه‌ آقای سلیمی از سرتیپ به سرلشکر، او را به فرماندهی ارتش منصوب کرده بود.
او به فاصله کوتاهی از این انتصاب نشان‌ درجه‌ یک‌ نصر را به پاس خدماتش در دوره جنگ با عراق، از رهبر ایران دریافت کرد.
سرلشگر سلیمی تا شهریور ۱۳۸۴ فرمانده ارتش ایران بود و پس از استعفا، با حکم آیت الله خامنه ای مشاوره نظامی او شد. متن استعفای سرلشکر سلیمی در سایت رهبر ایران
پس از آقای سلیمی، سرلشگر عطالله صالحی فرمانده کل ارتش ایران شد و همچنان این پست را در اختیار دارد.

یک شهروند کرد آیین یارسان اعدام شد یک زندانی عقیدتی‌، پیرو آیین یارسان، در ایران، اعدام گردید

یک شهروند کرد آیین یارسان اعدام شد

یک زندانی عقیدتی‌، پیرو آیین یارسان، در ایران، اعدام گردید

یک شهروند کورد آیین یارسان ،اعدام شد
فردین حسینی،۳۵ ساله ،شهروند کورد یارسانی، متولد صحنه کرمانشاه، متاهل و دارای یک دختر ۱۵ ساله ، در کرج اعدام شد

به گزارش وب سایت امنیتی ،مشرق نیوز و خبرگزاری پارس، فردین حسینی ، شهروند کورد ۳۵ ساله، پیرو آیین یارسان، در روز پنجشنبه ،اول بهمن سال جاری ، به اتهام آنچه که شرکت در کشتن آخوندی به نام عباسعلی صباحی گلپایگانی، امام جمعه هشتگرد، در هشت ساله پیش نامیده شده است،در زندان کرج ،اعدام گردید.
این زندانی عقیدتی‌ ،پیرو آیین یارسان،که به مدت ۶  سال زیر شدید‌ترینشکنجه‌ها قرار داشت،  قبلا بارها این اتهام‌ها را تکذیب کرده بود و خواهان داشتن وکیل و رسیدگی پرونده خود در یک دادگاه عادلانه و بی‌ طرف  شده بود.
شهر هشتگرد ،از توابع کرج بوده که پیش از سال ۱۳۵۷، اکثریت جمعیت آن را از پیروان آیین یارسان تشکیل می‌دادند و ارمگاه یکی‌ از بزرگان وهنرمندان آیین یارسان ،نور علی‌ الهیجیحون آبادی  ، پدر دکتر بهرام الهی جیحون آبادی، استاد پیشین دانشگاه تهران، در آنجا قرار داشت. اما پس از سال ۵۷، با تغییر حکومت پادشاهی، جمهوری اسلامی دست به تغییر بافت جمعیتی آنجا زد و با ساخت و ساز مساجد متعدد و مراکز مختلف اسلامی،و همچنین ساکن کردن بخش عظیمی‌ از مسلمانان شیعه در آنجا، شروع به اذیت و آزار مردم یارسان کرد. اداره ادیان وزارت اطلاعات با همکاری  امام جمعه هشتگرد عباسعلی صباحی گلپایگانی، و سپاه پاسداران ، با تحریک مسلمانان شیعه از یک طرف و ایجاد اختلاف و چند دستگی بین پیروان آیین یارسان از طرف دیگر ، شرایط را به سمتی‌ بردند که  درگیری‌ها و تنش‌های متعددی در هشتگرد ایجاد شد. 
در اوج این تنش‌ها ، مأموران اداره اطلاعات و آخوند عباسعلی صباحی و جمعی‌ از پاسداران و بسیجیان، بعد از نماز جمعه، به آرمگاه ، نورعلی الهی جیحون آبادی، با بولدوزر حمله بردند، آنجا را تخریب کردند، و جنازه او را از قبر بیرون کشیدند، و در جلوی چشم ۱۰۰‌ها نفر از پیروان  آیین یارسان  که گریه و زاری میکردند ، او را هتک حرمت کرده و کشان کشان به داخل چاهی انداختند.
در این درگیری‌ها چند نفر از پیروان آیین یارسان  کشته شدند، که هیچ گاه قتل آنها مورد پیگیری قرار نگرفت