Tuesday, September 20, 2011

عنوان پست حاشیه‌های فیلم بی‌بی سی آقای قصد جان‌ها را دارد و دیگران قصد برکناری اش را فیلم یکساعته و محتاطانه بی‌بی سی از زندگی سیاسی علی خامنه‌ای که در واقع سیر زندگی سیاسی اوست تا رسیدن به مرحله تبدیل شدن به یک دیکتاتور کامل، بزرگترین بحث دو روز گذشته در ایران بوده و در روزهای آینده دامنه این بحث گسترده‌تر نیز خواهد شد. اطلاعاتی در این فیلم وجود دارد که جز از طریق نزدیک‌ترین افراد به بیت رهبری دست یافتن به آن ناممکن بود. نه آن که بی‌بی سی به آن اطلاعات دست یافته، بلکه افرادی که صاحب این اطلاعات بوده اند بی‌بی سی را واسطه کرده اند و با چند واسطه اطلاعات خود را پخش کرده اند. به همین دلیل ممکن است در روزهای آینده، یکبار دیگر بگیر و ببند در دولت احمدی نژاد تشدید شود و این خطر بیش از همه متوجه رحیم مشائی است. واکنش امنیتی به این فیلم نشان داد که در حاکمیت نیز این فکر رو به رشد است که "خامنه‌ای رفتنی است" و به همین نیز دلیل در تفسیرهائی که بر این فیلم نوشته اند، حرف خود را با متهم کردن سازندگان این فیلم زده اند. این که غرب هم به این نتیجه رسیده که خامنه‌ای رفتنی است! این فیلم اشاره‌ای بسیار کوتاه به توطئه‌های خامنه‌ای برای حذف افراد و حتی نزدیک‌ترین یاران خود در مراحل مختلف دارد، که این نیز اکنون در میان اطرافیان وی بحث روز است. اگر چه پنهان. این که نوبت آنها نیز می‌رسد و به همین دلیل باید چاره‌ای بیابند و این فکر در میان فرماندهان سپاه معنای دیگری می‌یابد. آن جمله‌ای که از رفسنجانی در آخرین سفرش به مشهد نقل شده نیز در این تفسیر جای می‌گیرد. او در جمع شماری از روحانیون و درحالیکه واعظ طبسی نیز حضور داشته با صراحت گفته است که خامنه‌ای از یک دیکتاتور تمام عیار چیزی کم ندارد. آیا نظامی‌ها و روحانیون خوف آینده را پیدا کرده اند؟ و آن اطلاعاتی که در فیلم بی‌بی سی وجود دارد، از همین طریق اما با چند واسطه و با سرنخ‌های کور درز نکرده است؟ آنها که نگران به خاک و خون کشیده شدن مردم و برباد رفتن مملکت بدست مجتبی خامنه‌ای هستند، چاره را در افشاگری نیافته اند؟ آیا همه دست به دست هم نداده اند تا سر افعی را بکوبند! پیش از آن که دندان افعی در تنشان فرو برود؟ بنابراین، کار از سقوط احمدی نژاد گذشته و به شخص خامنه‌ای رسیده است. با رفتن این، آن دیگری آنقدر ویرانی از خود برجای گذاشته و آنقدر اختلاس و دزدی در کارنامه اش ثبت است که برای برکناری اش شاید به نشست و برخاست مجلس نیز نیاز نباشد.



 
حاشیه‌های فیلم بی‌بی سیآقای قصد جان‌ها را دارد
و دیگران قصد برکناری اش را
 
 
 
 
فیلم یکساعته و محتاطانه بی‌بی سی از زندگی سیاسی علی خامنه‌ای که در واقع سیر زندگی سیاسی اوست تا رسیدن به مرحله تبدیل شدن به یک دیکتاتور کامل، بزرگترین بحث دو روز گذشته در ایران بوده و در روزهای آینده دامنه این بحث گسترده‌تر نیز خواهد شد.
اطلاعاتی در این فیلم وجود دارد که جز از طریق نزدیک‌ترین افراد به بیت رهبری دست یافتن به آن ناممکن بود. نه آن که بی‌بی سی به آن اطلاعات دست یافته، بلکه افرادی که صاحب این اطلاعات بوده اند بی‌بی سی را واسطه کرده اند و با چند واسطه اطلاعات خود را پخش کرده اند. به همین دلیل ممکن است در روزهای آینده، یکبار دیگر بگیر و ببند در دولت احمدی نژاد تشدید شود و این خطر بیش از همه متوجه رحیم مشائی است. واکنش امنیتی به این فیلم نشان داد که در حاکمیت نیز این فکر رو به رشد است که "خامنه‌ای رفتنی است" و به همین نیز دلیل در تفسیرهائی که بر این فیلم نوشته اند، حرف خود را با متهم کردن سازندگان این فیلم زده اند. این که غرب هم به این نتیجه رسیده که خامنه‌ای رفتنی است!
این فیلم اشاره‌ای بسیار کوتاه به توطئه‌های خامنه‌ای برای حذف افراد و حتی نزدیک‌ترین یاران خود در مراحل مختلف دارد، که این نیز اکنون در میان اطرافیان وی بحث روز است. اگر چه پنهان. این که نوبت آنها نیز می‌رسد و به همین دلیل باید چاره‌ای بیابند و این فکر در میان فرماندهان سپاه معنای دیگری می‌یابد. آن جمله‌ای که از رفسنجانی در آخرین سفرش به مشهد نقل شده نیز در این تفسیر جای می‌گیرد. او در جمع شماری از روحانیون و درحالیکه واعظ طبسی نیز حضور داشته با صراحت گفته است که خامنه‌ای از یک دیکتاتور تمام عیار چیزی کم ندارد.
آیا نظامی‌ها و روحانیون خوف آینده را پیدا کرده اند؟ و آن اطلاعاتی که در فیلم بی‌بی سی وجود دارد، از همین طریق اما با چند واسطه و با سرنخ‌های کور درز نکرده است؟ آنها که نگران به خاک و خون کشیده شدن مردم و برباد رفتن مملکت بدست مجتبی خامنه‌ای هستند، چاره را در افشاگری نیافته اند؟
آیا همه دست به دست هم نداده اند تا سر افعی را بکوبند! پیش از آن که دندان افعی در تنشان فرو برود؟
بنابراین، کار از سقوط احمدی نژاد گذشته و به شخص خامنه‌ای رسیده است. با رفتن این، آن دیگری آنقدر ویرانی از خود برجای گذاشته و آنقدر اختلاس و دزدی در کارنامه اش ثبت است که برای  برکناری اش شاید به نشست و برخاست مجلس نیز نیاز نباشد.

پل های ارتباط احمدی نژاد- امریکائی ها از ایران تخریب شد! احمدی نژاد با پر و بال شکسته راهی امریکا شد تا در اجلاس سالانه سازمان ملل شرکت کند. پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی دولت او در مجلس و قوه قضائیه کشوده مانده و بدرقه راهش سخنانی بود که روز گذشته به نقل از علی لاریجانی رئیس مجلس در مطبوعات منتشر شد. لاریجانی روز گذشته و درحالیکه هنوز هواپیمای احمدی نژاد از آسمان ایران خارج نشده بود گفت که «مجلس قصد دارد به 50 مورد تخلف دولت رسیدگی کند و شکایت نمایندگان از رئیس جمهور در دستور کار مجلس قرار می گیرد.» آنها که در تهران نشسته اند و اطلاعاتی از مذاکرات و پیغام و پسغام های احمدی نژاد و امریکائی ها دارند، با همین دو وزنه سنگینی که به پای احمدی نژاد بستند او را راهی امریکا کردند و کدام امریکائی است که روی مهره ای حساب کند و با او وارد مذاکره شود که معلوم نیست پس از بازگشت به ایران کنار گذاشته نشود؟ بنابراین، احمدی نژاد و تیمی که با خود به امریکا بُرد، در همان حد حرف های جنجالی و عوامفریبانه می تواند چند روزی خوراک خبری برای مطبوعات امریکا فراهم کند و سپس به ایران بازگردد تا بالاخره تکلیفش روشن شود. این که تا پایان دوره چهارساله دوم ماندنی است و یا باید برود؟ البته خودش رفتنی نیست، بلکه او را ببرند، که دراین بُردن بزرگترین سد راه از یکسو خامنه ایست که تمام اعتبارش را تا حد یک کودتای خونین نظامی پای احمدی نژاد گذاشت و آن را برباد داد و از سوی دیگر حقانیتی که برای موسوی روز به روز بیشتر می شود و حتی جمعی از حاکمیت کنونی نیز به نتیجه می رسند که هر چه او درباره دولت احمدی نژاد گفت واقعیت داشت و تحقق یافت. بخشی از مناظره او که وصف وضع کنونی کشور و دولت احمدی نژاد است، در تاریخ ایران به یادگار مانده است. آن را با کلیک روی عکس موسوی میتوانید دوباره ببنیید و بشنوید.


پل های ارتباط 
احمدی نژاد- امریکائی ها
از ایران تخریب شد!
 
 
 
 
احمدی نژاد با پر و بال شکسته راهی امریکا شد تا در اجلاس سالانه سازمان ملل شرکت کند. پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی دولت او در مجلس و قوه قضائیه کشوده مانده و بدرقه راهش سخنانی بود که روز گذشته به نقل از علی لاریجانی رئیس مجلس در مطبوعات منتشر شد. لاریجانی روز گذشته و درحالیکه هنوز هواپیمای احمدی نژاد از آسمان ایران خارج نشده بود گفت که «مجلس قصد دارد به 50 مورد تخلف دولت رسیدگی کند و شکایت نمایندگان از رئیس جمهور در دستور کار مجلس قرار می گیرد.»
آنها که در تهران نشسته اند و اطلاعاتی از مذاکرات و پیغام و پسغام های احمدی نژاد و امریکائی ها دارند، با همین دو وزنه سنگینی که به پای احمدی نژاد بستند او را راهی امریکا کردند و کدام امریکائی است که روی مهره ای حساب کند و با او وارد مذاکره شود که معلوم نیست پس از بازگشت به ایران کنار گذاشته نشود؟ بنابراین، احمدی نژاد و تیمی که با خود به امریکا بُرد، در همان حد حرف های جنجالی و عوامفریبانه می تواند چند روزی خوراک خبری برای مطبوعات امریکا فراهم کند و سپس به ایران بازگردد تا بالاخره تکلیفش روشن شود. این که تا پایان دوره چهارساله دوم ماندنی است و یا باید برود؟ البته خودش رفتنی نیست، بلکه او را ببرند، که دراین بُردن بزرگترین سد راه از یکسو خامنه ایست که تمام اعتبارش را تا حد یک کودتای خونین نظامی پای احمدی نژاد گذاشت و آن را برباد داد و از سوی دیگر حقانیتی که برای موسوی روز به روز بیشتر می شود و حتی جمعی از حاکمیت کنونی نیز به نتیجه می رسند که هر چه او درباره دولت احمدی نژاد گفت واقعیت داشت و تحقق یافت. بخشی از مناظره او که وصف وضع کنونی کشور و دولت احمدی نژاد است، در تاریخ ایران به یادگار مانده است. آن را با کلیک روی عکس موسوی میتوانید دوباره ببنیید و بشنوید.