Friday, March 4, 2011

معاون اول احمدی نژاد : ایران به دنبال بسترسازی ظهور منجی بشریت است (رحیمی، متهم اول پرونده اختلاس میلیاردها تومانی است!)

معاون اول احمدی نژاد : ایران به دنبال بسترسازی ظهور منجی بشریت است (رحیمی، متهم اول پرونده اختلاس میلیاردها تومانی است!)


ایلنا : معاون اول احمدی نژاد با بیان اینکه بشریت به دنبال معنویت است (وی متهم اول پرونده اختلاس میلیاردها تومانی است!) و دیگر حکومت‌های مبتنی بر ظلم و ستم را نمی‌پذیرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران حکومتی مردمی برقرار کرده و با نقش‌آفرینی در مدیریت جهانی به دنبال بسترسازی و تلاش برای ساختن زمینه ظهور منجی بشریت است.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدرضا رحیمی روز گذشته در مراسم اختتامیه نخستین کنگره بین‌المللی بزرگداشت احمد بن اسحاق اشعری قمی با اشاره به جایگاه و ارزش والای احمد بن اسحاق خاطر نشان کرد: این گردهمایی برای بزرگداشت یکی از علما و اصحاب گرانقدر ائمه معصومین برگزار شده است و ویژگی بارز ایشان توفیق حضور در محضر 4 امام معصوم و بهره‌گیری از محضر آنان بوده است.



رحیمی در ادامه با بیان اینکه خداوند پیامبران را برای راهنمایی و هدایت انسان‌ها مبعوث کرد و پس از نبی مکرم اسلام پیامبری مبعوث نشد، تصریح کرد: اما خداوند هیچگاه انسان را که عزیزترین مخلوقات او هستند بدون هدایت و راهنمایی رها نمی‌کند.

احمد خاتمی : چهارشنبه سوری در شان ملت ما نیست (ولی سینه زدن و زنجیر زدن ثواب هم دارد!)

احمد خاتمی : چهارشنبه سوری در شان ملت ما نیست (ولی سینه زدن و زنجیر زدن ثواب هم دارد!)


مهر : امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اسلام مکتب اعتدال است و در آن افراط و تفریط هیچ جایی ندارد گفت: در عالم سیاست نیز تندروی جواب نمی دهد. موضع داشتن و روشنگری مستدل بسیار خوب است اما فحاشی و فحشی که حد دارد در شان حرکت های انقلابی مردم نیست.



به گزارش مهر، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه امروز با اشاره به تحریم 80 نفر از مسئولان ایران از سوی آمریکا گفت: اتحادیه اروپا نام 80 نفر از شخصیت های ایرانی را در لیست تحریم خود قرار داد که یکی از این 80 نفر بنده هستم که البته به عنوان کوچکترین خدمتگزار مردم می بالم که مورد نفرت و بغض استکبار قرار گرفته ام چرا که بعد از هر خطبه بنده را روحانی تندرو ایرانی می نامند درحالیکه اگر تندروی حرکت در مسیر اسلام و ولایت است به آن افتخار می کنم.



وی ادامه داد: اگر خطبه ای بخوانم و رسانه های استکباری من را مورد نقد و حمله قرار ندهند از خطبه خود راضی نیستم.



خاتمی همچنین با اشاره به تحریم آیت الله محمدی یزدی و مصباح یزدی افزود: بسیاری از شخصیت هایی که نامشان در لیست اتحادیه اروپا قرار نداشت ابراز داشته اند که ای کاش اسم ما هم در این لیست بود چرا که مایه افتخار و مباهات است.



وی همچنین به درخواست سفیر انگلیس برای ملاقات با خودش اشاره کرد و گفت: سفیر انگلیس دو بار در تابستان امسال از بنده تقاضای ملاقات کرد که در هر دو دفعه به وی جواب منفی دادم و تودهنی محکمی به سفیر انگلیس زدم (این ادعا قبلا مطرح شده و سفارت انگلیس آنرا تائید نکرده است) چرا که وی به دنبال تطمیع بود. ولی استکبار باید بداند فرزندان امام و فرزندان اسلام هیچ گاه قابل تطمیع نیستند و نمی شود با تهدید هم آنها را ترساند.



امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: غربی ها اعلام داشتند که اموال مسئولان ایرانی را در بانک های خارجی بلوکه می کنند اما باید اعلام کنم که بنده به عنوان یکی از آن 80 نفر تنها یک حساب سیبا در بانک ملی دارم و اگر آنها اموالی از من در آنجا سراغ دارند همه را به نفع خود مصادره کنند و بدانند که یک ساعت زندگی در ایران اسلامی را با یک عمر زندگی مرفه در بلاد کفرآمیز شما عوض نخواهم کرد.



وی همچنین با اشاره به پیام های دیگر تحریم مسئولان ایرانی اظهار داشت: پیام دیگر تحریم اتحادیه اروپا هماهنگی جریان فتنه و سران آن با دنیای استکبار است چرا که همه 80 نفر مسئولان ایرانی در 20ماه فتنه 88 در مقابل سران فتنه موضع گیری کردند و این اتفاق لکه ننگ ابدی برای سران فتنه است.



خاتمی ادامه داد: همچنین از گزارش جامع و مستند مجلس شورای اسلامی علیه فتنه گران تشکر می کنیم و از اینکه نمایندگان منشور جامع علیه فتنه گران را به سرعت تنظیم کردند تشکر مجدد می نماییم.



وی با اشاره به فرا رسیدن نوروز گفت: کشورمان به سمت شادی و فرا رسیدن سال نو می رود و رسانه ها و تلویزیون هم از هم اکنون به استقبال این عید رفته اند. اما در مکتب ما هم شادی و هم حزن وجود دارد و 3 نکته در این خصوص وجود دارد که اولین آن این است که شادی مترادف با غفلت از خدا نیست و به اسم شادی نباید سراغ گناه برویم.



امام جمعه موقت تهران ادامه داد: شادی با خرافات هم نباید همراه شود و در شان ملت فرهنگسازی مانند ایران نیست که پایبند به خرافاتی مانند چهارشنبه سوری باشند. و همچنین نباید در شادی ها فقط خود را ببینیم و باید محرومان را به یاد داشته باشیم و فرزندان یتیم را هم یاری کنیم.



وی همچنین در ادامه خطبه های دوم نماز جمعه به مسئله اعتدال اشاره کرد و اظهار داشت: اسلام مکتب اعتدال است و در آن افراط و تفریط هیچ جایی ندارد و در عالم سیاست نیز تندروی جواب نمی دهد. موضع داشتن و روشنگری مستدل بسیار خوب است اما فحاشی و فحشی که حد دارد در شان حرکت های انقلابی مردم نیست.



خاتمی با بیان اینکه هیچ کس حق ندارد از حد و حدود شرع و قانون تخطی کند افزود: باید فضای کشور فضای انتقاد سازنده باشد و نباید به سمتی برود که فضای پرخاش و فحش در کشور حاکم باشد.



خاتمی تاکید کرد: استکبار جهانی چه بخواهد و چه نخواهد انقلاب های کنونی منطقه در تداوم انقلاب اسلامی است و نشانه های آن این است که مردم همواره در تجمعات دعای فرج می خوانند و این دقیقا چیزی است که دشمن از آن وحشت دارد.



وی تصریح کرد: تلاش استکبار جهانی این است الگویی که هم اکنون مردم منطقه از انقلاب اسلامی گرفته اند توسط آنها مشوه جلوه داده شود که باید بگوییم ایران هم اکنون امن ترین و آرام ترین کشور منطقه است و اینکه دشمنان تلاش دارند به دروغ القاء کنند در ایران اغتشاش است و با آوردن چند ضد انقلاب این الگو را مشوه نشان دهند از حیله های استکباری آنان است.



خطیب جمعه تهران با اشاره به نقش سران فتنه در اغتشاشات 25 بهمن افزود: سران فتنه در 25 بهمن بیشترین خیانت را به استقلال، منافع ملی و مردم کشورمان وارد کردند. چرا که تعدادی اندک در این روز خوراک تبلیغاتی دشمن را فراهم کردند و آب به آسیاب استکبار جهانی ریختند.



خاتمی در ادامه با اشاره به حیله های دشمن در شلوغ نشان دادن ایران اظهار داشت: دشمنان هم اکنون به دنبال مشابه سازی اتفاقات منطقه در ایران هستند و می گویند که اگر در کشورهای دیگر با مخالفین برخورد می شود در کشور شما نیز با مخالفین برخورد می شود که باید در پاسخ گفت که نظام ایران نظامی مردمی است و مردم با 98 درصد رای خود به جمهوری اسلامی پایداری خود را اثبات کردند و در طول 32 سال گذشته به طول متوسط هر سال یک انتخابات در ایران روی داده است و نشان می دهد که نظامی مردمی در ایران حاکم است و همواره تلاش آمریکا در طول 32 سال گذشته این بوده است که مردم را از انقلاب اسلامی جدا کنند اما هر چه فعالیت ها علیه انقلاب اسلامی بیشتر شده است حمایت مردمی نیز افزایش پیدا کرده که نشانه عظیم آن در 22 بهمن امسال و راهپیمایی دهها میلیونی مردم نمود پیدا کرد.



وی با بیان اینکه ایران در 32 سال گذشته در مبارزه با دیکتاتورهای منطقه و در راس آن آمریکا بوده است، افزود: کشورمان در جریان 20 ماه فتنه با پیاده نظام ها و دیکتاتورهای وابسته به آمریکا جنگید و اینکه آنها می گویند در انتخابات تقلب روی داده است با رای 85 درصدی مردم و رای قاطع منتخب این سخن عین دیکتاتوری است که در این انتخابات تقلب روی داده است و باید به طور قاطع گفت که نظام جمهوری اسلامی در فتنه 88 با تمام وجود سعی کرد از جمهوریت نظام و رای مردم پاسداری کند.



وی افزود: در روزهای اول انقلاب مردم لیبی آمریکایی ها و دیگر کشورهای غربی هیچ واکنشی نشان نمی دادند و از قذافی حمایت می کردند و خون مردم در آن دوران ارزشی نداشت اما هنگامی که انقلابیون بر چاه های نفت لیبی مسلط شدند غربی ها به دلیل به خطر افتادن منافع بر علیه قذافی موضع گرفتند و خواستار دادگاهی شدن وی شدند که این موضوع نماد لیبرال دموکراسی است که منافع آنها بر مردم ارزش پیدا می کند.

محسن هاشمی طی نامه ای به قالیباف از مدیریت مترو تهران استعفا کرد

محسن هاشمی طی نامه ای به قالیباف از مدیریت مترو تهران استعفا کرد


فردا نیوز : محسن هاشمی مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با ارسال نامه ای به دکتر محمدباقر قالیباف ضمن تشریح عملکرد خود و قدردانی از حمایت های شهردار تهران ، محدودیت هایی را که مانع توسعه خدمات مطلوبتر به شهروندان تهرانی است را برشمرد و از سمت خود استعفا کرد .



به گزارش «فردا» به نقل از "تهران سما" محسن هاشمی در نامه ای به دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران ، استعفای خود را از سمت مدیرعاملی مترو تهران اعلام کرد .



دربخشی از نامه استعفای محسن هاشمی خطاب به شهردار تهران آمده است : عطف به استعفاهای مکرر گذشته و پیرو مصوبه اخیر در مورد ابقای این جانب برای یک دوره جدید ، ضمن قدردانی از عنایات و اطمینان مجدد آن بزرگواران ، همانگونه که مستحضر می باشید ، 17 سالی است که به عنوان عضو ، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مترو تهران انجام وظیفه می کنم . خوشبختانه با حمایت اعضای محترم مجمع ، هیئت مدیره و همکاری و تلاش کارگران ، کارکنان ، مشاوران ، پیمانکاران و صنعت گران موفق به راه اندازی حدود 125 کیلومتر از خطوط مترو در 4 خط با 75 ایستگاه شده ایم . اخیرا هم انجام 3 میلیارد سفر با حدود 800 واگن در شهر تهران را جشن گرفتیم . در طول این سال ها هم سیستم حمل و نقل ریلی تهران توانست کارایی خود را نشان داده و مورد استقبال همشهریان قرار گیرد .



در بخش دیگری از این نامه آمده است : هم اکنون نیز 15 کیلومتر از تونل و ایستگاه های مترو آماده ریل گذاری و نصب تجهیزات بوده و در صورت حمایت ، راه اندازی حدود 15 کیلومتر مترو در سال به راحتی امکان پذیر خواهد بود و سرعت ساخت تونل با 4 دستگاه حفار اتوماتیک به بیش از 20 کیلومتر در سال خواهد رسید.



در ادامه این نامه آمده است : متاسفانه علی رغم حمایت مجلس شورای اسلامی ، شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران برای تامین نقدینگی از طرق مختلف از جمله بودجه سالیانه ، فاینانس بین المللی ، حساب ذخیره ارزی و اوراق مشارکت ، به دلایل مختلف از جمله تحریم خارجی ومشکلات داخلی امکان استفاده از اعتبارات قانونی فراهم نمی گردد و با وجود درآمد ارزی در سال های اخیر ، برنامه های مهم مترو در امر توسعه خطوط با عدم همکاری دولت دچار تاخیر در تجهیز می شود .



وی در این نامه با اشاره به مشکلات نقدینگی برای خدمت رسانی به مردم آورده است : متاسفانه هم اکنون به دلیل کمبود و تجهیز ناقص واگن از نصف ظرفیت خطوط استفاده می شود ، این در حالی است که واگن ها و تجهیزات آن در گمرک در حال خاک خوردن هستند.



هاشمی در ادامه این نامه ضمن عرض پوزش ، با بیان اینکه قطعا قبول مسئولیت مجدد در این وضعیت به نفع توسعه و بهره برداری از خطوط مترو نخواهد بود و با اشاره به اینکه برخی مشکلات به وجود آمده و عدم حمایت ها از مترو ممکن است به دلیل حضور وی در مدیریت این شرکت باشد آورده است : برای این که بیشتر از این مردم ، مسافران و توسعه مترو در فشار قرار نگیرند ، علی رغم اعتقاد به خدمت و اعتماد به توان جناب عالی و همکارانم خواهشمند است موافقت فرمایید فرد دیگری که امکان ایجاد هماهنگی بیشتر خواهد داشت در راس مدیریت این شرکت قرار گیرد . بدیهی است اینجانب از ادامه هرگونه همکاری با شهرداری و شرکت مترو دریغ نخواهم کرد.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر: طرفداران موسوی و کروبی، گوساله هستند / سال ٩۱ (انتخابات مجلس)خونین خواهد بود

فرمانده سپاه صاحب‌الامر: طرفداران موسوی و کروبی، گوساله هستند / سال ٩۱ (انتخابات مجلس)خونین خواهد بود


فرمانده سپاه موسوم به «صاحب‌الامر» در استان قزوین، همچنین خطاب به شورای نگهبان گفت: باید دقت بیشتری شود و اسناد و مدارک و اطلاعات صحیح در این خصوص جمع شود و کسی که باید پذیرفته نشود، رد شده و به کسی که باید تذکر داده شود نیز تذکر داد.

به گزارش فارس، سالار آبنوش، فرمانده سپاه صاحب‌الامر استان قزوین پنج‌شنبه شب در همایش ناظران شورای نگهبان گفت: در عصر موسی کسانی منحرف و گوساله‌پرست شدند و این گوساله‌پرستی ننگی است که پاک نمی‌شود. در آن زمان با وجود موسی و آن همه نشانه و دلیل مردم گوساله ‌پرستیدند و در عصر ما نیز آدم‌هایی مانند موسوی و کروبی سامری ما بودند که عده‌ای گوساله آنها را پرستیدند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر استان قزوین اعلام کرد: ما مسئولیت خطیری داریم، باید مواظب باشیم که این انقلاب به انحراف کشیده نشود، تا چند روز قبل وحشت‌مان از فتنه بود، البته فتنه واقعی و عمیقی بود و خداوند متعال عنایت کرد و در سایه مدیریت و صفای وجود موسای زمان، فتنه خاموش شد.

وی عنوان داشت: همان فتنه در حال ائتلاف با جریان دیگری به نام انحراف است و ریشه هر دو دارد یکی می‌شود و در انتخابات آینده پیچیدگی و سختی از انتخابات قبلی بیشتر است.

آبنوش مدعی شد: ما گروهی داشتیم که با عناوین اصلاحات، دوم خرداد و فتنه که همه یکی بود طرف مقابل ما بودند و امروز چیزی وسط به نام انحراف درست شده که باید با چشمان تیز و ارتباط صاف با خدا از پروردگار مدد بخواهیم زیرا پیچیدگی آنقدر بالاست که تشخیص دادن بسیار سخت است.

وی اعلام کرد: اگر نتیجه انتخابات مجلس نتیجه‌ای نباشد که در راستای ارزش‌های ما باشد سال ٩۱ سالی بسیار خطرناک و حتی خونین است به طوریکه صاحب‌نظرانی که قدرت تحلیل دارند و تاکنون مسائل را به درستی پیش‌بینی کردند، بیان داشتند که اگر مجلس بعد مجلس سالمی نباشد سال ٩۱ فتنه، خونین است زیرا با هم می‌جنگیم و جریان انحراف سردرمی‌آورد.



فرمانده سپاه صاحب‌الامر استان قزوین خطاب به ناظران شورای نگهبان گفت: باید دقت بیشتری شود و اسناد و مدارک و

سحام نیوز: وحيد، معاون اجرايي دفتر رهبري، شخصا مديريت ربودن مهدي كروبي و فاطمه كروبي را به عهده داشت

وحید در میان علی و مجتی خامنه ای




سحام نيوز: روز گذشته خانواده مهدي كروبي براي چندمين مرتبه با مراجعه درب منزل پدرشان، مجددا با درب بسته روبرو شدند. يكي از اعضاي خانواده مهدي كروبي به خبرنگار ما گفت “طي دو روز گذشته براي اثبات دروغگويي ها ادعاهاي واهي دادستان تهران مبني بر اينكه “آقايان كروبي و موسوي در منازلشان هستند” چندين مرتبه به منزل آقاي كروبي مراجعه نموديم. هرچقدر درب زديم هيچ شخصي پاسخگو نبود. از همسايگان در مورد رفت و آمد ها پرس و جو نموديم و آنها به ما گفتند چراغ هاي ساختمان طي اين مدت هميشه خاموش بوده است و مشخصا كسي در آن سكونت ندارد”.



در همين خصوص خبرنگار سحام نيوز طبق اخبار بدست آورده برخي ابعاد ديگر اين آدم ربايي حكومتي را فاش نمود. به گزارش خبرنگار سحام نيوز:” در شب آدم ربايي، آقاي وحيد از مسئولين رده بالاي دفتر رهبري و معاون اجرايي ايشان؛ به همراه چندين نفر ديگر با حضور در منزل آقاي كروبي، شخصا فرماندهي اصلي اين كار را به عهده داشته و آقاي كروبي و خانم فاطمه كروبي را از منزل بيرون نموده و به مكان نامعلومي منتقل كردند. همچنين نيروهاي تحت فرمان ايشان تمامي كتاب ها، اسناد شخصي،داروها و حتي برخي اجناس و اسباب هاي منزل را نيز خارج نموده و به تاراج بردند. همچنين اين نيروها شروع به تعويض تمامي قفل هاي منزل نمودند. ما معتقديم مسئوليت اين آدم ربايي سياسي بر عهده شخص رهبري بوده و آقاي وحيد به عنوان عاليترين مقام دفتر و نيز معاون اجرايي ايشان، مجري اين طرح بوده است”



لازم به توضيح است “وحيد حقانيان” يا بنا به قول مشهور “وحيد” معاون اجرايي دفتر رهبري است که به عنوان يک چهره بسيار بانفوذ و قدرتمند وظيفه ابلاغ تصميمات و نقطه نظرات آيت الله خامنه اي به دستگاه هاي مختلف سياسي، امنيتي و نظامي و ايجاد هماهنگي ميان آنها را بر عهده دارد. از وحيد حقانيان به عنوان دست راست رهبر جمهوري اسلامي يا به عبارت دقيق تر مباشر اصلي ايشان نام برده مي شود. با وجود اين هيچ اطلاعاتي درباره اين او در رسانه ها به چشم نمي خورد و هيچ کدام از مسئولان ارشد نزديک به آيت الله خامنه اي در خاطرات، نقل قول ها يا اظهار نظرات خود اشاره اي به اين فرد نکرده اند.

نخستين تصاويري که از وحيد در رسانه ها به چشم خورد مربوط به مراسم تنفيذ حکم رياست جمهوري احمدي نژاد در دور دوم است که او حکم تنفيذ را به دستان آيت الله خامنه اي مي دهد و سپس همانجا مي ايستد.این کار معمولا توسط رئیس جمهور قبلی یا رئیس مجلس خبرگان یا افرادی در رده‌های مشابه انجام می‌گرفته‌است. وی همچنین در مراسم تحلیف احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی حضوری بسیار پر رنگ داشت.

بیانیه شماره ۵ شورای هماهنگی راه سبز امید برای تقدیر از حضور مردم و پاسداشت روز جهانی زن

بیانیه شماره ۵ شورای هماهنگی راه سبز امید برای تقدیر از حضور مردم و پاسداشت روز جهانی زن




متن بیانیه شماره 5 شورای هماهنگی راه سبز امید :



مشارکت پرشور مردم در اعتراض به زندانی کردن رهبران جنبش سبز و همسرانشان از سوی حاکمیت در روز ده اسفند در خیابانهای تهران و شهرستانها پویایی و زنده بودن این جنبش مدنی و حقوق محور را به رغم فضای پلیسی و امنیتی حاکم و تمهید هزاران نیروی نظامی و شبه نظامی برای جلوگیری از این حضور به نمایش گذاشت . جنبشی که بیش از بیست ماه است به رغم همه سرکوبها و زندانها و شکنجه ها با صبر و استقامت راه بسوی آزادی و عدالت و حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش و نفی هرگونه استبداد و خود کامگی را به مدنی ترین وجه همپای رهبران خود پیموده و در رسیدن به این اهداف لحظه ای تردید بخود راه نداده است و قطعا تا دستیابی به نتیجه از پای نخواهد نشست . شورای هماهنگی راه سبز امید وظیفه خود می داند از اینهمه احساس وظیفه و شور نسبت به وضعیت رهبران جنبش آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی و حضور خیابانی سبزها تقدیر و تشکر نموده وبراین امر تاکید نماید که تا آزادی این رهبران باید به اعتراضات به هر شیوه ای که ممکن است ادامه داد تا حاکمیت در یابد که فکر و اندیشه آنان در ذهن و دل ما جاری است و به بند کشیدن آنها جز اینکه برگ سیاه دیگری برکارنامه حاکمیت اقتدارگرا اضافه کند اثر دیگری ندارد و فقط یک مطالبه دیگر بر فهرست مطالبات تاریخی جنبش سبز می افزاید و آنهم ازادی رهبران جنبش است که درستی راه و انگیزه پایداری سبزها را در برابر وضعیت نامطلوب کنونی دامن می زند .



در روزهای پیش روی « روز جهانی زن » را داریم . حضور فعال زنان در جنبش سبز را می توان با شهادت «ندا آقاسلطان » در روزهای آغازین و در پیشانی آن شناسایی کرد بگونه ای که به نماد این جنبش در سراسر جهان تبدیل شد ، و این حضور را در همه روزهای سخت پشت سر گذاشته شده می توان در همه جا دید ، از کهریزک تا اوین ، از صبوری مادران وهمسران هزاران زندانی ، و از همراهی دکتر زهرا رهنورد و فاطمه کروبی همپای رهبران جنبش میرحسین موسوی و مهدی کروبی ، که اینروز به همین دلیل به بند اسارت و زندان گرفتار آمده اند . ایندو بانوی سبز جلوه ای نو به جنبش داده و آن را از همه جنبش های تاریخ معاصرمان متمایز ساخته اند و اینکه این جنبش در پی دستیابی به جامعه ای است که در آن زنان همپای مردان از همه حقوق انسانی و منزلت اجتماعی و سیاسی برخوردار شوند و هیچگونه تبعیضی آنها را از حضور فعال درعرصه عمومی محروم نکند .



در ویراست دوم منشور جنبش که به امضای دو رهبر زندانی رسیده ، تصریح شده است :" حضور مؤثر زنان در جنبش سبز را باید فرصتی برای برداشتن گام هایی بلندتر در جهت رفع تبعیض های جنسیتی و تحقق مطالبات برحق آنان شمرد. جنبش سبز حمایت همه جانبه و همراهی با جنبش زنان را در زمره اولویت های بنیادین خویش می داند و معتقد به این ضرورت تاریخ اجتماعی ایران است که زنان علاوه بر ایفای نقش مهم خود در خانواده، بعنوان هویتی مستقل، جایگاه بایستة خویش را در جامعه بازیابند." روز سه شنبه ۱٧ اسفند(هشتم مارس) فرصت دیگری برای پیوند «روزجهانی زن » با جنبش سبز مردم ایران در پیگیری مطالبات جامعه زنان ماست، از این رو شورای هماهنگی راه سبز امید همراهی و همگامی خود را با برنامه های فعالان و نهادهای حوزه زنان برای پاسداشت این روز اعلام و از تبدیل آن به تجمع های اعتراضی نسبت به زندانی بودن دو بانوی سبز و رهبران جنبش حمایت می نماید و از همراهان سبز می خواهد که فعالانه در برنامه های این روز شرکت نمایند.



شورای هماهنگی راه سبز امید

دوازدهم اسفندماه ٨٩

در حالبکه وزیر خارجه ميگوید کروبی و موسوی آزاد هستند

در حالبکه وزیر خارجه ميگوید کروبی و موسوی آزاد هستند


علم الهدي: حصر خانگی آنها به نفع خودشان است چون مردم آن ها را تکه تکه می کنند!

امام جمعه مشهد گفت: جريان بيداری و خيزش اسلامی در شمال آفريقا و خاورميانه، يک استکبار ستيزی به تمام معنا با الگوی اسلامی و ايرانی است.



به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) – منطقه خراسان، حجت الاسلام والمسلمين سيد احمد علم الهدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه با بيان اين مطلب افزود: اولين کس و اولين جريانی که آمريکا ستيزی را به راه انداخت امام و انقلاب ايران بود و امروز استکبارستيزی در دنيا به گونه‌ای توسعه يافته که در ابتدای خط آن کشورهای اسلامی مرد و مردانه ايستاده‌اند.



علم الهدی با بيان اينکه خيزش اسلامی در کشورهای آفريقايی و خاورميانه خيزش دموکراسی خواهی نيست، بلکه يک خيزش اسلام خواهی است، بيان داشت: اين مردم نماز جماعت می‌خوانند و به استقبال گلوله می روند و با ندای “الله اکبر” مقابل تانگ می‌ايستند و با گفتن”لا اله الا الله” زير بمباران قذافی ايستادگی می‌کنند و در بحرين “يا حسين” می‌گويند و در عربستان زير خشونت‌های خائين آمريکايی مانند ملک عبدالله ايستاده‌اند، مگر اينها را می‌شود با اسلحه و ناوگان مهار کرد و اين به اين معناست که يک سرّ خدايی در قضيه وجود دارد.



امام جمعه مشهد تصريح کرد: غربی‌ها از طرفی فکر کردند با لابی‌گری مساله انقلاب خواهی و اسلام خواهی ايران را به اصلاح طلبی تبديل کنند، اما اصلاح طلبان آنها در اين مملکت شکست خوردند و حالا می‌خواهند اين برنامه را در ساير کشورهای اسلامی انجام دهند.



وی اضافه کرد: آنها گفتند نگوييد انقلاب، بلکه بگوييد اصلاحات، چون می‌ديدند اگر اسلام خواهی در کار باشد ضربه اول مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسرائيل است، اما اگر دموکراسی‌خواهی باشد، می توانند نفوذ کنند و مردم بيچاره به پاخاسته را در زير سايه سياه ديوهای بدتر از ملک عبدالله، حسنی مبارک و قذافی بياورند.



امام جمعه مشهد تاکيد کرد: اينجاست که به بينش عظيم امام پی می‌بريم که گفت “جمهوری اسلامی” و اجازه نداد واژه دموکراتيک به اسلام بچسبد چون اگر دموکراسی اضافه می‌شد پنجره‌ای برای نفوذ دوباره آمريکا باز می‌شد.



وی با بيان اينکه اولين ميوه استقلال مصر را ايران چيد، اظهار داشت: ايران ناوگان جنگی خود را پس از استقلال مصر از کانال سوئز رد کرد که اين قدرت به برکت دين و وابستگی به بقیة‌الله است. اسلام، شيعه بودن و دوست داشتن امام زمان اين قدرت را به ما داده، نه ايرانی بودن و از نسل يک مشت استخوان‌های پوسيده سه هزار سال قبل.



علم‌الهدی اضافه کرد: اينها فکر کردند که می توانند از توسعه قدرت ايران جلوگيری کنند و اين کار را با يک مشت اراذل و اوباش الکلی در خيابان‌ها انجام دهند و قدرت ايران را مهار و به خود مشغول نمايند.



وی بيان داشت: ۷ ساعت بعد از کناره گيری حسنی مبارک، اوباما به ستاد مطبوعاتی کاخ سفيد دستور داد که موسوی و کروبی دستور فتنه ۲۵ بهمن را بدهند. اگر امام کسی را که خود را نخست وزيرش می‌داند، بازخواست کند چه جوابی دارد که بدهد؟



علم الهدی دليل حصر خانگی موسوی و کروبی را قطع رابطه با آنان اعلام کرد و گفت: آنان را حصر خانگی کردند تا بيشتر از اين برای آمريکا مزدوری و نوکری نکنند، اين حصر خانگی زندان نيست بلکه برای قطع رابطه با آمريکا و حفظ جان خودشان است. چون ممکن است مردم به پا خاسته آنها را تکه تکه کنند يا منافقانی که سناريو شهيد سازی ايجاد کردند، اين دو نفر را بکشند و به عنوان شهيد بر دست بگيرند.



وی اظهار داشت: جاسوسی شفاف‌تر و واضح‌تر از اين نمی‌تواند باشد، اينها بايد محاکمه شده و به جزای اعمالشان برسد.



امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: جای امام و شهدا خالی است که ببينند ندای امام از حلقوم کشورهای مسلمان شنيده می‌شود.

دو نفر در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند

دو نفر در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند


در پی موج اعدام های بی رویه در ارومیه، روز پنج شنبه ۱۲ اسفندماه نیز، دو زندانی کرد در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند.



بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، "ایرج حسن نژادیان" اهل روستای "انبی" و "بهروز شکوهی" اهل روستای "نیچلان" منطقهٔ "ترگور" ارومیه، در زندان مرکزی شهر ارومیه به دار آویخته شدند.



اتهام این دو شهروند "جرایم مربوط به مواد مخدر" عنوان شده است.



هم چنین طی روزهای گذشته اعلام شده بود تعدادی از زندانیان عادی در محوطهٔ زندان مرکزی شهر ارومیه در روز دوشنبه نهم اسفندماه به صورت جمعی اعدام شده‌اند؛ که اسامی ۸ تن از ایشان به شرح زیر است.



۱ـ صیاد انصاری

۲ـ بهزاد هناره‌

۳ـ حمید بهاری

۴ـ ابراهیم شریفی

۵ـ بهلول کاظم زاده‌

۶ـ حسن نصیری

۷ـ سعید عثمان بانی

۸ ـ مصطفی ملک زاده‌



۷ تن از این افراد از اهالی شهر مرزی "سرو"(استان آذربایجان غربی) بودند.



گزارش‌های تایید نشده حاکی از اعدام تعداد بیشتری(تا ۱۵ نفر) در روز نهم اسفندماه است. این در حالیست که دستکم اعدام ۱۱ تن در تاریخ مذکور تاکنون مورد تایید گزارشگران هرانا قرار گرفته است. گفته می شود دو زن نیز در میان اعدامیان بوده‌اند.



مقامات قضایی اتهامات تمامی این افراد را نیز "جرایم مربوط به مواد مخدر" عنوان کرده‌اند.

فیلم / جورج سوروس : حکومت ایران دوام نخواهد آورد، ولی قدرت را بدون خونریزی واگذار نخواهد کرد