Sunday, August 4, 2013

این هدیه ایست که شریعتمداری به اسرائیل داد! این کیهان است، با خبر جعلی که به نقل از حسن روحانی منتشر کرد. همین جعل خبر هدیه ای شد برای دولت اسرائیل تا آن را، با استفاده از شبکه های تلویزیونی که دراختیار دارد و یا روی آنها نفوذ مالی دارد، تبدیل کند به یک جنگ تبلیغاتی علیه انتخابات اخیر و پیروزی حسن روحانی در آن. این هدیه را حسین شریعتمداری در آستانه مراسم تحلیف روحانی و تدارک حضور گسترده سران کشورهای منطقه و جهان در این مراسم، به اسرائیل هدیه کرد تا اسرائیل با در بوق کردن آن چنین تبلیغ کند که در ایران با روی کار آمدن روحانی هم تغییر حاصل نشده و دوران احمدی نژاد ادامه دارد، بنابراین سفر به ایران و شرکت در مراسم تحلیف روحانی ارزش و اعتبار ندارد! براستی اگر سنگ روی سنگ بند بود، گریبان چنین جاعلی (شریعتمداری) را نباید مراجع قضائی و امنیتی بگیرند تا به ریشه ها دست پیدا شود؟ این مهم نیست که امثال شریعتمداری چه شعارهائی میدهند و چه ادعاهای باصطلاح ضد صهیونیستی و ضد استکباری دارند، مهم اینست که عمل آنها در خدمت کی (اسرائیل) و علیه (مردم و رای آنها به روحانی) کیست؟ این هدیه ایست که شریعتمداری به اسرائیل داد! این کیهان است، با خبر جعلی که به نقل از حسن روحانی منتشر کرد. همین جعل خبر هدیه ای شد برای دولت اسرائیل تا آن را، با استفاده از شبکه های تلویزیونی که دراختیار دارد و یا روی آنها نفوذ مالی دارد، تبدیل کند به یک جنگ تبلیغاتی علیه انتخابات اخیر و پیروزی حسن روحانی در آن. این هدیه را حسین شریعتمداری در آستانه مراسم تحلیف روحانی و تدارک حضور گسترده سران کشورهای منطقه و جهان در این مراسم، به اسرائیل هدیه کرد تا اسرائیل با در بوق کردن آن چنین تبلیغ کند که در ایران با روی کار آمدن روحانی هم تغییر حاصل نشده و دوران احمدی نژاد ادامه دارد، بنابراین سفر به ایران و شرکت در مراسم تحلیف روحانی ارزش و اعتبار ندارد! براستی اگر سنگ روی سنگ بند بود، گریبان چنین جاعلی (شریعتمداری) را نباید مراجع قضائی و امنیتی بگیرند تا به ریشه ها دست پیدا شود؟ این مهم نیست که امثال شریعتمداری چه شعارهائی میدهند و چه ادعاهای باصطلاح ضد صهیونیستی و ضد استکباری دارند، مهم اینست که عمل آنها در خدمت کی (اسرائیل) و علیه (مردم و رای آنها به روحانی) کیست؟


این هدیه ایست که شریعتمداری به اسرائیل داد!

این کیهان است، با خبر جعلی که به نقل از حسن روحانی منتشر کرد. همین جعل خبر هدیه ای شد برای دولت اسرائیل تا آن را، با استفاده از شبکه های تلویزیونی که دراختیار دارد و یا روی آنها نفوذ مالی دارد، تبدیل کند به یک جنگ تبلیغاتی علیه انتخابات اخیر و پیروزی حسن روحانی در آن. این هدیه را حسین شریعتمداری در آستانه مراسم تحلیف روحانی و تدارک حضور گسترده سران کشورهای منطقه و جهان در این مراسم، به اسرائیل هدیه کرد تا اسرائیل با در بوق کردن آن چنین تبلیغ کند که در ایران با روی کار آمدن روحانی هم تغییر حاصل نشده و دوران احمدی نژاد ادامه دارد، بنابراین سفر به ایران و شرکت در مراسم تحلیف روحانی ارزش و اعتبار ندارد!
براستی اگر سنگ روی سنگ بند بود، گریبان چنین جاعلی (شریعتمداری) را نباید مراجع قضائی و امنیتی بگیرند تا به ریشه ها دست پیدا شود؟ این مهم نیست که امثال شریعتمداری چه شعارهائی میدهند و چه ادعاهای باصطلاح ضد صهیونیستی و ضد استکباری دارند، مهم اینست که عمل آنها در خدمت کی (اسرائیل) و علیه (مردم و رای آنها به روحانی) کیست؟


اعضای دولت "تدبیر و امید" مشخص شدند آغاز جدل ها بر سر کابینه

اعضای دولت "تدبیر و امید" مشخص شدند

آغاز جدل ها بر سر کابینه


حسن روحانی٬ ‌روز گذشته و در مراسم تحلیف خود٬ لیست کابینه‌ پیشنهادی اش را به مجلس نهم ارائه کرد؛ لیستی که واکنش گروه‌های مختلفی سیاسی را برانگیخت.
لیستی که از اعضای کابینه توسط روحانی ارائه شده، در بسیاری از موارد مشابه گمانه‌زنه‌هایی است که پیش از این توسط رسانه‌ها انجام شده بود. در این میان اما شاید یکی از مواردی که باعث تعجب برخی ناظران شد -ـ و البته واکنش‌های زیادی را نیز میان کاربران حامی روحانی در فضای مجازی برانگیخت ـ حضور مصطفی پور‌محمدی٬ به عنوان وزیر پیشنهادی دادگستری بود.
پورمحمدی که در حال حاضر رییس سازمان بازرسی کل کشور است٬ در دولت نخست محمود احمدی‌نژاد وزیر کشور بود٬ اما پس از چندی توسط احمدی‌نژاد برکنار شد و جای خود را به علی کردان داد. وی که پس از برکناری از منتقدان سرسخت احمدی‌نژاد بوده، چندین بار با وی درگیری لفظی داشته و از سوی احمدی‌نژاد و برخی نزدیکان وی متهم شده که در دوران حضور در وزارت کشور٬ مبلغ ۲۱ میلیارد تومان از این وزارت‌خانه خارج کرده و هنوز آن را پس نداده است؛ اتهامی که البته با واکنش پورمحمدی مواجه شد.
پورمحمدی همچنین در هیات سه نفره‌ای که توسط آیت‌الله خمینی برای بررسی وضعیت زندانیان در تابستان سال ۶۷ تشکیل شده بود - و در نهایت حکم اعدام بسیاری از آن‌ها را صادر کرد - هم حضور داشت.
بسیاری از حامیان روحانی در فضای مجازی پس از اعلام نام اعضای پیشنهادی کابینه٬ بابت معرفی پورمحمدی به انتقاد از وی پرداخته‌اند.
از دیگر مواردی که در روزهای گذشته باعث بروز بحث‌هایی شده بود٬ احتمال حضور عبدالرضا رحمانی‌‌فضلی در کابینه بود. نام رحمانی‌فضلی از چندی پیش به عنوان گزینه احتمالی وزارت کشور مطرح شده بود. مساله‌ای که انتقاد اصلاح طلبان حامی روحانی را برانگیخته بود.
رحمانی‌فضلی از نزدیکان علی لاریجانی است که در دو دهه گذشته٬ همواره در کنار او بوده است. او چه در صدا و سیما و چه پس از حضور لاریجانی در مجلس٬ همراه با او بود. رییس فعلی دیوان محاسبات٬ پیش از این از معاونان لاریجانی در صدا و سیما بود. از وی به عنوان یکی از افرادی یاد می‌شود که در پخش برنامه‌هایی چون هویت٬ چراغ و کنفرانس برلین٬‌نقش داشته است. صدا و سیما از جمله نهادهایی بود که در دوران حکومت اصلاح‌طلبان از سوی آن‌ها متهم شده بود که بخشی از ستاد "ضداصلاحات" بوده است.
برخی رسانه‌های خبری نوشته بودند که رحمانی‌فضلی با فشار علی لاریجانی در لیست کابینه قرار گرفته و شرط لاریجانی برای همکاری با روحانی در مساله‌ی رای اعتماد به کابینه٬ حضور رحمانی‌فضلی در وزارت کشور بوده است. وزیر کشور مسوول انتخاب استانداران و فرمانداران شهرهای مختلف است و از همین جهت در جهت‌گیری‌های سیاسی دولت٬ نقش اساسی خواهد داشت.
هم‌زمان با احتمال حضور رحمانی‌فضلی در وزارت کشور٬ در محیط‌های مجازی کمپین‌هایی علیه وی تشکیل شد. این مساله تا آن‌جا پیش رفت که برخی نزدیکان روحانی٬‌ گفتند حضور وی در کابینه منتفی شده است. اما در نهایت وی به عنوان وزیر کشور به مجلس معرفی شد.
علی جنتی - فرزند احمد جنتی٬ دبیر شورای نگهبان - نیز از دیگر جنجال‌سازان کابینه است. در سابقه‌ی سفیر سابق ایران در کویت٬‌ کمتر حضور در مناصب فرهنگی مشاهده شده و همین مساله نگرانی‌ها بابت حضور وی در این پست را افزایش داده است.
وب‌سایت سحام‌نیوز - متعلق به حزب اعتمادملی - هفته ی گذشته با اشاره به مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با برخی از وزرای پیشنهادی روحانی٬ نوشته بود که "ابتدای هفته گذشته و پس از هفته ها رایزنی و گفتگو، حسن روحانی لیست نهایی وزرای دولت یازدهم را به رهبر جمهوری اسلامی معرفی می کند. در این دیدار آقای خامنه ای نسبت به حضور آقایان یونسی و احمد مسجد جامعی در کابینه واکنش نشان داده و خواهان حذف نام این افراد از لیست وزرا می شود. پس از آن دیدار، چهارشنبه گذشته حسن روحانی مجددا برای اخد تایید نهایی رهبری نسبت به تغییرات لیست کابینه به دیدار ایشان می رود و این بار مجددا آقای خامنه ای نسبت به دو نام دیگر در کابینه واکنش نشان داده و خواهان حذف آقایان جعفر توفیقی و سردار علایی از وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری؛ و دفاع در کابینه می شوند که این دستور رهبری هم از سوی آقای روحانی پذیرفته می شود".
علی یونسی٬ احمد مسجدجامعی و جعفر توفیقی در دولت سیدمحمد خاتمی به ترتیب وزرای اطلاعات٬ فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم بودند. حسین علایی نیز از فرماندهان سپاه در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق بود. وی همچنين سابقه ریاست ستاد مشترک سپاه پاسداران و همچنین قائم‌مقامی وزارت دفاع و ریاست سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع را نیز در کارنامه خود دارد.
این گمانه‌زنی‌ها از آن‌جا تقویت شد که حسین شریعتمداری٬‌ نماینده‌ی منصوب آیت‌الله خامنه‌ای در موسسه کیهان٬ در سرمقاله‌ای پیرامون کابینه‌ی روحانی نوشته بود: "مدعیان اصلاحات برای تصاحب چهار وزارتخانه اطلاعات، کشور، علوم و امور خارجه خیز برداشته‌اند ولی از آنجا که دورخیز آنها با هوشیاری آقای دکتر روحانی روبرو شده است، پروژه مصادره ریاست‌جمهوری آقای روحانی را روی سه وزارتخانه اطلاعات و کشور و علوم متمرکز کرده‌اند".
وی همچنین هفته گذشته و پس از انتشار لیستی از اعضای کابینه٬‌خطاب به نمایندگان مجلس نوشت: "با توجه به ترکیب کابینه پیشنهادی و برخی از شواهد موجود می‌توان حدس زد که آقای روحانی در انتخاب گزینه‌ها، اولا از سوی اصحاب فتنه، مدعیان اصلاحات و کارگزاران به شدت تحت فشار بوده است و ثانیا؛ برای مقابله با سهم‌خواهی جریانات یاد شده، زحمت فراوانی را متحمل شده است". وی از نمایندگان مجلس خواسته بود که به برخی از وزرا رای اعتماد ندهند و این را باعث خوشحالی روحانی توصیف کرده بود.
فشارهای کیهان بر روحانی اما هم‌‌چنان ادامه دارد. حسین شریعتمداری در سرمقاله‌ی امروز این روزنامه نوشته است: "در فهرست پیشنهادی آقای دکتر روحانی، نام برخی از افراد به چشم می‌خورد که نه فقط کمترین شایستگی و صلاحیتی برای حضور در کابینه ندارند و نقاط سیاه فراوانی در کارنامه مسئولیت‌های پیشین خود دارند، بلکه با آموزه‌ها و برنامه‌های اعلام شده آقای دکتر روحانی برای مدیریت دولت «تدبیر و امید» نیز فاصله‌ای پرنشدنی دارند. حضور این چند نفر در فهرست پیشنهادی آقای دکتر روحانی با توجه به بینش و منش دیده شده و بارها تاکید شده از سوی ایشان قابل توجیه نیست".
فشار روزهای اخیر کیهان بر بیژن زنگنه٬ وزیر نفت پیشنهادی روحانی است که در دولت‌های سیدمحمد خاتمی و اکبر هاشمی‌رفسنجانی نیز عهده‌دار این پست بوده است. کیهان وی را متهم به انعقاد قراردادهایی به ضرر ایران کرده و با اشاره به قرارداد کرسنت٬ نوشته: "زنگنه دارای سوابق تخلفات بزرگ اقتصادی و سیاسی است. وی ضمن اینکه یکی از نقش‌آفرینان فتنه و آشوب سال ۸۸ در مرکزیت ستاد موسوی بود، یکی از عوامل و متهمان اصلی امضای قرارداد خائنانه فروش گاز به امارات (شرکت کرسنت) است. این قرارداد ۲۵ ساله به واسطه دلالی و رشوه‌های کلان برخی دلالان، ۱۴ برابر زیر قیمت امضا شد و موجب اعتراض گسترده کارشناسان اقتصادی و نفتی شد".
کیهان همچنین اقدام به انتشار بخش‌هایی از نامه‌ی روحانی به زنگنه در سال ۸۱ کرده است. به نوشته کیهان روحانی در‌آن سال - که دبیر شورای عالی امنیت ملی بود - خطاب به خاتمی و درباره زنگنه و قرارداد کرسنت نوشته بود: "عقد قرارداد طولانی گاز با شرکتی غیر معتبر که بنابر گزارشات دریافتی از وزارت نفت طی سال‌های گذشته عملکردی ضعیف و توأم با نادیده گرفتن حقوق ایران در ارتباط با میدان نفتی مبارک داشته، تکرار تجربه تلخی است که سالیان دراز گرفتار آن خواهیم بود... شرایط بازار موجب گردیده که قیمت و شرایط قراردادی مذاکره شده در مقایسه با منطقه بسیار پایین و غیرمطلوب باشد".
از سوی دیگر٬ عدم حضور زنان در کابینه روحانی به عنوان وزیر نیز با انتقادهای جدی مواجه شده است. علاوه بر برخی از فعالان حقوق ‌زنان که نسبت به این مساله اعتراض دارند، اکنون فاطمه آلیا٬‌ از نمایندگان اصول‌گرای مجلس٬ نیز در این زمینه گفته است: "با توجه به وعده و شعاری که آقای روحانی دادند از او یک مطالبه و انتظار [حضور زنان در کابینه] وجود دارد... انتظار اصلی این بوده که از زنان نه تنها در کابینه بلکه در جایگاه‌های مختلف با حفظ حدود شرعی استفاده می‌شد".
هم‌زمان زهرا سجادی، معاون مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری نیز گفته است: "وقتی نامزدی شعار می‌دهد انتظار است بعد از اینکه دولت در دست او قرار گرفت به شعار خود عمل کند... آقای روحانی اعلام کرده بودند که به جای سه یا چهار زن در کابینه از شش زن استفاده خواهد کرد".
وضعیت کابینه‌ی روحانی هنوز مشخص نیست. برخی از نمایندگان مجلس پیش از این او را تهدید کرده بودند که به تمام وزرای پیشنهادی وی رای نخواهند داد. به طور مثال٬‌ اسماعیل جلیلی٬ عضو هیات رییسه فراکسیون رهروان ولایت در این باره گفته بود: "رویکرد مجلس مخالف حضور افراد تندرو در کابینه است حال این افراد تندرو از هر طیف یا گروهی باشند. افراد تندرو منافع جناحی و گروهی را به منافع ملی و جایگاهی که می‌خواهند احراز کنند ترجیح می‌دهند و مجلس با چنین افرادی مخالف آنهاست.پیش‌بینی می‌شود با رویکردی که آقای روحانی انتخاب کرده‌اند چنین افرادی معرفی نخواهند شد. اما اگر معرفی شدند مخالفت مجلس قطعی است. امکان عدم رای اعتماد مجلس به ۳ الی ۴ وزیر وجود دارد".
 در مدت زمان کوتاهی كه از زمان معرفی اعضای کابینه‌ی روحانی می‌گذرد٬ به نظر می‌رسد که این کابینه نتوانسته است رضایت حامیان او در فضای مجازی و بخشی از سبزهای حامی وی در انتخابات را جلب کند. هم‌زمان برخی از اصول‌گرایان نیز از کابینه‌ی وی اظهارنارضایتی کرده‌اند. باید منتظر ماند و دید که آیا روحانی قادر است قدم نخست در مقام رییس‌جمهور را باصلابت و محکمی بردارد یا خیر؟

کابینه روحانی: جایی برای همکار سعید امامی نقض‌کننده حقوق بشر، نامزد وزارت دادگستری کابینه روحانی است

کابینه روحانی: جایی برای همکار سعید امامی

نقض‌کننده حقوق بشر، نامزد وزارت دادگستری کابینه روحانی است

تحمیل وزرایی از سوی برادران لاریجانی به روحانی، بسیاری را نسبت به استقلال رئیس جمهوری دچار تردید کرده است. اما حضور یک ناقض حقوق بشردرکابینه، مسوولیت حامیان روحانی را سنگین‌تر می‌کند.

بخش تحلیل خودنویس: ممکن است از امروز، گروهی از روزنامه‌نگاران حامی روحانی و رهبران سیاسی اصلاح‌طلب تلاش خود را برای کاهش سطح انتظار و مطالبات از حسن روحانی افزایش دهند.
با این حال، حسن روحانی امروز گزینه‌ای را برای وزارت دادگستری به مجلس معرفی کرد که یکی از نماد‌های نقض سیستماتیک حقوق بشر است.
انتشار نام پورمحمدی به عنوان وزیر دادگستری، باعث تعجب و ناراحتی بسیاری از حامیان روحانی در فضای مجازی شد. با وجود آنکه نقش وزیر دادگستری در کابینه چندان کلیدی نیست و بایستی نقش هماهنگ کننده دولت و قوه قضاییه را بازی کند، اما حضور یکی از عاملان قتل عام ۱۳۶۷ در کابینه روحانی، خود بحث برانگیز است.
وقتی پس از انتخاب حسن روحانی به مقام ریاست جمهوری، علی فلاحیان در جمع مدعوین نشسته بود، طرفداران روحانی تلاش کردند حضور وزیر اطلاعات بدنام کابینه هاشمی رفسنجانی را «خودسرانه» جلوه دهند، اما با اعلام دریافت دعوت‌نامه رسمی از سوی فرزند فلاحیان و سکوت تیم روحانی، سوتفاهم و شوک اولیه بر سر جای خود ماند.
اما حضور معاون فلاحیان و یکی از عوامل عملیات برون مرزی جمهوری اسلامی در دوران هاشمی رفسنجانی در دولت روحانی، نمی‌تواند برای فعالان حقوق بشر و نهادهای معترض به نقض حقوق بشر در ایران امیدوار کننده باشد.
باید دید که نهادهایی مثل «کمپین بین‌االمللی حقوق بشر در ایران» در مقابل این انتخاب چه موضعی اتخاذ می‌کنند؟
پورمحمدی کیست؟
مصطفی پورمحمدی، نخستین وزیر کشور کابینه نهم، در بیست سالگی دادستان انقلاب در استان‌های خوزستان ، هرمزگان و خراسان شد و احکام اعدام برای از زندانیان در زندان شهرک بندرعباس صادر کرد.
پورمحمدی، یکی از سه عضو «هیات مرگ» به نمایندگی از وزارت اطلاعات بود. هیات مرگ، مسوول بررسی وضعیت زندانیان در سال ۱۳۶۷ بود که مرگ هزاران نفر از زندانیان سیاسی را رقم زد.
پورمحمدی، از سال ۱۳۶۶، کلیدی‌ترین مقام‌های وزارت اطلاعات را در اختیار داشته است، از جمله معاون و جانشین وزیر و رئیس اطلاعات خارجی.
پورمحمدی، مدتی نیز وزیر کشور نخستین کابینه احمدی‌نژاد بود، اما رابطه‌ این دو به سردی گرایید و عضو هیات سه نفره مرگ، از دولت بیرون رانده شد.
محمود احمدی‌نژاد بعد از افشاگری وزیر سابقش علیه او و نزدیکانش در سال ۱۳۹۲، پورمحمدی را متهم به اختلاسی میلیاردی کرد. این پس از اعلام نامزدی پورمحمدی در انتخابات ریاست جمهوری امسال بود.
اما اسم پورمحمدی به پرونده معروف به اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی هم متصل شده است. دو روز بعد از اعلام نام یکی از مشاوران پورمحمدی از سوی مه‌آفرید امیرخسروی متهم پرونده به خاطر دخالت در ماجرای اختلاس برده شد، دستیار پورمحمدی ناگهان درگذشت و شک وشبهه زیادی در این باره ایجاد شد.

اعضای کابینه حسن روحانی این لیست کابینه پیشنهادی حسن روحانی است که در میان آنها، نام چند تنی که پیش بینی می شد وزیر کابینه باشند وجود ندارد. از جمله "علی یونسی". تصور نمی شود تائید این افراد در مجلس با چالش و مقاومتی روبرو شود و شاید با همین پیش بینی بود که حسن روحانی عملا روز گذشته با همین وزرای پیشنهادی نخستین جلسه هیات دولتش را تشکیل داد که عکس آن در شماره امروز پیک نت منتشر شده است. اعضای کابینه حسن روحانی این لیست کابینه پیشنهادی حسن روحانی است که در میان آنها، نام چند تنی که پیش بینی می شد وزیر کابینه باشند وجود ندارد. از جمله "علی یونسی". تصور نمی شود تائید این افراد در مجلس با چالش و مقاومتی روبرو شود و شاید با همین پیش بینی بود که حسن روحانی عملا روز گذشته با همین وزرای پیشنهادی نخستین جلسه هیات دولتش را تشکیل داد که عکس آن در شماره امروز پیک نت منتشر شده است.


اعضای کابینه حسن روحانی

این لیست کابینه پیشنهادی حسن روحانی است که در میان آنها، نام چند تنی که پیش بینی می شد وزیر کابینه باشند وجود ندارد. از جمله "علی یونسی". تصور نمی شود تائید این افراد در مجلس با چالش و مقاومتی روبرو شود و شاید با همین پیش بینی بود که حسن روحانی عملا روز گذشته با همین وزرای پیشنهادی نخستین جلسه هیات دولتش را تشکیل داد که عکس آن در شماره امروز پیک نت منتشر شده است.


روحانی‌سنج وعده‌های روحانی را می‌سنجد

روحانی‌سنج وعده‌های روحانی را می‌سنجد

حسن روحانی در حالی پست رئیس جمهوری را تحویل می‌گیرد که رسانه‌ها او را زیر ذره‌بین قرار می‌دهند. سایت روحانی‌سنج یکی از دیدبان‌های اوست.
در مصر دوره زمامداری محمد مرسی سایت مرسی‌متر به طور دقیق مراقب عملکرد او بود، سایت روحانی‌سنج هم برای پیگیری وعده‌های حسن روحانی تاسیس شده که گفته بود در ۱۰۰ روز اول دولتش انجام خواهد داد.
وعده‌هایی مثل استقلال بانک مرکزی، بازگرداندن قدرت و استقلال شورای پول و اعتبار، تقویت ارزش پول ملی، بهبود معیشت مردم، مهار تورم، تکمیل پروژه پارس جنوبی،‌ ادامه پرداخت یارانه‌ها و عدم کاهش آن، تامین مسکن ارزان و بهبود شرایط محیط کسب و کار، حذف کنترل پیش از چاپ کتاب، تشکیل وزارت زنان، تاسیس فرهنگستان زبان و ادب آذری، بازگشایی خانه سینما و جلوگیری از تحریم‌ها در آینده. هر وعده فهرست شده به خبری مستند شده است.
سایت روحانی‌سنج به دو زبان فارسی و انگلیسی فعالیت می‌کند و وعده‌های تحقق یافته را پیگیری می‌کند. وعده‌ها در چهار طبقه بندی اقتصاد، سیاست داخلی،‌ فرهنگی-اجتماعی و سیاست خارجی لیست شده‌اند.

پایان احمدی نژاد، مدیریت جهان با هاله نور

مردمی در خیابان گل پخش کردند

پایان احمدی نژاد، مدیریت جهان با هاله نور


هشت سال احمدی نژاد، که با امید به تغییر، مبارزه با فساد و از میان برداشتن انحصارهای مانده از دوران انقلاب و جنگ همراه شده  بود دیروز در زمانی پایان گرفت که هیچ نشانه ای از حمایت از وی در میان مردم دیده نشد، برای نخست بار مردمی در خیابان شهرهای بزرگ با گل و شیرینی پایان دوران وی را به یکدیگر تبریگ گفتند و در فضای مجازی هم تندترین شعارها و جملاتی که تاکنون در بدرقه یک رییس دولت در ایران معمول بوده است درباره وی منتشر شد.
احمدي نژاد در آخرين شب حضورش در ساختمان رياست جمهوري، يک بار ديگر، برای پنجمین بار در یک هفته  بر صفحه تلويزيون ظاهر شد و بسياري از سخنان چندسال اخير خود را تکرار کرد.  گفت که همچنان معتقد است پاک ترين دولت تاريخ ايران را تشکيل داده است. او و همکارانش عهد خود را مردم را نشکستند. امضايش پاي هيچ سندي که خلاف منافع مردم باشد ننشسته.او از همه تشکر کرد. حتي از منتقدانش و البته موضعي که در سخنانش تازگي داشت و با توجه به آخرين سخنان رسمي اش با مردم نيز قابل پيش بيني بود، حلاليت طلبدن از مردم.
رئيس دولت دهم، در گفت‌وگوي زنده تلويزيوني خود که از شبکه يک سيما پخش شد گفت: برخي قول‌هاي خاصي به مردم مي‌دادند و مثلا مي‌گفتند پول مي‌دهيم ولي ما قول‌هاي زيادي به مردم نداديم و به همان قول‌ها هم عمل کرديم.وي پاکدستي، خدمت به مردم و مردمي بودن را از جمله قول و قرارهاي خود با مردم و با اعضاي کابينه‌اش عنوان کرد و مدعي شد که خود و قريب به اتفاق همکارانش به اين قول و قرارها عمل کرده‌اند.
گزارش خبرنگاران که با عکس ها و فیلم های کوتاه  هم همراه بود نشان می داد مردم شنبه شب، بعد از افطار  با به صدا درآوردن بوق اتومبیل های خود با فریاد "احمدی بای بای" حتی شعارهائی در یادآوری ندا آقا سلطان و شهدای خرداد 88 پایان دوران احمدی نژاد را جشن گرفتند. بر اساس نوشته ها در بزرگراه اطلاعاتی در هفت حوض نارمک فریادها تا پاسی از شب ادامه داشته و جوانان گاهی سینه زنی می کردند و شعار احمدی بای بای شنیده می شد.
در ساختمان های بلند شهرک غرب، بنا به گزارش ها صدای ترقه هم شنیده شد.
به گفته یک تاریخدان بدرقه تلخ و شادمانی در پایان دوره محمود احمدی نژاد که آخرین ماه های حضور خود در قدرت را با فعالیت هائی مشکوک و رانت خواری علنی و بخشش از بودجه عمومی بین دوستان و بستگان وی سنگین تر از پیش کرد، بعد از شادمانی زمستان سال 57 که پادشاه سابق ایران برای همیشه از کشور خارج شد، در تاریخ معاصر شبیه نداشت.
انتظار طولانی مردم و نظام سیاسی کشور برای پایان دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد، حتی مراسم تحلیف رییس جمهور جدید را در برگرفته بود، نه در میان سران قوا و چهره های متنفذ جمهوری اسلامی، نه در جمع روحانیون و نه نمایندگان مجلس و نه نظامیان، آثار تاثر و تجلیل از دولتی که پایان گرفت دیده نمی شد.
به نوشته یک خبرنگار سیاسی، این بار مراسم تنفیذ به یک مجلس عزاداری شبیه بود، که احمدی نژاد تلخ و رنگ باخته بی حرکت در کنار احمد جنتی نشسته بود که حتی وی نیز در پایان دوران با او نبود. همکاران نزدیک دولت نیز در میان جمع همچون لشکری شکست خورده و ویران شده بودند. تنها کلام تجلیل آمیز از احمدی نژاد و یارانش از زبان حسن روحانی ادا شد که در سخنرانی خود که از روی کاغذ ایراد می کرد از خدماتی که اعضای دولت پیشین انجام داده اند هم یادی کرد.
همین خبرنگار در فیس بوک خود نوشته است به نظر می رسید همگان معتقد به یک خانه تکانی وسیع مانند شب عید هستند،  و تاکید مدام بر لزوم راست گفتن به مردم به عنوان یک فضیلت نشان می دهد چهار سال فرصت صفتی را که دانشجویان در خرداد 88 به محمود احمدی نژاد داده بودند اینک به عنوان یک بارزه دوران احمدی نژاد ثبت شده است. در آن زمان وقتی دانشجویان با شعار "دروغگو برو گمشو" احمدی نژاد را که برای سخنرانی به دانشگاه علم و صنعت رفته بود فراری دادند، در آن زمان مورد عتاب رهبر جمهوری اسلامی قرار گرفتند. چنان که چند ماه قبل هم که نمایندگان مجلس در برابر وسعت ادعاهای نادرست احمدی نژاد با گفتن "...دو... دو" واکنشی را نشان دادند که در مجلس رایج است، ایت الله خامنه ای علاوه بر تذکر به رییس جمهور، نمایندگان را خواست و به شدت از آنان بازخواست کرد که چرا احترام رییس دولت را نگاهبان نبودند.
در جریان بدرقه احمدی نژاد، به نظر می رسد، سرافرازترین گروه اقتصاددانان هستند که از اولین ماه های دولت وی مضرات اندیشه های غیرعلمی وی را یادآور شدند، آن ها که تمام هشت سال با مقالات و نامه های خود پایان کار این دولت را گمانه زنی کردند و از احمدی نژاد و مدیر روزنامه کیهان ناسزا شنیدند، اما از دید توده مردم [که رای متمرکزشان در روستاها و شهرهای کوچک به حسن روحانی، نشان از رویگردانیشان از احمدی نژاد است] علت این بدرقه تلخ در جای دیگر است.
چند تن از نمایندگان مجلس در جریان مجلس تحلیف به خیرنگاران گفتند که به گمانشان  گسترش رانت خواری و فساد، حضور دادن نزدیکان و خانواده خود در امور اقتصادی، در عین حال شکست طرح هائی که چنان پرسروصدا اعلام گردید، مردم عادی را رویگردان کرد.
در میان جزوه هائی که برای توزیع در جلسه روز یکشنبه مجلس [مراسم پرگفتگوی تحلیف] چاپ شده، یک مجموعه از احکام آیت الله خامنه ای به روسای جمهور منتخب هم چاپ شده که نشان می دهد اولین رییس دولت دوران رهبری آیت الله خامنه ای، هاشمی رفسنجانی، در ۱۲ مرداد ۶۸ حکمی با این مضمون گرفته::
مردی بزرگ از سابقین اولیه انقلاب و از حواریین و انصار دیرین امام راحل، عالمی متفکر، سیاستمداری هوشمند، فقیهی زمان‌شناس، مجاهدی خستگی‌نشناس، برادری مهربان برای ضعیفان و مدیری کاردان برای کشور، شخصیت برجسته و چهره منور، رکن رکین و یار دیرین و زبان گویای انقلاب.
دومین رهبر انقلاب در ۱۲ مرداد ۷۲ و در حکم دوم ه هاشمی نیز از برگزیده ملت به عنوان مرد میدان‌های دشوار لیاقت و امانت و صلاحیت، موفق در آزمون کاردانی و برجستگی، شخصیت برجسته و یار و یاور دیرین امام و انقلاب یاد کرده است.
در حکم خاتمی که بعد از انتخابات حماسی دوم خرداد و همزمان با شکست کسی که گفته می شد نظر رهبر به اوست [ناطق نوری] انتخب شد چنین تعابیری آمده بود:  بار دیگر مسئولیت بزرگ ریاست جمهوری با اکثریتی قاطع بر دوش مردی روحانی و کارآزموده و انقلابی و بادانش و معرفت قرار یافته و یکی از تربیت شدگان حوزه معرفت دینی برگزیده ملت شده است. اندیشمندی فرزانه، شخصیتی انقلابی و فرزانه منتسب به بیت سیادت و علم و تقوا…
آیت الله خامنه ای در مرداد 84 و در حالی که اشکارا از پایان کار اصلاح طلبان خشنود بود  در حکم  احمدی‌نژاد  از او با عنوان شخصیتی انقلابی، دانشمند و مدیری شایسته و کارآزموده، دارای سوابق مجاهدت صادقانه در صحنه‌های گوناگون نام برده بود.
واکنش نزدیک ترین کسان رهبری علیه احمدی نژاد و برخوردهای خود وی با کسی که بیش از هر رییس جمهوری با تائید وی بر سر کار آمده بود، نشان می دهد احمدی نژاد زمانی که دارد دفتر رییس جمهور را ترک می کند کمتر از هر صاحب مقام دیگری مورد احترام حکومتی است که تا سه سال قبل به شدت از وی حمایت می کرد.

واکنش روزنامه ها در آخرین روز
روزنامه هائی مانند کیهان و جوان و رسالت که در بیشتر دوران احمدی نژاد به شدت از وی پشتیبانی می کردند و نام وی را بر فرق اصلاح طلبانی می کوفتند که برخیشان را به زندان انداخته بودند، در آخرین روز صدارات احمدی نژاد ترجیح دادند که ساکت بمانند اما روزنامه های مستقل و اصلاح طلب، با مردم همصدا شدند.
محمد علی ابطحی نوشت: آقاي احمدي‌نژاد رفت. اين طبيعي‌ترين كاري بود كه در سير زندگي سياسي و قانوني بايد انجام مي‌شد. پايان هشت سال رياست‌جمهوري بود. اما ديروز و امروز حال و روحيه متفاوت‌تري بر مردم ايران حاكم است. حس ورق خوردن تاريخ در بدنه جامعه جريان دارد. گويا آحاد جامعه دست به دست هم داده‌اند تا اين ورق سنگين را در تاريخ با كمك يكديگر جابه‌جا كنند.
به نوشته این معاون پیشین رییس جمهور که در هشت سال گذشته تجربه مدتی زندان را هم از سر گذراند: اين هشت سال را هر كسي مي‌تواند به نوعي براي خودش تعبير كند. موافق يا مخالف. اما هيچ‌كس نمي‌تواند ديروز را يك روز عادي بداند. چهره‌هاي مردم، لبخندهايشان، نشاط و شادابي‌شان همه نشان از يك تحول مي‌داد. مردم خود را شريك در اين ورق زدن تاريخ مي‌دانستند. كمتر كسي بود كه شنبه و آغاز هفته و 12 مرداد را يادش نباشد. اين اتفاق در گذشته سابقه نداشت كه روز پايان رياست‌جمهوري روز تاريخي تلقي شود. در گذشته سابقه داشت كه روز انتخاب رييس‌جمهوري مثل آقاي خاتمي يا همين آقاي روحاني مردم جشن گرفتند و شادي كردند و غرور و قدرت خود را نشان دادند و آن را تاريخي كردند. اما روز پايان هيچ رييس‌جمهوري روز تاريخي نشده بود و مردم از رفتن، احساس تحول نمي‌كردند. ديروز اما مردم جداي از شادي روزهاي پيروزي آقاي روحاني، روز پايان آقاي احمدي‌نژاد را تاريخي مي‌دانستند.
مازیار خسروی در شرق ، همزمان با آخرین روز احمدی نژاد نوشت: از بامداد دل‌انگیز سوم تیر تا غروب «عرق ریز» 11 مرداد راه درازی سپری شد. گویی «زمان» در این هشت سال، ژرفایی بسیار بیشتر از طول معمولی سال و ماه داشت. سالیانی که گذشت، یک نسل کامل را از داغی و تندی و تیزی جوانی عبور داد و به ملایمت و آرامش میانسالی رساند. تا به خود بیاییم و بیایند، برف بر سرمان نشست و چین و چروک، میهمان اینجا و آنجای چهره‌هامان شد. بسیارند آنان که امشب زیر لب زمزمه می‌کنند: «ما را به سخت‌جانی خود این گمان نبود... »
جواد دلیری در سرمقاله روزنامه  اعتماد محمود احمدي‌نژاد را کسی خواند که  در ادبيات او واژگاني چون دموكراسي، تحزب، آزادي جايي ندارد. چنين است كه او دموكراسي را تهوع آور مي‌خواند. ابايي ندارد در دولتش دانشگاهيان ستاره‌دار شوند و دانشجويان منتقد و استادان معترض اخراج. مطبوعات وابسته خوانده و نهادهاي مدني به هيچ انگارده شوند. نامي از جمهوري اسلامي نبرد و تا مدت‌ها دولت اسلامي را بر زبان جاري كند.
به نوشته این مقاله  چه خوب چه بد چه بخواهيم و چه نخواهيم شاد باشيم يا اندوهگين امروز احمدي‌نژاد را بايد بدرقه كنيم. اما قضاوت درباره او هشت سال رياست‌جمهوري‌اش را به تاريخ بسپاريم كه تاريخ قاضي خوبي است. از امروز نگاهمان به آينده باشد، گذشته هر چه بود تمام شد.
سعید لیلاز نوشت: چنين بود كه تقريبا در همان آغازين ماه‌هاي رياست جمهوري او در چشم به هم زدني، دستگاه‌هاي نظارتي رسمي هر يك با ده‌ها ميليارد تومان بودجه سالانه مقدس‌ترين وظيفه خود را در مسابقه بر سر تمجيد از شيرين‌كاري‌هاي دولت جديد كه گويي قرار بود مانند تجربه راستين سوم هزار سال عمر كند تعريف كردند، در مجلس و به ويژه پس از سر كشيدن ته مانده ليوان آب رييس‌جمهوري به عنوان حركتي نمادين، پارلمانتاليسم گويي براي دست‌كم تا پايان هشت سال دولت احمدي‌نژاد كمرنگ شد!
مسعود مرعشی در ستون طنزروزنامه بهار نوشته : در حالی که مردم شریف ایران خود را برای بدرقه درخور آقای احمدی‌نژاد و یاران باوفایش آماده می‌کنند، در حالی که شاعران می‌سرایند: «خداحافظ نگو وقتی هنوز درگیـر چشماتم/ خداحافظ نگو وقتی تا هرجا باشی همراتم»، در حالی که رندان خاطرنشان می‌کنند: «تو اون گرمای خورشیدی که می‌ری رو به خاموشی/ نمی‌دونی چقدر سخته شب سرد فراموشی»، در حالی که عارفان می‌گویند: لاریجانی واسه معرفی وزیر کشور مچکریم، در حالی که شما فکر می‌کنید رایحه خوش‌خدمت مشام ما را ترک می‌کند.
هنوز احمدی نژاد از پاستور چنان که خبر داده بود به نارمک نقل مکان نکرده بود که روی میز روزنامه فروش ها چند مجله و روزنامه دیده شد با تیترهائی مانند "احمدی بای بای شعاری که ماندگار شد". مجله آسمان که احمدی نژاد را نشان می داد که تنها یادگاری که باقی گذاشته یک قاب عکس از خودش بوده است.
بهناز جلالی پور روزنامه نگار نوشت: همه تند و تند در حال نوشتن استتوس هستند. چند ساعت و چند روزی هست که مشغولند. اما دیشب که هم زمان بود با زمان خداحافظی احمدی نژاد، نوشتن‌ها سرعت گرفت و متمرکز بر 8 سالی بود که او بر باد داده. همه جور کلماتی را در این نوشته‌ها خواندم. همه با عریان‌ترین واژه‌ها او را بدرقه کردند. همه کسانی که  به وقتش منتقد ادبیات احمدی‌نژاد. خشونت و تیزی کلام ها آزاردهنده بود

سوگند ریاست جمهوری

سوگند ریاست جمهوری

عربستان از سفر رئیس جمهور سودان به ایران ممانعت کرد خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت امور خارجه از ممانعت یکی از کشورهای همسایه (عربستان سعودی) برای عبور هواپیمای رئیس‌جمهور سودان، که به مقصد ایران در حرکت بود، ابراز تأسف کرد. سیدعباس عراقچی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه عربستان اجازه عبور از خطوط هوایی خود به رئیس‌جمهور سودان را نداده است، اظهار داشت: ما از طریق سفارتمان در سودان از این مسئله اطلاع پیدا کرده از این موضوع بسیار متأسفیم چراکه رئیس‌جمهور سودان به‌دلیل عدم اعطای مجوز پرواز از سوی یکی از کشورهای همسایه، به سودان بازگشت و موفق نشد در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری اسلامی ایران شرکت کند. وی تصریح کرد: ما از این موضوع بسیار متأسف هستیم و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر سناریوی جدید انگلیس علیه ایران و ادعای ربوده شدن یک شهروند ایرانی ــ انگلیسی توسط "عناصر ایرانی" در دوبی افزود: ما این خبر را از طریق رسانه‌ها شنیده‌ایم و در حال بررسی جزئیات این موضوع هستیم. وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرنوع اقدام غیرقانونی توسط نهادهای ایران در دوبی و سایر کشورها را تکذیب ‌می‌کند.

عربستان از سفر رئیس جمهور سودان به ایران ممانعت کرد
خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت امور خارجه از ممانعت یکی از کشورهای همسایه (عربستان سعودی) برای عبور هواپیمای رئیس‌جمهور سودان، که به مقصد ایران در حرکت بود، ابراز تأسف کرد.
سیدعباس عراقچی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه عربستان اجازه عبور از خطوط هوایی خود به رئیس‌جمهور سودان را نداده است، اظهار داشت: ما از طریق سفارتمان در سودان از این مسئله اطلاع پیدا کرده از این موضوع بسیار متأسفیم چراکه رئیس‌جمهور سودان به‌دلیل عدم اعطای مجوز پرواز از سوی یکی از کشورهای همسایه، به سودان بازگشت و موفق نشد در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری اسلامی ایران شرکت کند.
وی تصریح کرد: ما از این موضوع بسیار متأسف هستیم و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر سناریوی جدید انگلیس علیه ایران و ادعای ربوده شدن یک شهروند ایرانی ــ انگلیسی توسط "عناصر ایرانی" در دوبی افزود: ما این خبر را از طریق رسانه‌ها شنیده‌ایم  و در حال بررسی  جزئیات این موضوع هستیم.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرنوع اقدام غیرقانونی توسط نهادهای ایران در دوبی و سایر کشورها را تکذیب ‌می‌کند.
 

احمدی نژاد رفت احمدی نژاد درون خود را ببریم! درباره پایان دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد، از چند روز پیش روی شبکه فیسبوک اظهار نظرهای مختلفی منتشر شد. روز گذشته این اظهارنظرها به اوج خود رسید. از میان همه اظهار نظرها، این اظهار نظر کوتاه را از فیسبوک خانم مریم سادات شریفی برایتان انتخاب کرده ایم که آن را جامع تر و درعین حال کوتاه تر از هر اظهار نظر دیگری یافتیم: «احمدی نژاد تا ساعاتی دیگر می رود. به این امید كه احمدی نژادِ درون هر یك از ما ایرانی ها هم برود. احمدی نژاد، مصداق بارز كلمه بی شعور، بخشی از وجود منِ قانون گریز، منِ لمپن، منِ زرنگ، منِ یارانه بگیر، منِ ساندیس خور، منِ زیرآب زن، منِ بیسواد پر مدعا، منِ طبل تو خالی، منِ ... بود. من از امروز تصمیم گرفتم احمدی نژاد درونم را بكشم، حتی اگر احمدی نژاد دیگری در مسندی دیگر در جمهوری اسلامی سر در بیاورد.» Maryam Sadatsharifi احمدی نژاد رفت احمدی نژاد درون خود را ببریم! درباره پایان دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد، از چند روز پیش روی شبکه فیسبوک اظهار نظرهای مختلفی منتشر شد. روز گذشته این اظهارنظرها به اوج خود رسید. از میان همه اظهار نظرها، این اظهار نظر کوتاه را از فیسبوک خانم مریم سادات شریفی برایتان انتخاب کرده ایم که آن را جامع تر و درعین حال کوتاه تر از هر اظهار نظر دیگری یافتیم: «احمدی نژاد تا ساعاتی دیگر می رود. به این امید كه احمدی نژادِ درون هر یك از ما ایرانی ها هم برود. احمدی نژاد، مصداق بارز كلمه بی شعور، بخشی از وجود منِ قانون گریز، منِ لمپن، منِ زرنگ، منِ یارانه بگیر، منِ ساندیس خور، منِ زیرآب زن، منِ بیسواد پر مدعا، منِ طبل تو خالی، منِ ... بود. من از امروز تصمیم گرفتم احمدی نژاد درونم را بكشم، حتی اگر احمدی نژاد دیگری در مسندی دیگر در جمهوری اسلامی سر در بیاورد.» Maryam Sadatsharifi


احمدی نژاد رفت
احمدی نژاد درون خود را ببریم!

درباره پایان دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد، از چند روز پیش روی شبکه فیسبوک اظهار نظرهای مختلفی منتشر شد. روز گذشته این اظهارنظرها به اوج خود رسید. از میان همه اظهار نظرها، این اظهار نظر کوتاه را از فیسبوک خانم مریم سادات شریفی برایتان انتخاب کرده ایم که آن را جامع تر و درعین حال کوتاه تر از هر اظهار نظر دیگری یافتیم:
«احمدی نژاد تا ساعاتی دیگر می رود. به این امید كه احمدی نژادِ درون هر یك از ما ایرانی ها هم برود. احمدی نژاد، مصداق بارز كلمه بی شعور، بخشی از وجود منِ قانون گریز، منِ لمپن، منِ زرنگ، منِ یارانه بگیر، منِ ساندیس خور، منِ زیرآب زن، منِ بیسواد پر مدعا، منِ طبل تو خالی، منِ ... بود.
من از امروز تصمیم گرفتم احمدی نژاد درونم را بكشم، حتی اگر احمدی نژاد دیگری در مسندی دیگر در جمهوری اسلامی سر در بیاورد.»
Maryam Sadatsharifi


احمدی نژاد رفت احمدی نژاد درون خود را ببریم! درباره پایان دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد، از چند روز پیش روی شبکه فیسبوک اظهار نظرهای مختلفی منتشر شد. روز گذشته این اظهارنظرها به اوج خود رسید. از میان همه اظهار نظرها، این اظهار نظر کوتاه را از فیسبوک خانم مریم سادات شریفی برایتان انتخاب کرده ایم که آن را جامع تر و درعین حال کوتاه تر از هر اظهار نظر دیگری یافتیم: «احمدی نژاد تا ساعاتی دیگر می رود. به این امید كه احمدی نژادِ درون هر یك از ما ایرانی ها هم برود. احمدی نژاد، مصداق بارز كلمه بی شعور، بخشی از وجود منِ قانون گریز، منِ لمپن، منِ زرنگ، منِ یارانه بگیر، منِ ساندیس خور، منِ زیرآب زن، منِ بیسواد پر مدعا، منِ طبل تو خالی، منِ ... بود. من از امروز تصمیم گرفتم احمدی نژاد درونم را بكشم، حتی اگر احمدی نژاد دیگری در مسندی دیگر در جمهوری اسلامی سر در بیاورد.» Maryam Sadatsharifi احمدی نژاد رفت احمدی نژاد درون خود را ببریم! درباره پایان دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد، از چند روز پیش روی شبکه فیسبوک اظهار نظرهای مختلفی منتشر شد. روز گذشته این اظهارنظرها به اوج خود رسید. از میان همه اظهار نظرها، این اظهار نظر کوتاه را از فیسبوک خانم مریم سادات شریفی برایتان انتخاب کرده ایم که آن را جامع تر و درعین حال کوتاه تر از هر اظهار نظر دیگری یافتیم: «احمدی نژاد تا ساعاتی دیگر می رود. به این امید كه احمدی نژادِ درون هر یك از ما ایرانی ها هم برود. احمدی نژاد، مصداق بارز كلمه بی شعور، بخشی از وجود منِ قانون گریز، منِ لمپن، منِ زرنگ، منِ یارانه بگیر، منِ ساندیس خور، منِ زیرآب زن، منِ بیسواد پر مدعا، منِ طبل تو خالی، منِ ... بود. من از امروز تصمیم گرفتم احمدی نژاد درونم را بكشم، حتی اگر احمدی نژاد دیگری در مسندی دیگر در جمهوری اسلامی سر در بیاورد.» Maryam Sadatsharifi


احمدی نژاد رفت
احمدی نژاد درون خود را ببریم!

درباره پایان دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد، از چند روز پیش روی شبکه فیسبوک اظهار نظرهای مختلفی منتشر شد. روز گذشته این اظهارنظرها به اوج خود رسید. از میان همه اظهار نظرها، این اظهار نظر کوتاه را از فیسبوک خانم مریم سادات شریفی برایتان انتخاب کرده ایم که آن را جامع تر و درعین حال کوتاه تر از هر اظهار نظر دیگری یافتیم:
«احمدی نژاد تا ساعاتی دیگر می رود. به این امید كه احمدی نژادِ درون هر یك از ما ایرانی ها هم برود. احمدی نژاد، مصداق بارز كلمه بی شعور، بخشی از وجود منِ قانون گریز، منِ لمپن، منِ زرنگ، منِ یارانه بگیر، منِ ساندیس خور، منِ زیرآب زن، منِ بیسواد پر مدعا، منِ طبل تو خالی، منِ ... بود.
من از امروز تصمیم گرفتم احمدی نژاد درونم را بكشم، حتی اگر احمدی نژاد دیگری در مسندی دیگر در جمهوری اسلامی سر در بیاورد.»
Maryam Sadatsharifi