Saturday, June 18, 2011

در های دولنگه کاخ ریاست جمهوری

در های دولنگه کاخ ریاست جمهوری


احمدی نژاد پشت در خروجی

سردار قالیباف مقابل در ورودی





77 روز به قول خبرگزاری های داخلی و 67 روز به گفته رئیس بیت رهبری "محمدی گلپایگانی، پس از درختی که علی خامنه ای در پادگان قلعه مرغی کاشت، پارک وسیع ولایت طی مراسمی افتتاح شد که بسیاری آن را آغاز جانشینی قالیباف، به جای احمدی نژاد ارزیابی کرده اند. این پارک در جنوبی ترین و پرجمعیت ترین بخش تهران با سرعتی کم سابقه ساخته شد و اکنون شهردار تهران، روی رای میلیونی این بخش از تهران حساب می کند! در مراسم افتتاح این پارک رئیس بیت رهبری حضور یافت و گفته می شود در مراسم افتتاح بخش زنانه پارک نیز همسر علی خامنه ای حضور یافته است. این حضور را یکی از خوانندگان پیک نت طی پیامی کوتاه به ما اطلاع داده است.



گفته می شود، پارک قلعه مرغی که نام آن را بوستان ولایت گذاشته اند، بزرگترین پارک خاورمیانه است!



شاید بزرگترین پارک خاورمیانه نباشد، اما شک نیست که پرش با نیزه قالیباف برای نشستن بر بام کاخ ریاست جمهوری هست! بویژه، اگر احمدی نژاد در ماه های آینده برکنار شود و تعیین سرپرست برای ریاست جمهوری تا زمان انتخابات، نیازمند رای گیری نیست! تا رسیدن زمان انتخابات (قریب دو سال دیگر) سرپرست موقت ریاست جمهوری آنقدر از خود مایه خواهد گذاشت که به پیروزی در یک وزن کشی در پای صندوق های رای مطمئن باشد.

سفارش‌های پیش از رفتن به زندان

سفارش‌های پیش از رفتن به زندان


برگزاری دادگاه علی نجاتی از اعضای هیئت مدیره سندیکای نیشکر هفت تپه

برگزاری دادگاه علی نجاتی از اعضای هیئت مدیره سندیکای نیشکر هفت تپه


* كارخانه گوشت زياران تعطيل شد



برگزاری دادگاه علی نجاتی از اعضای هیئت مدیره سندیکای نیشکر هفت تپه



بر اساس گزارش کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگر، در تاریخ 21 خرداد ماه سال جاری، علی نجاتی از اعضای هیئت مدیره سندیکای نیشکر هفت تپه، در شعبه 13 دادگاه تجدید نظر شهر اهواز محاکمه شد. در این دادگاه، قاضی شعبه تلاش فراوان کرده است که اتهامات گذشته بر علیه نجاتی را بدون داشتن هیچ مستندات و شواهد و قرائن مادی و معنوی به تایید خود او برساند.



علی نجاتی در این دادگاه ضمن رد اتهام‌های خود، بارها به قاضی تاکید و یادآوری کرده که این اتهامات که به او نسبت داده‌اند، تکراری بوده و او یک بار بر اساس همین موارد اتهامی و بدون دلیل محکوم به حبس شده و مدت شش ماه را نیز در زندان گذرانده است. هم‌چنین نجاتی در دفاع از خود در این دادگاه برای قاضی تشریح کرده که او یک بار دیگر نیز که دوباره همین اتهام‌ها را علیه او مطرح کرده‌اند، در دادگاه از خود دفاع کرده و تبرئه شده است.



اما قاضی پرونده، بی توجه به این قضیه ساده و بدیهی، بارها تلاش کرده تا دوباره راهی برای محکوم نمودن علی نجاتی از این طریق پیدا کند که نتیجه‌ای نمی‌گیرد. با این حال در پایان، قاضی دادگاه قصد بازداشت او را داشته و برای این کار مامورین را فرا می‌خواند. اما به دلیل اینکه قرار کفالتی که از قبل در پرونده‌ نجاتی موجود بوده و بعد از تبرئه شدن‌اش در سال گذشته، فک نشده و کماکان این قرار کفالت اعتبار داشته است، قاضی موفق به بازداشت او نمی‌شود و به طور مشروط و با قرار همان کفالت پیشین آزاد می‌شود.



كارخانه گوشت زياران تعطيل شد



ايلنا: دبير اجرايي خانه كارگر استان قزوين از تعطيلي كارخانه گوشت زياران خبر داد.



عيد علي كريمي درگفت‌وگو با خبرنگار ايلنا افزود: آقايان براي توليد و اشتغال زايي عزمي ندارند اما براي دادن 4 ميليارد تومان به كارگران و اخراج آنان پول كافي دارند.

وي با اشاره به اشتغال حدود 110 كارگر دركارخانه گوشت زياران، تصريح كرد: سازمان خصوصي‌سازي كه صاحب كارخانه گوشت زياران است 98 كارگر رسمي را بازخريد و 12 نفر آنان را نيز كه حاضر به اين كار نشدند از كار اخراج كرد.

دبير اجرايي خانه كارگر استان قزوين با بيان اين كه سازمان كار قزوين نظاره‌گر اخراج كارگران گوشت زياران بود، خاطر نشان كرد: تمامي شرايط براي ادامه كار اين شركت آماده است اما گويا عزمي براي ادامه كار وجود ندارد.

وي گفت: كارگران گوشت زياران كه همگي رسمي بودند داراي سوابقي از 15سال تا 25 سال بودند.

پایگاه اطلاع‌رسانی محمود امجد از دسترس خارج شد

پایگاه اطلاع‌رسانی محمود امجد از دسترس خارج شد




پایگاه اطلاع‌رسانی محمود امجد یک روز پس از انتشار نامه سرگشاده این استاد حوزه‌های علمیه خطاب به مردم ایران٬ از دسترس خارج شد.



آقای امجد در این نامه انتقاد‌های فراوانی به وضعیت کنونی جمهوری اسلامی مطرح کرده بود.



نامه آیت الله امجد: دروغ و فریب ریاست می کند، اما دریغ از یک فریاد/ در منزل خودم نیز دیگر نمیتوانم از نظام و حقیقت اسلام دفاع کنم



دیگربان : محمود امجد از اساتید سر‌شناس حوزه‌های علمیه در پیامی خطاب به مردم ایران از «تجاوز‌ها»٬ «کشتن‌ها»٬ «بی‌قانونی‌ها»٬ «هتک حیثیت‌ها» و «ظلم‌ها و ستم‌ها» در جمهوری اسلامی انتقاد کرد.



این استاده سر‌شناس اخلاق در پیام خود که روز پنجشنبه (۲۶ خرداد) منتشر شده٬ نوشته است: «امروز بی‌قانونی و اعمال خودسرانه و هتک حیثیت مردم بیداد می‌کند و آن‌قدر رواج یافته که دیگر تعجب و تأسف مسئولان را برنمی‌انگیزد.»



وی نوشته که «ظلم تا كجا بنابراین محكوم به عذابيم. در اين عصر پر آشوب بسيار تلاش كرده‌ام كه اختلافات را به همدلی بدل كنم اما با كمال تأسف روز به روز ظلم و ستم بيشتری را مشاهده می‌نمايم و نمی‌دانم به اين مردم بی‌پناه چه پاسخی بدهم كه آبی بر آتش تألمشان باشد.»



این روحانی افزوده است: «مظلومان کشته می‌شوند، به حریم خصوصی و جمعی مردم تجاوز می‌شود، آزادی‌های قانونی و ابتدایی که حق اولیه هر انسان است سلب می‌شود که ملال و افسردگی بر چهره پیر و جوان نشسته و مشکلات بسیار، قربانی می‌گیرد. دروغ و عوام فریبی، ریاست می‌کند، اما دریغ از یک فریاد یک همدردی، و همدلی، عذرخواهی و تلاش برای تصحیح.»



در بخش دیگری از این پیام آمده است: «هیچ نشانه‌ای حتی از درک این همه خیانت و قانون ‌در کلام و رفتار مسئولان دیده نمی‌شود. وقتی هم از مسئولان ذیربط سوال می‌کنی هیچکس مسئولیت قانون‌شکنی ظالمانه؛ هرج و مرج افسار گسیخته و آشفتگی در سلسله مراتب را به عهده نمی‌گیرد.»



امجد در ادامه پیام خود آورده که «نمی‌دانم چه دست‌های کثیف و جنایت پیشه و خیانتکاری می‌خواهند این مردم نجیب و فداکار خصوصا جوانان خوب و عزیز و متعهد و جستجوگر را از نظام متنفر کنند تا انجا که بنده در منزل خودم نیز نتوانم از نظام و حقیقت اسلام دفاع کنم.»



وی در پایان پیام خود اضافه کرده است: «به خاطر مردم نجیب و بسیاری از جوانان ارزشمند و متدین و فهمنده که خواستن آزادی و عدالت و امنیت حق طبیعی ایشان است ناچارم در مملکت بمانم، و الا ترک وطن کرده و عزلت می‌گزیدم.»



پیام محمود امجد به مردم ایران پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر ممنو‌ع‌الخروج شدن عروس و نوه وی از سوی مقام‌های امنیتی٬ صادر شده است.



آقای امجد در پیام خود به این موضوع نیز اشاره کرده و نوشته که کسی مسئولیت این اقدام را برعهده نگرفته است.



محمود امجد که در دو سال گذشته به طور تلویحی و غیرمستقیم انتقاد‌هایی متوجه مقام‌های جمهوری اسلامی می‌کرد٬ برای نخستین‌بار این انتقاد‌ها و اعتراض‌ها را به تندی و صراحت بیان کرده است.

گزارشی از آخرین وضعیت بحرانی محافظه‌کاران: طفره حامیان خامنه‌ای از مناظره با تیم احمدی‌نژاد

گزارشی از آخرین وضعیت بحرانی محافظه‌کاران: طفره حامیان خامنه‌ای از مناظره با تیم احمدی‌نژاد


دیگربان : درخواست مناظره حامیان محمود احمدی‌نژاد از سوی هواداران علی خامنه‌ای بی‌پاسخ مانده است. آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی خطاب به حامیان رهبر جمهوری اسلامی گفته است: «چرا می‌گویید منحرف اما مناظره نمی‌کنید؟»



حائری شیرازی پس از آغاز تنش‌ها میان خامنه‌ای و احمدی‌نژاد نخستین کسی بود که خواستار برگزاری مناظره میان موافقان و مخالفان محافظه‌کار دولت احمدی‌نژاد به خصوص اسفندیار رحیم‌مشایی شد.



پس از چند هفته از طرح این موضوع٬ محمود نبویان از شاگردان محمدتقی مصباح یزدی از رحیم‌مشایی درخواست مناظره کرد که بهمن شریف‌زاده از روحانیون حامی دولت برای این مناظره اعلام آمادگی کرد.



از زمان ارائه درخواست مناظره از سوی هواداران خامنه‌ای٬ تیم احمدی‌نژاد پیگیر برگزاری این برنامه است٬ اما منتقدان محافظه‌کار دولت به خصوص شاگردان مصباح یزدی به دلایل نامعلوم این مسئله را پیگیری نمی‌کنند.



سایت «ابصار‌نیوز» نزدیک به دولت نوشته که «مشخص نیست اگر این جریانی که آن‌ را منحرف می‌خوانند، از چنان انحرافی برخوردار است که برای همه عیان شده، چرا از مناظره در این خصوص طفره می‌روند؟»



حامیان خامنه‌ای از تیم احمدی‌نژاد با عنوان «جریان انحرافی» در بین محافظه‌کاران یاد می‌کنند٬ در مقابل نیز هواداران احمدی‌نژاد نزدیکان خامنه‌ای را «جریان اقتدار‌گرا» ٬ «تکفیری» و «تحمیل‌گرا» می‌نامند.



تنش‌ها میان خامنه‌ای و احمدی‌نژاد از زمان علنی شدن اختلاف‌ آن‌ها بر سر ادامه کار حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات آغاز شده و همچنان ادامه دارد.



سایت‌ها و رسانه‌های محافظه‌کار منتقد دولت پس از هفته‌ها حمله به تیم احمدی‌نژاد و افشای برخی اسناد درباره فساد افتصادی نزدیکان رئیس دولت دهم تصمیم گرفته‌اند از شدت حملات خود کاهش دهند.



این رسانه‌ها در هفته اخیر به سایت‌های همسو توصیه کرده‌اند که حملات یک‌جانبه به نزدیکان احمدی‌نژاد منجر به «مظلوم‌نمایی» می‌شود که این مسئله به نفع محافظه‌کاران منتقد دولت نیست

علم‌الهدی: فضای واقعی جامعه را ببینید نه 50 نفری که می‌خواهند کشور طویله باشد/ اگر خوشی می‌خواهید نیمه شب به مسجد گوهر شاد بیایید و ببینید جوانان با صورت‌های پر از اشک دعا می‌کنند

علم‌الهدی: فضای واقعی جامعه را ببینید نه 50 نفری که می‌خواهند کشور طویله باشد/ اگر خوشی می‌خواهید نیمه شب به مسجد گوهر شاد بیایید و ببینید جوانان با صورت‌های پر از اشک دعا می‌کنند




به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با تبریک میلاد علی به حاضران اظهار داشت: علی شناسی خیلی مهم است اما مهمتر از علی شناسی، علی تباری است. شهدای ما برای امیرالمومنین شهید شدند؛ بسیاری از عملیات‌ها با رمز امیر المومنین بوده و اوج توانایی فن‌آوری ما در پرتاب موشک با فریاد یا امیرالمومنین بوده است.



عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: وقتی به این گونه مسائل اعتراض می‌کنیم، می‌گویند بگذارید جوان‌ها خوش باشند، ما هم همین را می‌خواهیم اما باید توجه کنند خوش بودن با نشئه فرق دارد. خوشی، نشئگی نیست؛ اینکه در یک عشرتکده از سر شب تا صبح چند دختر و پسر در دود و دم و میگساری با هم بیامیزند، این خوشی نیست، نشئگی است. اگر این گونه باشد، خوش‌تر از این جوان‌ها، آن معتاد بدبختی است که مواد مخدرش را استعمال کرده و در گوشه خرابه‌ای افتاده و نعشه‌ است.



وی تصریح کرد: اگر خوشی می‌خواهید نیمه شب به مسجد گوهر شاد بیایید و این جوان‌های معتکف را ببینید که با صورت‌های پر از اشک دعا می‌کنند و چه آرامش و صفایی در دل این جوان‌ها ایجاد شده است. مسوولان این مملکت اگر می‌خواهند جوان کشور را ببینند، به مساجد بیایند؛ جوان‌های جامعه ما این‌ها هستند. آقایی که به خاطر چند گزارش که از روی سایت‌های دشمنان خدا به او می‌دهند، نیاید بگوید بگذارید جوان‌ها آزادانه دین خود را انتخاب کنند، ما هم اجازه این کار را به آن‌ها دادیم، بیایید ببینید چه چیزی را انتخاب کردند؛ بیش از یک میلیون جوان زانو زده در برابر خدا، جوان‌های ما هستند نه آن چند رقاص ولگرد آلوده که در زیر سایه درخت به هم می‌تنند. مسوولان فرهنگی صدا و سیما، ‌کارشناس وزارت بهداشت، کارشناسان گروه‌های فرهنگی، هیات دولت و رییس جمهور بیاید و جامعه جوان‌های کشور را در مساجد ببیند.



امام جمعه مشهد تصریح کرد: الان که من با شما حرف می‌زنم حداقل جمعیت افراد حاضر در این جا بالای 60 هزار نفر است، من حرف می‌زنم و شما بنا به گرایش دینی قبول می‌کنید؛ این صحبت‌ها از صدا و سیما هم پخش می‌شود، 50 نفر هم قبول ندارند و می‌خواهند کشور طویله باشد و میدان تاخت و تاز عیاشی‌ها و بی بندباری‌ها،‌ بی‌ناموسی‌ها و بی‌عفتی‌ها. این‌ها می‌آیند و در 100 سایت، 50 یادداشت می‌گذارند که می‌شود 5000 یادداشت؛ بعد مسوول روابط عمومی این آقای مدیر می‌گوید 5000 یادداشت ضد حرف امام جمعه مشهد است پس جامعه وی را نمی‌پذیرد؛ چرا جامعه مجازی را می‌بینید؟ بیایید فضای واقعی جامعه را ببینید؛ فضای واقعی جامعه این یک میلیون جوان در حال اعتکاف است نه آن‌هایی که به یک امام جمعه و چند سایت در پایگاه اطلاع‌رسانی انتقاد کرده و او را مسخره می‌کنند.



آیت‌‎الله علم‌الهدی در انتهای صحبت‌های خود ابراز داشت: من از این تریبون مقدس از نیروی انتظامی دلاور و غیور تشکر می‌کنم که طرح امنیت اخلاقی را در کشور با همکاری قاطع و جدی قوه قضائیه احیا می‌کند و بر اساس چیزی که فرمانده ناجا روز گذشته به من وعده داد انشاء الله از هفته بعد طرح امنیت اخلاقی در خراسان رضوی و مشهد مقدس هم اجرا خواهد شد و امیدوارم این سربازان غیور و دلاور امام زمان(عج) مجاهداتشان بر نهی از منکر منظور نظر مولایشان بقیه الله قرار بگیرد.