Saturday, June 18, 2011

پایگاه اطلاع‌رسانی محمود امجد از دسترس خارج شد

پایگاه اطلاع‌رسانی محمود امجد از دسترس خارج شد




پایگاه اطلاع‌رسانی محمود امجد یک روز پس از انتشار نامه سرگشاده این استاد حوزه‌های علمیه خطاب به مردم ایران٬ از دسترس خارج شد.



آقای امجد در این نامه انتقاد‌های فراوانی به وضعیت کنونی جمهوری اسلامی مطرح کرده بود.



نامه آیت الله امجد: دروغ و فریب ریاست می کند، اما دریغ از یک فریاد/ در منزل خودم نیز دیگر نمیتوانم از نظام و حقیقت اسلام دفاع کنم



دیگربان : محمود امجد از اساتید سر‌شناس حوزه‌های علمیه در پیامی خطاب به مردم ایران از «تجاوز‌ها»٬ «کشتن‌ها»٬ «بی‌قانونی‌ها»٬ «هتک حیثیت‌ها» و «ظلم‌ها و ستم‌ها» در جمهوری اسلامی انتقاد کرد.



این استاده سر‌شناس اخلاق در پیام خود که روز پنجشنبه (۲۶ خرداد) منتشر شده٬ نوشته است: «امروز بی‌قانونی و اعمال خودسرانه و هتک حیثیت مردم بیداد می‌کند و آن‌قدر رواج یافته که دیگر تعجب و تأسف مسئولان را برنمی‌انگیزد.»



وی نوشته که «ظلم تا كجا بنابراین محكوم به عذابيم. در اين عصر پر آشوب بسيار تلاش كرده‌ام كه اختلافات را به همدلی بدل كنم اما با كمال تأسف روز به روز ظلم و ستم بيشتری را مشاهده می‌نمايم و نمی‌دانم به اين مردم بی‌پناه چه پاسخی بدهم كه آبی بر آتش تألمشان باشد.»



این روحانی افزوده است: «مظلومان کشته می‌شوند، به حریم خصوصی و جمعی مردم تجاوز می‌شود، آزادی‌های قانونی و ابتدایی که حق اولیه هر انسان است سلب می‌شود که ملال و افسردگی بر چهره پیر و جوان نشسته و مشکلات بسیار، قربانی می‌گیرد. دروغ و عوام فریبی، ریاست می‌کند، اما دریغ از یک فریاد یک همدردی، و همدلی، عذرخواهی و تلاش برای تصحیح.»



در بخش دیگری از این پیام آمده است: «هیچ نشانه‌ای حتی از درک این همه خیانت و قانون ‌در کلام و رفتار مسئولان دیده نمی‌شود. وقتی هم از مسئولان ذیربط سوال می‌کنی هیچکس مسئولیت قانون‌شکنی ظالمانه؛ هرج و مرج افسار گسیخته و آشفتگی در سلسله مراتب را به عهده نمی‌گیرد.»



امجد در ادامه پیام خود آورده که «نمی‌دانم چه دست‌های کثیف و جنایت پیشه و خیانتکاری می‌خواهند این مردم نجیب و فداکار خصوصا جوانان خوب و عزیز و متعهد و جستجوگر را از نظام متنفر کنند تا انجا که بنده در منزل خودم نیز نتوانم از نظام و حقیقت اسلام دفاع کنم.»



وی در پایان پیام خود اضافه کرده است: «به خاطر مردم نجیب و بسیاری از جوانان ارزشمند و متدین و فهمنده که خواستن آزادی و عدالت و امنیت حق طبیعی ایشان است ناچارم در مملکت بمانم، و الا ترک وطن کرده و عزلت می‌گزیدم.»



پیام محمود امجد به مردم ایران پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر ممنو‌ع‌الخروج شدن عروس و نوه وی از سوی مقام‌های امنیتی٬ صادر شده است.



آقای امجد در پیام خود به این موضوع نیز اشاره کرده و نوشته که کسی مسئولیت این اقدام را برعهده نگرفته است.



محمود امجد که در دو سال گذشته به طور تلویحی و غیرمستقیم انتقاد‌هایی متوجه مقام‌های جمهوری اسلامی می‌کرد٬ برای نخستین‌بار این انتقاد‌ها و اعتراض‌ها را به تندی و صراحت بیان کرده است.

No comments:

Post a Comment