Saturday, October 11, 2014

ترور یک مقام فرمانداری ایرانشهر طی روزهای گذشته چند مامور و سرباز نیروی انتظامی در کمین مهاجمان کشته شدند

ترور یک مقام فرمانداری ایرانشهر

طی روزهای گذشته چند مامور و سرباز نیروی انتظامی در کمین مهاجمان کشته شدند

در پی کشته‌شدن چند سرباز و درجه‌دار نیروی انتظامی در سراوانِ سیستان و بلوچستان، صبح شنبه یک مقام فرمانداری ایرانشهر هدف گلوله قرار گرفت.
در ادامه درگیری‌های مسلحانه روزهای گذشته در استان سیستان و بلوچستان، صبح شنبه رییس امور اجتماعی فرمانداری ایرانشهر ترور شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام باشنده مسوول امور اجتماعی فرمانداری ایرانشهر پیش از عزیمت به محل کار، در مقابل منزل مسکونی خود توسط دو فرد مسلح ناشناس هدف گلوله قرار گرفت.
بر مبنای این گزارش، مهاجمان لباس ماموران شهرداری را بر تن داشته و بهرام باشنده را با اسلحه کلت کمری مورد هدف قرار دادند. مجروح به بیمارستان خاتم الانبیاء ایرانشهر انتقال یافت و پس از عمل جراحی از مرگ رهایی یافت.
فرماندار ویژه ایرانشهر در همین رابطه گفت: «هیچ توضیحی ندارم و ابعاد این حادثه در دست بررسی است».
خبر دیگری حاکی‌ست که طی روزهای گذشته پلیس سراوان در چند تله گرفتار شد و تعدادی از پرسنل آن کشته و مجروح شدند. روز چهارشنبه یک درجه‌دار پلیس به همراه دو سرباز که پس از یک تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ عازم ماموریت شده بودند، در طول مسیر در کمین «اشراری» افتادند که در انتظار آنها بوده‌اند. گفته شده مهاجمان با حمله به خودروی پلیس از لحظه کشته شدن سرنشینان آن فیلم‌برداری کرده و سلاح‌‌های این ماموران را نیز با خود برده‌اند.
کمتر از ۱۲ ساعت بعد و در صبح پنج‌شنبه، حمله مجدد به همان پاسگاهی انجام شد که سه پرسنل آن کشته شده بودند. براساس گزارش‌ها انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در داخل پاسگاه علت اصلی مرگ یک درجه‌دار و مجروح شدن چند سرباز دیگر بوده است.
ماموران پلیس این خودرو را در منطقه‌ای از شهر سراوان یافته و آن را به داخل پاسگاه انتقال داده بودند؛ اما ساعت هفت صبح بمب  کار گذاشته شده در این خودرو منفجر شد.
اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در حاشیه رژه نیروهای انتظامی استان قم در واکنش به ترورهای اخیر گفت: «در حال پی‌گیری و نابودی تروریست‌ها هستیم و با وجود اینکه تعدادی از آن‌ها به کشور پاکستان فرار کرده‌اند باید دستگاه دیپلماسی به کشور پاکستان تذکرات لازم را برای همکاری بیشتر بدهند».

غنچه قوامی 'اعتصاب غذای خشک کرد

غنچه قوامی 'اعتصاب غذای خشک کرد'

خانواده غنچه قوامی، شهروند ایرانی-بریتانیایی می‌گویند که او از روز شنبه، یازدهم اکتبر (۱۹ مهر) تصمیم به اعتصاب غذای خشک گرفته است.

یه گزارش بی بی سی، غنچه قوامی هم‌اکنون در زندان اوین تهران در بازداشت است و از حدود یازده روز پیش، "در اعتراض به وضعیت بلاتکلیف و ادامه بازداشت موقت خود" در اعتصاب غذا به سر می‌برد. اما به نقل از او گفته شده است که تصمیم دارد از نوشیدن آب و چای هم خودداری کند.

ایمان قوامی، برادر غنچه قوامی به بی‌بی‌سی فارسی گفت که طبق قرار قبلی، والدین آنها روز شنبه، ۱۹ مهر، به دفتر معاون دادستان تهران رفته بودند و به آنها گفته شده بود که نه تنها می‌توانند با دیگر اعضای خانواده، از جمله خاله و فرزندان خاله غنچه، برای دیدار با او به آنجا بروند، بلکه می‌توانند غذای مورد علاقه‌اش را هم با خود ببرند تا او اعتصاب غذایش را بشکند، ولی در آنجا متوجه شده‌اند که قرار نیست با غنچه دیداری داشته باشند.

به گفته ایمان قوامی، والدین او به اتاقی برده شده‌اند که در آنجا دوربین و تجهیزات فیلمبرداری قرار داشت و از آنها خواسته شده است تا در مقابل دوربین در حال ضبط بگویند که دخترشان در اعتصاب غذا نیست.

او اضافه کرد که از والدینش خواسته شده است تا یک سند مکتوب را هم امضا کنند و بگویند که ادعای اعتصاب غذای دخترشان اشتباه است و او اعتصاب نکرده است، ولی هر دو درخواست، با اعتراض خانواده غنچه قوامی روبه‌رو می‌شود و وضعیت به گونه‌ای پیش می‌رود که حال مادر غنچه بد و به بیمارستان منتقل می‌شود.

ایمان قوامی گفت که غنچه، خواهرش، در تماس تلفنی با خاله‌اش در جریان این برخورد با والدین خود قرار گرفته و در پی آن، گفته است که در اعتراض به این برخورد، دست به اعتصاب غذای خشک خواهد زد.

او اضافه کرد: وقتی غنچه گفت که دیگر هیچ چیزی نخواهد خورد، ارتباط تلفنی او با خاله‌ام قطع شد و به همین دلیل، فرصتی برای ادامه صحبت نداشت و الان نمی‌دانیم که خواهرم در چه صورتی حاضر است اعتصابش را بشکند.

برادر غنچه قوامی گفت: "خواهرم به دلیل اعتصاب غذا در روزهای گذشته، در وضعیت جسمی مناسبی نیست و اگر از آشامیدن آب و چای هم خودداری کند، جانش به خطر می‌افتد."
او از رئیس قوه قضائیه ایران خواست تا به وضعیت خواهرش رسیدگی کند.

غنچه قوامی ۲۵ سال دارد و از ۱۰۵ روز پیش در بازداشت بوده است.

براساس گزارش‌ها، او روز ۳۰ خرداد و زمانی که برای تماشای مسابقات والیبال مردان به ورزشگاه آزادی تهران رفته بود، بازداشت و بعد از ساعاتی آزاد شد، ولی چند روز بعد، وقتی برای دریافت وسایل شخصی خود مراجعه کرد، دوباره بازداشت شد و از آن زمان، در زندان به سر می‌برد.

پیش از این، محمود علیزاده طباطبایی وکیل غنچه قوامی، گفته بود که اتهام موکلش "فعالیت تبلیغی علیه نظام" اعلام شده است.

غلامحسین محسنی ا‌ژ‌ه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران هم تاکید کرده است که بازداشت خانم قوامی، ربطی به ورزش ندارد.

اخراج خلبان ایرانی بزرگترین هواپیمای جهان! + عکس

اخراج خلبان ایرانی بزرگترین هواپیمای جهان! + عکس



در پی فرود بزرگترین هواپیمایی مسافرتی جهان در تهران که این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی الامارات است خلبان آن که ایرانی بود پس از فرود هواپیما اقدام به برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در کابین این هواپیما کرد که همزمان با انتشار این تصاویر شرکت هواپیمایی امارات این خلبان را اخراج کرد.

به گزارش ایسنا، رسانه های امارات به نقل از منابع آگاه در وزارت کشور و شرکت هواپیمایی امارات، خبراخراج این خلبان را تایید کردند و نوشتند که این حرکت غیر اخلاقی و سیاسی خلبان باعث اخراج وی شده است!

هم چنین رسانه‌های امارات گزارش دادند که شبکه های اجتماعی در امارات تصاویر این خلبان با پرچم ایران را منتشر کردند که باعث انتقاد شدید کاربران در این شبکه ها شده است. 

نوری‌زاد توسط «سربازان گمنام آقا» مجروح و دستگیر شد

نوری‌زاد توسط «سربازان گمنام آقا» مجروح و دستگیر شد

 نوری‌زاد توسط «سربازان گمنام آقا» مجروح و دستگیر شد
فرزند محمد نوری‌زاد، از ضرب و شتم و دستگیری پدرش توسط «سربازان گمنام آقا» خبر داده است


دقایقی پیش، اباذر نوری‌زاد، فرزند محمد نوری‌زاد، مستندساز و از منتقدان جمهوری اسلامی، در صفحه فیس‌بوک پدرش، با انتشار عکس‌هایی از او با چهره‌ای خون‌آلود، نوشت:
«امروز، محمد نوری‌زاد در خیابان پاستور مورد ضرب و شتم سربازان گمنام آقا قرار گرفته و دستگیر شده است. رسانه شمایید.»
برخی گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که نوری‌زاد بعد از دستگیری و انتقال به کلانتری، به دادسرای مستقر در زندان اوین منتقل شده است.
محمد نوری‌زاد در وبسایت خود، گفته بود که از روز شنبه (۱۹ مهرماه) در خیابان پاستور و مقابل حفاظت اطلاعات سپاه قدم خواهد زد:
قدم زدن در خیابان پاستور، مثل قدم زدن بر مرز مویین بهشت و دوزخ است. دوزخش برای من، و بهشتش از آنِ مردمی که حاکمان اسلامیِ ما، جهنمی از تحقیر و غارت و دروغ و ترس و ریا و عقب ماندگی و بی‌اعتباری و بدکاری و بی‌تربیتی را بر آنان آوار کرده‌اند. من از روز شنبه آینده و روزهای زوج از ساعت ده تا دوازده در خیابان پاستور قدم خواهم زد. در اعتراض به اموالی که سپاه معززِ پاسداران انقلاب اسلامی از من برداشته است و برده است و پس نمی‌دهد. به شرط بقا البته.
آخرین مطلب وبسایت محمد نوری‌زاد، گزارشی بود از سفر وی به سوسنگرد؛ وی در این زمینه نوشته است:
می‌گویم: وقتی از رهبر گرفته تا آقا مجتبی تا بابک زنجانی تا سپاه تا آخوندها تا آیت‌الله‌ها تا امام جمعه‌ها تا دولت‌مردان تا مجلسیان تا قاضیان تا ما مردم، همه هر کدام‌مان به یک جوری مبتلای دزدی و دروغیم و در ریا غرقیم و به مفسده مبتلا، چرا باید سوسنگرد و سوسنگردها آباد باشند و مرفه و شاداب و سرزنده؟ وقتی به سوسنگرد وارد شدم، به یک شهر غارت‌شده داخل شدم گویا. به شهری رها شده و مکیده شده و ول‌معطل. با جوانانی مطرود و منفور و بیکار و معتاد. در روستای خود ما پیرمردی بود که وقتی از یکی عصبانی می‌شد، به غیرتِ نداشته طرف تف می‌کرد. من به کنار، شما از جناب رهبر بپرسید: پول نفتی که از زمین زیر پای سوسنگرد بیرون کشیده می‌شود، در سوریه و لبنان و فلسطین چه می‌کند؟

عکاس خانه

عکاس خانه