Wednesday, April 10, 2019

این تصویری از یک خانه در شهر معمولان در استان لرستان است.

این تصویری از یک خانه در شهر معمولان در استان لرستان است. این شهر بخاطر سیل بی‌سابقه، همانند صدها شهر و روستای دیگر، زیر آب رفته بود، اکنون آب در حال فرونشستن است، اما گل و لای باقی‌مانده، در برخی خانه‌ها تا دو متر هم می‌رسد، این گل و لای، به گفته کارشناسان، حاوی مواد چسبناک است. و اگر زود تخلیه نشود و به مرور زمان خشک شود، در حد بتن سفت خواهد شد.
تخلیه این گل و لای، به اندازه رساندن آب و نان، فوری است. برای این کار نیاز به تخصص نیست. همت عالی می‌طلبد، شایسته است که هم‌میهنان گرامی، گروه‌هایی را سازماندهی کرده و با تهیه وسایل ساده‌ای چون بیل و فرغون، به شهرهای سیل‌زده رفته و در تخلیه این گل و لای همکاری کنند. مطمئن باشید، این یکی از افتخارآمیزترین سفرهای عمرتان خواهد بود».
این متن و تصویر از کانال تلگرامی محمد محبی
برداشته شده است.

عکس/ پلدختر؛ دو چهرۀ یک شهر/ پلدختر 10 روز بعد از سیل حدود ۱۰ روز از سیل در «پلدختر» می‌گذرد. این شهر به دلیل قرار گرفتن در جنوب لرستان، در کنار «معمولان»، بیشترین آسیب را از سیل و آبگرفتگی در این استان متحمل شده است. اما این روزها آسمان در همه‌جای پلدختر، یک رنگ نیست و این شهر شاهد دو چهره متفاوت از زندگی مردم است؛ یک سو کودکان در لابلای گل و لای، مهمان ناخواندۀ این روزهای پلدختر، بازی می‌کنند و در سویی دیگر، تاب و سرسره بچه‌ها را سرگرم می‌کند. در قسمتی از این شهر، زندگی شبیه همان چیزی است که تا چند روز قبل جریان داشته و در قسمتی دیگر، هیچ چیز شبیه «زندگی» نیست. اینجا پلدختر است؛ شهری با دو چهره.

عکس/ پلدختر؛ دو چهرۀ یک شهر/ پلدختر 10 روز بعد از سیل


حدود ۱۰ روز از سیل در «پلدختر» می‌گذرد. این شهر به دلیل قرار گرفتن در جنوب لرستان، در کنار «معمولان»، بیشترین آسیب را از سیل و آبگرفتگی در این استان متحمل شده است. اما این روزها آسمان در همه‌جای پلدختر، یک رنگ نیست و این شهر شاهد دو چهره متفاوت از زندگی مردم است؛ یک سو کودکان در لابلای گل و لای، مهمان ناخواندۀ این روزهای پلدختر، بازی می‌کنند و در سویی دیگر، تاب و سرسره بچه‌ها را سرگرم می‌کند. در قسمتی از این شهر، زندگی شبیه همان چیزی است که تا چند روز قبل جریان داشته و در قسمتی دیگر، هیچ چیز شبیه «زندگی» نیست. اینجا پلدختر است؛ شهری با دو چهره.