Sunday, May 26, 2019

امام جمعه نطنز ترانه‌خوانی یک زن در تور گردشگری ابیانه در ماه رمضان را «وقیحانه» خواند و خواستار برخورد شدید تشکیلات قضایی و اطلاعات و پلیس شد. با اعلام مقامات قضایی «این پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و برای خواننده و راهنمای تور پرونده تشکیل شده است. آواز زنان ممنوع! طرح از مانا نیستانی

امام جمعه نطنز ترانه‌خوانی یک زن در تور گردشگری ابیانه در ماه رمضان را «وقیحانه» خواند و خواستار برخورد شدید تشکیلات قضایی و اطلاعات و پلیس شد. با اعلام مقامات قضایی «این پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و برای خواننده و راهنمای تور پرونده تشکیل شده است.
آواز زنان ممنوع!
طرح از مانا نیستانی
عکس ‏Tavaana: E-Learning Institute for Iranian Civil Society توانا: آموزشکده جامعه مدنی ایران‏

عقب نشینی "نظام مقدس" ایران چه نیابتی چه مستقیم وارد جنگ با آمریکا نخواهد شد رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‌گوید که ایران «به هیچ‌وجه» وارد «هیچ‌گونه» جنگی با ایالات متحده نخواهد شد، چه جنگ مستقیم و چه جنگ نیابتی. اظهارات حشمت‌الله فلاحت‌پیشه روز چهارشنبه اول خرداد در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، بیان شده و با این تاکید همراه است که «هیچ گروهی نمی‌تواند بگوید از جانب ایران وارد جنگ نیابتی شده است». ایالات متحده ماه گذشته با اعلام اینکه متوجه تهدیداتی از جانب ایران شده است، ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و شماری از بمب‌افکن‌های بی ۵۲ خود را به خلیج فارس اعزام کرد. در این مدت ایران از محدود ساختن تعهدات اتمی خود خبر داده است. از سوی دیگر، چهار کشتی تجاری در سواحل امارات متحده عربی «هدف خرابکاری» قرار گرفته‌اند و حوثی‌های یمن نیز با حملات پهپادی خود به خط لوله انتقال نفت در عربستان سعودی آسیب رسانده‌اند. مجموع این رخدادها به گمانه‌زنی‌ها درباره وقوع جنگ در منطقه شدت بخشیده است، اگرچه رهبران ایران و ایالات متحده تاکید داشته‌اند که دنبال جنگ نیستند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران نیز در اظهارات روز چهارشنبه خود گفت: «عدم آغاز جنگ، سیاست جمهوری اسلامی ایران است و لذا در هر جایی هر اقدامی صورت گیرد، حتما جزء سیاست ما نیست». پیش از این محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، «خرابکاری‌های» اشاره شده در خلیج فارس را «مشکوک» توصیف کرده و هشدار داده بود که این اقدامات با هدف «تنش‌زایی» در منطقه انجام می‌شود. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نیز در سخنان خود این اظهارات را تکرار کرده و تاکید داشته که مسئولان ایرانی باید این «تحرکات و رفتارهای مشکوک» را مدیریت کنند.

عقب نشینی "نظام مقدس"
ایران چه نیابتی چه مستقیم وارد جنگ با آمریکا نخواهد شد
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‌گوید که ایران «به هیچ‌وجه» وارد «هیچ‌گونه» جنگی با ایالات متحده نخواهد شد، چه جنگ مستقیم و چه جنگ نیابتی.
اظهارات حشمت‌الله فلاحت‌پیشه روز چهارشنبه اول خرداد در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، بیان شده و با این تاکید همراه است که «هیچ گروهی نمی‌تواند بگوید از جانب ایران وارد جنگ نیابتی شده است».
ایالات متحده ماه گذشته با اعلام اینکه متوجه تهدیداتی از جانب ایران شده است، ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و شماری از بمب‌افکن‌های بی ۵۲ خود را به خلیج فارس اعزام کرد.
در این مدت ایران از محدود ساختن تعهدات اتمی خود خبر داده است. از سوی دیگر، چهار کشتی تجاری در سواحل امارات متحده عربی «هدف خرابکاری» قرار گرفته‌اند و حوثی‌های یمن نیز با حملات پهپادی خود به خط لوله انتقال نفت در عربستان سعودی آسیب رسانده‌اند.
مجموع این رخدادها به گمانه‌زنی‌ها درباره وقوع جنگ در منطقه شدت بخشیده است، اگرچه رهبران ایران و ایالات متحده تاکید داشته‌اند که دنبال جنگ نیستند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران نیز در اظهارات روز چهارشنبه خود گفت: «عدم آغاز جنگ، سیاست جمهوری اسلامی ایران است و لذا در هر جایی هر اقدامی صورت گیرد، حتما جزء سیاست ما نیست».
پیش از این محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، «خرابکاری‌های» اشاره شده در خلیج فارس را «مشکوک» توصیف کرده و هشدار داده بود که این اقدامات با هدف «تنش‌زایی» در منطقه انجام می‌شود.
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نیز در سخنان خود این اظهارات را تکرار کرده و تاکید داشته که مسئولان ایرانی باید این «تحرکات و رفتارهای مشکوک» را مدیریت کنند.

آدرس غلط رهبري و فریب دوباره محمد جواد اكبرين رهبر جمهوری اسلامی در افطاری دیشبِ «دانشجویان انقلابی» به آنها گفت: «زمینه را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب‌اللهی فراهم کنید، غصه‌های شما تمام می‌شود». ۱۴سال پیش هم همین وعده را به جوانان انقلابیِ آن دوره داد و قرار بود دولت جوان انقلابی سر کار بیاید و آمد. حرف‌های او درباره رئیس آن دولت جوان انقلابی را به یاد دارید؟ می‌گفت «وقتی که ایشان تبلیغات انتخاباتی می‌کردند، به افراد خانواده‌ی خودم می‌گفتم اگر آقای احمدی‌نژاد رأی هم نیاورد، این خدمت بزرگ را به انقلاب کرد که شعار عدالت محوری را مطرح کرد/ایشان اهل کار، اهل ابتکار، اهل خدمت، اهل عمل، وارد میدان و خسته نشو است/ دولت شما (احمدی‌نژاد) با اعتقاد، با ایمان و با ایستادگی توانست کارها را پیش ببرد و مشکلات را از پیش پای کشور و نظام بردارد/این دولت انصافاً دولت پرکار و در بعضی از خصوصیات نمونه است/این دولت جرأت مقابله با اژدهای هفت سرِ فساد را دارد». (*وبسایت رهبری) این جملات تنها نمونه‌های ستایش آیت‌الله خامنه‌ای از آن دولت جوان انقلابی و رئیس آن است. بعدها معلوم شد آن دولت خودش «اژدهای هفت‌سرِ فساد» بود و نه تنها غصه‌ای تمام نشد بلکه سر از «جریان انحرافی» درآورد و نافرمانی‌هایش شد غصه‌ی تازه! رهبری در افطاری دیشب به «دانشجویان انقلابی» گفت در برجام دخالتی نداشته چون در کارهای اجرائی دخالت نمی‌کند! ‏در حالی که او در کارنامه‌اش حتی در جزئیاتی مثل «اردوی دانشجویان به جزیره کیش» هم دخالت کرد و جلوی ادامه‌اش را گرفت و سخنانش در این باره هم منتشر شده است؛ دهها نمونه مستند از دخالت مستقیم او در کار اجرایی وجود دارد؛ (غیرمستقیم‌هایش بماند). او دخالت می‌کند اما مسئولیت و پیامدهای دخالتش را نمی‌پذیرد؛ با این روش، هر انتخاباتی را بی‌تاثیر می‌کند و هر دولتی سر کار بیاید شکست می‌خورد. وعده «دولت جوان انقلابی» آدرس غلط و فریبی دوباره است. کسی که قدرت مطلقه دارد باید پاسخگویی مطلق را بر عهده بگیرد. ۳۰ سال «باید» گفتن کافی است. «مخاطب بایدها» در این سرزمین خود اوست؛ سرزمینِ «باید»های سرگردان که مسئولانش بی‌اختیارند و غیرمسئولانش «آتش به اختیار».

آدرس غلط رهبري و فریب دوباره
محمد جواد اكبرين
رهبر جمهوری اسلامی در افطاری دیشبِ «دانشجویان انقلابی» به آنها گفت: «زمینه را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب‌اللهی فراهم کنید، غصه‌های شما تمام می‌شود». ۱۴سال پیش هم همین وعده را به جوانان انقلابیِ آن دوره داد و قرار بود دولت جوان انقلابی سر کار بیاید و آمد.
حرف‌های او درباره رئیس آن دولت جوان انقلابی را به یاد دارید؟ می‌گفت «وقتی که ایشان تبلیغات انتخاباتی می‌کردند، به افراد خانواده‌ی خودم می‌گفتم اگر آقای احمدی‌نژاد رأی هم نیاورد، این خدمت بزرگ را به انقلاب کرد که شعار عدالت محوری را مطرح کرد/ایشان اهل کار، اهل ابتکار، اهل خدمت، اهل عمل، وارد میدان و خسته نشو است/ دولت شما (احمدی‌نژاد) با اعتقاد، با ایمان و با ایستادگی توانست کارها را پیش ببرد و مشکلات را از پیش پای کشور و نظام بردارد/این دولت انصافاً دولت پرکار و در بعضی از خصوصیات نمونه است/این دولت جرأت مقابله با اژدهای هفت سرِ فساد را دارد». (*وبسایت رهبری)
این جملات تنها نمونه‌های ستایش آیت‌الله خامنه‌ای از آن دولت جوان انقلابی و رئیس آن است. بعدها معلوم شد آن دولت خودش «اژدهای هفت‌سرِ فساد» بود و نه تنها غصه‌ای تمام نشد بلکه سر از «جریان انحرافی» درآورد و نافرمانی‌هایش شد غصه‌ی تازه!
رهبری در افطاری دیشب به «دانشجویان انقلابی» گفت در برجام دخالتی نداشته چون در کارهای اجرائی دخالت نمی‌کند! ‏در حالی که او در کارنامه‌اش حتی در جزئیاتی مثل «اردوی دانشجویان به جزیره کیش» هم دخالت کرد و جلوی ادامه‌اش را گرفت و سخنانش در این باره هم منتشر شده است؛ دهها نمونه مستند از دخالت مستقیم او در کار اجرایی وجود دارد؛ (غیرمستقیم‌هایش بماند). او دخالت می‌کند اما مسئولیت و پیامدهای دخالتش را نمی‌پذیرد؛ با این روش، هر انتخاباتی را بی‌تاثیر می‌کند و هر دولتی سر کار بیاید شکست می‌خورد.
وعده «دولت جوان انقلابی» آدرس غلط و فریبی دوباره است. کسی که قدرت مطلقه دارد باید پاسخگویی مطلق را بر عهده بگیرد. ۳۰ سال «باید» گفتن کافی است. «مخاطب بایدها» در این سرزمین خود اوست؛ سرزمینِ «باید»های سرگردان که مسئولانش بی‌اختیارند و غیرمسئولانش «آتش به اختیار».

کاریکاتور/ شکاف طبقاتی یعنی این! این کاریکاتور به ماجرای اردوی پاریس برای دانش‌آموزان یک مدرسه لاکچری در تهران که نفری پنجاه میلیون تومان برای والدین این دانش‌آموزان هزینه داشته، و مقایسه آن با اردوهای سایر مدارس پرداخت.

کاریکاتور/ شکاف طبقاتی یعنی این!



این کاریکاتور به ماجرای اردوی پاریس برای دانش‌آموزان یک مدرسه لاکچری در تهران که نفری پنجاه میلیون تومان برای والدین این دانش‌آموزان هزینه داشته، و مقایسه آن با اردوهای سایر مدارس پرداخت.

اقتصاد آنلاین

فیلم/ به آتش کشیدن خودروی نیروی انتظامی در زاهدان در پی قتل یک جوان غروب روز شنبه چهارم خرداد ماموران لباس شخصی در زاهدان یک دستگاه خودرو تویوتا را به قصد توقف فرمان ایست دادند و پس از عدم توجه راننده، به سمت وی آتش گشودند که در اثر آن جوان زاهدانی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شد. برخی منابع هویت او را “موسی شه بخش فرزند غلام نبی” معرفی کردند. این واقعه در خیابان کشاورزی داخل شهر زاهدان جنب پمپ بنزین رخ داده است. پس از کشته شدن این جوان، مردم خشمگین تجمع کرده و به سمت ماموران لباس شخصی حمله کردند که پس از آن نیروی پشتیبانی در صحنه حاضر شد. فیلم زیر از اعتراضات امروز (یکشنبه) در زاهدان است.

فیلم/ به آتش کشیدن خودروی نیروی انتظامی در زاهدان در پی قتل یک جوان

غروب روز شنبه  چهارم خرداد  ماموران لباس شخصی در زاهدان یک دستگاه خودرو تویوتا را به قصد توقف فرمان ایست دادند و پس از عدم توجه راننده، به سمت وی آتش گشودند که در اثر آن جوان زاهدانی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شد. برخی منابع هویت او را “موسی شه بخش فرزند غلام نبی” معرفی کردند. این واقعه در خیابان کشاورزی داخل شهر زاهدان جنب پمپ بنزین رخ داده است.
پس از کشته شدن این جوان، مردم خشمگین تجمع کرده و به سمت ماموران لباس شخصی حمله کردند که پس از آن نیروی پشتیبانی در صحنه حاضر شد.
فیلم زیر از اعتراضات امروز (یکشنبه) در زاهدان است.


اخراج مدیر شبکه ۵، به دستور رییس سازمان صدا و سیما * آذری‌جهرمی: راه‌اندازی 5G در کشور در راه است! اخراج مدیر شبکه ۵، به دستور رییس سازمان صدا و سیما جواد رمضان نژاد مدیر شبکه ۵ سیما به دستور عبدالعلی علی‌عسکری رییس سازمان صدا و سیما از کار برکنار شد. این اتفاق در حالی افتاد که صبح امروز یکشنبه ۵ خرداد، مرتضی میرباقری معاون سیما اعلام کرد در پی سخنان مداحی که به اهل سنت توهین کرده و برنامه آن از شبکه پنج پخش شد، مدیر شبکه و مدیر پخش آن توبیخ شده و سه نفر نیز اخراج شدند.- صبا آذری‌جهرمی: راه‌اندازی 5G در کشور در راه است! آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات در توییتر خود نوشت: جلسات خوبی درباره‌ی راه‌اندازی 5G داشتیم. واقعا جهش بزرگی برای کشور خواهد بود. اگرچه تحریم‌های آمریکا سرعت ما را کم می‌کند، اما همان‌گونه که در یک سال گذشته به طور میانگین هر روز به ۲۰ روستا دسترسی دادیم و ۸۰٪ شبکه ملی اطلاعات محقق شد، 5G را هم راه می‌اندازیم!

 اخراج مدیر شبکه ۵، به دستور رییس سازمان صدا و سیما
* آذری‌جهرمی: راه‌اندازی 5G در کشور در راه است!


اخراج مدیر شبکه ۵، به دستور رییس سازمان صدا و سیما

جواد رمضان نژاد مدیر شبکه ۵ سیما به دستور عبدالعلی علی‌عسکری رییس سازمان صدا و سیما از کار برکنار شد.

این اتفاق در حالی افتاد که صبح امروز یکشنبه ۵ خرداد، مرتضی میرباقری معاون سیما اعلام کرد در پی سخنان مداحی که به اهل سنت توهین کرده و برنامه آن از شبکه پنج پخش شد، مدیر شبکه و مدیر پخش آن توبیخ شده و سه نفر نیز اخراج شدند.- صبا

آذری‌جهرمی: راه‌اندازی 5G در کشور در راه است!

آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات در توییتر خود نوشت:
جلسات خوبی درباره‌ی راه‌اندازی 5G داشتیم. واقعا جهش بزرگی برای کشور خواهد بود.

اگرچه تحریم‌های آمریکا سرعت ما را کم می‌کند، اما همان‌گونه که در یک سال گذشته به طور میانگین هر روز به ۲۰ روستا دسترسی دادیم و ۸۰٪ شبکه ملی اطلاعات محقق شد، 5G را هم راه می‌اندازیم!

فیلم/ تجمع کارکنان متروی تهران دراعتراض به دستورالعمل جدید مبنی بر پیمانکار شدن خود / امروز یکشنبه

فیلم/ تجمع  کارکنان متروی تهران دراعتراض به دستورالعمل جدید مبنی بر پیمانکار شدن خود / امروز یکشنبه 


 

عکس/ در حکومت داعشی ایران/ پرده‌کشی و تفکیک جنسیتی برای نشستن دختر و پسر در بوفه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به دستور حراست دانشگاه

عکس/ در حکومت داعشی ایران/  پرده‌کشی و تفکیک جنسیتی برای نشستن دختر و پسر در بوفه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به دستور حراست دانشگاه


کاریکاتورهای روز حسن روحانی؛ رئیس جمهور ایران: حتی اگر بمباران شویم صدای تسلیم از این ملت بلند نخواهد شد.

کاریکاتورهای روز


 حسن روحانی؛ رئیس جمهور ایران: حتی اگر بمباران شویم صدای تسلیم از این ملت بلند نخواهد شد.
صدایی که بلند خواهد شد


بازداشت مربی یوگا و ۳۰ تن از شاگردانش حین تمرین!
(کارتون: بهنام محمدی)

هشدار به یهودیان ساکن آلمان: کیپا بر سر نگذارید!


هشدار به یهودیان ساکن آلمان: کیپا بر سر نگذارید!


فلیکس کلاین، مسئول مبارزه با یهودآزاری در آلمان، به یهودیان ساکن این کشور هشدار داد از استفاده از کیپا یا کلاه سنتی اجتناب ورزند. او افزایش "خشونت اجتماعی" را علت این هشدار معرفی کرد و خواستار آموزش ویژه پلیس آلمان شد.

به گزارش دویچه وله، فلیکس کلاین، مسئول مبارزه با آنتی‌سمیتیسم، یهودستیزی و یهودآزاری در دولت آلمان از یهودیان ساکن این کشور خواست به علت خشونت فزاینده و گرایش‌های نژادپرستانه از کیپا یا کلاه سنتی خود در مجامع عمومی استفاده نکنند.

سایت "تاگس‌شاو" وابسته به شبکه یک تلویزیون آلمان در گزارشی که روز شنبه چهارم خرداد (۲۵ مه) منتشر کرده به اظهارات فلیکس کلاین، مسئول مقابله با آنتی‌سمیتیسم در دولت آلمان اشاره کرده است.

فلیکس کلاین در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی گفته است: «من نمی‌توانم به یهودیان توصیه کنم که در هر جایی و هر زمانی کیپا بر سر بگذارند.»

مسئول مبارزه با آنتی‌سمیتیسم گفته است که او ناگزیر به تغییر باور پیشین خود در این زمینه شده است.

به باور کلاین، افزایش خشونت و کاهش حس رواداری در جامعه چنین توصیه‌ای را الزامی ساخته است. کلاین نقش اینترنت و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی را در شکل‌گیری این وضعیت موثر می‌داند و معتقد است که نیروهای افراط‌گرا با هجوم آوردن به آنچه به "فرهنگ ضدفراموشی" شهرت دارد، زمینه‌های چنین خشونتی را فراهم آورده‌اند.

کلاین گفته است که ۹۰ درصد بزهکاری‌ها و اقدامات مجرمانه علیه  یهودیان ساکن آلمان به فعالیت‌های گروه‌های راست افراطی باز می‌گردد. افزون بر آن، مسلمانانی که اقدام به حمله به یهودیان می‌کنند، عمدتا کسانی هستند که با تماشای تلویزیون‌های عربی در معرض نمایش تصویری منفی از اسرائیل و یهودیان قرار دارند.

آموزش ویژه نیروی پلیس

مسئول مقابله با آنتی‌سمیتیسم در دولت آلمان با اشاره به افزایش موارد یهودآزاری در این کشور خواستار آموزش ویژه نیروی پلیس و همچنین مسئولان ذی‌ربط شده است.

او گفته است: «بسیاری از افراد وابسته به نیروی پلیس و مسئولان امور آموزشی و حقوقی به درستی نمی‌دانند که برای مقابله با موارد یهودستیزی چه اقدامی باید انجام دهند.»

کلاین تاکید کرده است که پلیس و نیروهای انتظامی به طور دقیق نمی‌دانند که برای مقابله با یهودستیزی در آلمان چه اقدامی مجاز و چه اقدامی ناصحیح است.

فلیکس کلاین گفته است که تعریف دقیقی از آنتی‌سمیتیسم وجود دارد و پلیس آلمان باید این تعریف را بیاموزد. او همچنین خواستار آموزش آموزگاران و حقوق‌دانان شده است.