Tuesday, October 7, 2014

حکم معاون اول احمدی‌نژاد: ۱۵ سال حبس و ۴۰ میلیارد ریال جزای نقدی

حکم معاون اول احمدی‌نژاد: ۱۵ سال حبس و ۴۰ میلیارد ریال جزای نقدی

یک ماه پس از صدور حکم محمدرضا رحیمی و در حالی که دستگاه قضایی و شبکه رسانه ای و محافل امنیتی اقتدارگرایان به شکلی عجیب و سازمان یافته برای پنهان کردن محتوای این حکم تلاش می کنند، بررسی های خبرنگاران کلمه نشان می دهد که معاون اول احمدی نژاد در دادگاه بدوی به پانزده سال حبس تعزیری و حدود چهل میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

به گزارش کلمه، محکومیت رحیمی به ۱۵ سال حبس و ۴ میلیارد تومان جزای نقدی در حالی به مرحله تجدیدنظر رسیده که مسئولان قوه قضاییه به شکلی باورنکردنی با متهم اصلی این پرونده برای پنهان کردن محتوای حکم همکاری می کنند و پیگیری های مکرر رسانه ها در هفته های گذشته برای کسب اطلاع در این باره نیز با گارد بسته دستگاه قضایی رو به رو شده است؛ شاید به این خاطر که می خواهند راهی برای “حل مشکل” و خلاص کردن رحیمی از زندان بیابند، تا از تهدیدهای او برای افشاگری متقابل نیز خلاص شوند.

مسئولان قضایی در حالی ادعای رعایت قانون برای عدم انتشار احکام غیرقطعی را مطرح می کنند که در برخوردی کاملا متفاوت، اعترافات متهمان در دادگاه های پس از اعتراضات سال ۸۸ به شکلی گسترده از صداوسیما پخش می شد و در آن زمان دستگاه قضایی هیچ تکلیفی برای پنهان نگه داشتن هویت متهمان و اتهامات آنها بر دوشش احساس نمی کرد.

حکم رحیمی در حالی صادر شده که با وجود گذشت دو سال از افشای رشوه گیری کامران دانشجو، متهم اصلی تقلب انتخاباتی ۸۸ و نیز تقلب در کنکور ۹۱، در همان پرونده هنوز به اتهام وی رسیدگی نشده است.

کاظمینی بروجردی برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شد بار دیگر اتهام بدعت و مخالفت با تفسیر و نظرات رهبری جمهوری اسلامی ایران

کاظمینی بروجردی برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شد

بار دیگر اتهام بدعت و مخالفت با تفسیر و نظرات رهبری جمهوری اسلامی ایران

به گزارش کمیته بین المللی علیه اعدام، ساعاتی پیش کاظمینی بروجردی برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده است. او چند روز قبل از سوی دادستان ویژه دادگاه روحانیت به اعدام تهدید شده بود.
بر پایه همین گزارش، روز سه شنبه اول مهر، محمد موحدی دادستان ویژه روحانیت به سلول آقای حسین کاظمینی بروجردی مراجعه کرده و در حالی که کتاب جدید آقای بروجردی که از داخل زندان تدریس و تدوین شده بود را همراه داشت، اعتقادات و نظرات آقای بروجردی را بدعت و بویژه مخالف تفسیر و نظرات رهبری جمهوری اسلامی ایران دانست. موحدی، آقای بروجردی و کسانی که نشر و انتشار کتاب ایشان را انجام بدهند را به ارتداد و اعدام تهدید کرده بود.
کاظمینی بروجردی در سال‌های ۱۳۷۴، ۱۳۷۹ و ۱۳۸۴ دستگیر و زندانی شده بود. او در سال ۱۳۸۵ به حکم دادگاه روحانیت بازداشت و به ۱۱ سال زندان، به انضمام مصادره اموال محکوم شد. در هنگام بازداشت، تجمع هواداران محمدحسین کاظمینی بروجردی با حمله نیروهای انتظامی و ضدشورش، سرکوب شده بود. این رویداد شماری مجروح بر جای گذاشت و این روحانی و بسیاری از هوادارانش بازداشت شدند. 
او در زندان اوین در شرایط بد جسمی و روحی به سر می‌برد و از حق استفاده از مرخصی و ملاقات نیز محروم بوده است. وی در زندان، بارها مورد شکنجه قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده‌است.
بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد پیش از این در گزارشی به نشست ۶۳ مجمع عمومی سازمان ملل خواستار آزادی و رسیدگی به وضعیت کاظمینی بروجردی شده بود. بان کی مون در این گزارش به بد رفتاری و شکنجه جسمی، حبس طولانی مدت در سلول‌های انفرادی و سایر انواع شکنجه‌ها و بیماری‌های جسمی اشاره کرده بود.
با وجود این که پزشکان زندان توصیه کرده بودند این زندانی باید فورا در یک بیمارستان مجهز مداوا گردد، اما او از حق دسترسی به درمان پزشکی در خارج از زندان منع شده است.