Sunday, May 3, 2009

دولت منطقه ای کردستان حملات ايران را تقبيح و محکوم کرد


دولت منطقه ای خودمختار کردستان در شمال عراق حملات مرزی ايران همسايه خود را به شورشيان کرد تقبيح و محکوم کرده است.

اين دولت در اطلاعيه ای که روز يکشنبه صادر کرد ميگويد سکنه در جريان بمباران ها مجبور به فرار شده اند و به کشاورزان و محصولات آنان نيز آسيب رسيده است.

دولت منطقه ای کردستان از ايران خواسته است حملات مرزی عليه مناطق دو ردست کوهستانی را فورا متوقف کند.

مقامات کرد ميگويند توپخانه ارتش ايران روز شنبه به مواضع دوردست شليک کرد، و هلی کوپترهای ايران نيز برای نخستين بار ظرف چند ماه اخير وارد صحنه حملات مرزی شدند.

از تلفات احتمالی حملات اخير به نواحی کوهستانی قنديل، پنجوين و سيداکان در در استانهای کردنشين عراقی اربيل و سليمانيه گزارشی داده نشده است.

ایران قهرمان کشتی فرنگی آسیا شد


تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات آسیایی تایلند با کسب چهار مدال طلا و یک برنز قهرمان آسیا شد.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در این مسابقات با کسب 60 امتیاز به قهرمانی رسید و تیم های قزاقستان با 59 و کره جنوبی با 41 امتیاز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

در این مسابقات طالب نعمت پور در وزن 84 کیلوگرم، فرشاد علیزاده در وزن 74، امیر علی اکبری در وزن 96 و مسعود هاشم زاده در وزن 120 کیلو صاحب مدال طلا شدند و سعید عبدولی نیز در وزن 66 صاحب مدال برنز شد.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با هفت ورزشکار در نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی آسیا شرکت کرده بود که برای ششمین بار بر سکوی قهرمانی ایستاد. این سومین بار پیاپی است که کشتی گیران فرنگی کار ایرانی قهرمانی خود را تکرار می کنند.

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در روزهای دوازدهم وسیزدهم اردیبهشت در شهر پاتایای تایلند برگزار شد و کشتی گیران ایرانی با پیشی گرفتن از نزدیک ترین حریف خود کشور قزاقستان با یک امتیاز بیشتر به قهرمانی رسیدند.

انتقاد تازه میر حسین موسوی از سیاستهای احمدی نژاد


محمود احمدی نژاد، رییس جمهور ایران، به افزایش دادن تعداد حاضران در سخنرانی های خود از طریق انتقال دانش آموزان و سربازان از شهرستانهای مختلف با اتوبوس متهم شده است.

رقیب اصلی انتخاباتی آقای احمدی نژاد، یعنی میر حسین موسوی، پس از این که یک دانش آموز در اثر تصادف اتوبوسی در مسیر رفتن به یک جلسه سخنرانی انتخاباتی کشته شد، این انتقاد را به رییس جمهور ایران وارد کرد.

آقای احمدی نژاد وقت زیادی را صرف مسافرت در سراسر ایران می کند و در شهرستانهای مختلف در مقبل اجماعات بسیار بزرگی سخنرانی می کند.

او روز چهارشنبه هفته گذشته در شهر شیراز در مقابل اجتماعی چنان بزرگ صحبت کرد که به گفته خبرگزاری رسمی ایران، به جای 15 دقیقه متعارف، سه ساعت طول کشید تا او با ماشین به محل سخنرانی برسد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی حضور مردم در سخنرانیهای استانی رییس جمهور را حضورهای "خود جوش" مردمی توصیف کرده است که عاشق آقای احمدی نژاد هستند.

اما منتقدان آقای احمدی نژاد با مقداری تردید بیشتر به این موضوع نگاه می کنند.

تردیدهای آنان وقتی بیشتر شد که در خبرها آمد که این دانش آموز کشته شده سوار بر اتوبوسی بوده که مردم را از شهرستانی در فاصله 200 کیلومتری شیراز به محل سخنرانی انتقال می داده است.

میر حسین موسوی، کاندیدای اصلی مخالف رییس جمهور، در سایت خود گفته است که به نظر می رسد برای دولت فعلی کشاندن مردم به سخنرانیها مهمتر است تا مقابله با بیکاری و تورم.

محسن رضایی: مسیر احمدی نژاد رو به پرتگاه است



محسن رضایی فرمانده سابق سپاه پاسداران ایران و داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری به شدت از محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران انتفاد کرده و گفته است":اگر مسیر فعلی ادامه پیدا کند ما به سمت پرتگاه می رویم."

آقای رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران است و چهره ای متعلق به جناح اصولگرا شناخته می شود، عملکرد دولت آقای احمدی نژاد را پراشتباه توصیف کرد و گفت:"اگر چه دولت نهم دستاورد هایی داشته است اما اگر این مسیر ادامه پیدا کند همین دستاوردها نیز از میان خواهد رفت."

آقای رضایی در اولین نشست خبری خود بعد از اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری از اصلاح طلبان نیز انتقاد کرد و گفت:"اگر به گذشته برگردیم شکست خواهیم خورد بنابر این بین شکست و پرتگاه باید راه دیگری را انتخاب کنیم."

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری سیاست هسته ای دولت آقای احمدی نژاد را ماجراجویانه خوانده و گفته است:"بنده بیشتر ادبیات آقای احمدی نژاد را ماجراجویانه می دانم اما سیاست خارجی ایشان مدیریت می شود و در بسیاری از جاها از افراط ها جلوگیری می شود."

به گفته آقای رضایی،"شتابزدگی، نامه نوشتن و حضور آقای احمدی نژاد در برخی محافل بین المللی" را از جمله نقاط ضعف دولت در عرصه سیاست خارجی معرفی کرده است.

آقای احمدی نژاد در چهار سال گذشته به برخی روسای جمهوری نظیر جرج بوش رئیس جمهور آمریکا و پاپ، نامه نوشت اما پاسخی به این نامه ها داده نشد که به عقیده آقای رضایی، رئیس جمهور نباید هیچگاه به رئیس جمهوری آمریکا نامه بنویسد که پاسخ آن را ندهد.

در بخش های اقتصادی نیز به عقیده آقای رضایی مشکلات زیادی در ایران وجود دارد که "فقر، بیکاری و گرانی" مهمترین آنهاست و این مشکلات رقیب اصلی وی در انتخابات است نه نامزدی های که در صحنه حضور دارند.

به گفته آقای رضایی، ایران در چهار سال گذشته 340 میلیارد دلار از ناحیه نفت، گاز درآمد داشته که "باید با این پول سرمایه گذاری عظیمی در کشور صورت می گرفت اما متاسفانه این کار انجام نشد."

آقای رضایی می گوید که از چهار سال پیش طرح دولت ائتلافی را پیگیری کرده که ائتلافی از "نخبگان معتقد به اصولگرایی و اقوام ایران" است به این معنی که "اگر فرد یا گروهی در انتخابات به پیروزی می رسد فکر کند که صددرصد مردم به او رای داده اند"

"ستاد دولت ائتلافی کارآمد و متعهد" که به ابتکار آقای رضایی تشکیل شده است، حدود ده روز پیش با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که محسن رضایی را به عنوان نامزد نهایی خود برگزیده اما "ایشان به دلیل اینکه ترجیح می دادند یک نفر دیگر از میان آقایان ولایتی، لاریجانی و یا قالیباف نامزد این ائتلاف باشند و ایشان به آنها کمک کنند، از پذیرش آن خودداری کردند و مقرر شد به صورت مستقل و مردمی نامزد انتخابات شوند و ایده دولت ائتلافی را پس از انتخابات پیگیری کنند".

انتشار این بیانیه به معنای عدم تمایل علی اکبر ولایتی، علی لاریجانی و محمد باقر قالیباف نسبت به نامزد شدن در انتخابات یا حمایت از نامزد منتخب این ستاد تلقی شد.

آقای رضایی پیشنهاد کرده که یک دولت سایه نیز در کنار دولت رسمی تشکیل شود که نخبگان موافق و مخالف دولت در آن عضو باشند و کارش مشورت دادن به وزارتخانه ها و نظارت بر عملکرد آنها باشد.

فکر تشکیل یک دولت ائتلافی یا "دولت وحدت ملی" را نخستین بار علی اکبر ناطق نوری تابستان سال گذشته مطرح کرد اما به گفته خود او "این تئوری در نطفه خفه شد".

چند ماه بعد علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز از طرحی به نام "طرح وحدت ملی" سخن گفت.

انتشار گزارش های مربوط به این پیشنهاد در رسانه ها، واکنش هواداران دولت آقای احمدی نژاد را برانگیخت که این پیشنهاد را "عوامفریبانه"، "مشکوک"، "توطئه و جنگ روانی علیه دولت"، "معامله بر سر مصالح مردم"، "ترفند سیاسی" و "چراغ سبز به دشمن برای انقلاب مخملین" می خواندند.

برگزاری "همایش سی سال قانونگذاری و نظارت" هم که به ابتکار آقای لاریجانی و با حضور چهره هایی چون محمد خاتمی، اکبر هاشمی رفسنجانی و مهدی کروبی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به این تلقی که قصد آقای لاریجانی زمینه سازی برای کنارگذاشتن آقای احمدی نژاد در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است، دامن زد.

آقای لاریجانی که به شدت تحت فشار قرار گرفته بود اعلام کرد که ارائه طرح وحدت ملی "فراتر از رقابت های انتخاباتی است و ربطی به تشکیل دولت ندارد".

حالا به نظر می رسد آقای رضایی هم که در چند ماه اخیر پیگیر معرفی نامزدی برای تشکیل یک دولت ائتلافی بود، از موفقیت این طرح ناامید شده به صورت مستقل داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری شده است.

به گفته آقای رضایی، طرح دولت ائتلافی با حضور محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری تاحدودی منتفی شده بود اما با خارج شدن آقای خاتمی از عرصه انتخابات، فرصت اجرای این طرح فراهم شد و آمدن میرحسین موسوی نیز هیچ تاثیری در دولت ائتلافی ندارد.

آقای رضایی در کنار آقای احمدی نژاد دومین داوطلب نامزدی ریاست جمهوری از جناح اصولگرا به حساب می آید و وی در حالی خود را داوطلب نامزدی کرده که هواداران محمود احمدی نژاد در جناح اصولگرا تلاش می کنند آقای احمدی نژاد را به عنوان تنها نامزد این جناح معرفی کنند.

جبهه پیروان خط امام و رهبری که از 14 تشکل اصولگرا تشکیل شده است آقای احمدی نژاد را به عنوان نامزد خود معرفی کرده است، اما تشکل هایی چون جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هنوز موضع انتخاباتی خود را اعلام نکرده اند

سلامت انتخابات

گروه های اصلاح طلب که میرحسین موسوی و مهدی کروبی را به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی کرده اند، نگرانی هایی را در باره سلامت انتخابات دارند و طرح "صیانت از آرا" را مطرح کرده اند اما آقای رضایی گفته است که نگران سلامت انتخابات نیست و با فرستادن ناظران پای صندوق های این موضوع را حل می کند و اگر هم مشکلی پیش بیاید این قدرت را دارد که از طریق با تخلفات در انتخابات برخورد کند.

محسن رضایی در دوره گذشته انتخابات ایران نیز نامزد سمت ریاست جمهوری شده بود، اما تنها دو روز پیش از برگزاری انتخابات کناره گیری کرد.
او در مورد دلیل کناره گیری خود در دوره گذشته انتخابات می نویسد: "نخست اینکه برداشت کردم از حمایت گسترده ای برای تحقق ایده ها و تغییرات مورد نظرم برخوردار نیستم و [دلیل] دوم، اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات [بود]".

انتخابات ریاست جمهوری در 22 خرداد ماه برگزار می شود و پیش از ثبت نام رسمی در پانزدهم اردیبهشت داوطلبان باید به صورت اینترنتی ثبت نام کنند.

صادق محصولی وزیر کشور ایران گفته است که تاکنون یکهزار نفر داوطلب به صورت اینترنتی ثبت نام کرده اند که در میان آنها چهره شاخصی دیده نمی شود.
ثبت نام رسمی داوطلبان از روز پانزدهم اردیبهشت آغاز می شود و تا روز نوزدهم ادامه خواهد داشت و بعد از آن شورای نگهبان صلاحیت داوطلبان را بررسی خواهد کرد و در روزهای 30 و 13 اردیبهشت نامزدهای تائید صلاحیت شده معرفی می شوند.

تبلیغات انتخابات نیز از اول خرداد شروع می شود و روز بیستم به پایان می رسد. روز بیست و یکم خرداد درست یک روز پیش از برگزاری انتخابات تبلیغات ممنوع است و روز 22 خرداد انتخابات برگزار می شود.

بنابر گزارش وزارت کشورایران، 42 میلیون 200 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند

سخنرانی ابوالقاسم سرحدی زاده در مراسم اول ماه مه در خانه کارگر موسوی منتخب ماست! با شعار دفاع از قانون کار درانتخابات ریاست جمهوری شرکت کنیم


خبرگزاری های داخلی از برپائی مراسم روز کارگر در محل خانه کارگر تهران داده اند. شمار شرکت کنندگان دراین مراسم هزاران نفر اعلام شده است. سخنران اصلی این مراسم ابوالقاسم سرحدی زاده وزیر کار کابینه میرحسین موسوی و از پرسابقه ترین زندانیان سیاسی – مذهبی دوران شاه بود. وی از بنیانگذاران حزب ملل اسلامی بود که به همین جرم به حبس ابد محکوم شد و تا آستانه انقلاب 57، یعنی 14 سال در زندان شاه ماند.

سرحدی زاده که پیش تر نماینده مجلس نیز بوده است، در سخنان خود گفت: کارگران باید آینده خود را در جمع و تشکل ها جستجو کنند. من از همه کارگران ایران می خواهم تا خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آماده کنند .باید شخصی انتخاب شود که علاوه بر اداره کشور از عهده مطالبات صنفی کارگران نیز برآید.

میرحسین موسوی در زمان عهده داری نخست‌ وزیری همیشه به فکر کارگران بود، امروز نیز اگر وی بر کرسی ریاست جمهوری تکیه بزند کارگران می توانند نسبت به داشن آینده بهتر امیدورا باشند. جای تاسف دارد که امروز میخواهند از کنار قانون کاری که سال 68 تصویب شد و میراث ارزشمند بر جای مانده برای کارگران است به سادگی بگذرند. باید نفوذ کارگران در پارلمان افزایش یافته و تعداد کرسی‌های بیشتری در خانه ملت به کارگرن تعلق گیرد.

در بسیاری ازکشورهای صنعتی اتحادیه ها و تشکلهای صنفی کارگری آنقدر صاحب قدرت هستند که علاوه بر در اختیار داشتن اکثریت قابل توجهی از کرسی‌های پارلمان، امکان تشکیل و برکناری دولتهای را نیز در اختیار دارند.

اگر حضور کارگران ایران در عرصه های تصمیم گیری همچنان ضعیف باقی ‌بماند، وضعیت معاش کارگران نیز ضعیف باقی خواهد ماند و کارگرن همواره در غم نان شب خود تنها باقی‌خواهند ماند.

به دلیل همین دور افتادن کارگران از مراکز تصمیم گیری، امروز شاهد مورد هجمه قرار گرفتن قانون کار هستیم. بی ارزش کردن تشکل های کارگری و فشار به کارگران برای دوری از مسائل تشکیلاتی و صنفی نه تنها به ضرر کارگران که در نهایت به زیان انقلاب و نظام خواهد بود.

حضور مشترک خاتمی و موسوی در یک همایش وسیع انتخاباتی



موسوی: باید مردم امنیت داشته باشند. وقتی کسی اسیر نان و سفره باشد فراغت اندیشیدن به آزادی را ندارد . امنیت مردم مهم ‌تر از امنیت دولت است. گمان نکنیم وقتی تنشی را بیهوده با دنیا ایجاد کنیم منافع ملی تامین می‌شود. ما به جای اینکه موجب آسودگی مردم شویم موجب نگرانی آنها می‌شویم. مردم به دنبال ثبات در مدیریت‌ها هستند، جوانان ما گردش آزاد اطلاعات می‌خواهند. جوانان ما به مسکن، اشتغال و ازدواج می‌اندیشند، اما از آن مهم ‌تر می‌خواهند ترس از بیان عقیده نداشته باشند. آنها انتخابات آزاد، رقابتی و منصفانه می‌خواهند.

همایش انتخاباتی برج میلاد، به گزارش همه خبرگزاری های داخلی غیروابسته به دولت، تاکنون بزرگترین همایش انتخاباتی میرحسین موسوی بوده است. در این همایش موسوی و خاتمی شانه به شانه هم شرکت کردند و اکثریت حاضران در همایش را جوانان تشکیل میدادند. خبرگزاری های داخلی حاضران در این همایش را هزاران تن ذکر کرده‌اند. بسیار از چهره های آشنا و ثابت قدم طرفدار اصلاحات در این همایش حضور داشتند. پخش فیلم تبلیغات انتخاباتی میرحسین موسوی و همچنین پخش تصاویر قهرمانان ملی و دینی کشور ـ از مشروطه تا امروزـ و بویژه پخش تصویر قهرمانان جنگ با عراق صحنه های احساساتی و شورانگیزی را بوجود آورد و اشک‌ بسیار جاری شد.

خاتمی در این همایش گفت: فرصت انتخابات ارزان به دست نیامده. این خواسته صد ساله مردم ایران است. در مقاطعی از تاریخ مردم موفق شدند خواست خود را عملی کنند و در مقاطعی فرصت از دست رفت. اما هنوز به برکت انقلاب اسلامی فرصت انتخابات برای شما باقی است.

فرصت دیگر حضور برادر بزرگوارم مهندس موسوی است. او به معنای واقعی یک دیندار روشنفکر است و دغدغه خاطر او نسبت به شخصیت ایرانیان تردید‌ ناپذیر است. موج سوم، یاری، ستاد 88 و همه مردم برای حضور فراگیر در انتخابات تلاش کنند تا این لحظه سرنوشت‌ساز از دست نرود.

موسوی نیز طی سخنانی با صراحت اعلام داشت:

کافی نیست که دولت امنیت داشته باشد. باید مردم امنیت داشته باشند. وقتی کسی اسیر نان و سفره باشد فراغت اندیشیدن به آزادی را ندارد. امنیت مردم مهم‌تر از امنیت دولت است. گمان نکنیم وقتی تنشی را بیهوده با دنیا ایجاد کنیم منافع ملی تامین می‌شود. ما به جای اینکه موجب آسودگی مردم شویم موجب نگرانی آنها می‌شویم. مردم به دنبال ثبات در مدیریت‌ها هستند، جوانان ما گردش آزاد اطلاعات می‌خواهند. جوانان ما به مسکن، اشتغال و ازدواج می‌اندیشند اما از آن مهم‌تر می‌خواهند ترس از بیان عقیده نداشته باشند. آنها انتخابات آزاد، رقابتی و منصفانه می‌خواهند و این حق بدیهی مردم است؛ انتخاباتی که در آن تخلفی نباشد.

هر یک از جوانان حامی اصلاحات و مردم می‌توانند یک رسانه باشند. شانس ما در با هم بودن است و این تنها وسیله ما برای پیروزی است

کمک سیاست جنگی ایران به اقتصاد بحران زده امریکا و اروپا امارات متحده بزرگترین خریدار تسلیحات نظامی در خاورمیانه شد


امارات متحده براساس پژوهش موسسه تحقیقاتی صلح سوئد بعنوان بزرگترین خریدار تسلیحات نظامی درخاورمیانه معرفی شده است. این کشور پس از چین و هند مقام سوم دنیا را هم در اختیار دارد. امارات ظرف 5 سال بیش از 80 فروند جت بوئینگ و 50 فروند میراژ فرانسوی به ناوگان خود افزوده است. سران امارات حتی از خرید های سنتی اعراب از کشورهای غربی نیز فراتر رفته و در سفر اخیر سران این کشور به روسیه موضوع خرید سامانه دفاع هوایی را ارائه کرده اند. از آنجایی که تعداد قابل توجهی از سرمایه داران روسی ساکن دوبی هستند بعید نیست روسیه به اینکار ترغیب شده و فروش سیستم ضد موشکی به ایران را فراموش کند. با همه این اتفاقات برخوردهای عامیانه و سطحی دولت ایران با امارات و نداشتن یک نگاه استراتژیک به این کشور باعث شده که این کشور روزبروز در مقابل ایران بیشتر قدعلم کند. طرح موضوع سه جزیره ایرانی در خلیج فارس در اتحادیه اروپا نشان دیگری از همین امر است.

در ارتباط با خریدهای تسلیحاتی امارات در بزرگترین نمایشگاه سالانه تسلیحات نظامی که در ابوظبی برگزار میشود مطالب متعددی در نشریات این کشور بچاپ رسیده است که خلاصه ای از آنها بشرح زیر ارائه میگردد.

نمایشگاه IDEX بعنوان بزرگترین نمایشگاه های نظامی در خاورمیانه شناخته میشود که مطبوعات امارات خبر افتتاح آنرا توسط رهبران این کشور منتشر کردند. دهها شرکت بزرگ تولید کننده تسلیحات نظامی از امریکا و اروپا در آن شرکت کردند.

روزنامه اقتصادی امارات 7-24 نوشت که سفارش های امارات در روزنخست این نمایشگاه از700 میلیون دلارآغازشد و تا روزهای پایانی به حدود 5 میلیارد دلار رسید. این سفارش ها شامل سفارش ساخت 12 فروند ناو دریایی و بازسازی 12 ناو دیگر به شرکتهای ساخت کشتی، سفارش به یک شرکت فرانسوی برای تامین سیستم های ارتباطی ماهواره‌ای برای ناوگان دریایی امارات، سفارشی یکصد میلیون دلاری به شرکت بوینگ برای تامین قطعات یدکی هلیکوپترهای چینوک و همچنین سفارش 12 فروند هواپیمای C130J به غول اسلحه سازی امریکا شرکت لاکهید مارتین است.

در این نمایشگاه شرکت آمریکایی Raython توانست با مذاکراتی طولانی با 6 کشور شورای همکاری خلیج فارس فاز نخست سیستم دفاعی مشترک این کشورها را پایه ریزی نماید. این شرکت با عرضه تجهیزات و نرم افزارها سیستم دفاعی مشترک این کشورها را قادر خواهد ساخت تا از هرگونه عملیات هوایی در خلیج فارس اطلاع یافته تا نسبت به تهدیدهای احتمالی آمادگی داشته باشند. مسئولان شرکت آمریکایی این سیستم را سیستم هشداردهنده خوانده و از امارات خواستند تا مذاکرات برای برپایی ستاد مشترک فرماندهی هوایی کشورهای شورای همکاری را دنبال نماید.

در این نمایشگاه که 897 شرکت تولید کننده تسلیحات نظامی از 50 کشور حضور داشتند، فرانسه بازگشایی پایگاه نظامی خود در امارات در ماه مه امسال را اعلام کرد، شرکت ایتالیایی Alenia Aermacchi توانست فروش 48 فروند هواپیمای آموزشی M346 را قطعی کند و کانادایی ها توانستند قرارداد فروش 400 میلیون دلاری تبدیل هواپیماهای DHC8 Q300 به هوواپیماهای گشتی دریایی را به امضا برسانند. شرکت آلمانی Rheimetell نیز تامین اسلحه های 27 میلیمتری امارات را به عهده گرفت تا 52 میلیون دلار فروش به امارات را نهایی کند و سوئیسی ها هم با فروش 8.7 میلیون دلار تجهیزات توپخانه ای به امارات در این نمایشگاه بهره بردند.

نیروی هوایی امارات با سفارش سه و نیم میلیارد دلاری به شرکتهای بوئینگ و لاکهید مارتین برای خرید هواپیماهی باربری شگفتی بسیاری را برانگیخت. کشورهای عربی خلیج شامل بحرین، کویت، قطر، سعودی و امارات از قریب به 900 شرکت کننده در این نمایشگاه مبلغی در حدود 59 میلیارد دلار سفارش تسلیحاتی عرضه داشتند که انتظار همگان با توجه به بحران اقتصادی جاری رقمی بسیار پائین تر از این بود.

از سویی دیگر، نوع خرید های امارات نیز قابل توجه است. امارات بطور فزاینده ای اقدام به خرید سیستم و فن آوری های دریایی شامل ناوهای جنگی، سیستم های ضد مین دریایی، سیستم دفاع ساحلی، فن‌آوری دفاع از زیر دریا، زیر دریایی و سیستم های شناسایی و ردیابی دریایی موسوم به UAV کرده است که صرفا برای مقابله با ایران توجیه پذیر است.

حال با این حجم خرید تسلیحاتی توسط امارات جای شگفتی نیست که دولت ایران نیروی خود را معطوف کشف ترکیدن حباب مسکن در دوبی کرده و تیم های مطبوعاتی تلویزیونی به این کشور گسیل میدارد تا مثلا از ساختمانهای نیمه تمام یا خالی از سکنه فیلم تهیه کند و بعنوان تحلیل به خورد مردم ایران دهد؟