Friday, February 14, 2014

مهناز میرزایی، مدیر معدن مهناز میرزایی مدرک لیسانس مهندسی معدن دارد، شیفته‌ی کارهای سخت و به قول خودش مردانه است و به همین دلیل کار در معدن ذغال‌سنگ را انتخاب کرده است. او سال ۱۳۸۴ به عنوان اولین زن بعد از انقلاب اسلامی در معدن به کار پرداخت و به واسطه تلاش و جدیت، رئیس معدن سراپرده از توابع شهرستان کوهبنان شد. معدن سراپرده ۹۵ نفر پرسنل دارد که ۹۰ نفر مرد و ۵ نفر زن هستند.

مهناز میرزایی، مدیر معدن

مهناز میرزایی مدرک لیسانس مهندسی معدن دارد، شیفته‌ی کارهای سخت و به قول خودش مردانه است و به همین دلیل کار در معدن ذغال‌سنگ را انتخاب کرده است. او سال ۱۳۸۴ به عنوان اولین زن بعد از انقلاب اسلامی در معدن به کار پرداخت و به واسطه تلاش و جدیت، رئیس معدن سراپرده از توابع شهرستان کوهبنان شد. معدن سراپرده ۹۵ نفر پرسنل دارد که ۹۰ نفر مرد و ۵ نفر ز هستند.

"سر بر شانه جلاد" این عکس از امیر پورمند، عکاس ایرانی رتبه سوم را در رقابت "World Press Photo" به عنوان عکس سال بدست آورد. نظر شما چیست؟


"سر بر شانه جلاد" این عکس از امیر پورمند، عکاس ایرانی رتبه سوم را در رقابت "World Press Photo" به عنوان عکس سال بدست آورد. نظر شما چیست؟


جیش‌العدل: ایران برای آزادی مرزبانان، ٣٠٠ زندانی سنی را آزاد کند گروه جیش العدل با انتشار بیانیه‌ای در وبلاگ خود از ایران خواسته‌ است برای آزادی مرزبانان ایرانی، ۳۰۰ زندانی سنی را آزاد کند. این گروه دیشب فیلم کوتاهی را از سربازان ایرانی گروگان‌گرفته‌شده، در حالی که روی زمین نشسته‌اند، منتشر کرده است. به گزارش بی بی سی، جیش‌العدل از ایران خواسته است که ۵۰ عضو زندانی این گروه، ٢٠٠ نفر از شهروندان سنی مذهب زندانی در ایران و همچنین ۵۰ نفر از زنان سنی را که به گفته جیش العدل در سوریه در بازداشت سپاه پاسداران هستند، آزاد کند. علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران، با "تروریستی" دانستن گروه جیش العدل، تعامل با این گروه را رد کرده و گفته است: "طرف حساب ما دولت پاکستان است و اگر مذاکره‌ای قرار است انجام شود، خود آن‌ها باید این کار را بکنند." شنبه این هفته جیش‌العدل، گروه مسلح مخالف دولت ایران که خود را هوادار حقوق سنی‌ها معرفی می‌کند، ۵ مرزبان ایرانی را ربود و به گروگان گرفت. تصور می‌شود سربازان گروگان‌گرفته شده ایرانی به منطقه‌ای در پاکستان منتقل شده باشند. این اتفاق واکنش گسترده‌ای در افکار عمومی ایران برانگیخته است و بسیاری از ایرانیان با محکوم کردن جیش‌العدل و ابراز همدردی با گروگان‌ها، خواهان آزادی سربازان شده‌اند. جیش‌العدل تهدید کرده است که اگر حکومت ایران به خواسته‌هایش توجه نکند دوباره به اقدامات مشابهی دست خواهد زد. پیش از این و در آبان امسال این گروه مسئولیت قتل بیش از ۱۰ مرزبان نیروی انتظامی ایران را بر عهده گرفت. در پی آن واقعه، دادستان زاهدان اعلام کرد که ۱۶ نفر از "افراد شرور که پیش از این حکم اعدام آنها در مراجع عالی قضایی به تایید رسیده بود ولی بنا بر دلایلی اجرای حکم آنها به تعویق افتاده بود" اعدام شدند. برخی گروه‌های حقوق بشری می‌گویند پس از گروگان‌گیری هفته گذشته نیز ۱۵ زندانی بلوچ در چابهار اعدام شده‌اند اما منابع رسمی در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.

جیش‌العدل: ایران برای آزادی مرزبانان، ٣٠٠ زندانی سنی را آزاد کند
گروه جیش العدل با انتشار بیانیه‌ای در وبلاگ خود از ایران خواسته‌ است برای آزادی مرزبانان ایرانی، ۳۰۰ زندانی سنی را آزاد کند. این گروه دیشب فیلم کوتاهی را از سربازان ایرانی گروگان‌گرفته‌شده، در حالی که روی زمین نشسته‌اند، منتشر کرده است.
به گزارش بی بی سی، جیش‌العدل از ایران خواسته است که ۵۰ عضو زندانی این گروه، ٢٠٠ نفر از شهروندان سنی مذهب زندانی در ایران و همچنین ۵۰ نفر از زنان سنی را که به گفته جیش العدل در سوریه در بازداشت سپاه پاسداران هستند، آزاد کند.
علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران، با "تروریستی" دانستن گروه جیش العدل، تعامل با این گروه را رد کرده و گفته است: "طرف حساب ما دولت پاکستان است و اگر مذاکره‌ای قرار است انجام شود، خود آن‌ها باید این کار را بکنند."
شنبه این هفته جیش‌العدل، گروه مسلح مخالف دولت ایران که خود را هوادار حقوق سنی‌ها معرفی می‌کند، ۵ مرزبان ایرانی را ربود و به گروگان گرفت. تصور می‌شود سربازان گروگان‌گرفته شده ایرانی به منطقه‌ای در پاکستان منتقل شده باشند.
این اتفاق واکنش گسترده‌ای در افکار عمومی ایران برانگیخته است و بسیاری از ایرانیان با محکوم کردن جیش‌العدل و ابراز همدردی با گروگان‌ها، خواهان آزادی سربازان شده‌اند.
جیش‌العدل تهدید کرده است که اگر حکومت ایران به خواسته‌هایش توجه نکند دوباره به اقدامات مشابهی دست خواهد زد.
پیش از این و در آبان امسال این گروه مسئولیت قتل بیش از ۱۰ مرزبان نیروی انتظامی ایران را بر عهده گرفت. در پی آن واقعه، دادستان زاهدان اعلام کرد که ۱۶ نفر از "افراد شرور که پیش از این حکم اعدام آنها در مراجع عالی قضایی به تایید رسیده بود ولی بنا بر دلایلی اجرای حکم آنها به تعویق افتاده بود" اعدام شدند.

برخی گروه‌های حقوق بشری می‌گویند پس از گروگان‌گیری هفته گذشته نیز ۱۵ زندانی بلوچ در چابهار اعدام شده‌اند اما منابع رسمی در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.