Monday, May 28, 2018

عکس/ تجمع کارگران هپکو برای آزاد ساختن کارگرانی که بازداشت شدند جلوی دادگستری شهر اراک

عکس/ تجمع کارگران هپکو برای آزاد ساختن کارگرانی که بازداشت شدند جلوی دادگستری شهر اراک




طنز کیهانی! توئیت مازیار بیژنی کاریکاتوریست روزنامه وزین کیهان و فعال در موسسه اوج !


طنز کیهانی!
توئیت مازیار بیژنی کاریکاتوریست روزنامه وزین کیهان و فعال در موسسه اوج !

فیلم/ کامیون داران اعتصاب کننده 'جلوی کار دیگر کامیون ها را گرفتند'

فیلم/ کامیون داران اعتصاب کننده 'جلوی کار دیگر کامیون ها را گرفتند'


سال قبل قرار بود مصاحبه «ناصر ملک مطیعی» در برنامه «دورهمی» پخش شود که به دستور «علی عسگری» رییس سازمان صداوسیما پخش این برنامه لغو شد. پس از لغو این برنامه، «مهدى فرد» این کارتون را منتشرکرد. خود ناصر ملک مطیعی در این باره گفته بود هیچ گلایه ای از پخش نکردن مصاحبه اش ندارد. پرسش اما این است چرا صداوسیمای جمهوری اسلامی از پخش گفتگوی یکی از محبوب ترین بازیگران تاریخ سینمای ایران خودداری کرد؟


سال قبل قرار بود مصاحبه «ناصر ملک مطیعی» در برنامه «دورهمی» پخش شود که به دستور «علی عسگری» رییس سازمان صداوسیما پخش این برنامه لغو شد.
پس از لغو این برنامه، «مهدى فرد» این کارتون را منتشرکرد.
خود ناصر ملک مطیعی در این باره گفته بود هیچ گلایه ای از پخش نکردن مصاحبه اش ندارد.
پرسش اما این است چرا صداوسیمای جمهوری اسلامی از پخش گفتگوی یکی از محبوب ترین بازیگران تاریخ سینمای ایران خودداری کرد؟

در آینه تاریخ/ خاطره‌ی گوگوش از ناصر ملک‌مطیعی در اتاق بازجویی جمهوری اسلامی سال ١٣٥٨ در يكى از اتاق هاى بازجویی زندان اوین: دونفر بازجو که یکی آخوند و سربازجو و دیگری دستیار آخوند بود، از چند هنرمند بازجوئی می‌کردند که یکی از آن هنرمندان ناصرخان ملک مطیعی بود. بعد از مدتی که همه مشغول نوشتن بودند نمی‌دانم چه سئوالی از او پرسیدند {چون سین جیم ها نوشتاری بود} که بلند شدو پرسید: حاج آقا، “این سئوال شما رو نمیدونم چه جوابی باید بدم”. آخوند با لحنی تند جواب داد: “همونی که باید بنویسی”. ناصر با ناراحتی و اعتراض گفت :طوری برخورد میکنید انگار با قاتل طرفید. آخوند گفت :کمتر از قاتل هم نیستی. ناصر: حاج آقا، من افتخار میکنم هنرپیشهٔ مورد علاقه ی مردم بودم. هر زمان به هر محله ای برای فیلمبرداری میرفتم، اهالی محل برام یا گوسفند قربونی میکردن یا هدیه میآوردن. من دوستشون داشتم شما چه میدونید براشون چقدر عزیز بودم و چه اندازه دوستم داشتند؟ در آخر از آخوند اجازه بیرون رفتن گرفت و از اتاق بازجوئی خارج شد. پوری بنائی عزیز هم باید این صحنه را به خاطر داشته باشد. ناصر خان بعد از ۷-۸ دقیقه که مجدداً به اتاق برگشت چشمانش از گریه سرخ بود.

در آینه تاریخ/ خاطره‌ی گوگوش از ناصر ملک‌مطیعی در اتاق بازجویی جمهوری اسلامی
سال ١٣٥٨ در يكى از اتاق هاى بازجویی زندان اوین:
دونفر بازجو که یکی آخوند و سربازجو و دیگری دستیار آخوند بود، از چند هنرمند بازجوئی می‌کردند که یکی از آن هنرمندان ناصرخان ملک مطیعی بود. بعد از مدتی که همه مشغول نوشتن بودند نمی‌دانم چه سئوالی از او پرسیدند {چون سین جیم ها نوشتاری بود} که بلند شدو پرسید: 
حاج آقا، “این سئوال شما رو نمیدونم چه جوابی باید بدم”. آخوند با لحنی تند جواب داد: “همونی که باید بنویسی”. ناصر با ناراحتی و اعتراض گفت :طوری برخورد میکنید انگار با قاتل طرفید.
آخوند گفت :کمتر از قاتل هم نیستی.
ناصر: حاج آقا، من افتخار میکنم هنرپیشهٔ مورد علاقه ی مردم بودم. هر زمان به هر محله ای برای فیلمبرداری میرفتم، اهالی محل برام یا گوسفند قربونی میکردن یا هدیه میآوردن. من دوستشون داشتم شما چه میدونید براشون چقدر عزیز بودم و چه اندازه دوستم داشتند؟ در آخر از آخوند اجازه بیرون رفتن گرفت و از اتاق بازجوئی خارج شد. پوری بنائی عزیز هم باید این صحنه را به خاطر داشته باشد. ناصر خان بعد از ۷-۸ دقیقه که مجدداً به اتاق برگشت چشمانش از گریه سرخ بود.

وقتی گوشت گربه غذای ساکنان فقیر زابل می شود حسن شمشادی خبرنگار واحد مرکزی خبر وابسته به صدا و سیمای دولتی ایران، عکسی از یک قابلمه محتوی غذای یک خانواده منتشر کرده و نوشته است: « آنچه این خانواده و بسیاری دیگر می خورند گوشت گربه است !» این خبرنگار دلیل این مساله را ناچاری و تلاش برای زنده ماندن دانسته است. او می نوید این قابلمه یکی از «ده ها خانوار ساکن در روستاهای بسیار محروم گمشاد، کندوکه، ملادادی، جهان آباد، رودینی، هیرمند و قرقری در شهرستان #زابل واقع در استان سیستان و بلوچستان است .» به نوشته آقای شمشادی عده ای از جهادگران هم اکنون برای کمک به آنچه او توانمند سازی اقصادی این خانواده ها نامیده در این مناطق مستقر شده اند او از سایر شهروندان دعوت کرده تا برای این منظور به این حرکت بپبوندند.


وقتی گوشت گربه غذای ساکنان فقیر زابل می شود
حسن شمشادی خبرنگار واحد مرکزی خبر وابسته به صدا و سیمای دولتی ایران، عکسی از یک قابلمه محتوی غذای یک خانواده منتشر کرده و نوشته است: « آنچه این خانواده و بسیاری دیگر می خورند گوشت گربه است !» این خبرنگار دلیل این مساله را ناچاری و تلاش برای زنده ماندن دانسته است. او می نوید این قابلمه یکی از «ده ها خانوار ساکن در روستاهای بسیار محروم گمشاد، کندوکه، ملادادی، جهان آباد، رودینی، هیرمند و قرقری در شهرستان #زابل واقع در استان سیستان و بلوچستان است .» به نوشته آقای شمشادی عده ای از جهادگران هم اکنون برای کمک به آنچه او توانمند سازی اقصادی این خانواده ها نامیده در این مناطق مستقر شده اند او از سایر شهروندان دعوت کرده تا برای این منظور به این حرکت بپبوندند.

بی‌توجهی به سخنان خامنه‌ای؛ از آمریکا و اروپا تا مردم ایران و حتی دولت روحانی! یک منبع اروپایی در بروکسل به کیهان لندن می گوید روز بعد از سخنرانی علی خامنه‌ای، دیپلمات‌های ایرانی تلاش داشتند مخاطبان خود را قانع سازند که موضع دولت کاملا متفاوت از صحبت‌های رهبر جمهوری اسلامی است و نباید خواست‌هایی را که او مطرح ساخته جدی گرفت زیرا تنها مصرف داخلی داشتند و هرگز رسما چنین خواست‌هایی از دولت‌های اروپایی در دستور کار قرار نخواهد گرفت. احتمالا این بار هم چون گذشته نباید برای صحبت‌های علی خامنه‌ای ارزشی بیش از یک ژست سیاسی قائل شد. در روزهایی که امضای برجام در دستور کار قرار داشت نیز علی خامنه‌ای چنین تهدیدهایی را مطرح کرده بود. به عنوان مثال گفته بود که تصویب هرگونه تحریمی در رابطه با نقض حقوق بشر به خروج ایران از برجام و از سر گرفتن غنی‌سازی اورانیوم خواهد انجامید. بعد از امضای برجام، چه اروپا و چه آمریکا چندین تحریم علیه اشخاصی که متهم به نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران هستند به تصویب رسید و اعتراض به این تحریم‌ها تنها نمادین بود و در هیچ لحظه‌ای آینده برجام را زیر سوال نبرد. اگر صحبت‌های علی خامنه‌ای در دیدار با مقامات عالی‌رتبه نظام را نباید زیاد جدی گرفت، برعکس سیاست جدید آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران، اگر بر همین منوال پیش رود، کاملا جدی است و ادامه حیات نظام کنونی را بسیار مشکل خواهد ساخت. شرایط این روزها با سال‌های اول تشکیل جمهوری اسلامی کاملا متفاوت است. با وجود تلاش گسترده حامیان رسمی و خجالتی جمهوری اسلامی در داخل و خارج از ایران، بسیار مشکل به نظر می‌آید که بتوانند تحریم‌های جدید آمریکا و تغییر سیاست این کشور را به عامل انسجامی تبدیل سازند که آتش اعتراض‌های ماه‌های گذشته را خاموش سازد. بارها و بارها در هفته‌های گذشته در اعتراض‌ها شاهد بودیم که مردم ناراضی از جمهوری اسلامی فریاد زدند «دشمن ما همینجاست، الگی میگن آمریکاست.»

بی‌توجهی به سخنان خامنه‌ای؛ از آمریکا و اروپا تا مردم ایران و حتی دولت روحانی!
یک منبع اروپایی در بروکسل به کیهان لندن می گوید روز بعد از سخنرانی علی خامنه‌ای، دیپلمات‌های ایرانی تلاش داشتند مخاطبان خود را قانع سازند که موضع دولت کاملا متفاوت از صحبت‌های رهبر جمهوری اسلامی است و نباید خواست‌هایی را که او مطرح ساخته جدی گرفت زیرا تنها مصرف داخلی داشتند و هرگز رسما چنین خواست‌هایی از دولت‌های اروپایی در دستور کار قرار نخواهد گرفت. احتمالا این بار هم چون گذشته نباید برای صحبت‌های علی خامنه‌ای ارزشی بیش از یک ژست سیاسی قائل شد. در روزهایی که امضای برجام در دستور کار قرار داشت نیز علی خامنه‌ای چنین تهدیدهایی را مطرح کرده بود. به عنوان مثال گفته بود که تصویب هرگونه تحریمی در رابطه با نقض حقوق بشر به خروج ایران از برجام و از سر گرفتن غنی‌سازی اورانیوم خواهد انجامید. بعد از امضای برجام، چه اروپا و چه آمریکا چندین تحریم علیه اشخاصی که متهم به نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران هستند به تصویب رسید و اعتراض به این تحریم‌ها تنها نمادین بود و در هیچ لحظه‌ای آینده برجام را زیر سوال نبرد.
اگر صحبت‌های علی خامنه‌ای در دیدار با مقامات عالی‌رتبه نظام را نباید زیاد جدی گرفت، برعکس سیاست جدید آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران، اگر بر همین منوال پیش رود، کاملا جدی است و ادامه حیات نظام کنونی را بسیار مشکل خواهد ساخت. شرایط این روزها با سال‌های اول تشکیل جمهوری اسلامی کاملا متفاوت است. با وجود تلاش گسترده حامیان رسمی و خجالتی جمهوری اسلامی در داخل و خارج از ایران، بسیار مشکل به نظر می‌آید که بتوانند تحریم‌های جدید آمریکا و تغییر سیاست این کشور را به عامل انسجامی تبدیل سازند که آتش اعتراض‌های ماه‌های گذشته را خاموش سازد. بارها و بارها در هفته‌های گذشته در اعتراض‌ها شاهد بودیم که مردم ناراضی از جمهوری اسلامی فریاد زدند «دشمن ما همینجاست، الگی میگن آمریکاست.»

تجمع مرغداران شهرهای مختلف مقابل نهاد ریاست جمهوری در میدان پاستور تهران امروز. مخاطبان می‌گویند "با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها و هزینه‌های جانبی و کاهش قیمت مرغ تقریبا اکثر مرغداری‌ها رو به ورشکستگی می‌ر‌وند."

فیلم/ تجمع مرغداران شهرهای مختلف ایران مقابل نهاد ریاست جمهوری در تهران


تجمع مرغداران شهرهای مختلف مقابل نهاد ریاست جمهوری در میدان  پاستور تهران امروز. 
مخاطبان  می‌گویند "با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها و هزینه‌های جانبی و کاهش قیمت مرغ تقریبا اکثر مرغداری‌ها رو به ورشکستگی می‌ر‌وند."

 

فيلم/ ۷ خردادماه، نجف‌آباد: هفتمین روز اعتصاب سراسری کامیون‌داران در سراسر کشور ادامه دارد

فيلم/ ۷ خردادماه، نجف‌آباد: هفتمین روز اعتصاب سراسری کامیون‌داران در سراسر کشور ادامه دارد