Wednesday, May 25, 2011

موج انتقادات به آمارهای خلاف واقع اقتصادی: کمتر دروغ بگویید

محمود احمدی‌نژاد، این روزها در حالی خود را گرفتار مصیبت‌های جدیدی می‌بیند، که موجی جدید از انتقادات به سیاست‌های اقتصادی دولت، بر دردسرهای این روزهای احمدی‌نژاد افزوده است.




همزمان با تنگ تر شدن طیف حامیان احمدی‌نژاد، و بروز برخی اختلافات میان وی با آیت الله خامنه‌ای، اعتراض‌ها به سیاست‌های نه چندان اقتصادی دولت و پافشاری تیم احمدی‌نژاد بر ارائه آمار خلاف واقع، گسترش یافته است.



در طول سال‌های گذشته اگرچه یاران احمدی‌نژاد بارها تلاش کردند که حتی انتقادات اقتصاددان از عملکرد و برنامه‌های اقتصادی دولت را زیر عنوان سیاست زدگی و غرب‌زدگی تنفسیر کنند، اما این روزها در حالی که تنها حدود دو سال از عمر دولت دوم وی باقی است، موج این اعتراض‌ها ادامه دارد.



پس از آنکه احمد توکلی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس چندی پیش در نامه ای سرگشاده دولت را متهم کرد که آمار اقتصادی غلط ارائه می‌دهد و از جمله آمار اشتغال اعلام شده را غیرواقعی دانست، امروز هم دو نماینده دیگر مجلس نسبت به ارائه آمار غلط از سوی مسئولان دولتی اعتراض کردند.



محمد مهدی پور فاطمی، نماینده مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس گفت:« آمار اشتغال واقعی نیست و از مسئولان می خواهیم که از این دروغ‌ها کمتر بگویند.»



وی افزود: « پیش از این در پارس جنوبی ۹۵ هزار نفر مشغول به کار بودند، در حالی که هم اکنون تعداد شاغلان در پارس جنوبی به زیر هشت هزار نفر رسیده است. ما نمی دانیم که آقایان چطور می‌گویند که بیکاری کاهش داشته است.»



وی افزود:«آمار اشتغال دولت غیر واقعی است و باید از آقای احمدی‌نژاد بپرسیم این آمار غلط را از کجا می‌آورد؟»



وی همچنین از نمایندگان مجلس درخواست کرد تحقیق و تفحص کنند تا معلوم شود دولت آمار بیکاری را از کجا آورده و گفت:« سخنان مسئولان دولت در مورد اشتغال غیر واقعی هست و باید فکری به حال آن شود.»



در همین حال، شکور اکبرنژاد نماینده تبریز هم در تذکری شفاهی از بیکاری و رکود بازار به عنوان درد مشترک همه شهرهای ایران یاد کرد و از هر سه قوه خواست برای این مشکل فکری کنند.



به گزارش خانه ملت، اکبرنژاد در مورد اجرای ضعیف هدفمندی یارانه‌ها هم هشدار داد و افزود: «با توجه به اخراج بسیاری از کارگران و تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها این فرصت را برای مردم تبدیل به یک تهدید شده است.»



پیش تر احمد توکلی، در نامه سرگشاده خود نوشته بود: «مدت‌هاست که دستگاه‌های اجرایی مسئولِ تهیه و انتشار آمار و اطلاعات از انجام وظیفه خویش برای انتشار به موقع آمار دست کشیده‌اند. داشتن اطلاعات صحیح و به موقع برای تصمیم‌گیری‌های مسئولان از ضروری‌ترین ارکان صحت کارکرد آنان است. در عین حال، مرکز آمار از ارائه به موقع ارقام مربوط به آمارگیری‌ها و برآوردهای نرخ رشد تولید ناخالص داخلی و نرخ بیکاری خودداری می کند. بانک مرکزی نیز آخرین رقمی که از نرخ رشد ارائه کرده مربوط به نیمه دوم سال ۱۳۸۷ است. نزدیک به سه سال است که ارقام مذکور که کلیدی‌ترین اطلاعات اقتصادی است ارایه نمی‌گردد. هر دو نهاد مذکور نرخ بیکاری را نیز از بهار ۸۹ به بعد ارائه نکرده‌اند. همین امر خلاف سبب می‌شود که بعضی از مقامات دولتی با ارائه ارقام بی‌اساس وضع موجود را موفق جلوه داده و از حساسیت تصمیم‌گیران برای اصلاح امور بکاهند.»



اگرچه تاکنون بارها نسبت به خودداری دولت از ارائه برخی آمارها و همچنین انتشار برخی آمار غلط اعتراض شده است، اما مرکز آمار و بانک مرکزی همچنان به شیوه گذشته در ارائه آمارها ادامه می‌دهند و در عین حال بسیاری از آمارهای مهم اقتصادی نیز مانند نرخ رشد صنعت، مدت‌ها است که منتشر نشده است.

قاچاق سیگار مارلبورو توسط نزدیکان دولت

در ماجرای اختلافات اخیر احمدی نژاد با سیدعلی خامنه ای، پرده ها از برخی فسادهای اقتصادی دولتی همچون جابجایی تعرفه ها، رانت خواری در پروژه های نفتی، واگذاری شرکت های متعلق به بیت المال به افراد خاص و این آخری ها قاچاق سیگار مارلبورو کنار رفت. اینک بنا به گفته نمایندگان مجلس روشن شده وابستگان "ولایت مدارترین و اسلامی ترین دولت پس از انقلاب" بر قاچاق سیگار مارلبورو به ایران سلطنت می کنند.




در همین راستا نایب رییس کمیسیون اصل 90 با اشاره به "آسیب پذیر بودن نظام اقتصاد کشور از بحث قاچاق کالا" پرونده قاچاق سیگار مارلبورو از سوی نزدیکان دولت را که از سال 87 در رسانه ها مطرح و در روزهای پایانی اردیبهشت ماه دوباره مطرح شده بود، بار دیگر به صورت رسمی گشوده است.



حجت الاسلام حسین اسلامی در این باره گفته: "طبیعتا وقتی سیگار به صورت واقعی واردمی شود، عوارضی باید به دولت داده شود ؛ مارلبورو از جمله سیگارهایی است که دستی نمی گذارد قانونی وارد کشورشود و به صورت قاچاق وارد کشورمی شود. حجم مصرف این سیگار در سطحی است که ماهانه 10 میلیارد تومان عوارض پرداختی دولتی این سیگار است و کسانی که پشت این قضایا هستند و نمی گذارند این واردات قانونی شود ؛همان کسانی هستند که از قاچاق این سیگار و ارقام بالای آن بهره مند می شوند."



وی در ادامه اظهاراتش افزوده: "شخصی به نام آقای «میزان» از شرکت فیلیپ موریس نمایندگی مادام العمر سیگار مارلبورو را در ایران اخذ کرد و باید طبق قانون از شرکت دخانیات ایران نمایندگی اخذ می کرد تا اجازه قانونی فعالیت در ایران به وی داده می شد. این آقا استعلامات لازم را از سیستم اداری جمهوری اسلامی کسب کرده است و نتیجه آن بلامانع اعلام شده تا جایی که کار برای اتمام به هیات مدیره دخانیات برای تنظیم قرارداد می رود ولی با یک تماس تلفنی از وزارت صنایع به آقای ابطحی مدیر عامل وقت دخانیات، از وی خواسته می شود به علت مشکوک بودن این شرکت به وابستگی به صهیونیست ها، عملیات اعطای مجوزمتوقف شود."



این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه به نقش شرکت "انتظار ایرانیان" در این ماجرا پرداخته و گفته: "سئوال اینجاست اگر این شرکت صهیونیستی است پس چگونه امکان دارد بلافاصله با تاریخ چند روز بعد شرکتی به نام "انتظار ایرانیان" ثبت و اقدام به گرفتن مجوز برای ورود این سیگار می کند؟"



حسین اسلامی سپس با اشاره به مخالفت شرکت تولید کننده سیگار مارلبورو با فروش نمایندگی به این شرکت تحت مدیریت نزدیکان دولت گفته است: "شرکت «انتظارایرانیان» نگذاشت سیگار مارلبورو به صورت قانونی وارد کشور شود و خودشان وارد این ماجرا شدند؛ در اینکه این افراد سیگار را به صورت قاچاق واردمی کنند، اطلاعات ندارم اما شواهد نشان می دهد که اینها در قاچاق سیگار به کشور دست دارند."



بحث قاچاق سیگار مارلبورو توسط نزدیکان دولت محمود احمدی نژاد در حالی مطرح می شود که دیگر سیگارهای آمریکایی مانند "وینستون" یا "مور" با انعقاد قرارداد قانونی در داخل کشور و از سوی دخانیات ایران تولید می شوند.







برکناری ابطحی و انتصاب حسین طلا



مدیرعامل وقت دخانيات ايران در نیمه دوم سال 88 در گفت وگو با خبرگزاری ها و روزنامه های کشور از فعاليت‏هاي غير قانوني عده اي که از آنها به نام مافياي سيگار ياد کرده بود، پرده برداشت. سيد محمود ابطحي در مجموعه گفتگو هایش از وجود جرياناتي حول محور دخانيات سخن گفته و آنها را سهم خواهان بازار معرفي کرده بود.



وی همچنین مدعي شده بود که مجموعه تحت مديريت وي توانسته تمامي آن جريانات را حذف کند؛ اما درعین حال تاکید کرده بود که "تنها يک مجموعه باقي مانده که ما را گرفتار کرده است، آن هم مجموعه اي است که به طور خاص به قاچاق سيگار مارلبورو مبادرت مي ورزد".



پس از این اظهارات، مدیرعامل شرکت دخانیات در 2 خرداد سال گذشته از سوی علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن برکنار و فردی به نام "حسین طلا" جایگزین وی شد.



سید محمود ابطحی پیش از برکناری در آخرین گفت و گویش با خبرنگاران اظهار کرد طی مدت اخیر شرکت دخانیات به علت تغییر تعرفه واردات متحمل ضرری 1350میلیارد تومانی شده است.







شرکت انتظار ایرانیان



برکناری مدیرعامل دخانیات به دلیل انتقاد از یک مجموعه خاص که به قاچاق سیگار مارلبورو اقدام می کند در شرایطی صورت گرفت که خبرگزاری فارس در آبانماه 87 در خبری اعلام کرد: "شركت «انتظار ايرانيان» با رياست هيات مديره "سيد حسن موسوي" در حال مذاكره با شركت دخانيات براي واردات و توليد سيگار مارلبورو شركت فيلپ موريس كه بخشي از سهام آن در اختيار رژيم صهيونيستي است، مي‌باشد."



فارس همچنین نوشته بود که "شركت انتظار ايرانيان كه در تاريخ 23 ارديبهشت ماه سال جاري به ثبت رسيده است و خانم ويدا لاهوتي مديرعامل و سيد حسن موسوي رئيس هيات مديره اين شركت است، چندي پيش تقاضايي را به دولت ارائه داده است تا براي جلوگيري از قاچاق سيگار مارلبورو متعلق به شركت فيليپ موريس، از مجاري قانوني و تحت نظارت شركت دخانيات ايران اقدام به واردات اين سيگار كند."



این خبرگزاری وابسته به نهادهای امنیتی البته درعین حال از مخالفت دخانیات ایران با این درخواست خبرداده و علت آن را نیز مشکوک به صهیونیستی بودن شرکت تولید کننده سیگار مارلبورو عنوان کرده بود.



در همان زمان خبرگزاری رسمی دولت ـ ایرناـ نیز با انتشار مقاله ای بدون اشاره به گزارش خبرگزاری فارس درباره صهیونیستی بودن شرکت تولید کننده سیگار مارلبورو، در حمایت از در خواست شرکت انتظار ایرانیان نوشت: "دلالان و قاچاقچیان عمده مارلبورو که نگران «منبع مالی انتخاباتی» خود هستند، می خواهند با حاشیه سازی جلوی واردات قانونی این سیگار را بگیرند."



سیدحسن موسوی سيد حسن موسوي معاون سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و مشاور اسفنديار رحيم مشايي در مركز جهاني شدن بود. او همچنین از چهره های نزدیک دولت به شمار می رود. خبرگزاری فارس در 31 فروردین ماه سال جاری طی مصاحبه ای با او خبر ریاستش بر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را تکذیب کرده بود.

ناصر حجازی با عشق مردم رفت

خانواده ناصر حجازی در مصاحبه با "روز" اعلام کردند ورزشکار مشهور ایرانی همان طور که یک عمر جلو کسی سرخم نکرد، موقع رفتن نیز ایستاده رفت.




بهنار(نازی) شفیعی همسر ناصر حجازی به "روز" گفت وی حتی موقع انتقال به بیمارستان نیز حاضر به نشستن بر صندلی چرخدار نشده و گفته باید ایستاده بروم: او ایستاده و سربلند از میان ما رفت.



آتیلا حجازی، فرزند ناصر حجازی نیز به "روز" گفت پدرش در بستر بیماری دغدغه مردم را داشت و می گفت مردم مرا ناصر حجازی کرده اند و باید تا جایی که می توانیم در جهت بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم تلاش کنیم. او عاشق مردم بود و با همین عشق هم رفت.



آقای حجازی، روز یکشنبه در اثر ابتلا به بیماری سرطان ریه در بیمارستان کسری درگذشت. آتیلا حجازی در مصاحبه با "روز" خبر داد که پیکر پدرش روز چهارشنبه (امروز) از ورزشگاه آزادی تشییع خواهد شد.پیش از این گفته می شد قرار است پیکر دروازه بان افسانه ای فوتبال ایران، از ورزشگاه امجدیه تشییع شود اما شورای تامین استان تهران با این مساله مخالفت کرده است.



در همین زمینه از آتیلا می پرسم او توضیح میدهد: جمعیت به قدری زیاد است که کنترل آن به شدت مشکل است. باید بیایید دم در منزل ما تا ببینید چه خبر است. واقعا امکان پذیر نیست از وسط شهر تشییع شود و شیرودی هم پاسخگوی این جمعیت نیست.



او می افزاید: درست است که ورزشگاه آزادی کمی دور است اما بزرگتر است و همه می توانند حضور یابند. ما ساعت 8 و نیم صبح از زمین شماره یک ورزشگاه آزادی پدرم را تشییع خواهیم کرد. حدود یک ساعت و نیم همانجا برنامه داریم و بعد 60 اتوبوس تدارک دیده شده تا پدر را به همراه مردمی که دوستش دارند به بهشت زهرا منتقل کنیم.



به گفته آتیلا حجازی، پدرش در قطعه نام آوران بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد.



از آتیلا درباره آخرین مصاحبه های پدرش می پرسم؛ مصاحبه هایی که ناصر حجازی با سایت شخصی خود انجام داده و با انتقاد از هدفمند کردن یارانه ها و اعتراض به وضع معیشتی و اقتصادی مردم، گفته بود که نمی تواند وقتی درد و مشکلات مردم را می بیند بی غیرت باشد و بی تفاوت از آن بگذرد. فرزند ناصر حجازی می گوید: پدرم درد مردم را می فهمید و حتی در بستر بیماری نیز با صراحت از این درد حرف میزد.



ناصر حجازی گفته بود: "آمده اند و یارانه ها را قالب کرده اند.زندگی مردم بهتر نشده که بدتر هم شده است.خدمت به مردم یعنی فراهم کردن رفاه و آسایش آنها اما متاسفانه شاهد نداری و سختی زندگی مردم هستیم.دولت می گوید چهل هزار تومان در ماه به مردم کمک می کنیم، مگر مردم گدا هستند ؟ مردم ایران روی گنج خوابیده اند، نفت، گاز و... دولت حق ندارد به مردم کمک کند، دولت باید کار کند، خدمت کند و زحمت و دسترنج مردم را دودستی تقدیم آنها نماید.چهل هزار تومان در ماه به مردم می دهند و بعد..."



به آتیلا می گویم این روزها قبل از درگذشت آقای حجازی، مهم ترین دغدغه او چه بود؟ میگوید: دغدغه اصلی پدرم مردم بود. او عاشق مردم بود و همیشه می گفت من از میان همین مردم آمده ام. مردم مرا ناصر حجازی کرده اند و تا جایی که بتوانم، هر حرفی که میزنم وهر مصاحبه ای که میکنم باید به خاطر مردم باشد، درد آنها را باید بگوییم و در جهت بهبود زندگی مردم تلاش کنیم.



فرزند ناصر حجازی می افزاید: همین مردمی که پدرم عاشق آنها بود و با عشق آنها هم رفت، این روزها سنگ تمام گذاشته اند، من نمیدانم چگونه باید از آنها تشکر کنم، اینجا فضای خیلی قشنگی است، مردم از شهرهای مختلف آمده اند و مطمئن ام روح پدرم شاد است. او دوست داشت در میان مردم باشد وحالا در میان مردم می رود و میدانم که خوشحال است.



آتیلا سپس با دعوت از مردم برای شرکت در مراسم تشییع و تدفین پیکر پدرش می گوید: "ما صد در صد خواهان حضور مردم و همه کسانی هستیم که پدرم را می شناختند و مید انیم امروز، روز باشکوهی خواهد بود.



او می گوید سید حسن خمینی بر پیکر ناصر حجازی نماز خواهد خواند؛وی پیش از این و در دوران بیماری حجازی هم از او عیادت کرده بود.



همزمان مدیر ورزشگاه آزادی به خبرگزاری ایسنا گفته است که زنان نیز می توانند در مراسم تشییع حجازی در ورزشگاه آزادی حضور یابند.







ناصر حجازی ایستاده رفت



بهناز (نازی) شفیعی، همسر ناصر حجازی نیز به "روز" می گوید: نمیدانم چگونه می توان از این مردم قدردانی کرد. ما خجالت زده مردم هستیم که همیشه محبت داشتند. یکسال و 7 ماه تمام پشت ما بودند، تنهایمان نگذاشتند و در بیمارستان و خانه و سنگ تمام گذاشتند.



او اما همچنان رفتن یار و شریک زندگی اش را باور ندارد و می گوید: اصلا باورم نمی شود که نیست. وقتی به من تسلیت می گویند حس غریبی دارم. باورم نمی شود به من تسلیت می گویند.



از همسر ناصر حجازی نیز درباره دغدغه های این ورزشکار ملی پیش از رفتنش می پرسم؛ می گوید: مردم را همیشه دوست داشت، میخواست مردم راحت زندگی کنند و در رفاه باشند. رنج می برد از وضعیتی که وجود دارد. من هم از مردم میخواهم همیشه به یادش باشند و ناصر را فراموش نکنند چون او با مردم زندگی کرد و همواره با مردم بود.



خانم شفیعی می افزاید: ناصر این اواخر نمی توانست خوب حرف بزند و درتکلم مشکل داشت اما وقتی حالش بد شد و میخواستیم او را ببریم و سوار ماشین کنیم که به بیمارستان برسیم، وقتی در پارکینگ صندلی چرخدار آوردند با اینکه حالت نیمه هوشیار و نیمه بی هوش داشت، بلند گفت من میخواهم ایستاده بروم. با آن وضعیت اینقدر محکم گفت ایستاده میروم که ما هم حرفی نزدیم زیر بغلش را گرفتیم و او همچنان که در تمام زندگی جلو کسی سر خم نکرد، موقع رفتن هم ایستاده رفت. آخرین حرفی هم که از او شنیدیم همین بود ؛بعد نام آتوسا را آورد و دیگر هیچ حرفی نزد.



همسر ناصر حجازی پیش از این در متنی کوتاه نوشته بود: "مفتخرم می نویسم و تأکید می کنم، افتخار می کنم، لحظه به لحظه تجربه کردم مردی را که هرگز جلوی کسی سرخم نکرد، خم نشد و برای یک لقمه نان چرب تر پشت دوتا نکرد وبدین شکل دردل مردم خلق شد. «ناصر»ی که امروز باور کنید هیچی اش نیست و بیهوده و بی خودی مرا اذیت می کند. می خواهم به حرمت همان روزهای بی تکرار و عاشقانه دانشکده برسر ناصرم فریاد بکشم؛ مرد تو چیزیت نیست، تواز همه ما سرحال تری، تو هنوز اسطوره مایی، برخیز....اما دلم نمی آید. می خواهم خیلی چیزها از خیلی کسان دیگر بنویسم ولی باز به حرمت ناصر نمی توانم و...باز هم بگذریم".



از خانم حجازی درباره این ناگفته ها می پرسم و می گویم خیلی ها می گویند حق ناصر حجازی خورده شد و نگذاشتند به آنچه استحقاقش را داشت دست یابد. خانم حجازی می گوید: ناصر دوست داشت توی بطن فوتبال باشد زندگی اش بود و از این ناراحت بود که گاهی نمی گذاشتند در گود باشد و...



به برنامه نود این هفته اشاره میکنم و بزرگداشتی که عادل فردوسی پور در این برنامه برای ناصر حجازی برپا کرد و اینکه برخی رسانه ها انتقاد کرده و نوشته اند عادل نباید چنین میکرد و در تلویزیون عزاداری می شد و... خانم حجازی می گوید: عادل فردوسی پور جدا از برنامه اش و جدا از فوتبال، دوست بسیار خوبی برای ناصر بود، دوستش داشت و خب طبیعی است که متاثر باشد. همه از رفتن ناصر متاثر شدند. بحث سوگوار ی و عزاداری هم نیست، طبیعی است که آدم گاهی اوقات دست خودش نباشد متاثر شود و بغض کند و... بالاخره یک ورزشکار ملی رفته، یک قهرمان و کسانی که دوستش دارند قدرش را میدانند.



عادل فردوسی پورمشکی پوشیده و در برنامه 90 تلویزیون مسابقه برنامه پیامکی اش را تغییر داده و از مردم خواسته بود به یاد ناصر حجازی عدد یک را بفرستند. او گفته بود: "ایشان را نه فقط پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها که اصلا غیرفوتبالی‌ها هم دوست دارند. این ویژگی همه آنهایی است که رک حرف می‌زنند و صادق هستند و سر تعظیم فرود نمی آورند و حقیقت را می‌گویند. واقعا همه ما متاثر هستیم و خود من که اصلا روحیه خوبی برای حرف زدن ندارم. من خودم که احساسم این است کاش امشب این برنامه را در این شرایط نداشتیم".



ناصر حجازی به روایت وب سایت اش



ناصر حجازی دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران و تیم استقلال تهران بوده؛ وب سایت شخصی اش درباره او نوشته است : ناصر حجازی تنها یک قهرمان نیست. او حقیقتی از جنس مردم است که در دفاع از اصولش سالهاست که مبارزه می کند و امروز در قلب آنها است.رفتاری که به ایمان واقعی او رنگ و بو و گرما می بخشد.از نظر حجازی محبوبیت شخص به شهرت یا قهرمانی نیست، آن است که مسایل مرتبط با جامعه انسانی را دغدغه ذهنی خود دانسته و درد مردم را عمیقا احساس نماید و از افتخارات ملی آنها نیز سرشار از شادی و سرور گردد.این طرز تفکر، حجازی را از بعد مادی به بعد معنوی سوق داد و این پاک ترین ، بارز ترین و اصیل ترین رمز محبوبیت است.



حجازی هر از گاهی نقل قولهایی را بیان می کند که تعریفی از شرف انسانی است.او در پاسخ به آینده فوتبال ایران می گوید :حاصل عشق مترسک به کلاغ نابودی یک مزرعه است.براستی حاصل عشق بعضی از مدیریتهای نا بجا به دلالیهای مرسوم، نمی تواند باعث نابودی فوتبال ما باشد؟



حجازی در دفعات بسیار و حتی در ابتدای دهه شصت از زندگی خود، غم غربت را چشید اما از تفکراتش جدا نشد تا بر مهم بودن مبارزه خودآگاه انسان علیه از خود بیگانگی تاکید داشته باشد.



حجازی در عرصه فوتبال و هواداران بشدت با باج دادن مخالفت می کند، ضربه اش را می خورد اما هیچگاه متهم نیست که حمایت از وی بخاطر مشتی اسکناسهای بی ارزش است تا امروز سلطان قلبهای فوتبال ایران باشد و بدور از رنگها، وی را شخصیت ملی نامند.



اگرچه بسیاری شخصیت و پایبندی به نظم و انضباط مدیریتی او را عامل بعضی از شکستهای داخلی وی می دانند اما همین رفتار، افتخارات بسیاری را در خارج از کشور برای وی رقم زده است که این می تواند یکی از دلایل عقب ماندن ما از فوتبال مدرن امروزی باشد، تیمداری بر اساس روشهای سنتی و کد خدا منشانه.



نا برابری های اقتصادی و اجتماعی، دردی که حجازی صادقانه و بدون هیچ گرایش سیاسی از آن می نالد و این را حتی در گفتگو های روزمره اش نیز می توان یافت.

احمدی نژاد آمد، پالایشگاه منفجر شد

همزمان با حضور محمود احمدی نژاد و هیات همراه او در پالایشگاه آبادان، بخشی از این پالایشگاه منفجر شد و در آتش سوخت. دقایقی پس از این انفجار که به کشته و زخمی شدن تعدادی از کارکنان پالایشگاه آبادان منجر شد، احمدی نژاد از آمادگی ایران برای "نوسازی صنعت تمام کشورهای اسلامی و صنعت نفت کشورهای تولید کننده نفت" خبر داد.




آمارهای متفاوتی درباره تعداد تلفات انفجار در پالایشگاه آبادان منتشر شده اما خبرگزاری مهر عصر دیروز گزارش داد که تعداد کشته شدگان این حادثه به 4 نفر افزایش یافته و حداقل 20 تن دیگر نیز به مجروحیت و سوختگی شدید دچار شده اند.



این خبرگزاری افزوده که با توجه به "نامشخص بودن دلایل انفجار"، احتمال آتش سوزی و انفجار مجدد در این پالایشگاه قدیمی وجود دارد.



به گزارش رسانه های داخلی در این حادثه آسیبی به احمدی نژاد و همراهان او وارد نشده اما خبرگزاری فارس گزارش کرده است که بیشتر مصدومان به گازگرفتگی دچار شده‌اند و یکی از مصدومان حادثه نیز در اثر آتش سوزی دچار سوختگی ۹۰ درصدی شده است.



با وجود ابعاد وسیع این انفجار، خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا) آتش سوزی رخ داده را "جزئی" عنوان کرده و به نقل از رئیس هیات مدیره شرکت پالایش نفت آبادان نوشته که آتش سوزی به سرعت مهار شده است.



نشت گاز از یکی از واحدهای فرآیندی پالایشگاه آبادان عامل اصلی انفجار و آتش سوزی در این پالایشگاه نفت اعلام شده است. ضمن آنکه انتشار گسترده گازهای سمی منجر به مسمومیت و گازگرفتگی برخی از کارکنان شده است.







پالایشگاه در کنترل نیروهای امنیتی



خبرگزاری مهر نیز گزارش کرده که در ساعات اولیه حادثه در پالایشگاه "یک توده گاز سمی" در سطح شهر آبادان پراکنده شده بود که در حال حاضر انتشار این توده گاز به طور کامل متوقف شده و هم اکنون فضای شهر آبادان و خرمشهر کاملا عادی است ضمن انکه با حضور مسئولان دستگاههای مختلف در سطح پالایشگاه نفت دلایل اصلی بروز این حادثه در مرحله کارشناسی و بررسی است.



سایت فرارو هم نوشته که همزمان با خروج رئیس جمهور از پالایشگاه آبادان، "نیروهای امنیتی مدیریت پالایشگاه آبادان را برای بررسی دلایل حادثه" تحت کنترل خود در آورده اند.



علیرضا ضیغمی مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران پس از وقوع حادثه انفجار و آتش سوزی در پالایشگاه آبادان از بازسازی کامل واحدهای آسیب دیده این پالایشگاه نفت حداکثر در مدت 15 روز خبر داد.



با بهره برداری از طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت آبادان پیش بینی می شود به طور متوسط روزانه 4 تا 4.5 میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین کشور افزوده شود که حداقل تا دو هفته آینده امکان این افزایش تولید بنزین وجود ندارد.



در حال حاضر به طور متوسط 55 تا 56 میلیون لیتر بنزین در پالایشگاههای مختلف کشور تولید می شود که قرار بود با راه اندازی واحد کت کراکر آبادان، امکان صادرات بیشتر برای بنزین و سایر فرآورده های نفتی کشور فراهم شود.



با اجرا و تکمیل این طرح ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی در قدیمی‌ترین پالایشگاه نفت خاورمیانه 45 هزار بشکه به ظرفیت فعلی آن که حدود 430 هزار بشکه است، افزوده خواهد شد.



دولت جمهوری اسلامی بعد از گسترش تحریم های بین المللی و احتمال بروز مشکل در واردات بنزین، در سال گذشته برنامه ای برای تولید بنزین در پتروشیمی ها به اجرا گذاشت و بعد از آن نیز سعی کرد طرح توسعه تولید بنزین در پالایشگاه ها را با سرعت بیشتری دنبال کند.







"پیش بینی می شد"



پس از انتشار خبر انفجار در پالایشگاه آبادان، حمید رضا کاتوزیان رئیس کمیسیون انرژی مجلس، به خبرنگاران گفت که "کارشناسان قبلا درباره پالایشگاه آبادان هشدار داده بودند" اما این اتفاق "خرابکاری نبوده است."



او گفته "مشکل پالایشگاه آبادان فنی بوده است" و اضافه کرده که "پالایشگاه در شرایطی راه‌اندازی شده بود که پیش‌بینی می‌شد با خطراتی همراه باشد."



تاکید رئیس کمیسیون انرژی مجلس درباره آماده نبودن واحد کت کراکر پالایشگاه آبادان برای افتتاح در شرایطی است که سایت خبری "آینده" گزارش داده که مهربان، مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان حاضر نشده در مراسم افتتاحیه شركت كند و با بیان اینكه "نمی تواند مسئولیت این افتتاح را بر عهده بگیرد" از حضور در مراسم خودداری کرده است.



این سایت افزوده به دلیل غیبت مهربان، سخنرانی و توضیح در مورد این پروژه بر عهده رئیس هیات مدیره پالایشگاه بوده است.







چه اصراری بود؟



سایت آینده و برخی دیگر از رسانه ها، اصرار احمدی نژاد و مسئولان دولت او برای افتتاح زودهنگام این پروژه به دلیل بعد تبلیغاتی آن را علت اصلی این انفجار عنوان می کنند.



این سایت با طرح این پرسش که " آیا دفتر ریاست جمهوری از آماده نبودن پروژه بنزین ساز پالایشگاه آبادان اطلاع داشته؟" نوشته است: "در این صورت چه اصراری بوده كه این افتتاحیه توسط رئیس جمهور در روز 3 خرداد صورت بگیرد."



"یك منبع آگاه" هم در گفت و گو با "آینده" با تایید سخنان حمیدرضا كاتوزیان، رئیس كمیسیون انرژی مجلس در خصوص پیش بینی این حادثه، گفته است: "این اتفاق هم از سوی كارشناسان وزارت نفت و هم توسط نمایندگان مجلس پیش بینی شده بود و همان طور كه رئیس كمیسیون انرژی عنوان كرده، این تذكر به مسئولان داده شد كه پالایشگاه آمادگی برای افتتاح ندارد واحتمال رخ دادن یك اتفاق خطرناك وجود دارد."



او گفت: "چند روز پیش مسئولان وزارت نفت در مورد آماده نبودن بخش بنزین ساز پالایشگاه آبادان به ریاست جمهوری اطلاع داده بودند اما اصرار مسئولان در تهران سبب شد تا علی رغم اماده نبودن پروژه، مراسم افتتاحیه اغاز شود."



این در حالی است که سایت خبری "رجانیوز" از رسانه های حامی احمدی نژاد در گزارشی "مدیران نفتی" را مقصر این انفجار معرفی کرده است.



به نوشته این سایت، برنامه افتتاح فاز سوم واحد بنزين سازي پالايشگاه آبادان كه در آخرین تست‌های نهایی خود در پایان هفته گذشته نیز "ناقص بودن و تکمیل نبودن" آن برای برخی از مدیران نفتی محرز شده بود، به‌ واسطه "خودنمایی‌های تبلیغاتی" این افراد، با کشاندن رئیس جمهور به "پای این پروژه نیمه کاره"، به آتش سوزی در پالایشگاه قدیمی آبادان منجر شد.



رجانیوز افزوده: "مصدومان و کشته شدگان امروز حادثه پالایشگاه آبادان قربانی برخی رقابت‌های مدیران ارشد نفتی برای یافتن جایگاهی برتر در تحولات آینده صعنت نفت شده و به این منظور با ارائه اطلاعات غلط به رئیس‌جمهور با آبروی وی و دولت نیز بازی می‌کنند."



این توضیحات رجانیوز با واکنش سایت آینده روبرو شد که با طرح این پرسش که "آیا دفتر ریاست جمهوری از آماده نبودن پروژه پالایشگاه آبادان مطلع نبود؟" افزوده است: "این انفجار سهوی باشد یا غیرسهوی و علت آن عجله یا بی كفایتی و... هر یك از مدیران كه باشد، باید پرسید چه كسی جواب خانواده كشته ها و زخمی ها را خواهد داد؟"

افتتاح های آینده

جایگاه احمدی‌نژاد در میان سپاهی‌ها تضعیف شده است"

جایگاه احمدی‌نژاد در میان سپاهی‌ها تضعیف شده است"


دیگربان : سایت «مجمل‌نیوز» از دیدار فرمانده سپاه با احمدی‌نژاد خبر داده و نوشته در این دیدار محمدعلی جعفری به رئیس دولت دهم گفته که جایگاه وی در میان نیروی‌های سپاه و بسیج تضعیف شده است.

«مجمل‌نیوز» گزارش کرده که این دیدار هفته گذشته انجام شده و آقای جعفری خطاب به احمدی‌نژاد گفته است: «جایگاه شما در بین بچه‌های سپاه و بسیج و قشر حزب‌اللهی تضعیف شده است.»



آن‌طور که این سایت نوشته است٬ فرمانده سپاه خطاب به رئیس دولت دهم گفته که «ما داریم سپاه و بسیج را کنترل می‌کنیم ولی همیشه نمی‌شود این کار را کرد.»



جعفری همچنین به احمدی‌نژاد گفته که «حلقه فاسدی دور شما هستند» که رئیس دولت دهم نیز پرسیده «یعنی همه افراد دولت فاسد هستند؟» که جعفری پاسخ داده است: «عده‌ای دور شما هستند که فاسدند.»



به گزارش این سایت٬ رئیس دولت دهم در ادامه به جعفری گفته است: «هرکس که فاسد است را بازداشتش کنید.»



گزارش بخش‌هایی از این دیدار در شرایطی منتشر می‌شود که تاکنون مقام‌های سپاه و دولت درباره این دیدار سکوت کرده‌اند.



رابطه احمدی‌نژاد و خامنه‌ای در هفته‌های اخیر رو به سردی گرائیده است و حامیان دو طرف طی این مدت حملات متقابلی علیه یکدیگر داشته‌اند.



در این مدت گزارش‌هایی نیز در خصوص بازداشت تعدادی از نزدیکان احمدی‌نژاد منتشر شده است.



هفته گذشته نیز یک فایل صوتی از حسن عباسی منتشر شده که در این فایل آقای عباسی اعلام کرده نیرو‌های حزب‌اللهی نفرتی عجیب از احمدی‌نژاد پیدا کرده‌اند.

دستم کم ۱۰ تن از شرکت کنندگان مراسم خاکسپاری ناصر حجازی دستگیر شدند

دستم کم ۱۰ تن از شرکت کنندگان مراسم خاکسپاری ناصر حجازی دستگیر شدند


در پی درگذشت ناصر حجازی فوتبالیست سر‌شناس ایرانی هزاران تن از طرفداران این ورزشکار نامدار ایرانی در محل مجموعه ورزشی آزادی مراسمی به یاد وی برگذار کردند.



بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در حاشیه برگزاری این مراسم باشکوه عده‌ای از شهروندان که در این مراسم اقدام به سر دادن شعارهای ضد حکومتی و انتقادی نموده بودند توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.



نیروهای امنیتی در اکثر موارد با استفاده از خشونت اقدام به بازداشت و ضرب و شتم شهروندان نمودند، دستم کم ۱۰ تن از شرکت کنندگان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.



لازم به ذکر است در پی مخالفت شورای تامین استان مراسم بزرگداشت این فوتبالیست در مرکز تهران برگزار نشده و مراسم برای ممانعت از استقبال مردمی به استادیوم آزادی منتقل شد.

دستم کم ۱۰ تن از شرکت کنندگان مراسم خاکسپاری ناصر حجازی دستگیر شدند

دستم کم ۱۰ تن از شرکت کنندگان مراسم خاکسپاری ناصر حجازی دستگیر شدند


در پی درگذشت ناصر حجازی فوتبالیست سر‌شناس ایرانی هزاران تن از طرفداران این ورزشکار نامدار ایرانی در محل مجموعه ورزشی آزادی مراسمی به یاد وی برگذار کردند.



بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در حاشیه برگزاری این مراسم باشکوه عده‌ای از شهروندان که در این مراسم اقدام به سر دادن شعارهای ضد حکومتی و انتقادی نموده بودند توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.



نیروهای امنیتی در اکثر موارد با استفاده از خشونت اقدام به بازداشت و ضرب و شتم شهروندان نمودند، دستم کم ۱۰ تن از شرکت کنندگان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.



لازم به ذکر است در پی مخالفت شورای تامین استان مراسم بزرگداشت این فوتبالیست در مرکز تهران برگزار نشده و مراسم برای ممانعت از استقبال مردمی به استادیوم آزادی منتقل شد.

عکس/ استقبال بی‌نظیر (میلیونی) از سخنرانی محسن رضایی در مشهد

عکس/ استقبال بی‌نظیر (میلیونی) از سخنرانی محسن رضایی در مشهد


ابصار نیوز absarnews: با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی، شاهد افزایش سخنرانی و میتینگ های سیاسی افراد و جریانات مختلف سیاسی در کشور می باشیم.



بنابر اخبار رسیده به پایگاه 598، جلسه سخنرانی محسن رضایی(دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام) شب گذشته در مسجد امام صادق مشهد برگزار گردید.



لازم به ذکر است که به دلیل عدم استقبال مردم مشهد از این سخنرانی محسن رضایی 15 دقیقه بیشتر به ایراد سخنرانی نپرداختند.

شعارهای ضد حکومتی در مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی: «مبارک بن علی نوبت سید علی» + 2 فیلم

شعارهای ضد حکومتی در مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی: «مبارک بن علی نوبت سید علی» + 2 فیلم


مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی، اسطوره فوتبال ایران، تحت شرایط شدید امنیتی و برگزار گردید و با شعارهایی نظیر، "مبارک بن علی نوبت سید علی، " یا حسین میرحسین"، "میرحسین، کروبی آزاد باید گردد " "نیروی انتظامی خجالت خجالت "،" زندانی سیاسی آزاد باید گردد" و همچنین "سرود یاردبستانی" همراه گردید.



به گزارش دانشجونیوز، این مراسم عزاداری که با حضور مهندس صفایی فراهانی، رییس پیشین فدراسیون فوتبال، فعال سیاسی، حامی میرحسین موسوی در انتخابات و محکوم به شش سال حبس، برگزار شده بود در دقایقی نیز تبدیل به صحنه اعتراض مردم به نیروی انتظامی و همچنین با شعارهایی در حمایت از زندانیان سیاسی همراه شد.



بر اساس این گزارش، در روزهای گذشته نیز بارها مردم و هواداران ناصر حجازی با تجمع در مقابل بیمارستان و منزل این اسطوره فوتبال شعارهایی در اعتراض به فدراسیون فوتبال دولتی ایران سردادند.



مراسم تشییع پیکر اسطوره فوتبال ایران ناصر حجازی صبح امروز در حالی در ورزشگاه آزادی آغاز شد که خیل عظیمی از مردم ساعت ها زودتر از موعد برگزاری در ورزشگاه حاضر شده و در کنار خانواده حجازی و چهره های شناخته شده عرصه ورزش ایران به عزاداری پرداختند.



همچنین وبسایت تحول سبز، نزدیک به میرحسین موسوی، و همچنین تارنمای کانون حمایت از زندانیان و جانباختگان، از سردادن شعارهایی نظیر، "یا حسین میرحسین"، “اسطوره مردمی صفایی، حجازی” نیز خبر داده است.



حضور مهندس صفایی فراهانی چهره مردمی و فعال سیاسی و نماینده مجلس ششم که در جریان حوادث پس از انتخابات به جهت حمایت از مهندس موسوی و شیخ مهدی کروبی بارها بازداشت و به شش سال حبس نیز محکوم شده است، سبب شد تا جمعیت حاضر در مراسم در بین شعارهای تسلیت خود به خانواده حجازی شعارهایی همچون “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” و “اسطوره مردمی صفایی، حجازی” سَر دهند.



به گزارش منابع خبری موثق حاضرین در ورزشگاه برای لحظاتی نیز شعار یا”حسین میر حسین” نیز از سوی حاضرین در ورزشگاه سَر داده شده است. همچنین جمعیت حاضر برای لحظاتی نیز سرود یار دبستانی را زمزمه کرده اند.



بر اساس اعلام خبرگزاری های داخلی، در حالی که قرار بود طبق برنامه اعلام شده مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی ساعت ۸:۳۰ صبح در ورزشگاه آزادی برگزار شود، نزدیک به سه هزار نفر از دوست‌داران وی از ساعت ۷ صبح در بخش‌های مختلف ورزش‌گاه حاضر شدند.



خبرگزاری دولتی مهر نیز یادآور شده است که از ورود هزاران هوادار این اسطوره فوتبال به مراسم تدفین وی ممانعت بعمل آمده و بسیاری از مردمی که برای حضور در مراسم خاکسپاری وی به بهشت زهرا آمده‌اند پشت درهایی که برای کنترل جمعیت تعبیه شده مانده‌اند و اجازه ورود به آنها داده نمی‌شود.



ناصر حجازی متولد 23 آذر 1328 در شهر تهران است. او دروازه بان اول تیم ملی فوتبال ایران در دهه پنجاه بود و دو عنوان قهرمانی در جام ملت های آسیا، یک عنوان قهرمانی در بازی های آسیایی و شرکت در المپیک و جام جهانی فوتبال را در کارنامه دارد. او همچنین به همراه تیم تاج قهرمانی در جام تخت جمشید و جام باشگاه های آسیا را تجربه کرده است. حجازی در دوران مربیگری نیز تیم استقلال تهران را به نایب قهرمانی جام باشگاه های آسیا و قهرمانی لیگ آزادگان رساند. فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال در انتخاب برترین های قرن بیستم، ناصر حجازی را دومین دروازه بان برتر قاره آسیا و چهل و یکمین دروازه بان شایسته جهان معرفی کرده است



ناصر حجازی در آخرین روزهای فروردین گفته بود: «به من می‌گویند عصبانی نشوم، مگر بی‌غیرتم وقتی درد و مشکلات مردم را به چشم می‌بینم، با بی‌تفاوتی از کنار آن بگذرم. آمده‌اند و یارانه‌ها را قالب کرده‌اند. زندگی مردم بهتر نشده که بدتر هم شده است. خدمت به مردم یعنی فراهم کردن رفاه و آسایش آنها، اما متاسفانه شاهد نداری و سختی زندگی مردم هستیم. دولت می‌گوید ۴۰ هزار تومان در ماه به مردم کمک می‌کنیم، مگر مردم گدا هستند؟



رجا نیوز بعد از این سخنان در گزارشی تند به وی هشدار داده بود که "پای خود را از گلیمش دراز تر نکند".



لازم به ذکر است در حالی انتقاد رجا نیوز نسبت به برنامه شب گذشته نود منتشر شد که بیش از ۴ میلیون نفر به یاد او عدد ۱ را در قالب پیامک برای برنامه نود فرستادند.



دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال پس از برگزاری مراسم تشییع پیکرش در ورزشگاه آزادی و آخرین حضورش درون چارچوب فلزی دروازه، پیش از ظهر امروز در میان حزن و اندوه بیش از ۱۵ هزار تشییع کننده در قطعه نام آوران به خاک سپرده شد.




عکس / مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی در استادیوم آزادی






حاشیه هایی از خاکسپاری ناصر حجازی

حاشیه هایی از خاکسپاری ناصر حجازی


مردم بهشت زهرا را ترک نمی‌کنند



خبر آنلاین : با وجود اینکه دقایقی پیش پیکر ناصر حجازی برای همیشه به خاک سپرده شد اما هواداران به ناصر حجازی قطعه نام آوران بهشت زهرا را ترک نمی‌کنند.

آنها که بیشتر هوداران تیم آبی‌پوش پایتخت هستند در دسته‌هایی جداگانه برای ناصر حجازی شعار می‌دهند.



حضور صفایی فراهانی در مراسم تشییع حجازی



آفتاب: مراسم تشییع پیکر اسطوره فوتبال ایران ناصر حجازی صبح امروز در حالی در ورزشگاه آزادی آغاز شد که خیل عظیمی از مردم در ورزشگاه حاضر شده و در کنار خانواده حجازی و چهره‌های شناخته شده عرصه ورزش ایران به عزاداری پرداختند.

حضور مهندس صفایی‌فراهانی، فعال سیاسی و نماینده مجلس ششم که در جریان حوادث پس از انتخابات بازداشت و به شش سال حبس نیز محکوم شده است، با حاشیه‌های خاصی همراه شد.



قلعه‌نویی تنها غایب مراسم تشییع جنازه ناصر حجازی بود.



بیشتر چهره‌های سرشناس ورزش ،از کوچک و بزرگ گرفته امروز در مراسم تشییع جنازه حجازی شرکت کردند. این اتفاق در حالی افتاده است که ا این لحظه هنوز امیر قلعه نویی در بین حاضرین دیده نشده است.

احتمالا به دلیل اینکه تیم او دیشب در لیگ قهرمانان آسیا بازی داشته است او برای حضور در تهران با مشکل مواجه شده است.



هواداران ناصر حجازی امروز در ورزشگاه شعارهای زیاد را سر دادند



به گزارش خبرآنلاین، آنها که بیشترشان لباس و پرچم های آبی به همراه داشتند بارها گفتند: «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، ایرانی با غیرت صاحب عزاست امروز»

اسطوره واقعی، همینه همینه، ناصر خان حجازی و... از دیگر شعارهای هواداران حجازی بود.



اشک‌های فردوسی‌پور به خاطر حجازی؛ وقتی بزرگان را از دست می‌دهیم به یاد آنها می‌افتیم



آفتاب: عادل فردوسی‌پور گفت: « ناصر حجازی شخصیتی کاریزماتیک و خاص داشت.» فردوسی‌پور این را گفت و ادامه داد: «جمعیت بسیار زیادی برای بدرقه ناصر حجازی به ورزشگاه آزادی آمده‌اند که همه آنها مشکی‌پوش هستند. به نظر من حیف بود و حجازی زود از میان ما رفت.»

فردوسی‌پور با بیان این که پس از اینکه بزرگان را از دست می‌دهیم به یاد آنها می‌افتیم، گفت: «ما استاد چنین کارهایی هستیم، وقتی کسی مرحوم می‌شود برای ما عزیز می‌شود، باید زمانی که آنها زنده هستند قدرشان را بدانیم. امیدوار هستم که این مسأله درسی برای ما بشود. ناصر حجازی شخصیت کاریزماتیک و خاص داشت و این به دلیل خصوصیات فردی او بود. خصوصیات فردی او باعث شد که به چنین جایگاهی برسد.فکر می‌کنم نیازی به گفتن نباشد که حجازی چقدر محبوب بود. حضور این همه آدم که از فاصله‌های دور خود را به ورزشگاه آزادی رسانده‌اند و این همه شور و شوق نشان دهنده محبوبیت بالا و جایگاه حجازی در میان مردم است.»

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کردید که در برنامه این هفته 90 حدود 5 میلیون نفر برای ناصر حجازی پیامک بفرستند، با چشمانی اشکبار گفت: «بله، فکرش را می‌کردم.»

وزیر اطلاعات: اعترافات جاسوسان آمریکایی دستگیر شده پخش خواهد شد

وزیر اطلاعات: اعترافات جاسوسان آمریکایی دستگیر شده پخش خواهد شد


*معامله پایاپای؛ نفت ایران در برابر اورانیوم زیمبابوه

وزیر اطلاعات: اعترافات جاسوسان آمریکایی دستگیر شده پخش خواهد شد



با گذشت چند روز پس از آنکه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی مدعی "کشف و دستگیری شبکه جاسوسی آمریکا" شد، وزیر اطلاعات اعلام كرد: بزودی بخشی از اعترافات جاسوسانی كه اخیرا دستگیر شده اند پخش خواهد شد و وضعیت آنها روشن می‌شود.

به گزارش ایرنا، حیدر مصلحی روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه، در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: عوامل دستگیر شده بدنبال انجام خرابكاری‌هایی در زمینه‌های هسته ای، گاز و نفت، وزارت نیرو و نیز بدنبال به دست آوردن مجموعه های نرم افزاری دستگاه های مختلف ما بوده اند.

مصلحی بدون اشاره به زمان دقیق پخش اعترافات جاسوسان دستگیر شده مدعی شد: آنها بدنبال خرابكاری بودند و چون در جریان فتنه سبز به نتیجه ای نرسیدند و با هوشیاری و مقاومت مردم و مسوولان كشور مواجه شدند، به سمت انجام اقدامات خرابكارانه روی آوردند.



معامله پایاپای؛ نفت ایران در برابر اورانیوم زیمبابوه



رادیو فردا : روزنامه وال استريت ژورنال در شماره روز سه شنبه خود در مقاله ای به قلم ایلان برمن، معاون شورای غير دولتی سياست خارجی آمريکا، نوشته است: مقامات در حراره، پايتخت زيمبابوه تاييد کرده اند که دولت رابرت موگابه در حال نهايی کردن معامله با تهران است.

در اين معامله، زيمبابوه به ايران اورانيوم می دهد و ايران در عوض به اين کشور نفت خواهد فروخت.

هر دو کشور تحريمند. رابرت موگابه به دليل نقض حقوق بشر، چهره ای مخدوش در دنيای امروز دارد. او خود به صراحت، بارها تحريم ها را ناعادلانه خوانده و دستکم در يک مورد به طور مستقيم، به تحريم های ايران نيز اشاره کرده است.

رئيس جمهور زيمبابوه که از ابتدای استقلال اين کشور تا به امروز در قدرت است در آوريل سال گذشته ميلادی و همزمان با سفر احمدی نژاد به کشورش، به صراحت از برنامه هسته ای ايران نيز دفاع کرد.