Wednesday, May 25, 2011

شعارهای ضد حکومتی در مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی: «مبارک بن علی نوبت سید علی» + 2 فیلم

شعارهای ضد حکومتی در مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی: «مبارک بن علی نوبت سید علی» + 2 فیلم


مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی، اسطوره فوتبال ایران، تحت شرایط شدید امنیتی و برگزار گردید و با شعارهایی نظیر، "مبارک بن علی نوبت سید علی، " یا حسین میرحسین"، "میرحسین، کروبی آزاد باید گردد " "نیروی انتظامی خجالت خجالت "،" زندانی سیاسی آزاد باید گردد" و همچنین "سرود یاردبستانی" همراه گردید.



به گزارش دانشجونیوز، این مراسم عزاداری که با حضور مهندس صفایی فراهانی، رییس پیشین فدراسیون فوتبال، فعال سیاسی، حامی میرحسین موسوی در انتخابات و محکوم به شش سال حبس، برگزار شده بود در دقایقی نیز تبدیل به صحنه اعتراض مردم به نیروی انتظامی و همچنین با شعارهایی در حمایت از زندانیان سیاسی همراه شد.



بر اساس این گزارش، در روزهای گذشته نیز بارها مردم و هواداران ناصر حجازی با تجمع در مقابل بیمارستان و منزل این اسطوره فوتبال شعارهایی در اعتراض به فدراسیون فوتبال دولتی ایران سردادند.



مراسم تشییع پیکر اسطوره فوتبال ایران ناصر حجازی صبح امروز در حالی در ورزشگاه آزادی آغاز شد که خیل عظیمی از مردم ساعت ها زودتر از موعد برگزاری در ورزشگاه حاضر شده و در کنار خانواده حجازی و چهره های شناخته شده عرصه ورزش ایران به عزاداری پرداختند.



همچنین وبسایت تحول سبز، نزدیک به میرحسین موسوی، و همچنین تارنمای کانون حمایت از زندانیان و جانباختگان، از سردادن شعارهایی نظیر، "یا حسین میرحسین"، “اسطوره مردمی صفایی، حجازی” نیز خبر داده است.



حضور مهندس صفایی فراهانی چهره مردمی و فعال سیاسی و نماینده مجلس ششم که در جریان حوادث پس از انتخابات به جهت حمایت از مهندس موسوی و شیخ مهدی کروبی بارها بازداشت و به شش سال حبس نیز محکوم شده است، سبب شد تا جمعیت حاضر در مراسم در بین شعارهای تسلیت خود به خانواده حجازی شعارهایی همچون “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” و “اسطوره مردمی صفایی، حجازی” سَر دهند.



به گزارش منابع خبری موثق حاضرین در ورزشگاه برای لحظاتی نیز شعار یا”حسین میر حسین” نیز از سوی حاضرین در ورزشگاه سَر داده شده است. همچنین جمعیت حاضر برای لحظاتی نیز سرود یار دبستانی را زمزمه کرده اند.



بر اساس اعلام خبرگزاری های داخلی، در حالی که قرار بود طبق برنامه اعلام شده مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی ساعت ۸:۳۰ صبح در ورزشگاه آزادی برگزار شود، نزدیک به سه هزار نفر از دوست‌داران وی از ساعت ۷ صبح در بخش‌های مختلف ورزش‌گاه حاضر شدند.



خبرگزاری دولتی مهر نیز یادآور شده است که از ورود هزاران هوادار این اسطوره فوتبال به مراسم تدفین وی ممانعت بعمل آمده و بسیاری از مردمی که برای حضور در مراسم خاکسپاری وی به بهشت زهرا آمده‌اند پشت درهایی که برای کنترل جمعیت تعبیه شده مانده‌اند و اجازه ورود به آنها داده نمی‌شود.



ناصر حجازی متولد 23 آذر 1328 در شهر تهران است. او دروازه بان اول تیم ملی فوتبال ایران در دهه پنجاه بود و دو عنوان قهرمانی در جام ملت های آسیا، یک عنوان قهرمانی در بازی های آسیایی و شرکت در المپیک و جام جهانی فوتبال را در کارنامه دارد. او همچنین به همراه تیم تاج قهرمانی در جام تخت جمشید و جام باشگاه های آسیا را تجربه کرده است. حجازی در دوران مربیگری نیز تیم استقلال تهران را به نایب قهرمانی جام باشگاه های آسیا و قهرمانی لیگ آزادگان رساند. فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال در انتخاب برترین های قرن بیستم، ناصر حجازی را دومین دروازه بان برتر قاره آسیا و چهل و یکمین دروازه بان شایسته جهان معرفی کرده است



ناصر حجازی در آخرین روزهای فروردین گفته بود: «به من می‌گویند عصبانی نشوم، مگر بی‌غیرتم وقتی درد و مشکلات مردم را به چشم می‌بینم، با بی‌تفاوتی از کنار آن بگذرم. آمده‌اند و یارانه‌ها را قالب کرده‌اند. زندگی مردم بهتر نشده که بدتر هم شده است. خدمت به مردم یعنی فراهم کردن رفاه و آسایش آنها، اما متاسفانه شاهد نداری و سختی زندگی مردم هستیم. دولت می‌گوید ۴۰ هزار تومان در ماه به مردم کمک می‌کنیم، مگر مردم گدا هستند؟



رجا نیوز بعد از این سخنان در گزارشی تند به وی هشدار داده بود که "پای خود را از گلیمش دراز تر نکند".



لازم به ذکر است در حالی انتقاد رجا نیوز نسبت به برنامه شب گذشته نود منتشر شد که بیش از ۴ میلیون نفر به یاد او عدد ۱ را در قالب پیامک برای برنامه نود فرستادند.



دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال پس از برگزاری مراسم تشییع پیکرش در ورزشگاه آزادی و آخرین حضورش درون چارچوب فلزی دروازه، پیش از ظهر امروز در میان حزن و اندوه بیش از ۱۵ هزار تشییع کننده در قطعه نام آوران به خاک سپرده شد.




No comments:

Post a Comment