Friday, August 19, 2011

«دست کم ۲۳ نفر در تظاهرات ضد دولتی روز جمعه سوريه کشته شدند» ( + 2 فیلم)

«دست کم ۲۳ نفر در تظاهرات ضد دولتی روز جمعه سوريه کشته شدند» ( + 2 فیلم)

رادیو فردا :  فعالان سوری می گويند، دهها هزار نفر پس از برگزاری نمازجمعه در شهر های مختلف سوريه دست به تظاهرات ضد دولتی زده اند و در جريان تيراندازی نيروهای امنيتی به سوی معترضان دست کم ۲۳  نفر کشته شدند.

اين در حالی است که بشار اسد، رییس جمهوری سوریه، روز پنجشنبه اعلام کرده بود سرکوب معترضان متوقف می شود.

گروه «رصد حقوق بشر سوريه» می گويد، درجريان تيراندازی نيروهای امنيتی سوريه به سوی تظاهرات اعتراضی در «درعا» دست کم ۱۵ نفر از جمله يک کودک يازده ساله کشته شدند.

طبق اين گزارش شش نفر در مرکز شهر «حمص» ، يک نفر «حراستا» و یک نفر دیگر در «دوما» در حومه دمشق کشته شده اند.

«رصد حقوق بشر سوريه» همچنين می گويد، روز جمعه نيروهای دولتی به سوی تظاهر کنندگان در مناطق غباغب، نخيل، الهراک و نوا  تیراندازی کردند و دست کم ۱۶ نفر را زخمی کردند.

طبق این گزارش، دهها هزار نفر پس از نماز جمعه در خيابان شهرهای مختلف سوريه دست به تظاهرات اعتراضی زده اند. بنابر گزارشها، بزرگترين تظاهرات ضد دولتی روز جمعه در شهر «حمص» برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «رصد حقوق بشر سوريه» همچنين گفته است در حدود ۲۰ هزار نفر در خيابان های «الخالديه» دست به تظاهرات ضد دولتی زده و خواهان کناره گيری بشار اسد از قدرت شده اند.

طبق اين گزارش تظاهرات ضد دولتی نيز در شهرهای لاذقيه، بنياس و ديرالزور برگزار شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل افراد حاضر در شهرهای کرد نشين قاميشلی و آمودا ، می گوید در این دو شهر تظاهرات ضد دولتی برگزار شده است.

اين گزارش اضافه کرده است روز جمعه همچنين تظاهرات اعتراضی در «حماه» و در حومه دمشق برگزار شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از فعالان سوری می گويد، نيروهای امنيتی در خیابان های شهر  لاذقيه مستقر شده بودند تا مانع برگزاری هرگونه تظاهرات اعتراضی شوند.

اين گزارش همچنين می افزايد، در دمشق، پايتخت سوريه، نيز نيروهای امنيتی برای جلوگيری از شکل گيری تظاهرات اعتراضی به سوی معترضان تيراندازی کرده و شماری را نيز بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اقدامات نيروهای امنيتی برای مقابله با تظاهرات روز جمعه، آزمونی برای وعده بشار اسد به دبيرکل سازمان ملل برای توقف کليه عمليات ارتش اين کشور عليه مناطق و جمعيت غيرنظامی است

لين پاسکو، معاون دبيرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به اعضای شورای امنيت سازمان ملل گفته بود که شمار کسانی که به دست نيروهای امنيتی در جريان اعتراضات در سوريه کشته شده اند از مرز دو هزار نفر گذشته است.


رادیو تونس: خانواده قذافی به ونزوئلا گریختند.

رادیو تونس: خانواده قذافی به ونزوئلا گریختند.
جرس: رادیو تونس: خانواده قذافی به ونزوئلا گریختند.


رادیو تونس گزارش داد یک هواپیمای ونزوئلایی برای خارج کردن اعضای خانواده معمر قذافی رهبر لیبی از جزیره جربه (Djerba ) در تونس ، در این جزیره فرود آمده است. خبرنگار رادیو تونس در مرز لیبی و تونس این خبر را مخابره کرده است.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از تونس، این خبرنگار به نقل از یک منبع انقلابی لیبی در بنغازی در شرق این کشور گفت اعضای خانواده قذافی به زودی تونس را به مقصد کاراکاس ترک می کنند. وی افزود: این اقدام آغاز پایان حکومت قذافی است.
خبرآنلاین به نقل از این منبع  افزوده است: با توجه به حملات شب گذشته سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به محل اقامت معمر قذافی رهبر لیبی، به احتمال قوی قذافی در طرابلس حضور ندارد.
 

رشد ۳ درصدی نرخ تورم در کمتر از ۴۸ ساعت

رشد ۳ درصدی نرخ تورم در کمتر از ۴۸ ساعت

دو روز پس از آنکه بانک مرکزی، نرخ  تورم تیرماه را 16.4 درصد اعلام کرد، مرکز آمار ایران به سکوت سه ماهه خود در ارائه آمار رسمی پایان داد و نرخ تورم در تیرماه را19.5 درصد اعلام کرد.
مرکز آمار که از دو ماه قبل به عنوان تنها مرجع قانونی اعلام آمارهای اقتصادی تعیین شده در حالی با اختلاف سه درصدی نرخ تورم تیرماه را اعلام کرده که دو روز قبل بهمنی مدعی شده بود نرخ تورم با وجود افزایش یک درصدی نسبت به خرداد ماه، سیر نزولی شتاب تورم را داشته است.
ادعایی که هم اکنون با آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران، نه تنها غیر واقعی تلقی شده بلکه دیگر وعده های بانک مرکزی را نیز زیر علامت سئوال برده است.
بهمنی گفته بود: "نرخ تورم در خردادماه 1.2 درصد افزایش یافته بود اما در تیرماه این نرخ کمتر از 1 درصد افزایش یافت و در حالی که مطابق پیش بینی ها باید به 16.6 درصد می رسید اما خوشبختانه نرخ تورم تیرماه 16.3 درصد رقم خورده است که 9 دهم درصد رشد کاهنده نسبت به خرداد ماه را نشان می دهد".
این درحالیست که بر اساس آمار روز گذشته، شتاب نرخ تورم نه تنها 1 درصد و نزولی نشده بلکه به بیش از ۳ درصد افزایش یافته و پیش بینی ها درباره انفجار تورمی در ماه های پیش رو را تقویت کرده است.
بنا به نوشته سایت الف، نرخ رسمی تورم تیرماه از زبان موسی الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان شده و علت این نحوه از انتشار آمار نرخ تورم نیز بنا به گفته وی به دلیل "تصور رئیس مرکز آمار ایران مبنی بر کفایت ارائه آمار به رئیس جمهور و نمایندگان" بوده است.
ثروتی درباره نرخ تورم و اختلاف آن با ادعای بانک مرکزی می گوید: "در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه با عادل آذر، رئیس مركز آمار، نرخ بيكاري حدود 13.5 درصد و تورم 12 ماهه منتهي به تير ماه 19.6 درصد اعلام شد، اما بانك مركزي نرخ تورم را 16.3 درصد محاسبه كرده كه به نظر مي‌رسد اختلاف در نحوه محاسبه اين شاخص است".
اما ادعای این نماینده مجلس مبنی بر "اختلاف در نحوه محاسبه" موجب نشد تا انتقادی از بانک مرکزی و رییس کل آن صورت نگیرد؛ سایت آینده، در گزارش اصلی خود با عنوان آقای رییس كل! می دانید چرا كسی حرف شما را باور نمی كند؟، این ارتباط  چنین نوشت:" برغم آنكه بانك مركزی پیش از این اعلام كرده بود دیگر متولی اعلام نرخ تورم نیست، محمود بهمنی با تاكتیكی حساب شده میان خبرنگاران رفت و اعلام كرد با وجود آنكه نرخ تورم در تیر ماه امسال نسبت به خرداد حدود یك درصد افزایش یافته است، اما سرعت افزایش نرخ تورم كاهش یافته است.با وجود این شگرد محمود بهمنی برای اعلام افزایش نرخ تورم، نمایندگان مجلس، مطبوعات و رسانه ها در عین آنكه اظهارات وی را زیر سئوال برده و از بالاتر بودن نرخ واقعی تورم نسبت به نرخ اعلامی سخن گفتند، اما همین نرخ تورم اعلام شده را نیز مغایر با وعده ها و پیش بینی های اعلام شده از سوی بانك مركزی ارزیابی كردند".
آینده افزوده است: "سال گذشته بانك مركزی پس از آغاز اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، تورم را پس از اجرای این طرح حدود 15 درصد پیش بینی كرد و امروز كه نرخ تورم 6 ماه پس از اجرای این طرح از 16 درصد گذشته و بر اساس همین روند تا آذر ماه و گذشت یك سال از آغاز اجرای هدفمندی یارانه مطابق با آمارهای بانك مركزی به 25 درصد می رسد.در واقع بانك مركزی با اعلام اینكه متوسط نرخ تورم در 12 ماه گذشته به بیش از 16 درصد رسیده و در تیر ماه حدود یك درصد نسبت به خرداد افزایش پیدا كرد، عملا اعلام كرده است افزایش قیمتها در تیرماه 1390 نسبت به ماه مشابه سال قبل حدود 26 درصد بوده است.طبیعی است در صورتی كه نرخ تورم همچنان در سطح 26 درصد باقی بماند، با گذشت هر ماه روند افزایش تورم كندتر شده تا به سطح 26 درصد برسد.بنابراین، این پیش بینی كه تا سال آینده تورم یك رقمی شود، دقیقا برخلاف آمار رسمی بانك مركزی است. چرا كه بنابر آمار بانك مركزی روند فعلی به گذشتن از مرز 20 درصد تورم در اواسط پاییز و تورم 25 درصدی تا انتهای سال می انجامد".
این سایت در پایان می نویسد: "مقایسه این پیش بینی با بخش دیگر اظهارات رییس كل بانك مركزی نیز جالب است. بهمنی در این بخش از اظهارات خود گفته است که بنابر پیش بینی بانك مركزی نرخ تورم در تیر ماه باید به بیش از سطح كنونی می رسید.در واقع بهمنی در یك جا برای سفیدنمایی اظهار داشته است، بنابر پیش بینی بانك مركزی تورم نقطه به نقطه تیر بیشتر از 26 درصد فعلی و مثلا حدود 30 درصد می شد و نشد و جای دیگری اظهار كرده است كه بنابر پیش بینی بانك مركزی تورم در سال آینده تك رقمی می گردد. بنابراین یا این دو حرف متناقض است و یا آنكه در عالم محاسبات رییس كل، تورم بیشتر از 20 درصد یا 30 درصد تك رقمی است! به نظر می رسد جناب رییس كل بانك مركزی باید در این نكته بیشتر تامل كند. چرا كه اعتبار آمار و پیش بینی های بانك مركزی روز به روز كاهش یافته و دیگر نه تنها منتقدان و كارشناسان مستقل، بلكه دستگاههای رسمی نظیر مجلس نیز در صحت این آمارها تردید دارند".
رئیس مرکز آمار ایران از رشد اقتصادی در سال 89 نیز گزارشی به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کرده اما موسی الرضا ثروتی، حاضر به ارائه آن به خبرنگاران نشده و گفته "مشابه نرخ رشد 88 است".
گفتنی اینکه نرخ رشد اقتصادی در ماه های اخیر  به یکی از جنجال برانگیزترین  موضوعات سیاسی کشور تبدیل شده است. در یکسو محمود احمدی نژاد است که پس از حمله به بانک مرکزی مدعی رشد اقتصادی 10 درصدی، یعنی دو درصد بیش از اقتصاد بزرگ چین شد و در سوی دیگر مرکز پژوهش های مجلس است که آن را بسیار کمتر و در حد ۳ درصد دانسته است. در این بین نیزآمارهای متفاوتی ارائه شده است. بانك مركزي در خرداد ماه و در همايش بانكي و ارزي از رشد اقتصادي 5،3درصدي سال 88 خبر داده بود و  وزير اقتصاد نيز رشد اقتصادي سال 89 را حدود 5 درصد اعلام كرده بود.
اکنون معلوم نیست گفته  ثروتی مبنی بر "مشابه نرخ رشد پارسال" به کدامیک از این ارقام اشاره دارد.

افزایش حمایت جمهوری اسلامی از سوریه

افزایش حمایت جمهوری اسلامی از سوریه

در حالی که واحدهای نظامی ارتش و دستگاه امنیتی سوریه کماکان به کشتار معترضان این کشور ادامه می دهند، حمایت مسئولان جمهوری اسلامی از دولت بشار اسد افزایش یافته است. این در شرایطی است که فشارهای جامعه جهانی و حتی کشورهای اسلامی بر حکومت سوریه برای پایان "قتل عام" مردم این کشور هم بیشتر شده است.
علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مصاحبه ای که روزنامه "اعتماد" در شماره دیروز خود منتشر کرد، گفت که جمهوری اسلامی نباید "تحت هیچ شرایطی" دست از حمایت از حکومت سوریه بردارد.
او سوریه را "محور مقاومت در برابر اسرائیل" و در کنار "گروه های حزب الله و فلسطینی" توصیف کرد و افزود که "سوریه مقاومت در خط اول جبهه است."
پیش از این نیز آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی که نشاندهنده اهمیت فوق العاده حکومت سوریه برای نظام جمهوری اسلامی و استراتژی تهران در قبال بحران سوریه بود، اعتراضات در این کشور را "حرکتی انحرافی" عنوان کرده بود.
او گفته بود که جمهوری اسلامی به این علت از اعتراضات در سوریه حمایت نمی کند اما چون اعتراضات در کشورهایی مانند بحرین در چارچوب "بیداری اسلامی" قرار دارد، ایران از آنها حمایت می کند.
رهبر جمهوری اسلامی در دیداری که روز مبعث سال جاری قمری با مسئولان نظام داشت، مدعی شبیه سازی برای حرکت مردمی سوریه شده و افزوده بود: "آمریكایی ها با تلاش برای شبیه سازی حوادث مصر، تونس، یمن و لیبی، در سوریه، سعی می كنند این كشور را كه در خط مقاومت قرار دارد دچار مشكل كنند اما ماهیت حوادث سوریه با ماهیت حوادث دیگر كشورهای منطقه متفاوت است."
به گفته او "جوهره بیداری اسلامی در كشورهای منطقه، حركت ضدصهیونیستی و ضد امریكایی است اما در حوادث سوریه، دست امریكا و اسرائیل آشكار است و منطق و معیار ما ملت ایران این است كه هرجا به نفع امریكا و صهیونیسم شعار داده شود حركت، انحرافی است."

حمله به مردم با تانک و کشتی‌ جنگی
اعلام حمایت از دولت بشار اسد در سوریه توسط مقامات جمهوری اسلامی به علت حمایت آن از فلسطین و ایستادگی در برابر اسرائیل و آمریکا در حالی است که در جریان سرکوب روزهای اخیر در بندر لاذقیه سوریه، واحدهای ارتش این کشور یک اردوگاه آوارگان فلسطینی را نیز بمباران کردند.
سازمان ملل متحد روز گذشته اعلام کرد که هزاران پناهنده فلسطینی از اردوگاه بندر لاذقیه که زیر گلوله باران نیروهای حکومتی سوریه است، گریخته اند.
یک سخنگوی آژانس امدادرسانی سازمان ملل متحد در این خصوص به بی بی سی گفت که بیش از ۵ هزار نفر از ۱۰ هزار پناهنده این اردوگاه در حال فرار هستند.
او افزود که دستکم چهار نفر بر اثر این حملات کشته شده اند.
مناطق مسکونی و شهری بندر لاذقیه از چهار روز پیش شاهد یکی از سنگین ترین حملات و بمباران های واحدهای رزمی ارتش سوریه بوده است. در جریان این حملات ده ها نفر کشته و تعداد بسیار بیتشری زخمی شده اند.
بر اساس گزارش های منتشر شده در رسانه های بین المللی، ارتش سوریه برای حمله به بندر لاذقیه از تانک های سنگین و قایق های جنگی مجهز به توپ استفاده کرده است.
آتشبار سنگين روی شهر لاذقيه که از شنبه شروع شده کماکان ادامه دارد. يک شاهد عينی روز دوشنبه با نام مستعار به خبرگزاری رويترز گفت: "ماموران نظامی هر جنبنده ای که می بينند، به رگبار می بندند و نيروهای دريايی هم از راه دور به مناطق تجمع احتمالی مردم شليک می کنند."

جمهوری اسلامی: اعتراضات پایگاه مردمی ندارد
دولت سوریه این مسائل را رد می کند و می گوید مشغول مبارزه با "تروریست های مسلح" است. بشار اسد می گوید کشورش در مسیر "اصلاحات دموکراتیک" قرار دارد؛نکته ای که در سخنان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز تکرار شد.
بروجردی در ادامه مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: "درباره سوریه هم ما مدارکی داریم که دارد به مردم معترض سوری سلاح می‌رسد؛ این اصلاً دیگر خوب نیست و جای دفاع از آنها را نمی‌گذارد."
او افزود: "تعداد زیادی از پلیس سوری با گلوله کشته شدند."
بروجردی سپس شرایط سوریه را به لیبی تشبیه کرد و گفت که در این کشور نیز "جنگ داخلی" در جریان است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به انتقاد خبرنگار روزنامه اعتماد که از او درباره درخواست مجلس برای اعزام هیات حقوق بشر به انگلستان و عدم درخواست برای اعزام هیاتی مشابه به سوریه پرسیده بود، گفت: "اگر بخواهیم به سوریه نیروی حقوق بشر بفرستیم باید به لیبی هم فرستاد. در سوریه یک نیروی مسلح در برابر نیروی امنیتی ایستاده است و به همین دلیل ماجرای سوریه و انگلیس فرق دارد؛ چون مردم انگلیس مسلح نشدند و با دست خالی اعتراض می‌کنند."
او افزود: "دبیرکل اتحادیه عرب در دیدار با ما گفتند با بشار اسد صحبت کرده‌اند و اسد پذیرفته فشار را روی مردم کم کند و اصلاحات را آغاز کند. ما هم مصاحبه کردیم که بهتر است بشار اسد هم اصلاحات را آغاز کند و هم حالت فوق‌العاده را لغو کند؛ آزادی زندانیان سیاسی سوری و تبدیل فضای سیاسی کشور از تک‌حزبی به چندحزبی همگی گام خوب بشار اسد است."
همچنین غضنفر رکن آبادی، سفیر جمهوری اسلامی در لبنان هم در مصاحبه با روزنامه "الجمهوریه" این کشور با بیان اینکه "تحولات سوریه از خارج مدیریت می شود"، افزود: "دست بردن به سلاح بهترین دلیل برای این است که اعتراضات سوریه، پایگاه مردمی نداشته و در این کشور حرکت انقلابی مردمی شکل نگرفته است."
او درباره موضع تهران در قبال تحولات سوریه اظهار کرد: "در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران موظف به حمایت از ملت های مستضعف هستیم که برای اصلاحات و آزادی تلاش می کنند. ما علیه خواسته های اصلاح طلبانه ملت های جهان نیستیم اما کسانی که خواهان اصلاحات هستند هرگز مشابه آنچه در سوریه رخ داد دست به سلاح نمی برند."
دولت آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی دیگر از کشورهای جهان تاکنون تحریم های گسترده ای را علیه بشار اسد و مقامات ارشد دولت و حزب حاکم بعث اعمال کرده اند.
در عین حال تاکنون برخی مقام های ارشد سپاه پاسداران و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به خصوص فرماندهان ارشد نیروی قدس (شاخه عملیات خارجی سپاه) نیز به علت مشارکت در سرکوب خونبار مردم سوریه مورد تحریم جامعه جهانی قرار گرفته اند.
ویدئوها و تصاویر زیادی در شبکه های اجتماعی و سایت های اینترنتی از شعارهای معترضان سوری علیه رهبران جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان و نیز آتش زدن پرچم جمهوری اسلامی به علت حمایت از حکومت اسد مشاهده می شود.

افزایش هشدارهای جهانی به اسد
اعتراضات در سوریه علیه حکومت موروثی خانواده اسد و نظام تک حزبی این کشور به رهبری حزب بعث از شش ماه پیش آغاز شده است. این اعتراضات خونبار ترین وقایع یک سال گذشته در کشورهای عربی و آفریقایی بوده  که در جریان آنها حداقل دو هزار نفر کشته و ده ها هزار نفر زخمی و ناپدید شده اند.
با وجود این سرکوب گسترده، معترضان سوری تاکید می کنند که تا برکناری بشار اسد از ادامه تظاهرات دست نمی کشند. دمشق، حلب، حما، لاذقیه، دیرالزور و بسیاری از شهرهای دیگر سوریه محل این اعتراضات بوده است.
همچنین خبرگزاری رویترز روز گذشته گزارش داد که دمشق پایتخت سوریه روز دوشنبه هم صحنه تظاهرات بوده که با سرکوب شدید نیروهای نظامی و امنیتی روبرو شده است.
از سوی دیگر، دولت ترکیه نیز بار دیگر به دمشق هشدار داده که در اولین فرصت، عملیات نظامی علیه شهروندان سوریه را متوقف کند.
ترکیه به سوریه هشدار داده است که عملیات نظامی علیه معترضان باید "به سرعت و بدون هیچ شرطی" متوقف شود.
احمد داوداوغلو، وزیر خارجه ترکیه بدون آنکه توضیح بیشتری بدهد گفته اگر این عملیات پایان نیابد، دیگر چیزی برای گام های بعدی باقی نمی ماند.
آنکارا که متحد سابق دمشق است از این سرکوبها ناخرسند است.
تاکنون عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای عربی و اسلامی نیز سفیر خود را از دمشق فرا خوانده اند.
ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی در بیانیه ای اعلام کرد که خشونت به کار گرفته شده در سوریه، "غیرقابل پذیرش" است.
بیانیه ملک عبدالله چند ساعت پس از صادر شدن نخستین بیانیه شدید اللحن اتحادیه عرب در سرزنش حکومت سوریه منتشر شد.
بر اساس بیانیه پادشاه عربستان سعودی، این کشور "خواهان توقف ماشین کشتار (در سوریه) است."
ملک عبدالله همچنین ازحکومت سوریه خواسته است پیش از آنکه دیر شود، به رفتاری خردمندانه روی بیاورد.
یست و دو کشور عضو اتحادیه عرب روز یکشنبه با موضع گیری شدید در برابر اوضاع سوریه، از دولت این کشورخواستند فورا به سرکوب معترضان که خواستار اصلاحات هستند، خاتمه دهد.
همچنین باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه درباره اوضاع سوریه با رهبران بریتانیا و عربستان سعودی گفتگو کرد.
بنا بر بیانیه کاخ سفید، باراک اوباما و دیوید کامرون بر "لزوم توقف فوری تمام خونریزی ها و خشونت ها علیه مردم سوریه" تاکید کرده‌اند.
کاخ سفید همچنین می‌گوید ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی، نیز در گفتگوی تلفنی روز شنبه با باراک اوباما بر سر اینکه "عملیات خشونت وحشیانه رژیم سوریه علیه مردم باید فورا متوقف شود" توافق کرده‌ است.

خشم و فعان آخوندهای حکومت نیمه طالبانی از انتشار "خاتون"

خشم و فعان آخوندهای حکومت نیمه طالبانی از انتشار "خاتون"
واکنش آیت‌الله صافی گلپایگانی : قوه قضاییه این افراد را تعزیر کند


آیت‌الله صافی گلپایگانی در واکنش به انتشار ویژه نامه خاتون تصریح کرد: باید قوه قضائیه این افراد را تعزیر کند تا برای کسانی که قصد تعرض به مقدسات را دارند درس باشد. این آقایان نمی‌دانند که مملکت صاحب دارد، در این شب‌های قدر از خدا بخواهید که خداوند اینها را هدایت کند و اگر قابل هدایت نیستند به جزای اعمال خود برساند.

 خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، عصر روز گذشته در مشهد در دیدار جمعی از اساتید و طلاب مدرسه خاتم الاوصیاء (عج) تهران، مطالب مهمی را پیرامون فضیلت ماه مبارک رمضان، فلسفه‌ دعا و نیایش، ضرورت بهره‌بردن از آثار و برکات این ماه بزرگ و همچنین اهانت بعضی از سست عقیده‌ها و روشنفکران تصنّعی به مقدسات اسلامی بیان کرد.

چرا دادستانی و قوه‌ قضائیه به وظیفه اصلی خود عمل نمی‌کنند؟

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه همه مسئولند و باید از دین در مقابل این هجمه‌ها دفاع کنند، ادامه داد: چه شده است که عده‌ای در این زمان به خود جرأت می‌دهند این چنین به مقدسات مذهب توهین کنند؟ چرا دادستانی و قوه‌ قضائیه به وظیفه اصلی خود عمل نمی‌کنند؟ چرا باید بنام روشنفکری همه مقدسات اسلام را زیر سوال برد؟ این اشخاص از کجا پیدا شدند که این چنین به احکام الهی حمله می‌کنند و هر روز درصدد تغییر هویت اسلامی جامعه هستند؟

وی با بیان اینکه این اشخاص قلب مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را آزردند، افزود: باید قوه قضائیه این افراد را تعزیر کند تا برای کسانی که قصد تعرض به مقدسات را دارند درس باشد. این آقایان نمی‌دانند که مملکت صاحب دارد و اینجا مملکتِ امام زمان علیه السلام و مملکتِ هزاران شهید انقلاب اسلامی است. در این شب‌های قدر از خدا بخواهید که خداوند اینها را هدایت کند و اگر قابل هدایت نیستند به جزای اعمال خود برساند.

حجاب و چادر برای زن افتخار است

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه حجاب و چادر برای زن افتخار است و کرامت و شخصیت واقعی زن در حفظ حجاب، عفاف و عدم اختلاط زن و مرد است گفت: مردم مسلمان ایران هرگز فریب این اشخاص را نمی‌خورند و با هوشیاری و بیداری و با امر به معروف و نهی از منکر از دستورات شرع مقدس اسلام و آرمان‌های مقدس نظام اسلامی دفاع می‌کنند.

امام جمعه مشهد : چادر مشکی در محضر پیامبر انتخاب و تأیید شده است نه پادشاه قاجار! / دست اندرکاران خاتون باید محاکمه شوند

امام جمعه مشهد : چادر مشکی در محضر پیامبر انتخاب و تأیید شده است نه پادشاه قاجار!  / دست اندرکاران خاتون باید محاکمه شوند

رسا (خبرگزاری حوزه علمیه) :   سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به انتشار نشریه خاتون و زیرسؤال بردن حجاب اسلامی اظهار داشت: اینکه تاریخ مصاحبه های این نشریه مربوط به یک سال گذشته است نشان می دهد این یک توطئه و برنامه از پیش طراحی شده از سوی همان جریان انحرافی است که چون دیدند دیگر در میان مردم متدین جایگاهی ندارند تلاش می کنند از جریانات لائیک و بی‌بندو‌بار یارگیری کنند.

وی افزود: منتشرکنندگان این نشریه به جنگ حجاب و قرآن آمدند، غافل از این‌که مردم  ( منطور خود وی و سرکوبگران مردم است) ما متوجه و بیدارند.

علم الهدی خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون مسأله حجاب همواره برای ما مساله ای اساسی و اسلامی بوده است اما متاسفانه عده ای به بهانه کار فرهنگی از این عرصه سوء استفاده می کنند. برای براندازی حجاب کاری بالاتر از این می شود کرد که روزنامه ای دولتی به اسم کار فرهنگی، ضمیمه ای رایگان در 285 صفحه با کاغذ گلاسه رنگی و در تیراژ بالا از بودجه بیت المال مردم منتشر و به مقدسات مردم توهین کند؟

چادر مشکی در محضر پیامبر انتخاب و تأیید شده است نه پادشاه قاجار

امام جمعه مشهد با اشاره به توصیه رهبر   مبنی بر تبیین این رویداد ابراز داشت: در مصاحبه ای در این نشریه ادعا شده که چادر مشکی از زمان ناصرالدین شاه و مجالس عیاشی وی در فرانسه وارد ایران شده است در حالی که قرآن کریم 1400 سال پیش فرمود «یا ایها النبی قل لازواجک و بناتک و نساء المومنین یدنین علیهن من جلابیبهن..»، جلابیب یا پوشش سراسری، همان عبای عربی و چادر ایرانی است.

علم الهدی ادامه داد: در المیزان( جه منبع معتبری!) به سند معتبر از ام سلمه نقل شده است که پس از نزول این آیه زنان انصار با پوشش سراسری مشکی در بیرون ظاهر شدند و پیامبر آن را تأیید کردند یعنی رنگ سیاه در محضر ایشان انتخاب شد، حال مصاحبه شونده این ویژه نامه، آیه قرآن و سنت پیامبر(ص) را به ناصرالدین شاه جنایتکار و فرهنگی بازی او نسبت می دهد.

وی با طرح این سوال که آیا توهین به قرآن و پیامبر مصداق کار فرهنگی است، یادآور شد: در این جریان، مهم‌تر از مساله هتک حرمت چادر و حجاب اسلامی، توهین به قرآن و سنت پیامبر مطرح است آن هم در نشریه ای که ادعای کار فرهنگی در خصوص حجاب دارد و وابسته به دولت است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که حاکمیت قرآن در این سرزمین برداشته نخواهد شد تا روزی که به دست صاحبش امام زمان  برسد (خواب آنرا ببینید) ، تأکید کرد: دادگاه مطبوعات نه به عنوان توهین به حجاب که بلکه به خاطر توهین به قرآن باید دست اندرکاران این نشریه را محاکمه کند. از سوی دیگر باید مشخص شود هیئت نظارت بر مطبوعات چگونه مجوز انتشار چنین ویژه نامه ای را صادر کرده و تنها به یک تذکر اکتفا می کند؟ این با مسلمانی اعضای آن سازگار نیست.

دست اندرکاران خاتون در دادگاه کارمندان دولت نیز محاکمه شوند

وی گفت: منتشرکنندگان این نشریه افزون بر دادگاه مطبوعات باید در دادگاه کارمندان دولت نیز به خاطر صرف بیت المال مسلمین در چاپ نشریه ای بر ضد قرآن پاسخگو باشند و قوه قضائیه می بایست به این امر رسیدگی کند.

علم الهدی با اشاره به فسادی که در عکس ها، کاریکاتورها و مطالب خاتون وجود دارد، افزود: این ها همان شگردهایی است که در فتنه 88 نیز به کار بستند ولی با این همه ورشکسته سیاسی شدند و از مردم تودهنی خوردند اما عبرت نگرفته و امروز باز هم ادامه می دهند و مردم دست پروده امام راحل(ه) و رهبر معظم انقلاب در رشد سیاسی را خواب رفته فرض کرده اند.

مادر حسین رونقی: گفتند اگر مصاحبه کنی دخترانت را هم می بریم/ من با این تهدیدها از حقوق پسرم نمی گذرم

مادر حسین رونقی: گفتند اگر مصاحبه کنی دخترانت را هم می بریم/ من با این تهدیدها از حقوق پسرم نمی گذرم
مادر حسین رونقی: گفتند اگر مصاحبه کنی دخترانت را هم می بریم/ من با این تهدیدها از حقوق پسرم نمی گذرمکلمه-زهرا صدر: قرار بود با پدر حسین رونقی صحبت کنم. مادرش عذر خواهی کرده بود که به خاطر روزه و فشار این روزها توان سخن گفتن ندارد. اما وسط مصاحبه، پدر نگران و زیر بار فشار، حالش بد شد و مادر با همان شرایط تلخ مصاحبه را ادامه داد.برای یک خبرنگار کار ساده ای نیست در شرایطی که مادر از اشک های فروخورده اش زمان روحیه دادن به پسر می گوید، سکوت کرده و فقط ضبط کند. و گاه سکوت همراه ترین همدردی هاست.مادر حسین رونقی از روزی که به ماموران التماس میکند اجازه دهند پسرش لباس هایش را در آن هوای سرد بپوشد و بعد ببرندش می گوید و از تهدیدهایی که “اگر مصاحبه کنی دیگر فرزندانت را نمی بینی” و از دادگاهی که بی قاضی و وکیل حکم صادر می شود.زلیخا موسوی، ساکن ملکان، هر هفته سفر ۱۲ ساعته اش را به امید دیدار پسر می آید و ۲۰ دقیقه بعد دوباره راهی شهرش می شود و هر بار نگران از اینکه چه خبری در راه است.خانم موسوی می گوید: بعد از دادگاه، حسین زنگ زد خیلی ناراحت بود، گفت من را تحت فشار گذاشتند و نگذاشتند حکم را بخوانم. گفت “من را زدند. به قاضی پیرعباسی گفتم او هم گفت خوب کاری کردند، خودم به آن ها گفتم شما را بزنند.”مادر حسین رونقی وبلاگ نویس زندانی در بند ۳۵۰ اوین در حالی از ضرب و شتم پسرش به دلیل نامه ای که به دادستان نوشته بود میگوید که مسئولان دولتی و حکومتی معتقدند ایران نه زندانی سیاسی دارد و نه شکنجه و کتک در دوره ی بازداشت.حسین رونقی ملکی، ۲۵ ساله، در ۲۲ آذرماه ۱۳۸۸ در شهر ملکان استان آذربایجان شرقی بازداشت و به گفته خانواده‌اش حدود ۳۰۰ روز در سلول‌های انفرادی بند دو الف زندان اوین به‌سر برد. این فعال حقوق بشر به ۱۵ سال زندان محکوم شد.
متن کامل مصاحبه ی کلمه را با پدر و سپس مادر حسین رونقی(بابک خرمدین) با هم می خوانیم:
آخرین خبری که از آقای رونقی دارید چیست؟
چند روز پیش به ما زنگ زدند و گفتند که ظاهرا حسین را به بیمارستان منتقل کرده اند، ما پیگیری کردیم اما جوابی نگرفتیم از زندان. از طریق بیمارستان طالقانی که پیگیر شدیم گفتند به صورت بیهوش به اورژانس آنجا برده بودند و بعد از چند ساعت که به هوش آمده بوده به زندان برش گردانده بودند.
آیا توضیح دادند که چرا بیهوش شده است؟
گویا بعد از نامه ای که حسین به دادستان نوشته بوده و از مشکلات و بیماری هایش گفته، آمدند و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند تا او بیهوش شده است. ما به مقامات نامه نوشتیم و تماس هم گرفتیم. ما پیگیری های قانونی را خواهیم کرد.
جوابی به نامه و تماس هایتان داده شده است؟
نه کسی جواب ما را نداد، تازه این ها برای پسر من پرونده سازی کرده اند. و گفتند اگر اطلاع رسانی کنی پسرت را نگه می داریم. من را هم تهدید کردند. حسین اتهامات آن ها را قبول ندارد و همه ی این فشار های برای این است که با آن ها همکاری کند.
تا به حال با دادستان هم ملاقات داشته اید؟
بله چند بار. مثلا سال گذشته روزنامه ی کیهان ادعاهای دروغینی درباره ی پسر من کرده بود که حسین میلیون ها دلار پول گرفته و من همان زمان به دادستانی رفتم و این ادعای واهی را به آن ها گفتم.
و جوابشان؟
اصلا خبر نداشتند حتی دادپرس پرونده که پرونده دستش بود از ادعاهای کیهان خبر نداشت و مطابق معمول هیچ جوابی به من ندادند. اما بعد از مدتی پسرم را بدون حضور قاضی و وکیل به دادگاه برده بودند و آقای ستارزاده مستقر شعبه ی ۲۶ را مجبور کرده بودند که حکم را امضا کند.
میدانید پرونده ی آقای رونقی کجاست؟
ظاهرا دست اطلاعات سپاه است.
در این زمان مادر حسین رونقی گوشی را گرفت و توضیح داد که حال پدرش بد شده و مساعد نیست برای ادامه ی مصاحبه. آن ها این روزها تحت فشار هستند و با عذر خواهی گفت که مصاحبه را وی ادامه میدهد.
در این دو سال عضو دیگری از خانواده هم به طور رسمی بازجویی یا احضار شده است؟
دو تا از پسرهایم را برده اند. اول پسر بزرگم را گرفتند. و میگفتند بگو برادرت کجاست؟ بعد هم آمدند حسین را از خانه بردند. بعد از دوسال هنوز موبایل و ساعت من دست آن هاست. به من گفتند حق نداری به کسی بگویی که بچه هایت را دستگیر کرده ایم. بازجو به من گفت اگر اطلاع رسانی کنی دیگر آن ها را نمیبینی. گفت بچه هایت را میکشیم، خاک بر سرشان شده است. من هم جواب دادم حق نداری این حرف ها را بزنی. من نمیترسم با این تهدیدها.
پسر بزرگتان را چقدر نگه داشتند؟
پسر بزرگم را در اوین خیلی کتک زدند و بعد از یک ماه با قرار وثیقه ۷۰ میلیون تومانی آزادش کردند. اما حسین ۱۳ ماه انفرادی بود.
با آن همه تهدید، برخورد نیروهای امنیتی بعد از اطلاع رسانی های شما چطور بود؟
روز دادگاه زنگ زدند به پدرش گفتند به همسرت بگو نیاید. اما من رفتم و آنها بیرونم کردند. قاضی خودش که آقای پیر عباس است، نبود. آقای ستاری را که مسئول دفتر او بود آوردند و انگشت حسین را زدند و بردندش. وقتی رفتم بالا گفت: خانم چرا نیامدید گفتم شما نگذاشتید من بیایم. گفت: به وکلیش زنگ زدیم او هم نیامد. به او گفتم دروغ می گویید، به وکیلش خبر ندادید وگرنه حتما می آمد.
با وکیلش تماس گرفتید؟
بله بیرون که آمدم با وکیلش حرف زدم. به او خبر نداده بودند. اما بعد از دادگاه، حسین دوباره زنگ زد خیلی ناراحت بود گفت من را تحت فشار گذاشتند و نگذاشتند حکم را بخوانم. صدای حسین را ضبط کردم. می توانم بگذارم تا صدایش را بشنوید گفت “من را زدند. به قاضی پیرعباسی گفتم او هم گفت خوب کاری کردند، خودم به آن ها گفتم شما را بزنند.” به خدا این ها خیلی بی رحمند.
پدر آقای رونقی از ماجرای چند روز پیش برایمان گفتند اما چون حالشان بد شد نتوانستند جزئیات را بگویند. برای مخاطبان ما دقیقتر می گویید که چطور خبر دار شدید که ایشان بیمارستان است؟
من هر وقت به ملاقات می روم و پسرم را می بینم خوشحالم. اما هفته ی قبل در راه بازگشت به من زنگ زدند که یکی از ماموران اطلاعات سپاه حسین را کتک زده. او هم بیهوش شده و بردندش بیمارستان. پریروز هم زنگ زدم گفتند خانم نگران نباش حالش خوب است و به زندان برگشته است حتی اجازه ندادند با او حرف بزنم. گفتم تو را به خدا بگذارید حسین زنگ بزند گفتند نمی شود.
فکر می کنید این فشارها به چه دلیل اعمال می شود؟
گویا از اطلاعات سپاه می گویند حسین عفو نامه بنویسد. حسین هم می گوید من کاری نکردم که عفو نامه بنویسم. در اصل مشکل اصلی با حسین به خاطر مطالب وبلاگش بوده است.
ایرادشان به مطالب وبلاگ ایشان چیست؟
حسین فعال حقوق بشر بود و یک وبلاگ داشت که به اسم بابک خرمدین هر روز در آن می نوشت. هنوز یادم نمی رود آن روز را که آمدند و بردندش. بچه خواب بود. حتی به او اجازه ندادند که لباس بپوشد. التماسشان کردم. پاهایشان را بوسیدم گفتم در این هوای سرد پسرم را اینطوری نبرید. اما کسی به حرف من توجهی نکرد.
سخنی با مسئولان دارید که از اینجا به آن ها بگویید؟
دادستان به من گفت پسرتان خیلی باهوش و عاقل است. من هم به او گفتم جای تاسف است که بچه های به قول خودتان باهوش و دانشجویان را انداختید در زندان و اوین را کرده اید دانشگاه.
ما هر هفته به دادستانی می رویم و نامه می دهیم و درخواست ملاقات حضوری و مرخصی می دهیم. تمام پزشکان تایید می کنند که حسین باید به مرخصی بیاید. دوبار عمل کرده. حتی به من گفتند هزینه های بیمارستان با خودتان است و من همه را پرداخت کردم پسرم است و جانش برایم مهم است.
در ایام بیمارستان هم خبر اعتصاب غذای ایشان آمد؟ چرا دست به این کار زدند؟
بار اول که عملش کردند سه تا مامور آنجا بودند که خیلی ما را اذیت کردند. حسین خیلی ناراحت بود دست و پایش را با زنجیر بسته بودند. او هم اعتصاب غذا کرد. من به او گفتم غصه نخور مادر همیشه این ظلم ها وجود داشته است. با امامان و بزرگان ما هم همین کارها را کردند. ما باید صبوری کنیم و تحمل داشته باشیم.
هر چند وقت یک بار به ملاقات می روید؟
من تقریبا هر هفته می روم تهران. البته روز اول ماه رمضان به حسین گفتم: به خاطر این ماه که روزه میگیرم نمی توانم هر هفته بیایم. توانش را ندارم. اما تا حالا ۲ بار در ماه رمضان هم رفتم. دلم نمی آید نروم.
بر اساس خبرها این هفته، مسئولان زندان، ملاقات کننده های کابینی را مورد آزار و اذیت قرار داده و گفتند با وسایلتان را نباید با خودتان بیاورید. شما که از شهرستان می روید می خواهید چه کار کنید؟
ما زود رفتیم و بقیه ی زندانی ها را ندیدم و در جریان درگیری های ان روز در سالن ملاقات قرار نگرفتیم ولی وقتی برگشت از ملاقات، گفتند دیگر وسیله تان را نمیتوانید بیاورید پدر حسین هم گفت ما نمی توانیم، از شهرستان می آییم و ۱۲ ساعت هم در راهیم. کیف و وسایلمان را کجا باید بگذاریم.
وضعیت روحی و جسمی آقای رونقی چطور است؟
مرتب داروی مسکن می خورد. خودشان می گویند و من برایش می خرم و می برم. اما درباره ی سلامتیش دروغ می گویند. من مادرم، می فهمم. ما مسلمانیم، من سیدم. مگر ما چه کرده ایم که با ما این رفتار را دارند؟ لااقل بگذارند پسرم به مرخصی بیاید. هنوز یک عمل جراحی دیگر مانده. اجازه دهند خودمان درمانش را پیگیری کنیم. اینجا هیچکس جوابگوی ما نیست.
شما زمان ملاقات چه برخوردی با او دارید؟ از او نخواسته اید عفو بنویسد و بیرون بیاید؟
بعد از سیزده ماه زنگ زد و گفت: مامان می دانی من کجا هستم؟ گفتم مادر نگران نباش، آنجا جای مردان بزرگ است. قوی باش و امیدت به خدا باشد. اشک هایم را نگه داشتم و به حسین دلداری دادم. گفت از برادرم بپرس من کجا هستم. یک جای تاریک توی یک زیرزمین. دلداریش دادم گفتم غصه نخور. خدای ما هم بزرگ است!
برای اینکه روحیه اش را نبازد گفتم، خیلی از زن ها و دخترها هم همانجا هستند درست توی شرایط تو، حتی بدتر از تو.
امیدوارم این مصاحبه برای شما دردسری ایجاد نکند.
آنها خیلی مرا اذیت می کنند. می گویند اگر مصاحبه هایت قطع نشوند، دخترانت را هم می بریم. خجالت آور است. من با این تهدید ها نمی ترسم. یک مادر نمی تواند از حقوق بچه اش بگذرد.
دعایتان سر سفره ی افطار و در این شب های مبارک قدر چیست؟
من هر روز برای آزادی و سلامت همه زندانیان سیاسی دعا می کنم.
شما دلتان شکسته است، برای ما هم دعا کنید.

دروغهای این هفته احمد جنتی : مبادا در جامعه اسلامي كسي باشد كه سحري يا افطار نداشته باشد (عکس)/ مصدق حرف کاشانی را گوش نکرد و کودتا شد(عکس)/ انها که پول بیحساب برای رئیس جمهور شدن خرج میکنند کور خوانده اند

دروغهای این هفته احمد جنتی : مبادا در جامعه اسلامي كسي باشد كه سحري يا افطار نداشته باشد (عکس)/ مصدق حرف کاشانی را گوش نکرد و
کودتا شد(عکس)/ انها که پول بیحساب برای رئیس جمهور شدن خرج میکنند کور خوانده اایسنا : خطيب نماز جمعه امرو تهران با تاكيد بر رسيدگي به وضعيت فقرا در جامعه اسلامي، گفت: مبادا در جامعه اسلامي كسي باشد كه سحري نداشته باشد يا گوشت نداشته باشد يا ميوه‌اي نداشته باشد افطار كند، اگر اين طور بود براي ما مواخذه دارد و خطرناك است.جنتی با اشاره به ماه رمضان گفت: توصيه مي كنم دعاها را با كيفيت بخوانيد، عمده آن چيزي كه انسان را به خدا نزديك مي كند و استجابت را به بار مي آورد، توجه به خدا و مضامين دعاست. دعاهايي كه در اين ماه و ماه هاي ديگر آمده است. اينها فصل هايي از معارف اسلامي است .جنتي يادآور شد: دراين ماه قرباني كنيد و به فقرا رسيدگي كنيد تا خداوند حاجت‌ها را روا كند، اگر مي خواهيم از ما بگذرد از ديگران بگذريم، اگر مي خواهيم خداوند دل ما را شاد كند، ما هم دل ديگران را شاد كنيم، اگر در اين ماه كسي گناهان خود را از بين ببرد و پاك شود آن طور كه مي توان در اين دنيا خدا را ديد و به لقاي او رسيد به لقاي خدا مي رسد.خطيب نماز جمعه امروز تهران نسبت فعاليت برخي كه به گفته وي از حال حاضر در فكرند به هر قيمتي براي انتخابات رياست جمهوري راي جمع كنند، پول بي حساب و كتاب، روابط و جا انداختن هاي بي حساب و كتاب دارند، هشدار داد.احمد جنتي در خطبه‌ي دوم نماز جمعه امروز تهران با تشكر از عمليات اخير سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در مقابله با گروه پژاك گفت: سپاه با عملياتي كه انجام داد، گروهك پژاك را ريشه كن كردند، با فعاليت‌هاي اين گروهك در آن منطقه ناامني ايجاد شده بود و مردم آرامش نداشتند و اينها آمدند و با دادن شهيد توانستند، اينجا را پاك كنند و امنيت را به مردم شريف اين منطقه برگردانند.جنتي در ادامه به سالروز كودتاي 28 مرداد اشاره كرد و گفت: 28 مرداد يك روز ننگين در تاريخ اين مملكت است، بعد از اين كه آيت الله كاشاني اين مرد مقاومت و الهي و محبوب قلوب مردم با آن سختي ها از تبعيد گاه به كشور بازگشت، مردم به او اظهار علاقه كردند و حركتي ضد رژيم راه انداخت و توانست مصدق را نخست وزير كند.فرد شماره 3 شعبان معروف به " شعبان بی مخ" است (در کنار آیت الله کاشانی) که رهبری چماقداران علیه دولت مصدق را بعهده داشتوي ادامه داد: اين مرد قدر آيت الله كاشاني را ندانست و مغرور قدرت خودش شد و فكر كرد كه نيازي به آيت الله و عالم نيست و طرح جدايي دين از سياست را پياده كرد. مردم هم از او بريدند و كار به جايي رسيد كه مقدمات كودتا به وجود آمد و با كودتايي ننگين بار ديگر شاه برگشت و يك حكومت جبار و ديكتاتور براي سال هاي سال در اين كشور حاكم شد. خيانتي به ملت شريف مملكت كردند، خدا انشالله آنها را لعنت كند و روح آيت الله كاشاني را غريق رحمت كند.امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به حوادث انگلستان گفت: در انگلستان مساله تبعيض است، چرا يك سياه پوست به جرم سياه بودن كشته مي شود؟ و چرا يك عده بايد آنقدر داشته باشند كه نتوانند بشمارند و يك عده گرسنه باشند و نتوانند شب راحت بخوابند؟ اين عقده ها گشوده شده و مي شود و زخم هاي كهنه باز مي شود و قابل مهار نيست، آمريكا خيال نكند كه با فرستادن لشكر مي‌تواند به آنها كمك كند. اين موجي كه برخواسته است تا نابودي جباران تاريخ در غرب و آمريكا ادامه خواهد داشت.وي در ادامه به اوضاع داخلي كشور اشاره كرد و گفت: بعضي مسايل زشت به وجود آمده است، من تعجب مي كنم، مگر قدرت چقدر ارزش دارد كه آدم همه چيز را براي آن فدا كند؟ عده اي الان در فكرند به هر قيمتي براي انتخابات رياست جمهوري راي جمع كنند، پول بي حساب و كتاب، روابط و جا انداختن هاي بي حساب و كتاب دارند. بعد به دنبال جذب بي دين جذب بي حجاب، بي‌بند و بارها ، ملي هايي كه اسلامي نيستند،مي‌روند كه به آنها راي بدهند. براي چه؟ اين كه در رياست جمهوري راي بياورند؟ شما اين را به گور مي‌بريد من اين را به شما مي گويم. شما ممكن است چهار تا آدم هرزه و بي‌دين را جذب كنيد، اما قشر عظيم و متدين كه 9 دي و 22 بهمن را درست كردند را از دست مي دهيد. آنها اين اشتباهات را مي كنند، اما عطش قدرت آدم را ديوانه مي كند.ند

هشدار دوباره باند احمدی‌نژاد به باند خامنه‌ای: هنوز آخر پاییز نشده که جوجه‌ها را بشماریم

هشدار دوبهشدار دوباره باند احمدی‌نژاد به باند خامنه‌ای:هنوز آخر پاییز نشده که جوجه‌ها را بشماریم
دیگربان : سایت
«ابصار‌نیوز» نزدیک به تیم احمدی‌نژاد به حامیان علی خامنه‌ای هشدار داد که «کف‌های روی آب به زودی از بین خواهند رفت و هنوز به آخر پاییز نرسیدیم که جوجه‌ها را بشماریم.»
این سایت روز پنجشنبه (۲۷ مرداد) در واکنش به دور جدید حملات حامیان رهبر جمهوری اسلامی به دولت دهم در پی انتشار ویژه‌نامه «خاتون» این هشدار را داده است.
انتشار ویژه‌نامه «خاتون» با خشم گروهی از محافظه‌کاران نزدیک به علی خامنه‌ای مواحه شده، به طوری که دادستان انقلاب تهران نیز علیه مسئولان روزنامه ایران اعلام جرم کرده است.
سایت «ابصار‌نیوز» در واکنش به این حملات٬ سایت‌های منتقد دولت همچون «جهان‌نیوز»، «صراط‌نیوز»، «الف»، «مشرق‌نیوز»، «فارس»، «رجانیوز» و «فردا» را سایت‌های «تکفیری» و «دروغگو» خوانده است.
این سایت نوشته که «تناقض» و «دروغگویی» یکی از ویژگی‌های بارز سایت‌ها و رسانه‌های «تکفیری» است.
«ابصار‌نیوز» با انتقاد از حملات سایت‌های حامی علی خامنه‌ای به احمدی‌نژاد و نزدیکان وی نوشته که این رسانه‌ها «هر روز برای زمین زدن اطرافیان دولت خود را خسته می‌کنند.»
رابطه احمدی‌نژاد و رهبر جمهوری اسلامی از فروردین ماه امسال بر سر ادامه کار حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات تیره شده است.
حامیان احمدی‌نژاد در هفته‌های نخست علنی شدن اختلاف‌ها میان رئیس دولت دهم و رهبر جمهوری اسلامی بار‌ها مخالفان تیم احمدی‌نژاد را تهدید به برخورد جدی کردند.
برخی کار‌شناسان سیاسی محافظه‌کار می‌گویند احمدی‌نژاد با ۱۱ روزه خانه‌نشینی قصد داشت با کشاندن مردم در خیابان‌ها آن‌ها را مقابل رهبر جمهوری اسلامی قرار دهد که موفق به این کار نشد.اره باند احمدی‌نژاد به باند خامنه‌ای: هنوز آخر پاییز نشده که جوجه‌ها را بشماریم

دکتر مهدي خزعلي، بلاگر، ناشر و فرزند یکي از روحانیون محافظه کار روز یکشنبه بعد از 25 روز اعتصاب غذا، آزاد شد. این بلاگر در دوسال اخیر همواره از دولت انتقاد کرده و این سومین بار بود که دستگیر شد. بسیاري از بلاگر هاي ایران در مورد آزاد شدن او و همچنین اعتصاب غذاي او کامنت هایي منتشر کردند.

دکتر مهدي خزعلي، بلاگر، ناشر و فرزند یکي از روحانیون محافظه کار روز یکشنبه بعد از 25 روز اعتصاب غذا، آزاد شد. این بلاگر در دوسال اخیر همواره از دولت انتقاد کرده و این سومین بار بود که دستگیر شد. بسیاري از بلاگر هاي ایران در مورد آزاد شدن او و همچنین اعتصاب غذاي او کامنت هایي منتشر کردند.
او در اولین نوشته اش بعد از آزاد شدن حدیثي از امام صادق چاپ کرد: "مومن از پاره هاي آهن سخت تر و استوارتر است، آهن را چون در کوره آتش بري تغییر مي کند، اما مومن اگر کشته شود و زنده شود و باز کشته شود، هرگز تغییري در باور استوارش پدید ناید."
بسیجي سبز، در این مورد نظر داده است: "خدا را شکر. به امید آزادي زندانیان بي گناه بخصوص زندانیان سبزمان باشیم."
خورشید نشان نوشته است: "ما نمي دانیم چرا دکتر خزعلي دستگیر شد و این را هم نمي دانیم چطور وثیقه او را قبول کردند. او  در اولین نوشته اش، یک حدیث نقل کرده است. او باید بداند که اگر وارد رقابت مذهبي با حکومت شده است، بازنده است. امیدوارم او احساسات و عقاید مذهبي اش را بعنوان یک امر خصوصي حفظ کند."
 بسیاري از وبلاگ نویسان نگران سلامتي مهدي خزعلي بودند که در زندان دست به اعتصاب غذا زده بود.
صداي آزادي نوشته است: "مهدي خزعلي بیش از بیست روز است که زندان حکومت و در اعتصاب غذا است. این نشان مي دهد که او طرف مردم قرار گرفته است. آیا اعتصاب غذاي او براي ما مهم است؟ آیا براي ما سرنوشت رهبران جنبش سبز، میرحسین موسوي و مهدي کروبي، که در حصر خانگي هستند، اهمیت دارد؟  اگر برایتان این موضوع اهمیتي ندارد باید گفت که انسانیت در شما مرده است.از خود پرسیده اید چرا فرزندتان به دلیل آب بازي باید به زندان برود؟ چون آزادي وجود ندارد. چرا آزادي وجود ندارد؟ چون براي بدست آوردن آن مبارزه نکرده ایم."
مهرداد ایران مي نویسد: "مهدي خزعلي به بند 350 زندان اوین منتقل شد و فرزندش شاهد کتک خوردن او در زمان دستگیري بوده است. شاهدان دیگر مي گویند که به گردن وي در جریان دستگیري آسیب رسیده است."
چرخ و فلک، از دیگر وبلاگ نویسان مي خواهد که از مهدي خزعلي حمایت کنند و منتظر نمانند تا او بمیرد. وي مي نویسد: "اقدام وبلاگ نویسان مي تواند حکومت را مجبور کند تا شرایط را براي شکسته شدن اعتصاب مهدي خزعلي فراهم بیاورد."
آگاهي تا رهایي مي نویسد: "مقاومت مهدي خزعلي نشان داد که او کسي است که بر سر حرف اش مي ماند. چه اتفاق دیگري باید مي افتاد تا ما بیدار شویم؟ برخي مي پرسند چرا مصر موفق شد و ایران موفق نشد. برخي مي گویند باید صبر کرد، سحر نزدیک است، اما در قطب شمال تا آغاز سپیده دم باید 6 ماه صبر کرد".