Thursday, March 31, 2016

پایان زمانی برای مستی اکبر ماست‌مالی رفسنجانیست‌ها آغاز شد

پایان زمانی برای مستی اکبر

ماست‌مالی رفسنجانیست‌ها آغاز شد

اکبر هاشمی رفسنجانی که بعد از پیروزی تعدادی از همراهان در انتخابات خبرگان و مجلس، عملاً «دور» برداشته بود، با حمله دیروز سید علی خامنه‌ای عقب نشینی کرده است.
درست پس از انتشار سخنان دیروز آیت‌الله خامنه‌ای در مورد «نا آگاه» و یا «خائن» بودن کسانی که می‌گویند که «دنیای فردا»، «دنیای گفتمان‌ها و نه موشک‌ها» است، مدیران حساب رسمی اکبر هاشمی رفسنجانی در توئیتر دست به‌کار شدند تا بتوانند بحران را مدیریت کنند. دست‌اندرکاران مدعی شدند که پیام آقای هاشمی بلندتر بوده و شکل کوتاه شده آن در توئیتر منتشر شده بود.
مدیریت بحران اما، بدون توجه به این مساله انجام گرفت که شهروندان دنیای مجازی کامنت‌ها و نظرهای خودشان را روانه حسابی رسمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام کرده‌اند. در ۲۴ ساعت گذشته، منتقدان هاشمی رفسنجانی دست به‌کار شده‌اند و حامیان او، بسیار کم تعدادند.
لازم به توضیح است که در ماه‌های اخیر، تیم شبکه اجتماعی اکبر هاشمی رفسنجانی از همین حساب توئیتر برای ارسال پیام‌های بسیاری استفاده کرده و تکذیب برخی از نزدیکان او بعد از سخنان آیت الله خامنه‌ای از منظر منتقدان بیشتر به لاپوشانی و «ماست‌مالی» تشبیح شده است.
برخی، تغییر خط مشی و انتشار اصلاحیه را «عقب‌نشینی به شیوه هاشمی» خوانده‌اند و عده‌ای نیز گفته‌اند «مرد باید پای حرفش بایسته». یکی از پیام‌گذاران، اظهار امیدواری کرده که این تغییر، «بازی با افکار عمومی» نباشد.