Thursday, February 18, 2010

پرسش‌گری در قلعه حیوانات


پرسش‌گری در قلعه حیوانات

ساختار شکنان


ساختار شکنان

دراز گوش تروا


دراز گوش تروا

نيک اهنگ کوثر


نیک آهنگ کوثر

شکنجه

مدیر سابق «مهدی هاشمی» به ۱۶ سال حبس محکوم شد











حمزه کرمی، مدیر اسبق فرهنگ‌سازی سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و مدیر سایت جمهوریت، به ۱۶
سال زندان و بازپرداخت ۶ میلیارد تومان محکوم شد. گفته می‌شود دادگاه با توجه به پرونده سنگین مالی این عضو کارگزاران، اعترافات زیادی علیه خودش و مهدی هاشمی گرفته است، با این قول که رهایش کنند. بر پایه کیفرخواست، حمزه کرمی در «اقارير صريح» به اتهامات وارده اعتراف کرده بود.

حمزه کرمی جزو معدود کسانی بود که کیفرخواست‌شان زودتر از تشکیل دادگاه منتشر شده بود. خبرگزاری فارس پیش از برپایی دادگاه ۱۰۰ نفر از متهمان وقایع بعد از انتخابات بر اساس اعترافات و کیفرخواست حمزه کرمی نوشت:‌ «حمزه كرمی عضو حزب كارگزاران و مدیر سایت جمهوریت، گرداننده واقعی این سایت را مهدی هاشمی رفسنجانی اعلام كرد و گفت: پرسنل سایت با چاپ شبنامه در ستادهای میرحسین موسوی و توزیع آنها، به تضعیف دولت و نظام می‌پرداختند. جاسبی به بنده گفت كه باید هر كاری انجام دهیم تا هر كسی به غیر از احمدی نژاد رئیس جمهور شود.»

کرمی در سال ۱۳۸۱ در بخش فرهنگ‌سازی سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، جانشین روح‌الله زم شد، و تا سال ۸۴ جزو مدیران مهدی هاشمی، رئیس این سازمان بود. به گفته یک منبع مطلع، حمزه کرمی متهم است که سهمی از قراردادهای سازمان با پیمانکاران سازمان بهینه‌سازی را به نفع خود بر می‌داشته است. با این حال، هیچ پرونده‌ای علیه او تا سال ۱۳۸۸ تشکیل نشد.

به گفته یک منبع مطلع، بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴، داوود احمدی‌نژاد، وزارت اطلاعات، بازرسی کل کشور و دیگر سازمان‌های بازرسی وابسته دولت و قوه قضاییه به بررسی پرونده‌های مالی این سازمان بهینه‌سازی پرداختند، اما این بررسی منتهی به پرونده خاصی نشد. به نظر می‌رسد ارقام ذکر شده در کیفرخواست، پس از بازجویی‌های سنگین بدست آمده باشد.

بر اساس کیفرخواست دادگاه، مبلغ سه میلیارد ریال از اختلاس از سازمان بهینه‌سازی صرف هزینه‌های انتخاباتی سال ۱۳۸۴ شده است. در آن زمان، حمزه کرمی جزو افراد فعال در ستاد هاشمی رفسنجانی بود.

یک منبع دیگر به خودنویس گفت که هدف از محکومیت شدید حمزه کرمی، فشار آوردن بر کسانی است که در جریان انتخابات ۸۴ و ۸۸ با مهدی هاشمی همکاری داشته‌اند. این احتمال سو استفاده مالی در سازمان بهینه‌سازی را رد نکرد.

مهدی هاشمی در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۸۴ و ۸۸ فعالیت‌های زیادی به نفع رقبای احمدی‌نژاد کرد. در جریان مناظره‌ محمود احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی، رئیس دولت نهم به این مساله اشاره نمود.

کرمی، بعد از خروج از سازمان بهینه‌سازی نیز ارتباطش را با مهدی هاشمی حفظ کرد و در جریان مبارزات انتخاباتی، مدیر سایت خبری «جمهوریت» بود.

به نظر می‌رسد با توجه به اینکه کرمی قول مساعدی از دادگاه گرفته بود تا در صورت همکاری، مشکلات قضایی‌اش رفع شود، حاضر به اقرار علیه خود و مهدی هاشمی شد. به همین دلیل نیازی به گرفتن وکیل و ارائه آخرین دفاع در جلسه‌ای دیگر ندید.

در جلسه دادگاه، قاضی صلواتی خطاب به كرمی گفت:‌ «شما وكیل انتخاب نكرده‌اید، آیا اختیاری بوده است؟»

كرمی در پاسخ گفت:‌ «بله بنده خودم درخواست وكیل ندادم از این رو خود نیز دفاعیاتم را بیان خواهم كرد.»

یکی از همکاران سابق حمزه کرمی به «خودنویس» گفت که او نمی‌توانسته است این مبالغ را برای خودش برداشته باشد و احتمالا بخشی از اتهام مالی برای پرونده‌‌سازی علیه مهدی هاشمی به کار گرفته شده است.

یکی از همکاران دیگر حمزه کرمی در ستاد هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۸۴ نیز حاضر به گفتگو در باره نقش خود و حمزه کرمی در آن ستاد و «اتاق فکر» نشد.

کرمی اولین عضو کارگزاران نیست که دچار اتهام‌های مالی سنگین شده است.‌ دبیر کل کارگزاران در سال ۱۳۷۷ نیز متهم به حمایت مالی از سید محمد خاتمی با استفاده از امکانات مالی دولتی شده بود.

به نظر می‌رسد با وجود روابط ویژه هاشمی رفسنجانی در حاکمیت، بخشی از اصولگرایان که در ساختار قضایی قدرت دارند، به این وسیله و با زنده نگاه داشتن پرونده‌های مرتبط با مهدی هاشمی، قصد فشار بر رئیس مجلس خبرگان نیز دارند.

اما مساله مهم‌تر که ممکن است به راحتی از کنار آن گذشت، نقش کرمی در سایت جمهوریت است. کرمی در از طریق این رسانه حملاتی را متوجه کسانی کرده بود که از نزدیکان مجتبی خامنه‌ای محسوب می‌شوند. شاید انتقاد از حداد عادل، احمد توکلی و طائب باعث شد هزینه فعالیت‌های سیاسی حمزه کرمی افزایش یابد. سایت جمهوریت یکی از رسانه‌های حامی میرحسین موسوی بود، در روز ۲۲ خرداد در داخل کشور فیلتر شد. مسعود باستانی، سردبیر سایت نیز از جمله روزنامه‌نگارانی بود که چند هفته بعد از انتخابات دستگیر و دچار محکومیتی سنگین شد. باستانی در اعترافات خود در دادگاه گفت: «سایت تحت مدیریت مهدی هاشمی بود و بنده به عنوان دبیر شیفت شب زیر نظر آقایان كرمی و نوربخش كار می‌كردم. حمله به عملكرد چهارساله دولت و نهادهای قانونی، تضعیف شخص احمدی‌نژاد و القای ناتوانی وی در اداره كشور، اخبار ضد و نقیض مبنی بر سوءاستفاده احمدی‌نژاد از امكانات دولتی برای انتخابات از جمله محورهای كاری این سایت بود. وی با بیان اینكه هزینه این سایت از طریق دانشگاه آزاد تامین می‌شد گفت: سایت جمهوریت به اتاق جنگ روانی علیه كشور تبدیل شده بود و شایعه ۱۰ برابر شدن صندوق‌های سیار از طریق مهدی هاشمی به این سایت تزریق شد.»

اعترافات حمزه کرمی و مسعود باستانی بعد از سپری شدن بیش از ۱۰۰ روز زندان انفرادی و بازجویی‌ها سنگین بوده است.

تجمع گسترده خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صبح امروز در ادامه تلاشهای مستمر و بی وقفه خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل زندان اوین تجمع کردند و خواستار ملاقات و آزادی فوری و بی قید وشرط عزیزان خود شدند.
روز پنجشنبه 29 بهمن از ساعت 08:00 خانواده های زندانیان سیاسی در سالن ملاقات بند 209 زندان اوین حاضر شدند و خواستار ملاقات و اطلاع یافتن از عزیزان خود و آزادی بی قید و شرط آنها شدند . تعداد خانواده های زندانیان سیاسی که امروز در مقابل زندان اوین تجمع کرده بودند به بیش از 300 نفر می رسید. تعداد زیادی از آنها از خانواده ها ی زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد که از اوایل بهمن ماه بدون هیچ دلیل به منازل آنها یورش بردند و آنها را دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 منتقل کرده اند و از زمان دستگیری تا به حال هیچ خبری از آنها در دست نیست.
اکثر خانواده ها موفق به ملاقات با عزیزان خود نشدند. خانواده ها بعد پراز کردن فرم ملاقات باید در انتظار بسر برند تا وقتی که نوبت آنها شود .ابتدا با بازجوی (شکنجه گر) هر زندانی تماس گرفته می شد و او تعیین می کرد که چه کسی می تواند ملاقات کند و چه کسی نمی تواند. آنها از خانواده ها لباس و پول که برای عزیزانشان برده بودند را در اکثر مواقع نمی گرفتند.
برخورد پاسدارهای سالن ملاقات غیر انسانی و از دادن هر جوابی به خانواده ها خوداری می کردند و همه چیز را به بازجو احاله می کردند.
تجمع گسترده خانواده ها زندانیان سیاسی که از فعالین سیاسی،زنان ،دانشجویان و حامیان مادران عزادار و سایر اقشار جامعه بودند تا ساعت 14:00 ادامه داشت.

نگاهی به سخنرانی دیروز رهبر

نگاهی به سخنرانی دیروز رهبر
علی خامنه ای
نیازمند معاینه روانی است!



علی خامنه ای روز گذشته برای جمعی که بعنوان آذربایجانی به خدمتش برده بودند سخنرانی کرد. این دیدار به بهانه سالگرد قیام مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356 که سرآغاز قیام های مشابهی در شهرهای دیگر ایران در سال انقلاب شد ترتیب داده شده بود. این دیدار با هدف مصادره یک روزتاریخی بسود ایشان و اطرافیان ایشان بود که در 8 ماه گذشته با قیام های مشابهی روبرو بوده اند.

علی خامنه ای در این دیدار نیز مانند دیداری که بعد از راهپیمائی حکومتی 9 بهمن برایش ترتیب داده بودند تا به آن راهپیمائی ساندیسی بنازد، این بار هم در ستایش از راهپیمائی 22 بهمن سخن بگوید. راهپیمائی که سندی از تدارک آن را بعنوان نمونه در همین شماره پیک نت می خوانید.

آقای خامنه ای لشگرکشی نظامی 22 خرداد را به حساب راهپیمائی مردمی در حمایت از خودش گذاشت و به رهبران فریب خورده سبز گفت از نیمه راه بازگشته و پشت سر ایشان حرکت کنند!

او گفت: راهپیمایی 22 بهمن امسال " به مراتب از سالهای قبل بیشتر، پررنگ تر و قوی تر" یود!

او در پاسخ به اکثریت مردم و اکثریت یاران آیت الله خمینی که هنوز در قید حیات اند و اعلام کرده اند انقلاب از مسیر خود خارج شده، گفت: «دشمنان انقلاب و برخی افراد دیگر که دانسته یا ندانسته با زبان دشمنان سخن می گویند، تلاش بسیاری دارند تا اینگونه وانمود کنند که انقلاب اسلامی از راه خود منحرف شده است اما واقعیت آن است که حرکت امروز انقلاب اسلامی و اهداف آن، همان حرکت و اهدافی است که امام بزرگوار (ره) در روز اول انقلاب ترسیم کردند.»

او سلطه فکری و سازمانی حجتیه بر جمهوری اسلامی و آلت دست شدن خود وی بدست حجتیه را ادامه راه آیت الله خمینی اعلام کرد!



خامنه ای ادامه داد: عده ای در داخل از روی غفلت، یا عدم تعقل، و یا عناد و دشمنی، دائماً بر ضد حرکت کلی نظام اسلامی سخن می گفتند، و دم از مردم می زدند، اما 22 بهمن نشان داد که مردم بدنبال چه هستند و چه می خواهند. این عده بر اساس توهماتی که به آنها القا شده بود، غرّه شدند و تصور کردند، مردم از انقلاب اسلامی و راه امام (ره) برگشته اند اما 22 بهمن پاسخ کوبنده ای به آنها بود.»

(آقای خامنه ای عادت دارد یک جانبه سخن بگوید و کسی نباشد که به او بگوید آنچه حاکم است و مردم شاهدند نه آرمان های انقلاب و آیت الله خمینی، بلکه اهداف و آرمان های شخص شماست که در زمان حیات آیت الله خمینی هم بارها در خفا و یک بار هم در نماز جمعه تهران این چهره خود را نشان دادید و آقای خمینی محکم در دهان شما زد. چنان که رفتید در خانه و بیرون نیآمدید و در همین مجلس شورای اسلامی بحث بر سر عدم صلاحیت جنابعالی شروع شد. استانداران سراسر ایران با تلگراف و نامه به تهران خواهان عزل جنابعالی از ریاست جمهوری شدند و حتی قرار شد به طرف تهران حرکت کنند و اگر نبود پا در میانی هاشمی رفسنجانی که ریاست مجلس را برعهده داشت، با همان تو دهنی آیت الله خمینی برای همیشه حذف شده بودید. که اگر شده بودید ای بسا کار جمهوری اسلامی و انقلاب 57 به وضع فلاکت بار امروز نرسیده بود که مانور و لشگر کشی خیابانی و تظاهرات ساندیسی و زوری معیار باشد و نه راهپیمائی خودخواسته مردم!)



علی خامنه ای در بخش دیگری از سخنرانی خود، مواضعی را اعلام داشت که تاکنون احمدی نژاد آن را اعلام می کرد و همین سخنرانی نشان داد که احمدی نژاد طوطی وار سخنان ایشان در جلسات و دیدارهای خصوصی را اعلام می کند. خامنه ای گفت:

جمهوری اسلامی ایران از موضع خود که سخن دل ملتها و بسیاری از دولتها است کوتاه نخواهد آمد و به هیچ وجه از مخالفتهای کشورهای غربی و تهدیدها نیز نمی هراسد. به صراحت اعلام می کنیم، ما با استکبار و نظام سلطه و تسلط چند کشور بر جهان مخالفیم و با آن مبارزه می کنیم و نخواهیم گذاشت این چند دولت با سرنوشت دنیا بازی کنند.»

فصل الخطاب سخنرانی دیروز علی خامنه ای، گریزی بود که صحرای کربلای 8 ماهه بعد از کودتای 22 خرداد زد و گفت:



«حوادث بعد از انتخابات نه تنها موجب تضعیف نظام نشد، بلکه موجب قدرت بیش از پیش نظام اسلامی شد. اگر قبل از انتخابات، باید با استدلال گفته می شد که دشمن در کمین است، مردم بعد از حوادث انتخابات دیدند که دشمن چگونه در کمین است، بنابراین بلافاصله در میدان حاضر شدند و از این پس هم همینگونه خواهد بود.»



- کودتای نظامی باعث تقویت نظام شد؟

- کشتار جوانان مردم در خیابان و تجاوز به زنان و جوانان در بازداشتگاه ها نظام را تقویت کرد؟

- چرا نباید ماجرا را اینگونه توصیف کرد که دشمن در کمین بود و با کودتای 22 خرداد بزرگترین ضربه را به اعتماد مردم به نظام زد؟ ضربه ای بزرگتر را به اعتبار سپاه پاسداران در میان مردم زد، بسیج را سکه یک پول کرد و شخص جنابعالی را چنان از اعتبار انداخت که مردم در خیابان فریاد زدند و اگر امروز مردم را آزاد بگذارید که بیایند در خیابان رسا تر فریاد خواهند زد: رهبر ما قاتله، ولایتش باطله!

- پس از این هم قرار است نیروی نظامی و لباس شخصی ها که فرماندهی مستقیم آنها در بیت جنابعالی است و بسیج و لباس پلنگی ها در خیابان مردم را لت و پار کنند؟

- جهان را قرار است جنابعالی با فقر و فلاکت و تبعیض و سرکوب و غارت و فحشاء و اعتیاد و دروغ و تزویری که بر ایران حاکم فرموده اید، هدایت کنید؟ ملت های جهان عاشق این کارنامه درخشان اند

خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه، 27 بهمن

خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه، 27 بهمن
احمدی نژاد دستیار خوبی است
برای نخست وزیر اسرائیل



روز دوشنبه "بنیامین نتانیاهو" در مسکو با "دمیتری مدودف" رئیس جمهور روسیه مذاکراه کرد. یکی از اهداف اصلی سفر نتانیاهو به مسکو، تلاش برای متقاعدسازی کرملین به "تحریم های شدید علیه تهران" بود. این مطلب را نتانیاهو روز یکشنبه در نشست کابینه وزرای اسرائیل اعلام کرده بود.

به گفته "الکساندر پیکایف" رئیس یکی از بخش های انستیو اقتصاد جهانی و روابط بین الملل آکادمی علوم روسیه: دورنمای تحریم ها و احتمال تحویل سیستم های روسی اس- 300 به ایران، بستگی به مذاکرات روسیه - آمریکا دارد و از جمله به برنامه استقرار سیستم دفاع ضدموشکی آمریکا در لهستان، رومانی و اکنون در بلغارستان. من تمایل مسکو برای استفاده از ایران بعنوان برگی برای مقابله با آمریکا غیرممکن نمی دانم. مسکو پس از آنکه بازار نظامی چین را تا حد بسیاری از دست داد، نمی خواهد در ایران نیز مواضع خود را از دست بدهد. از سوی دیگر تنها 1% از مبادلات خارجی روسیه با ایران است.

به گفته"یوگنی ساتانوفسکی" "بهترین دستیار اسرائیلی در مذاکرات مسکو با اسرائیل "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهور ایران با سخنان تند خود علیه اسرائیل و آمریکا و سایر کشورها، از جمله روسیه است. همین سخنان روی تصمیمات سازمان ملل متحد نیز تاثیر می گذارد. وقتی رئیس جمهور ایران سخن می گوید، نخست وزیر اسرائیل فرصتی طلائی برای بیان دیدگاه های خود زیر گوش مقامات روسیه پیدا می کند".

دبیر شورای امنیت روسیه:

دبیر شورای امنیت روسیه:
علیرغم تهدید های سرلشگر صفوی
خطر حمله به ایران وجود دارد!



مسکو،26 بهمن، خبرگزاری «ریا نووستی:

سرلشگر "یحیی رحیم صفوی" (فرمانده سابق سپاه و رئیس کنونی اتاق فرمان موشکی- پیک نت) مشاور عالی رهبر ایران اعلام کرد که جمهوری اسلامی بطور کامل تنگه هرمز را تحت کنترل دارد و اگر مورد حمله قرار بگیرد، در بستن آن تعلل نمی کند.

العربیه، این سخنان سردار نظامی ایران را بلافاصله منتشر کرد و از قول سرلشگر صفوی افزود:

"57 درصد ذخایر اثبات شده نفت و 57 درصد کل منابع گازی جهان در اختیار کشورهای اسلامی می‌باشد و کشورهای اسلامی بر تمامی گلوگاه‌های استراتژیک جهان تسلط دارند. در حالیکه 70 تا 80 درصد حمل و نقل جهانی از طریق راه دریا انجام می‌گیرد .بطور نمونه از تنگه هرمز که جمهوری اسلامی بر آن اشراف کامل دارد روزانه 15 تا 17 میلیون بشکه نفت عبور داده می شود"

در روزهای اخیر اوضاع پیرامون ایران متشنج شده است. پس از اعلام آغاز غنی سازی 20 درصدی در ایران، آمریکا و کشورهای غربی خواستار تشدید فشار بر ایران و اعمال تحریم های جدید شدند. همچنین اسرائیل خواستار تصویب "تحریم هایی فلج کننده" علیه ایران شده است.

چندی پیش "نیکلای پاتروشف" دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه طی کنفرانسی مطبوعاتی در خبرگزاری «ریا نووستی» اظهار داشت خطر وقوع جنگ با ایران وجود دارد.

نه لشگرکشی مردمی و نه لشگر کشی نظامی

لشگرکشی مردمی و نه لشگر کشی نظامی
رفراندوم
تکلیف را می تواند روشن کند



جمهوری اسلامی، پس از 8 ماه خونین رسیده است به یک گذرگاه گریزناپذیر. یعنی پذیرش یک وزن کشی ملی، در پای صندوق های رای. این همان پیشنهادی است که محمد خاتمی در هفته های اول پس از کودتای 22 خرداد، از آن بعنوان یگانه راه حل منطقی و واقعی نام برد و گفت: به جای هر ادعائی، بهتر است از خود مردم در یک رفراندوم سئوال شود که آیا انتخاباتی را که انجام شد و نتیجه ای که اعلام شد قبول دارند یا خیر؟

این پیشنهاد محمد خاتمی، امروز و با ادعاهائی که علی خامنه ای می کند و با اتکاء به دو راهپیمائی حکومتی 9 دی و 22 بهمن می خواهد برای سیاست های خونین خود و دولت کودتائی اش مشروعیت داخلی و جهانی کسب کند، بیش از پیش منطقی به نظر می رسد.

او که در نماز جمعه پس از کودتای 22 خرداد، وحشت زده از راهپیمائی سه میلیونی مردم تهران از میدان امام حسین تا میدان آزادی، به موسوی و کروبی و خاتمی نهیب زده بود که "لشکرکشی خیابانی، بعد از انتخابات کار درستی نیست!" (این سخنرانی را در ستون دست چپ پیک نت می توانید بشنوید) اکنون خود به لشکرکشی نظامی استناد می کند و مدعی است مردم فریب خورده، پس از 8 ماه سرکوب خونین به راه درست بازگشته اند. او می خواهد بگوید با نزدیک به 10 هزار زندانی معترض به کودتا، با توقیف مطبوعات، با برقراری سانسوری که با دوران پس از کودتای 28 مرداد قابل مقایسه است، با فلج کردن اینترنت، با فجایع روی داده در بازداشتگاه ها، با 8 ماه قلب واقعیات توسط صدا و سیما، با حبس عملی و خانگی موسوی و خاتمی و حذف نیمه کاره هاشمی رفسنجانی و لت و پار کردن مهدی کروبی و... مردم فریب خورده را به راه راست آورده است. او مدعی است، همه مدعیان خط امام اشتباه می کنند و خط امام همان است که ایشان دنبال می کند.

مردم، مات و متحیر از این همه وقاحت می پرسند تکلیف چیست؟ از این مرحله به بعد چه باید کرد؟ ایشان که ماهیت خود را نشان داده است و برگزیدگان نظامی و روحانی اش هم که نظیر احمد جنتی و سرلشگر فیروزآبادی است که اولی طرفدار حمام خون است و دومی با امام زمان نامه نگاری می کند.

در چنین شرایطی، منطقی ترین و قانونی ترین شعار و خواست، برای آنها که نمی خواهند کشور متلاشی شود، نمی خواهند ایران غرق جنگ داخلی شود، نمی خواهند رئیس دولت هر روز یک جنجال جدید راه انداخته و مملکت را به سمت خطر و فلج اقتصادی- سیاسی ببرد، نمی خواهند فراتر از قانون اساسی عمل کنند و سخن بگویند و... چه راه حلی باقی مانده جز تبدیل کردن یک شعار و یک خواست به ملی ترین و سراسری ترین شعار و خواست. یعنی همان پیشنهاد محمد خاتمی: رفراندوم!

رفراندومی که نتیجه آن روشن خواهد کرد، واقعیت همان است که علی خامنه ای ادعا می کند و یا همچنان، پس از 8 ماه سرکوب و جنایت، خواست مردم همان است که میرحسین موسوی و خاتمی و دیگر معترضان به کودتای انتخاباتی می گویند؟ برای وزن کشی و تعیین تکلیف راه حل قانونی دیگری باقی است؟

این رفراندوم نه برای از جا کندن خامنه ایست و نه برای تغییر ساختار ولایت فقیهی نظام. رفراندومی است برای معلوم شدن نظر واقعی مردم، بی آن که نیازی به لشکر کشی مردمی از جانب جنبش سبز و یا لشکر کشی نظامی توسط حکومت باشد! اگر یک جو صداقت هم در علی خامنه ای باقی مانده باشد و اگر اطمینان به ادعای بازگشت مردم از راه فریب خورده داشته باشد، از این پیشنهاد منطقی باید استقبال کند و طبق اختیارات خود با رفراندوم تعیین تکلیف قطعی انتخابات 22 خرداد موافقت کند.

در هر مکان و محل و پیامی می توان این خواست را مطرح کرد و به آن جنبه ملی دارد.