Saturday, November 24, 2012

ادامه اعتراض ها در مصر؛ اعتصاب قضات دادگستری


ادامه اعتراض ها در مصر؛ اعتصاب قضات دادگستری

معترضان مصری در محاصره گاز اشک آور



    عالی ترین مرجع قضائی مصر، فرمان اخیر محمد مرسی در مورد اقتدار و اختیارات خود را حمله بی سابقه به استقلال قوه قضائیه توصیف کرده است.

    شورای عالی قضایی مصر که قضات عالی مصر در آن حضور دارند، با برگزاری نشستی اضطراری اقدام مرسی را حمله‌ بی‌سابقه به استقلال و احکام دستگاه قضایی دانست و از رییس جمهوری مصر خواست این فرمان خود را لغو کند.

    قضات دادگستری اسکندریه نیز برای اعتراض به رییس جمهوری مصر به اعتصاب متوسل شده اند.

    حکم روز پنجشنبه محمد مرسی مبنی بر اینکه تصمیماتش توسط قوه قضائیه قابل فرجام و تجدید نظر نیست، خشم مخالفان را در مصر برانگیخته است. رییس جمهوری مصر خود را مافوق هر گونه نظارت دانسته و اعلام کرده تصمیماتش در هیچ دادگاه و یا توسط هیچ مقامی قابل فرجام و تجدید نظر نیست.

    معترضان، دیروز جمعه، در چند شهر مصر به دفاتر حزب حاکم اخوان المسلمین حمله کردند، ضمن آنکه قاهره صحنه تظاهرات گروه های معترض به فرمان جنجال برانگیز مرسی بود.

    همچنین نیروهای امنیتی مصر بامداد امروز، شنبه، با شلیک گاز اشک آور معترضان را از میدان تحریر قاهره متفرق کردند. معترضانی شب را در این جایگاه نمادین اعتراضی سپری کرده بودند.

    آقای مرسی روز جمعه در یک سخنرانی برای حامیانش در کاخ ریاست جمهوری گفت می خواهد مصر را در مسیری با ثبات و امن پیش ببرد و قصد ندارد قدرت را قبضه کند.

    فرمان آقای مرسی در عین حال قوه قضائیه را نیز از منحل کردن مجلس اعلا و مجمع مامور تدوین قانون اساسی جدید، که هر دو در سلطه متحدان اسلامگرای آقای مرسی هستند، منع می کند.

    علاوه بر این آقای مرسی دستور محاکمه مجدد مقامات سابق را داده است که در سرکوب قیام مردمی سال گذشته علیه حسنی مبارک، رئیس جمهوری، به خشونت متوسل شدند.

     آقای مرسی تصمیم خود را پس از آن اعلام کرد که برای میانجیگری در مورد آتش بس در غزه با تحسین جامعه بین المللی روبرو شد.

    دولت آمریکا در مورد حکم اخیر آقای مرسی ابراز نگرانی کرده است.


    استقبال از «جمعه سیاه» در بازار مصرف آمریکا


    مصرف کنندگان آمریکایی با هجوم به فروشگاه ها از جمعه سیاه استقبال کردند.

    روز بعد از عید شکرگزاری در آمریکا به عنوان جمعه سیاه شناخته شده و روزی است که آمریکایی ها بیش از هر روز دیگر از فروشگاه ها خرید می کنند. بسیاری از فروشگاه ها از مدت ها قبل برای حراج های عمده خود در این روز تبلیغ می کنند.

    رکود اقتصادی سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ و پیامدهای آن سبب شده که آمریکا همچنان با ۱۲ میلیون کارگر بیکار مواجه باشد؛ امری که ممکن است خرید کمتر آمریکایی ها را در پی داشته باشد.

    با این وصف،‌ فروشندگان آمریکایی می گویند بیشترین میزان فروش و سود سالانه خود را همچنان در روز جمعه بعد از روز شکرگزاری یا جمعه سیاه کسب می کنند؛ روزی که بسیاری طی آن ( و از نیمه شب پنج شنبه) صف های طولانی و سرما را در انتظار باز شدن در فروشگاه ها تحمل می کنند تا بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را با قیمت های ارزان تر تهیه کنند.

    استخر حرمسرا «ژان لئون ژروم» هنرمند شرق‌شناس فرانسوی آثار بسیاری با موضوع حرمسرای شرقی خلق کرد، برای بیننده و به خصوص بیننده شرقی آنچه به این اثر زیبایی ویژه‌ای می‌بخشد نه برهنگی زیبارویان حرمسرا که ظرافت و روح شرقی تک تک اجزای اثر است و همین مشخصه است که به آثار ژروم جایگاهی استثنایی بخشیده است. به جزئیات بی‌‌‌نهایت ظریف اثر دقت کنید، نقش‌های پیچان و رنگارنگ قالی که خود به تنهایی یک اثر هنری تمام عیار هستند، ظروف زیبای سرامیکی که با نقش‌هایی زیبا‌تر تزئین شده‌اند و رقص دل انگیز الفبای شرقی در کنار گچ بری‌های محسور کننده و رنگ‌ها و طرح‌های روح بخش معماری شرق. از نقوش هندسی میز کوچک چای خوری و طرح وهم انگیز کوسن تا درخشش مهره‌های فیروزه در دستان دخترک حرمسرا، همه و همه جلوه گر زیبایی شرق اسرارآمیز برای نقاش فرانسوی و هم عصران اوست. و اینچنین روح کهن شرق و چیره دستی کم نظیر ژروم دست در دست هم می‌دهند تا اثری جاودانه خلق کنند. «استخر حرمسرا» در سال ۱۸۷۶ میلادی و با رنگ روغن بر روی پوست نقش شد. این اثر ابعادی در حدود ۷۳ در ۶۲ سانتی متر دارد و امروزه در موزه ارمیتاژ سن پترزبورگ نگهداری می‌شود.


    استخر حرمسرا

    «ژان لئون ژروم» هنرمند شرق‌شناس فرانسوی آثار بسیاری با موضوع حرمسرای شرقی خلق کرد، برای بیننده و به خصوص بیننده شرقی آنچه به این اثر زیبایی ویژه‌ای می‌بخشد نه برهنگی زیبارویان حرمسرا که ظرافت و روح شرقی تک تک اجزای اثر است و همین مشخصه است که به آثار ژروم جایگاهی استثنایی بخشیده است.
    به جزئیات بی‌‌‌نهایت ظریف اثر دقت کنید، نقش‌های پیچان و رنگارنگ قالی که خود به تنهایی یک اثر هنری تمام عیار هستند، ظروف زیبای سرامیکی که با نقش‌هایی زیبا‌تر تزئین شده‌اند و رقص دل انگیز الفبای شرقی در کنار گچ بری‌های محسور کننده و رنگ‌ها و طرح‌های روح بخش معماری شرق. از نقوش هندسی میز کوچک چای خوری و طرح وهم انگیز کوسن تا درخشش مهره‌های فیروزه در دستان دخترک حرمسرا، همه و همه جلوه گر زیبایی شرق اسرارآمیز برای نقاش فرانسوی و هم عصران اوست. و اینچنین روح کهن شرق و چیره دستی کم نظیر ژروم دست در دست هم می‌دهند تا اثری جاودانه خلق کنند.
    «استخر حرمسرا» در سال ۱۸۷۶ میلادی و با رنگ روغن بر روی پوست نقش شد. این اثر ابعادی در حدود ۷۳ در ۶۲ سانتی متر دارد و امروزه در موزه ارمیتاژ سن پترزبورگ نگهداری می‌شود.

    عکس/ ماه محرم : باید معنی جدیدی از "عزاداری" ارائه داد

    عکس/ ماه محرم : باید معنی جدیدی از "عزاداری" ارائه داد
































    عزاداری برزیلی ها ! عکس / هم‌زدن غذای نذری باشگاه پرسپولیس توسط برزیلی‌ها! به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از "نامه"، رودولفو کاناوسی مدیر عامل و رافائل بوتلهو قائم مقام آکادمی ترافیک برزیل در راستای سیاست‌های مدیریت باشگاه مبنی بر توسعه فوتبال پایه و اهمیت دادن به زیرساخت فوتبال پرسپولیس، شب گذشته وارد تهران شدند و عصر دیروز میهمان ویژه بازی تدارکاتی پرسپولیس بودند. این مسئولان برزیلی پس از اتمام دیدار دوستانه پرسپولیس در محل پخت غذای نذری باشگاه پرسپولیس برای مراسم عزاداری امام سوم شیعیان حضور یافتند.

    عزاداری برزیلی ها !
    عکس / هم‌زدن غذای نذری باشگاه پرسپولیس توسط برزیلی‌ها!


    به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از "نامه"، رودولفو کاناوسی مدیر عامل و رافائل بوتلهو قائم مقام آکادمی ترافیک برزیل در راستای سیاست‌های مدیریت باشگاه مبنی بر توسعه فوتبال پایه و اهمیت دادن به زیرساخت فوتبال پرسپولیس، شب گذشته وارد تهران شدند و عصر دیروز میهمان ویژه بازی تدارکاتی پرسپولیس بودند.

    این مسئولان برزیلی پس از اتمام دیدار دوستانه پرسپولیس در محل پخت غذای نذری باشگاه پرسپولیس برای مراسم عزاداری امام سوم شیعیان حضور یافتند.






    اسرائیل با کشتن یک فلسطینی آتش بس را نقض کرد رادیو فرانسه : یک جوان فلسطینی در یک درگیری در مرز اسرائیل و غزه کشته شده است، این در حالی است که روسیه از ناوهای جنگی خود خواسته تا در حاشیه سواحل غزه موضع بگیرند. روز گذشته (جمعه) یک جوان فلسطینی 19 ساله در نزدیکی نوار غزه بر اثر تیراندازی اسرائیلی ها کشته و 19 غیرنظامی دیگر نیز زخمی شدند. این خبر را خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع پزشکی در غزه اعلام کرده است. درگیری خونین امروز در کمتر از دو روز پس از آتش‌بس توافق شده میان حماس و اسرائیل صورت گرفته است. این آتش بس که چهارشنبه شب آغاز شد به هشت روز جنگ میان اسرائیل و حماس پایان داد. یک سخنگوی حماس اسرائیل را به نقض آتش بس متهم کرده است. این در حالی است که ارتش اسرائيل تا کنون این خبر را تأیید نکرده و گفته که در حال بررسی این موضوع است. ریاض ملکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین که در رم به سر می برد، گفته که اتفاق امروز نقض آشکار آتش بس از سوی اسرائیل است که نباید تکرار شود. بر اساس اظهارات یک سخنگوی ارتش اسرائیل، صبح امروز ده ها فلسطینی در حال سنگپرانی به سوی اسرائیل بودند در حالی که سعی می کردند حفره ای را در دیوار مرزی ایجاد کنند. این در حالی است که منابع فلسطینی می گویند که این فلسطینی ها به دیوار امنیتی مرز غزه و اسرائیل نزدیک نشده بودند. حماس نیز می گوید که کسانی که مورد حمله اسرائیل قرار گرفتند کشاورزانی بودند که قصد داشتند به زمین خود در مناطق نزدیک به مرز سرکشی کنند. از سوی دیگر، سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه، امروز جمعه گفت که درگیری های خاورمیانه نمی تواند فقط در چارچوب گروه چهارگانه متشکل از اتحادیه اروپا، روسیه، آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد حل و فصل شود بلکه برای این کار همکاری تنگاتنگ با اتحادیه عرب نیز لازم است. وی در یک نشست خبری گفت: چندین سال است که ما در نشست های گروه چهارجانبه تاکید می کنیم این قالب برای بررسی موثر مشکلات کنونی و تدوین پیشنهاد و توافقنامه های پایدار کافی نیست. وزیر امور خارجه روسیه افزود: گروه چهارجانبه برای تحرک بخشیدن به روند صلح اسرائیل و فلسطینیان تشکیل شده اما تاکنون موفقیتی نداشته است. این اظهارات وزیر امورخارجه روسیه در حالی است که روسیه از ناوهای جنگی خود خواسته تا در حاشیه سواحل غزه موضع بگیرند. خبرگزاری فرانسه از مسکو به نقل از یک منبع آگاه در فرماندهی مرکزی نیروی دریایی روسیه نوشته که به 6 ناو جنگی روسیه از جمله ناوشکن «مسکووا» دستور داده شده است تا در منطقه ای مشخص در بخش شرقی دریای مدیترانه موضع بگیرند. دلیل این دستور، تخلیه احتمالی شهروندان روس از نوار غزه در صورت تشدید درگیری میان اسرائیل و فلسطینیان اعلام شده است.

    اسرائیل با کشتن یک فلسطینی آتش بس را نقض کرد


    رادیو فرانسه : یک جوان فلسطینی در یک درگیری در مرز اسرائیل و غزه کشته شده است، این در حالی است که روسیه از ناوهای جنگی خود خواسته تا در حاشیه سواحل غزه موضع بگیرند.
    روز گذشته (جمعه) یک جوان فلسطینی 19 ساله در نزدیکی نوار غزه بر اثر تیراندازی اسرائیلی ها کشته و 19 غیرنظامی دیگر نیز زخمی شدند.

    این خبر را خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع پزشکی در غزه اعلام کرده است.

     درگیری خونین امروز در کمتر از دو روز پس از آتش‌بس توافق شده میان حماس و اسرائیل صورت گرفته است.

    این آتش بس که چهارشنبه شب آغاز شد به هشت روز جنگ میان اسرائیل و حماس پایان داد.

    یک سخنگوی حماس اسرائیل را به نقض آتش بس متهم کرده است.

    این در حالی است که ارتش اسرائيل تا کنون این خبر را تأیید نکرده و گفته که در حال بررسی این موضوع است.

    ریاض ملکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین که در رم به سر می برد، گفته که اتفاق امروز نقض آشکار آتش بس از سوی اسرائیل است که نباید تکرار شود.

    بر اساس اظهارات یک سخنگوی ارتش اسرائیل، صبح امروز ده ها فلسطینی در حال سنگپرانی به سوی اسرائیل بودند در حالی که سعی می کردند حفره ای را در دیوار مرزی ایجاد کنند.

    این در حالی است که منابع فلسطینی می گویند که این فلسطینی ها به دیوار امنیتی مرز غزه و اسرائیل نزدیک نشده بودند.

    حماس نیز می گوید که کسانی که مورد حمله اسرائیل قرار گرفتند کشاورزانی بودند که قصد داشتند به زمین خود در مناطق نزدیک به مرز سرکشی کنند.

    از سوی دیگر، سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه، امروز جمعه گفت که درگیری های خاورمیانه نمی تواند فقط در چارچوب گروه چهارگانه متشکل از اتحادیه اروپا، روسیه، آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد حل و فصل شود بلکه برای این کار همکاری تنگاتنگ با اتحادیه عرب نیز لازم است.

    وی در یک نشست خبری گفت: چندین سال است که ما در نشست های گروه چهارجانبه تاکید می کنیم این قالب برای بررسی موثر مشکلات کنونی و تدوین پیشنهاد و توافقنامه های پایدار کافی نیست.

    وزیر امور خارجه روسیه افزود: گروه چهارجانبه برای تحرک بخشیدن به روند صلح اسرائیل و فلسطینیان تشکیل شده اما تاکنون موفقیتی نداشته است.

    این اظهارات وزیر امورخارجه روسیه در حالی است که روسیه از ناوهای جنگی خود خواسته تا در حاشیه سواحل غزه موضع بگیرند.

    خبرگزاری فرانسه از مسکو به نقل از یک منبع آگاه در فرماندهی مرکزی نیروی دریایی روسیه نوشته که به 6 ناو جنگی روسیه از جمله ناوشکن «مسکووا» دستور داده شده است تا در منطقه ای مشخص در بخش شرقی دریای مدیترانه موضع بگیرند.

    دلیل این دستور، تخلیه احتمالی شهروندان روس از نوار غزه در صورت تشدید درگیری میان اسرائیل و فلسطینیان اعلام شده است.

    پس از حضرت نوح، این بار حضور سرزده‌ی «حضرت موسی» در کاروان کربلا!

    حماس امروز شش فلسطینی را به اتهام همکاری با اسراییل کشت. در عکس جسد یکی از آن‌ها را می‌بینید که توسط اعضای شاخه نظامی حماس پشت موتور بسته شده و در شهر گردانده می‌شود غزه – امروز


    حماس امروز شش فلسطینی را به اتهام همکاری با اسراییل کشت. در عکس جسد یکی از آن‌ها را می‌بینید که توسط اعضای شاخه نظامی حماس پشت موتور بسته شده و در شهر گردانده می‌شود
    غزه – امروز