Saturday, November 24, 2012

اسرائیل با کشتن یک فلسطینی آتش بس را نقض کرد رادیو فرانسه : یک جوان فلسطینی در یک درگیری در مرز اسرائیل و غزه کشته شده است، این در حالی است که روسیه از ناوهای جنگی خود خواسته تا در حاشیه سواحل غزه موضع بگیرند. روز گذشته (جمعه) یک جوان فلسطینی 19 ساله در نزدیکی نوار غزه بر اثر تیراندازی اسرائیلی ها کشته و 19 غیرنظامی دیگر نیز زخمی شدند. این خبر را خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع پزشکی در غزه اعلام کرده است. درگیری خونین امروز در کمتر از دو روز پس از آتش‌بس توافق شده میان حماس و اسرائیل صورت گرفته است. این آتش بس که چهارشنبه شب آغاز شد به هشت روز جنگ میان اسرائیل و حماس پایان داد. یک سخنگوی حماس اسرائیل را به نقض آتش بس متهم کرده است. این در حالی است که ارتش اسرائيل تا کنون این خبر را تأیید نکرده و گفته که در حال بررسی این موضوع است. ریاض ملکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین که در رم به سر می برد، گفته که اتفاق امروز نقض آشکار آتش بس از سوی اسرائیل است که نباید تکرار شود. بر اساس اظهارات یک سخنگوی ارتش اسرائیل، صبح امروز ده ها فلسطینی در حال سنگپرانی به سوی اسرائیل بودند در حالی که سعی می کردند حفره ای را در دیوار مرزی ایجاد کنند. این در حالی است که منابع فلسطینی می گویند که این فلسطینی ها به دیوار امنیتی مرز غزه و اسرائیل نزدیک نشده بودند. حماس نیز می گوید که کسانی که مورد حمله اسرائیل قرار گرفتند کشاورزانی بودند که قصد داشتند به زمین خود در مناطق نزدیک به مرز سرکشی کنند. از سوی دیگر، سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه، امروز جمعه گفت که درگیری های خاورمیانه نمی تواند فقط در چارچوب گروه چهارگانه متشکل از اتحادیه اروپا، روسیه، آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد حل و فصل شود بلکه برای این کار همکاری تنگاتنگ با اتحادیه عرب نیز لازم است. وی در یک نشست خبری گفت: چندین سال است که ما در نشست های گروه چهارجانبه تاکید می کنیم این قالب برای بررسی موثر مشکلات کنونی و تدوین پیشنهاد و توافقنامه های پایدار کافی نیست. وزیر امور خارجه روسیه افزود: گروه چهارجانبه برای تحرک بخشیدن به روند صلح اسرائیل و فلسطینیان تشکیل شده اما تاکنون موفقیتی نداشته است. این اظهارات وزیر امورخارجه روسیه در حالی است که روسیه از ناوهای جنگی خود خواسته تا در حاشیه سواحل غزه موضع بگیرند. خبرگزاری فرانسه از مسکو به نقل از یک منبع آگاه در فرماندهی مرکزی نیروی دریایی روسیه نوشته که به 6 ناو جنگی روسیه از جمله ناوشکن «مسکووا» دستور داده شده است تا در منطقه ای مشخص در بخش شرقی دریای مدیترانه موضع بگیرند. دلیل این دستور، تخلیه احتمالی شهروندان روس از نوار غزه در صورت تشدید درگیری میان اسرائیل و فلسطینیان اعلام شده است.

اسرائیل با کشتن یک فلسطینی آتش بس را نقض کرد


رادیو فرانسه : یک جوان فلسطینی در یک درگیری در مرز اسرائیل و غزه کشته شده است، این در حالی است که روسیه از ناوهای جنگی خود خواسته تا در حاشیه سواحل غزه موضع بگیرند.
روز گذشته (جمعه) یک جوان فلسطینی 19 ساله در نزدیکی نوار غزه بر اثر تیراندازی اسرائیلی ها کشته و 19 غیرنظامی دیگر نیز زخمی شدند.

این خبر را خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع پزشکی در غزه اعلام کرده است.

 درگیری خونین امروز در کمتر از دو روز پس از آتش‌بس توافق شده میان حماس و اسرائیل صورت گرفته است.

این آتش بس که چهارشنبه شب آغاز شد به هشت روز جنگ میان اسرائیل و حماس پایان داد.

یک سخنگوی حماس اسرائیل را به نقض آتش بس متهم کرده است.

این در حالی است که ارتش اسرائيل تا کنون این خبر را تأیید نکرده و گفته که در حال بررسی این موضوع است.

ریاض ملکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین که در رم به سر می برد، گفته که اتفاق امروز نقض آشکار آتش بس از سوی اسرائیل است که نباید تکرار شود.

بر اساس اظهارات یک سخنگوی ارتش اسرائیل، صبح امروز ده ها فلسطینی در حال سنگپرانی به سوی اسرائیل بودند در حالی که سعی می کردند حفره ای را در دیوار مرزی ایجاد کنند.

این در حالی است که منابع فلسطینی می گویند که این فلسطینی ها به دیوار امنیتی مرز غزه و اسرائیل نزدیک نشده بودند.

حماس نیز می گوید که کسانی که مورد حمله اسرائیل قرار گرفتند کشاورزانی بودند که قصد داشتند به زمین خود در مناطق نزدیک به مرز سرکشی کنند.

از سوی دیگر، سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه، امروز جمعه گفت که درگیری های خاورمیانه نمی تواند فقط در چارچوب گروه چهارگانه متشکل از اتحادیه اروپا، روسیه، آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد حل و فصل شود بلکه برای این کار همکاری تنگاتنگ با اتحادیه عرب نیز لازم است.

وی در یک نشست خبری گفت: چندین سال است که ما در نشست های گروه چهارجانبه تاکید می کنیم این قالب برای بررسی موثر مشکلات کنونی و تدوین پیشنهاد و توافقنامه های پایدار کافی نیست.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: گروه چهارجانبه برای تحرک بخشیدن به روند صلح اسرائیل و فلسطینیان تشکیل شده اما تاکنون موفقیتی نداشته است.

این اظهارات وزیر امورخارجه روسیه در حالی است که روسیه از ناوهای جنگی خود خواسته تا در حاشیه سواحل غزه موضع بگیرند.

خبرگزاری فرانسه از مسکو به نقل از یک منبع آگاه در فرماندهی مرکزی نیروی دریایی روسیه نوشته که به 6 ناو جنگی روسیه از جمله ناوشکن «مسکووا» دستور داده شده است تا در منطقه ای مشخص در بخش شرقی دریای مدیترانه موضع بگیرند.

دلیل این دستور، تخلیه احتمالی شهروندان روس از نوار غزه در صورت تشدید درگیری میان اسرائیل و فلسطینیان اعلام شده است.

No comments:

Post a Comment