Thursday, February 16, 2012

ارسال پرونده سعید ملک‌پور زندانی محکوم به اعدام به اجرای احکام وکلای سعید ملک‌پور فعال سایبری محکوم به اعدام طی روزهای گذشته برای اعاده دادرسی و دریافت تأیید حکم اعدام این زندانی به دیوان عالی کشور و دادگاه انقلاب مرجعه کرده بودند، اما متوجه شدند که پرونده‌ی وی به اجرای احکام ارسال شده است. به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» پرونده‌ی سعید ملک‌پور در حالی به اجرای احکام فرستاده شده که حکم اعدام وی که برای دومین بار در دیوان عالی کشور تأیید شده بود، هنوز به وی و وکلای‌اش ابلاغ نشده است. با این اقدام دیوان عالی کشور در حال حاضر امکان اعاده دادرسی و دفاع مجدد از سعید ملک‌پور سلب شده است. سعید ملک‌پور که مهر ماه سال جاری برای بار دوم از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب حکم اعدام دریافت کرده بود به هفت سال و نیم زندان نیز محکوم شده است. این حکم سال گذشته از سوی دیوان عالی کشور یک بار نقض شده بود، اما قاضی مقیسه برای بار دوم این حکم را تأیید کرد. پس از ارسال مجدد پرونده به شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور، در حالی که به نواقص پرونده رسیدگی نشده بود، این حکم بدون اطلاع قضات مستقر شد شعیه ۳۲ دیوان عالی مجددا تأیید شد. سعید ملک‌پور که مهر ماه سال جاری برای بار دوم از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب حکم اعدام دریافت کرده بود به هفت سال و نیم زندان نیز محکوم شده است. ملک‌پور هم اکنون نزدیک ۱۱ ماه است که در سلول‌های انفرادی (۶ ماه) و چند نفره بند ۲ الف زندان اوین که زیر نظر سپاه پاسداران و خارج از نظارت سازمان‌ زندان‌ها است نگهداری می‌شود. وی در ابتدای بازداشت نیز یک سال و ۶ ماه در سلول‌های انفرادی تحت فشارهای روحی و جسمی به سر برده بود. این فعال سایبری در حال حاضر سه سال و چهار ماه است که در زندان به سر می‌برد. طی هفته‌های گذشته بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران با انتقال سعید ملک‌پور به سلول‌های انفرادی از وی خواسته بودند برای لغو حکم اعدام دوباره در برابر دوربین‌های صدا و سیما علیه خویش اعتراف کند. ملک‌پور این درخواست بازجویان را رد کرده بود.

ارسال پرونده سعید ملک‌پور زندانی محکوم به اعدام به اجرای احکام

وکلای سعید ملک‌پور فعال سایبری محکوم به اعدام طی روزهای گذشته برای اعاده دادرسی و دریافت تأیید حکم اعدام این زندانی به دیوان عالی کشور و دادگاه انقلاب مرجعه کرده بودند، اما متوجه شدند که پرونده‌ی وی به اجرای احکام ارسال شده است.

به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» پرونده‌ی سعید ملک‌پور در حالی به اجرای احکام فرستاده شده که حکم اعدام وی که برای دومین بار در دیوان عالی کشور تأیید شده بود، هنوز به وی و وکلای‌اش ابلاغ نشده است.
با این اقدام دیوان عالی کشور در حال حاضر امکان اعاده دادرسی و دفاع مجدد از سعید ملک‌پور سلب شده است.
سعید ملک‌پور که مهر ماه سال جاری برای بار دوم از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب حکم اعدام دریافت کرده بود به هفت سال و نیم زندان نیز محکوم شده است. این حکم سال گذشته از سوی دیوان عالی کشور یک بار نقض شده بود، اما قاضی مقیسه برای بار دوم این حکم را تأیید کرد.
پس از ارسال مجدد پرونده به شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور، در حالی که به نواقص پرونده رسیدگی نشده بود، این حکم بدون اطلاع قضات مستقر شد شعیه ۳۲ دیوان عالی مجددا تأیید شد.
سعید ملک‌پور که مهر ماه سال جاری برای بار دوم از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب حکم اعدام دریافت کرده بود به هفت سال و نیم زندان نیز محکوم شده است.
ملک‌پور هم اکنون نزدیک ۱۱ ماه است که در سلول‌های انفرادی (۶ ماه) و چند نفره بند ۲ الف زندان اوین که زیر نظر سپاه پاسداران و خارج از نظارت سازمان‌ زندان‌ها است نگهداری می‌شود.
وی در ابتدای بازداشت نیز یک سال و ۶ ماه در سلول‌های انفرادی تحت فشارهای روحی و جسمی به سر برده بود. این فعال سایبری در حال حاضر سه سال و چهار ماه است که در زندان به سر می‌برد.
طی هفته‌های گذشته بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران با انتقال سعید ملک‌پور به سلول‌های انفرادی از وی خواسته بودند برای لغو حکم اعدام دوباره در برابر دوربین‌های صدا و سیما علیه خویش اعتراف کند. ملک‌پور این درخواست بازجویان را رد کرده بود.

دسترسی مجدد کاربران ایرانی به گوگل و سرویس‌های ایمیل دویچه وله : دسترسی کاربران ایرانی به وب‌سایت‌هایی نظیر گوگل و سرویس ایمیل آن که از پروتکل SSL استفاده می‌کنند از یک هفته پیش در ایران بی‌هیچ توضیحی مسدود شده بود. بنا بر گزارش‌ها این محدودیت دوباره رفع شده است. بنا بر گزارش‌ها از ایران دسترسی کاربران ایرانی که بی‌هیچ توضیحی از پنج‌شنبه گذشته (۲۰ بهمن/ ۹ فوریه) به وب‌سایت‌های گوگل و سرویس ایمیل آن٬ یاهو و هات‌میل قطع شده بود٬ به حالت عادی برگشته است. همچنان این سوال بر جای خود باقی‌ست که آیا فیلترینگ گسترده روزهای گذشته آزمایش راه‌کارهای مختلف سانسور برای دستیابی به آنچه اینترنت ملی خوانده می‌شود بوده یا صرفاً محدود کردن دسترسی کاربران در آستانه یک سالگی تظاهرات ۲۵ بهمن. در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در پاسخگویی به فراخوان رهبران مخالف حکومت ایران، میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای حمایت از جنبش‌های اعتراضی در مصر و تونس شمار چشمگیری از مردم شهرهای بزرگ ایران به خیابان‌ها آمدند که بنا به گزارش‌ها با سرکوب و حملات شدید نیروهای امنیتی روبرو شدند. از آن زمان تا کنون میرحسین موسوی،همسر او، زهرا رهنورد و مهدی کروبی در حبس خانگی به سر می‌برند. در اعتراض به ادامه حبس خانگی این افراد هواداران آنها ۲۵ بهمن امسال مردم را به تظاهرات اعتراضی توام با سکوت فراخوانده بودند. در دور اخیر فیلترینگ که شدیدتر از همیشه ارزیابی می‌شد٬ دسترسی کاربران ایرانی به کل سایت‌هایی که از پروتکل‌های SSL و HTTPS استفاده می‌کردند (به جز بانک‌های داخلی) مسدود شد. پروتکل SSL و HTTPS امکان دسترسی امن کاربر به اینترنت را فراهم می‌کند. فعالیت‌های کاربر بر این اساس کدبندی شده و دسترسی شخص ثالث به اطلاعات رد و بدل شده تقریباً غیرممکن است. بر این اساس دسترسی به وب‌سایت‌های پراستفاده‌ای نظیر گوگل و سرویس ایمیل آن (gmail) و یاهو و هات‌میل مسدود شد. خبرگزاری نیمه‌رسمی مهر خبر داد که دسترسی ۳۰ میلیون کاربر ایرانی به ایمیل‌های خود مسدود شد. اقدام بی‌سابقه‌ای که بی‌هیچ توضیحی انجام شد. حتی بر صفحات مسدود شده پیام آشنای فیلترینگ نیز ظاهر نمی‌شد و کسی دقیقاً نمی‌دانست چه اتفاقی افتاده است. با این همه کمپانی گوگل روز جمعه (۲۱ بهمن) درباره قطع دسترسی ایرانیان به سرویس‌های خود بیانیه‌ای صادر کرد. این شرکت در بیانیه خود بر اساس شواهد قطع دسترسی را تایید کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه٬ گوگل در بیانیه‌‌اش نوشت: «تایید می‌کنیم که افت شدیدی در ترافیک (از ایران) داشته‌ایم و با رجوع به شبکه خود متوجه شده‌ایم که مشکل از شبکه ما نیست.»

دسترسی مجدد کاربران ایرانی به گوگل و سرویس‌های ایمیل


دویچه وله : دسترسی کاربران ایرانی به وب‌سایت‌هایی نظیر گوگل و سرویس ایمیل آن که از پروتکل SSL استفاده می‌کنند از یک هفته پیش در ایران بی‌هیچ توضیحی مسدود شده بود. بنا بر گزارش‌ها این محدودیت دوباره رفع شده است.
بنا بر گزارش‌ها از ایران دسترسی کاربران ایرانی که بی‌هیچ توضیحی از پنج‌شنبه گذشته (۲۰ بهمن/ ۹ فوریه) به وب‌سایت‌های گوگل و سرویس ایمیل آن٬ یاهو و هات‌میل قطع شده بود٬ به حالت عادی برگشته است. همچنان این سوال بر جای خود باقی‌ست که آیا فیلترینگ گسترده روزهای گذشته آزمایش راه‌کارهای مختلف سانسور برای دستیابی به آنچه اینترنت ملی خوانده می‌شود بوده یا صرفاً محدود کردن دسترسی کاربران در آستانه یک سالگی تظاهرات ۲۵ بهمن.

در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در پاسخگویی به فراخوان رهبران مخالف حکومت ایران، میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای حمایت از جنبش‌های اعتراضی در مصر و تونس شمار چشمگیری از مردم شهرهای بزرگ ایران به خیابان‌ها آمدند که بنا به گزارش‌ها با سرکوب و حملات شدید نیروهای امنیتی روبرو شدند. از آن زمان تا کنون میرحسین موسوی،همسر او، زهرا رهنورد و مهدی کروبی در حبس خانگی به سر می‌برند. در اعتراض به ادامه حبس خانگی این افراد هواداران آنها ۲۵ بهمن امسال مردم را به تظاهرات اعتراضی توام با سکوت فراخوانده بودند.

در دور اخیر فیلترینگ که شدیدتر از همیشه ارزیابی می‌شد٬ دسترسی کاربران ایرانی به کل سایت‌هایی که از پروتکل‌های SSL و HTTPS استفاده می‌کردند (به جز بانک‌های داخلی) مسدود شد. پروتکل SSL و HTTPS امکان دسترسی امن کاربر به اینترنت را فراهم می‌کند. فعالیت‌های کاربر بر این اساس کدبندی شده و دسترسی شخص ثالث به اطلاعات رد و بدل شده تقریباً غیرممکن است.
بر این اساس دسترسی به وب‌سایت‌های پراستفاده‌ای نظیر گوگل و سرویس ایمیل آن (gmail) و یاهو و هات‌میل مسدود شد. خبرگزاری نیمه‌رسمی مهر خبر داد که دسترسی ۳۰ میلیون کاربر ایرانی به ایمیل‌های خود مسدود شد. اقدام بی‌سابقه‌ای که بی‌هیچ توضیحی انجام شد. حتی بر صفحات مسدود شده پیام آشنای فیلترینگ نیز ظاهر نمی‌شد و کسی دقیقاً نمی‌دانست چه اتفاقی افتاده است.

با این همه کمپانی گوگل روز جمعه (۲۱ بهمن) درباره قطع دسترسی ایرانیان به سرویس‌های خود بیانیه‌ای صادر کرد. این شرکت در بیانیه خود بر اساس شواهد قطع دسترسی را تایید کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه٬ گوگل در بیانیه‌‌اش نوشت: «تایید می‌کنیم که افت شدیدی در ترافیک (از ایران) داشته‌ایم و با رجوع به شبکه خود متوجه شده‌ایم که مشکل از شبکه ما نیست.»

پلیس تایلند: هدف بمب‌گذاران ایرانی دیپلمات‌های اسرائیلی بودند بی بی سی : پلیس تایلند می گوید ایرانیانی که در رابطه با چند مورد انفجار در تایلند دستگیر شده اند، قصد داشتند دو دیپلمات اسرائیلی را هدف قرار دهند. جزئیات بیشتری در مورد دو نفری که گفته می شود هدف عملیات آتی بوده اند، اعلام نشده است، اما گفته شده که برنامه این حمله به مراحل پیشرفته رسیده بود مقامات تایلند، انفجارهای روز سه شنبه در بانکوک را با حملاتی که روز دوشنبه در گرجستان و هند روی داد، مرتبط دانسته‌اند. اسرائیل، ایران را عامل هر سه حمله می‌داند، اما دولت ایران دست داشتن در این حملات را تکذیب کرده است. دو مرد در ارتباط با انفجارهای روز سه شنبه در بانکوک در بازداشت به سر می برند و یک مرد دیگر هم در حالیکه قصد داشت در مالزی سوار هواپیمایی به مقصد ایران شود، دستگیر شد. مظنون چهارم فرار کرده و ماموران اداره مهاجرت معتقدند که احتمالا به ایران بازگشته است. رئیس پلیس تایلند گفت که هدف این مظنونان دیپلمات‌های اسرائیلی بوده است و نه مردم تایلند. او اضافه کرد که به احتمال زیاد اتهام این سه نفر علاوه بر به همراه داشتن مواد منفجره، اقدام به قتل خواهد بود. مشخصات این چهار نفر به قرار زیر اعلام شده است: سعید مرادی، ۲۸ ساله، که در انفجار برنامه ریزی نشده‌ای که روی داد، دو پای خود را از دست داد، محمد خزاعی، ۴۲ ساله، که روز پنجشنبه در بانکوک توسط پلیس در مقابل خبرنگاران حاضر شد، مسعودصداقتزاده، ۳۱ ساله که به مالزی گریخت و اکنون در انتظار استرداد به تایلند است و لیلا روحانی که خانه محل سکونت مظنونان توسط او اجاره شده بود؛ مقامات اداره مهاجرت می‌گویند که او به تهران بازگشته است. پلیس تایلند می‌گوید وسائلی که از این افراد ضبط شده شبیه به وسائلی است که در انفجارهای دهلی و گرجستان به کار رفته بود.

پلیس تایلند: هدف بمب‌گذاران ایرانی دیپلمات‌های اسرائیلی بودند


بی بی سی  : پلیس تایلند می گوید ایرانیانی که در رابطه با چند مورد انفجار در تایلند دستگیر شده اند، قصد داشتند دو دیپلمات اسرائیلی را هدف قرار دهند.
جزئیات بیشتری در مورد دو نفری که گفته می شود هدف عملیات آتی بوده اند، اعلام نشده است، اما گفته شده که برنامه این حمله به مراحل پیشرفته رسیده بود
مقامات تایلند، انفجارهای روز سه شنبه در بانکوک را با حملاتی که روز دوشنبه در گرجستان و هند روی داد، مرتبط دانسته‌اند.
اسرائیل، ایران را عامل هر سه حمله می‌داند، اما دولت ایران دست داشتن در این حملات را تکذیب کرده است.
دو مرد در ارتباط با انفجارهای روز سه شنبه در بانکوک در بازداشت به سر می برند و یک مرد دیگر هم در حالیکه قصد داشت در مالزی سوار هواپیمایی به مقصد ایران شود، دستگیر شد. مظنون چهارم فرار کرده و ماموران اداره مهاجرت معتقدند که احتمالا به ایران بازگشته است.
رئیس پلیس تایلند گفت که هدف این مظنونان دیپلمات‌های اسرائیلی بوده است و نه مردم تایلند.
او اضافه کرد که به احتمال زیاد اتهام این سه نفر علاوه بر به همراه داشتن مواد منفجره، اقدام به قتل خواهد بود.
مشخصات این چهار نفر به قرار زیر اعلام شده است:

سعید مرادی، ۲۸ ساله، که در انفجار برنامه ریزی نشده‌ای که روی داد، دو پای خود را از دست داد،

محمد خزاعی، ۴۲ ساله، که روز پنجشنبه در بانکوک توسط پلیس در مقابل خبرنگاران حاضر شد،

مسعودصداقتزاده، ۳۱ ساله که به مالزی گریخت و اکنون در انتظار استرداد به تایلند است و لیلا روحانی که خانه محل سکونت مظنونان توسط او اجاره شده بود؛ مقامات اداره مهاجرت می‌گویند که او به تهران بازگشته است.
پلیس تایلند می‌گوید وسائلی که از این افراد ضبط شده شبیه به وسائلی است که در انفجارهای دهلی و گرجستان به کار رفته بود.

وزير اطلاعات ايران: بخش هايی از درون نظام، ميلياردی سکه خريدند/ جنگی تمام‌عيار و همه‌جانبه عليه جمهوری اسلامی در حال اجراست رادیو فردا : وزير اطلاعات جمهوری اسلامی ايران وضعيت بازار ارز و سکه را «شوک های کاذب» خواند و گفت: برخی از خودی ها نيز در اين مقوله دچار چالش و اشتباه شدند و جاهايی از نظام رفتند و ميلياردی سکه خريدند. حيدر مصلحی روز پنجشنبه در سخنانی در جمع ائمه جماعات استان تهران، افراد به گفته وی «دشمن» را متهم کرد که قصد دارند «صحنه انتخابات را به جنگ قدرت تبديل کنند»، «برای برجسته سازی کاذب بين مسوولان تلاش می کنند» و «در پی بحران سازی در ابعاد مختلف به خصوص در مسائل اقتصادی» هستند. اين مقام امنيتی جمهوری اسلامی نابسامانی دو ماه اخير در بازار سکه و ارز را به «دشمنان» نسبت داد و گفت: «با کمال تاسف برخی از خودی ها نيز در اين مقوله دچار چالش و اشتباه شدند و جاهايی بودند که جزو مجموعه نظام اند و رفتند ميلياردی سکه خريدند و تحت تاثير اين القاء قرار گرفتند و بعضی از خودی ها با بی توجهی به اين موضوع دامن زدند.» آقای مصلحی اشاره نکرده است که مجموعه ياد شده چه نهادها و دستگاه هايی در نظام جمهوری اسلامی بوده اند. از زمان امضای لايحه تحريم های آمريکا عليه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران توسط باراک اوباما در روز ۳۱ دسامبر، بازار ارز و سکه در ايران دچار بحران شد و ريال ايران ظرف کمتر از چند هفته نيمی از ارزش خود را از دست داد. در يک ماه و نيم گذشته قيمت هر سکه طلا به رکورد تاريخی يک ميليون و يکصد هزار تومان رسيد و دلار نيز از مرز دو هزار تومان گذشت. در واکنش به تلاطم بازار ارز و سکه، بانک مرکزی به دلالان ارز هشدار داد و از صرافان خواست تا ارزهای خارجی را به نرخ رسمی بفروشند. با اين حال تصميم های مقامات ايران نتوانسته است که از افزايش قيمت سکه و دلار جلوگيری کند. بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا، وزير اطلاعات ايران در بخش ديگری از سخنان خود بدون نام بردن از «اسدالله عسگراولادی»، رييس اتاق بازرگانی ايران و چين، به اظهارات وی درباره بروز قحطی در ايران ظرف شش ماه آينده واکنش نشان داده و او را تحت تاثير «القائات دشمن» دانست. آقای مصلحی گفت: «يک آقايی مصاحبه می ‌کند و صحبت از قحطی در کشور می ‌کند و وقتی که می ‌گوييم مستند اين حرف ات چه بوده و دلايل تان را بگوييد می ‌گويد که نمی ‌دانم چه شد اين را گفتم و وقتی يک ذره ناخن می ‌زنيم می ‌بينيم که دشمنان با واسطه‌های مختلف سعی می ‌کنند اين‌گونه القائات را داشته باشند.» رييس اتاق بازرگانی ايران و چين اواسط دی ماه گذشته در سخنانی اعلام کرد که نرخ تورم در دی ماه «۴۰ درصد» است و افزود: «به نظر می رسد با توجه به واردات کالا با دلار ۱۶۰۰ تومانی و مشکلات توليد در شش ماه آينده با قحطی بسياری از کالاها در کشور مواجه خواهيم شد که برای تهيه آنها يا بايد متوسل به قاچاق شويم و يا اين‌که هزينه بسياری بابت قاچاق بپردازيم.» به دنبال بازتاب گسترده اظهارات وی در رسانه های داخلی و خارجی، آقای عسگراولادی حرف خود را پس گرفت و گفت: «من هيچ گاه نگفتم که در شش ماه آينده قحطی می ‌آيد اما اگر از صحبت من چنين برداشتی شده است حرف خودم را پس می‌گيرم و از مردم عذرخواهی می‌کنم.» جمهوری اسلامی ايران که به دليل برنامه هسته ای خود تحت تحريم های شديد بين المللی است می گويد که اين تحريم ها هيچ تاثيری بر اوضاع داخلی ايران نداشته و برعکس باعث پيشرفت و ايجاد فرصت های بيشتر در کشور شده است. با اين حال، آقای مصلحی تاکيد کرده است که «از منظر دستگاه اطلاعاتی، جنگی تمام‌عيار و همه‌جانبه عليه جمهوری اسلامی در حال اجراست.» وی در اين زمينه به انتخابات مجلس نهم در اسفندماه سال جاری اشاره کرده و گفته است که «جريان های سياسی غير خودی، غير همسو و فتنه و گروه های ضد انقلاب به دنبال اين هستند که از اين انتخابات و از اين فرصت سوء استفاده کنند.» به گفته وزير اطلاعات ايران، «آنها (دشمنان) تلاش می کنند تقلب در انتخابات را القاء کنند و آن را به پيش ببرند... و به دنبال اغتشاش و آشوب خيابانی هستند.» وی افزود: «دشمنان نظام و جريان فتنه و انقلاب، تلاش کردند که در ثبت نام‌ها تاثيرگذار باشند ولی به موفقيتی دست پيدا نکردند و شرکت افراد برای ثبت نام در انتخابات قابل توجه بود؛ با آنکه محدوديت بيشتری از جمله مدرک تحصيلی اعمال شده بود و تاييد صلاحيت‌ها نيز قابل توجه بود. اکنون دشمنان از تسخير مجلس مايوس شده ‌اند و اصل انتخابات و سطح مشارکت مردم را نشانه گرفته‌اند.» انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی قرار است برگزار شود که بسياری از گروه های اصلاح طلب و مخالفان حکومت جمهوری اسلامی شرکت در آن را تحريم کرده اند و گفته اند فضا برای برگزاری يک انتخابات آزاد و سالم فراهم نيست. رقابت اصلی در اين انتخابات ميان گروه های اصولگرايی است که به آيت الله علی خامنه ای و محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی، وابسته هستند.

وزير اطلاعات ايران: بخش هايی از درون نظام، ميلياردی سکه خريدند/ جنگی تمام‌عيار و همه‌جانبه عليه جمهوری اسلامی در حال اجراست


رادیو فردا : وزير اطلاعات جمهوری اسلامی ايران وضعيت بازار ارز و سکه را «شوک های کاذب» خواند و گفت: برخی از خودی ها نيز در اين مقوله دچار چالش و اشتباه شدند و جاهايی از نظام رفتند و ميلياردی سکه خريدند.

حيدر مصلحی روز پنجشنبه در سخنانی در جمع ائمه جماعات استان تهران، افراد به گفته وی «دشمن» را متهم کرد که قصد دارند «صحنه انتخابات را به جنگ قدرت تبديل کنند»، «برای برجسته سازی کاذب بين مسوولان تلاش می کنند» و «در پی بحران سازی در ابعاد مختلف به خصوص در مسائل اقتصادی» هستند.

اين مقام امنيتی جمهوری اسلامی نابسامانی دو ماه اخير در بازار سکه و ارز را به «دشمنان» نسبت داد و گفت: «با کمال تاسف برخی از خودی ها نيز در اين مقوله دچار چالش و اشتباه شدند و جاهايی بودند که جزو مجموعه نظام اند و رفتند ميلياردی سکه خريدند و تحت تاثير اين القاء قرار گرفتند و بعضی از خودی ها با بی توجهی به اين موضوع دامن زدند.»

آقای مصلحی اشاره نکرده است که مجموعه ياد شده چه نهادها و دستگاه هايی در نظام جمهوری اسلامی بوده اند.
از زمان امضای لايحه تحريم های آمريکا عليه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران توسط باراک اوباما در روز ۳۱ دسامبر، بازار ارز و سکه در ايران دچار بحران شد و ريال ايران ظرف کمتر از چند هفته نيمی از ارزش خود را از دست داد.

در يک ماه و نيم گذشته قيمت هر سکه طلا به رکورد تاريخی يک ميليون و يکصد هزار تومان رسيد و دلار نيز از مرز دو هزار تومان گذشت.

در واکنش به تلاطم بازار ارز و سکه، بانک مرکزی به دلالان ارز هشدار داد و از صرافان خواست تا ارزهای خارجی را به نرخ رسمی بفروشند. با اين حال تصميم های مقامات ايران نتوانسته است که از افزايش قيمت سکه و دلار جلوگيری کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا، وزير اطلاعات ايران در بخش ديگری از سخنان خود بدون نام بردن از «اسدالله عسگراولادی»، رييس اتاق بازرگانی ايران و چين، به اظهارات وی درباره بروز قحطی در ايران ظرف شش ماه آينده واکنش نشان داده و او را تحت تاثير «القائات دشمن» دانست.

آقای مصلحی گفت: «يک آقايی مصاحبه می ‌کند و صحبت از قحطی در کشور می ‌کند و وقتی که می ‌گوييم مستند اين حرف ات چه بوده و دلايل تان را بگوييد می ‌گويد که نمی ‌دانم چه شد اين را گفتم و وقتی يک ذره ناخن می ‌زنيم می ‌بينيم که دشمنان با واسطه‌های مختلف سعی می ‌کنند اين‌گونه القائات را داشته باشند.»

رييس اتاق بازرگانی ايران و چين اواسط دی ماه گذشته در سخنانی اعلام کرد که نرخ تورم در دی ماه «۴۰ درصد» است و افزود: «به نظر می رسد با توجه به واردات کالا با دلار ۱۶۰۰ تومانی و مشکلات توليد در شش ماه آينده با قحطی بسياری از کالاها در کشور مواجه خواهيم شد که برای تهيه آنها يا بايد متوسل به قاچاق شويم و يا اين‌که هزينه بسياری بابت قاچاق بپردازيم.»

به دنبال بازتاب گسترده اظهارات وی در رسانه های داخلی و خارجی، آقای عسگراولادی حرف خود را پس گرفت و گفت: «من هيچ گاه نگفتم که در شش ماه آينده قحطی می ‌آيد اما اگر از صحبت من چنين برداشتی شده است حرف خودم را پس می‌گيرم و از مردم عذرخواهی می‌کنم.»

جمهوری اسلامی ايران که به دليل برنامه هسته ای خود تحت تحريم های شديد بين المللی است می گويد که اين تحريم ها هيچ تاثيری بر اوضاع داخلی ايران نداشته و برعکس باعث پيشرفت و ايجاد فرصت های بيشتر در کشور شده است.

با اين حال، آقای مصلحی تاکيد کرده است که «از منظر دستگاه اطلاعاتی، جنگی تمام‌عيار و همه‌جانبه عليه جمهوری اسلامی در حال اجراست.»

وی در اين زمينه به انتخابات مجلس نهم در اسفندماه سال جاری اشاره کرده و گفته است که «جريان های سياسی غير خودی، غير همسو و فتنه و گروه های ضد انقلاب به دنبال اين هستند که از اين انتخابات و از اين فرصت سوء استفاده کنند.»

به گفته وزير اطلاعات ايران، «آنها (دشمنان) تلاش می کنند تقلب در انتخابات را القاء کنند و آن را به پيش ببرند... و به دنبال اغتشاش و آشوب خيابانی هستند.»

وی افزود: «دشمنان نظام و جريان فتنه و انقلاب، تلاش کردند که در ثبت نام‌ها تاثيرگذار باشند ولی به موفقيتی دست پيدا نکردند و شرکت افراد برای ثبت نام در انتخابات قابل توجه بود؛ با آنکه محدوديت بيشتری از جمله مدرک تحصيلی اعمال شده بود و تاييد صلاحيت‌ها نيز قابل توجه بود. اکنون دشمنان از تسخير مجلس مايوس شده ‌اند و اصل انتخابات و سطح مشارکت مردم را نشانه گرفته‌اند.»

انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی قرار است برگزار شود که بسياری از گروه های اصلاح طلب و مخالفان حکومت جمهوری اسلامی شرکت در آن را تحريم کرده اند و گفته اند فضا برای برگزاری يک انتخابات آزاد و سالم فراهم نيست.

رقابت اصلی در اين انتخابات ميان گروه های اصولگرايی است که به آيت الله علی خامنه ای و محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی، وابسته هستند.