Friday, April 29, 2011

ادامه جدال بر سر جایگاه خامنه‌ای و احمدی‌نژاد

ادامه جدال بر سر جایگاه خامنه‌ای و احمدی‌نژاد


دویچه وله : دستور مستقیم آیت‌الله خامنه‌ای برای ابقای حیدر مصلحی در رأس‌ وزارت اطلاعات و خودداری خاموش محمود احمدی‌نژاد از همکاری با مصلحی، همچنان یکی از چالش‌های مهم حکومت ایران است.



امروز، (جمعه ۹ اردی‌بهشت، ۲۹ آوریل) سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در اشاره به این موضوع گفت: «اطاعت از ولی فقیه بدون هیچ تردیدی هم وظیفه قانونی و هم وظیفه شرعی مسئولان است.»



خطری برای احمدی‌نژاد



آقای خاتمی تلویحا احمدی‌نژاد را تهدید کرد که در صورت عدم اطاعت از آیت‌الله خامنه‌ای حمایت مردم را از دست خواهد داد. وی گفت: «شاخص حمایت مردم مسئله ولایت است. هر مسئولی که به گفتمان ولایت نزدیک‌تر است، محبوب‌تر است. نباید این مسئله مورد غفلت قرار گیرد که حمایت‌های مردم، حمایت مطلق نیست، بلکه حمایت مشروط است تا وقتی که اطاعت از مقام معظم رهبری باشد.»



امام جمعه موقت تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، "تمام موفقیت‌ها در عرصه دانش‌ نوین، فن‌آوری هسته‌ای، هوا و فضا" را مدیون ولایت فقیه دانست و بدون نام بردن از احمدی‌نژاد تاکید کرد که حتی طرح هدفمندی کردن یارانه‌ها نیز بدون حمایت و پی‌گیری آیت‌الله خامنه‌ای به بار نمی‌نشست.



یک روز پیش از ایراد خطبه خاتمی در نماز جمعه، هفت تشکل مهم کارگری ایران به مناسبت نزدیک شدن روز جهانی کارگر، در یک بیانیه مشترک اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها را زمینه‌ساز فقر و فلاکت کارگران دانستند و صریحا خواستار جلوگیری از اجرای آن شدند.



تکمیل پروژه حکومت مطلقه فردی؟



همزمان با سخنان امام جمعه موقت تهران، شاخه خارج از کشور "سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی" که اکثر رهبران آن در زندان به سر می‌برند، با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد که در جریان اختلاف رهبر و رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران، نشانه‌های "تکمیل پروژه حکومت مطلقه فردی" آشکار شده است.



در این بیانیه آمده است: «ماجرای برکناری وزیر اطلاعات توسط احمدی‌نژاد و دستور رهبری مبنی بر ابقای وی.... مولود تضادها و چالش‌های آخرین مراحل روند استحاله نظام جمهوری اسلامی به سوی حکومت مطلقه فردی است.»



"سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی" در بخشی دیگر از بیانیه خود نوشته است: « باند احمدی‌نژاد با حذف اژه‌ای و انتخاب مصلحی به ریاست این وزارتخانه، راه تسلط کامل بر دستگاه امنیتی رسمی کشور و بهره‌برداری از آن برای تفوق اطلاعاتی بر باندهای رقیب خود در حاکمیت را هموار می‌دید.»



شاخه خارج از کشور "سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی" در دنباله تحلیل خود اشاره می‌کند: «در ساختی از قدرت که رئیس دولت قرار است نقش رئیس ‌دفتر رهبری را ایفا کند، استقلال وی در تصمیم‌گیری راجع به دستگاه امنیتی و تسلط وی بر این دستگاه، هرگز از سوی رهبری پذیرفته نخواهد شد.»



گسست یک انسجام مصنوعی



"سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی"، درگیری‌های موجود را نشانه عدم‌انسجام در حاکمیتی می‌داند که «با شعار ضرورت حاکمیت منسجم پس از حذف اصلاح‌طلبان روی کار آمد و اکنون به یکی از نامنسجم‌ترین و بحران‌خیز ترین حاکمیت‌های سیاسی ایران تبدیل شده است.»



در این تحلیل هشدار داده می‌شود که برای ایجاد یک حکومت مطلقه فردی، می‌بایست کلیه نیروهای بالقوه و بالفعل موجود در ساختارهای حقیقی و حقوقی قدرت، که می‌توانستند مانع از شکل‌گیری حکومت مطلقه فردی شوند، از میان برداشته یا تضعیف شوند.... و «احمدی‌نژاد گزینه‌ای مناسب برای طی این دوره گذار بود.»



"مجاهدین انقلاب اسلامی" در بخش‌های پایانی تحلیل خود تاکید می‌ورزد: «ابقای مصلحی به وسیله آیت‌الله خامنه‌ای، نقض آشکار اصول ۸۷ و ۱۰۳ تا ۱۰۶ قانون اساسی است. اما دولتی که خود محصول نقض قانون اساسی است، نه توان دفاع از اختیارات قانونی خود را دارد و نه عزم و اراده عمل کردن به سوگند خود در پاسداری قانون اساسی.»

احمدی نژاد نمایندگان ویژه آیت الله خامنه ای را راه نداد

احمدی نژاد نمایندگان ویژه آیت الله خامنه ای را راه نداد




سحام نیوز: سایت جرس گزارش داد چند شب قبل احمد جنتی دبیر شورای نگهبان (به نمایندگی از مقام رهبری) به دیدار محمود احمدی نژاد رئیس جمهور منصوب آقای خامنه ای در منزلش در نارمک رفته و از وی خواسته بود که نسبت به رهبری تمکین کند. احمدی نژاد با دلخوری به جنتی پاسخ داده است : من به رهبری بدهکار نیستم! که کوتاه بیای.



وی سپس ادعا کرده است: اولا کسی که توانست بساط اصلاح طلبان را جمع کند من بودم. ثانیا انرژی هسته ای را من به اینجا رساندم. ثالثا هدفمند کردن یارانه ها را که هیچ کس زیر بارش نمی رفت من برعهده گرفتم و اجرا کردم. من چرا باید کوتاه بیایم؟ یک عزل و نصب وزرا در اختیار من بود که آن هم بحمدالله از من گرفته شده است.



شب گذشته (پنجشنبه شب) نیز دوباره آیت الله جنتی (دبیر شورای نگهبان) و دکتر علی لاریجانی (رئیس مجلس شورای اسلامی) به قصد دیدار با محمود احمدی نژاد و میانجی گری بین او و رهبری به سراغ احمدی نژاد رفته اند، ولی او حاضر به دیدار با نمایندگان ویژه آیت الله سید علی خامنه ای (مقام رهبری) نشده است. او بیش از هشت روز است که در اعتصاب بسر می برد و در هیچیک از جلسات هیأت دولت و سفرهای استانی برنامه ریزی شده از قبل شرکت نکرده است.



خطبه نماز جمعه امروز آیت الله سید احمد خاتمی در تهران مبنی بر اینکه هر کاری، از جمله سه مورد فوق در کشور انجام شده است با حمایت و مدیریت مستقیم رهبری امکان پذیر شده است در حقیقت پاسخ به ادعاهای محمود احمدی نژاد در دیدار فوق الذکر است.

اوباما سوریه و نیروی قدس ایران را تحریم کرد

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز جمعه طی فرمانی سه مقام سوریه، سازمان اطلاعات این کشور و نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به اتهام شرکت در سرکوب معترضان سوریه مشمول تحریم کرده است.




این تحریم ها دارایی های احتمالی این افراد و تشکیلات را در آمریکا مسدود می کند و شهروندان آمریکایی نیز از هر گونه معامله با آنها منع می شوند.



مطالب مرتبطنیروهای امنیتی در سوریه به روی تظاهر کنندگان آتش گشودندبریتانیا دعوت از سفیر سوریه به عروسی سلطنتی را پس گرفتمخالفان حکومت سوریه برای تظاهرات روز 'خشم' آماده می شوندلینک‌های مرتبط

به گفته مقام های آمریکایی، آقای اوباما این تحریمها را بدنبال خشونتهای خونین علیه مخالفان حکومت سوریه اعمال می کند که تاکنون منجر به کشته شدن پانصد نفر شده است.



نیروی قدس که شاخه برون مرزی سپاه پاسداران ایران است پیش تر نیز به اتهام فعالیت های تروریستی مورد تحریم آمریکا قرار گرفته بود.



اما اکنون دولت آمریکا نیروی قدس را متهم کرده است که به نیروهای امنیتی سوریه برای سرکوب تظاهرکنندگان کمک مادی می کند.



طی چند روز گذشته باراک اوباما و سایر مقام های آمریکایی ایران را به دخالت در خشونتهای خونین سوریه متهم کردند، اما ایران این اتهام را به شدت رد کرده است.



سه مقام سوریه که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته اند عبارتند از: علی مملوک رئیس سازمان اطلاعات سوریه، عاطف نجیب پسر خاله بشار اسد و رئیس پیشین اداره امنیت سیاسی و ماهر اسد برادر بشار اسد و فرمانده لشگر چهارم زرهی سوریه که گفته می شود عامل کشتار های وسیع شهر درعا است.



گزارش شده است که تنها طی چند روز گذشته ده ها نفر در این شهر کشته شده اند.



نام بشار اسد هنوز در این فهرست قرار نگرفته است، اما مقام های آمریکایی می گویند اگر سرکوبها ادامه یابد ممکن است رئیس جمهور سوریه نیز مشمول این تحریم ها شود.



کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد که فرمان رئیس جمهور "ابزار جدیدی برای هدف قرار دادن افراد و تشکیلاتی است که مصمم به نقض حقوق بشر در سوریه هستند."



مقام های آمریکایی می گویند هدف از این تحریم ها ارسال این پیام به مردم سوریه است که سرکوبگران با تبعات اعمال خود مواجه خواهند شد.



وزارت بازرگانی آمریکا نیز قرار است اقدامات بیشتری علیه حکومت سوریه انجام دهد.



آقای اوباما در فرمان خود گفته است: "حکومت سوریه با نقض حقوق بشر ... تهدیدی غیرمعمول و خارق العاده متوجه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا می کند و باید مشمول تحریم های بیشتر شود."



جان کری، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز گفته است: "خشونتهایی که علیه مردم سوریه اعمال شده برای همه ما هشدار دهنده است. جهان باید این اعمال را به قوی ترین شکل ممکن محکوم کند."



وی افزود: "مردم سوریه به اندازه مردم لیبی، تونس و مصر شایسته حقوق بشر و عزت هستند و حکومت باید به جای سرکوب کردن معترضان پاسخگوی آنها باشد."



گزارش ها از سوریه حاکی از تیراندازی نیروهای امنیتی به تظاهر کنندگان درشهر درعاست. در نتیجه این تیراندازی ۴۸ نفرکشته و شماری مجروح شده اند.



با وجود حضور گسترده نیروهای دولتی، هزاران نفر از مخالفان حکومت سوریه در شهرهای مختلف این کشور دست به تظاهرات زده اند.

سیامک پورزند، روزنامه نگار ایرانی، درگذشت

سیامک پورزند، از روزنامه نگاران قدیمی ایرانی، بعد از یک دوره طولانی بیماری و در سن ۸۰ سالگی در تهران درگذشت.




آقای پورزند از جمله کسانی بود که در جریان ماجرای کنفرانس برلین در سال ۱۳۷۹ بازداشت و به ۱۱ سال زندان محکوم شد. او از آن زمان ممنوع الخروج بوده است.



مطالب مرتبطکنفرانس برلین؛ ده سال بعدموضوعات مرتبطرسانه های ایرانسیامک پورزند همسر مهرانگیز کار، وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان، است که او نیز چند سال در ایران در زندان بود و بعد از آن به آمریکا مهاجرت کرد.



آقای پورزند در سال های اخیر به بیماری های مختلفی مبتلا بوده و بارها برای مدت های طولانی در بیمارستان بستری بوده است.



دختران آقای پورزند، که هر سه خارج از ایران زندگی می کنند، در سال های اخیر بارها اعلام کرده اند که خواهان امان نامه از مقام های جمهوری اسلامی هستند تا برای دیدار با پدرشان به تهران بروند. درخواستی که به گفته آنها برآورده نشده است.



شیرین عبادی، حقوقدان و از دوستان خانوادگی آقای پورزند می گوید: "شرایط آقای پورزند بسیار شرایط سختی بود. زیرا ممنوع الخروج بود و در این حال مورد مزاحمت دائمی بازجویان امنیتی قرار داشت. به همین خاطر علاوه بر مشکلات جسمی، ناراحتی روحی و افسردگی هم به مشکلات او اضافه شد و علتش فقط و فقط فشار روحی بود که بازجویان بر او وارد می کردند."



سیامک پورزند کار مطبوعاتی خود را در سال ۱۳۳۱ با روزنامه باختر امروز به مدیریت حسین فاطمی، وزیر خارجه وقت ایران، آغاز کرد.



آقای پورزند در سال های پیش از انقلاب ۱۳۵۷ در تاسیس و اداره نشریاتی چون "پیک سینما" و "کتاب هفته کیهان" همکاری داشت و از اعضای هیات مدیره سندیکای نویسندگان بود.



بعد از انقلاب سال ۱۳۵۷ ایران، فعالیت های مطبوعاتی آقای پورزند محدودتر شد.



سیامک پورزند پسرخاله احمد شاملو، شاعر معاصر ایران نیز بود.

کتک زدن جذامی ها و اخراج از بیمارستان

مسئولان یک بیمارستان در مشهد پس از ضرب و شتم بیماران مبتلا به جذام، دستور اخراج آنها را از این مرکز درمانی صادر کرده اند.روزنامه "قدس" با انتشار این خبر نوشت که درمانگاه امراض پوستی دانشگاه علوم پزشکی در شهر مشهد تصمیم گرفته است 40 نفر از بیماران جذامی بستری در این مرکز را اخراج کند.




جذام یا خوره، نوعی بیماری التهابی مزمن و عمدتا واگیردار است که به سبب تغییرات شکلی در سطح پوست و درد و عذابی که برای مبتلایانش به دنبال می آورد، بیش از هر بیماری دیگری در طول تاریخ، بشر را با ترس و هراس از خود مواجه کرده است.



روزنامه قدس در گزارش خود که سایت های خبری نیز آن را بازنشر داده اند، نوشته این خبر را در پی "تماس های مردمی" به دست آورده و سپس با ارسال خبرنگارانش به مرکز درمانی فوق از صحت آن مطمئن شده است.



در این گزارش نام مرکز درمانی که تصمیم به اخراج بیماران جذامی گرفته، آسایشگاه "محراب خان" قید شده که تقریبا 30 سال پیش از انقلاب 1357 در ایران از سوی فرد خیری به همین نام ساخته و برای درمان بیماران مبتلا به جذام وقف شده است.



علی محمودی، یکی از بیماران بستری با بیان اینکه آسایشگاه محراب خان سال ها قبل برای جذامیان وقف شده است، گفت: "پیش از انقلاب اسلامی این آسایشگاه ساخته شده و کاربری آن ویژه بیماران مبتلا به جذام بوده است. چندی پیش به دلیل اینکه این مکان داخل شهر قرار گرفت، جذامیان را به بیمارستان بوعلی منتقل کردند. پس از مدتی دوباره آنان به بیمارستان طالقانی منتقل شدند."



به گفته او، نه سازمان بهزیستی و نه کمیته امداد "حاضر به پذیرش بیماران نشدند" و انجمن حمایت از جذامیان حاضر به نگهداری این بیماران شد که "رئیس دانشگاه علوم پزشکی در آن زمان مخالفت کرد." پس از آن، بیماران مجدداً به این مکان منتقل شدند که همیشه در این جا بمانند، ولی پس از این همه فراز و نشیب، تصمیم جدیدی گرفته شد و تمام وسایل را با چهار کامیون از آسایشگاه خارج کردند.



او می گوید: "معلوم نیست سرنوشت ما چه می شود."







حمله رئیس آسایشگاه به بیماران با آچار فرانسه



اخراج بیماران جذامی از آسایشگاه محراب خان در شرایطی صورت می گیرد که این بیماران معمولا به دلایل مختلف که عمده آنها ناشی از هراس جامعه است، جایی برای زندگی در بین افراد عادی یا حتی خانواده خود ندارند.



از سوی دیگر طبق اسناد و سوابق موجود، زمین بیمارستان شهید هاشمی نژاد که مرکز درمانی محراب خان در جنب آن قرار دارد نیز در ابتدا فقط برای رسیدگی به امور جذامیان واگذار شده بود اما در سال های اخیر از آن به عنوان بیمارستان استفاده می شود.



روزنامه قدس به نقل از یکی دیگر از بیماران بستری در آسایشگاه محراب خان نوشته است: "در حال حاضر چه کسی حاضر به نگهداری از من است. با این وضعیت باید کجا بروم و چکار کنم. اگر سالم بودم که دست به دامان مسؤولان نمی شدم."



او پرسیده که "آیا دیواری کوتاه تر از جذامیان پیدا نکرده اند که این گونه به ما ظلم می کنند؟"



علی یادگاری، یکی دیگر از بیماران بستری در این مرکز که به نوشته روزنامه قدس "آثار ضرب و شتم" بر روی صورتش دیده می شد، گفته است: "من به این تصمیم اعتراض کردم که از سوی آقای... مسؤول مرکز با آچار فرانسه مورد حمله قرار گرفتم و صورتم مجروح شد."



او افزوده: "بیشتر بیماران این مرکز هیچ کسی را ندارند که از آنان نگهداری کند. این در حالی است که تمام وسایل بیماران بدون اطلاع آنان منتقل شده است. هیچ چیزی را نگذاشتند یخچال، ماشین لباسشویی و بسیاری از وسایل دیگر را از مرکز خارج کرده اند."



بیمار دیگری هم می گوید: "من در این دنیا هیچ کسی را ندارم، چرا ما را آواره می کنید؟ مگر ما چه گناهی کرده ایم؟ بیماری خودمان بس نیست که شما هم نمک روی زخممان می ریزید. آیا در کشورهای دیگر هم با جذامیان این گونه برخورد می شود؟ اگر کسی به بیماری جذام مبتلا شد باید از جامعه طرد شود؟"



به نوشته روزنامه قدس، وضعیت جسمی برخی از جذامیان به گونه ای بوده که قادر به صحبت و یا راه رفتن نبوده اند. آنان به شدت از تصمیمی که برایشان اتخاذ شده بود مضطرب بودند. برخی از آنان به دلیل وخامت بیماری قادر به راه رفتن نبودند و برخی نیز با پاهای مصنوعی به زحمت خودشان را به خبرنگاران می رساندند تا از مسؤولان به خاطر اتخاذ این تصمیم گلایه کنند.



برابر این گزارش، مسئول آسایشگاه محراب خان هم گفته که "با دستور مسؤولان این بیماران به مکانی دیگر منتقل می شوند" اما خبرنگار روزنامه قدس می گوید: "نامه ای که او در دست داشت، بدون سربرگ و مهر بود که نیروی انتظامی مستقر در محل آن را فاقد وجاهت قانونی دانست."







برکناری رئیس بیمارستان امام خمینی



انتشار این گزارش درباره اخراج بیماران جذامی از مرکز درمانی محراب خان تنها چند روز پس از آن صورت می گیرد که اخبار مربوط به رها کردن دو بیمار در کنار جاده به دلیل بی پولی توسط مسئولان و خدمه اجرایی بیمارستان دولتی امام خمینی، جامعه و کاربران اینترنتی را در بهت و تاسف فرو برد.



ماموران این بیمارستان افراد فوق را بدلیل "نداشتن پول درمان" سوار بر آمبولانسی کرده و آنها را در کنار جاده ای در حاشیه تهران و زیر آفتاب رها کرده بودند.



این دو بیمار که یکی از آنها دارای شكستگی پا و عفونت و دیگری دارای سوختگی بوده اند به علت نداشتن پول کافی برای ادامه درمان، به این شکل از بیمارستان دولتی امام خمینی که طبق قانون هزینه مداوای بیماران در آن رایگان است، اخراج شده‌اند.



انتشار این اخبار در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در شماری از کشورهای مسلمان‌نشین آفریقایی و در لبنان و نوار غزه ده‌ها میلیون دلار برای ساخت بیمارستان و درمانگاه از ثروت ملی ایران هزینه پرداخته است.



حسن امامی رضوی معاون وزیر بهداشت البته دیروز در گفت و گو با "خبرآنلاین" از برکناری رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی خبر داد.



به گفته او: قرار بود تغییراتی در مدیریت بیمارستان امام داشته باشیم، اما موضوع بیماران رها شده در بیابان، باعث تسریع در این تغییر شد.



برکناری رئیس بیمارستان امام خمینی در حالی است که در گزارش های اولیه رسانه های دولتی، تلاش می شد مدیریت این بیمارستان از حادثه رخ داده بی اطلاع جلوه داده شود.



شش نفر دیگر از پرسنل اجرایی و خدمه بیمارستان امام خمینی هم از کار برکنار شده اندو طبق اعلام دادستانی تهران پرونده آنها مورد رسیدگی قضایی قرار خواهد گرفت.

علي مطهري: طرح سوال از احمدی نژاد در زمان مناسب اجرايي مي‌شود

علي مطهري: طرح سوال از احمدی نژاد در زمان مناسب اجرايي مي‌شود


سلام: در حالي كه طي هفته گذشته گمانه‌زني‌هاي زيادي درباره طرح سوال از احمدی نژاد مطرح شده بود يكي از طراحان اصلي اين طرح مي گويد طرح سوال از رئيس جمهور كماكان به قوت خود باقي است و در زمان مناسب به جريان خواهد افتاد.

علی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری-راهبردی سلام، در مورد طرح سؤال از محمود احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این طرح کماکان به قوت خود باقی است.

وی افزود: طرح سؤال از احمدی نژاد در حال حاضر، حدود 60 امضاء دارد و در موقع مناسب خود اجرایی خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سؤال که چقدر گمانه زنی‌هایی مبنی بر این که طرح استیضاح احمدی نژاد ممکن است به صحن علنی مجلس وارد شود، صحت دارد، گفت: همه چیز بستگی به شرایط دارد و انشاالله در زمان مناسب به جریان خواهد افتاد.



آزادي بيان در جامعه مغفول مانده است

فرزند شهید مطهری در پاسخ به سؤال دیگر «سلام»، مبنی بر این که به نظر شما، مهمترین اندیشه شهید مطهری که در حال حاضر از آن غفلت می شود و لازم است که بازخوانی شود، چیست؟، گفت: مهمترین اندیشه‌های ایشان که در حال حاضر از آن غفلت می‌شود، اهمیت بسیار زیاد به وجود مسئله آزادی بیان و فکر در جامعه و دیگری مسئله استقلال فرهنگی است.

وی افزود: شهید مطهری روی این دو مسئله تأکید زیادی داشتند و من فکر می کنم در این دوره، توجه لازم به این مسائل نمی شود.

مطهری در تشریح بیشتر اين مساله گفت: عدم خودباختگی در مقابل فرهنگ غربی، سوق دادن جامعه به سوی و سبک زندگی اسلامی، دور کردن مذاهب غربی در زندگی خودمان، از مسائلی است که می توان گفت در حال حاضر، حساسیت لازم نسبت آن ها، وجود ندارد.

وی در پایان تاكيد كرد:به عقیده من، نگاهی که شهید مطهری، به مسئله آزادی بیان و فکر و اندیشه داشتند، امروز تا حد زیادی مغفول مانده است.

جانشين نماينده ولی‌فقيه در سپاه: امروز مشايی رييس جمهور اصلی است

جانشين نماينده ولی‌فقيه در سپاه: امروز مشايی رييس جمهور اصلی است


رادیو فردا : در ادامه واکنش‌ها به اختلافات محمود احمدی‌نژاد و رهبر جمهوری اسلامی بر سر استعفای وزير اطلاعات، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران گفته است: «امروز مشايی رييس جمهور اصلی است.»



به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، مجتبی ذالنور که در«بزرگ طلايه‌داران فرهنگ و ايثار و شهادت در حسينيه امام مشهد» صحبت می‌کرد، در پاسخ به پرسشی در خصوص «دليل استمرار ارتباط آقای احمدی‌نژاد با اسفنديار رحيم مشايی»، گفته است: «آقای احمدی‌نژاد دست به طناب پوسيده‌ آقای مشايی دارد، ايشان ارادت ويژه‌ای به آقای مشايی دارند و گفته‌اند "مشايی قله است" يا در جای ديگر گفته‌اند "در مسائلی که فکر ما از درک آن عاجز است، مشايی آن را درک می‌کند".»



جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران اضافه کرده است :« اين آدم‌ها در عمق وجودشان سرسوزنی به ولايت و روحانيت اعتقاد ندارند، آنها اسلام بدون آخوند القا می‌کنند، امروز مشايی رييس جمهور اصلی است. دخالت در وزارتخانه‌های مختلف و نيز تقابل متکی و مشايی باعث برکناری متکی شد؛ همچنين مسائل‌ پيش آمده در وزارت اطلاعات و نمونه‌های ديگر حاکی از دخالت‌های مشايی دارد.»



اقدام آيت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در ابقای حيدر مصلحی، وزير اطلاعات، به رغم پذيرش استعفای او به وسيله محمود احمدی‌نژاد، موجی از حمايت‌های گروه‌های اصولگرا را در پی داشته است. اين در حالی است که آقای احمدی‌نژاد از زمان صدور حکم رهبر جمهوری اسلامی خطاب به حيدر مصلحی در هيچ يک از نشست‌های رسمی دولت حاضر نشده است.



گزارش ها حاکی است که محمود احمدی نژاد پس از بازگشت از سفر استانی به کردستان در ديگر جلسات از جمله شورای انقلاب فرهنگی شرکت نکرده است و همچنين آخرين خبر مربوط به وی در سايت رسمی نهاد رياست جمهوری به ۳۱ فروردين همزمان با سفر استانی‌اش به کردستان بر می‌گردد.



در اين مدت اصولگرايان بيشتر حملات خود را متوجه اسفنديار رحيم مشايی، رييس دفتر محمود احمد نژاد، متمرکز کرده‌اند . رسانه‌های اصولگرايان، پيشتر از اسفنديار رحيم مشايی به عنوان جريان «منحرف» در دولت محمود احمدی‌نژاد ياد می‌کردند، اما طی روزهای اخير برخی از حاميان رهبر جمهوری اسلامی ايران اين عنوان را آشکارا به کليت طرفداران دولت بسط داده می‌شود.



در اين ميان حملات رسانه‌های و شخصيت‌های حامی رهبر جمهوری اسلامی به چهره‌های شاخص دولت افزايش يافته است و همچنين روحانيان نزديک به آيت‌الله خامنه‌ای و فرماندهان سپاه نسبت به شکل‌گيری جريان جديد هشدار داده‌اند و در سخنان حاميان رهبر نام ابوالحسن بنی‌صدر و اختلافات وی با آيت‌الله خمينی که به برکناری وی انجاميد تکرار می‌شود.



جريان انحرافی در دولت احمدی نژاد



مجتبی در ذوالنور در ادامه با اشاره به اين که «يک جريان انحرافی در دولت فعال است»، گفته است: «اين جريان چون فکر می‌کند آمريکا باعث اصلی تحولات منطقه است، می‌گويد پس نبايد با حکام عرب ارتباط را از دست بدهيم که اين‌ها کج فهمی کامل است، همچنين سی دی ظهور نزديک است که از طرافيان آقای احمدی نژاد و مشايی تهيه شده است نمونه ديگری است که همه اين شرها از وجود آقای مشايی نشات می‌گيرد.»



جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه در ادامه ابراز اميدواری کرده است که «انحرافات به وجود آمده نيز با هوش و ذکاوت آقای رييس‌جمهور بر طرف» شود

فیلم / نیروهای مسلح سوریه بسوی مردم آتش گشودند، امروز 9 اریبهشت (2 فیلم