Friday, November 15, 2013

وزیرخارجه در سیمای ج. اسلامی چیزهائی که منتشر می شود حتی نزدیک به واقعیت هم نیست سخنان محمد جواد ظریف، درباره مذاکرات اتمی ژنو، در جریان حضور در سیمای جمهوری اسلامی: ‫«در اظهار نظر رسانه ها در مورد مذاکرات ژنو هنوز هیچ اظهار نظری را ندیده ایم که حتی به محتوای اصلی و واقعی نزدیک باشد، این یعنی مذاکرات خیلی جدی است، همه این حرف ها از ظن خودشان است. نمی دانم چرا کشورهای خلیج فارس اخم می کنند؛ همسایگان را در سیاست خارجی اولویت خود می دانیم و اصلا ربطی به نگرانی های آنها ندارند، آنها باید خوشحال باشند، این حرف ها ناشی از نگرانی برخی برای منافعشان است که منافع آنها در وجود تنش است. دوستان ما در منطقه هیچ منافعی در تنش ندارند، منافع آنها در همراهی با اسرائیل نیست. منافع آنها باید در رابطه با کشور همسایه بزرگتر باشد با کشور دوستی که ریشه تاریخی فرهنگی زیادی داریم. دستورالعمل لازم را به سفرا دادیم که از همسایگان ما در منطقه نگرانی زدایی بکنند . سفرا برای پیشرفت مذاکرات زمینه سازی می کنند. هدف ما این است که هیچ موضوع حل نشده ای بین ما و آژانس وجود نداشته باشد. آژانس باید همه توافقات ما با 1+5 را راستی آزمایی بکند و البته در مورد گذشته و در مورد ابهامات ایجاد شده نظر بدهد هر چند که ما اعتقاد داریم هیچ ابهامی وجود ندارد. حضور ظالمانه شورای امنیت در مورد پرونده هسته ای ایران باید از بین برود و هر توافقی باید با لغو همه تحریم ها انجام شود و پرونده ایران در آژانس به یک پرونده کاملا عادی بدل شود. مذاکره سخت است ما می خواهیم دقیق عمل کنیم و مردم باید حوصله داشته باشند. اگر قرار باشد با کسی که هم نظر ما است مذاکره بکنیم که کاری نکرده ایم. شیرینی مذاکره در همین سختی آن است و کار بی چالش شیرینی ندارد.»

وزیرخارجه در سیمای ج. اسلامیچیزهائی که منتشر می شود
حتی نزدیک به واقعیت هم نیست
 
 
 
 
سخنان محمد جواد ظریف، درباره مذاکرات اتمی ژنو، در جریان حضور در سیمای جمهوری اسلامی:

«در اظهار نظر رسانه ها در مورد مذاکرات  ژنو هنوز هیچ اظهار نظری را ندیده ایم که حتی به محتوای اصلی و واقعی نزدیک باشد، این یعنی مذاکرات خیلی جدی است، همه این حرف ها از ظن خودشان است.
نمی دانم چرا کشورهای خلیج فارس اخم می کنند؛ همسایگان را در سیاست خارجی اولویت خود می دانیم و اصلا ربطی به نگرانی های آنها ندارند، آنها باید خوشحال باشند، این حرف ها ناشی از نگرانی برخی برای منافعشان است که منافع آنها در وجود تنش است. دوستان ما در منطقه هیچ منافعی در تنش ندارند، منافع آنها در همراهی با اسرائیل نیست. منافع آنها باید در رابطه با کشور همسایه بزرگتر باشد با کشور دوستی که ریشه تاریخی فرهنگی زیادی داریم.
دستورالعمل لازم را به سفرا دادیم که از همسایگان ما در منطقه نگرانی زدایی بکنند . سفرا برای پیشرفت مذاکرات زمینه سازی می کنند.
هدف ما این است که هیچ موضوع حل نشده ای بین ما و آژانس وجود نداشته باشد. آژانس باید همه توافقات ما با 1+5 را راستی آزمایی بکند و البته در مورد گذشته و در مورد ابهامات ایجاد شده نظر بدهد هر چند که ما اعتقاد داریم هیچ ابهامی وجود ندارد. حضور ظالمانه شورای امنیت در مورد پرونده هسته ای ایران باید از بین برود و هر توافقی باید با لغو همه تحریم ها انجام شود و پرونده ایران در آژانس به یک پرونده کاملا عادی بدل شود. مذاکره سخت است ما می خواهیم دقیق عمل کنیم و مردم باید حوصله داشته باشند. اگر قرار باشد با کسی که هم نظر ما است مذاکره بکنیم که کاری نکرده ایم. شیرینی مذاکره در همین سختی آن است و کار بی چالش شیرینی ندارد.»

اسکن سه‌بعدی تا مسافت یک مترمریعی با نسل جدید اسکنرها نسل جدید اسکنر سه بعدی دستی با نام Sense امکان اسکن کردن مسافتی در حدود یک متر مربع را فراهم می‌کند. به گزارش ایسنا، باتوجه به کاربردی شدن چاپگرهای سه بعدی، اسکنرهای سه بعدی می‌توانند فرآیند انتقال داده‌ها به چاپگر برای تولید سه بعدی اشیا را تسهیل کنند. با کمک اسکنرهای سه بعدی، مدلی از اشیای مختلف یا حتی بدن انسان در کمترین زمان تهیه شده و بوسیله چاپگر سه بعدی تولید می‌شود. محققان شرکت 3D Systems نسل جدیدی از اسکنر سه بعدی دستی را توسعه داده‌اند که می‌تواند مسافتی در حدود یک متر مربع را اسکن کند. مدل استاندارد اسکنرهای سه بعدی رومیزی موجود، دستگاه Makerbot Digitizer است که بدون نیاز به یادگیری برنامه نرم افزاری مدل‌سازی یا مهارت خاصی، امکان تهیه مدل سه بعدی اشیای کوچک را برای کاربر فراهم می‌کند. این اسکنر سه بعدی رومیزی یک هزار و 400 دلاری تنها می‌تواند مسافتی در حدود 20 سانتیمتر را اسکن کند. اما اسکنر سه بعدی دستی Sense قادر به اسکن کردن کامل بدن انسان یا هدف قرار دادن اشیای خاص بدون نیاز به برداشتن موارد موجود در پس زمینه شیء است. با اتصال به یک دستگاه دارای سیستم عامل ویندوز، داده های اسکن سه بعدی براحتی منتقل شده و توسط چاپگر سه بعدی قابل چاپ خواهند بود. اسکنر سه بعدی دستی Sense با قیمت 400 دلار به بازار عرضه شده است.

اسکن سه‌بعدی تا مسافت یک مترمریعی با نسل جدید اسکنرها


نسل جدید اسکنر سه بعدی دستی با نام Sense امکان اسکن کردن مسافتی در حدود یک متر مربع را فراهم می‌کند.
به گزارش ایسنا، باتوجه به کاربردی شدن چاپگرهای سه بعدی، اسکنرهای سه بعدی می‌توانند فرآیند انتقال داده‌ها به چاپگر برای تولید سه بعدی اشیا را تسهیل کنند.
با کمک اسکنرهای سه بعدی، مدلی از اشیای مختلف یا حتی بدن انسان در کمترین زمان تهیه شده و بوسیله چاپگر سه بعدی تولید می‌شود.
محققان شرکت 3D Systems نسل جدیدی از اسکنر سه بعدی دستی را توسعه داده‌اند که می‌تواند مسافتی در حدود یک متر مربع را اسکن کند.
مدل استاندارد اسکنرهای سه بعدی رومیزی موجود، دستگاه Makerbot Digitizer است که بدون نیاز به یادگیری برنامه نرم افزاری مدل‌سازی یا مهارت خاصی، امکان تهیه مدل سه بعدی اشیای کوچک را برای کاربر فراهم می‌کند.
این اسکنر سه بعدی رومیزی یک هزار و 400 دلاری تنها می‌تواند مسافتی در حدود 20 سانتیمتر را اسکن کند.
اما اسکنر سه بعدی دستی Sense قادر به اسکن کردن کامل بدن انسان یا هدف قرار دادن اشیای خاص بدون نیاز به برداشتن موارد موجود در پس زمینه شیء است.
با اتصال به یک دستگاه دارای سیستم عامل ویندوز، داده های اسکن سه بعدی براحتی منتقل شده و توسط چاپگر سه بعدی قابل چاپ خواهند بود.

اسکنر سه بعدی دستی Sense با قیمت 400 دلار به بازار عرضه شده است.

 

وزیرخارجه روسیه: دو قطعنامه اتمی در دستور کار اجلاس 20 نوامبر خواهد بود وزیر خارجه روسیه که به همراه وزیر دفاع این کشور، به مصر سفر کرده و زمینه بزرگترین قرارداد نظامی با دولت مصر را فراهم ساخت، در حاشیه همین سفر و حضور در مصر، پیرامون مذاکرات ناتمام مانده "ژنو" گفت: پیش نویس قطعنامه ای که به پیشنهاد امریکا تهیه شده بود با موافقت هیات ایرانی و بقیه قرار گرفته بود، اما در آخرین لحظات نکاتی به آن اضافه شد که موجب امضاء نشدن آن شد. خبرگزاری اینترفاکس که مصاحبه لاورف وزیر خارجه روسیه را مخابره کرده از قول او می افزود: پیش‌نویس توافقنامه پیشنهادی آمریکا به اجلاس ژنو مورد قبول ما (روسیه) و ایران قرار گرفته بود. در حال حاضر یک سند پیشنهادی آمریکا و متن اصلاح شده آن وجود دارد که در نشست 20 نوامبر -چهارشنبه آینده – به بحث گذاشته خواهد شد تا ببینیم به چه تفاهمی در باره آنها می رسیم


 وزیرخارجه روسیه:دو قطعنامه اتمی در دستور کار
اجلاس 20 نوامبر خواهد بود
 
 
 
 
وزیر خارجه روسیه که به همراه وزیر دفاع این کشور، به مصر سفر کرده و زمینه بزرگترین قرارداد نظامی با دولت مصر را فراهم ساخت، در حاشیه همین سفر و حضور در مصر، پیرامون مذاکرات ناتمام مانده "ژنو" گفت: پیش نویس قطعنامه ای که به پیشنهاد امریکا تهیه شده بود با موافقت هیات ایرانی و بقیه قرار گرفته بود، اما در آخرین لحظات نکاتی به آن اضافه شد که موجب امضاء نشدن آن شد.
خبرگزاری اینترفاکس که مصاحبه لاورف وزیر خارجه روسیه را مخابره کرده از قول او می افزود:
پیش‌نویس توافقنامه پیشنهادی آمریکا به اجلاس ژنو مورد قبول ما (روسیه) و ایران قرار گرفته بود.
در حال حاضر یک سند پیشنهادی آمریکا و متن اصلاح شده آن وجود دارد که در نشست 20 نوامبر -چهارشنبه آینده – به بحث گذاشته خواهد شد تا ببینیم به چه تفاهمی در باره آنها می رسیم

مقام‌ آمریکایی: امکان توافق با ایران در ژنو وجود دارد رادیو فردا : یک مقام بلندپایه دولت باراک اوباما می‌گوید، در دور بعدی مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ در ژنو امکان رسیدن به توافق وجود دارد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقام آمریکایی که خواست نامی از وی برده نشود، در این باره گفت: «ما هفته آینده به شدت تلاش خواهیم کرد. نمی‌دانم که به توافق می‌رسیم یا نه. به نظرم کاملا امکان دارد که بتوانیم به توافق برسیم٬ اما همچنان موضوعات دشواری برای مذاکره وجود دارد.» این مقام آمریکایی در عین حال با اشاره به شماری از قانونگذاران کنگره که معتقدند با تحریم‌های بیشتر ایران به «نقطه تسلیم می‌رسد» و برنامه خود را متوقف می‌کند، گفت: «من به شخصه معتقدم نیستم که تسلیم به این زودی‌ها باشد، این فرهنگ مقاومت است.» وی هشدار داد که تصویب تحریم‌های بیشتر ممکن است ایران را به پیشروی بیشتر در برنامه هسته‌ای خود سوق دهد که در آن صورت به گفته وی «برای ما دیگر گزینه‌ای باقی نمی‌ماند مگر گزینه نظامی». او تاکید کرد تحریم‌های بیشتر به «حسن نیت» مذاکرات نه تنها از نگاه ایران بلکه از نگاه دیگر مذاکره‌کنندگان لطمه می‌زند. یک روز پیش از این نیز باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، وضع تحریم‌های تازه علیه ایران را غیرسازنده خوانده و تاکید کرده بود که اگر آمریکا به دیپلماسی معتقد است باید به مذاکره فرصت بدهد.

مقام‌ آمریکایی: امکان توافق با ایران در ژنو وجود دارد
رادیو فردا  : یک مقام بلندپایه دولت باراک اوباما می‌گوید، در دور بعدی مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ در ژنو امکان رسیدن به توافق وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقام آمریکایی که خواست نامی از وی برده نشود، در این باره گفت: «ما هفته آینده به شدت تلاش خواهیم کرد. نمی‌دانم که به توافق می‌رسیم یا نه. به نظرم کاملا امکان دارد که بتوانیم به توافق برسیم٬ اما همچنان موضوعات دشواری برای مذاکره وجود دارد.»
این مقام آمریکایی در عین حال با اشاره به شماری از قانونگذاران کنگره که معتقدند با تحریم‌های بیشتر ایران به «نقطه تسلیم می‌رسد» و برنامه خود را متوقف می‌کند، گفت: «من به شخصه معتقدم نیستم که تسلیم به این زودی‌ها باشد، این فرهنگ مقاومت است.»
وی هشدار داد که تصویب تحریم‌های بیشتر ممکن است ایران را به پیشروی بیشتر در برنامه هسته‌ای خود سوق دهد که در آن صورت به گفته وی «برای ما دیگر گزینه‌ای باقی نمی‌ماند مگر گزینه نظامی».
او تاکید کرد تحریم‌های بیشتر به «حسن نیت» مذاکرات نه تنها از نگاه ایران بلکه از نگاه دیگر مذاکره‌کنندگان لطمه می‌زند.
یک روز پیش از این نیز باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، وضع تحریم‌های تازه علیه ایران را غیرسازنده خوانده و تاکید کرده بود که اگر آمریکا به دیپلماسی معتقد است باید به مذاکره فرصت بدهد.

خیمه سنگین قطر بر روی نفت پارس‌جنوبی/ توافق قطر و دانمارک برای برداشت نفت ایران با وجود صفر ماندن تولید نفت ایران در لایه مشترک نفتی پارس جنوبی و برداشت 525 هزار بشکه‌ای قطر از این میدان مشترک، این شریک نفتی ایران برای سنگین‌تر کردن خیمه نفتی خود در پارس جنوبی قراردادهای جدیدی برای افزایش حفاری‌ها در این میدان مشترک نفتی با "مرسک دانمارک" امضا کرد. به گزارش مهر، همزمان با خروج تنها جک آپ حفاری ایران از لایه نفتی پارس جنوبی، قطر سه قرارداد جدید حفاری برای افزایش تعداد چاه‌های توسعه‌ای و افزایش برداشت طلای سیاه خود از این میدان مشترک نفتی در خلیج فارس امضا کرده است. از این رو با حضور محمد بن صالح السدا وزير انرژي و صنعت قطر، قراردادهایی به ارزش تقریبی 430 میلیون دلار با شرکت دانمارکی "مرسک" امضا شده است که امضای این قراردادهای منجر به ورود سه دستگاه دکل جدید دریایی به این میدان نفتی مشترک با ایران شده است. هم اکنون میزان استخراج نفت ایران در لایه مشترک نفتی پارس جنوبی صفر است و تنها طرح توسعه این میدان مشترک آن هم سازندهای مستقل از پیشرفتی لاک پشتی برخوردار بوده به طوری‌که به دلیل نامشخص بودن سیاست خرید کشتی FPSO هنوز برنامه زمان بندی مشخصی هم برای آغاز تولید نفت از این مشترک در خلیج فارس تعریف نشده است. از سوی دیگر با وجود صفر ماندن تویلد نفت ایران در پارس جنوبی، در شرایط فعلی ظرفیت برداشت روزانه نفت قطر از این میدان مشترک روزانه حدود 525 هزار بشکه برآورد می شود.

خیمه سنگین قطر بر روی نفت پارس‌جنوبی/ توافق قطر و دانمارک برای برداشت نفت ایران
با وجود صفر ماندن تولید نفت ایران در لایه مشترک نفتی پارس جنوبی و برداشت 525 هزار بشکه‌ای قطر از این میدان مشترک، این شریک نفتی ایران برای سنگین‌تر کردن خیمه نفتی خود در پارس جنوبی قراردادهای جدیدی برای افزایش حفاری‌ها در این میدان مشترک نفتی با "مرسک دانمارک" امضا کرد.
به گزارش مهر، همزمان با خروج تنها جک آپ حفاری ایران از لایه نفتی پارس جنوبی، قطر سه قرارداد جدید حفاری برای افزایش تعداد چاه‌های توسعه‌ای و افزایش برداشت طلای سیاه خود از این میدان مشترک نفتی در خلیج فارس امضا کرده است.
از این رو با حضور محمد بن صالح السدا وزير انرژي و صنعت قطر، قراردادهایی به ارزش تقریبی 430 میلیون دلار با شرکت دانمارکی "مرسک" امضا شده است که امضای این قراردادهای منجر به ورود سه دستگاه دکل جدید دریایی به این میدان نفتی مشترک با ایران شده است.
هم اکنون میزان استخراج نفت ایران در لایه مشترک نفتی پارس جنوبی صفر است و تنها طرح توسعه این میدان مشترک آن هم سازندهای مستقل از پیشرفتی لاک پشتی برخوردار بوده به طوری‌که به دلیل نامشخص بودن سیاست خرید کشتی FPSO هنوز برنامه زمان بندی مشخصی هم برای آغاز تولید نفت از این مشترک در خلیج فارس تعریف نشده است.

از سوی دیگر با وجود صفر ماندن تویلد نفت ایران در پارس جنوبی، در شرایط فعلی ظرفیت برداشت روزانه نفت قطر از این میدان مشترک روزانه حدود 525 هزار بشکه برآورد می شود.