Friday, November 19, 2010

دوختن اعتراضی لب‌ها توسط ۱۰ پناهجوی عراقی و ایرانی در استرالیا

دوختن اعتراضی لب‌ها توسط ۱۰ پناهجوی عراقی و ایرانی در استرالیا




راديو فردا : دولت استرالیا می‌گوید حدود ۱۰ پناهجوی عراقی، ایرانی و کردتبار روز جمعه در یکی از بازداشتگاه‌های پناهندگان در جزیره‌ای دورافتاده در استرالیا لب‌های خود را دوخته‌اند.



این اقدام چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که یکی از عراقیان بازداشتی در یک مرکز پناهندگان شهر سیدنی دست به خودکشی زد.



به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس استرالیا»، کریس باون، وزیر مهاجرت استرالیا با اعلام این خبر به خبرنگاران در سیدنی گفت: «این خبر برای من و بیشتر مردم استرالیا خبری دردناک است.»



بنا بر این گزارش، این ۱۰ فرد جزو ۱۶۰ پناهجوی ایرانی، عراقی و کرد بودند که در اردوی پناهندگان «جزیره کریسمس»، از جزایر غربی استرالیا واقع در اقیانوس هند، دست به اعتراض مسالمت‌آمیز زده بودند.



وزیر مهاجرت استرالیا به خبرنگاران گفت: پناهجویانی که لب‌های خود را دوخته‌اند از دریافت کمک‌های پزشکی سر باز زده‌اند. وی هم‌چنین افزود که اقدامات این پناهجویان تأثیری بر روی نحوه ارزیابی پرونده اقامتی آنها در استرالیا نخواهد داشت.



کریس باون به خبرنگاران گفت: «اگر کسی پناهنده واقعی باشد پذیرفته می‌شود و اگر درخواست پناهندگی کسی واقعی تشخیص داده نشد این درخواست رد می‌شود و اقداماتی برای بازگرداندن این فرد از استرالیا انجام می‌گیرد.»



وزیر مهاجرت استرالیا افزود: «بسیار مهم است که همه بازداشتی‌های ما در بازداشتگاه‌ها بدانند که اعتراضاتی مثل این، تغییری در نتیجه درخواست روادید آنها نمی‌دهد.»



بر پایه قوانین استرالیا کسانی که به صورت غیر قانونی با کشتی به آبهای این کشور وارد می‌شوند باید بازداشت شوند و بیشتر این پناهجویان بازداشت‌شده هم‌اینک به جزیره کریسمس فرستاده می‌شوند. بازداشتگاه پناهجویان جزیره کریسمس که بیش از سه هزار بازداشتی در آن نگاه داشته می‌شوند هم‌اینک با کمبود جا روبه‌رو است.



گروه‌های هوادار حقوق بشر بارها از دولت استرالیا خواسته‌اند تا از سیاست بازداشت پناهجویان دست بکشد و این گروه‌ها روز سه‌شنبه پس از دریافت خبر خودکشی «احمد العقبی»، پناهجوی عراقی که قرار بود از استرالیا اخراج شود، بار دیگر درخواست‌های خود از دولت استرالیا را تکرار کردند.



در سال ۲۰۰۲ در حدود ۷۰ پناهجو در اردوگاه بیابانی «وومرا» در نقاط دورافتاده استرالیا اقدام به دوختن لب‌های خود کرده‌بودند.



از دیگر مواد اعتراض از طریق دوختن لب‌ها توسط پناجویان، اقدام شش پناهجوی ایرانی به این کار در مردادماه جاری در یونان بود که در پی این اقدام دولت یونان با اعطای پناهندگی به آنها موافقت کرد.



این شش نفر در پی شکستن اعتصاب غذا، برای مداوا و آزمایش به بیمارستان منتقل شدند.

محدودیت‌های امنیتی برای برگزاری مراسم سالگرد آیت‌الله منتظری در استان اصفهان

محدودیت‌های امنیتی برای برگزاری مراسم سالگرد آیت‌الله منتظری در استان اصفهان


جرس : در آستانه فرا رسیدن سالگرد درگذشت مرحوم آیت الله منتظری، و در راستای آماده سازی نیروهای امنیتی برای جلوگیری از هرگونه مراسم سالگرد برای آن مرحوم، اداره اطلاعات شهرهای اصفهان، نجف آباد و خمینی شهر، افراد ذی نفوذ و طرفدار آن مرحوم اعم از روحانیون، معتمدین محلی و هیئت های امنای مساجد را احضار و مورد بازجویی و تهدید شدید قرار داده اند.



به گزارش جرس، آقایان محمود صلواتی، محمد مقدس و احمد عابدینی که از فضلا و شاگردان آن مرحوم هستند، از جمله احضار و تهدید شدگان هستند که توسط اداره اطلاعات و دادگاه ویژه روحانیت اصفهان احضار و به اتهامات نامشخصی چون “اقدام علیه امنیت ملی” مورد بازجویی قرار گرفته و ضمن بازجویی در مورد سالگرد آن مرحوم تهدید شده اند.



در همین راستا در خمینی شهر نیز پس از یک تهدید ضمنی تلفنی توسط معاون اداره اطلاعات آن شهرستان با آقای سعیدیانفر که از روحانیون موجه و از شاگردان آیت الله منتظری بوده است، عده ای از افراد مبارز و معتمد آن شهرستان احضار و مورد بازجویی و تهدید قرار گرفتند.

این گزارش حاکی است، حجه الاسلام قیصری از فضلا و شاگردان مرحوم آیت الله منتظری، حدود یکسال است که بدون محاکمه، توسط دادگاه ویژه روحانیت اصفهان از نجف آباد به قم تبعید شده است. این روحانی فعال که مورد توجه جوانان و روشنفکران شهر نجف آباد می باشد، چند روز گذشته توسط دادگاه اجازه یافت به مدت یک هفته از تبعید گاه خود به نجف آباد برود و مجددا به تبعیدگاه باز گردد.

یادآوری می شود اخیرا ائمه جماعت شهرستان نجف آباد طی نامه ای از مسئولان مربوطه خواستار بازگشت آقای قیصری به نجف آباد و ادامه تبلیغات مذهبی در حسینیه اعظم نجف آباد شده بودند.

هنوز از زمان و مکان و جزئیات مراسم سالگرد مرحوم آیت الله منتظری، خبری منتشر نشده است.

این مرجع تقلید حامی جنبش سبز، ٢٩ آذرماه ٨٨ دارفانی را وداع گفت.

از نظر آمریکا مذاکرات گروه"1 + 5 " باید در اروپا برگزار شود

از نظر آمریکا مذاکرات گروه"1 + 5 " باید در اروپا برگزار شود


خبرگزاری« ریا نووستی» : آمریکا هنوز در انتظار دریافت پاسخ ایران به پیشنهاد گروه"1 + 5 " درباره محل برگزاری مذاکرات میان دو طرف است. این مطلب را "فیلیپ کرولی" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد.



وی روز پنج شنبه طی کنفرانسی خبری گفت: "ایران فعلاً ( موضع خود را ) روشن نکرده و به پیشنهاد ما پاسخ نداده است. ما بر این عقیده هستیم که محل برگزاری (نشست) می تواند اروپا مثلاً اتریش یا سوئیس باشد اما به هیچ وجه گزینه استانبول را نیز منتفی نمی دانیم. ما هنوز در انتظار دریافت پاسخ ایران هستیم".



"محمود احمدی نژاد"، رئیس جمهور ایران در روز چهارشنبه 10 نوامبر( 19 آبان) اعلام کرد که تهران پیشنهاد می کند در مذاکرات آتی با گروه "1+5" به جای مسئله هسته ای مسائل بین المللی بررسی شود. این اظهارات پس از آن ایراد شد که نمایندگان ایران چندین بار به تناوب آمادگی این کشور را برای مذاکره با گروه "1+5" تکذیب و تائید کرده بودند.



"کاترین اشتون" کمیسر عالی امور بین المللی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا پیش از این تصریح کرده بود که موضوع مذاکرات آتی باید تمامی جنبه های برنامه هسته ای ایران را دربر گیرد. اما "منوچهر متکی" وزیر امور خارجه ایران مذاکره در این موارد با گروه "1+5" را کاملا غیر قابل قبول خواند. در عین حال سایت وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران فقط تحت شرایط "بیانیه تهران" آماده مذاکره در مورد مسئله تبادل اورانیم غنای پائین با اورانیوم 20% است.



گروه "1+5" از سال 2003 ( 1382 )به همراه آژانس بین المللی انرژی اتمی تلاش می کند ایران غنی سازی اورانیوم را که باعث نگرانی جامعه جهانی است، متوقف کند. مذاکرات این گروه با جمهوری اسلامی در سال 2009 ( 1387 ) و پس از آن متوقف شد که شورای حکام آژانس، ایران را به خاطر ساخت دومین کارخانه غنی سازی اورانیوم محکوم کرد. آژانس از تهران خواست بدون اطلاع آژانس به ساخت کارخانه غنی سازی دیگری اقدام نکند.

رییس پیشین سيا: اگر اعمال گزینه نظامی لازم شود، هدف نباید فقط تأسیسات اتمی ایران باشد

رییس پیشین سيا: اگر اعمال گزینه نظامی لازم شود، هدف نباید فقط تأسیسات اتمی ایران باشد


صدای آمریکا :در هفته جاری صدای آمریکا گزارشی را از نشست گروههای طرفدار و مشوّق تعامل با دولت جمهوری اسلامی در ارتباط با اهداف اتمی ايران، پخش کرد.

روز چهارشنبه در نشست دیگری در «کلوپ ملی مطبوعات» در واشنگتن تحت عنوان «امنیت ملی، آزادی و ایران،» شرکت کنندگان با ابراز نظرات شخصی خود خواهان اقدام جدی آمریکا و غرب برای مقابله با جمهوری اسلامی ايران شدند.



آقای «جیمز وولزی،» رییس پیشین سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا – «سيا» -- در نشست کلوپ ملی مطبوعات در واشنگتن با انتقاد از سالها سیاست تعامل دولت آمریکا با ایران و بی ثمری آن آغاز سخن کرد و گفت نتایج تعامل با جمهوری اسلامی اکنون نزدیک شدن ایران به دستیابی به سلاح اتمی و تیرگی چهره منطقه وجهان است .



آقای وولزی با اشاره به نارضایی عمیق ایرانیان گفت اعضای پاسداران و بسیج در موقعیت قدرت نه تنها به تجاوز و قتل در خیابانهای ایران می پردازند بلکه قسمت اعظم اقتصاد و انرژی را در اختیار دارند و نیروهای آنها در کشورهای همسایه به کشتن آمریکاییان و دیگرانمی پردازند و به مسلح ساختن گروههای تروریستی ادامه می دهند.



رییس پیشین «سیا» گفت: «اگر اعمال گزینه نظامی لازم شود، هدف نباید فقط تأسیسات اتمی ایران باشد بلکه هدف باید نابودی ساختار پاسداران و بسیج نیز باشد و در عین حال از صدمات و خسارات به مردم ایران پرهیز گردد.»



آقای وولزی در گفتگو با بخش فارسی صدای آمریکا در مورد تأثیر تحریمها و تنش میان محمود احمدی نژاد و آيت الله سيد علی خامنه ای نیز چنین گفت: «ممکن ست گزارش تنش میان خامنه ای و احمدی نژاد صحیح باشد ولی ابدا بمعنای کاهش سرعت برنامه دستیابی ایران به سلاح اتمی نیست.»

خانم «میشل بِکمن،» نماینده جدید کنگره از حزب «تی» از جنبش مردم ایران حمایت کرد و دولت پرزیدنت اوباما را در رویکرد آن نسبت به حوادث پس از انتخابات ایران مورد نکوهش قرار داد. خانم «بکمن» گفت: «زمانی که زنان و مردان ایرانی در جنبش خود علیه سرکوبی حکومت بی صبرانه نیاز به حمایت دنیای آزاد داشتند، این فرصت از دست رفت و بجای آن دولت آمریکا به همان کسانی که فرمان شکنجه مردم ایران را صادر کردند، پیشنهاد تعامل کرد.»



سخنران دیگر نشست چهارشنبه کلوپ ملی مطبوعات با نام مستعار «رضا کهلیلی،» خود را عضو فراری سپاه پاسداران معرفی کرد و به گفته خود پس از مشاهده جنایات پاسداران و رژیم علیه مردم به خدمت سازمان «سیا» در آمده است.



آقای کهلیلی از هدف صدور و گسترش شبکه تروریسم و تفسیر واعظان حکومت ایران از اسلام سخن گفت و سقوط رژیم را به آسانی امکان پذیر، توصیف کرد. عضو فراری سپاه پاسداران گفت: «شکاف میان سران حکومت از هر زمان دیگر عمیق تر است و پاسداران و بسیج که حافظ رژیم بوده اند در سراشیبی نزول قرار دارند و سقوط آنها به آسانی امکان پذیر است.»

مقاله کریستین ساينس مانيتور درباره جزئيات حمله استاکس نت

مارک کليتون








محققانی که بر روی کدهای بدفزار استاکس نت کار می کنند، فاش کردند که استاکس نت به عنوان اولين "موشک سايبری" شناخته شده جهان، برای خرابکاری در تجهيزات مورد استفاده انحصاری در سيستم سانتريفوژ فن آوری هسته ای طراحی شده است. به گفته کارشناسان، اين کشف پرده از گوشه ای از نادانسته های مربوط به نيروگاه های هسته ای ايران به عنوان هدف اين بدافزار بر می دارد.



درحالي که به نظر می رسد اين کشف تنها بخشی از شواهد مستدل موجود است، اما برای پاسخگويی به يک سؤال مهم نقش حياتی دارد: "هدف اين بدافزار چه بوده است؟"



استاکس نت در ماه ژوئن توسط شرکت ضد ويروسی روسيه سفيد کشف شد و توانمندی خاص آن در کنترل فرايندهای صنعتی، در ماه ژوئيه توسط محققان آمريکايی برملا شد. با اين حال، نقش واقعی آن یعنی اولين سلاح سايبری شناخته شده که جهت تخريب اهداف خاص در دنيای واقعی طراحی شده، تنها در ماه سپتامبر آشکار شد.



حتی در آن زمان، حدس و گمان های غيررسمی درباره اهداف اين بدافزار زده می شد. آيا آنطور که برخی حدس می زدند، نيروگاه هسته ای بوشهر و نيروگاه غنی سازی نطنز در ايران در زمره اهداف استاکس نت بودند؟ يا اينکه هدف کاملاً متفاوت بوده و پای طرح ماهواره هندی که در ماه ژوئيه با شکست فاحش روبرو شد، در ميان بوده است؟



به گفته محققان، ظاهراً اکنون از ردپای کدهای به کار رفته در بدافزار استاکس نت مشخص شده که تجهيزات الکتريکی به کار رفته در نيروگاه سوخت هسته ای ايران هدف اين کرم رایانه ای بوده است. محققان شرکت امنيت يارانه ای سيمانتک در کاليفرنيا هفته گذشته در تحقيقی جداگانه به نتيجه گيری مشابهی با محققان آلمانی رسيدند و آن اینکه دستگاه های سانتريفوژ سوخت هسته ای هدف اين بدافزار بوده اند.



محققان به تحقيق پيچيده ای دست زدند. آنها پس از دسترسی هوشمندانه به سيستم های رایانه ای، دريافتند که استاکس نت تنها کنترل کننده های قابل برنامه ريزی ساخت زيمنس برای اجرای فعاليت های خاص (پس- ال- سی) را آلوده می کند. بدافزار سپس به کشف شماره های مخفی و خاص به کار رفته در "ابزار تغيير فرکانس" می پردازد، ابزاری که تنها توسط دو شرکت در دنيا ساخته می شود: دفتر مرکزی در فنلاند و ديگری در تهران.



ابزارهای تغييردهنده فرکانس نوعی تجهيزات تأمين انرژی هستند که می توانند فرکانس خروجی خود را برای تنظيم دور موتور تغيير دهند. اين ابزارها به دستورات رایانه ای پی- ال- سی پاسخ می دهند و به منظور کنترل صنعتی در کارخانجات سراسر دنيا به کار می روند.



استاکس نت نيز به دنبال ابزارهای خاص با سرعت تعريف شده می گردد: سرعت های بسيار بالايی که يک سانتريفوژ برای جداسازی فيزيکی و تغليظ ايزوتوپ های اورانيوم قابل استفاده در سوخت هسته ای، به آن دست می يابد. چنين سوختی می تواند در رآکتور استفاده شود و يا برای توليد سلاح هسته ای، همچنان به درجات خلوص بالاتری برسد.



سيستم های کنترل صنعتی آلمانی که ارتباط ميان شرکت های فنلاندی با ايران را فاش کرده بودند، در اين تحقيق به محققان سيمانتک کمک کردند. شرکت سيمانتک در گزارش 12 نوامبر خود اعلام کرد، مشخص شده که ابزارهای خاص مورد حمله استاکس نت برای فعاليت "در سرعت های بسيار بالا ساخته شده اند، سرعت هايی که تنها در موارد خاصی به کار می روند." در اين گزارش آمده است چنين ابزارهايی، "برای صادرات، تحت قوانين کميسيون قانونگذاری هسته ای ايالات متحده قرار می گيرند" زيرا يکی از اصلی ترين کاربردهای آنها در صنعت غنی سازی اورانيوم است.



اريک چاين محقق سيمانتک در 12 نوامبر در وبلاگ خود نوشت: "استاکس نت، فرکانس خروجی ابزار و سرعت موتور را با فواصل کوچک، اما در طول چندين ماه تغيير می دهد. تداخل در دور موتور سبب بروز خرابکاری در عملکرد طبيعی فرآيند کنترل صنعتی می شود."



رالف لنگنر محقق آلمانی که برای اولين بار در ماه سپتامبر عملکرد استاکس نت را به يک سلاح تشبيه کرد، هفته گذشته در وبلاگ خود نوشت: "يکی از اهداف منطقی حمله می تواند تخريب چرخشگر دستگاه سانتريفوز از طريق ارتعاش باشد و اين خود سبب انفجار دستگاه می شود" و ضمناً کاهش سطح فرکانس خروجی به طور نامحسوس و در طول مدت زمان طولانی را باعث می شود.



تمامی اين شواهد دقيق، انگشت را به سوی يک هدف نشانه می برد: نيروگاه نطنز.



فرانک ريگر محقق آلمانی شرکت جی اس ام کی در برلين گفت، نيروگاه غنی سازی اورانيوم در نطنز ممکن است اولين بار در اواسط سال 2009 مورد حمله استاکس نت قرار گرفته باشد. وی در مصاحبه ای در ماه سپتامبر گفت، آژانس بين المللی انرژی هسته ای متوجه کاهش قابل توجه دستگاه های سانتريفوژ فعال در تأسيسات نطنز شده است.



وی گفت: "به نظر می رسد آن بخش از استاکس نت که برای هدف گرفتن پی- ال- سی طراحی شده، در آن واحد بر روی اهداف متنوعی کار می کند و کارآيی مناسبی در برابر نيروگاه های غنی سازی مانند نطنز پيدا کرده است. وی گفت از طرف ديگر، بوشهر يک تأسيسات مرکزی بزرگ با ابزارهای متعدد و فعال پی- ال- سی است که عملکردهای متفاوتی دارند. به نظر می رسد استاکس نت تأثير خود را در يک نيروگاه بخصوص، بر روی شمار زيادی از واحدهای مشابه برجا می گذارد.



شواهد قبلی و نيز يافته های سيمانتک با يافته های دقيق آقای لنگنر همخوانی دارند. يافته های سيمانتک نشان می دهد بخش هايی از کد موجود در اين بدافزار سبب بروز مشکلات کوتاه مدت می شوند اما بعد با از سرگيری فعاليت سبب وقفه در عملکرد سيستم می شوند. لنگنر می نويسد در نتيجه "قربانی هيچ اطلاعی از حمله سايبری ندارد و دستگاه های خراب شده را با دستگاه های نو جايگزين می کند و همچنان در وضعيت اسف بار به کار ادامه می دهد. اين روند مانند شکنجه به روش چينی است."



لنگنر خاطر نشان کرد که حمله سايبری استاکس نت در نهايت "به اندازه استفاده از مواد منفجره کارآيی دارد." به گفته او، حتی شايد بهترهم باشد. اعتقاد بر اين است که ايران دارای نيروگاه های غنی سازی ديگری نيز هست و "با طرح حمله ياد شده، حتی به تأسيسات مخفی نيز ضربه زده خواهد شد."



منبع: کريستين ساينس مانيتوز- 16 نوامبر

کرونيکل و واکنش ها به پخش اعترافات تلويزيونی

يورگن بتز








روز سه شنبه يک نهاد بين المللی رسانه ای، اتهام جاسوسی عليه دو خبرنگار آلمانی بازداشت شده در ايران در ارتباط با پرونده پر سر وصدای سنگسار را به شدت محکوم کرد و خواستار آزادی فوری آنها شد.



خبرنگاران بی مرز با انتقاد از نمايش روز دوشنبه اين دو مرد در تلويزيون دولتی ایران، در حالي که به ارتکاب اشتباه اعتراف می کردند، اين اقدام را "ترفند نيرنگ آميز تبليغاتی" خواند.



جين فرانسوا ژيليارد دبيرکل اين نهاد با صدور اطلاعيه ای اعلام کرد، خبرنگاران ياد شده جاسوس نبودند و تنها افرادی هستند که از حقوق انسانی آزادی رسانه ها استفاده کردند.



انجمن خبرنگاران آلمان نيز خواستار آزادی فوری اين خبرنگاران شد. اولريک کيزر معاون دبيرکل اين انجمن با صدور اطلاعيه ای گفت: "پوشش خبری دادن به تجاوز به حقوق بشر، جاسوسی نيست بلکه کسب اطلاعات مهم است."



اين دو خبرنگار در ماه گذشته و در حين مصاحبه با پسر و وکيل سکينه محمدی آشتيانی، زن 43 ساله ای که به اتهام زنا به سنگسار محکوم شده بود، بازداشت شدند.



مقامات ايرانی در خصوص حرفه خبرنگاری دو آلمانی تردید کرده و ضمن متهم کردن آنها به جاسوسی، می گويند آنها بدون ارائه مدرکی در اثبات ادعايشان، خود را خبرنگار معرفی کرده اند.



روزنامه آلمانی بیلد آم زونتاگ روز سه شنبه برای اولين بار فاش کرد اين دو خبرنگار از طرف اين رورنامه به ايران رفته اند.



والتر مير سردبير اين روزنامه با صدور اطلاعيه ای اعلام کرد: "ما بيش از يک ماه است که درباره سرنوشت دو خبرنگار بيلد آم زونتاگ که در ايران بازداشت شده اند، نگران هستيم." وی از ارائه جزئيات بيشتر خودداری کرد و هويت خبرنگاران ياد شده را فاش نکرد.



دولت ايران اعلام کرده است که دو فرد ياد شده پذيرفته اند که به جای ورود استفاده از رواديد خبرنگاری برای ورود به کشور که برای فعاليت قانونی خبرنگاری لازم است، از رواديد جهانگردی استفاده کرده اند.



دادستان استان آذربايجان شرقی، جائي که آشتيانی دستگير شده است، به پرس تی وی، تلويزيون انگليسی زبان دولتی ايران، گفت رفتار آلمانی ها نشان می دهد آنها به عنوان جاسوس وارد کشور شده اند.



حجت الاسلام مالک اشتر شريفی روز دوشنبه گفت آلمانی ها "قطعاً جاسوس هستند و به پرونده آنها در دادگاه رسيدگی خواهد شد."



روز سه شنبه به يک ديپلمات سفارت آلمان در ايران اجازه داده شد برای دومين بار از زمان بازداشت دو فرد آلمانی در شهر تبريز با آنها ملاقات کند.



حکم سنگسار عليه آشتيانی فعلاً متوقف شده تا در ديوانعالی کشور مورد بازنگری قرار گيرد، اما وی همچنان با خطر اعدام به شيوه های ديگر روبرو است.



جنجال بر سر اين پرونده به يکی از تازه ترين تنش ها در روابط ايران با جامعه بين المللی تبديل شده است. ايالات متحده، اتحاديه اروپا و گروه های حقوق بشری از ايران خواسته اند حکم اعدام را لغو کند.



منبع: سانفرانسيسکو کرونيکل- 16 نوامبر

تحليل گاردين از پخش اعترافات سکينه آشتيانی

سعيد کمالی دهقان








تلويزيون دولتی ايران به نمايش چهره زنی دست زد که به اتهام ارتکاب زنا، به سنگسار محکوم شده بود. وی در اين برنامه تلويزيونی خود را "گناهکار" خواند.



سکينه محمدی آشتيانی زن 43 ساله ای که از زمان جلب توجه جهانی به پرونده اش، برای بار سوم در تلويزيون ايران ظاهر می شد، مينا احدی، فعال ايرانی عضو کميته بين المللی عليه مجازات سنگسار مستقر در آلمان (ايکاس) را به انتشار داستان وی در سراسر دنيا متهم کرد.



در گزارش تلويزيون ايران، چهره تار دو مرد ديگر نيز نمايش داده شد که پسر خانم آشتيانی، سجاد قادرزاده 22 ساله، و وکيل وی، هوتن کيان، معرفی شدند. هر دو نفر در ماه گذشته بازداشت شده بودند.



خانم احدی در مطرح ساختن پرونده محمدی آشتيانی در کميته ای نقش داشت که موفق به جلب افکار عمومی جهانی به سوی اين پرونده شد. برنامه تلويزيون ايران خانم احدی را به عنوان "يک کمونيست ساکن آلمان" معرفی کرد که از پرونده محمدی آشتيانی به نفع خود بهره برداری کرده است.



خبرنگاران آلمانی بازداشت شده در 10 اکتبر نيز در جريان اين برنامه اعتراف کردند از خانم احدی دستور گرفته اند.



در جريان اين برنامه تلويزيونی، محمدی آشتيانی نظير مصاحبه های تلويزيونی قبلی خود بر نقش داشتن در قتل شوهرش تأکيد کرد. وی گفت: "من گناهکار هستم."



چهره وی تار نشان داده می شد و مصاحبه به زبان آذری و زيرنويس فارسی برگزار شده بود. مقامات ايران پيش تر سعی کرده بودند توجه افکار عمومی را از موضوع سنگسار محمدی آشتيانی به موضع قتل منحرف کنند و سخنی از جرم زنا که علت زندانی بودن وی از سال 206 تا کنون بوده است، به ميان نمی آوردند.



در اين برنامه ادعا شد پرونده محمدی آشتيانی توسط محمد مصطفايی وکيل پيشين وی و سپس توسط کيان، وکيل تازه وی، در دنيا جار زده شده است زيرا اين وکلا "به دنبال بهانه ای برای دريافت پناهندگی از کشورهای غربی بوده اند." مصطفايی، وکيل قبلی خانم آشتيانی، در ايران دستگير شده بود و پس از مصاحبه با رسانه های خارجی و از جمله گاردين، مجبور به ترک کشور شد. وی اکنون در نروژ زندگی می کند.



کيان به عنوان وکيل انتصابی دولت برای محمدی آشتيانی، وکالت وی را پس از مصطفايی برعهده گرفت اما بر خلاف انتظار دولت، در دفاع از موکلش صريح اللهجه بود.



کيان که از اکتبر گذشته در زندان به سر می برد ادعا کرده بود خانم محمدی آشتيانی پيش از اولين ظهور در تلويزيون ايران مورد ضرب و جرح و شکنجه قرار گرفته بود.



قادرزاده در اين برنامه گفت: "کيان به ما گفت مادرم شکنجه شده است... متأسفانه من به حرف او گوش کردم و به رسانه های خارجی دروغ گفتم."



کيان نيز در اين برنامه و در واکنش به سخنان وی گفت: "من به سجاد توصيه کردم به رسانه های خارجی دروغ بگويد."



احدی شب گذشته به گاردين گفت: "آنها فقط در حال حمله کردن به من نيستند، بلکه به کميته ما و هرکسی که پرونده وی را با موفقيت در جلوی انظار عمومی جهان قرار داد و توانست مانع از سنگسار وی شود، حمله می کنند. اگر توجه جهانی نبود، سکينه تا حالا اعدام شده بود؛ همين موضوع سبب عصبانيت آنها می شود."



وی افزود: "من متوجه نمی شوم منظور آنها از روند معمول چيست؟ آيا سنگسار يک نفر از ديد آنها يک روند معمولی است؟ سجاد می دانست که ممکن است مجبور به اعتراف اجباری در تلويزيون شود اما هيچ چيز تا پيش از دستگيری جلوی او را نگرفت. من از شنيدن اين اعترافات متعجب نمی شوم و می توانم تصور کنم آنها ممکن است تا چه حد سجاد را شکنجه کرده باشند تا اين کار را بکند."



دو خبرنگار آلمانی نيز که در اين برنامه ظاهر شدند و هويتشان مشخص نشد، به انجام "اقدامات غيرقانونی" اعتراف کردند. يکی از آنها گفت: "مينا احدی مرا به ايران فرستاد زيرا او می دانست از دستگيری من سود خواهد برد. من پس از بازگشت به آلمان از وی شکايت خواهم کرد."



شبکه انگليسی زبان پرس تی وی ايران روز دوشنبه به نقل از مالک اشتر شريفی، دادستان استان آذربايجان شرقی گزارش کرد، "رفتار آلمانی ها نشان می دهد آنها به عنوان جاسوس وارد ايران شده اند و سعی در ايجاد فضای منفی عليه دستگاه قضايی ايران و آذربايجان شرقی داشته اند."



ايران به دفعات اعلام کرده است هنوز درباره محمدی آشتيانی تصميمی گرفته نشده و پرونده وی هنوز در مرحله تجديد نظر است.



منبع: گاردين- 16 نوامبر

سفر رهبری و بازسازی واقعه غدیر

پس از سفر 10 روزه آیت الله خامنه ای به قم که توسط رسانه های دولتی "غدیر قم" خوانده شد و همچنین دو سفر دیگر وی به این شهر و دیدار با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و برخی از مراجع، فرمانده تازه منصوب شده سپاه شهر قم از "بازسازی واقعه غدیر" با حضور "شیفتگان امامت و ولایت"خبر داد. در همین باره سرتیپ پاسدار مهدی مهدوی نژاد، فرمانده جدید "سپاه علی بن ابیطالب" شهر قم هم که پس از سفر 10 روزه آیت الله خامنه ای به این شهر جانشین ابراهیم جباری شده است، گفت: "اين هفته، فرصت مغتنمي است تا ضمن تبيين اهداف و ماموريت‌هاي بسيج براي آحاد مردم و بخصوص افراد انقلابي و وفادار به امام راحل و شهدا، فضاي معطر و نوراني قم که به برکت وجود مقام ‌معظم ‌رهبري در اين شهر صورت پذيرفته را حفظ و تداوم بخشيم. "



مهدی مهدوی نژاد که به تشریح برنامه های هفته بسیج در جمع خبرنگاران خبرگزاری ها مشغول بود "بازسازي نمادين واقعه غدير همزمان با عيد سعيد غدير در قم را يکي ديگر برنامه‌هاي هفته بسيج برشمرد" و اضافه کرد: "اين مراسم با حضور بيش از صدهزار نفر از روحانيون، بسيجيان و اقشار مختلف در جوار مزار گلزار شهداي گمنام در صبح روز عيد برگزار مي‌شود که يکي از اهداف اصلي اين حرکت، تبيين و بازسازي واقعه غدير بوده که در همين راستا با برخي از علما و بزرگان حوزه نيز مشورت و راهنمايي‌هاي لازم دريافت گرديد، همچنين اجراي اين برنامه نيز با همکاري برخي از نهادهاي حوزوي انجام مي‌گيرد."



فرمانده سپاه قم همچنین افزود: "در اجراي اين برنامه سعي شده است تا اين واقعه به حالت طبيعي نزديکتر باشد و در همين راستا 5 کاروان شتر و اسب پيش‌بيني گرديده و عده‌اي نيز با لباس‌هاي محلي در اين مراسم حضور خواهند داشت."



مهدی مهدوی نژاد در نشست خبری خود با خبرنگاران هیچ اشاره ای به جزییات و اسامی شخصیت ها و میهمانان حاضر در این مراسم ویژه نکرد. آیت الله خامنه ای هم اکنون پس از 3 سفر پیاپی به شهر قم، به اصفهان سفر کرده و در این شهر بسر می برد.



اعلام خبر برگزاری مراسم ویژه "بازسازی واقعه غدیر" با حضور 100 هزار بسیجی و کاروان هایی از شتر و اسب در شهر قم از سوی فرمانده سپاه قم درحالی است که پیش از این پیامک هایی با شماره مبدا نامعلوم به تلفن همراه مردم قم ارسال می شد که طی آن از مردم این شهر دعوت می کردند در "غدیرقم" و مراسم استقبال از آیت الله خامنه ای با صفت "علی زمان" حاضر شوند.



همچنین پس از آغاز سفر 10 روزه آیت الله خامنه ای به این شهر رسانه های وابسته به دولت از جمله روزنامه وطن امروز، حضور رهبر جمهوری اسلامی در شهر قم را «غدیرقم» نامیده بودند.







ولایت و مرجعیت



همزمان با انتشار این خبر اما روز گذشته محسن دعاگو، معاون فرهنگی تشکل جامعه روحانیت مبارز در گفت و گویی با خبرگزاری فارس(نزدیک به نهادهای نظامی و امنیتی) به تحسین و تجلیل از آیت الله خامنه ای بر آمده و با شبیه سازی تاریخی زمان فعلی با صدر اسلام گفته است: "همانطور كه بعد از پيامبر حضرت علي عليه‌السلام بهترين فرد براي جانشيني رسول اكرم بودند، بعد از رحلت حضرت امام حضرت ايت‌الله خامنه‌اي بهترين جانشين هستند."



امام جمعه شمیرانات در ادامه این اظهارات خود اضافه کرده: "حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تنها فردي است كه بعد از رحلت حضرت امام شايستگي و صلاحيت قرار گرفتن در جايگاه رهبري و ولايت فقيه را دارند، مجموعه ويژگي‌ها و توانايي‌هاي معظم له براي اداره كشور و جهان اسلام بي‌نظير است در قياس با همه افرادي كه بودند و هستند، بسيار بالاتر است؛ لذا ايشان در آن جايگاهي كه بايد باشند هستند و در اين جايگاه غير از ايشان هيچ فرد ديگري قابل تصور نيست به عبارت ديگر خيرالموجودين هستند."



همزمان با این اظهارات محسن دعاگو و تاکید بر "شایسته بودن آیت الله خامنه ای برای قرار گرفتن در جایگاه رهبری و ولایت فقیه" روز گذشته حبیب الله عسگراولادی نیز در دیدار با اعضای حزب موتلفه و خانواده های آنها تاکید کرد: "اساس فكر ما در ارتباط با مرجعيت اين است كه بايد به مجتهد جامع‌الشرايط رجوع كنيم و زماني كه مجتهدي حكم و يا فتوا مي‌دهد همان حكم خداست و بر مقلدينش واجب است عمل كنند."



این عضو ارشد جمعیت موتلفه اسلامی درادامه تصریح کرد: "مقام معظم رهبري همواره به دنبال وحدت ملي هستند و ما بايد تمام تلاش خود را در اين زمينه انجام دهيم چون در حال حاضر بهترين كارشناس در زمينه دين كه جامع‌الشرايط است مقام معظم رهبري است."



تاکید این دو چهره نزدیک به رهبر حکومت اسلامی بر مرجعیت و ولایت آیت الله خامنه ای در شرایطی است که پیش از این مراجع بزرگ تقلید شیعه همچون آیت الله منتظری بارها مرجعیت آیت الله خامنه ای را زیر سئوال برده و او را در حد مرجعیت شیعه ندانسته بودند.



در همین باره در 23 آبان سال 1376 (13 رجب) آیت الله منتظری در یک سخنرانی خطاب به آیت الله خامنه ای گفته بود: "شما كه در شان و حد مرجعيت نيستيد."



آیت الله منتظری در این باره توضیح داده بود: "من قبلا به ايشان تذكر دادم، در شرف فوت مرحوم آيت الله اراكي بود، من به وسيله آيت الله مومن راجع به چند چيز براي ايشان پيام دادم. اين صورت متن پيام است، به دست ايشان هم رسيده است، بند هفتم آن را من مي‎خوانم، به ايشان پيام دادم؛ مرجعيت شيعه همواره قدرت معنوي مستقلي بوده. بجاست اين استقلال به دست شما شكسته نشود و حوزه هاي علميه جيره خوار حكومت نشوند كه براي آينده اسلام و تشيع مضر است و هرچند ايادي شما تلاش كنند جنابعالي اثباتا موقعيت علمي مرحوم امام را پيدا نمي كنيد، نگذاريد قداست و معنويت حوزه ها با كارهاي ديپلماسي ارگانها مخلوط شود. تيپ فلان چه حقي دارد بيايد در قم يك عده بچه راه بيندازد و حوزه را به هم بزند؟!"







شکاف میان مرجعیت و رهبری!



از سوی دیگر تاکیدات این دو فرد نزدیک به رهبری بر ولایت و مرجعیت رهبری در شرایطی است که در جریان سرکوب اعتراضات مردمی سال گذشته به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و حمایت آیت الله خامنه ای از محمود احمدی نژاد، اخبار زیادی درباره عدم رضایت مراجع تقلید شیعه از عملکرد وی منتشر و در آنها تاکید شد که روحانیون بلند پایه شیعه و حاضر در شهر قم مخالف اقدامات صورت گرفته از سوی وی هستند.



به همین خاطر پیش از این آیت الله احمد جنتی دبیر 85 ساله شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران جمعه گذشته سفر اخیر آیت الله خامنه ای به شهر قم را یکی از نکات برجسته انقلاب اسلامی خوانده و در مقام پاسخگویی به این گزارش ها برآمده است.



احمد جنتی درباره این سفر گفته است: "اين سفر آثار زيادی از نظر سياسی داشت؛ مدت‌ها بود که چيزهايی زمزمه می‌کردند، عده‌ای در خانه می‌نشينند و فکر و خيال می‌کنند همه‌ عالم را فهميده‌اند؛ می‌گويند رهبری جايگاه قبلی خود را ندارد و مردم نسبت به نظام علاقه‌ای ندارد و حوزه‌های علميه‌ قم اين قدرها هم نسبت به نظام و رهبری تمايل و عقيده ندارد و گرمی روابط سابق را نمی‌بينم. می‌گفتند مراجع با رهبری مساله دارند و خوشبين نيستند. از اين چيزها می‌بافتند. اين را خود می‌گفتند و خودشان هم باور می‌کردند. اين هم در عده‌ای شبهه ايجاد کرد و از اين وضعيت هم بيگانگان استفاده می‌کردند. اما اين سفر تمام اين‌ها را نقش بر آب کرد. خدايا تو را سپاسگذاريم، تو کاری می‌کنی که با کمترين هزينه تمام توطئه‌های پرهزينه‌ دشمن خنثی می‌شود. اين لطف خداست."

خانواده ابراهیم یزدی در مصاحبه با روز:

خانواده دکتر ابراهیم یزدی در مصاحبه با "روز" نسبت به وضعیت جسمانی دبیر کل نهضت آزادی ایران ابراز نگرانی کردند و هشدار دادند که مسئولیت هر گونه اتفاقی برای او بر عهده دستگاه قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی است.




مهدی نوربخش، داماد و خلیل یزدی، فرزند ابراهیم یزدی به "روز" گفتند این فعال سیاسی همچنان در بند 209 زندان اوین و در سلول انفرادی به سر می برد و در آخرین دیداری که با همسرش داشته از نظر جسمی در شرایط بسیار بدی بوده است.



دبیر کل نهضت آزادی ایران، 9 مهرماه و به اتهام برگزاری نماز جمعه غیر قانونی به اتفاق تعدادی دیگر از اعضای این تشکل سیاسی در اصفهان بازداشت شدند. چند روز بعد، بازداشت شدگان آزاد شدند اما ابراهیم یزدی که به زندان اوین منتقل شده بود همچنان در بازداشت ماند.



همان زمان خلیل یزدی در مصاحبه با "روز" اعلام کرد که "فشار آوردند و پدر من فعالیت های سیاسی اش را کنار گذاشت؛ حال نمی گذارند نماز بخواند. باعث تاسف است که در جمهوری اسلامی، نماز خواندن هم نیاز به مجوز دارد. در هیچ کجای دنیا چنین نیست؛ حتی در امریکا و اسرائیل هم نماز خواندن نیازی به مجوز ندارد. در روسیه هم مسلمانان به راحتی نمازشان را اقامه می کنند".



حال با گذشت بیش از 50 روز از بازداشت دکتر یزدی، خانواده او همچنان نگران وضعیت جسمی این فعال سیاسی 79 ساله هستند که از سویی به بیماری پروستات مبتلاست و از سوی دیگر پیش از بازداشت، جراحی قلب انجام داده بود.







مسلمانان جهان اقدام کنند



آنها دیروز در نامه ای از مسلمانان جهان خواسته اند که برای آزادی ابراهیم یزدی تلاش کنند. در این نامه با اشاره به بازداشت دکتر یزدی و دیگر اعضای نهضت آزادی در هنگام اقامه نماز آمده است: "پلیس بر نماز آنان تاخت و نمازشان را شکست و تمام آنان را بازداشت نمود. مقامات ایران که وانمود می کنند به باورهای اسلامی تعهد دارند، با «غیر قانونی» و «بدون مجوز» خواندن این نماز، سعی در توجیه این حرکت داشته اند. دو بار پیش از این نیز، دستگیری دکتر ابراهیم یزدی هیچ دلیلی به جز گفتن و نوشتن حقیقت نداشت. اکنون نیز سردمداران حکومت ایران با تکیه بر این قانون تلاش می کنند که یک نماز ساده را جرم پندازند و عبادت را جنایت."



براساس این نامه "حکومت ایران برای منحل کردن یکی از قدیمی ترین جناح های سیاسی دکتر یزدی را تحت فشار مضاعف قرار داده اند، تا دست از مخالفت در برابر سیاست های سرکوبگر حاکم بردارد اما وی با کردار و گفتار خویش به سکوت تن نداده است، چرا که نقض حقوق بشر و کرامت انسانی به بدنامی دین می انجامد و وی صدای استوار مطالبه حقوق اقلیت های قومی و نژادی، و اقلیت های مذهبی چون پیروان تصوف و اهل تسنن بوده است."



خانواده دکتر یزدی نامه دیگری نیز خطاب به نهادها و سازمان های حقوق بشری نوشته اند.



مهدی نوربخش، داماد دکتر یزدی در این زمینه به "روز" چنین توضیح میدهد: "ما دو نامه نوشته ایم یکی خطاب به سازمان های حقوق بشری و دیگری همین نامه ای که برای روز نیز ارسال کرده ایم و خطاب به مسلمانان جهان است. دلیل اینکه برای مسلمانان جهان نوشته ایم این است که دکتر یزدی در بین سازمان های اسلامی فردی کاملا شناخته شده است.ایشان در بین سازمان های سیاسی و اسلامی در امریکا بخصوص خیلی فعال بودند و دفعه پیش این سازمان ها کمک های زیادی کردند."



خلیل یزدی، فرزند دکتر یزدی نیز با تاکید بر اینکه پدرش در جامعه مسلمانان امریکا، فردی شناخته شده است و خانواده او در این مدت نامه ها و تماس های زیادی از سوی دانشجویان مسلمانی دریافت کرده اند، می گوید: "پدرم از همان اوایل فعالیت هایش با مسلمانان در همه جای جهان ارتباط داشت و کار میکرد؛خیلی از کسانی که آن زمان دانشجو بودند الان در کشورهای مختلف هستند و خیلی ها با ما تماس گرفته و ابراز نگرانی کرده اند. ما نیز با نوشتن این نامه از همه میخواهیم برای مقامات ایران نامه بنویسند و خواستار آزادی پدرم شوند."







وضعیت جسمی خطرناک دکتر یزدی



این سومین بازداشت دکتر یزدی بعد از انتخابات مخدوش سال گذشته است.خلیل یزدی می گوید: "به هیچ عنوان نمیدانیم چرا علیرغم اتمام قرار بازداشت یک ماه، همچنان پدرمر ا در بند نگهداشته اند. بقیه کسانی را که به همراه پدرم بازداشت کرده بودند آزاد کردند اما پدرم با وضعیت جسمی نامساعد و خطرناکی که دارد همچنان در زندان است او قبل از بازداشت عمل جراحی قلب انجام داده بود؛بیماری پروستات هم دارد و از نظر جسمی خیلی ضعیف است.ما واقعا نگران سلامتی او هستیم."



آقای یزدی می افزاید: "تاکنون یکبار مادرم با پدرم ملاقات داشته و می گوید که وضع روحی او خوب است اما از نظر جسمی وضعیت بسیار نگران کننده ای دارد. ما خواستار آزادی هر چه سریع تر پدرم هستیم تا از نظر پزشکی به ایشان رسیدگی کنیم؛ در این شرایط مسئولیت هرگونه اتفاقی برای پدرم به عهده مسئولین قضایی و امنیتی کشور است."



از فرزند دکتر یزدی درباره اتهام یا اتهامات انتسابی به پدرش می پرسم؛می گوید: "خبر چندانی نداریم او را موقع اقامه نماز بازداشت کرده اند؛ تنها میدانیم که اتهامش اقامه نمازجمعه غیر قانونی ـ البته به گفته مسئولین ـ است."



مهدی نوربخش، داماد دکتر یزدی نیز می گوید که اوهمچنان در بند 209 زندان اوین و در سلول انفرادی به سر می برد.



او با اشاره به بیماری دبیر کل نهضت آزادی می گوید: "متاسفانه اجازه ندادند داروهایی که تهیه کرده و فرستاده ایم به دست دکتر یزدی برسد، پزشکان ایشان هم درخواست دیدار با ایشان را کرده اند اما باز اجازه نداده اند؛ حال با توجه به اینکه در دیداری که اخیرا دکتر با همسرشان داشته اند وضع جسمی شان خیلی بد بوده ما واقعا نگران هستیم. ایشان یک پیرمرد 79 ساله هستند که به گفته همسرشان وضع روحی خوبی داشتند اما به شدت از وضع جسمی شان شکایت کرده اند".



آقای نوربخش توضیح میدهد که دکتر یزدی باید هر 3 یا 4 ساعت یکبار ویزیت و در محیطی کاملا تمیز و بهداشتی نگهداری شود و تحت مراقبت ویژه قرار گیرد، بیماری قلبی ایشان نیز دیگر موضوعی است که بر نگرانی های خانواده دامن زده است.



داماد دکتر یزدی سپس خطاب به هم وطنان ایرانی می گوید: "باید فکر مسائل انسانی خانواده های زندانی بود. زندانیانی که خانواده هایشان از نظر مالی و روحی به شت تحت فشار قرار می گیرند و نیاز به کمک دارند؛متاسفانه کسی به این موضوعات توجه چندانی نمی کند. این مدت این همه فعال سیاسی، مدنی و روزنامه نگار بازداشت شدند؛خدا میداند خانواده هایشان از نظر مالی و روحی در چه شرایطی هستند. آقای یزدی از نظر مالی مشکلی ندارد اما خواهش من این است که به وضعیت مالی و روحی خانواده های زندانیان بیشتر اهمیت داده شود."

شطرنج سیاسی ایران

شطرنج سیاسی ایران


حمله به سفارت فرانسه و متهم کردن دو آلمانی به جاسوسی

در حالی که جمهوری اسلامی قرارست طی روزهای آینده با گروه 1+5 و در خاک ترکیه مذاکرات هسته ای را پس از تحمل تحریم های گسترده و پس از وقفه ای یکساله آغاز کند، چند رخداد تازه فضای سیاسی کشور را سنگین تر کرده است.از یک سو محل اقامت سفیر فرانسه در تهران مورد حمله قرار گرفته و از سوی دیگر همزمان با پخش "اعترافات تلویزیونی" دو خبرنگار آلمانی در باره سکینه محمدی آشتیانی،این دو به جاسوسی متهم شده اند.




روز سه شنبه نیروهای وابسته به نهاد های امنیتی با حمله به محل اقامت سفیر فرانسه، اقدام به ضرب و شتم دو دیپلمات فرانسوی و دستگیری برخی از میهمانان سفیر این کشور کردند تا روابط تیره ایران با فرانسه در آستانه مذاکرات تیره تر شود.



"نیروهای لباس شخصی" که سایت بی.بی.سی آنها را "نیروهای ناشناخته" معرفی کرده در حالی به اقامتگاه سفیر فرانسه در تهران یورش بردند که این کشور یکی از اعضای گروهی است که قرارست هفته آینده با مقامات جمهوری اسلامی بر سر برنامه هسته ای و دامنه تحریم های سیاسی و اقتصادی مذاکره کند.



آنطور که خبرگزاری فرانسه از تهران گزارش داده، در حمله این نیروها، دستکم دو دیپلمات سفارت فرانسه در تهران مورد ضرب و جرح قرار گرفته و برخی از میهمانان نیز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.



سفارت فرانسه در تهران روز گذشته با انتشار بیانیه ای حوادث رخ داده در اقامتگاه برنار پولتی، سفیر این کشور را چنین شرح داده است:"حادثه حمله نیروهای ناشناخته زمانی افتاد که نزديک به ۱۳۰ مهمان از ديپلمات‌های کشورهای ديگر و ايرانيان برای شرکت در يک کنسرت موسيقی اصيل ايرانی به محل اقامت برنار پولتی، سفير فرانسه دعوت شده بودند.پيش از آغاز کنسرت، گروهی از مأموران امنيتی، خيابان‌های حومه محل را مسدود کرده و به بازرسی دعوت‌شدگان پرداختند که در اين ميان جمعی از جوانان ايرانی را بازداشت کردند.چندين مأمور لباس شخصی هم دو ديپلمات فرانسوی را مورد حمله قرار دادند اما جراحات اين دو ديپلمات شديد نبود. پليس رسمی ايران در محل حاضر بود اما اقدامی صورت نداد".



بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، سفیر جمهوری اسلامی درپاریس برای ابلاغ اعتراض رسمی دولت فرانسه به وزارت خارجه این کشور احضارشده است.آنطور که این خبرگزاری گزارش داده، برنار والرو، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفته است "حوادث جدی‌ای در مقابل محل اقامت سفير اين کشور در تهران به‌وقوع پيوست که طی آن نيروهای امنيتی ناشناس گروهی از مهمانان سفير را بازداشت کرده و دست به خشونت غيرقابل قبولی زدند".



او افزوده است: "فرانسه با احضار سفير ايران در اين کشور مراتب اعتراض خود نسبت به اقدامات خشونت‌بار «نيروهای امنيتی ناشناس» در محل اقامت سفير فرانسه در تهران را اعلام کرده است".



بنا به گزارش فرانس پرس، به سفیر جمهوری اسلامی در فرانسه تاکید شده که "اين اقدام خشونت‌بار، نقض جدی کنوانسيون ۱۸ آوريل ۱۹۶۱ وين است".



همچنین يک ديپلمات فرانسه در مصاحبه ای تلفنی با خبرگزاری آسوشيتدپرس گفته است که اطلاع دقيقی از تعداد بازداشت‌شدگان اين واقعه ندارد.وی در همين حال افزوده که مقامات جمهوری اسلامی از فرانسه خواسته‌اند سفارت اين کشور فعاليت‌های خود را از قبل به اطلاع آنان برساند. اين منبع گفته است فرانسه نيز اين اقدام را انجام داد در حالی که اين تنها "تله"ای بود برای "استفاده" آن‌ها. وی گفت: "تمامی اين اعمال غيرقابل قبول است."



سفارت فرانسه در تهران همچنین روز گذشته اعلام کرد که در اين حادثه حداقل دو ديپلمات فرانسوی مورد حمله و ضرب و شتم نيروهای لباس شخصی قرار گرفتند.



گفتنی است سفارت فرانسه در سال 86 و به بهانه چاپ کاریکاتورهایی بر علیه اسلام،چند بار مورد تعرض لباس شخصی ها قرار گرفت؛حملاتی که خبرگزاری فارس "گزارش لحظه به لحظه" آن را تحت عنوان "فتح لانه جاسوسی فرانسه" منتشر می کرد.



هم اکنون اما، حادثه محل اقامتگاه سفیر فرانسه در تهران با سکوت خبری کامل رسانه ها همراه شده و حتی سایت های تندرویی چون رجا نیوز و جوان آنلاین نیز اشاره ای به آن نکرده اند.







اعتراف آلمانی ها به جاسوسی



همزمان با حمله به فرانسه،مقامات امنیتی جمهوری اسلامی با پخش اعترافات تلویزیونی دو تبعه آلمانی،اعتراض مقامات آلمان، دیگر کشور عضو گروه 1+5، را نیز برانگیختند.



شامگاه دوشنبه سیمای جمهوری اسلامی در برنامه ۲۰/۳۰ اعترافات سکينه محمدی آشتيانی، زن ايرانی محکوم به سنگسار، پسرش سجاد قادرزاده، وکيل مدافع وی هوتن کيان و دو شهروند آلمانی بازداشت شده در ايران را پخش کرد.



در اين برنامه هر پنج نفر به "اشتباهات" خود اعتراف کردند. آن‌ها مينا احدی، از مخالفان حکومت اسلامی و مسئول اصلی کميته بين‌المللی عليه اعدام و کميته بين‌المللی عليه سنگسار را که ساکن آلمان است، به‌عنوان کسی معرفی کردند که دو شهروند آلمانی و وکيل مدافع سکينه محمدی را "اغفال" کرده است.



در فردای روز پخش اعترافات دو خبرنگار آلمانی، و پس از آنکه نهادهای حقوق بشری آلمان و وزارت خارجه این کشور ادعاهای مطرح شده در برنامه اعترافات تلویزیونی را محکوم کردند، خبر گزاری فارس به نقل از مالك اژدر شريفي، رئيس كل دادگستري آذربايجان شرقي اعلام کرد: "جرم جاسوسي دو تبعه آلماني كه با هدف جو‌سازي و جاسوسي در ايران حاضر شده بودند محرز و ثابت شده است".



این مقام قضایی محلی افزود: "اين دو تبعه آلماني به ادعاي توريست بودن به ايران آمده‌اند ولي عملكرد اين دو توريست در ايران و تبريز و خبردهي و جريان‌سازي در تبريز نشان مي‌دهد كه اين افراد براي جاسوسي آمده‌اند. در واقع اين دو فرد با هدف جوسازي و جاسوسي در ايران حاضر شده بودند با كمك و عنايت الهي اين افراد شناسايي و دستگير شدند. جريان دستگيري اين دو فرد با اطلاع‌دهي افراد ساده و عادي بوده است و مدرك جرم جاسوسي آنان در دست بوده و هدف آنان التهاب‌آفريني بر عليه جمهوري اسلامي ايران است".

تفاوت فاحش خمینی و خامنه ای از دید ناطق نوری

علی اکبر ناطق نوری، وجود "حداقل یک تفاوت" بین آیت الله خمینی و آیت الله خامنه ای را "فاحش" عنوان کرد. رئیس دفتر بازرسی بیت رهبری و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در توضیح این "تفاوت فاحش" به "جایگاه بالا و والا و نفوذ کلام و برد سخنان امام" اشاه کرد و افزود که این خصوصیات در آیت الله خمینی "منحصر به فرد و بارز" بود. به گفته ناطق نوری، این خصوصیات منحصر به فرد "در رهبر بعدی قطعا نیست." وی همچنین تاکید کرده است که آیت الله خمینی در "ریز اموروارد نمی شدند."




این روحانی بلندپایه در نظام سیاسی جمهوری اسلامی این سخنان را در جریان گفت و گویی که کتاب "تداوم آفتاب" با وی انجام داده، بیان کرده است. گفتنی اینکه کتاب "تداوم آفتاب"، کتابی است که در تمجید از "شخصیت حقیقی و حقوقی" آیت الله خامنه ای توسط انتشارات جام جم منتشر شده است.



در این کتاب به جز ناطق نوری، گفت و گوهای متعددی با دیگر نزدیکان و دوستان رهبر جمهوری اسلامی از جمله اکبر هاشمی رفسنجانی، محمد مومن، غلامعلی حدادعادل، محسن رضایی، علی اکبر ولایتی، مجید مجیدی، محمدرضا عارف و... درباره ابعاد شخصیتی آیت الله خامنه ای چاپ شده است.







بی نفوذی امام المسلمین



تاکید ناطق نوری بر این مسئله که آیت الله خامنه ای، نفوذ کلام و جایگاه بالای آیت الله خمینی را ندارد در شرایطی عنوان می شود که بر میزان تعریف و تمجیدها از رهبر کنونی جمهوری اسلامی در سال های گذشته افزوده شده است. این موضوع بخصوص پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران و اعتراض های عمومی به نتایج اعلام شده آن افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.



در این مدت مطبوعات و سایت های پرشمار وابسته به حکومت، همراه با صدا و سیما، حجم قابل توجهی از اخبار و برنامه های مختلف را در تمجید از رهبر جمهوری اسلامی منتشر و پخش و او را با القابی مانند "امام المسلمین" یا "نایب امام زمان"خطاب کرده اند.



مسئله ای که حتی با واکنش برخی اصولگرایان و طرفداران آیت الله خامنه ای روبرو شد به گونه ای که سایت الف با انتشار مقاله ای، از صدا و سیما بابت نشان دادن شخصیتی "قدسی" از آقای خامنه ای انتقاد کرد. این در حالی است که به باور بسیاری از تحلیلگران و ناظران، نفوذ کلام و جایگاه رهبر جمهوری اسلامی در نظام سیاسی و اجتماعی ایران پس از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این کشور به شدت کاهش یافته است.







سرکوب؛ آغاز سقوط



به دنبال برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری ایران، آیت الله خامنه ای پیش از آنکه شورای نگهبان، در موعد مقرر قانونی صحت انتخابات را تایید کند، پیروزی محمود احمدی نژاد را به او تبریک گفت و در اولین نماز جمعه که یک هفته پس از انتخابات برگزار شد، دستور سرکوب معترضان به نتایج انتخابات را صادر کرد اما مسئولیت این سرکوب را متوجه رهبران معترضان دانست.



به جز میرحسین موسوی و مهدی کروبی، محسن رضایی، نامزد دیگر انتخابات گذشته، به نتایج اعلام شده آن اعتراض کردند اما با تایید نتایج توسط شورای نگهبان، محسن رضایی از پیگیری شکایت خود صرف نظر کرد اما میرحسین موسوی و مهدی کروبی هنوز نتایج انتخابات را نپذیرفته اند.



منتقدان و مخالفان جمهوری اسلامی، افزایش اختلافات علنی مسئولان ارشد جمهوری اسلامی درباره موضوعات مختلف و بی حاصل بودن دخالت های مستقیم آیت الله خامنه ای برای حل این اختلافات یا پایان دادن به آنها را یکی از نشانه های کاهش نفوذ خامنه ای در ساختار قدرت می دانند.



به عنوان مثال این دسته از منتقدان به تذکرات چند باره رهبر جمهوی اسلامی به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی برای پایان دادن به اختلافات و موضع گیرهای منفی علیه یکدیگر و در عین حال بی توجهی این دو و ادامه اختلافات آنها با همدیگر اشاره می کنند؛موضوعی که به نوعی دیگر توسط علی اکبر ناطق نوری، مورد تاکید قرار گرفته است. این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز که معتقدست نفوذ کلام و جایگاه آیت الله خمینی از جانشینش بیشتر بوده، خود همراه با آیت الله خامنه ای و برخی دیگر از روحانیون راست گرا مانند شیخ محمد یزدی، احمد جنتی و... از منتقدان سیاست های اقتصادی دهه 60 و بخصوص حمایت بنیانگذار جمهوری اسلامی از میرحسین موسوی در دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق بوده است. این روحانیون در واقع رهبری فکری و سیاسی جریانی را بر عهده داشتند که معتقد بودند سیاست های اقتصادی میرحسین موسوی، باعث مختل شدن اقتصاد آزاد و تجارت خارجی، بخصوص با کشورهای غربی می شود.



هیات های موتلفه اسلامی، شاخه سیاسی این جریان و روزنامه رسالت، ارگان مطبوعاتی آن بودند. انتقادات و حملات جناح راست در سال های جنگ هشت ساله علیه دولت موسوی که مورد حمایت صریح آیت الله خمینی بود، باعث شد که رهبر پیشین جمهوری اسلامی دستور دهد از توزیع روزنامه رسالت در جبهه های جنگ و در میان سربازان ایرانی جلوگیری شود.



گفتنی اینکه علی اکبر ناطق نوری از شاخص ترین روحانیون مخالف دولت احمدی نژاد از زمان روی کار آمدن وی به عنوان رئیس جمهور در 1384 است.







تبعات یک مخالفت



رئیس دفتر بازرسی بیت رهبری در این سال ها بارها اعلام کرده که به طور جدی مخالف سیاست های دولت اصولگرا در حوزه های گوناگون سیاسی، اقتصادی، بین المللی و... است. وجود همین اختلافات هم بود که باعث شد ناطق نوری، اختلافات گذشته با میرحسین موسوی را فراموش کند و در جریان دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صورت علنی و صریح از وی در رقابت با احمدی نژاد حمایت کند. این مسئله البته واکنش احمدی نژاد را به دنبال داشت به گونه ای که وی در جریان مناظره تلویزیونی با موسوی، علاوه بر هاشمی رفسنجانی و فرزندان وی، از ناطق نوری و پسر او نیز به عنوان یکی از مفسدان اقتصادی نام برد.



آیت الله خامنه ای در نماز جمعه ای که یک هفته پس از انتخابات اقامه کرد، اتهامات احمدی نژاد علیه هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری را رد کرد اما حتی این مسئله نیز باعث آشتی رئیس دفتر بازرسی بیت رهبری با رئیس دولت نشد.



ناطق نوری کماکان از پذیرش دولت احمدی نژاد و یا محکوم کردن اعتراضات به نتایج انتخابات خودداری کرده و به همین علت از جمله افرادی است که توسط آیت الله خامنه ای و طرفداران او به عنوان "خواص بی بصیرت" ملقب شده است، هرچند کماکان مسئولیت یکی از حساس ترین بخش های دفتر رهبرجمهوری اسلامی را بر عهده دارد.







امام به جزییات کاری نداشت



این عضو بلندپایه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، در ادامه گفت و گوی خود با کتاب تداوم آفتاب، یکی دیگر از تفاوت های آیت الله خامنه ای با آیت الله خمینی را در جوان تر بودن آیت الله خامنه ای دانسته و افزوده است: "امام پیرمرد بود، گرچه استثنا هم بود و به همین دلیل در چنین سن بالایی با استعداد بالا و هوش و ذکاوت بی‌بدیل امور را اداره می‌کرد."



وی اضافه کرده: "امام بالاخره پیرمرد بود و بدین لحاظ نه می توانستند و نه دیگر می‌خواستند که در ریز قضایا وارد شوند. لذا می‌بینید که در ملاقات‌ها بسیار کم صحبت می کردند و محورهایی کوتاه را رهنمودوار می گفتند و می‌گذشتند."



به گفته ناطق نوری "اما آقای خامنه‌ای رهبر معظم، رهبری جوان با کوله باری از تجربه کار اجرایی در ریاست جمهوری، وزارت دفاع، حزب و میدان جنگ و... هستند که باعث شده است تا حوزه مدیریتی مقام معظم رهبری به مراتب وسیع‌تر از حوره مدیریت دفتر امام باشد..."

نامه نوری زاد به صادق لاریجانی : آیا دختران عفیف شما را به آغوش هرزگی پرتاب کرده‌اند؟ و مادر و خواهر و خویشاوندان پاکدامن شما را به لجن جنسی آلوده‌اند؟

نامه نوری زاد به صادق لاریجانی : آیا دختران عفیف شما را به آغوش هرزگی پرتاب کرده‌اند؟ و مادر و خواهر و خویشاوندان پاکدامن شما را به لجن جنسی آلوده‌اند؟




جناب آیت‌الله صادق لاریجانی



ریاست محترم قوه‌ی قضائیه‌ی نظام جمهوری اسلامی ایران



با سلام



چندی پیش طی یک سخنرانی، به نحوه‌ی برخورد خشن پلیس انگلستان با دانشجویان معترض به افزایش شهریه‌ی دانشگاه‌ها، کنایه زدید که: “در کشوری که مدعی حقوق بشر است، با درخواست معقول عده‌ای جوان دانشجو به‌صورتی خشن برخورد و حقوق اولیه‌ی این افراد نقض می‌شود.”‌‌ ‌‌ این سخن شما گرچه مبتدای درستی اختیار کرده، اما به منتهای نامربوطی منجر شده است. حاکمان انگلیس اگر مدعی حقوق بشرند، هرگز ادعای خدا و قرآن و پیامبر و ائمه‌ی معصومین ندارند.



در کشور اسلامی ما، اتفاقاتی رخ داده و می‌دهد که حظ بهره‌مندی از آن را نمی‌چشید، مگر این‌که در متن آن قرار گیرید؛ نمی‌دانم آیا کسی سر عزیزانتان را در چاه مستراح فرو کرده است یا خیر؟ که اگر فرو کرده بود و شما و عزیزتان طعم ناگزیر تنفس و فرو بردن ماکولات موجود در کاسه‌ی مستراح را چشیده بودید، ذره‌ای از مراتب آیت‌اللهی خود را متوجه این‌سوی سرزمین قضایی کشورتان می‌فرمودید.



اما چرا سر ما را در مستراح سلول انفرادی فرو کرده اند؟ تا از ما اقراری بگیرند که بر حقانیت اعتراض ما خط بکشد و پایه های لرزان قدرت حاکمیت را مستحکم کند.



پیشنهاد می‌کنم هروقت جلوی آینه، به زلف مبارکتان شانه زدید و بر خود عطر افشاندید، به سرهای فروشده‌ی عده‌ای از زندانیان سیاسی کشورتان در مستراح سلولشان بیندیشید. نمی‌دانم آیا کسی به زیر گوش حضرت شما سیلی پی در پی نواخته است؟ و با کفش به سینه و پشت نازنین شما کوفته است؟ و با پا به صورت شما لگد زده است؟ و به میان ابروان و چشمان شما تف کرده است؟ با اطمینان می‌گویم اگر ذره‌ای از این‌همه درنده‌خویی [برخی از] ماموران وزارت اطلاعات خودمان را باور می کردید، عطای اعتراض به پلیس انگلستان را به لقایش می‌بخشیدید.



نمی‌دانم آیا در ورطه‌ی بی‌کسی و زیر بارش ضربات مشت و لگد، عده‌ای به همسر گرامی شما فحش رکیک و ناسزا گفته‌اند؟ و دختران عفیف شما را به آغوش هرزگی پرتاب کرده‌اند؟ و مادر و خواهر و خویشاوندان پاکدامن شما را به لجن جنسی آلوده‌اند؟ بعید می‌دانم! اما عده‌ای از ماموران وزارت اطلاعات، که نقابی از سربازی امام زمان به صورت بسته‌اند، با ما این کرده‌اند.



پیشنهاد می‌کنم نه نامه‌ی افشاگرانه‌ی حمزه کرمی، و نه نامه‌ی دردمندانه‌ی عبدالله مومنی، که نامه ی حجت‌الاسلام دکتر منتظرقائم را به رهبرمان، مطالعه بفرمائید تا بدانید در فراسوی دستگاه پوک قضایی ما و شما، ماموران وزارت اطلاعات، با چه شیوه‌ها و با چه الفاظی، لباس پیامبر را معنا می‌کنند، و حق مسلمانی و خانواده شهدا را به‌جا می‌آورند، و کرامت انسانی را فهم می‌کنند. پیشنهاد می‌کنم از این پس، هرگاه اراده فرمودید به زندان ابوغریب و گوانتانامو و رفتار خشن پلیس انگلستان بپردازید تا در سایه‌ی این توسل طنز، بر جنایات جاری خود سرپوش گذارید، نگاهی به صورت خود در آینه، و نگاهی به صورت همسر و دختران و مادر و خواهران خود بیندازید تا بدانید پرتاب یک سخن سست به آن‌سوی مرزها، هرگز بساط لرزان حاکمیت ما را ترمیم نخواهد کرد.



بدینوسیله، من، محمد نوری‌زاد، زندانی شما در زندان اوین، نه به حوزه‌ی رفتار هیولاگون عده‌ای از ماموران وزارت اطلاعات، که به ربودن نام سربازی امام زمان توسط اینان، اعتراض و شکایت دارم. اینان مرا زده‌اند. و به ناموسم ناسزا گفته‌اند. و این‌همه را من در متن پاسخ به پرسش‌های یاوه‌ی بازجویان خود، آورده و ثبت و ضبط کرده‌ام. اگر ذره‌ای انصاف در قله‌ی بلند آیت‌اللهی خود سراغ دارید، به شکایت من، و به شکایت قربانیان خاموش وزارت اطلاعات رسیدگی فرمایید.



در پایان یادآور می‌شوم که؛ راز این که امام علی از ربوده شدن خلخال از پای آن زن یهودی آنچنان می‌گدازد، هیچ نیست الا تجسم این که حرامیان، خلخال از پای ناموس خودش ربوده‌اند.هرگاه جنایتی را که بر این مردم رفته است باور کردید، قطعا همانند علی برخواهد خروشید.

بااحترام و ادب

محمد نوری‌زاد



منبع: سایت رسمی محمد نوری زاد

سردار عراقی با یکی از سرداران معترض سپاه + فیلم

سردار عراقی با یکی از سرداران معترض سپاه + فیلم






ندای سبز آزادی: فیلمی که در ادامه این متن میتوانید آن را مشاهده کنید درگیری یکی از سرداران سپاه با غراقی را به نشان میدهد ، شخصی که معترض است 28 سال در سپاه خدمت کرده و سالها در جنگ بوده است وی فرزندش در خیابان توسط نیروهای بسیج به ضرب چاقو کشته شده است.



او در سخنان خود می گوید: سردار عراقی فرمانده وقت سپاه تهران در زمان انتخابات قاتل است و از قاتلها حمایت می کند،از کسی حمایت می کند که فرزند من را کشته است،من امنیت جانی ندارم،من را تهیدید کرده اند که رضایت بدهم و از خون فرزندم بگذرم،من گذشت نخواهم کرد.

نکته قابل توجه این است که؛وقتی شخصی که خودش سردار سپاه است و سالها در جنگ بوده،فرمانده سپاه تهران را قاتل معرفی می کند و خود را در خطر و مورد تهدید معرفی می کند و می گوید سپاه و فرماندهان آن از قاتلین حمایت می کنند دیگر چه آبرو و اعتباری برای سپاه و فرماندهان آن امثال عراقی باقی می ماند.



گفتنیست این سخنان در حضور سرداران سپاه و نماینده ولایت فقیه "موحدی کرمانی" گفته می شود.این گونه برخوردها و اعتراض ها و اظهار نظرها در سپاه عادی شده به طوری که بعد از انتخابات پیشنهاد تسویه سپاه و بازنشستگی 240 نفر از سرداران سپاه داده شد، با این خیال که از نفوذ مخالفین و عناصر جنبش سبز در داخل سپاه جلوگیری شود، این اقدامات نشان دهنده متزلزل بودن رهبری در قوی ترین پایگاه خود یعنی سپاه است.

فرماندهان ارشد سپاه می دانند که بدنه اصلی سپاه به هیچ وجه با آنها همراه و همگام نیستند.صندوقهای آرای انتخاباتهای دوره های قبل همگی از آن حکایت داشته که در محلها و مناطقی چون شهید کلاهدوز،شهید محلاتی،شهید دقایقی و بیت رهبری نتیجه شمارش آن صندوقها همگی برخلاف نظر رهبری و کاندیدای اصلی رهبری بوده است.



"با روشن شدن موتور هواپيماي دشمن نوع و پايگاه آنها را شناسايي مي‌كنيم"

"با روشن شدن موتور هواپيماي دشمن نوع و پايگاه آنها را شناسايي مي‌كنيم"




معاون جنگ الكترونيك قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء گفت: ما اين توانايي را داريم كه با روشن شدن موتور هواپيماهاي دشمن نوع هواپيما و پايگاه آنها را شناسايي كنيم.



به گزارش فارس، سرهنگ محرم قلي زاده معاون جنگ الكترونيك قرار گاه پدافند هوايي خاتم الانبياء صبح امروز با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در رزمايش پدافند هوايي "مدافعان آسمان ولايت 3 " در خصوص عملكرد مقابله با جنگ الكترونيك دشمن ماموريت اصلي اين معاونت را در اختيار گرفتن و مديريت بر طيف امواج الكترو مغناطيسي عنوان كرد و افزود: طرفين يك جنگ به دنبال اين هستند كه علاوه بر ضربه زدن به تجهيزات دشمن بتوانند تجهيزات خود را به صورت پايدار و عملياتي در منطقه نبرد نگه دارند كه همه اينها با بكارگيري علم الكترونيك در جنگ‌ها محقق مي‌شود.



قلي زاده افزود: اگر جنگ‌هاي اخير را مشاهده كنيد خواهيد ديد كه هدف اصلي كشور حمل كننده در فاز اول اين است كه با امواج الكترو مغناطيسي بتواند سامانه‌هاي راداري را از كار بيندازد تا در پيش روي با مشكلي مواجه نشوند كه در اصطلاح به آن حمله الكترونيكي مي‌گويند.



وی خاطرنشان كرد: با بررسي سينگال‌هاي ارسالي طرف دشمن مي‌توانيم هواپيماهاي آنها را قبل از بلند شدن از باند فرودگاه به وسيله امواج منتشر شده از طريق موتورشان نوع هواپيما و پايگاه آن را شناسايي كنيم.

وزیر بازرگانی سخنان معاونش را اصلاح کرد/بسیج نمی‌تواند با متخلفان بازار برخورد داشته باشد

وزیر بازرگانی سخنان معاونش را اصلاح کرد/بسیج نمی‌تواند با متخلفان بازار برخورد داشته باشد




خبر آنلاین : وزیر بازرگانی برخلاف سخنان معاون خود مبنی بر اینکه اگر لازم شد بسیج حتی‌ می‌تواند با متخلفان بازار برخورد کند، می‌گوید: ما دنبال بسیج برای کارهای امنیتی آن نرفته‌ایم.



مهدی غضنفری که چند روز قبل در مراسم انعقاد تفاهم همکاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بسیج ادارات عنوان کرده بود، بسیج همیار دولت در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌هاست، این بار در واکنش به این گفته که معاون وی اعلام کرده بسیج می‌تواند با متخلفان بازار برخورد داشته باشد تصریح کرد که این گونه نیست.



وی که در حاشیه نشست مشترک با برخی فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران سخن می‌گفت، در پاسخ به این سوال که آیا با این گفته معاون وی که بسیج می‌تواند با متخلفان برخورد کند، فضای بازار به سمت پلیسی شدن سوق پیدا نخواهد کرد، متذکر شد: « گروه بسیج به عنوان همیاران طرح هدفمندی دارند به ما کمک می‌کنند و ما به اندازه کافی بازرسی داریم. »



غضنفری در پاسخ به این سوال که آیا بسیج نمی‌تواند برخورد مستقیم با متخلفان بازار داشته باشد؟ ‌تصریح کرد: « نخیر. ما اکنون دنبال استفاده از توانمندی‌ نظامی بسیج نیستیم و اصلا وزارت بازرگانی کار امنیتی نمی‌کند. یعنی ما دنبال بسیج برای کارهای امنیتی آن نرفته‌ایم. »

عکس

عکس


عکسهای امروز آسوشيتد پرس از ايران تحت عنوان "رندگی روزانه"

دهکده برقان در 30 کيلومتری تهران