Friday, November 19, 2010

رییس پیشین سيا: اگر اعمال گزینه نظامی لازم شود، هدف نباید فقط تأسیسات اتمی ایران باشد

رییس پیشین سيا: اگر اعمال گزینه نظامی لازم شود، هدف نباید فقط تأسیسات اتمی ایران باشد


صدای آمریکا :در هفته جاری صدای آمریکا گزارشی را از نشست گروههای طرفدار و مشوّق تعامل با دولت جمهوری اسلامی در ارتباط با اهداف اتمی ايران، پخش کرد.

روز چهارشنبه در نشست دیگری در «کلوپ ملی مطبوعات» در واشنگتن تحت عنوان «امنیت ملی، آزادی و ایران،» شرکت کنندگان با ابراز نظرات شخصی خود خواهان اقدام جدی آمریکا و غرب برای مقابله با جمهوری اسلامی ايران شدند.



آقای «جیمز وولزی،» رییس پیشین سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا – «سيا» -- در نشست کلوپ ملی مطبوعات در واشنگتن با انتقاد از سالها سیاست تعامل دولت آمریکا با ایران و بی ثمری آن آغاز سخن کرد و گفت نتایج تعامل با جمهوری اسلامی اکنون نزدیک شدن ایران به دستیابی به سلاح اتمی و تیرگی چهره منطقه وجهان است .



آقای وولزی با اشاره به نارضایی عمیق ایرانیان گفت اعضای پاسداران و بسیج در موقعیت قدرت نه تنها به تجاوز و قتل در خیابانهای ایران می پردازند بلکه قسمت اعظم اقتصاد و انرژی را در اختیار دارند و نیروهای آنها در کشورهای همسایه به کشتن آمریکاییان و دیگرانمی پردازند و به مسلح ساختن گروههای تروریستی ادامه می دهند.



رییس پیشین «سیا» گفت: «اگر اعمال گزینه نظامی لازم شود، هدف نباید فقط تأسیسات اتمی ایران باشد بلکه هدف باید نابودی ساختار پاسداران و بسیج نیز باشد و در عین حال از صدمات و خسارات به مردم ایران پرهیز گردد.»



آقای وولزی در گفتگو با بخش فارسی صدای آمریکا در مورد تأثیر تحریمها و تنش میان محمود احمدی نژاد و آيت الله سيد علی خامنه ای نیز چنین گفت: «ممکن ست گزارش تنش میان خامنه ای و احمدی نژاد صحیح باشد ولی ابدا بمعنای کاهش سرعت برنامه دستیابی ایران به سلاح اتمی نیست.»

خانم «میشل بِکمن،» نماینده جدید کنگره از حزب «تی» از جنبش مردم ایران حمایت کرد و دولت پرزیدنت اوباما را در رویکرد آن نسبت به حوادث پس از انتخابات ایران مورد نکوهش قرار داد. خانم «بکمن» گفت: «زمانی که زنان و مردان ایرانی در جنبش خود علیه سرکوبی حکومت بی صبرانه نیاز به حمایت دنیای آزاد داشتند، این فرصت از دست رفت و بجای آن دولت آمریکا به همان کسانی که فرمان شکنجه مردم ایران را صادر کردند، پیشنهاد تعامل کرد.»



سخنران دیگر نشست چهارشنبه کلوپ ملی مطبوعات با نام مستعار «رضا کهلیلی،» خود را عضو فراری سپاه پاسداران معرفی کرد و به گفته خود پس از مشاهده جنایات پاسداران و رژیم علیه مردم به خدمت سازمان «سیا» در آمده است.



آقای کهلیلی از هدف صدور و گسترش شبکه تروریسم و تفسیر واعظان حکومت ایران از اسلام سخن گفت و سقوط رژیم را به آسانی امکان پذیر، توصیف کرد. عضو فراری سپاه پاسداران گفت: «شکاف میان سران حکومت از هر زمان دیگر عمیق تر است و پاسداران و بسیج که حافظ رژیم بوده اند در سراشیبی نزول قرار دارند و سقوط آنها به آسانی امکان پذیر است.»

No comments:

Post a Comment