Friday, August 15, 2014

تمدید دوباره صادق لاریجانی‎

تمدید دوباره

 صادق لاریجانی‎

علی اقبالی

تکلیف احمدی نژاد باید در یک دادگاه علنی روشن شود باید مشخص شود که درآمد ۸۰۰ میلیارد دلاری نفت در کجاها هزینه شده

تکلیف احمدی نژاد باید در یک دادگاه علنی روشن شود
 باید مشخص شود که درآمد ۸۰۰ میلیارد دلاری نفت در کجاها هزینه شده 


برای یکبار هم که شده به این ابهامات در افکار عمومی خاتمه داده شود و مشخص کنند که درآمد ۸۰۰ میلیارد دلاری نفت در کجاها هزینه شده و به چه کسانی داده‌اند. حذف اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو به منظور تغییر معادله انتخابات به نفع جریان اصول‌گرا است که در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ قدرت اجرایی را از دست دادند.

هنوز یکسال بیشتر از پایان عمر دولت فرصت سوز و قانون گریز اصولگرایی نگذشته است که باز دیگر زمزمه بازگشت قانون گریزان و چپاولگران بیت‌المال به گوش میرسد، در حالی که افکار عمومی منتظر تشکیل دادگاهی عادل برای رسیدگی به تخلفات و اختلاس‌های نجومی و بی‌سابقه‌ی دولت گذشته است. در این راستا، پایگاه خبری و تحلیلی پویش بمنظور بررسی این موضوع با محمد علی مشفق به گفتگو نشسته است که مشروح آن در پی می‌آید.

محمد علی مشفق، فعال اصلاح طلب در گفتگو با پویش در زمینه تخلفات اقتصادی دولت اصولگرایان گفت: چرا نباید یک دادگاه علنی وعادل تکلیف سوء استفاده‌های دولت آقای احمدی نژاد و حامیانش را از منابع عمومی کشور و بیت المال ودرآمدهای ناشی از نفت و پتروشیمی وغیره را رسیدگی کند و برای یکبار هم که شده به این ابهامات در افکار عمومی خاتمه داده شود و مشخص کنند که درآمد ۸۰۰ میلیارد دلاری نفت در کجاها هزینه شده و به چه کسانی داده شده است تا دولت پاک دست و معجزه هزاره سوم وحامیان اصولگرای آن از تهمت ناپاکی منزه شوند و مردم هم بدانند که بر سر ۸۰۰ ملیارد دلار بی زبان این ملت، چه آمده است تا اگر ایشان وحامیانشان دوباره بخواهند هوس سوار شدن بر اسب چموش قدرت کنند تکلیفشان روشن شود و مردم هم از شک و تردید درآمده و بدانند که آیا باید به تیم ایشان رای دهند یا خیر.

وی افزود: در دولت دهم، شورای امنیت سازمان ملل ۷ قطعنامه علیه کشور صادر کرد. اما پاسخ آقای احمدی نژاد انقلابی و سیاست مدار اول صد سال اخیرایران، این بود که آنقدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه دانتان پاره شود! که این امر البته که باعث تمسخر کشور و مردم ایران در مراکز حقوقی و بین المللی شد وهیچ عقل سلیمی نمی‌توانست بپذیرد که قطعنامه‌‎های سازمان ملل کاغذ پاره است و تبعات سیاسی واقتصادی ونظامی وتکنولوژیکی برای ایران در پی نخواهد داشت. اما ایشان اصرار بر کاغذ پاره بودن این اسناد حقوقی داشتند.علتش هم این بود که ایشان از علم حقوق بی بهره بودند و برای اهل فن هم خیلی ارزشی قایل نبودند البته در زمینه هسته‌ای دولت روحانی توانست تا حدودی موانع و مشکلاتی که در دولت اصولگرایان برای کشور و ملت ایجاد شده بود توسط توافق ژنو گشایش‌هایی موقتی حاصل کند و دنیا متوجه شد که پس از انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ با آدم‌های کاردان وعاقلی مواجه است فلذا شرایط تا حدودی از حالت بحرانی خارج و بخشی از مسائل وبدبینی‌های گسترده تا حدودی مرتفع گردید اگر چه هنوز پروژه توافق ژنو کماکان در جریان است و باید منظر حل کامل آن در آینده بود.

این فعال اصلاح طلب در ادامه با اشاره به رانت و سوء استفاده احتمالی یاران احمدی نژاد و یا بد هزینه کردن سرمایه‌های ملی و عمومی کشور و چوب حراج زدن به آن اظهار داشت: این امر باعث شده تا اقتصاد کشور به نابودی کشیده شود و دولت ایشان بدهی تقریبی ۲۵۰هزار میلیاردی، بنا بگفته وزیر اقتصاد ودارایی، به بانک‌ها ودیگر نهادها و موسسات بر کشور و دولت جدید تحمیل کند و سرنوشت ۸۰۰ ملیارد دلاری درآمد نفت در هشت سال دولت ایشان هم در بوته‌ای از ابهام قرار دهد.

خسارات سنگین لغو یکطرفه قراردادهای سوآپ نفت در دولت قبل/ میرکاظمی ، وزیر نفت احمدی نژاد فرق بشکه و تن را نمی‌دانست!

خسارات سنگین لغو یکطرفه قراردادهای سوآپ نفت در دولت قبل/ میرکاظمی ، وزیر نفت احمدی نژاد فرق بشکه و تن را نمی‌دانست!

عضو هیات مدیره شرکت نیکو (شرکت ملی نفت ایران) با سنگین توصیف کردن هزینه‌ها و ضررهای ناشی از لغو قرارداد سوآپ نفت توسط دولت گذشته گفت: با کارهای حقوقی انجام شده موفق شدیم شکایت ۹۷ میلیون دلاری شرکت کاسپین از ایران را به تنها ۵٫۵ میلیون دلار کاهش دهیم.

به گزارش ایسنا، محمود آستانه در نشستی خبری با انتقاد شدید از لغو یک طرفه قرارداد سوآپ نفت توسط دولت قبل و در زمان وزارت مسعود میرکاظمی اظهار کرد: تا سال ۱۳۸۹ عملیات سوآپ نفت به مدت ۱۳ سال با موفقیت در حال انجام بود اما به یکباره در مرداد سال ۸۹ فعالیت قطع شد که عواقب حقوقی نسبتا سنگینی برای ایران داشت.

وی افزود: لغو یکطرفه قرارداد سوآپ نفت ضررهای معنوی و مالی زیادی برای ایران داشت که البته به اعتقاد من ضررهای معنوی آن بسیار بیشتر بوده است چرا که اعتبار ما در بین شرکت‌های نفتی و سوآپرهای منطقه حوزه خزر زیر سوال رفت و اگر بخواهیم دوباره قراردادها را دوباره منعقد کنیم کار سختی خواهیم داشت.

وی درباره شکایت شرکت کاسپین اویل ریسورسز از ایران توضیح داد: شرکت هایی مانند ویتول و دراگون اویل با اقدامات انجام شده از شکایات علیه ایران صرف نظر کردند اما شرکت کاسپین ادعایی را مطرح کرد که بی ربط بود و ما نیز به آن اعتقاد نداشتیم.شکایت این شرکت بر مبنای ادعای خسارت ۹۷ میلیون دلاری بود که در نهایت با اقدامات انجام شده به ۵٫۵ میلیون دلار کاهش یافت.

محمود آستانه با بیان این‌که وزیر نفت دستور اجرای عملیات سوآپ را داده و در همین راستا مذاکراتی با برخی از شرکت‌های حاشیه خزر در حال انجام است گفت: البته شرایط احیای سوآپ دشوار است و شرکت‌ها خواستار ارائه تضمین‌های سنگین برای اخذ مجدد قرارداد با ایران هستند.

وی با یادآوری این که در دوران وزارت میرکاظمی پس از سه روز کار کارشناسی درباره سوآپ توسط تیم حقوقی در نهایت حکم عزل زین الدین، مدیر وقت حقوقی نفت صادر شد اضافه کرد: به نظر من اطلاعات درستی به میرکاظمی ندادند و حتی بعضا وی فرق بین بشکه و تن را نمی دانست! این درحالی است که ما در شورای عالی امنیت ملی درباره سوآپ توضیحات لازم را دادیم و وزرای مربوطه کار ما را تایید کردند اما متاسفانه در نهایت دستور توقف سوآپ صادر شد.

وی دستور لغو سوآپ را بهترین خدمت به ترکیه دانست و گفت: ترکیه در حال تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه است و هم خط لوله و هم خط نفت از این کشور در حال عبور کردن است.

سیمین بهبهانی ممنوع الملاقات است + عکس

سیمین بهبهانی ممنوع الملاقات است + عکس

ایسکانیوز: سیمین بهبهانی بیش از 8 روز است که در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان پارس بستری شده و در کما به سر می برد.

به گزارش خبرنگار ادبیات ایسکانیوز، سیمین بهبهانی ممنوع الملاقات بوده و به جز اعضای خانواده، فرد دیگری حق ملاقات با او را ندارد.

بخش حراست و پرستاری بیمارستان در تمام شیف ها از ملاقات با سیمین بهبهانی جلوگیری می کنند. تعداد زیادی از دوستان و دوست داران سیمین بهبهانی هر روز به بیمارستان می روند تا شاید بتوانند بانوی غزل فارسی را از پشت شیشه های ICU ببینند اما با تصویر زیر مواجه می شوند.