Friday, February 17, 2012

پلیس تایلند اعلام کرد در جستوی دو مظنون ایرانی دیگر، در ارتباط با طرح ترور دیپلمات های اسرائیلی است پلیس تایلند روز جمعه اعلام کرد در حال جستجو برای پیدا کردن دو ایرانی مظنون دیگر است که ممکن است با طرح ترور شکست خورده دیپلماتهای اسرائیلی در آن کشور در ارتباط باشند. به گزارش رادیو فردا، به گفته وینایی تانگسون Winai Thongson ، سخنگوی پلیس بانکوک، دو فرد مذکور ممکن است سه مرد ایرانی را که پیشتر در همین ارتباط ، دستگیر شده اند ، برای انجام عملیات آموزش داده باشند. به گفته این سخنگوی پلیس بانکوک، تصویرهای ضبط شده توسط دوربینهای مدار بسته نشان می دهند که دو فرد مظنون در حال ترک خانه ای هستند که توسط سه ایرانی اجاره شده و همان روز مواد منفجره بطور اتفاقی در آن منفجر شده است. تایلند روز چهارشنبه دو شهروند ایرانی را به اتهام ارتباط با شبکه‌ای که به گفته پلیس این کشور قصد داشته دیپلمات های اسراییلی را هدف قرار دهد، دستگیر کرد. یکی از مظنونان هم در مالزی بازداشت شده است.

پلیس تایلند اعلام کرد در جستوی دو مظنون ایرانی دیگر، در ارتباط با طرح ترور دیپلمات های اسرائیلی است


پلیس تایلند روز جمعه اعلام کرد در حال جستجو برای پیدا کردن دو ایرانی مظنون دیگر است که ممکن است با طرح ترور شکست خورده دیپلماتهای اسرائیلی در آن کشور در ارتباط باشند.

به گزارش رادیو فردا، به گفته وینایی تانگسون Winai Thongson ، سخنگوی پلیس بانکوک، دو فرد مذکور ممکن است سه مرد ایرانی را که پیشتر در همین ارتباط ، دستگیر شده اند ، برای انجام عملیات آموزش داده باشند.

به گفته این سخنگوی پلیس بانکوک، تصویرهای ضبط شده توسط دوربینهای مدار بسته نشان می دهند که دو فرد مظنون در حال ترک  خانه ای هستند که توسط سه ایرانی اجاره شده و همان روز مواد منفجره بطور اتفاقی در آن منفجر شده است.

تایلند روز چهارشنبه دو شهروند ایرانی را به اتهام ارتباط با شبکه‌ای که به گفته پلیس این کشور قصد داشته دیپلمات های اسراییلی را هدف قرار دهد، دستگیر کرد. یکی از مظنونان هم در مالزی بازداشت شده است.

تجار ایرانی در تلاش برای پرداخت با روبل، برای واردات غلات از روسیه هستند رادیو فردا : خبرگزاری رویترز به نقل از منابع بازرگانی خود می نویسد که تجار ایرانی در تلاشند تا در ازای واردات غلات، روبل بپردازند. تلاشی که این خبرگزاری برای رهایی از تحریم های اعمال شده بر جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرده است. بنا بر این گزارش، پرداخت با روبل توسط بازرگانان ایرانی، انتقال پول را در بانکهای بین المللی ممکن می‌کند. رویترز در گزارش خود می افزاید که خریداران ایرانی همچنین در تلاش برای وارد کردن غلات از طریق عراق هستند تا بتوانند تحریم ها را دور بزنند. درهفته گذشته رویترز در گزارشی نوشته بود که به دنبال تشدید تحریم ها علیه ایران، این کشور برای واردات کالاهای اساسی از جمله گندم با مشکل مواجه شده و تلاش می کند برای پرداخت بهای گندم وارداتی از طلا و نفت استفاده کند.

تجار ایرانی در تلاش برای پرداخت با روبل، برای واردات غلات از روسیه هستند


رادیو فردا : خبرگزاری رویترز به نقل از منابع بازرگانی خود می نویسد که تجار ایرانی در تلاشند تا در ازای واردات غلات، روبل بپردازند. تلاشی که این خبرگزاری برای رهایی از تحریم های اعمال شده بر جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرده است.
  
بنا بر این گزارش، پرداخت با روبل توسط بازرگانان ایرانی، انتقال پول را در بانکهای بین المللی ممکن می‌کند. رویترز در گزارش خود می افزاید که خریداران ایرانی همچنین در تلاش برای وارد کردن غلات از طریق عراق هستند تا بتوانند تحریم ها را دور بزنند.
  
درهفته گذشته رویترز در گزارشی نوشته بود که به دنبال تشدید تحریم ها علیه ایران، این کشور برای واردات کالاهای اساسی از جمله گندم با مشکل مواجه شده و تلاش می کند برای پرداخت بهای گندم وارداتی از طلا و نفت استفاده کند.

3 شرط جمهوری اسلامی برای ادامه فروش نفت خود به اروپا فارس: وزیر صنعت اسپانیا اعلام کرد ایران برای ادامه صادرات نفت خود به اروپا سه شرط تعیین کرده است. بر اساس گزارش رویترز، خوزه مانوئل سوریا گفت ایران با احضار سفرای ۶ کشور اروپا از جمله اسپانیا و ایتالیا به عنوان شروط خود برای ادامه صادرات نفت به این کشورها خواستار تضمین دریافت پول نفت صادراتی خود، انعقاد قراردادهای بلندمدت ۳ تا ۵ ساله و برداشتن هرگونه حقی برای الغای قراردادهای نفتی از سوی این کشورها با استناد به شرایط فورس ماژور شده است. به گفته وی ایران با فروش نفت خود به اروپا بر اساس قراردادهای کوتاه مدت مخالفت کرده است. بر اساس تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران کشورهای اروپایی از اوایل تیر سال آینده نمی توانند نفتی از ایران وارد کنند. پالایشگاه های اروپایی در این مدت فرصت دارند تا تاسیسات خود را برای واردات نفت از کشورهای دیگر هماهنگ کنند. ضمن این که با سپری شدن فصل سرما ضرورت استفاده از نفت در اروپا کاهش می یابد. ایران در روز چهارشنبه با احضار سفرای ۶ کشور اروپایی ایتالیا، اسپانیا، هلند، فرانسه، یونان و پرتغال شروط خود را به آن ها اعلام کرد. برخی منابع خبری از توقف صادرات نفت ایران به این کشورها خبر داده اند اما منابع رسمی تاکنون آن را تایید نکرده اند. وزیر صنعت اسپانیا در ادامه مدعی شد کشورش برای جایگزینی نفت ایران مشکلی ندارد و ترتیباتی را برای تامین نیاز خود از کشورهای دیگر به ویژه عربستان، روسیه و عراق پیش بینی کرده است.

3 شرط جمهوری اسلامی برای ادامه فروش نفت خود به اروپا


فارس: وزیر صنعت اسپانیا اعلام کرد ایران برای ادامه صادرات نفت خود به اروپا سه شرط تعیین کرده است.
بر اساس گزارش رویترز، خوزه مانوئل سوریا گفت ایران با احضار سفرای ۶ کشور اروپا از جمله اسپانیا و ایتالیا به عنوان شروط خود برای ادامه صادرات نفت به این کشورها خواستار تضمین دریافت پول نفت صادراتی خود، انعقاد قراردادهای بلندمدت ۳ تا ۵ ساله و برداشتن هرگونه حقی برای الغای قراردادهای نفتی از سوی این کشورها با استناد به شرایط فورس ماژور شده است.
به گفته وی ایران با فروش نفت خود به اروپا بر اساس قراردادهای کوتاه مدت مخالفت کرده است. بر اساس تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران کشورهای اروپایی از اوایل تیر سال آینده نمی توانند نفتی از ایران وارد کنند. پالایشگاه های اروپایی در این مدت فرصت دارند تا تاسیسات خود را برای واردات نفت از کشورهای دیگر هماهنگ کنند. ضمن این که با سپری شدن فصل سرما ضرورت استفاده از نفت در اروپا کاهش می یابد.
ایران در روز چهارشنبه با احضار سفرای ۶ کشور اروپایی ایتالیا، اسپانیا، هلند، فرانسه، یونان و پرتغال شروط خود را به آن ها اعلام کرد. برخی منابع خبری از توقف صادرات نفت ایران به این کشورها خبر داده اند اما منابع رسمی تاکنون آن را تایید نکرده اند.
وزیر صنعت اسپانیا در ادامه مدعی شد کشورش برای جایگزینی نفت ایران مشکلی ندارد و ترتیباتی را برای تامین نیاز خود از کشورهای دیگر به ویژه عربستان، روسیه و عراق پیش بینی کرده است.

انتقال عیسی سحرخیز به بیمارستان قلب * دادگاه جدید محمد سیف زاده در تاریخ ۲۱ اسفند ماه برگزار می شود انتقال عیسی سحرخیز به بیمارستان قلب عیسی سحرخیز، روزنامه نگار زندانی، در پی وخامت مجدد شرایط جسمی و وضعیت نامناسب قلبی، به بیمارستان قلب امیرآباد منتقل و بستری شده است. به گزارش جرس، بر اساس مشاهدات کارمندان بیمارستان مذکور، ماموران دست و پای این فعال مطبوعاتی زندانی را به تخت به صورت ضربدری بسته اند. ماه گذشته نیز، عیسی سحرخیز به دلایل وضعیت وخیم جسمی، به طور ناگهانی از زندان گوهردشت به بیمارستان امام خمینی منتقل گردیده بود، که مجددا به زندان بازگردانده شد. گفته می شود برخی فشارهای وارده از سوی محافل خاص، سبب ناتمام ماندن درمان دیسک کمر و ناراحتی حاد گردن و همچنین اعصاب پای وی شده بود و کادر پزشکی مجتمع بیمارستان امام خمینی تهران، تحت فشار دکتر امامی، معاون انتصابی وزیر بهداشت و درمان و رئیس مجتمع آن بیمارستان، مجبور شدند کار درمانی عیسی سحرخیز را متوقف کنند. دادگاه جدید محمد سیف زاده در تاریخ ۲۱ اسفند ماه برگزار می شود همسر و وکیل محمد سیف زاده، وکیل و از موسسان کانون مدافعان حقوق بشر با اظهار این که دادگاه پرونده سوم همسرش مجددا تجدید شده است به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« طبق اخطاریه ای که امروز(۲۶ بهمن) به دستم رسیده است دادگاه مربوط به اتهامات او برای نوشتن نامه به محمد خاتمی، نوشتن چند مقاله و امضا بیانیه های دست جمعی که در داخل زندان اتفاق افتاده است مجددا تجدید شده و قرار است در تاریخ ۲۱ اسفند ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شود. اما هنوز نمی دانم که آقای سیف زاده در این دادگاه شرکت می کند و یا مثل دادگاه قبلیش حضور در آن را منع می کند.» فاطمه گلزار گفت:« دادگاه قبلیش در خصوص این اتهامات در تاریخ ۲۱ دی ماه برگزار شد اما ایشان به دلیل اینکه دادگاه را صالح به رسیدگی اتهامش نمی دانست در آن شرکت نکرد و من را هم به عنوان وکیلش از حضور منع کرد. تقاضای ایشان فقط این بود که من قبل از شروع دادگاه لایحه دفاعیه او را به قاضی تحویل دهم. حالا دیگر نمی دانم تصمیم ایشان در خصوص دادگاه مجددش چیست. دوشنبه هفته دیگر که طبق روال همیشگی به ملاقات می روم این موضوع را به او اطلاع خواهم داد.»

انتقال عیسی سحرخیز به بیمارستان قلب
* دادگاه جدید محمد سیف زاده در تاریخ ۲۱ اسفند ماه برگزار می شود



انتقال عیسی سحرخیز به بیمارستان قلب
عیسی سحرخیز، روزنامه نگار زندانی، در پی وخامت مجدد شرایط جسمی و وضعیت نامناسب قلبی، به بیمارستان قلب امیرآباد منتقل و بستری شده است.
به گزارش جرس، بر اساس مشاهدات کارمندان بیمارستان مذکور،  ماموران دست و پای این فعال مطبوعاتی زندانی را به تخت به صورت ضربدری بسته اند.
ماه گذشته نیز، عیسی سحرخیز به دلایل وضعیت وخیم جسمی، به طور ناگهانی از زندان گوهردشت به بیمارستان امام خمینی منتقل گردیده بود، که مجددا به زندان بازگردانده شد.
گفته می شود برخی فشارهای وارده از سوی محافل خاص، سبب ناتمام ماندن درمان دیسک کمر و ناراحتی حاد گردن و همچنین اعصاب پای وی شده بود و کادر پزشکی مجتمع بیمارستان امام خمینی تهران، تحت فشار دکتر امامی، معاون انتصابی وزیر بهداشت و درمان و رئیس مجتمع آن بیمارستان، مجبور شدند کار درمانی عیسی سحرخیز را متوقف کنند.
دادگاه جدید محمد سیف زاده در تاریخ ۲۱ اسفند ماه برگزار می شود
همسر و وکیل محمد سیف زاده، وکیل و از موسسان کانون مدافعان حقوق بشر با اظهار این که دادگاه پرونده سوم همسرش مجددا تجدید شده است به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« طبق اخطاریه ای که امروز(۲۶ بهمن) به دستم رسیده است دادگاه مربوط به اتهامات او برای نوشتن نامه به محمد خاتمی، نوشتن چند مقاله و امضا بیانیه های دست جمعی که در داخل زندان اتفاق افتاده است مجددا تجدید شده و قرار است در تاریخ ۲۱ اسفند ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شود. اما هنوز نمی دانم که آقای سیف زاده در این دادگاه شرکت می کند و یا مثل دادگاه قبلیش حضور در آن را منع می کند.»
فاطمه گلزار گفت:« دادگاه قبلیش در خصوص این اتهامات در تاریخ ۲۱ دی ماه برگزار شد اما ایشان به دلیل اینکه دادگاه را صالح به رسیدگی اتهامش نمی دانست در آن شرکت نکرد و من را هم به عنوان وکیلش از حضور منع کرد. تقاضای ایشان فقط این بود که من قبل از شروع دادگاه لایحه دفاعیه او را به قاضی تحویل دهم. حالا دیگر نمی دانم تصمیم ایشان در خصوص دادگاه مجددش چیست. دوشنبه هفته دیگر که طبق روال همیشگی به ملاقات می روم این موضوع را به او اطلاع خواهم داد.»