Wednesday, September 28, 2011

ختلاس 3 میلیارد دلاری یکی، دو دزد دولتی برای مدتی، از کار برکنار شدند محمد(علینقی سابق) جهرمی پیشکار اقتصادی آیت الله جنتی در فارس، وزیر کار کابینه اول احمدی نژاد و مدیرعاملی بانک صادرات، بدلیل اختلاس 3 میلیارد دلاری، با احترام از کار برکنار شد! سر و صداها که خوابید، یک گوشه دیگر دستش را بند می کنند. شاید برگشت به شورای نگهبان و مامور ویژه احمدجنتی برای تقلب های انتخاباتی شد. ماموریتی که در انتخابات مجلس هشتم داشت. همچنین محمود رضا خاوری مدیر عامل بانک ملی نیز از این سمت و همچنین عضویت هیئت مدیره امور مناطق آزاد عزل شد. مدیر بانک سامان که تنظیم کننده اعتبارات اسنادی بوده نیز برکنار شد.


ختلاس 3 میلیارد دلارییکی، دو دزد دولتی
برای مدتی، از کار برکنار شدند
 
 
 
 
محمد(علینقی سابق) جهرمی پیشکار اقتصادی آیت الله جنتی در فارس، وزیر کار کابینه اول احمدی نژاد و مدیرعاملی بانک صادرات، بدلیل اختلاس 3 میلیارد دلاری، با احترام از کار برکنار شد!
سر و صداها که خوابید، یک گوشه دیگر دستش را بند می کنند. شاید برگشت به شورای نگهبان و مامور ویژه احمدجنتی برای تقلب های انتخاباتی شد. ماموریتی که در انتخابات مجلس هشتم داشت.
همچنین محمود رضا خاوری مدیر عامل بانک ملی نیز از این سمت و همچنین عضویت هیئت مدیره امور مناطق آزاد عزل شد. مدیر بانک سامان که تنظیم کننده اعتبارات اسنادی بوده نیز برکنار شد.

مدیر بانک صادرات: مدیر بانک ملی فرار کرده است/ آدرس غلطی به مردم می دهند مهر: مدیرعامل سابق بانک صادرات ایران در بیانیه‌ای به بیان ناگفته‌های خود از اختلاس بزرگ پرداخت و با اشاره به فرار مدیرعامل سابق بانک ملی به کانادا، مطرح کرد: اکنون عوامل مرتبط با محمودرضا خاوری در بانک مرکزی و دولت درصدد رفع و رجوع این فرار که با کمک و پشتیبانی برخی از آنان انجام گرفته است، هستند. مسئولان چرا آدرس غلط به مردم می­دهند؟! در این بیانیه آمده است: حق این بود که بنده پس از کشف این فساد بزرگ در شبکه بانکی که منشأ آن از سال 1388- قبل از حضور بنده در بانک صادرات ایران- با تبانی یک رئیس شعبه و مالک یک کارخانه شروع شده بود، از مردم عزیز عذرخواهی می­نمودم و استعفا می­دادم؛ اما دلایل زیر سبب انجام نشدن آن شد. باید بگویم علی­رغم پیگیری­های انجام­شده توسط اینجانب و تماس با وزارت اطلاعات و قوه قضائیه برای دستگیری متهمان اصلی، کسانی­که پشتیبان اصلی این فساد بودند، موضوع را به نحوی در رسانه­ها مطرح کردندکه گویی تمام اتهام­ها و تقصیرها متوجه بانک صادرات ایران و مدیر عامل آن بوده است. این افراد در صدد بودند با فرافکنی، گناهان خود را پنهان نموده و آدرس غلط به مردم بدهند. ازاین­رو، مجبور شدم مصاحبه نمایم و برخی از ابعاد گستردۀ این فساد را در بخش­های بانکی و مسئولان اجرایی برای مردم بازگو کنم و با پیگیری­های جدی­تری از گذشته، به دنبال عوامل اصلی این فساد در بانک مرکزی و بدنه دولت و شبکه بانکی باشم اما این مصاحبه برای این عوامل گران تمام شد. در ادامه این بیانیه می خوانیم: امروز هم با کنارگذاشتن بنده باز هم آدرس غلطی را به مردم می­دهند، زیرا با فرارآقای خاوری(مدیر عامل بانک ملی) به کانادا برخی از آنان دچار سردرگمی و دست­پاچگی شده­اند. خاوری که با توجه به گستردگی فساد در بانک ملی در این پرونده و پرونده­های دیگر، احتمال دستگیری خود را به خاطر ارتباط با این پرونده­ها و عوامل پشت پرده آن­ها می­داد به کانادا گریخت و اکنون عوامل مرتبط با وی در بانک مرکزی و دولت درصدد رفع و رجوع این فرار، که با کمک و پشتیبانی برخی از آنان انجام گرفته است، هستند و از ترس گسترده­تر شدن ابعاد این موضوع با شخص اصلی پیگیری­کننده و شکایت­کننده اصلی این پرونده برخورد نمودند. اکنون مسئولانی که اقدام به واگذاری زمین­های بسیارارزان به آقای مه­آفرید امیرخسروی و گروه امیر منصورآریا کرده­اند و برای دادن مجوز تاسیس بانک به این گروه و واگذاری پروژه­های بزرگ کشور بدون مناقصه به آن­ها پیگیر بوده­اند، باید پاسخگوی مردم و قوه قضائیه باشند. آن­هایی که آقای خاوری مدیر عامل بانک ملی را که از اول، خود و خانواده­اش مقیم کانادا بودند و با داشتن اقامت در کانادا به نظر نمی­رسد هیچ تعهدی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشند، انتخاب نمودند، اکنون باید پاسخگوی این فساد مالی توسط این نوع افراد باشند.

مدیر بانک صادرات: مدیر بانک ملی فرار کرده است/ آدرس غلطی به مردم می دهند

مهر: مدیرعامل سابق بانک صادرات ایران در بیانیه‌ای به بیان ناگفته‌های خود از اختلاس بزرگ پرداخت و با اشاره به فرار مدیرعامل سابق بانک ملی به کانادا، مطرح کرد: اکنون عوامل مرتبط با محمودرضا خاوری در بانک مرکزی و دولت درصدد رفع و رجوع این فرار که با کمک و پشتیبانی برخی از آنان انجام گرفته است، هستند.
مسئولان چرا آدرس غلط به مردم می­دهند؟!
در این بیانیه آمده است: حق این بود که بنده پس از کشف این فساد بزرگ در شبکه بانکی که منشأ آن از سال 1388-  قبل از حضور بنده در بانک صادرات ایران- با تبانی یک رئیس شعبه و مالک یک کارخانه شروع شده بود، از مردم عزیز عذرخواهی می­نمودم و استعفا می­دادم؛ اما دلایل زیر سبب انجام نشدن آن شد.
باید بگویم علی­رغم پیگیری­های انجام­شده توسط اینجانب و تماس با وزارت اطلاعات و قوه قضائیه برای دستگیری متهمان اصلی، کسانی­که پشتیبان اصلی این فساد بودند، موضوع را به نحوی در رسانه­ها مطرح کردندکه گویی تمام اتهام­ها و تقصیرها متوجه بانک صادرات ایران و مدیر عامل آن بوده است.
این افراد در صدد بودند با فرافکنی، گناهان خود را پنهان نموده و آدرس غلط به مردم بدهند. ازاین­رو، مجبور شدم مصاحبه نمایم و برخی از ابعاد گستردۀ این فساد را در بخش­های بانکی و مسئولان اجرایی برای مردم بازگو کنم و با پیگیری­های جدی­تری از گذشته، به دنبال عوامل اصلی این فساد در بانک مرکزی و بدنه دولت و شبکه بانکی باشم اما این مصاحبه برای این عوامل گران تمام شد.
در ادامه این بیانیه می خوانیم: امروز هم با کنارگذاشتن بنده باز هم آدرس غلطی را به مردم می­دهند، زیرا با فرارآقای خاوری(مدیر عامل بانک ملی) به کانادا برخی از آنان دچار سردرگمی و دست­پاچگی شده­اند. خاوری که با توجه به گستردگی فساد در بانک ملی در این پرونده و پرونده­های دیگر، احتمال دستگیری خود را به خاطر ارتباط با این پرونده­ها و عوامل پشت پرده آن­ها می­داد به کانادا گریخت و اکنون عوامل مرتبط با وی در بانک مرکزی و دولت درصدد رفع و رجوع این فرار، که با کمک و پشتیبانی برخی از آنان انجام گرفته است، هستند و از ترس گسترده­تر شدن ابعاد این موضوع با شخص اصلی پیگیری­کننده و شکایت­کننده اصلی این  پرونده  برخورد نمودند.
اکنون مسئولانی که اقدام به واگذاری زمین­های بسیارارزان به آقای مه­آفرید امیرخسروی و گروه امیر منصورآریا کرده­اند و برای دادن مجوز تاسیس بانک به این گروه و واگذاری پروژه­های بزرگ کشور بدون مناقصه به آن­ها پیگیر بوده­اند، باید پاسخگوی مردم  و قوه قضائیه باشند. آن­هایی که آقای خاوری مدیر عامل بانک ملی را که از اول، خود و خانواده­اش مقیم کانادا بودند و با داشتن اقامت در کانادا به نظر نمی­رسد هیچ تعهدی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشند، انتخاب نمودند، اکنون باید پاسخگوی این فساد مالی توسط این نوع افراد باشند.