Sunday, July 4, 2010

ایران مسدود شدن حساب ۴۱ شرکت ایرانی را در امارات تائید کرد

بی بی سی : ایران تائید کرده که در پی تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه این کشور، بانک های امارات متحده عربی حساب ۴۱ شرکت ایرانی را مسدود کرده اند.




بابک افقهی معاون وزیر بازرگانی ایران در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران با تائید خبر مسدود شدن حساب ۴۱ شرکت گفته است که "اینها همان شرکت هایی هستند که حساب شان در بانک های امارات مسدود شده است."



روزنامه "امارات بیزنس" روز دوشنبه ۲۸ ژوئن نوشت بانک مرکزی امارات متحده عربی به بانک های این کشور دستور داده که حساب بانکی۴۱ شخص حقیقی و حقوقی متهم به ارتباط با برنامه های اتمی ایران را مسدود کنند.



در این بخشنامه از کلیه بانک ها، موسسات سرمایه گذاری، صرافی ها و سایر سازمان های مالی خواسته شده ارتباط خود را با افراد و شرکت هایی که نامشان در ضمیمه های قطعنامه ۱۹۲۹ سازمان ملل متحد آمده، قطع کنند.



بانک مرکزی امارات متحده عربی خواستار دقت کامل موسسات مالی این کشور در ارتباطات خود با بانک هایی شده است که در ایران مستقر هستند و افزوده این موسسات در صورت هر نوع تردیدی باید با "واحد ضد پولشویی و موارد مشکوک" تماس بگیرند.



امارات متحده عربی یکی از متحدان آمریکا بشمار می رود اما روابط تجاری گسترده ای نیز با ایران دارد.



شورای امنیت سازمان ملل متحد حدود چهار هفته پیش دور چهارم تحریم ها علیه ایران را تصویب کرد و در آن افراد حقیقی و حقوقی بیشتری را به فهرست خود افزود.



در این فهرست نام چند شرکت وابسته به کشتیرانی جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران به چشم می خورد.



بنابر این قطعنامه کشورها اجازه دارند محموله های دریایی ایران را بر اساس قوانین بین المللی در آب های آزاد بازرسی، توقیف و حتی در صورت لزوم نابود کنند.



بعد از تصویب این قطعنامه نگرانی ها از بازررسی از کشتی ها در ایران بیشتر شده است ولی آقای افقهی می گوید که "شایعاتی مبنی بر بازرسی کشتی های ایرانی بی مورد است."



به گفته معاون وزیر بازرگانی، "هنوز کسی به خود اجازه نداده کشتی های حامل بارهای جمهوری اسلامی ایران را مورد بازرسی قرار دهد."



برنامه مقابله با تحریم



ایران می گوید که برای مقابله و خنثی کردن آثار تحریم های بین المللی ستاد ویژه ای تشکیل داده است.



علاوه بر این آقای افقهی می گوید که "کارگروه تدابیر ویژه در مورد تحریم" تشکیل شده است که در آن کارشناسان و صاحب نظران تجاری، بانکی و بیمه ای در آن عضویت دارند و وظیفه آنها "بررسی مسائل و مشکلات ارجاعی به کارگروه و ارائه راهکارهای مناسب و پیشنهاد به تجار برای برون رفت از مشکلات احتمالی ناشی از این تحریم هاست."



در پی محدودیت هایی که ایجاد شده، برخی تجار ایرانی می گویند که در نقل و انتقال پول با مشکل رو به رو شده اند و برخی ناچارند پولهایشان را به جای سیستم بانکی از طریق صرافی ها جا به جا کنند.



بنابر برخی گزارشها انتقال پول از طریق صرافی ها نیز بعد از تصویب قطعنامه جدید نیز دشوار شده است اما دولت می گوید که مشکلی در زمینه نقل و انتقال پول با کشورهای جهان وجود ندارد و وزارت بازرگانی با ارائه راهکارهایی جامع هر گونه اختلال در حوزه نقل و انتقال پول را به حداقل رسانده است.



به گفته آقای افقهی این کارگروه به اشخاص حقیقی و حقوقی که نامشان در فهرست تحریم آمده و نیازمند "کمک ویژه" هستند، یاری خواهد داد.



غیر از این، به گفته معاون وزیر بازرگانی، کارگروه ویژه به مسائلی نظیر از جلو گیری از پهلوگیری کشتی ها، مشکلات شرکت های حمل و نقل دریایی و زمینی و یا کالاهایی که بارنامه ایرانی دارند، رسیدگی می کند.



بنابر گفته آقای افقهی، در کمیته ویژه، تبعات تحریم ها " سیاست های عام و خاص حمایتی و تسهیلاتی مورد نیاز" بررسی می شود تا "گزندی به بخش تجارت کشور وارد نشود."



بخش خصوصی ایران نگران است که با اجرای قطعنامه شورای امنیت علیه ایران هزینه های تولید افزایش پیدا کند ولی معاون وزیر بازرگانی می گوید که باید مانع از فشار مضاعف بر بخش تولید شد و "نباید صادر کنندگان را تنها بگذاریم."

عرصه جديدی برای سپاه

عرصه جديدی برای سپاه


سردار قاسمی : ورود قرارگاه خاتم الانبیاء به عرصه بهينه‌سازي انرژي در کشور



فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء( متعلق به سپاه) اعلام كرد اين قرارگاه با ورود به عرصه بهينه‌سازي انرژي، به مديريت انرژي كشور كمك خواهد كرد.



به گزارش روابط عمومي كنفرانس مديريت و بهينه‌سازي انرژي، سردار رستم قاسمي با اعلام اين خبر از حمايت اين قرارگاه از كنفرانس مديريت و بهينه‌سازي انرژي خبر داد.



سردار قاسمي با اشاره به كنفرانس مديريت و بهينه‌سازي انرژي بر اهميت و نقش اينگونه گردهمايي‌ها در اصلاح الگوي مصرف و تسهيل جنبه‌هاي اجتماعي هدفمند كردن يارانه‌ها تاكيد كرد و گفت برگزاري اين كنفرانس مي‌تواند سهم قابل توجهي در مديريت مصرف انرژي كشور ايفا كند.



سردار قاسمي در گفت و گو با ستاد خبری همایش، از برگزاري نمايشگاه در حاشيه اين كنفرانس، استقبال كرد و گفت با توجه به حضور مديران بسياري از شركت‌هاي دولتي در اين كنفرانس، نمايشگاه جانبي مي‌تواند امكان شناسايي و معرفي پيمانكاران جديد را به پروژه‌هاي مختلف صنعت نفت كشور فراهم كند.



فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء همچنين از شركت زيرمجموعه‌هاي اين قرارگاه در كنفرانس مديريت و بهينه‌سازي انرژي خبر داد.



گفتنی است همایش و نمایشگاه مدیریت و بهینه سازی انرژی 2 و 3 مرداد ماه 89 در محل هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

دعای توسل برای مهار آتش چاه نفت شهر

آفتاب: شنیده شد که آيين پرفيض دعای توسل برای سلامتی و آرزوی موفقيت مهارگران فوران چاه شماره 24 نفت شهر برگزار شد.




روزنامه آرمان نوشت: به گزارش شانا از نفت شهر، در اين آيين معنوی جمع زيادي از کارکنان و خانواده‌های آنان به‌ويژه جوانان حضور داشتند و خالصانه يکدل و يکصدا دست دعا به درگاه الهی بردند.



در اين آيين رحيم بروايه، رئيس اداره حراست شرکت ملی حفاري ايران با بيان خاطراتی از دوران 8 سال دفاع مقدس گفت: حال و هوای اين روزها در موقعيت چاه 24 نفت شهر همانند شور و دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است.



وی افزود: اکنون که حفارمردان شجاع در خط مقدم سنگرهای تلاش با رشادت و پايمردی به جنگ شعله‌های سوزان و سر‌به آسمان کشيده چاه نفت شهر 24 رفته‌اند، کارکنان غيور صنعت‌نفت نيز به همراه خانواده‌های خود و به‌منظور پشتيبانی معنوی از مهارگران دست دعا و نيايش به سوی خداوند بزرگ بلند کرده اند تا پولاد‌مردان با توکل به ذات اقدس الهی هرچه زودتر بر آتش سوزان فائق آيند.



گفته می‌شود که فوران چاه شماره 24 نفت شهر، چند هفته پیش شروع شد و هنوز مهار نشده است.



این در حالی است که مسئولان ايران برای مهار نشت چاه‌های نفت در خلیج مکزیک نیز اعلام آمادگی کردند و اعلام نمودند در صورتی که آمریکا بخواهد می‌توانیم آن را مهار کنیم.