Thursday, May 5, 2011

عضو کمیسیون امنیت مجلس

عضو کمیسیون امنیت مجلس


به مقامات سوریه گفتیم

پاسخ تظاهرات گلوله نیست!







یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جمهوری اسلامی(آوائی) که از سفر سوریه بازگشته گفت:



ما با مقامات سوری جلساتی داشتیم و از آنها خواستیم که با مردم خود مدارا کنند و آزادی‌های مشروع را به مردم بدهند. ما معتقدیم جواب شعار و تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم گلوله نیست و حکومت‌ها باید با مردم کنار آیند. باید بپذیریم که دوره دیکتاتوری و زورمداری به سر آمده و حکومت‌های جابر، فردی و خانوادگی رو به افول هستند. سران مستبد منطقه و جهان باید بپذیرند که ملت‌های منطقه بیدار شده‌اند و بیش از این استبداد و خودکامگی سران خود را تحمل نخواهند کرد و مطمئنا اگر این حاکمان مستبد تغییر رویه ندهند و بخواهند بازهم با ایجاد خفقان و سرکوب به مسیر گذشته خود ادامه دهند بی‌شک ملت‌های‌شان آنها را از منصب قدرت به پائین خواهند کشید.



( کلَ اگر طبیب بودی- سر خود دوا نمودی)

بیانیه شیخ الازهر

بیانیه شیخ الازهر


جسد بن لادن کجاست؟

جسد مسلمان را باید دفن کرد





مقامات پاکستانی از قول تیم های عملیاتی امریکا، مدعی شده اند که جسد بن لادن پس از کشته شدن به دریا انداخته شده است. از آنجا که دریا جسد را پس میدهد، لابد سنگ و پاره آجر به پای جسد بسته اند و یا به نقطه ای برده و در آب انداخته اند که محل عبور و مرور کوسه ها بوده است! و این یعنی، بن لادن را خوردند و تمام شد و کسی از امریکائی ها جسد را طلب نکند.



شیخ الازهر دیروز، بی آنکه جرات کند حرف دلش را بزند، بیانیه ای در چند جمله صادر کرد. او در این بیانیه نوشت:



انداختن جنازه بن لادن به دریا با همه ارزش‌های دینی و عرف‌های بشری مغایرت دارد. شریعت اسلام اجازه چنین رفتاری با مرده‌ها را، از هر ملت و با هر اندیشه و گرایشی که باشند نمی دهد. مرده باید دفن شود.

ولایت اوباش

ولایت اوباش


در ج.اسلامی پرده برداری شد!





درجریان آشکار شدن شکاف و اختلاف میان دولت و بیت رهبری این نکته نیز برای همگان روشن شد که اراذل و اوباش شبکه ای مستقل اند که سرنخ آنها، با اسامی و عنوان های مختلف در بیت رهبری است. این شبکه درحالیکه نقش پیاده نظام را در کودتای 22 خرداد و نگهداری احمدی نژاد در کاخ ریاست جمهوری داشت و مرتکب انواع جنایات شد، به یکباره در طول 10 روز، فرمان را کج کرده و با ادبیات و اقداماتی که همه با آن آشنا هستند و احمدی نژاد را نیز با همین ادبیات و در همین جمع می شناسند، روبروی احمدی نژاد ایستاد و به اقلیتی که سرگیجه گرفته و نمیدانست باد از کدام سو می وزد و دستورات جدید چیست، حمله ور شد. وبلاگ های وابسته به آنها با هم سر شاخ شدند، نشریات آنها نیز به همچنین. حسین شریعتمداری که جایزه بهترین روزنامه نگار را از احمدی نژاد گرفته بود و سرلشگرفیروزآبادی که شال قهرمانی عدم حضور درجبهه های جنگ با عراق را احمدی نژاد به گردنش آویخته بود و خلاصه یکی پس از دیگری به احمدی نژاد یادآوری کردند که فراموش نکند فرزند کودتاست و نه محصول رای مردم.



به این ترتیب، دور و بر احمدی نژاد، در عرض 10 روز چنان خالی شد که از بیم له شدن زیر دست و پای همین اوباشی که سالها با آنها در تیم مداحان و مجریان ترور و اعدام و... بود، به سر کارش بازگشت. کودتاچی های نظامی و معمم که ستایش کننده احمدی نژاد بودند، پا پس کشیدند و احمدی نژاد را دادند دست اوباشی که او با آنها آشنائی دیرینه داشت. در این میان احمد جنتی که پدرخوانده احمدی نژاد است، بیمناک از غرق شدن در موجی که برخاسته، سکوت پیشه کرد و مصباح یزدی که مرجع تقلید احمدی نژاد است، شیخ بدنامی بنام "ذوالنور" را که از شاگردان مشهور اوست و جانشین نماینده رهبر در سپاه، پیش انداخت تا از احمدی نژاد انتقاد کند. انتقادی نرم و مضحک، در این چارچوب که چرا احمدی نژاد گفته رابطه من و رهبر، رابطه فرزند و پدر است. غلط کرده، این رابطه فرمانده و مجری است.(نقل به مضمون- اصل جمله را به نقل از ذولنور در همین شماره پیک نت می خوانید)



همین حوادث 10 روزه، معنائی جز این دارد که ولایت اوباش در ایران حاکم است؟

اتحادیه مرغداران: نمی توانیم از چین وارد کنیم

اتحادیه مرغداران: نمی توانیم از چین وارد کنیم


یک تخم مرغ 200 تومان

رفتیم به استقبال از آخر زمان





همانگونه که در جریان حمله به لیبی ناگهان قیمت نفت و بنزین رفت بالا و دیگر پائین نیآمد، وسط دعوای خامنه ای و احمدی نژاد نیز، قیمت تخم مرغ شد دانه ای 200 تومان و شانه ای 5000 تومان، پائین هم نمی آید!



مدیر عامل اتحادیه مرکزی مرغداران تخم‌گذار گفت:



«قیمت تخم مرغ طی ماه های گذشته (مانند جریانات سیاسی) فراز و نشیب‌هایی را طی کرده است که امیدواریم با اصلاح ساختاری قیمت، دانه 130 تومان در بازار به فروش برسد. البته هنوزتخم مرغ از چین وارد نکرده ایم و فقط در مقطعی از ترکیه تخم مرغ وارد کردیم. مشکل وارد کردن تخم مرغ از چین اینست که فاصله زیاد است و باید با هواپیما آن را از چین به ایران بیآوریم که به صرفه نیست. از راه زمین هم نمی توانیم بیآوریم زیرا در طول راه خراب می شود.»

با رای 139 نماینده مجلس

با رای 139 نماینده مجلس


75 میلیارد تومان

به بودجه سال 90 سپاه اضافه شد





ذخیره ارزی جمهوری اسلامی که طول سال 89 از 100 میلیارد دلار رسید به 60 میلیارد دلار. یعنی 40 در صد آن طی یکسال خرج شد.



بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی اکنون ایران بیش از 22 میلیارد دلار بدهی دارد و دولت باید در سال جاری حدود9.8 میلیارد دلار از بدهی های خارجی را پرداخت کند که فشار سنگینی به ذخایر ارزی (بخوانید ادامه از کیسه خوردن) خارجی وارد خواهد شد.



همزمان با انتشار همین گزارش، مجلس در لایحه بودجه سال 90، مبلغ 75 میلیارد تومان به بودجه سپاه پاسداران اضافه کرد.



در جریان رای گیری برای این مصوبه مجلس 9 نماینده رای مخالف به آن دادند و 49 نماینده نیز در رای گیری شرکت نکردند و 6 رای هم ممتنع داده شد و به این ترتیب این تصمیم با 139 رای گرفته شد. باید توجه داشت که فراکسیون سپاه در مجلس نزدیک به یکصد نماینده است.

ماموران امنیتی مانع برگزاری مراسم سیامک پورزند شدند

ماموران امنیتی مانع برگزاری مراسم سیامک پورزند شدند


مراسم بزرگداشت زنده یاد سیامک پورزند در مسجد نور تهران صبح امروز از سوی نیروهای اطلاعاتی - امنیتی لغو شد.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی و بر اساس اعلام روابط عمومی جبهه دمکراتیک ایران، ماموران امنیتی صبح امروز(پنجشنبه) از برگزاری مراسم زنده یاد سیامک پورزند در مسجد نور واقع در میدان فاطمی جلوگیری کردند. این در حالی است که بسیاری از وابستگان و دوستان آن زنده یاد از ساعت 11 صبح امروز پنج شنبه ( 15/02/1390 ) برای شرکت در آن مراسم در محل حاضر شده بودند.

سیامک پورزند پس از آزادی از زندان به علت بیماری، در چند سال اخیر در حبس خانگی به سر برده است و ماموران امنیتی تلاش می کردند مانع فعالیت و افشاگری از سوی او شوند.

شعار و سخنرانی علیه احمدی‌نژاد نزد خامنه‌ای

شعار و سخنرانی علیه احمدی‌نژاد نزد خامنه‌ای


صدیقی: آقای احمدی‌نژاد شما که چیزی نیستید

دیگربان، digarban : کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران نزد علی خامنه‌ای خطاب به احمدی‌نژاد هشدار داد چنانچه بخواهد مقابل رهبر جمهوری اسلامی بایستد «منکوب و حقیر» خواهد شد.



آقای صدیقی این سخنان را شامگاه چهارشنبه (۱۴ اردیبهشت) در نخستین شب عزاداری دختر پیامبر اسلام که در حسینیه «امام خمینی» و از سوی خامنه‌ای برگزار شده بود٬ بیان کرده است.



به گزارش روز پنجشنبه (۱۵ اردیبهشت) سایت «مفید‌نیوز» ٬ امام جمعه موقت تهران بدون آنکه نامی از احمدی‌نژاد ببرد٬ گفت: «آقای عزیز این مملکت دولت موقت دیده است، بنی‌صدر دیده است، شما که در برابر آن‌ها چیزی نیستید.»



وی خطاب به احمدی‌نژاد گفت: «شما سر سفره حضرت زهرا رای آورده‌اید و امروز پشت پا به روضه‌ها و سفره حضرت زهرا می‌زنید.»



آقای صدیقی افزوده که «من خبر دارم خانواده، فرزندان و همکاران ایشان و کارکنان نهاد ریاست جمهوری نیز از این وضعیت بسیار ناراحت هستند و منتظر فرمان ولایت می‌باشند.»



امام جمعه موقت تهران اظهار داشته که «بعضی از سربازان گمنام امام زمان که گزارشاتی از رفتار ایشان به من داده‌اند از من خواسته‌اند به رهبر بگویم منتظر گوشه چشم ایشان و فرمان ایشان هستند.»



وبلاگ «بزمانه» نیز گزارش کرده که صدیقی در این مراسم گفته است: «این آقایی که دور و برش را گرفته‌اند و کارهایی می‌کند برضد اوامر آقا بداند بجز خودش کسی را نابود نمی‌کند.»



آن‌طور که این رسانه‌ها گزارش کرده‌اند در این مراسم به طور غیر مستقیم شعار‌هایی علیه محمود احمدی‌نژاد سر داده شد.



این رسانه‌ها همچنین گزارش کرده‌اند که هنگام سخنرانی کاظم صدیقی٬ حاضران و برخی مسئولان گریه می‌کرده‌اند و رهبر جمهوری اسلامی نیز در تمام مدتی که منصور ارضی مداحی می‌کرد٬ گریه می‌کرده است.



محمود احمدی‌نژاد برخلاف سال‌های گذشته حاضر نشد در مراسم شب گذشته شرکت کند.

زمزمه‌های طرح «عدم کفایت احمدی‌نژاد» در مجلس

زمزمه‌های طرح «عدم کفایت احمدی‌نژاد» در مجلس


دویچه وله : جنگ قدرت در ایران وارد مرحله‌ی حساسی شده است. ظاهرا اختلاف به حدی بالا گرفته که پنهان کردنش که همواره مورد تاکید رهبر جمهوری اسلامی، آیت‌الله علی خامنه‌ای بوده، میسر نیست. عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشغول جمع‌آوری امضا برای طرح سوال از رئیس دولت دهم هستند.

برای احضار محمود احمدی‌نژاد به مجلس درخواست یک چهارم نمایندگان (۷۳ نفر) و برای طرح استیضاح او به امضای یک سوم کل نمایندگان (۹۷ نفر) نیاز است. گفته می‌شود تا کنون ۹۰ نماینده طرح پرسش از احمدی‌نژاد را امضا کرده‌اند که به این ترتیب دست‌کم فراخواندن او به مجلس ممکن خواهد بود.



طرح باهنر برای استیضاح رئیس دولت

سایت تازه‌تاسیس «تماشانیوز» که ظاهرا به نزدیکان احمدی‌نژاد تعلق دارد روز پنج‌شنبه (۱۵ اردیبهشت) نوشت محمدرضا باهنر، یکی از اصولگرایان پرنفوذ، طرحی به مجلس ارائه کرده تا به جای فراخواندن و طرح سوال از احمدی‌نژاد موضوع عدم کفایت او به رای گیری گذاشته شود. تماشانیوز منبع خود را "نزدیک به دفتر احمدی‌نژاد" معرفی کرده و هشدار می‌دهد «باهنر با آتش بازی نکند.»

ناظران معتقدند اگر چراغ سبزی از سوی رهبر جمهوری اسلامی به مجلس نشان داده نشود حتا طرح پرسش از احمدی‌نژاد نیز اتفاق نخواهد افتاد. علی مطهری یکی از اصولگرایان منتقد دولت که سال گذشته کار جمع‌آوری امضا برای طرح پرسش از رئیس دولت را پیگیری می‌کرد حدود پنج ماه و نیم پیش (سوم آذر ۱۳۸۹) به سایت خبری آفتاب گفته بود «تعداد امضاهای طرح سوال از رئیس‌جمهور به حدنصاب رسیده است.»



هزینه‌ی گزاف کنار گذاشتن احمدی‌نژاد

برخی از تحلیلگران معتقدند خامنه‌ای تاکنون با فراخواندن احمدی‌نژاد به مجلس موافق نبوده است. بنابر این نظر، پیامدهای انتخابات مناقشه‌برانگیز دهمین دوره ریاست جمهوری که رهبر جمهوری اسلامی در آن آشکارا از احمدی‌نژاد حمایت کرد تضعیف یا کنار گذاشتن احمدی‌نژاد را پرهزینه کرده است.

به رغم این، شواهدی حکایت از شدت گرفتن درگیری‌ها دارد. بارزترین نمود جنگ قدرت در روزهای اخیر ماجرای کنار گذاشتن حیدر مصلحی وزیر اطلاعات توسط محمود احمدی‌نژاد و ابقای او به وسیله‌ی خامنه‌ای بوده است. رئیس دولت دهم پس از این ماجرا چند روز از حضور در دفتر کارش و شرکت در جلسات هیات دولت خودداری کرد.

در پی این اختلاف دو طرف دیداری کردند که در آن ظاهرا احمدی‌نژاد شرط‌هایی برای بازگشت به دولت و همکاری مجدد با مصلحی مطرح کرده است.



مهلت خامنه‌ای برای کنار آمدن با مصلحی



سایت آینده که تازگی رفع فیلتر شده روز پنج شنبه (۱۵ اردیبهشت) با استناد به فیلمی که در اینترنت منتشر شد بخش‌هایی از سخنرانی آقاتهرانی در یک مجلس عمومی را نقل می‌کند که به مذاکرات احمدی‌نژاد و خامنه‌ای مربوط است. معلم اخلاق هیات دولت می‌گوید این حرف‌ها را از شخص احمدی‌نژاد در یک دیدار دو ساعت و نیمه با او که در هفته‌ی جاری انجام شده شنیده است. بنابر این روایت، احمدی‌نژاد گفته است رهبر جمهوری اسلامی برای او مهلتی تعیین کرده که در مورد پذیرفتن یا نپذیرفتن مصلحی به عنوان وزیر اطلاعات تصمیم بگیرد.



شایعه‌ی بیرون کردن مصلحی از جلسه دولت

مرتضی آقاتهرانی از قول احمدی‌نژاد می‌گوید «یك زمانی به من دادند، من تا آن زمان فكر كنم. من تا آن زمان یا استعفا می‌كنم یا می‌پذیرم.» او این تصمیم رئیس دولت دهم را نشانه‌ی تبعیت او از رهبر جمهوری اسلامی می‌داند و از انتقاد کسانی که احمدی‌نژاد را «ضد ولایت فقیه» می‌خوانند ابراز تعجب می‌کند.

ظاهرا اختلاف با مصلحی هنوز بر طرف نشده است. روز گذشته (چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت) خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا و خبرگزاری فارس از تشکیل جلسه هیات دولت با حضور مصلحی خبر داده بودند. تعدادی از سایت‌های خبری پس از آن نوشتند احمدی‌نژاد وزیر اطلاعات تحمیلی را از جلسه بیرون کرده است. دفتر ریاست جمهوری این خبر را تکذیب کرده اما در هیچ یک از عکس‌هایی که پایگاه رسمی اطلاع رسانی دولت از نشست دیروز منتشر کرد مصلحی حضور ندارد.



حمله به احمدی‌نژاد در حضور خامنه‌ای

مراسم «عزاداری حضرت زهرا» که هر سال به میزبانی آیت‌الله علی خامنه‌ای و با حضور او و مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی برگزار می‌شود نیز از رویدادهایی بوده که خبر آن در سایت‌های اینترنتی انعکاس وسیعی داشته است.

ویژگی چشمگیر این مراسم که شب نخست آن شامگاه چهارشنبه برگزار شد غیبت احمدی‌نژاد و حضور منتقدانش و سخنان تند علیه او در حضور رهبر جمهوری اسلامی بود.

سخنران اصلی این مراسم کاظم صدیقی ضمن انتقاد از احمدی‌نژاد در ماجرای مصلحی گفت «ما از فردی که در زمان انتخابات گفته می‌شد هیئات و حسینیه‌ها دفا‌تر تبلیغاتی او بوده‌اند و همچنین داعیه ولایی بودن داشته انتظار چنین رفتاری را نداشتیم.» مداح اصلی این مراسم نیز منصور ارضی بود که از حامیان سابق احمدی‌نژاد و منتقدان سرسخت کنونی او محسوب می‌شود.



هشدار فرمانده سپاه

روز پنج‌شنبه (۱۵ اردیبهشت) فرمانده سپاه محمدعلی جعفری نیز با لحن کم‌سابقه‌ای به محمود احمدی‌نژاد و نزدیکانش هشدار داد. به گزارش خبرگزاری فارس که به نهادهای امنیتی و نظامی منسوب است جعفری با اشاره به کسانی که «در درون نظام اسلامی، ارزش‌های انقلاب را به وادی فراموشی سپرده‌اند» هشدار داد «مردم هیچ‌گونه انحرافی را تحمل نخواهند کرد.»

فرمانده‌ی سپاه می‌گوید «در مسیر انقلاب ماندن یعنی اطاعت محض از ولایت فقیه و هر كس در هر طبقه و مقام و مسئولیتی كه باشد باید در مقابل امر ولایت سر تعظیم فرو آورد.» این سخنان یکی از صریح‌ترین هشدارهای فرماندهان سپاه به احمدی‌نژاد در مورد ضرورت سرفرودآوردن در برابر دستورات خامنه‌ای است. پیشتر جانشین نماینده رهبر جمهوری در سپاه، مجتبی ذوالنور نیز مقاومت احمدی‌نژاد در برابر حکم ابقای مصلحی را به شدت مورد انتقاد قرار داده بود.

جن و تخم جن

جن و تخم جن


یورش گسترده،همزمان و وحشیانه به منازل مسکونی در چند نقطۀ تهران

یورش گسترده،همزمان و وحشیانه به منازل مسکونی در چند نقطۀ تهران




بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"در پی یورش گسترده و همزمان به چند منزل مسکونی در نقاط مختلف تهران9 نفر که بعضا تمامی اعضای خانواده می باشند دستگیر و به بند مخوف 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل شدند.

روز یکشنبه 11 اردیبهشت ماه حوالی ساعت 06:30 صبح مامورین وزارت اطلاعات حداقل به 6 منزل مسکونی در نقاط مختلف تهران یورش بردند.در این یورش وحشیانه 9 نفر دستگیر شدند که در 2 مورد آن تمامی اعضای 2 خانواده دستگیر شدند.چندین نفر از دستگیر شدگان روز 11 اردیبهشت ماه از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشند.



اسامی دستگیر شدگان روز 11 اردیبهشت ماه به قرار زیر می باشند:

ناصر سوداگری ، همسرش طاهره سوداگری و فرزند آنها پویان سوداگری می باشند.ناصر سوداگری و همسرش طاهره سوداگری از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشند و در سال 86 بدلیل شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی 67 چندین ماه در بند 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشتند و با سپردن وثیقه های سنگین بطور موقت از زندان آزاد شدند.



-خانم آریا حادری (همسر ماشالله حائری) و فرزندش نگار حائری؛ آنها در جریان اعتراضات سال 88 همراه باپدر خانواده آقای ماشالله حائری دستگیر شدن و پس از چند ماه بازداشت به قید وثیقه آزاد شدند.اما آقای حاثری همچنان در بند ایزوله شده زندان گوهردشت کرج زندانی است.



_حسین حاج آقایی فرزند زنده یاد محمدعلی حاج آقای که اخیر توسط رژیم ولی فقیه حکم جنایتکارانه اعدام او را به اجرا گذاشت.



-خانم صدیقه مرادی 50 ساله از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد.



- آقای محمد عظیمی از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد و همسر او خانم فاطمه (حوری)ضیایی اخیرا پس از طی چند سال زندان و پایان یافتن محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی آزاد شده بود.



- دکتر هانی یازرلو از زندانیان سیاسی رژیم پیشین و زندانی سیاسی دهۀ 60 می باشد.در حال حاضر همسرش (خانم نازیلا دشتی ) و فرزندش حامد یازرلو در زندان بسر می برند. او شب گذشته آزاد شد.



حملات گسترده و همزمان توسط چند سربازجوی وزارت اطلاعات به منازل مسکونی در نقاط مختلف تهران صورت گرفت از جمله کسانی که این حملات وحشیانه را فرماندهی می کردند عبارتند از ؛ سربازجوی وزارت اطلاعات با نام مستعار علوی و سربازجوی دیگر سعید شیخان و تعدادی دیگری از آنها شرکت داشتند. علوی و سعید شیخان از شکنجه گران و جلادان بند 209 زندان اوین می باشند و تا به حال در قتل و نقض عضو تعداد بیمشاری از زندانیان سیاسی نقش مستقیم داشتند. این دو جنایتکار علیه بشریت همچین در صدور و اجرای حکم اعدام زنده یادان علی صارمی،جعفر کاظمی ، محمد علی حاج آقایی مستقیما نقش داشتند. آنها همچنین نقش مستقیمی در زجر کش کردند زنده یاد محسن دگمه چی داشتند.

روایت آقاتهرانی از مهلت خامنه ای به احمدی‌نژاد برای تصمیم درباره استعفا

روایت آقاتهرانی از مهلت خامنه ای به احمدی‌نژاد برای تصمیم درباره استعفا


حجت الاسلام دكتر مرتضی آقاتهرانی اخیرا در یک سخنرانی عمومی و رسمی، به نقل مذاكرات انجام شده میان دكتر احمدی‌نژاد با خامنه ای پرداخته است.



به گزارش آفتاب به نقل از آینده، این استاد موسسه مصباح كه چند سالی در آمریكا اقامت و تحصیل داشته و پس از بازگشت به ایران به یكی از چهره‌های حامی احمدی‌نژاد در قم تبدیل شد، پس از ماجراهای اخیر مربوط به دوركاری و خانه‌نشینی احمدی‌نژاد، علاوه بر دارا بودن سمت استاد اخلاقی هیأت وزیران به سخنگوی غیر‌رسمی دولت نیز تبدیل گردیده است.



آقاتهرانی كه به گفته خودش در هفته جاری جلسه 2 ساعت و نیمه‌ای با محمود احمدی‌نژاد داشته است، در یک سخنرانی رسمی كه تصاویر آن بر روی اینترنت منتشر شده، از مذاكرات محمود احمدی‌نژاد و خامنه ای در این باره خبر داده است.



آقاتهرانی با اظهار اینكه شخصا این مسایل را از محمود احمدی‌نژاد شنیده است، از قول وی اعلام می‌كند رهبر انقلاب مهلتی تعیین كردند تا احمدی‌نژاد یا وزیر اطلاعات را بپذیرد، یا استعفا كند و یا نپذیرد.



وی اظهار می‌كند كه احمدی‌نژاد هنوز تصمیم خود را نگرفته است.



متن اظهارات آقا‌تهرانی به نقل از دكتر احمدی‌نژاد بدین شرح است:



پریشب ایشون گفت من صحبتی كردم، وزیر آیا از اختیارات من هست كه بردارم، حتی خوب، به نظر شما خوبه، من به هر دلیل می‌گذارم، به هر دلیل برمی‌دارم، نمایندگان مجلس حق دخالت ندارند انتخاب منه.



حضرت آقا باید نظر مبارک خودشان را بدهند، باید به نظرشان عنایت شود. آمدیم مخالفت كردند، من چه وظیفه‌ای دارم؟



من صریحا به حضرت آقا گفتم، اگر ببینم نظر شما هست كه باشد، اما نمی‌تونم باهاش كار كنم، آیا من حق انتقاد و گفتن دارم؟ گفتند: بله. حتی نسبت به من هم داری.



گفتم: آقا، حق دارم اگر نتوانستم، حتی استعفا بدهم؟



گفتند اگر خواستی بده.



(آقا) یک زمانی به من دادند، من تا آن زمان فكر كنم. من تا آن زمان یا استعفا می‌كنم یا می‌پذیرم یا نمی‌پذیرم.



این ضد ولایت فقیه است؟



من(آقا تهرانی) گفتم: نه



آقاتهرانی در بخش دیگری از سخنرانی می‌گوید، احمدی‌نژاد چندی پیش به من می‌گفت دوشنبه‌ها كه به دیدار رهبر انقلاب می‌رود، تا نیمه‌شب به وزرا زنگ می‌زند تا اگر فردا زنده نماندم، دستور آقا بر زمین نماند.

حمله فرمانده كل سپاه به باند احمدی نژاد: "مردم" (حاکمان نظام اسلامی و ضد مردمی) هيچ‌گونه انحرافي را تحمل نمي‌كنند و به دنبال شيطان داخلي و جن و انس نيستند

حمله فرمانده كل سپاه به باند احمدی نژاد: "مردم" (حاکمان نظام اسلامی و ضد مردمی) هيچ‌گونه انحرافي را تحمل نمي‌كنند و به دنبال شيطان داخلي و جن و انس نيستند


به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، سردار جعفري چهارشنبه‌شب در مراسم اجلاسيه سرداران و 14 هزار و 600 شهيد استان فارس با اشاره به اينكه برخي از دولت‌ها به دنبال به انحراف كشاندن مسير انقلاب اسلامي هستند و توجه خود را به توسعه سياسي و مسائل داخلي معطوف كرده‌اند، گفت: بعضي در درون نظام اسلامي، ارزش‌هاي انقلاب را به وادي فراموشي سپرده و به دنبال توقف و برهم زدن معنا و جوهره اسلام هستند.



فرمانده كل سپاه پاسداران خاطرنشان كرد: "مردم" (حاکمان نظام اسلامی و ضد مردم ایران) هيچ‌گونه انحرافي را تحمل نمي‌كنند و به دنبال شيطان داخلي و جن و انس نيستند.

جعفري انحراف در بخش‌هاي مختلف سياست خارجي و حمله به محور اصلي جمهوري اسلامي ايران را حمله به ولايت برشمرد.



وي با تاكيد بر اينكه دعواي ما در فتنه 88 با كساني بود كه نمي‌خواستند موضع و حرف ولايت فقيه را فصل‌الخطاب قرار دهند، گفت: بايد بر اين باور بود كه انقلابي بودن و همراه انقلاب ماندن اثرش بسيار سخت‌تر از انقلابي شدن است.



فرمانده كل سپاه پاسداران تصريح كرد: در مسير انقلاب ماندن يعني اطاعت محض از ولايت فقيه است و هر كس در هر طبقه و مقام و مسئوليتي كه باشد بايد در مقابل امر ولايت سر تعظيم فرو آورد، در غيراين صورت معنا و مفهوم انقلاب اسلامي و ولايت فقيه را درك نكرده است.

در پی عدم حضور مصلحی در جلسه هیات دولت

در پی عدم حضور مصلحی در جلسه هیات دولت


جمع آوری 90 امضا برای سئوال از احمدی نژاد

مهر: جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با به روز کردن طرح سئوال از رئیس جمهور که زمزمه‌های آن پیشتر به گوش رسیده بود، مجدداً‌ برای مطرح کردن آن در صحن مجلس اقدام کردند.



جمعی از نمایندگان مجلس در جلسه‌ای که صبح روز پنجشنبه برگزار شد به این جمع‌بندی رسیدند که موضوع طرح سئوال از رئیس جمهور را به دلیل اتفاقات اخیر رخ داده در دولت پیگیری کنند.



بر این اساس متن تنظیم شده ای که قبلاً از سوی علی مطهری تهیه شده بود با توجه به مسایل اخیر به روز شده و برای آن امضا جمع‌آوری شده است. تعداد امضاها تا کنون به 90 امضا رسیده این د رحالی است که طبق آیین‌نامه مجلس طرح سئوال از رئیس جمهور به حدود 175 امضا نیاز دارد تا در صحن مجلس مطرح شود.



در متن این سئوال علاوه بر مسایل مربوط به اقدامات غیرقانونی دولت از جمله عدم پرداخت اعتبارات مصوب برای مترو و همچنین معرفی نشدن وزرای وزارتخانه‌های ادغام شده و نحوه برخورد دولت با مصلحی وزیر اطلاعات نیز گنجانده شده.

جزئیات اخراج وزیر اطلاعات از جلسه دیروز هیات دولت

جزئیات اخراج وزیر اطلاعات از جلسه دیروز هیات دولت


تحول سبز: به رغم ادعای رسانه های حامی آیت الله خامنه ای رهبر نظام سیاسی ایران از حضور مشترک وزیر اطلاعات ناخواسته و محمود احمدی نژاد در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت کودتا، یک منبع موثق در گفتگو با خبرنگار ندای سبز آزادی درباره جزئیات اخراج حیدر مصلحی از جلسه امروز هیئت دولت به نقل از نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: صبح روز چهارشنبه محمود احمدی نژاد تنها چند دقیقه پس ازآغاز جلسه هیئت دولت، از طریق یکی از وزاری مورد اعتماد مصلحی به وی اعلام می کند تا زمانیکه وزیر اطلاعات در جلسه حضور داشته باشد مذاکرات هیئت دولت رسمیت ندارد.



به گزارش ندای سبز آزادی و به گفته این منبع موثق میرتاج الدینی در ادامه افزوده است: ” به فاصله کمتر از پنج دقیقه از شروع جلسه هیئت دولت و عدم واکنش مصلحی به درخواست رئیس دولت، احمدی نژاد اعلام می کند که اگر ایشان داخل جلسه باشند من جلسه را ادامه نمی دهم. همین امر سبب می شود تا مصلحی از جلسه خارج شوند.



از سوی دیگر محسن کوهکن دیگر نماینده اصولگرای مجلس به خبرنگاران پارلمانی حاضر در مجلس درباره اخراج وزیر اطلاعات از جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت می گوید:” دوست نداریم بگوییم اقای مصلحی را اخراج کردند اما به هر حال هنوز اقای احمدی نژاد دلخور هستند.



این در حالی است که تقی پور وزیر ارتباطات هم عنوان کرده است که مصلحی تنها دقایقی داخل جلسه هیئت دولت در روز چهارشنبه بوده است و در کمتر از ده دقیقه جلسه را [به درخواست غیرمستقیم احمدی نژاد ] ترک کرده است.



علاءالدین بروجردی یکی دیگر از نمایندگان شاخص اصولگرای مجلس نیز در گفتگو با خبرنگاران پارلمانی ضمن تائید خبر اخراج مصلحی از جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت به آنان گفته است: گویا چند دقیقه اول آقای احمدی نژاد در جلسه هیئت دولت حضور نداشته و عنوان کرده اند که به مصلحی بگوئید برود تا من جلسه را برگزار کنم و در پی این تذکر وزیر اطلاعات جلسه را ترک کرده و پس از آن احمدی نژاد وارد جلسه شده است.



این اتفاق در حالی رخ می دهد که درهیچ یک از عکسهای منتشر شده از جلسه روز چهارشنبه ۱۴ فروردین ماه سال ۱۳۹۰ درسایتهای حامی دولت و حتی سایت رسمی دولت عکسی از حضور حیدر مصلحی در جلسه دیده نمی شود.



اخراج حیدر مصلحی از جلسه رسمی هیئت دولت در شرایطی رخ می دهد که تا روز گذشته ۲۵ نفر از نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی از جمله آزاده اردکانی رئیس موزه ملی ایران توسط مراکز امنیتی دستگیر شده اند و حسین نوبختیان، چهره گردان اصلی سایت‌های حامی محمود احمدی‌نژاد همچنان فراری است و تحت تعقیب نیرو‌های امنیتی قرار دارد.



طی روزهای اخیر عباس امیری فر امام جماعت نهاد ریاست جمهوری و گزینه اصلی محمود احمدی نژاد برای تصدی وزارت اطلاعات پس از حیدر مصلحی به حکم دادگاه ویژه روحانیت و توسط نهادهای امنیتی دستگیر و روانه زندان شده است و رسانه های غیر رسمی از دستگیری عباس غفاری یکی دیگر از نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی که ید طولایی در امور خرافی و رمالی دارد توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده اند.

احمدی‌نژاد به مراسم عزاداری خامنه‌ای نرفت

احمدی‌نژاد به مراسم عزاداری خامنه‌ای نرفت


اخراج مصلحی در برابر بازداشت اعضای تیم احمدی‌نژاد

دیگربان : محمود احمدی‌نژاد حاضر نشد در نخستین شب عزاداری فرزند پیامبر اسلام که همه ساله از سوی علی خامنه‌ای برگزار می‌شود شرکت کند٬ در این مراسم کاظم صدیقی و منصور ارضی حملاتی متوجه احمدی‌نژاد کرده‌اند.



این مراسم شامگاه چهارشنبه (۱۴ اردیبهشت) در حسینیه (امام خمینی) در شرایطی با حضور آقای خامنه‌ای و برخی مقام‌های جمهوری اسلامی برگزار شد که رئیس دولت دهم مهم‌ترین غایب آن بود.



آیت‌الله کاظم صدیقی که سخنران این مراسم بود در اظهاراتی از مقاومت احمدی‌نژاد در برابر خامنه‌ای انتقاد کرد و گفت: «ما از فردی که در زمان انتخابات گفته می‌شد هیئات و حسینیه‌ها دفا‌تر تبلیغاتی او بوده‌اند و همچنین داعیه ولایی بودن داشته انتظار چنین رفتاری را نداشتیم.»



آقای صدیقی افزوده است: «بنده اطلاع دارم، حتی اطرافیان نزدیک آقای احمدی‌نژاد هم از رفتار اخیر او به شدت ناراضی و ناراحت هستند.»



منصور ارضی نیز در سخنانی تیم محمود احمدی‌نژاد را منافقانی خواند که در زمان انتخابات با «پرچم ولایت» جلو آمده بودند.



اظهارات این روحانی و مداح در مجلسی ایراد شد که رهبر جمهوری اسلامی میزبان آن بود و در این مراسم حضور داشت.



رابطه رهبر جمهوری اسلامی و رئیس دولت بیش از دو هفته است که به خاطر ادامه کار حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات تیره شده است.



تیم‌های هر دو طرف در هفته‌های گذشته حملات گسترده‌ای علیه یکدیگر ترتیب داده و دست به افشاگری‌هایی نیز علیه هم زده‌اند.



براساس برخی گزارش‌ها سپاه پاسداران با افزایش این تنش‌ها در چند روز گذشته اقدام به بازداشت تعدادی از نزدیکان احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم‌مشایی کرده که این بازداشت‌ها با خشم آنها مواجه شده است.



گفته می‌شود احمدی‌نژاد نیز در واکنش به این بازداشت‌ها و زیر پا گذاشته شدن توافقات خود با رهبر جمهوری اسلامی از سوی حامیان وی، روز چهارشنبه (۱۴ اردیبهشت) حیدر مصلحی وزیر اطلاعات را از جلسه هیات دولت اخراج کرده است.



سایت‌های حامی احمدی‌نژاد گزارش‌ها در خصوص اخراج مصلحی را رد کرده‌اند٬ اما تصاویر منتشر شده از جلسه هیات دولت نشان می‌دهد که مصلحی در این جلسه حضور ندارد.



برخی گزارش‌ها نیز حکایت از آن دارد که نمایندگان مجلس در واکنش به این اقدام احمدی‌نژاد جلسه‌ ویژه‌ای برای بررسی طرح سئوال از رئیس دولت دهم ترتیب داده‌اند که از جزئیات این جلسه اطلاعی در دست نیست.

عکس / همراهان کشته شده بن لادن + 18

عکس / همراهان کشته شده بن لادن + 18


منبع : روزنامه گاردین