Tuesday, May 6, 2014

رویانیان با وثیقه‌ای بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از زندان آزاد شد کلمه : هنوز یک روز از بازداشت محمد رویانیان نگذشته بود که خبر رسید او با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیارد تومانی از زندان آزاد شده است. به گزارش کلمه بر اساس گزارش ها، رویانیان پیشتر در ارتباط با پرونده ستاد سوخت به شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت احضار و تفهیم اتهام شده بود. ابتدا گمان بر این بود رویانیان به علت مسایل مالی که در باشگاه پرسپولیس که با آن دست به گریبان است به دادسرا احضار شده ولی پس از آن خبرها حاکی از آن داشت که پرونده های مالی زیادی در کارنامه کاری رویانیان است که باید رسیدگی شود. او در زمان دولت احمدی نژاد از حمایت احمدی نژاد و یاران نزدیک او بهره می برد. غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور نیز هشتم اردیبهشت ماه در نشست خبری درباره پرونده ستاد سوخت گفته بود: تا کنون سه نفر در این خصوص بازداشت شده اند و بقیه با قید وثیقه آزاد هستند. رویانیان نیز پیشتر درباره احضار خود به دادسرا در ارتباط با پرونده ستاد سوخت گفته بود: به دادسرا رفتن جرم نیست و قوه قضاییه و دادسرا خانه من است. به گزارش فرارو “همان زمان که مردم به خاطر سهمیه بندی همچنان «آچمز» بودند رویانیان وعده کارت سوخت به پرسپولیسی ها را داد و سعی کرد از همه روابطش برای سرریز کردن پول به پرسپولیس استفاده کند. شهرتی که فوتبال برای محمد رویانیان به همراه داشت رفته رفته او را از سایر نهادهای دولتی جدا کرد تا سردار سرخ ها فقط دلخوش به همان ستاد سوخت باشد. اما در سال ۹۱ و زمانی که نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص از ستاد مدیریت مصرف سوخت را به تصویب رساندند به ناگاه اتفاق جالب توجهی افتاد؛ رییس پر انرژی این ستاد با حضور در دفتر بقایی به علت «خستگی زیاد» از سمتش در این ستاد استعفا کرد تا طرح مجلسی ها ابتر بماند. اتفاق جالب توجه تر البته زمانی رخ داد که سازمان بازرسی تصمیم گرفت از برنامه های اقتصادی رویانیان حسابرسی کند؛ اتفاقی که مدیر عامل سرخ ها را عصبانی کرد و خیلی زود حرف استعفا از مدیر عاملی پرسپولیس را به زبان آورد؛ ابزاری برای تهدید یا به تعویق انداختن این حسابرسی.” این ها همه در شرایطی است که بر طبق گزارش ها هنوز پای حساب و کتاب باشگاه پرسپولیس به میان نیامده و فقط بازپرسی ها درباره پرونده او در ستاد سوخت است. وقتی رویانیان باشگاه پرسپولیس را تحویل داد دهها میلیارد تومان بدهی برای باشگاه به یادگار گذاشته بود.

رویانیان با وثیقه‌ای بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از زندان آزاد شد
کلمه  : هنوز یک روز از بازداشت محمد رویانیان نگذشته بود که خبر رسید او با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیارد تومانی از زندان آزاد شده است.

به گزارش کلمه بر اساس گزارش ها، رویانیان پیشتر در ارتباط با پرونده ستاد سوخت به شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت احضار و تفهیم اتهام شده بود.

ابتدا گمان بر این بود رویانیان به علت مسایل مالی که در باشگاه پرسپولیس که با آن دست به گریبان است به دادسرا احضار شده ولی پس از آن خبرها حاکی از آن داشت که پرونده های مالی زیادی در کارنامه کاری رویانیان است که باید رسیدگی شود.

او در زمان دولت احمدی نژاد از حمایت احمدی نژاد و یاران نزدیک او بهره می برد.

غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور نیز هشتم اردیبهشت ماه در نشست خبری درباره پرونده ستاد سوخت گفته بود: تا کنون سه نفر در این خصوص بازداشت شده اند و بقیه با قید وثیقه آزاد هستند.

رویانیان نیز پیشتر درباره احضار خود به دادسرا در ارتباط با پرونده ستاد سوخت گفته بود: به دادسرا رفتن جرم نیست و قوه قضاییه و دادسرا خانه من است.

به گزارش فرارو “همان زمان که مردم به خاطر سهمیه بندی همچنان «آچمز» بودند رویانیان وعده کارت سوخت به پرسپولیسی ها را داد و سعی کرد از همه روابطش برای سرریز کردن پول به پرسپولیس استفاده کند. شهرتی که فوتبال برای محمد رویانیان به همراه داشت رفته رفته او را از سایر نهادهای دولتی جدا کرد تا سردار سرخ ها فقط دلخوش به همان ستاد سوخت باشد.

اما در سال ۹۱ و زمانی که نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص از ستاد مدیریت مصرف سوخت را به تصویب رساندند به ناگاه اتفاق جالب توجهی افتاد؛ رییس پر انرژی این ستاد با حضور در دفتر بقایی به علت «خستگی زیاد» از سمتش در این ستاد استعفا کرد تا طرح مجلسی ها ابتر بماند.

اتفاق جالب توجه تر البته زمانی رخ داد که سازمان بازرسی تصمیم گرفت از برنامه های اقتصادی رویانیان حسابرسی کند؛ اتفاقی که مدیر عامل سرخ ها را عصبانی کرد و خیلی زود حرف استعفا از مدیر عاملی پرسپولیس را به زبان آورد؛ ابزاری برای تهدید یا به تعویق انداختن این حسابرسی.”

این ها همه در شرایطی است که بر طبق گزارش ها هنوز پای حساب و کتاب باشگاه پرسپولیس به میان نیامده و فقط بازپرسی ها درباره پرونده او در ستاد سوخت است.

وقتی رویانیان باشگاه پرسپولیس را تحویل داد دهها میلیارد تومان بدهی برای باشگاه به یادگار گذاشته بود.

حیدر مصلحی، وزیر پیشین اطلاعات ایران، در گفت‌وگو با یک خبرگزاری نزدیک به سپاه جزئیات تازه‌ای از عزل خود توسط محمود احمدی‌نژاد، قهر ۱۱ روزه رییس جمهوری سابق ایران و نحوه دخالت آیت‌الله علی خامنه‌ای برای بازگشت او به کار بازگو کرده است. آقای مصلحی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس که روز دوشنبه، ۱۶ اردیبهشت، منتشر شده است دلیل برکناری خود را اختلاف نظر با اسفندیار رحیم مشایی از یاران نزدیک محمود احمدی نژاد عنوان کرده و گفته که «یک روز قبل از عزل خود، او یکی از مسولان وزارت اطلاعات را که از دوستان اسفندیار رحیم مشایی بوده جابجا کرده بود». به گفته وی، فردای آن روز محمود احمدی نژاد با او تماس گرفته و گفته که «این طور نمی‌شود و ما هرچه گفتیم تو گوش نکردی و من تصمیم خود را گرفتم، شما استعفا بده». آقای مصلحی در ادامه می‌گوید که به آقای احمدی نژاد گفتم «من استعفا نخواهم داد اگر شما به این نتیجه رسیده‌اید که من را عزل کنید مرا برکنار کنید. چون اگر من استعفا دهم یعنی خودم پذیرفته‌ام که اشتباه کرده‌ام.»

حیدر مصلحی، وزیر پیشین اطلاعات ایران، در گفت‌وگو با یک خبرگزاری نزدیک به سپاه جزئیات تازه‌ای از عزل خود توسط محمود احمدی‌نژاد، قهر ۱۱ روزه رییس جمهوری سابق ایران و نحوه دخالت آیت‌الله علی خامنه‌ای برای بازگشت او به کار بازگو کرده است. آقای مصلحی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس که روز دوشنبه، ۱۶ اردیبهشت، منتشر شده است دلیل برکناری خود را اختلاف نظر با اسفندیار رحیم مشایی از یاران نزدیک محمود احمدی نژاد عنوان کرده و گفته که «یک روز قبل از عزل خود، او یکی از مسولان وزارت اطلاعات را که از دوستان اسفندیار رحیم مشایی بوده جابجا کرده بود». به گفته وی، فردای آن روز محمود احمدی نژاد با او تماس گرفته و گفته که «این طور نمی‌شود و ما هرچه گفتیم تو گوش نکردی و من تصمیم خود را گرفتم، شما استعفا بده». آقای مصلحی در ادامه می‌گوید که به آقای احمدی نژاد گفتم «من استعفا نخواهم داد اگر شما به این نتیجه رسیده‌اید که من را عزل کنید مرا برکنار کنید. چون اگر من استعفا دهم یعنی خودم پذیرفته‌ام که اشتباه کرده‌ام.»