Tuesday, December 28, 2010

سرگردانی بین دادستانی و اوین،

خانواده های 6 زندانی سیاسی و مطبوعاتی در مصاحبه با "روز" نسبت به وضعیت این زندانیان ابراز نگرانی کردند. خانواده های فریبرز رئیس دانا، نازنین خسروانی، فاطمه عرب سرخی، بهاره هدایت و مهدیه گلرو به "روز" گفته انددر بی خبری مطلق قرار دارند و پی گیری های آنها از طریق مقامات قضایی و همچنین زندان اوین به هیچ نتیجه ای نرسیده است.




همزمان خانواده عمادالدین باقی در مصاحبه با "روز" از بازداشت داماد کوچک این روزنامه نگار خبر داده اند؛به گفته خانواده باقی از لحظه بازداشت علی مقامی،از همسر وی، منیره باقی هم خبری در دست نیست .علی مقامی و عادل محمد حسینی از جوانان جبهه مشارکت دیروز بازداشت شدند.محمد حسینی براساس احضاریه کتبی که دریافت کرده بود روز گذشته به دادسرای اوین مراجعه و بازداشت شد اما فاطمه کمالی، همسر عمادالدین باقی به "روز" گفت که داماد او پس از دیدار با علیرضا طاهری بازداشت شده است.



علیرضا طاهری از اعضای جوانان حزب مشارکت است که 28 آذر برای پاره ای توضیحات به دادسرای اوین احضار و سپس بازداشت شده بود. او دیروز با قرار وثیقه 50 میلیون تومانی آزاد شد.



خانم کمالی در خصوص بازداشت آقای مقامی به "روز" می گوید: ما واقعا هنوز نمیدانیم چرا علی را بازداشت کرده اند ایشان برای دیدار آقای طاهری که از دوستانشان هستند رفته بودند و بازداشت شده اند.



وی می افزاید: در واقع نه از علت بازداشت خبری داریم و نه می توانیم بفهمیم که این همه فشارها برای چیست؟ دختر من تازه ازدواج کرده و دو هفته از عروسی اش می گذشت که پدرش را بردند و اکنون یک ماه و خورده ای از عروسی اش می گذرد که همسرش را می برند.



به گفته وی، آقای مقامی هیچ نوع فعالیت سیاسی و مطبوعاتی نداشته است.



خانم کمالی که روز گذشته موفق به ملاقات با آقای باقی شده است درباره آخرین وضعیت این روزنامه نگار می گوید: آقای باقی در بند 350 اوین است و هیچ ارتباط تلفنی ندارد و دوشنبه ها به صورت کابینی با ایشان ملاقات میکنیم.



همسر آقای باقی در خصوص وضعیت جسمانی همسرش که هنگام بازداشت در حال درمان بوده می گوید: دیروز در ملاقات 15 الی 20 دقیقه ای کابینی که داشتیم مدام می نشست و بلند می شد مشخص بود که دیسک کمر به شدت آزارش می دهد.







فاطمه عرب سرخی در بند سپاه



دیروز همزمان با علیرضا طاهری، دو عضو دیگر جوانان جبهه مشارکت نیز آزاد شدند. هادی حیدری، کاریکاتوریست و مدیر هنری روزنامه اعتماد ملی و محمد شفیعی، عضو شورای شاخه جوانان مشارکت که 28 آذر به اتفاق علیرضا طاهری و فاطمه عرب سرخی بازداشت شده بودند با قرار وثیقه آزاد شدند اما فاطمه عرب سرخی همچنان در بازداشت به سر می برد.



مریم قدس، مادر خانم عرب سرخی به "روز" می گوید: با توجه به اینکه سه نفر دیگر آزاد شده اند و تنها فاطمه مانده، حدس ما تبدیل به یقین شد که فاطمه را برای فشار بر پدرش بازداشت کرده اند.



خانم قدس پیشتر به "روز" گفته بود که: "این مساله کاملا به قضیه شکایت همسرم از سردار مشفق ارتباط دارد. میخواهند با بازداشت فاطمه به او فشار بیاورند که شکایت خود را پس بگیرد. به بازجوی آقای عرب سرخی هم گفته ام که اگر فکر میکنید یک مشفق اینقدر ارزش دارد که از خانواده ای دو نفر را بازداشت کنید و اینقدر هزینه بپردازید بکنید اشکالی ندارد".



از مادر فاطمه عرب سرخی درباره آخرین وضعیت دخترش می پرسم، می گوید: فاطمه تماس تلفنی گرفته و هنوز در سلول انفرادی است و از شواهد بر می آید که دست سپاه است و در بند 2 الف بازجویی می شود.



او می افزاید: به ما که ملاقات نمی دهند؛ دیروز گفتند بچه فاطمه را بیاورید بدهید ما ببریم با مادرش ملاقات کند. من اجازه ندادم، نتوانستم بپذیرم یک بچه 2 ساله را بدهم دست چند مرد و ببرند داخل زندان.



خانم قدس درباره آخرین وضعیت آقای عرب سرخی نیز می گوید: متاسفانه تلفن که ندارند ملاقات حضوری هم نیست؛ دیروز به صورت کابینی ملاقات کردیم از بازداشت فاطمه خبر دارد و او نیز نظر مرا دارد که برای تحت فشار قرار دادن او، فاطمه را بازداشت کرده اند چون هیچ دلیل دیگری وجود ندارد.



فیض الله عرب سرخی، عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به 6 سال حبس تعزیری محکوم شده است.







بی خبری از فریبرز رئیس دانا



آزاده فرقانی، همسر فریبرز رئیس دانا در مصاحبه با "روز" اعلام کرد که پی گیری های خانواده و وکیل این اقتصاد دادن تاکنون بی نتیجه بوده و آنها حتی از محل نگهداری او نیز خبر ندارند.



آقای رئیس دانا، اقتصاددانی است که نیمه شب 28 آذر ماه در منزل شخصی اش بازداشت شد. همسر او می گوید: هیچ خبری نداریم و نمیدانیم کجا نگهداری می شود. تماس تلفنی گرفت و گفت حالش خوب است و از من خواست برایش لباس ببرم؛ وقتی پرسیدم کجا باید ببرم جوابی نداد و تنها گفت بیار، یعنی نمی توانست بگوید که کجا است و من نیز به زندان اوین رفتم و برای ایشان لباس بردم اما آنجا کسی از من لباس ها را نگرفت.



خانم فرقانی می افزاید: به دادگاه انقلاب و زندان اوین رفته ایم و آقای زرافشان، وکیل همسرم به دادستانی تهران هم مراجعه کرده اند اما هیچ جوابی نگرفته ایم.



دو روز پیش دادستان تهران در مصاحبه با خبرنگاران تایید کرده بود که بازداشت آقای رئیس دانا به دلیل مصاحبه با رسانه های بیگانه بوده. او در پاسخ به این سئوال که آیا آقای رئیس دانا به خاطر مصاحبه با رسانه های بیگانه و "اخلال در هدفمند کردن یارانه ها" بازداشت شده، گفته بود که دستگیری وی به دلیل مصاحبه اش با رسانه های بیگانه "تسریع" شد، "چون وقتی در آستانه اجرای طرح بزرگی هستیم حق نداریم در آن اخلال ایجاد کنیم".



از همسر آقای رئیس دانا در این زمینه می پرسم؛ می گوید: چنین جرمی در قانون جمهوری اسلامی هم وجود ندارد و مصاحبه با رسانه های بیگانه اصلا جرم نیست. آقای رئیس دانا یک اقتصاد دان است و درباره مسائل اقتصادی باید اظهار نظر کند. او منتقد بحث یارانه ها بود و صراحتا هم نظر خود را اعلام کرد. من نمیدانم نظر او به عنوان یک اقتصاد دان چه مشکلی می تواند برای امنیت کشور ایجاد کند.



خانم فرقانی می افزاید: ما صدها اقتصاد دان در ایران داریم، اگر همین یک نفر اظهار نظر کند مساله ای ایجاد می شود؟ امنیت کشور به هم می ریزد؟ کسانی که طرح یارانه ها را تایید کردند و یا در مقابل این طرح خانمان برانداز سکوت کردند آیا کار آنها درست است؟ یعنی همه باید یا سکوت کنند و یا موافقت؟







بی خبری از بهاره هدایت و مهدیه گلرو



بهاره هدایت و مهدیه گلرو، دو فعال دانشجویی هستند که در بند متادون زندان اوین به سر می برند و برخی گزارش ها از ممنوع الملاقات شدن واعتصاب غذای آن دو حکایت دارد.



وحید لعلی پور، همسر مهدیه گلرو در این زمینه به "روز" می گوید: هیچ خبری نداریم و در مورد اعتصاب غذا هم مطمئن نیستیم. صد در صد نمی توانیم بگوییم در اعتصاب غذا هستند یا نیستند چون نه ملاقاتی هست و نه تماس تلفنی.



آقای لعلی پور می افزاید: روز شنبه خواهر مهدیه به اتفاق امین احمدیان، همسر خانم هدایت برای پی گیری به دادستانی رفته بودند و آنجا گفته اند که پی گیری کرده اند و در اعتصاب غذا نیستند. اما ما چگونه می توانیم به این گفته ها اطمینان کنیم؟



مهدیه گلرو، فعال دانشجویی محروم از تحصیل، به دو سال حبس تعزیری محکوم شده و تاکنون به مرخصی نیامده است.



همسر مهدیه گلرو با اشاره به ممنوع الملاقات بودن همسرش می گوید: ما نمیدانیم این روند ادامه دارد یا اینکه فقط مربوط به هفته گذشته بوده. امروز به زندان خواهیم رفت تا ببینیم امکان ملاقات میدهند یا نه. برای ممنوع الملاقات شدن مهدیه و بهاره هم هیچ دلیلی به ما نگفته اند و تنها در حد حدس و گمان خود ما است که به خاطر پیام 16 آذر این دو نفر، آنها را ممنوع الملاقات کرده اند.در اصل مهدیه و بهاره هم همان صبح روز ملاقات فهمیده بودند که ممنوع الملاقات هستند و همان موقع گویا تصمیم گرفته اند که اعتصاب کنند و باز هم گویا هم بندی هایشان آنها را منصرف کرده اند. اینها همه شنیده های ما است و با اطمینان نمی توانیم از وضعیت مهدیه حرفی بزنیم.



آقای لعلی پور ابراز امیدواری میکند که همسرش در اعتصاب نباشد. او می گوید: هیچ کسی که هیچ جوابی نمی دهد اعتصاب کنند و به خودشان صدمه بزنند خدای نکرده بمیرند هم فرقی برای مسئولین نمیکند. الان یکسال است که مدام می گوییم مهدیه عفونت روده دارد اما کسی توجهی نمیکند برای همین از طرق مختلف سعی کرده ایم این پیام را به مهدیه و بهاره برسانیم که اعتصاب نکنند چون نتیجه ای ندارد و فقط نگرانی و جنگ اعصاب برای خانواده دارد و بس. امیدوارم پیام ما به بچه ها رسیده باشد و در اعتصاب نباشند.



امین احمدیان، همسر بهاره هدایت نیز به "روز" می گوید که از این فعال دانشجویی هیچ خبری نیست و خانواده او در بی خبری مطلق قرار دارند.



بهاره هدایت، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت از 9 دی ماه 88



بازداشت شده و تاکنون به مرخصی نیامده است. او به 9 سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده است.



آقای احمدیان، همسر بهاره هدایت به "روز" می گوید: روز شنبه به دادستانی رفتیم هیچ خبری ندادند. ابراز نگرانی کردم از وضعیت سلامتی و اعتصاب غذای بهاره، آنها گفتند نگران نباشید و حالشان خوب است. گفتم حداقل بگذارید زنگ بزند تا ما از نگرانی در بیاییم اما گفتند که امکانش نیست و هر موقع خودمان صلاح بدانیم زنگ میزنند. پرسیدم چرا ممنوع الملاقات است و تا کی به این شکل است که جواب دادند دلیلش را نمی توانیم بگوییم و مدت اش هم تا اطلاع ثانوی است.



همسر بهاره هدایت می گوید: شنیدیم که برخی از زندانیان در بهداری زندان بهاره را دیده اند و نمیدانیم به خاطر اعتصاب غذا، حال او بد شده و به بهداری برده اند یا قضیه بیماری دارد و... واقعا نگران وضعیت سلامتی بهاره هستیم و نمیدانیم چه باید بکنیم.



وب سایت کلمه از تفهیم دو اتهام جدید در روز گذشته به بهاره هدایت خبر داده؛ در این زمینه از همسر بهاره می پرسم.



آقای احمدیان می گوید: دیروز مجید توکلی را از زندان رجایی شهر به شعبه 4 دادسرای اوین برده و دو اتهام "تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت از طریق تبانی علیه نظام" را به او تفهیم کرده و به او گفته اند که با بهاره علیه امنیت نظام تبانی کرده. گویا از او خواسته اند نامه منتشر شده به مناسبت 16 آذر را به صورت کتبی تکذیب کند و مصاحبه تلویزیونی انجام دهد اما مجید نپذیرفته است وبرای مجید قرار 200 میلیون تومانی برای همین پرونده صادر کرده و به زندان برگردانده اند. اما از بهاره هیچ خبری نداریم؛ بهاره هم در این پرونده متهم شده است که با مجید تبانی کرده اما نمیدانیم بهاره را به دادگاه برده اند یا نه.



همسر بهاره هدایت در پایان می گوید که 8 ماه است هیچ گونه ملاقات حضوری با همسرش نداشته و ماههاست که ارتباط تلفنی هم ندارند و تنها راه ارتباطی بهاره با بیرون از زندان، ملاقات کابینی با خانواده اش بوده که اکنون آن را نیز ممنوع کرده اند.







نازنین خسروانی؛ ممنوع الملاقات



مادر نازنین خسروانی نیز به "روز" می گوید که همچنان هیچ خبری از وضعیت دخترش ندارد و در بی خبری مطلق به سر می برد.



نازنین خسروانی، روزنامه نگار، 12 آبان ماه بعد از تفتیش منزلش بازداشت شده و 6 روز پس از بازداشت، یک تماس تلفنی چند ثانیه ای با خانواده خود داشته است.



پس از آن هیچ خبری از این روزنامه نگار در دست نیست.



اعظم افشاریان، مادر این روزنامه نگار به "روز" می گوید: همچنان هیچ خبری نداریم. روز چهارشنبه به دادستانی رفتم هیچ جوابی ندادند. پنج شنبه به زندان اوین رفتم و تا آخر وقت نشستم گفتند ممنوع الملاقات است. یکشنبه باز به دادستانی رفتم گفتند برو و چهارشنبه بیا و هیچ پاسخی ندادند.



دادستان تهران روز یکشنبه اتهام نازنین خسروانی را "اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظا"م عنوان کرده و گفته است که پرونده او به زودی در دادگاه مطرح می شود.



از مادر نازنین در این زمینه می پرسم؛ می گوید: من این اتهامات را کاملا رد میکنم و همان طور که از همان روز اول بازداشت دخترم گفتم، بازداشت او سوتفاهم است. امیدوارم در دادگاه هم ثابت شود که سوتفاهم است. اتهاماتی که آقای دادستان نام برده برای دختر من بسیار سنگین است و من مطمئن ام که همه چیز در دادگاه روشن خواهد شد.



خانم افشاریان می افزاید: تا حالا می گفتند که بازجویی ها تمام نشده و برای همین نازنین تماس نمی گیرد و... ولی حرفهای آقای دادستان نشان میدهد که بازجویی های دخترم تمام شده و قاعدتا باید تماس بگیرد ومن همچنان منتظر تماس او هستم.

بی خبری از وضعیت خانواده لطیفی

با گذشت تنها 24 ساعت از عدم اجرای حکم اعدام حبیب الله لطیفی ، اعضای خانواده این زندانی سیاسی محکوم به اعدام کُرد بازداشت شدند. براساس گزارش ها، ماموران نهادهای امنیتی با حمله به منزل پدری این زندانی سیاسی، تمامی اعضای خانواده وی را دستگیرکرده اند. تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ اطلاعی از وضعیت خانواده لطیفی در دست نیست. تلاش های روز نیز برای تماس با خانواده و وکلای حبیب الله لطیفی تا اولین ساعت بامداد روز گذشته بی نتیجه ماند.




کمپین سراسری نجات جان حبیب الله لطیفی این خبر را تاکید کرده است. این کمپین در اطلاعیه ای با اشاره به اینکه دستگیری اعضای خانواده "دسته جمعی" بوده، ابراز نگرانی کرده است.



حبیب الله لطیفی اعدام نشد. این خبر در پی تردید های فراوان، صبح روز گذشته و در آستانه ساعت اجرای حکم، از سوی خانواده و وکلای این زندانی محکوم به اعدام منتشر شد. با این حال وکیلان آقای حبیبی عدم اجرای حکم را به معنای لغو آن ندانسته و اعلام کرده اند ادامه روند اعاده دادرسی و تقاضای عفو موکلشان تنها راه لغو این حکم است.



بامداد روز یکشنبه همزمان با ساعت اجرای حکم، خانواده حبیب الله لطیفی و شماری از شهروندان سنندج در مقابل زندان مرکزی تجمع کردند و خواستار عدم اجرای این حکم شدند.آنطور که خواهر حبیب الله لطیفی در همان ساعات به روز گفت این تجمع پس از حضور رئیس زندان مرکزی سنندج در جمع متحصنین و اعلام اینکه حکم اجرا نخواهد شد، پایان گرفت. الهه لطفی صبح دیروز هم در مصاحبه کوتاهی با روز از ملاقات خانواده با آقای لطیفی خبر داد.







ارسال به دیوان عالی کشور



وکلای حبیب الله لطیفی روز گذشته با اعلام اینکه پرونده جهت رسیدگی به دیوان عالی کشور بر میگردد، خبر توقف حکم این زندانی سیاسی محکوم به اعدام را تائید کردند.



صالح نیکبخت یکی از وکلای آقای لطیفی شب گذشته در گفتگو با تلویزیون بی بی سی فارسی اعلام کرد: "از مقامات قضایی و همچنین مقامات اجرایی استان که به درخواست ما توجه کردند و این حکم را تا مدتی متوقف کردند تشکر می کنم."



او در مورد دلایل توقف حکم گفت: "مرجع رسیدگی به تجدید نظرخواهی احکامی که مربوط به حکم اعدام است دیوان عالی کشور دیوان عالی کشور می باشد نه دادگاه تجدید نظر. به این جهت ما مجدد نسبت به حکم صادر از سوی دادگاه بدوی انقلاب سنندج و بعد از اصلاح رای دیوان عالی کشور، از این مرجع قضایی تجدید نظرخواهی کردیم."



دیروز ساعاتی قبل از زمان اعلام شده برای اجرای حکم، اجلال قوامی سخنگوی سازمان حقوق بشر کردستان و مختار زارعی، عضو جبهه متحد کرد در مصاحبه با روز گفته بودند که نماینده نهادهای مدنی سنندج بعد از ملاقات با استاندار کردستان احتمال توقف حکم را "منتفی" ندانسته اند؛ هر چند آنها همچنان نگران اجرای حکم در زمان تعیین شده بودند.



کمپین سراسری نجات حبیب الله لطیفی، در اطلاعیه ای ضمن تشکر از همه اشخاص و نهادهایی که برای توقف اجرای این حکم تلاش کرده اند، از افکار عمومی و نهادهای حقوق بشری درخواست کردند که با حساسیت، وضعیت پرونده و تحولات مربوط به حکم حبیب الله لطیفی را دنبال کنند و تا رفع خطر اعدام این دانشجوی کرد به اعتراضات خود ادامه دهند.



در اطلاعیه کمپین تاکید شده است: "بی شک تا حکم حبیب الله لطیفی به شکل رسمی لغو و از سوی وکلای وی اعلام نشود، کماکان باید نگران بود و به تلاش ها ادامه داد."







3 سال در انتظار اعدام



حبیب‏الله لطیفی، دانشجوی رشته صنایع، در تاریخ یکم آبان ماه ۱۳۸۶ بازداشت شد. او در تاریخ ۱۰ تیرماه ۱۳۸۷ طی دادگاهی چند دقیقه ای و بدون حضور خانواده، در شعبه ی اول دادگاه انقلاب اسلامی سنندج از سوی قاضی حسن بابایی به جرم اقدام علیه امنیت ملی و نظام با استناد به آیه ۳۳ سوره مائده (قرآن کریم) و استناد به مسائل یکم، سوم و پنجم از فصل ششم (حد محارب) جلد چهارم کتاب تحریر الوسیله امام خمینی و مواد ۱۸۳، ۱۸۶، ۱۹۰، ۱۹۱ قانون مجازات اسلامی، محارب اعلام و به اعدام محکوم شد.



صالح نیکبخت در اردیبهشت ماه سال جاری در مصاحبه با روز، در مورد پرونده حبیب الله لطیفی گفت: "چنانکه حکم قطعی شود، تنها امکانی که جهت جلوگیری از اجرای شدن آن وجود دارد اعاده دادرسی است. مساله ای که سابقا نیز در راستای آن اقدام کرده بودیم اما بی نتیجه مانده بود. به غیر از این تنها عملی که ما به عنوان وکیل می توانیم انجام دهیم تقاضای عفو است".



صغرا لطیفی، مادر این زندانی محکوم به اعدام هم بهمن ماه گذشته در مصاحبه با روز گفت: "با اینکه از مسئولان قطع امید کرده ام ولی باز ازآنها می خواهم که احکام اعدام را متوقف کنند. از تمام نهادهای حقوق بشری می خواهم نسبت به اجرای حکم پسرم و دیگر محکوم شدگان به اعدام سکوت نکنند و به داد جوانهای بی گناه ما و مادران چشم به راهشان برسند. هر لحظه منتظر اجرای حکم فرزندم هستم. من به جایی رسیده ام که بگویم هرکاری می خواهید انجام دهید، فقط پسرم را اعدام نکنید. به درگاه خداوند پناه می برم."

خانواده های حکیمه شکری و ندا مستقیمی در مصاحبه با "روز" اعلام کردند تنها گناه فرزندانشان ابراز همدردی با مادران جانباختگان حوادث اخیر است. آنها پرسیده اند که در کدام قانون و عرفی، همدردی با مادران داغدیده و فاتحه خواندن بر سر مزار شهدا جرم است؟

خانواده های حکیمه شکری و ندا مستقیمی در مصاحبه با "روز" اعلام کردند تنها گناه فرزندانشان ابراز همدردی با مادران جانباختگان حوادث اخیر است. آنها پرسیده اند که در کدام قانون و عرفی، همدردی با مادران داغدیده و فاتحه خواندن بر سر مزار شهدا جرم است؟




حکیمه شکری و ندا مستقیمی، دو تن از حامیان مادران عزادار هستند که در جریان مراسم تولد امیرارشد تاجمیر در بهشت زهرا بازداشت و متهم به جاسوسی، ارتباط با سایت های خارج از کشور و شعار نویسی روی پول شده اند.



مادر ندا مستقیمی از تعیین وثیقه 100 میلیون تومانی برای دخترش خبر می دهد و می گوید توان تامین چین وثیقه ای را ندارد. همزمان برادر حکیمه شکری نیز از تعیین وثیقه 400 میلیون تومانی برای خواهرش خبر می دهد.



برای مهدی رمضانی، پدر رامین رمضانی از جان باختگان اعتراضات مردمی به انتخابات مخدوش سال گذشته نیز که همچنان در بازداشت به سر می برد قرار وثیقه 200 میلیون تومانی صادر شده است.



رامين رمضانی، سرباز وظيفه ای بود که روز ۲۵ خرداد و در حاليکه در مرخصی به سر می برد بر اثر اصابت گلوله ماموران جان باخت و شکايت خانواده او برای معرفی قاتل و يا قاتلان فرزندشان تاکنون بی نتيجه مانده است.



مهدی رمضانی، پدر رامین رمضانی به اتفاق حکیمه شکری و ندا مستقیمی روز 14 آذر ماه و در پی شرکت در مراسم تولد امیر ارشد تاجمیر در بهشت زهرا بازداشت شدند.



امیر ارشد تاجمیر، فرزند شهین مهین فر، گوینده و مجری رادیو و تلویزیون بود که روز عاشورای سال گذشته و در جریان اعتراضات مردمی به انتخابات مخدوش 22 خرداد، جان باخت.



خانواده امیر مراسم تولدش را بر مزار او برگزار کردند اما ماموران امنیتی مادر سهراب اعرابی، مادر رامین رمضانی و مادر و خواهر مصطفی کریم بیگی را بازداشت و بعد از بازجویی چند ساعته در همان محل آزاد و پدر رامین رمضانی و دو تن از مادران عزادار را به بازپرسی شهر ری منتقل و برای آنها قرار بازداشت صادر کردند.



و اکنون با گذشت 22 روز از بازداشت، آنها در سلول انفرادی نگهداری می شوند.



ایرج شکری، برادر حکیمه شکری در مصاحبه با "روز" می گوید که خواهرش از زمان بازداشت تنها یک بار تماس کوتاه چند ثانیه ای گرفته و خانواده او به شدت نگران وضعیت این حامی مادران عزادار هستند.



آقای شکری توضیح میدهد: هیچ خبری از حکیمه نداریم. یک هفته قبل یکبار زنگ زد و ده ثانیه فقط گفت حالش خوب است. نگران مادرم بود که باید جراحی شود به او گفتم نگران نباشد و دیگر قطع شد؛ نه از اتهامش حرفی زد و نه از محل نگهداری اش.



به گفته آقای شکری، درتنها تماس خواهرش، شماره ای که روی تلفن آنها افتاده متعلق به محدوده زندان اوین است. او می گوید: شماره مربوط به منطقه اوین است و ما به زندان اوین مراجعه کردیم اما بعد از اینکه نام حکیمه را به کامپیوتر دادند و چک کردند گفتند چنین فردی در زندان اوین نیست. بعد گفتند روزهای پنج شنبه، روزهای ملاقات زندانیان سیاسی است و بروید پنج شنبه بیایید. پنج شنبه رفتیم گفتند ملاقات ندارد.حالا ما واقعا نمیدانیم حکیمه در زندان اوین است یا در جای دیگری نگهداری می شود.



برادر حکیمه شکری می افزاید: تمام این مدت به همه جا سر زدیم به هر جایی که فکر میکردیم می توانیم خبری از حکیمه بگیریم اما هیچ پاسخی نگرفتیم. به دادسرای شهر ری که قرار بازداشت حکیمه را صادر کرده رفتیم گفتند به ما مربوط نیست. گفتیم شما قرار بازداشت صادر کرده اید. گفتند اینجا فرمانداری است و اشتباه آمده اید. در اصل جواب درستی نمی دهند.



به گفته آقای شکری، صدیقه شکری، خواهر دیگرش نیز هنگام بازداشت حکیمه حضور داشته و تحت بازجویی قرار گرفته است: با صدیقه رفته بودیم برای پی گیری دادسرای شهر ری، جواب درستی ندادند اما موقع بازگشت بازجوی صدیقه را دیدیم که به همان جا میرود؛ در اصل همان کسی که روز بازداشت حکیمه از او و صدیقه بازجویی کرده بود. برگشتیم و از او پرسیدیم اما گفت که هیچ خبری ندارد و دست او نیست.



ایرج شکری می گوید که از اتهام ویا اتهامات خواهرش هیچ اطلاعی ندارد. به او می گویم گفته می شود اتهاماتی چون جاسوسی و ارتباط با سایت های مختلف را به خواهر شما منتسب کرده اند.



او جواب می دهد: خواهر مرا بیخود و بی جهت بازداشت کرده اند. رفتن سر مزار شهدا و فاتحه خواندن در بهشت زهرا که جرم نیست. نه از نظر قانونی جرم است نه از نظر عرفی اما متاسفانه گویا در مملکت ما رفتن به بهشت زهرا، اقدام علیه امنیت ملی است. اگر انتشار عکس های شهدا و مزار شهدا جرم است و جاسوسی است واقعا باید فاتحه همه چیز را خواند. تازه خواهر من اصلا کامپیوتر هم نداشت که بخواهد عکسی منتشر کند یا با سایتی ارتباط داشته باشد و خبری بدهد؛ او تنها برای همدردی با خانواده های شهدا و خواندن فاتحه به بهشت زهرا رفته بود و خود آقایان هم بهتر میدانند که خواهر من هیچ جرمی مرتکب نشده است.



حکیمه شکری، 38 سال دارد و مهندس شیمی است؛ او به گفته خانواده اش در قسمت مدیریت تولید یک کارگاه تولید رنگ مشغول به کار بود.



برادرش می گوید: ما اصلا نه میدانیم کجا زندانی است و نه میدانیم در چه وضعیتی است؛ زنگ کوتاهی زد وصدایش به شدت گرفته بود و نگرانی ما بیشتر شد. هیچ کس هم که پاسخگو نیست و واقعا نمیدانیم با این برخوردها چه هدفی را دنبال میکنند. متاسفانه دستمان هم بسته است و هیچ کاری نمی توانیم بکنیم جز اینکه اطلاع رسانی کنیم.



آقای شکری سپس خبر میدهد که ندا مستقیمی روز گذشته در تماس با خانواده اش اعلام کرده برای حکیمه شکری، قرار وثیقه 400 میلیون تومانی صادر شده است.



او می گوید: منتظریم و امیدواریم اجازه دهند حکیمه با ما تماس بگیرد. مادر من به شدت بیمار است و باید جراحی شود؛خدا را خوش نمی آید چنین رفتاری با ما می کنند آن هم تنها به این دلیل که خواهر من با مادران عزادار و مادران داغدیده ای که فرزندانشان را از دست داده اند همدردی کرده است.







انقلاب نکردیم بچه هایمان به جرم داشتن عاطفه بازداشت شوند



ندا مستقیمی، دیگر حامی مادران عزادار است که به اتفاق حکیمه شکری بازداشت شده است. او روز گذشته در تماس با خانواده اش گفته برای حکیمه شکری قرار وثیقه 400 میلیون تومانی، برای مهدی رمضانی قرار وثیقه 200 میلیون تومانی وبرای خود او قرار وثیقه 100 میلیون تومانی صادر شده است.



مهری شهرستانی، مادر ندا مستقیمی به "روز" می گوید: زنگ زد و گفت روز شنبه او را پیش قاضی برده و صد میلیون وثیقه بریده اند ما هم که توان تامین این وثیقه را نداریم چه باید بکنیم؟ بچه ام در سلول انفرادی است، حکیمه و پدر شهید رمضانی هم همین طور و 22 روز است که بی گناه در سلول انفرادی به سر می برند و حالا هم این وثیقه های سنگین را بریده اند؛ آخر از کجا بیاوریم؟ اصلا بچه های ما مگر چه کرده اند جز همدردی بامادران داغدیده؟ عاطفه جرم است که به خاطر آن بچه مرا زندانی کرده اند و تا به حال فقط چند بار تماس خیلی کوتاه داشته؟



مادر ندا مستقیمی معتقد است که حکومت باید از فرزند او و سایر کسانی که از خانواده های شهد ا دلجویی می کنند ممنون باشد و به آنها احترام بگذارد نه اینکه آنها را بازداشت کند، در سلول های انفرادی نگهدارد و اتهام های واهی به آنها منتسب کند.



خانم شهرستانی می گوید: من مکه و کربلا رفته ام؛ در خانه ای که مردم از همه جای دنیا می آیند هر دردی غریبه ها داشتند با ایما و اشاره سعی میکردیم همدردی کنیم یعنی جایی که زبان کسی را نمی فهمیدیدم با ایما و اشاره همدردی و دلجویی میکردیم حال چگونه در کشور خودمان با هموطن خودمان همدردی نکنیم؟ دلجویی نکنیم؟



او با اشاره به بیماری آسم دخترش می گوید: ندا مگر چه گناهی کرده که با بیماری آسم در سلول انفرادی به سر می برد و پدر و مادر و خانواده اش را این گونه شکنجه روحی میکنند؟ باور کنید وضعیت ما از زندان هم بدتر است. اصلا نمیدانیم چه باید بکنیم.



خانم شهرستانی در پاسخ به سئوال من مبنی بر اینکه گفته می شود اتهاماتی چون جاسوسی و ارتباط با سایت های مختلف و شعار نویسی بر پول از اتهامات مادران عزادار بازداشت شده است، می گوید: من تمام راهپیمایی های انقلاب را رفته ام و به خاطر اسلام در همه راهپیمایی های زمان انقلاب شرکت داشته ام اما آیا این اسلام است؟ به خدا این اسلام نیست که به خاطر همدردی کسی را بگیرند و هر اتهامی هم بزنند. در تمام قرآن سخن از عاطفه و مهربانی است و ما انقلاب کردیم که امروز فرزندانمان را به خاطر داشتن عاطفه و و همدردی با مادری داغدار به زندان ببرند؟ کجای دنیا این جرم است؟ کجای دنیا اسم این جاسوسی است؟ باور کنید این اسلام نیست اسمش هر چه که هست اسلام نیست.



مادر خانم مستقیمی می افزاید: ندای من یک زن خانه دار است او حتی کامپیوتر هم ندارد که بخواهد خبری بدهد و کاری بکند؛ دنبال جاسوس در دم و دستگاه خودشان بگردند، زنی که خانه دار است یا حتی کارمندست به کجا وصل است؟ به چی دسترسی دارد که بخواهد جاسوسی کند؟ این حرفها چیست که می زنند؟



او با اشاره به اینکه نوه 4 ساله اش از نظر روحی به شدت آسیب دیده می گوید: ندا یک بچه 4 ساله دارد که الان وضعیت روحی خیلی بدی دارد، حال من چه باید بکنم؟ توان تامین وثیقه را ندارم و نوه ام در این شرایط است و دخترم در سلول انفرادی. آخر من که یک زن خانه دار هستم و دستم هم جایی بند نیست اما خدا به من عقل و شعور داده و دارم ظلم را می بینم. اینکه کسی بگوید رای من کجاست یا اینکه کسی به دلجویی مادران عزادار برود جاسوسی است؟ من دارم فقر و بدبختی مردم را می بینم حالا با آنها همدردی کنم و غذایی مثلا به کسی بدهم آیا من هم جاسوس هستم؟ نه باور کنید خودشان بهتر از ما میدانند بچه های ما بی گناه هستند؛ نه جاسوسند نه با سایتی و کسی ارتباط دارند.



گروه مادران عزادار که به مادران پارک لاله تغییر نام داده اند، پیش از این در بیانیه ای ضمن محکوم کردن بازداشت اعضای این گروه، پرسیده اند: آیا رفتن بر مزار شهدا و جانباختگان جرم است ؟ آیاهمدردی و دلجویی از خانواده های داغدار امنیت ملی را برهم می زند؟ به کدامین گناه مجرم شناخته می شویم ؟ یک روز مادری رابه گناه جست و جو برای یافتن فرزندش به بند میکشید و روزی به گناه تسلی دادن دیگران.



در این بیانیه با اشاره به اینکه "در این یکسال واندی که از انتخابات می گذرد بارها مادران این مرز و بوم به دلایل واهی بازداشت و زندانی شده اند" آمده است: به خانمها شكري و مستقيمي اتهام كليشه اي جاسوسي! زده شده و اينكه با سايت هاي خارج كشوري در ارتباط بوده ايد و يا اينكه شما روي پول شعار نويسي ميكرده ايد! وسازماندهي و فعاليتهاي مادران و... را شما انجام ميدهيد.



به گفته مادران عزادار "دروغ هاي دستگاه هاي اطلاعاتي تماما، براي به زانو درآوردن مادران فداكار و فعال كه از خانواده هاي دردمند جانباختگان و بازداشتي ها حمايت ميكنند مي باشد. ظالمان حاكم ميخواهند از هر طريقي هر صداي دادخواهي و حق طلبي را با انواع برچسپهاي رذيلانه سركوب كنند."

سپاه: از حذف یارانه ها انتقاد نشود

پس از گذشت 10 روز از آغاز هدفمند کردن یارانه ها، در حالی که رسانه ها به دستور مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد از هرگونه انتقاد و انتشار نظر مخالف با این طرح منع شده اند و تنها نمایندگان مجلس هشتم نظرات خود پیرامون اجرای خلاف قانون این طرح را ابراز می کنند، سپاه پاسداران در نشریه هفتگی خود خواستار برخورد با افراد و رسانه هایی شد که از هدفمندی یارانه ها انتقاد می کنند.




هفته نامه "صبح صادق" نشریه معاونت سیاسی سپاه که زیر نظر نمایندگی ولی فقیه در این نهاد نظامی اداره می شود، طی مقاله ای در این باره نوشت: "اين طرح بعد از عبور از مراحل مختلف قانوني، اينك در مرحله اجراست و همه تلاشها بايد معطوف به اجراي طرح با كمترين نقص و آسيب باشد. ارائه نقدهايي كه به كليت اجراي اين طرح وارد مي گردد، در اين مرحله ديگر محلي از اعراب ندارد."



نشریه معاونت سیاسی سپاه همچنین با تاکید بر اینکه "اجراي اين طرح، مانند اجراي هر طرح و برنامه اي ديگر ممكن است با خطاها و اشتباهاتي همراه باشد" تلویحا از منتقدان خواسته که چیزی ننویسند بلکه "نظرات كارشناسي خود را به اطلاع مسئولان برسانند".



صبح صادق با ادعای اینکه "جرياني با نگاه تخريبي تلاش دارد تا اين فرصت بزرگ جمهوري اسلامي براي توسعه و پيشرفت را به تهديدي براي تضعيف آن تبديل نمايد" خواستار برخورد مقامات قضایی و امنیتی با رسانه ها و افراد منتقد طرح هدفمندی یارانه ها شده است.



این نشریه در این باره تاکید کرده که: "یکی از اقدامات ضروري دستگاههاي ذي ربط در اين مقطع حساس، برخورد قاطع با سايتهايي است كه سعي در ايجاد التهاب در جامعه دارند. در واقع نبايد اجازه داد تا اذهان عمومي با دروغ و فريب مشوش گردد، چرا كه حتي پاسخهاي مستدل نيز گاه نمي تواند آثار سوء ابتدايي خواندن يا شنيدن چنين اخبار و تحليلهاي غلط را بطور كامل پاك نمايد."



ارگان اداره سیاسی سپاه پاسداران علاوه بر برخورد با منتقدان، خواستار حضور پررنگ رسانه های خودی در دفاع از طرح هدفمندی یارانه ها شده و تصریح کرده: "فرماندهان و افسران جوان جنگ نرم و عرصه ميدان سايبري در اين ايام بايد تمام قد در صف مقابله با اين جريانها ايستاده و هوشيار باشند. رسانه ملي نيز بطور ويژه در اين زمينه وظيفه دارد و بايد تلاش كند تا با شناساندن پشت پرده اين جريان رسانه اي، افكار عمومي را نسبت به نوشته ها و تحليلهاي مشابه مصون سازد."



این نشریه همچنین ضمن تایید و استقبال از "ورود نیروی انتظامی و امنیتی شدن فضای کشور همزمان با اجرای هدفمندی یارانه ها" از آن به عنوان یک نقطه قوت یاد و تصریح کرده: "فعال شدن نيروي انتظامي همزمان با اجراي اين طرح تنها فضا را براي آشوب طلبان و اخلال گران تنگ خواهد كرد."



پیش از این نیز یدالله جوانی، رییس اداره سیاسی سپاه در هفته های متوالی طی مقالاتی درهفته نامه صبح صادق با پرداختن به موضوع هدفمندی یارانه ها آن را "طرح وبرنامه نظام اسلامی" خوانده و منتقدان این طرح را "خائنین به مردم" معرفی کرده بود.



این توصیه های اداره سیاسی سپاه درباره برخورد با منتقدان هدفمندی یارانه ها در حالی است که یکشنبه هفته گذشته، همزمان با آغاز اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، فریبرز رییس دانا، اقتصاددان و پژوهشگر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.



هرچند عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران روز یکشنبه هفته جاری علت بازداشت این اقتصاددان را مصاحبه با رسانه های خارجی اعلام کرد اما فریبرز رییس دانا در گفت و گو با شبکه بی بی سی فارسی تنها به عنوان یک کارشناس اقتصادی نظر مخالف خود با اجرای طرح هدمندی یارانه ها را ابراز کرده بود.







ممنوعیت رسانه های داخلی



همزمان با درخواست "برخورد قاطع" دستگاه های قضایی و امنیتی در برخورد با منتقدان طرح هدفمندی یارانه ها از سوی نشریه اداره سیاسی سپاه پاسداران، "ارسلان فتحی پور" یکی از نمایندگان حامی احمدی نژاد هم اعلام کرد: "دشمنان علاقه‌ای به اجرایی شدن این قانون در کشور ندارند از این رو تلاش می‌کنند که به هر بهانه‌ای تبلیغات منفی علیه این طرح انجام دهند."



رییس کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم با اشاره به اینکه "دشمنان سرمایه‌های هنگفتی را علیه این قانون به کار می‌برند تا مردم را ناامید کنند" مدعی شد که "بیش از 230 سایت علیه این قانون تبلیغ می‌کنند."



این اظهارات حامی دولت مستقر در مجلس هشتم درشرایطی است که پیش از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، وزارت ارشاد اسلامی باصدور اطلاعیه ای به صراحت از ممنوعیت و محدودیت رسانه های داخلی در پرداختن به هدفمندی یارانه ها خبرداده بود.



احسان قاضی زاده، مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد اسلامی در این اطلاعیه که روز دوشنبه 10 آبان در اختیارمدیران مسئول رسانه های داخلی قرار گرفت، اعلام کرده بود: "فعاليت و نوع حركت رسانه‌ها به‌ويژه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در ايام اجرای قانون هدفمند كردن يارانه‌ها رصد می‌شود. رسانه‌ها به‌ويژه مطبوعات بايد در ايام اجرای قانون هدفمند كردن يارانه‌ها با اطلاع‌رسانی صحيح و شفاف فضای جامعه را به سوی آرامش هدايت كنند."



مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد همچنین مسئولان رسانه های داخلی را تهدید به برخورد قضایی و تصریح کرده بود: "چنان چه رسانه‌ای با سياه‌نمایی قانون هدفمند كردن يارانه‌ها قصد تشويش اذهان عمومي را داشته باشد با آن بر اساس قانون و به جرم تشويش اذهان عمومی برخورد خواهد شد."



این اطلاعیه مدیرکل مطبوعات داخلی درحالی بود که وی پیش ترنیز در 30 شهریور ماه در گفت و گویی با خبرگزاری دولت، ایرنا از برگزاری "جلسات توجيهي در خصوص هدفمند كردن يارانه ها، برنامه هاي اقتصادي دولت براي مديران مسوول مطبوعات" خبر داده بود. نکته ای که وی با نزدیک شدن به زمان اجرای هدفمندی یارانه ها نیز بار دیگر برآن تاکید کرده و گفته بود: "رسانه‌هايي كه درباره قانون هدفمند كردن يارانه‌ها توجيه نيستند، مي‌توانند با اين اداره كل تماس بگيرند و توجیه شوند."







نمایندگان؛ خلاف قانون است



همه واکنش ها برای برخورد با منتقدان هدفمندی یارانه ها در حالی است که هفته گذشته نمایندگان مجلس هشتم، تنها چند روز پس از آغاز اجرای این طرح و اعلام برخی اصلاح قیمت ها در دیدار با وزیر اقتصاد، رویه کنونی اجرای طرح هدفمندی یارانه ها از سوی دولت مستقر را خلاف قانون و مصوبات مجلس اعلام کردند.



در همین باره غلامرضا مصباحی مقدم رییس کمسیون ویژه مجلس چهارشنبه 1 دی ماه با تشریح جلسه نمایندگان با وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد گفت: "نمایندگان مجلس در این جلسه شیب افزایش قیمت های حامل های انرژی را خارج از چارچوب های قانونی دانستند و در گفتگوهای خود با وزیر اظهار داشتند که مقرر شده بود برای سال 89 سقف درآمدهای دولت 20 میلیارد تومان باشد که در عمل دولت با این شیب از این سقف عبور کرده و به صورت نسبی درآمد بالاتری را در 3 ماه نسبت به کل سال به دست می آورد."



رییس کمیسیون ویژه مجلس همچنین با اشاره به اینکه شیب اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بیشتر از آنکه مقرر بود است، افزود: "قرار بود که هدفمندی یارانه ها در 5 مرحله انجام شود حال آنکه دولت می خواهد در دو مرحله این کار را انجام دهد."



درهمین باره روز گذشته محمدرضا خباز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با تاکید برعمل خلاف قانون دولت در اجرای هدفمندی یارانه ها گفت: "قانونی که دولت در رابطه با حذف یارانه ها اجرا می کند با قانونی که مجلس مصوب کرد کاملا متفاوت است. مجلس به دنبال حذف تدریجی و5 ساله یارانه بود در حالی که دولت می خواهد این طرح را طی 3 ماه اجرا کند، ما می خواستیم فشار را بر زندگی مردم کم کنیم ودولت خلاف آن را انجام می دهد."



این عضو فراکسیون اقلیت مجلس به یکی از این موارد اشاره و تاکید کرد: "اگر دولت این طرح را از فروردین اجرا می کرد می توانست 20 هزار میلیارد تومان و هر ماه 1600 میلیارد از مردم بگیرد و اینگونه قیمت بنزین لیتری 250تومان می شد اما متاسفانه دولت 9 ماه زمان را حدر داد و حالا می خواهد طی سه ماه وماهی 6600 میلیارد تومان از مردم بگیرد و این فشار را بر مردم زیاد می کند."



همچنین علیرضا محجوب از دیگر نمایندگان مجلس با اشاره به تخلفات دولت از قانون مصوب مجلس در ارزیابی خود از آینده اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها گفت: "این کار قابل دوام نیست چرا که هزینه های دولت روز به روز افزایش خواهد داشت.مجلس مصوب کرده بود تا در یک شیب مناسب و طی 5 سال اقدام به حذف یارانه ها کند اما آنچه اکنون اتفاق افتاد خلاف قانون مصوب مجلس است."

آقا" – خامنه ای- هفت خط است

این طلبه تازه عمامه ای، که باید از هم دوره ای ها و دوستان آقا مجتبی خامنه ای باشد که چنین با اطمینان از اخبار داخل بیت رهبری سخن می گوید، یکی از همان دروغگویان و شارلاتان های حکومتی است که در همین سالهای اخیر رویش کرده و از منبر بالا رفته است. این نسل از طلبه ها و حجت الاسلام های منبری، دست امثال شیخ جعفر شجونی و بهلول و فلسفی واعظ را از پشت خواهند بست.




ا امثال همین ها و مرشدهایشان مانند قصابی که با دهان باد زیر پوست گوسفند قربانی می دمند تا آن را باد کرده و سپس با چاقو از گوشت جدا کنند، زیر پوست علی خامنه ای 20 سال باد دمیدند و آمر جنایت و خیانت به مردم و انقلاب کردند. حالا کار به آنجا رسیده که مردم دعای دفع شر برای کم شدن شر او از سر ملت ایران می خوانند.

بازداشت خانواده ی علی صارمی و دیگر تجمع کنندگان در مقابل زندان اوین

بازداشت خانواده ی علی صارمی و دیگر تجمع کنندگان در مقابل زندان اوین


خبرگزاری هرانا - در پی اجرای حکم اعدام علی صارمی در بامداد امروز سه شنبه هفتم دی ماه، خانواده وی و چند تن از تجمع کنندگان در مقابل زندان اوین، بازداشت شدند.



بنا به اطلاع گزارشگر ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران(هرانا)، ماموران امنیتی دقایقی قبل چند تن از اعضای خانواده ی علی صارمی و برخی دیگر از تجمع کنندگان در مقابل زندان اوین را بازداشت نمودند.



پويا صارمي و مهین صارمی، از اعضای خانواده ی صارمی در بین دستگیر شدگان بوده اند.



هم چنین یکی از بستگان آقای صارمی در گفتگوی کوتاهی با گزارشگر هرانا از دستگیری دختر و داماد آقای صارمی خبر داده است.



هادي منصوری، محبوبه منصوری و اكرم سنجری که از اعضای خانواده ی سایر زندانیان سیاسی محبوس می باشند و پس از شنیدن خبر اجرای حکم علی صارمی به تجمع در مقابل زندان اوین پرداخته بودند نیز بازداشت شدند.



گزارشات تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد

پیام زندانی سیاسی علی صارمی پس از ابلاغ حکم اعدام به او, نهم ديماه 1388

پیام زندانی سیاسی علی صارمی پس از ابلاغ حکم اعدام به او, نهم ديماه 1388


بنام خدا

صبح اميد كه شد معتكف پرده غيب

گو برون آي كه كار شبِ تار آخرشد

همزمان با اوج گيري قيام حق طلبانه مردم ايران براي نيل به آزادي ونجات ميهن از دست استبدادديكتاتوري , رژيم ميخواهد با دستگيري وحتي اعدام شماري ازمردم بيگناه به ايجاد رعب ووحشت دردل مردم وجوانان مبادرت ورزد ؛ تاشايد بدين وسيله جلوي خشم واعتراض آنها را بگيرد به همين دليل با صدور حكم اعدامي كه همين ديروز به اينجانب ابلاغ گرديد چه بسا كه پروژه قتل عامي ديگر را كليك زده است آن هم درشرايطي كهاينجانب حتي درچارچوب قضا وقانون همين رژيم هم مرتكب هيچ جرمي نشده مگر حضوري ساده براي اداي احترام وفاتحه اي براي زندانيان قتل عام شده درگورستان جمعي خاوران آن هم دردوسال واندي قبل.

پرواضح است كه حكم من هيچ مبناي قانوني نداشته وتنها ميخواهند با اعدام اينجانب مردم وجوانان اين ميهن رامرعوب ساخته و آنها را درپيگيري مطالباتشان به وحشت اندازند لذا دراين ايام حسيني مناسب مي بينم كه يكبارديگر اززبان سرورم آزادگان فرياد بر آرم كه:

اگر آيين محمد واكنون ميهن ما جز با ريختن خون من وامثال من به سامان نمي رسد پس اي طنابهاي دار مرا دربگيريد خون من قطعا ازخون نداها وديگر جوانان كه روزانه برسنگفرش هاي خيابان مي ريزد رنگين تر نيست وجز برحقانيت , جسارت وافتخار ما نمي افزايد آن هم درماه محرم وبه دست شقي ترين آدمها.

درانتهاهمه جهانيان وانسان دوستان را متوجه اين موضوع ميكنم كه رژيم قصد دارد كه من وامثال من ويا برخي ازجوانان وزندانيان را به پاي چوبه هاي دار بكشاند تاهمانند ابن زياد بانمايش اجساد آنها همه را مرعوب ومتوحش سازد.

اين را دادستان تهران ,لاريجاني رييس مجلس وبرخي مقامات جنايتكار رژيم براي ارعاب مردم با وقاحت تمام درتلويزيون هم اعلام كرده اند ولي ترديدي نيست كه چنين احكام وتهديدهايي كمترين خللي درآماده بودن من وهموطنانم براي تحقق ايراني آزاد به وجود نمي آورد.

وبه عنوان پدري كه حدود 23 سال ازعمر خود را براي ازادي دراين سرزمين ورژيم قبل ورژيم كنوني درزندان به سربرده است , به لاريجاني ها وديگر جنايتكاران اعلام ميكنم كه :

گربدين سان زيست بايد پاك ,

من چه ناپاكم اگر ننشانم از ايمان خود چون كوه , يادگاري برتر از بي بقاي خاك والسلام علي صارمي زنداني سياسي گوهردشت نهم ديماه 1388

خانواده صارمي در مقابل اوين در انتظار دريافت پيكر عزيزشان, با ماموران درگير شدند

خانواده صارمي در مقابل اوين در انتظار دريافت پيكر عزيزشان, با ماموران درگير شدند


كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها :در حال حاضر, خانواده شهيد علي صارمي در مقابل در زندان اوين همراه با ديگر خانواده ها در انتظار تحويل گيري پيكر عزيزشان هستند. ماموران حكومت آخوندي گفته اند به آنها گفته اند كه برويد و جسد را از كهريزك تحويل بگيريد!

اما خانواده ها در مقابل اعتراض شان را بيان كرده اند و با ماموران درگير شده اند. در جريان اين درگيري پويا صارمي - هادي منصوري- محبوبه منصوري (فرزندان محمد علي منصوري كه بعداز شنيدن خبر اعدام علي صارمي نگران وضعيت پدرشان شده و به جلوي زندان اوين رفته بودند) و مهين صارمي همسر علي صارمي و اكرم السادات سنجري مادر ميثاق يزدان پناه دستگیر شدند.

دو زندانی سیاسی، علی صارمی و علی اکبر سیادت اعدام شدند

بی بی سی : امروز، سه شنبه، 7 دیماه (28 دسامبر)، دادستانی عمومی و انقلاب تهران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که علی صارمی( عکس سمت چپ) و علی اکبر سیادت که به اتهام "محاربه" به اعدام محکوم شده بودند، در سحرگاه روز سه شنبه در زندان اوین به دار آویخته شدند.




این اطلاعیه در مورد اتهام علی صارمی، او را عضو سازمان مجاهدین خلق ایران، و در مورد اتهام علی اکبر سیادت، او را عامل سرویس جاسوسی اسرائیل دانسته است.



علی صارمی همچنین به فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی متهم بوده است.



علی صارمی سال گذشته در دادگاه انقلاب توسط قاضی صلواتی محاکمه و در دیماه همان سال، حکم اعدام به وی ابلاغ شد.



وی در شهریور ماه سال 1386 پس از شرکت در مراسمی به مناسبت نوزدهمین سالگرد اعدام گروهی از زندانیان سیاسی در سال 1367 توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده بود و از آن زمان در زندان به سر می برد.



به نوشته ایرنا، وی پیش از آن نیز در سال 1361 به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق و ارتباط با این گروه یک بار بازداشت و به سه سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.



مدافعان حقوق بشر صدور حکم اعدام برای این زندانی سیاسی را با اعتراضات پس از انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری در ایران مرتبط دانسته و دلیل آن را ایجاد هراس در مخالفان دولت دانسته بودند.



در مورد علی اکبر سیادت، به گفته مقامات قضایی جمهوری اسلامی، وی از سال 1383 با سرویس اطلاعاتی اسرائیل ارتباط برقرار کرده و در برابر دریافت مبالغی پول، اطلاعات طبقه بندی شده را در اختیار آن سازمان قرار می داد.



در این گزارش آمده است که علی اکیر سیادت در زمینه های تجاری فعالیت داشت و تماس با سرویس اطلاعاتی اسرائیل را در جریان ارتباط با طرف های معامله خود در خارج برقرار کرده بود.



اتهاماتی که به وی وارد شد شامل دادن اطلاعاتی در مورد پروازهای هوایی و آموزشی در پایگاه های نظامی، سوانح هوایی و علل آنها و امکانات موشکی سپاه پاسداران به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل بوده اما مشخص نیست که وی این اطلاعات را از چه طریقی کسب می کرده است.



ظاهرا علی اکبر سیادت در سال 1387 هنگامی که قصد داشته همراه همسرش از کشور خارج شود بازداشت شد و به گفته مقامات قضایی، به اتهامات وارده اعتراف کرد.



روز یکشنبه، عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، گفت که یک نفر به جرم جاسوسی به اعدام محکوم شده اما هویت او را فاش نکرد و معلوم نیست که آیا منظور وی از این محکوم به اعدام، علی اکبر سیادت بوده یا شخصی دیگر.



دادستانی تهران گفته است که احکام اعدام این دو نفر پس از طی مراحل تجدید نظر و تایید توسط نهادهای ارشد قضایی، به اجرا گذاشته شد.



اعدام این دو نفر دو روز پس از آن اعلام می شود که مقامات قضایی جمهوری اسلامی اجرای حکم حبیب الله لطیفی، دانشجوی کرد ایرانی را متوقف کردند.



قرار بود این دانشجوی کرد روز یکشنبه به جرم "محاربه" اعدام شود اما این حکم با انتقاد شدید نهادهای مدافع حقوق بشر در داخل و خارج و اعتراضات گسترده به خصوص در مناطق کردنشین ایران مواجه شده بود.

----------------------------------------------------------------------------



زندانی سیاسی علی صارمی جاودانه شد



بنابه گزارشات رسیده به " فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در یک جنایت سبعانه زندانی سیاسی علی صارمی 63 ساله که به دلیل شرکت و سخنرانی در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی 1367 دستگیر و به اعدام محکوم کرده بود سحرگاه امروز سه شنبه 7 دی ماه عمل ضد بشری خود را به اجرا در آورد

زندانی سیاسی علی صارمی را روز یکشنبه 6 دی ماه حوالی ساعت 13:30 بطور ناگهانی از بند 2 خارج کردند و به نقطۀ ناملومی منتقل کرد ند تا اینکه صبح امروز او را که همواره از آزادی و حقوق بشر و دمکراسی دفاع می کرد به طنابهای دار سپردند

زندانی سیاسی علی صارمی بیش از 20 سال در زندانهای ولی فقیه بسر برد او در این مدت تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت و هر بار که دستگیر می شد بین چندین ماه تا بیش از یک سال در سلولهای انفرادی با شرایط سخت و طاقت فرسا قرار می گرفت. او طی 4 بار دستگیری بیش از 20 سال در زندان بسر برد. آخرین بار در شهریور ماه سال 1386 به جرم شرکت و ایراد سخنرانی در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 دستگیر و پس از نزدیگ به 3 سال بلاتکلیفی در شعبۀ 15 دادگاه انقلاب محاکمه و توسط قاضی فرمایشی صلواتی به اعدام محکوم شد. در دوران بازجویی سرباز جویان اوین (شکنجه گران ) مانند سعید شیخان و علوی و... به او گفته بودند که تو را اعدام خواهیم کرد و لحظۀ اعدام خواهیم دید که باز هم از عقایدت دفاع خواهی کرد.

آقای صارمی در سخت ترین شرایط که رژیم ولی فقیه سعی داشت با ایجاد فضای رعب و وحشت مردم را مرعوب کند هیچگاه تسلیم آن نشد و با دادن پیام ها مردم را به دفاع از حقوق و آزادیهای خود فرا می خواند. او در آخرین پیام خود در مورد قصد اعدام حبیب الله لطیفی نوشته بود" استبداد همواره برای ساکت کردن مردم و جلوگیری از اعتراضهای گستردۀ آنها که ناتوانی مسئولین رژیم در ادارۀ کشور که منشاء کلیۀ مشکلات می باشند دست به کشتار می زنند تا استبداد حاکم است کشتار هم ادامه دارد و مشکلات روز افزون و مردم هم بی پایان خواهند ماند.

سخنرانی خواندنی رئیس قوه قضائیه

سخنرانی خواندنی رئیس قوه قضائیه

حضرت عیسی مسیح هم

از سربازان امام زمان بود!







صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه روز گذشته در جلسه مسئولان عالی قضایی بمناسبت تولد عیسی مسیح و در ستایش از حضرت عیسی بالای منبر رفت و در مدح و تائید کرامات و معجزات او سخن گفت. از جمله این که حضرت عیسی هم یک پا سرباز امام زمان بود! رئیس قوه قضائیه دراین ارتباط گفت:



«حضرت عیسی سلام‌الله علیه احیای موتی می‌کرد و از آنچه در منازل جمع‌آوری و ذخیره شده بود، خبر می‌داد. اتصال به روح‌القدس و تأیید به روح‌القدس، از عالی‌ترین مقامات انسانی است و با رسیدن به این مرحله انسان از همه چیز باخبر می‌شود و به اذن‌الله احیا می‌کند. موتی را و بیماران را شفا می‌دهد و حضرت عیسی (ع) به این مرحله رسیده بود و قرآن مکررا این مسئله را تایید می‌کند.»



رئیس قوه قضائیه در ادامه همین بحث، گریزی زد به صحرای کربلای دروغگوئی در جمهوری اسلامی و در این ارتباط گفت:



«احساس می‌شود متأسفانه غیبت کردن، خلاف گفتن، افترا بستن و مسائل این چنین در جامعه رواج دارد و کسی اعتنا نمی‌کند و از کنارش می‌گذرند در حالی که اگر در هر جمعیت کوچک یا بزرگی کسی خلافی مرتکب شد و دروغی گفت و تهمتی زد، به او تذکر داده بشود که این حرف خلاف است و درست نیست، حتماً موجب تقویت بنیان‌های فضایل اخلاقی در جامعه می‌شود.»



رئیس قوه قضائیه پس از حضرت عیسی و نقد دروغگوئی در ایران، خود اولین دروغ را در همین سخنرانی ضمیمه صحبت هایش کرد و گفت:



«9 دی، حماسه حضور مردم در مقابل فتنه‌گرانی بود که می‌خواستند کشور را به اجانب بفروشند.»



این همان راهپیمائی حکومتی و فرمایشی است که نقطه اجتماع آن در میدان انقلاب تهران بود و سخنران آن حجت الاسلام دروغگوئی بنام "علم الهدا" که امام جمعه مشهد نیز هست. او در همان سخنرانی مردم معترض به کودتای 22 خرداد را بز و بزغاله و گوساله خطاب کرد، که در تاریخ جمهوری اسلامی ثبت شد!



نه عیسی مسیح سرباز امام زمان بود و مردم را "لُو" می داد و نه مردم ایران دروغگو و فریبکارند. هرچه هست از صدر است به ذیل. یعنی ماهی از سر گندیده است. وقتی رهبر و رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور و رئیس قوه مقننه دروغ می گویند و زیردستانشان – از جمله فرماندهان کودتاچی سپاه- نیز مقلد آنها هستند، ابتدا فکری برای این حاکمیت دروغ باید کرد. اگر این درد بی درمان در حاکمیت کودتائی درمان شد، آنوقت مردم نیز دروغ نخواهند گفت!

800 اتوبوس در خدمت این زورجوشی

800 اتوبوس در خدمت این زورجوشی


استقبال "زورجوش"

از احمدی نژاد در استان البرز







درباره سفر و لغو سفر احمدی نژاد به استان البرز، در روزهای اخیر پیام هائی دریافت داشته بودیم که بتدریج منتشر شد. شب گذشته و همزمان با خبری که در زیر می خوانید، پیام دیگری همراه با تصویر یک ابلاغیه نیز دریافت داشتیم که آن را نیز درهمین شماره پیک نت منتشر کرده ایم. این نامه و عکس در صفحه اول امروز منتشر شده است.



«خبرگزاری های داخلی گزارش دادند که به گفته معاون فنی و عمرانی استاندار البرز بیش از 800 دستگاه اتوبوس صبح روز سه‌شنبه- امروز- جابه‌جایی استقبال‌كنندگان رئیس‌جمهوری را بر عهده دارند. مردم شهرستان‌های مختلف استان البرز طی روزهای اخیر طی تماسی با استانداری آمادگی خود را برای حضور گسترده در مراسم استقبال از دكتر احمدی‌نژاد اعلام كردند. همچنین پس از پایان مراسم استقبال از رئیس‌جمهوری و سخنرانی دكتر احمدی‌نژاد، اتوبوس‌های پیش‌بینی شده، حاضران را به محل‌های اولیه بازمی‌گردانند. از ساعات اولیه صبح روز سه‌شنبه از تمام میادین و خیابان‌های اصلی كرج، وسائل نقلیه عمومی برای انتقال شهروندان به محل استقبال رئیس‌جمهوری فعال هستند. »

این لیست را بگذارید مقابل رئیس قوه قضائیه

این لیست را بگذارید مقابل رئیس قوه قضائیه


دروغ های شاخدار حکومتیان

از اول دیماه جاری تا دیروز







این لیست برجسته ترین دروغ های دیماه حکومتیان است که در پیک نت منتشر شده است:



آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان: این اولین دوره ای است که یک وزیر متعهد، فعال و دارای تخصص بالا، مدیریت وزارت نفت را انجام می‌دهد و پی‌گیری می‌کند؛ این گونه مدیریت خوب و اصولی سابقه نداشته است./آفتاب

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران: روزنامه‌نگاران بازداشت شده روزنامه شرق به دنبال نوشتن اطلاعیه علیه نظام و تدارکات مالی و نظایر آن بوده‌اند./آفتاب



فاطمه آلیا، نماینده مجلس: مردم بعد از ۳۰ سال همچنان پشتیبان ولایت هستند./ ایسنا

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات: رمزگشایی ایمیل فتنه گران شکست سنگینی به دشمن وارد کرد./ فارس

ابراهیم رئیسی؛ معاون رئیس قوه قضائیه: در موضوع کوی دانشگاه و بازداشتگاه کهریزک تلاش شده تا حق کسی پایمال نشود./ فارس

حسن نوروزی، رئیس مجمع نمایندگان استان تهران: حماسه ۹ دی تجلی دوباره حمایت و پشتیبانی همه جانبه ملت از ولایت مطلقه فقیه و ولی زمان بود./ فارس







اسماعیل نجار، استاندار کرمان: نصب عکس محمود احمدی‌نژاد باعث شد دیوار یکی از منازل مناطق زلزله زده تخریب نشود /آفتاب



سردار مهدی توکلی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم :سال 1353 با وجود جمعیت 30 میلیونی کشور حدود 15 میلیون معتاد شناسنامه دار در کشور وجود داشت، ولی هم اکنون یک میلیون و 200 هزار معتاد./ مهر



ستار هدایتخواه، نماینده مجلس: مردم از رای خود در انتخابات 88 به اصلاح طلبان برگشته اند- ایسنا



علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی احمدی نژاد: ما در کشور آزادی زندگی می کنیم و همه حق اظهار نظر دارند و می توانند افراد را نقد کنند. / ایلنا



حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه:کسی به جرم روزنامه نگاری دستگیر نشده است./ مهر

سید شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد: مردم در روز نخست اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها کمتر از نیم درصد یارانه واریزی را از حسابهایشان برداشت کردند./ایلنا



کامران دانشجو، وزیر علوم:به هیج وجه هدف ما حذف نظریات غربی در علوم انسانی نیست./ مهر



محمود احمدی نژاد: فمنیسم فریاد اعتراض زنان له شده در نظام سرمایه‌داری است که توسط صهیونیست‌ها به انحراف کشیده شده‌اند./ آفتاب

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه كشوری مشاوران املاك: افزایش قیمت اجاره بها مسکن به دلیل ایجاد جو روانی حاصل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بوده است. / ایسنا

حمید بهبهانی، وزیر راه و ترابری: هیچ افزایش قیمتی پس از اجرایی شدن طرح هدفمند كردن یارانه‌ها نخواهیم داشت./ ایسنا

مجتبی ثمره هاشمی، دستیار ارشد رئیس‌جمهوری: شنبه هفته گذشته با آقای متکی درخصوص تغییر (برکناری) صحبت ‌شده بود و ایشان نیز آمادگی خود را اعلام ‌کرده بودند./ ایسنا