Thursday, March 10, 2011

تیراندازی افراد نا‌شناس به کارمندان دادسرای شهرستان سلماس

تیراندازی افراد نا‌شناس به کارمندان دادسرای شهرستان سلماس


روز دوشنبه هفته جاری دو تن از کارمندان دادسرای سلماس از سوی افراد نا‌شناس و در مقابل ساختمان دادسرای این شهرستان مورد هدف تیراندازی قرار گرفتند.



بنا به اطلاع گزارشگران هرانا «خبرگزاری حقوق بشر ایران» در پی این حادثه دو نفر از دادیارهای دادسرای زخمی شدند.



بنا بر این گزارش اسامی یکی از کارمندان «رشیدی» دادیار این دادسرا اعلام شده است.



شاهدان عینی علت این نا‌آرامی‌ها را واکنش در پی اعدام سه تن از شهروندان در این شهرستان می‌دانند.



لازم به ذکر است ساعت ۸ صبح روز یکشنبه، اول اسفند ماه ۱۳۸۹ سه تن به نامهای مسلم عیسی‌پور، اردلان حاتمی و پیمان قانع در ملاء عام در این شهرستان به دار آویخته شدند.

اسامی بیست تن از شهروندان بازداشتی دهم اسفند ماه در شیراز

اسامی بیست تن از شهروندان بازداشتی دهم اسفند ماه در شیراز


*عبدالله رمضان‌زاده، همچنان در سلول انفرادی بند دو الف زندان اوین

اسامی بیست تن از شهروندان بازداشتی دهم اسفند ماه در شیراز



در پی تجمعات دهم اسفند ماه ده‌ها تن از شهروندان معترض در شیراز از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شدند.

در پی تلاش گزارشگران هرانا اسامی برخی از شهروندان بازداشتی که به زندان «نظام شیراز» منتقل شده‌اند و اطلاعی از وضعیت ایشان در دست نیست جمع آوری شده است.



لیست اسامی:

۱- محمد امین ایلانی (کار‌شناسی علوم سیاسی)

۲- رضا حبیبی (دانشجو بندر عباس)

۳- هاشم عباس‌نژاد (کار‌شناس گرافیک)

۴- امید بردبار (استاد دانشگاه پیام نور واحد فسا که به همراه همسرش دستگیر شده)

۵- علیرضا ارشاد (کارمند روابط بین الملل دانشگاه دولتی شیراز)

۶- شهاب توکلی (دانشجوی مالزی)

۷- احمد احمدی (دانشجوی دامپزشکی دانشگاه شیراز)

۸- مسعود زارعی

۹- مصطفی شهریاری

۱۰- مجید رستگار (نگهبان ساختمانی در خ ملاصدرا شیراز)

۱۱- یونس رستگار

۱۲- حامد دهقان (دانشجو)

۱۳- وجی الله فیروزی (کارمند اداره روغن نباتی)

۱۴- احمد فداکار

۱۵- علی علمی (کشتی گیر شیرازی)

۱۶- حامد شیرازی (کارمند مخابرات)

۱۷- سعید شیخی (دانشجو)

۱۸- مهرداد حیدری (دانشجو)

۱۹- شاهرخ حافظ‌زاده (پیر مرد حدود ۸۰ سال سن که در پایانه نمازی به طور وحشیانه

بازداشت شد)

۲۰- پارسا بهمنی (خبرنگار روزنامه افسانه که قبل از انتقال به زندان نظام به مکان

نامعلومی منتقل شد.)

شایان ذکر است برخی از شهروندان نیز در طی روزهای اخیر با تودیع وثیقه از این بازداشتگاه آزاد شدند.



عبدالله رمضان‌زاده، همچنان در سلول انفرادی بند دو الف زندان اوین



عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت اصلاحات که دو هفته پیش به زندان بازگشت، همچنان در سلول انفرادی بند دو الف زندان اوین به سر می‌برد و درخواست رئیس بند دو الف برای نوشتن تقاضا برای مرخصی نوروزی را هم بی‌پاسخ گذاشته است.

به گزارش خبرنگار کلمه، رمضان‌زاده در این مدت، در حالی در بند متعلق به سپاه پاسداران به سر می‌برد که بر خلاف قانون در سلول انفرادی نگهداری می‌شود و باید به بند عمومی انتقال یابد.

رمضان‌زاده یکی از هفت شاکی از سردار مشفق به اتهام کودتای انتخاباتی است. از این هفت نفر، غیر از دو نفر که بیمارند و یکی – بهزاد نبوی – در خانه تحت درمان است و دیگری – صفایی فراهانی – هم عملا زندانی اما در بیمارستان و زیر نظر ماموران است، بقیه به زندان بازگردانده شده‌اند و هنوز هم به شکایت آنها از عوامل نظامی و امنیتی دخیل در کودتای انتخاباتی رسیدگی نشده است.

نخست وزیر بریتانیا: جای ایران در المپیک خالی نخواهد بود/ از ورزشکارانی که مایل نباشند در سال 2012 با اسرائیلی ها رقابت کنند استقبال نخواهد شد

نخست وزیر بریتانیا: جای ایران در المپیک خالی نخواهد بود/ از ورزشکارانی که مایل نباشند در سال 2012 با اسرائیلی ها رقابت کنند استقبال نخواهد شد




بی بی سی : بنابه گزارش ها دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا گفته است که اگر ایرانی ها تصمیم بگیرند المپیک لندن را تحریم کنند "جایشان خالی نخواهد بود."



ایران هفته پیش هشدار داده بود که ممکن است المپیک 2012 لندن را تحریم کند چون می گوید که آرم آن با الهام از کلمه "زایون" (صهیون) طراحی شده است. کمیته بین المللی المپیک اعتراض ایران را رد کرده است.



نخست وزیر بریتانیا به روزنامه "اخبار یهودی" در لندن گفت: "کاملا نشانه بدبینی هراس آلود است. اگر ایرانی ها نمی خواهند بیایند، نیایند - جایشان خالی نخواهد بود."



او افزود: "این دلیلی باورنکردنی برای نیامدن خواهد بود."



نشان المپیک لندن رقم "2012" را به صورت چهار شکل شکسته نشان می دهد و قبلا فقط به لحاظ شکلی مورد انتقاد قرار گرفته بود.



'روح المپیک را در آغوش بگیرید'



مقام های المپیک ایران سوءظن خود درباره نشان المپیک را در نامه ای به کمیته بین المللی المپیک منعکس کرده بودند.



اما ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک با رد این ادعا گفت که او "بدون سر و صدا" به آن نامه پاسخ خواهد داد تا بگوید که این نشان "هیچ ارتباطی با نژادپرستی ندارد و دارای بار سیاسی نیست."



آقای کامرون در مصاحبه با روزنامه "اخبار یهودی" همچنین اخطار داد از ورزشکارانی که مایل نباشند در سال 2012 با اسرائیلی ها رقابت کنند استقبال نخواهد شد.



او گفت: "اگر می خواهند اینگونه رفتار کنند نمی توانند حضور یابند."



او افزود: "کسی نباید چنین رویکردی به ورزش داشته باشد. اگر به بازی های المپیک می آیید، با همه رقابت دارید و اگر می خواهید چنین رفتار کنید از شما استقبال نخواهد شد."



یک سخنگوی دفتر نخست وزیری بعدا گفت: "از همه کشورهای شرکت کننده در بازی های المپیک 2012 استقبال خواهد شد، اما کاملا ضروری است که آنها روح بازی ها را در آغوش بگیرند."



ایران در المپیک 2008 پکن برنده یک مدال طلا و یک برنز شد تا در جدول رده بندی در جای پنجاه و یکم قرار گیرد.

خنده هاشمی به خبر مرگش

تنها یک روز پس از برکناری اکبر هاشمی رفسنجانی از ریاست مجلس خبرگان رهبری، سایت های رسمی این مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار اخباری درباره درگذشت او و پیام تسلیت اعضای خبرگان و حتی رهبر جمهوری اسلامی به روز شدند؛ خبری که اعلام شد شخص هاشمی رفسنجانی با شنیدنش به آن خندیده است.اتفاقی که رسانه های رسمی می گویند بر اثر هک شدن این سایت ها رخ داده اما هیچ گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است. این اتفاق تنها چند روز پس از آن رخ داد که گزارش هایی درباره استخدام تعداد زیادی هکر توسط سپاه پاسداران در رسانه ها منتشر شد.




ارتش سایبری ایران، گروهی است که بنا بر گزارش ها زیر نظر سپاه پاسداران فعالیت می کند و در یک سال گذشته بارها به وبسایت ها یا شبکه های اجتماعی خارجی حمله و آنها را هک کرده است.



صبح دیروز ابتدا سایت دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری مورد حمله سایبری قرار گرفت و خبری جعلی حاکی از درگذشت هاشمی رفسنجانی و پیام تسلیت اعضای این مجلس در آن منتشر شد.



به فاصله چند ساعت بعد، این اتفاق برای سایت رسمی مجمع تشخیص مصلحت نظام هم رخ داد با این تفاوت که همان پیام تسلیتی را که در سایت مجلس خبرگان از جانب اعضای این مجلس منتشر شده بود با اندکی تفاوت از قول آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی منتشر کرد.







دو پیام، یک متن



متن پیام تسلیت منتشر شده در سایت دبیرخانه مجلس خبرگان از جانب نمایندگان این مجلس به این شرح بود:



بسم الله الرحمن الرحیم‏



من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضى نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا



مجاهد بزرگ انقلاب، سیاستمدار فقید و دانشمند فرزانه و سرباز صادق و فداكار دین و قرآن، عالم پارسا و پرهیزكار، حضرت آیت الله جناب آقای اکبرهاشمی رفسنجانی امروز براثر بیماری رحلت فرمودند. این نه اولین و نه آخرین بارى است كه دلى نورانى و سرشار از عشق و ایمان و وفادارى به آرمانهاى بلند الهى و انقلاب اسلامی، را از دست میدهیم. او مانند دیگر مردان حق از روزى كه قدم در راه انقلاب نهادند همواره سر و جان خود را براى نثار در راه خدا بر روى دست داشتند. به فرموده حضرت امام (ره):هاشمی زنده است تا نهضت زنده است.



از دوران تحمل شکنجه های سخت طاغوت و تا سالها صبرو تدبر و فرماندهی جنگ تحمیلی و پس از آن دوران سازندگی ایران اسلامی، و در سالهای اخیر تدبیر و فرزانگی و سیاست مداری ایشان،سالها شاهد آمادگى و فداكارى این انسان پاك نهاد و مصمم و شجاع بوده و انقلاب اسلامی صدها خاطره از ایثارها و از خود گذشتگى او حفظ كرده‏است. ایشان فردی وفادار به انقلاب و نظام بودند که ماخود شاهد جانفشانی های ایشان بوده ایم.



رحمت و فضل بیكران الهى بر روح پرفتوح این دانشمند فرزانه وحکیم انقلاب اسلامی باد. هیئت رئیسه و اعضای مجلس خبرگان رهبری جمهوری اسلامی ایران رحلت این بنده‏ى برگزیده‏ى خدا را به ملت ایران بخصوص به یاران حضرت امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ایثارگران جبهه‏هاى نور و حقیقت و به خانواده‏ى گرامى و فداكار و بازماندگان محترم ایشان سلیت و صمیمى‏ترین درود خود را بر روح پاك ایشان ثار مى‏نمایند.



والسلام على عباد الله الصالحین‏



مجلس خبرگان رهبری



متن پیام تسلیت آیت الله خامنه ای هم که در سایت مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده بود، عینا به همین صورت بود و تنها دربخشی از آن درباره دروغ بودن شایعات پیرامون فساد مالی هاشمی رفسنجانی سخن گفته شده بود.







"شما بهتر می‌دانید"



یک روز پیش از انتشار این خبر در سایت های مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، هاشمی رفسنجانی جای خود را در کرسی ریاست مجلس خبرگان به محمدرضا مهدوی کنی داد که در رقابتی بی رقیب، سومین رئیس این مجلس از بدو تاسیس آن شد.



در واکنش به انتشار خبر درگذشت هاشمی رفسنجانی، رئیس دفتر و برادر او در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که "آیت الله هاشمی رفسنجانی بعد از شنیدن خبر درگذشت خود تنها خندیدند."



محمد هاشمی پیش از ظهر روز گذشته در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص هك شدن سایت مجلس خبرگان با اشاره به اینكه 5 دقیقه ای است از این موضوع مطلع شده، افزود: "من هم این مطلب را روی سایت دیدم."



برادر هاشمی رفسنجانی به نقش پسر محمد یزدی، مسئول دبیرخانه مجلس خبرگان در اداره سایت منتسب به آن اشاره کرد و گفت: "از آنجا كه مسئولیت دبیرخانه مجلس خبرگان با آیت الله یزدی است فرزند ایشان مجید یزدی مسئولیت سایت خبرگان رهبری را بر عهده دارد و وقتی با ایشان تماس گرفتیم ایشان به ما اعلام كرد كه سایت هك شده است و ما در حال خارج كردن آن هستیم."



او همچنین در پاسخ به اینكه آیا آقای هاشمی رفسنجانی هم از این خبر مطلع شده اند؟ گفت: "بله و از شنیدن آن خندیدند."



محمد هاشمی در پاسخ به این پرسش خبرآنلاین (سایت نزدیک به علی لاریجانی) که فكر می كنید چه كسانی اقدام به هك كردن سایت كرده اند؟ گفت: "من چه می دانم. شما بهتر از من این موارد را می دانید!"



همزمان با انتشار خبر جعلی در گذشت هاشمی رفسنجانی، در سایت شخصی او مطلبی به چاپ رسید که از "جریان‌های افراطی" خبر می داد که "سی سال است بدون نتیجه رویای پایان هاشمی را در سر می‌پرورانند."



محسن هاشمی فرزند اكبر هاشمی رفسنجانی نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با تكذیب این خبر تأكید كرد كه پدرش در "صحت و سلامت کامل" به سر می برد.



این خبر همچنین از سوی دفتر هاشمی رفسنجانی و رضا سلیمانی مدیر كل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز تكذیب شد.



آیت‌الله قرشی نماینده مجلس خبرگان رهبری نیز در گفت‌وگو با فارس گفت که "آیت‌الله هاشمی رفسنجانی {دیروز} صبح در كمال صحت و سلامت در مجلس خبرگان رهبری حضور داشته

کلاغ نامه بر احمدی نژاد به واشینگتن

کلاغ نامه بر احمدی نژاد به واشینگتن


درخواست شيرين عبادی از اتحاديه اروپا برای بلوکه کردن دارائی های ۸۰ نفر از رهبران ايران

درخواست شيرين عبادی از اتحاديه اروپا برای بلوکه کردن دارائی های ۸۰ نفر از رهبران ايران


صدای آمریکا : نشنال در امارات متحده عربی، زيرعنوان "درخواست عبادی برای بلوکه کردن دارائی های ۸۰ مقام ايرانی از اتحاديه اروپا" بخشی از يک گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو را نقل می کند که می گويد شيرين عبادی، ايرانی برنده جايزه صلح نوبل، از اتحاديه اروپا خواستار مسدود ساختن دارائی های ۸۰ ايرانی "مسئول در سياست های سرکوبی"، وجلوگيری از ورود آنان به اروپا شده است.

خانم عبادی می گويد اين دارائی های پنهان شده در اروپا حاصل فساد است.

نيوز تايم در آفريقا، زيرعنوان "درخواست شيرين عبادی از اتحاديه اروپا برای مسدود ساختن دارائی های رهبران ايران" مشروح گزارش خبرگزاری فرانسه را نقل کرده است که می گويد به گفته کريم لاهيجی نايب رئيس فدراسيون بين المللی حقوق بشر، خانم عبادی از اقدام اين اتحاديه در فرستادن نامه ای به اتحاديه اروپا برای وضع محدوديت هائی در مورد ۸۰ مقام مسئول درسياست های سرکوبی در ايران حمايت کرده است.

وی گفت اين نامه که خطاب به کاترين اشتون مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا و ديگر مقامات اروپائی نوشته شده است جلوگيری ازسفراين افراد به اروپا و مسدود ساختن اموال آنان را توصيه می کند.

خانم عبادی که در حاشيه اجلاس کميسيون حقوق بشر سازمان ملل متحد صحبت می کرد نارضائی ايرانيان را به "آتش زيرخاکستر" تشبيه کرد و گفت "يک نسيم ملايم می تواند آتشی عظيم را شعله ور کند". خانم عبادی گفت "پيش بينی زمان وقوع کاری دشواری است اما با توجه به اوضاع اقتصادی جاری در ايران، می تواند بگويد قطعا چنين زمانی طولانی نخواهد بود".

خانم عبادی ابراز اميدواری کرد هرگونه دگرگونی در ايران، برخلاف اوضاع جاری در ليبی، به گونه ای مسالمت آميز رخ دهد. خانم عبادی گفت "ما نمی خواهيم ايران به يک ليبی ديگر مبدل شود".

خانم عبادی همچنين از يک طرح غربی ها در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای تعيين بازرس ويژه ای بمنظور نظارت بر وضعيت حقوق بشر در ايران جانبداری کرد.

اعتراف به قتل عام 67

اعتراف به قتل عام 67


افشای سخنرانی سردار"طائب"

کار دست خودش و دیگران داد!







به فرموده حسین شریعتمداری، یکی از نویسنده های کیهان، که لابد خاله اش بهش گفته چه بچه شوخ طبعی هستی، چند کلام، به قول خاله اش طنز نوشته تا زیاده خوری حجت الاسلام سردار "طائب" رئیس سازمان اطلاعات وامنیت سپاه را از زیر ضربه بیرون بیآورد.



مسئله، همان سخنرانی طائب است که در آن از زرنگی های امنیتی خودش تعریف کرده بود و در اصل آقای موسوی و آقای خمینی را نشانده بود روی یک صندلی برای محاکمه. در حقیقت نیز کودتائی که شده، علیه آقای خمینی و در اساس "انقلاب 57" است و به همین دلیل هم هرکسی را که در آن انقلاب نقش داشته و کارگزار دوران رهبری آقای خمینی بوده گرفته و زندانی کرده اند و یا کنارش گذاشته اند تا بعدا حسابش را برسند.



نویسنده بی مزه کیهان سر قلم رفته و نوشته:



یكی از كانون های بیرونی فتنه با جعل یك خبر از قول «طائب» آورده است كه وی با پرداخت پول به برخی از سایت های ضد انقلاب از آنها خواسته است موسوی و كروبی را به خاطر همراهی با نظام در سال های گذشته زیر سؤال ببرند.



گفتم: كدام آدم عاقلی باور می كند كه طائب چنین حرفی زده باشد.



گفت: از قضا آنهایی كه این خبر را جعل كرده اند نتیجه معكوس گرفته اند و برخی از سایت های ضد انقلاب، پیشدستی كرده و دریافت هرگونه پولی از اطلاعات سپاه را تكذیب كرده اند.



گفتم: یارو نزد قاضی رفت و شكایت كرد كه فلانی در یك مراسم مهمانی به من گفته «احمق بی شعور»! قاضی پرسید؛ اسم تو رو برده؟ یا رویش به تو بوده. یارو جواب داد؛ نه فقط داد زد و گفت ای احمق بی شعور. قاضی گفت خب! از كجا معلوم كه منظورش تو بودی؟ یارو گفت آخه آقای قاضی تو اون مهمونی غیر از من هیچ احمق بی شعور دیگری نبود!»



سخنرانی طائب که باصطلاح نویسنده بی مزه کیهان خواسته آن را توجیه کند و حلقه را از گردن طائب باز کند، هیچ ارتباطی ادعای ایشان درباره همراهی کروبی و موسوی با نظام در گذشته ندارد. سردار طائب چیزهای دیگری گفته که البته از دهانش خیلی گنده تر بوده و باصطلاح لقمه ای را برداشته که از دهانش بزرگتر است. او درباره قتل عام سال 67 سخن گفته و اگر گریبانش را پشت صحنه و در ستاد کودتا گرفته باشند نه بخاطر نشاندن موسوی و خمینی روی یک صندلی اتهامی، بلکه به این خاطر است که رسما اعتراف به یک قتل عام سیاسی کرده است و از یک مرز ممنوعه عبور کرده است. ریش آقا را از اینجا گرفته اند.

یک پرسش و پاسخ تاج زاده در فیس بوک

یک پرسش و پاسخ تاج زاده در فیس بوک


کودتاچی ها، در رویای

10 سال حکومت نظامی اند!







پرسش: شما در دادگاه بدوی به ۶ سال حبس تعزیری و ۱۰ سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و مطبوعاتی محکوم شده‌اید. دلیل چنین احکامی چیست؟



پاسخ مصطفی تاج‌زاده: این احکام سیاسی و غیرحقوقی است و در دادگاه چه دفاع بکنید و چه نکنید حکم شما از پیش مشخص است. من در دادگاه دفاع نکردم و حکمم با بقیه دوستانی که دفاع کردند یکسان صادر شد. ظاهراً قرار بوده است که به طور فله‌ای در دادگاه بدوی به ما ۶ سال حبس تعزیری بدهند و در تجدید نظر هم فوقش ۶ سال را بکنند ۵ سال. بنابراین همان‌طور که در دادگاه از خودم دفاع نکردم، درخواست تجدید نظر هم نکردم و به محض ابلاغ حکم به زندان خواهم رفت. برائت ما از اتهاماتی که وارد کردند برای هر قاضی منصفی روشن است و برخورد ظاهراً قضایی‌ای که با ما می‌شود در واقع کاملاً سیاسی است و بنابراین ارائة دفاعیه و درخواست تجدید نظر را ضروری نمی‌دانم.



هدف حزب پادگانی از صدور چنین احکامی این است که یک شمشیر داموگلس بالای سرمان نگاه دارند تا بیرون زندان دست از پا خطا نکنیم و منفعل بمانیم. من با همین تن رنجور آمادگی زندان را دارم. ولی هرگز از حق خداداد خودم برای اندیشیدن، سخن گفتن و کار جمعی و حزبی کردن صرف نظر نمی‌کنم. من آزاد زندگی کرده‌ام و به لطف پروردگار آزاد زندگی خواهم کرد؛ در اوین یا بیرون از آن.



نمی‌دانم بر چه اساسی تصور می‌کنند که می‌توانند ۱۰ سال خفقان ایجاد کنند که به امثال من حکم ۱۰ سال سکوت و انفعال داده‌اند. یعنی واقعاً فکر می‌کنند تا ۱۰ سال دیگر می‌توانند به چنین وضعی ادامه بدهند و چنین احکامی را اجرا کنند؟ از سوی دیگر صدور همین احکام نشانگر این است که در کشور یک کودتای واقعی اتفاق افتاده است که به علت حضور آگاهانة‌ مردم افشا شد. این احکام نشانة رفتار یک دولت کودتایی نامقتدر و نامشروع است، نه یک دولت ۲۴ میلیونی مقتدر و مشروع.



انشاالله زندان‌ها را هم مثل بقیه جاهای ایران سراسر سبز خواهیم کرد. البته آنان به تجربه دریافته‌اند که دایره نفوذ سخنان ما در زندان بسیار بیشتر از خارج زندان خواهد بود.

یک پرسش و پاسخ تاج زاده در فیس بوک

یک پرسش و پاسخ تاج زاده در فیس بوک


کودتاچی ها، در رویای

10 سال حکومت نظامی اند!







پرسش: شما در دادگاه بدوی به ۶ سال حبس تعزیری و ۱۰ سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و مطبوعاتی محکوم شده‌اید. دلیل چنین احکامی چیست؟



پاسخ مصطفی تاج‌زاده: این احکام سیاسی و غیرحقوقی است و در دادگاه چه دفاع بکنید و چه نکنید حکم شما از پیش مشخص است. من در دادگاه دفاع نکردم و حکمم با بقیه دوستانی که دفاع کردند یکسان صادر شد. ظاهراً قرار بوده است که به طور فله‌ای در دادگاه بدوی به ما ۶ سال حبس تعزیری بدهند و در تجدید نظر هم فوقش ۶ سال را بکنند ۵ سال. بنابراین همان‌طور که در دادگاه از خودم دفاع نکردم، درخواست تجدید نظر هم نکردم و به محض ابلاغ حکم به زندان خواهم رفت. برائت ما از اتهاماتی که وارد کردند برای هر قاضی منصفی روشن است و برخورد ظاهراً قضایی‌ای که با ما می‌شود در واقع کاملاً سیاسی است و بنابراین ارائة دفاعیه و درخواست تجدید نظر را ضروری نمی‌دانم.



هدف حزب پادگانی از صدور چنین احکامی این است که یک شمشیر داموگلس بالای سرمان نگاه دارند تا بیرون زندان دست از پا خطا نکنیم و منفعل بمانیم. من با همین تن رنجور آمادگی زندان را دارم. ولی هرگز از حق خداداد خودم برای اندیشیدن، سخن گفتن و کار جمعی و حزبی کردن صرف نظر نمی‌کنم. من آزاد زندگی کرده‌ام و به لطف پروردگار آزاد زندگی خواهم کرد؛ در اوین یا بیرون از آن.



نمی‌دانم بر چه اساسی تصور می‌کنند که می‌توانند ۱۰ سال خفقان ایجاد کنند که به امثال من حکم ۱۰ سال سکوت و انفعال داده‌اند. یعنی واقعاً فکر می‌کنند تا ۱۰ سال دیگر می‌توانند به چنین وضعی ادامه بدهند و چنین احکامی را اجرا کنند؟ از سوی دیگر صدور همین احکام نشانگر این است که در کشور یک کودتای واقعی اتفاق افتاده است که به علت حضور آگاهانة‌ مردم افشا شد. این احکام نشانة رفتار یک دولت کودتایی نامقتدر و نامشروع است، نه یک دولت ۲۴ میلیونی مقتدر و مشروع.



انشاالله زندان‌ها را هم مثل بقیه جاهای ایران سراسر سبز خواهیم کرد. البته آنان به تجربه دریافته‌اند که دایره نفوذ سخنان ما در زندان بسیار بیشتر از خارج زندان خواهد بود.

هاشمی رفسنجانی در دیدار با 60 نماینده مجلس خبرگان که به دیدارش رفتند

هاشمی رفسنجانی در دیدار با 60 نماینده مجلس خبرگان که به دیدارش رفتند


بی اعتمادی مردم

به مرحله ای جدی رسیده!







درپایان اجلاس مجلس خبرگان که در آن، هاشمی رفسنجانی صندلی ریاست این مجلس را تحویل آیت الله مهدوی کنی داد، 60 تن از اعضای این مجلس در دفتر هاشمی رفسنجانی در ساختمان مجمع مصلحت نظام حضور یافته و با وی دیدار کردند. آنها در دیدار از وی خواستند که همچنان در جلسات مجلس خبرگان حضور یابد. این 60 نماینده باضافه 3 نماینده دیگر این مجلس به آیت الله کنی برای ریاست مجلس خبرگان رای دادند و در میان آنها که به دیدار هاشمی رفتند هیچیک از گروهبندی مصباح یزدی، جنتی و شیخ محمد یزدی در مجلس خبرگان حضور نداشتند.



در این دیدار هاشمی، اشاره وظیفه ای کرد که رهبر جمهوری اسلامی برای ایجاد وحدت از هم گسیخته جامعه دارد و گفت:



«دروغ ها خیلی شایع شده است. آمار و وعده ‌های دروغ دادن، تخلف از وعده کردن، شعارهای بی ‌محتوا دادن، فریب دادن، تهمت زدن، همه اینها خلاف اسلام است. اگر در جامعه این موارد شایع شود قطعا برای مردم تردید پیش می آید. اگر مردم وفادار باشند…مشکلی نخواهد بود ولی تفرقه دارد جدی می شود و باید تلاش کنیم مردم را منسجم نگه داریم. خانواده ها اکنون آسیب پذیرتر شده اند. بحث دختران فراری که سعی می کنیم کمتر بگوییم تبدیل به مسئله جدی شده است. با زور و ترساندن کار پیش نمی ‌رود. ما با کسانی که هم نسل خودمان هستند خیلی مشکل نداریم ولی به فکر جوان ها باشیم. اگر کسی دستی از آستین بیرون بیاورد و وحدت جدی ایجاد کند، باز هم همان مقام رهبری است. ما می‌توانیم کمک کنیم، ولی در نهایت ایشان می‌توانند کار را انجام دهند