Friday, March 6, 2015

رئیس فیفا:‌ایران به ممنوعیت حضور زنان در استادیوم‌ها پایان دهد

رئیس فیفا:‌ایران به ممنوعیت حضور زنان در استادیوم‌ها پایان دهد

در پی نامه ۲۰۰ فعال مدنی، اجتماعی و سیاسی ایران به سپ بلاتر برای استفاده از اختیارات قانونی‌اش برای پایان دادن به تبعیض جنسیتی در فوتبال ایران، او از جمهوری اسلامی خواسته است تا به ممنوعیت حضور زنان در استادیوم‌ها پایان دهد.
سپ بلاتر، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا)، از ایران خواست تا به ممنوعیت حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی پایان دهد. به گزارش خبرگزاری رویترز، سپ بلاتر در هفته نامه فیفا، ممنوعیت حضور زنان در استادیوم‌های ایران را «غیرقابل تحمل» توصیف کرد و گفت: «وقتی در نوامبر ۲۰۱۳ به ایران سفر کردم شور و شوق عظیم مردم به فوتبال تنها چیزی نبود که با آن مواجه شدم. چیز دیگری که دیدم قانونی بود که حضور زنان در ورزشگاه‌ها را منع می‌کرد.»
بلاتر گفته است: « این وضعیت نمی‌تواند ادامه پیدا کند و از مقام‌های ایران می‌خواهم که درهای ورزشگاه‌های کشور را به روی زنان باز کنید.»
گفتنی‌ست حضور زنان پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی در ورزشگاه‌ها به عنوان تماشاگر ممنوع شده است. 
بلاتر همچنین از جمهوری اسلامی به دلیل اینکه هیچ زنی را برای عضویت در کمیته اجرایی فیفا انتخاب نکرده است، انتقاد کرده است. 
رئیس فیفا درحالی از جمهوری اسلامی برای از میان برداشتن این ممنوعیت درخواست می‌کند که بیش از ۲۰۰ فعال سیاسی و مدنی شناخته شده در سراسر جهان طی نامه‌ای از بلاتر خواسته‌اند تا از اختیارات قانونی‌اش برای پایان دادن به «تبعیض جنسیتی» در فوتبال ایران استفاده کند.
افرادی مانند نسرین ستوده، محمد نوریزاد، شیرین عبادی، مرتضی کاظمیان و پرستو فروهر از امضا کنندگان این نامه هستند.
اخیرا فدراسیون بین‌المللی والیبال، میزبانی تعدادی از مسابقات جهانی را از ایران به دلیل ممنوعیت حضور زنان به عنوان تماشاگر در استادیوم‌های ورزشی والیبال پس گرفته است.

فالس‌‌نیوز: رفسنجانی منتظر «خبر مرگ» آقا جونیور: دق‌مرگش می‌کنم

فالس‌‌نیوز: رفسنجانی منتظر «خبر مرگ» آقا

جونیور: دق‌مرگش می‌کنم

هاشمی رفسنجانی که با پا گذاشتن روی لوله اکسیژن امام، او را «راحل» کرد، در به در دنبال لوله‌های مقام معظم رهبری است. همچنین مهدی گفت تا پیش از اعلام حکم دادگاه، «آقا» را می‌میرانم.
به گزارش خبرگزاری فالس از جماران، هاشمی رفسنجانی اعلام کرد که مجلس خبرگان نیاز شدیدی به او دارد، وگرنه او اهمیتی به مقام دنیا و ریاست مجلس خبرگان و تلاش برای زدن زیراب مقام معظم رهبری و حفظ موقعیت فرزندانش و قرارداد کرسنت و سود ۳۵ ساله‌اش برای جونیور نمی‌دهد.
آقازاده نفتی رئیس مجمع دیروز بعد از کشف وایبر با موبایل انگلیسی که از لندن با خود برده بود، یک پیامک برای همه فرستاد تا همه یادشان بیاید که آقاجان چقدر باحال است. پس از موفقیت در ارسال پیامک با خواندن دستورالممل(نه دستورالعمل) جلایی‌پور، در تماس با یک خبرنگار روسی به او گفت که از بیت برایش خبر آورده‌اند که همه دستگاه‌های مقام معظم رهبری از کار افتاده است. به دنبال تماس خبرنگار فالس نیوز با حاج خانم مقام رهبری، معلوم شد دستگاه‌های ایشان سال‌ها است از کار افتاده و این معنای افتادن معظم‌له در دام حضرت عزرائیل نیست.
به گفته ماموت آلوزاده‌ی شباشبایی، مهدی هاشمی بعد از آنکه محسنی اژه‌ای مژده صدور حکمش را پیش از پایان سال جاری داد، از باباجان شنید که تنها در صورت ارتحال مقام معظم رهبری است که ممکن است اعلام حکم عقب بیافتد، اما محسن هاشمی اعلام کرد که اگر مقام معظم به سرای باقی بشتابد، احتمالا دوست‌داران سردار نقدی و سردار سلیمانی و سردار جعفری و حاج آقا طائب، بلایی بر سر پروستات‌های کل افراد خاندان هاشمی خواهند آورد که پروستات مقام معظم رهبری در مقابل‌شان بسیار عظیم جلوه خواهد کرد.
به دنبال انتشار شایعه ارتحال مقام معظم رهبری، فائزه هاشمی پس از بررسی دارایی‌های استرالیا به فاطمه گفت لطفا داروهای خاص مرا هرچه زودتر برسان. 
در حال حاضر، عفت مرعشی که مدتی است پس از نماز ذکر علیه مقام معظم رهبری می‌گوید و کم‌کم حمد و سوره را نیز فراموش کرده و فقط با لعنت به معظم له برای اذیت کردن آقا مهدی هنگام نماز می‌پردازد، گفت: «اکبر، بریم لندن، ناتینگ هیل، همون جایی که اخوی صیغه‌بازت خونه خالی داره».
در همین حال، حجت‌الاسلام رسایی با شنیدن متن شنودهای خاندان هاشمی و مرعشی و لاهوتی و غیره، اعلام کرد که به عواملش در سراسر کشور گفته است مراقب فرار آقازاده‌ها خواهد بود

اکبر و وایبر کارتون «اسمال‌آقا» - تونستان

اکبر و وایبر

کارتون «اسمال‌آقا» - تونستان

 اکبر و وایبر

قدرت‌نمایی سپاه با دستگیری افراشته‌پور آیا سپاه برای هاشمی و شرکایش خواب جدیدی دیده است؟

قدرت‌نمایی سپاه با دستگیری افراشته‌پور

آیا سپاه برای هاشمی و شرکایش خواب جدیدی دیده است؟

نام برادران برج‌ساز افراشته‌پور نخستین بار در پرونده شهرداری تهران سر زبان‌ها افتاد. اینک، گفته می‌شود «ح.الف.» دستگیر شده از سوی اطلاعات برادران «گمنام» سپاه، یکی از همان برادران افراشته‌پور باشد.
زندانیانی که در سال‌های میانی دهه‌ی ۷۰، هم‌بند حسن افراشته‌پور بوده‌اند، از او در باره تعزیر از سوی محسنی اژه‌ای حرف‌های زیادی شنیده‌اند. بازجویی‌های طولانی مدت و سخت‌گیرانه محسنی اژه‌ای از او و گروهی دیگر از مدیران شهرداری، مواد لازم برای بازداشت غلامحسین کرباسچی را فراهم کرد.
برادران افراشته‌پور از آن زمان، هم وارد سرمایه‌گذاری‌هایی در خارج از ایران شدند و هم، ارتباط‌شان را با گروه‌های نزدیک به کارگزاران حفظ کردند. دو سال پیش نیز محمود علیزاده طباطبایی به ارتباط یاسر هاشمی با این برج‌ساز سرمایه‌گذار اشاره کرده بود.
با این حال، سایه‌ی اتهام‌های فساد مالی همیشه بالای سر این برادران حاضر بوده است. نقش گسترده شرکت این برادران، یعنی تجارت آریا گسترایرانیان نوید در واردات کالا و انتشار خبرهایی از سودهای کلان و همچنین بدهکاری بسیار بالا به سیستم بانکی، حساسیت‌ها را بیشتر کرد، تا اینکه هفته پیش، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران اعلام کرد که یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی و مفسد اقتصادی توسط سپاه دستگیر شده است.
گفته می‌شود افراشته‌پور با رئیس فعلی بانک مرکزی که در سال‌های میانی دهه‌ی ۷۰، مدیر عامل بانک صادرات بود، ارتباط نزدیکی داشته است. بخشی از مجازات افراشته‌پور در سال ۷۶ به‌واسطه مسائل مالی مرتبط با بانک صادرات بود.
با این حال، سحام نیوز نوشت که نام حسن افراشته‌پور درلیست بدهکاران بانکی هیئت تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس از نظام بانکی کشور وجود ندارد. اما سپاه پاسدارن در اطلاعیه خود، به «جعل سند» از سوی این برادران، «سازماندهی خانه‌های فساد» و «پرداخت رشوه‌های بسیار کلان» اشاره کرده است. در اطلاعیه سپاه گفته نشده که دریافت کننده رشوه‌های کلان چه کسی یا کسانی بوده‌اند؟
در گزارش‌هایی که سال پیش به زبان انگلیسی منتشر شد، از حسن افراشته‌پور به عنوان یکی از کسانی که از تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی بیشترین بهره‌ی مالی را گرفته، نام برده شد.
دستگیری شرکای کارگزاران و نزدیکان هاشمی؛ استراتژی جدید سپاه؟
به نظر می‌رسد با نزدیک شدن انتخابات هیات رئیس مجلس خبرگان و نیز اعلام حکم دادگاه مهدی هاشمی، و همچنین فعالیت‌های تنگاتنگ این خانواده در طرح دوباره رئیس پیشین مجلس خبرگان به عنوان بهترین نامزد موجود، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران که زیر نظر حجت‌الاسلام طائب اداره می‌شود، از این طریق بخواهد دست پیش را بگیرد.
هفته پیش با طرح ادعای ورود پول‌های مرتبط با قاچاق به کمپین‌های سیاسی از سوی وزیر کشور، و هدف قرار گرفته شدن گروهی از اصول‌گرایانی که گفته شده بود از محمد رضا رحیمی نیز پول دریافت کرده‌اند، می‌شد منتظر پاسخی از سوی بخش حامی اصول‌گرایان، در قدرت بود. اگر برادران افراشته که متهم به سو استفاده از موقعیت تحریم‌ها برای ثروت اندوزی بوده‌اند، رابطه‌ی مالی‌شان را هم‌چون قدیم با کارگزاران سازندگی حفظ کرده باشند، این مساله می‌تواند هزینه‌ای اضافه بر دوش این گروه سیاسی بیافزاید.
با این حال، باید منتظر ماند و دید که این بار، دستگیری حسن افراشته‌پور چه دستاوردی برای این جناح سیاسی خواهد داشت؟ بار قبلی، اعترافات تحت فشار او شرایط را برای بازداشت شهرداران مناطق و غلامحسین کرباسچی فراهم کرده بود.