Tuesday, July 3, 2012

فرار دستجمعی 'بزرگترین گروه از افسران ارتش سوریه' به خارج بی بی سی : گروهی دیگر از نظامیان سوریه به خارج گریخته اند و همزمان، اتحادیه عرب خواستار تحکیم اتحاد بین مخالفان حکومت این کشور شده است. گزارش رسانه های خبری ترکیه، گروهی متشکل از بیش از هشتاد عضو نیروهای مسلح سوریه، از جمله یک ژنرال و تعدادی دیگر افسر ارتش، با عبور از مرز مشترک آن کشور و ترکیه، به خارج پناهنده شده اند. این بزرگترین گروه از نظامیان سوری از زمان آغاز اعتراضات در آن کشور در ماه مارس سال گذشته است که به طور دستجمعی ترک خدمت می کنند و به خارج می گریزند. کوتاه مدتی پس از آغاز تظاهرات اعتراضی و اعزام نیروهای ارتش برای مقابله با تظاهرکنندگان، گزارش هایی از ترک خدمت نظامیان جزء با هدف مخالفت با حکومت و یا حمایت مسلحانه از معترضان انتشار یافت، اما فرار افسران عالیرتبه تر ارتش به تازگی گزارش شده است. اخیرا یک خلبان نیروی هوایی سوریه همراه با یک فروند هواپیمای نظامی به خارج پناهنده شد و چند روز پیش نیز گزارش هایی از فرار تعدادی از افسران از جمله یک سرتیپ ارتش انتشار یافت. با توجه به ساختار خاص ارتش سوریه و خطراتی که متوجه اعضای خانواده و نزدیکان نظامیان پناهجوست، مخالفان حکومت این کشور امیدوارند ادامه فرار شمار بیشتری از افسران ارتش نشانه آغاز بروز شکاف در تشکیلات نظامی حکومت سوریه و آمادگی نظامیان برای ابراز مخالفت با ادامه زمامداری بشار اسد، رئیس جمهوری، باشد. به گفته آنان، با توجه به اتکای هر چه بیشتر آقای اسد به نیروهای نظامی و امنیتی، چنین تحولی بیش از هر عامل دیگری موقعیت حکومت کنونی سوریه را تضعیف می کند و زمینه را برای سقوط، و یا دست کم آمادگی رهبری سوریه برای مصالحه فراهم می آورد. در عین حال، خانواده اسد طی بیش از چهل سال حکومت بر سوریه، توانسته است افراد مورد اعتماد و وابسته به خود را در مناصب مهم کشوری و لشکری سوریه قرار دهند و به خصوص سمت های حساس نظامی و امنیتی را به افراد وابسته به اقلیت دینی علوی بسپارند و به این ترتیب، ممکن است روند "فروپاشی" ارتش به همان سرعتی که مخالفان انتظار دارند بروز نکند.

فرار دستجمعی 'بزرگترین گروه از افسران ارتش سوریه' به خارج

بی بی سی : گروهی دیگر از نظامیان سوریه به خارج گریخته اند و همزمان، اتحادیه عرب خواستار تحکیم اتحاد بین مخالفان حکومت این کشور شده است.
 گزارش رسانه های خبری ترکیه، گروهی متشکل از بیش از هشتاد عضو نیروهای مسلح سوریه، از جمله یک ژنرال و تعدادی دیگر افسر ارتش، با عبور از مرز مشترک آن کشور و ترکیه، به خارج پناهنده شده اند.
این بزرگترین گروه از نظامیان سوری از زمان آغاز اعتراضات در آن کشور در ماه مارس سال گذشته است که به طور دستجمعی ترک خدمت می کنند و به خارج می گریزند.
کوتاه مدتی پس از آغاز تظاهرات اعتراضی و اعزام نیروهای ارتش برای مقابله با تظاهرکنندگان، گزارش هایی از ترک خدمت نظامیان جزء با هدف مخالفت با حکومت و یا حمایت مسلحانه از معترضان انتشار یافت، اما فرار افسران عالیرتبه تر ارتش به تازگی گزارش شده است.
اخیرا یک خلبان نیروی هوایی سوریه همراه با یک فروند هواپیمای نظامی به خارج پناهنده شد و چند روز پیش نیز گزارش هایی از فرار تعدادی از افسران از جمله یک سرتیپ ارتش انتشار یافت.
با توجه به ساختار خاص ارتش سوریه و خطراتی که متوجه اعضای خانواده و نزدیکان نظامیان پناهجوست، مخالفان حکومت این کشور امیدوارند ادامه فرار شمار بیشتری از افسران ارتش نشانه آغاز بروز شکاف در تشکیلات نظامی حکومت سوریه و آمادگی نظامیان برای ابراز مخالفت با ادامه زمامداری بشار اسد، رئیس جمهوری، باشد.
به گفته آنان، با توجه به اتکای هر چه بیشتر آقای اسد به نیروهای نظامی و امنیتی، چنین تحولی بیش از هر عامل دیگری موقعیت حکومت کنونی سوریه را تضعیف می کند و زمینه را برای سقوط، و یا دست کم آمادگی رهبری سوریه برای مصالحه فراهم می آورد.
در عین حال، خانواده اسد طی بیش از چهل سال حکومت بر سوریه، توانسته است افراد مورد اعتماد و وابسته به خود را در مناصب مهم کشوری و لشکری سوریه قرار دهند و به خصوص سمت های حساس نظامی و امنیتی را به افراد وابسته به اقلیت دینی علوی بسپارند و به این ترتیب، ممکن است روند "فروپاشی" ارتش به همان سرعتی که مخالفان انتظار دارند بروز نکند.
 

عباس غفاری، جن‌گیر تیم احمدی‌نژاد به 8 سال زندان و شلاق محکوم شد خبرگزاری هرانا - عباس غفاری به ۸ سال زندان و شلاق محکوم شده است. عباس غفاری پس از شروع برخورد با نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی بازداشت شد. به گزارش تارنمای مشرق، رسانه‌های اصولگرا از وی به عنوان فردی نام می‌بردند که اقدامات رمالی و جن گیری انجام می‌دهد. غفاری در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی به دلیل توهین به مقدسات اسلامی به ۵ سال حبس، توهین به امام و رهبری ۲ سال حبس و فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱ سال حبس و بابت ارتباط نامشروع نیز به ۹۹ ضربه شلاق محکوم شد. همچنین در دیگر پرونده رسیدگی شده در این شعبه، مهدی محقق رشید یکی دیگر از افراد منسوب به نزدیکان رحیم مشایی که از ۱۷ اردیبهشت سال ۹۰ بازداشت شده، به خاطر اجتماع و تبانی علیه به ۳ سال حبس و بابت ارتباط نامشروع به ۹۹ ضربه شلاق و نگهداری اسلحه غیرمجاز به ۲ سال حبس محکوم شد. بنا بر این گزارش، علی اصغر ج، از دیگر مته‌مان این پرونده نیز به ۳ سال حبس محکوم شد.

عباس غفاری، جن‌گیر تیم احمدی‌نژاد به 8 سال زندان و شلاق محکوم شد

خبرگزاری هرانا - عباس غفاری به ۸ سال زندان و شلاق محکوم شده است. عباس غفاری پس از شروع برخورد با نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی بازداشت شد.

به گزارش تارنمای مشرق، رسانه‌های اصولگرا از وی به عنوان فردی نام می‌بردند که اقدامات رمالی و جن گیری انجام می‌دهد.

غفاری در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی به دلیل توهین به مقدسات اسلامی به ۵ سال حبس، توهین به امام و رهبری ۲ سال حبس و فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱ سال حبس و بابت ارتباط نامشروع نیز به ۹۹ ضربه شلاق محکوم شد.

همچنین در دیگر پرونده رسیدگی شده در این شعبه، مهدی محقق رشید یکی دیگر از افراد منسوب به نزدیکان رحیم مشایی که از ۱۷ اردیبهشت سال ۹۰ بازداشت شده، به خاطر اجتماع و تبانی علیه به ۳ سال حبس و بابت ارتباط نامشروع به ۹۹ ضربه شلاق و نگهداری اسلحه غیرمجاز به ۲ سال حبس محکوم شد.

بنا بر این گزارش، علی اصغر ج، از دیگر مته‌مان این پرونده نیز به ۳ سال حبس محکوم شد.

صد نماینده پارلمان ایران طرح بستن کامل تنگه هرمز را امضا کرده اند العربیه. یک نشریه ایرانی وابسته به سپاه پاسداران، از امضای طرح بستن کامل تنگه هرمز توسط 100 نماینده مجلس شورای اسلامی ایران خبر داد. به نوشته هفته نامه "صبح صادق" به نقل از جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورا ، طرح جلوگیری از تردد نفت کش ها از تنگه هرمز، تا کنون به امضای 100 نماینده مجلس رسیده است. اجرای دور جدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران که شامل تحریم صنعت نفت و بانک مرکزی این کشور می شود، از یکشنبه 1-7-2012 آغاز شد. پیشتر برخی از مقام های ایران تهدید کرده بودند در صورت اجرای این تحریم ها، نیروهای نظامی این کشور، تنگه هرمز را خواهند بست. تنگه هرمز شاهراه صادرات نفت منطقه با جهان است. در پی این تهدید ها آمریکا تعدادی کشتی مین روب به منطقه اعزام کرد. پادشاهی سعودی همچنین استفاده از خط لوله ای را آغاز کرد که این کشور را از عبور دادن نفت کش هایش از تنگه هرمز بی نیاز می کند. با این وجود بسته شدن تنگه هرمز احتمال تنش نظامی در منطقه را افزایش می دهد. هفته نامه "صبح صادق" در تازه‌ترین شماره خود شش پیشنهاد برای مقابله با این تحریم‌ها ارائه کرده که "افزودن بر مشکلات منطقه‌ای آمریکا و غرب" یکی از این پیشنهاد‌ها است. جواد کریمی قدوسی در مصاحبه با سایت "بولتن نیوز" هم با اشاره به امضای طرح بستن تنگه هرمز توسط 100 نماینده مجلس شورای اسلامی گفته است: "این طرح دارای قید 2 فوریتی است و بزودی در صحن مجلس مطرح و به تصویب خواهد رسید. " وی افزوده که علی‌اکبر صالحی و گروهی از معاونان وی در وزارت خارجه نیز از این طرح حمایت کرده‌اند.

صد نماینده پارلمان ایران طرح بستن کامل تنگه هرمز را امضا کرده اند

العربیه.
یک نشریه ایرانی وابسته به سپاه پاسداران، از امضای طرح بستن کامل تنگه هرمز توسط 100 نماینده مجلس شورای اسلامی ایران خبر داد.

به نوشته هفته نامه "صبح صادق" به نقل از جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورا ، طرح جلوگیری از تردد نفت کش ها از تنگه هرمز، تا کنون به امضای 100 نماینده مجلس رسیده است.

اجرای دور جدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران که شامل تحریم صنعت نفت و بانک مرکزی این کشور می شود، از یکشنبه 1-7-2012 آغاز شد. پیشتر برخی از مقام های ایران تهدید کرده بودند در صورت اجرای این تحریم ها، نیروهای نظامی این کشور، تنگه هرمز را خواهند بست.

تنگه هرمز شاهراه صادرات نفت منطقه با جهان است. در پی این تهدید ها آمریکا تعدادی کشتی مین روب به منطقه اعزام کرد. پادشاهی سعودی همچنین استفاده از خط لوله ای را آغاز کرد که این کشور را از عبور دادن نفت کش هایش از تنگه هرمز بی نیاز می کند. با این وجود بسته شدن تنگه هرمز احتمال تنش نظامی در منطقه را افزایش می دهد.

هفته نامه "صبح صادق" در تازه‌ترین شماره خود شش پیشنهاد برای مقابله با این تحریم‌ها ارائه کرده که "افزودن بر مشکلات منطقه‌ای آمریکا و غرب" یکی از این پیشنهاد‌ها است.

جواد کریمی قدوسی در مصاحبه با سایت "بولتن نیوز" هم با اشاره به امضای طرح بستن تنگه هرمز توسط 100 نماینده مجلس شورای اسلامی گفته است: "این طرح دارای قید 2 فوریتی است و بزودی در صحن مجلس مطرح و به تصویب خواهد رسید. "

وی افزوده که علی‌اکبر صالحی و گروهی از معاونان وی در وزارت خارجه نیز از این طرح حمایت کرده‌اند.