Wednesday, May 25, 2011

وزیر اطلاعات: اعترافات جاسوسان آمریکایی دستگیر شده پخش خواهد شد

وزیر اطلاعات: اعترافات جاسوسان آمریکایی دستگیر شده پخش خواهد شد


*معامله پایاپای؛ نفت ایران در برابر اورانیوم زیمبابوه

وزیر اطلاعات: اعترافات جاسوسان آمریکایی دستگیر شده پخش خواهد شد



با گذشت چند روز پس از آنکه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی مدعی "کشف و دستگیری شبکه جاسوسی آمریکا" شد، وزیر اطلاعات اعلام كرد: بزودی بخشی از اعترافات جاسوسانی كه اخیرا دستگیر شده اند پخش خواهد شد و وضعیت آنها روشن می‌شود.

به گزارش ایرنا، حیدر مصلحی روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه، در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: عوامل دستگیر شده بدنبال انجام خرابكاری‌هایی در زمینه‌های هسته ای، گاز و نفت، وزارت نیرو و نیز بدنبال به دست آوردن مجموعه های نرم افزاری دستگاه های مختلف ما بوده اند.

مصلحی بدون اشاره به زمان دقیق پخش اعترافات جاسوسان دستگیر شده مدعی شد: آنها بدنبال خرابكاری بودند و چون در جریان فتنه سبز به نتیجه ای نرسیدند و با هوشیاری و مقاومت مردم و مسوولان كشور مواجه شدند، به سمت انجام اقدامات خرابكارانه روی آوردند.



معامله پایاپای؛ نفت ایران در برابر اورانیوم زیمبابوه



رادیو فردا : روزنامه وال استريت ژورنال در شماره روز سه شنبه خود در مقاله ای به قلم ایلان برمن، معاون شورای غير دولتی سياست خارجی آمريکا، نوشته است: مقامات در حراره، پايتخت زيمبابوه تاييد کرده اند که دولت رابرت موگابه در حال نهايی کردن معامله با تهران است.

در اين معامله، زيمبابوه به ايران اورانيوم می دهد و ايران در عوض به اين کشور نفت خواهد فروخت.

هر دو کشور تحريمند. رابرت موگابه به دليل نقض حقوق بشر، چهره ای مخدوش در دنيای امروز دارد. او خود به صراحت، بارها تحريم ها را ناعادلانه خوانده و دستکم در يک مورد به طور مستقيم، به تحريم های ايران نيز اشاره کرده است.

رئيس جمهور زيمبابوه که از ابتدای استقلال اين کشور تا به امروز در قدرت است در آوريل سال گذشته ميلادی و همزمان با سفر احمدی نژاد به کشورش، به صراحت از برنامه هسته ای ايران نيز دفاع کرد.

No comments:

Post a Comment