Saturday, October 11, 2014

ترور یک مقام فرمانداری ایرانشهر طی روزهای گذشته چند مامور و سرباز نیروی انتظامی در کمین مهاجمان کشته شدند

ترور یک مقام فرمانداری ایرانشهر

طی روزهای گذشته چند مامور و سرباز نیروی انتظامی در کمین مهاجمان کشته شدند

در پی کشته‌شدن چند سرباز و درجه‌دار نیروی انتظامی در سراوانِ سیستان و بلوچستان، صبح شنبه یک مقام فرمانداری ایرانشهر هدف گلوله قرار گرفت.
در ادامه درگیری‌های مسلحانه روزهای گذشته در استان سیستان و بلوچستان، صبح شنبه رییس امور اجتماعی فرمانداری ایرانشهر ترور شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام باشنده مسوول امور اجتماعی فرمانداری ایرانشهر پیش از عزیمت به محل کار، در مقابل منزل مسکونی خود توسط دو فرد مسلح ناشناس هدف گلوله قرار گرفت.
بر مبنای این گزارش، مهاجمان لباس ماموران شهرداری را بر تن داشته و بهرام باشنده را با اسلحه کلت کمری مورد هدف قرار دادند. مجروح به بیمارستان خاتم الانبیاء ایرانشهر انتقال یافت و پس از عمل جراحی از مرگ رهایی یافت.
فرماندار ویژه ایرانشهر در همین رابطه گفت: «هیچ توضیحی ندارم و ابعاد این حادثه در دست بررسی است».
خبر دیگری حاکی‌ست که طی روزهای گذشته پلیس سراوان در چند تله گرفتار شد و تعدادی از پرسنل آن کشته و مجروح شدند. روز چهارشنبه یک درجه‌دار پلیس به همراه دو سرباز که پس از یک تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ عازم ماموریت شده بودند، در طول مسیر در کمین «اشراری» افتادند که در انتظار آنها بوده‌اند. گفته شده مهاجمان با حمله به خودروی پلیس از لحظه کشته شدن سرنشینان آن فیلم‌برداری کرده و سلاح‌‌های این ماموران را نیز با خود برده‌اند.
کمتر از ۱۲ ساعت بعد و در صبح پنج‌شنبه، حمله مجدد به همان پاسگاهی انجام شد که سه پرسنل آن کشته شده بودند. براساس گزارش‌ها انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در داخل پاسگاه علت اصلی مرگ یک درجه‌دار و مجروح شدن چند سرباز دیگر بوده است.
ماموران پلیس این خودرو را در منطقه‌ای از شهر سراوان یافته و آن را به داخل پاسگاه انتقال داده بودند؛ اما ساعت هفت صبح بمب  کار گذاشته شده در این خودرو منفجر شد.
اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در حاشیه رژه نیروهای انتظامی استان قم در واکنش به ترورهای اخیر گفت: «در حال پی‌گیری و نابودی تروریست‌ها هستیم و با وجود اینکه تعدادی از آن‌ها به کشور پاکستان فرار کرده‌اند باید دستگاه دیپلماسی به کشور پاکستان تذکرات لازم را برای همکاری بیشتر بدهند».

No comments:

Post a Comment