Monday, June 29, 2009

همایش بزرگ درامریکا

راهپیمائی ایرانیان آلمان و شماری از کشورهای اروپائی، روز گذشته در شهر "کلن" واقع در مرکز آلمان با شکوه بسیار برگزار شد. شمار شرکت کنندگان دراین راهپیمائی را چندین هزار تخمین زده اند. راهپیمائی از یک مسیر طولانی خود را به مرکز این شهر پرجمعیت آلمان رساندند و در آنجا، علاوه بر سخنان کوتاهی که یکی از جوانان ایرانی به سخنگوئی از جانب ترتیب دهندگان این راهپیمائی ایراد شد، یک نماینده سرشناس پارلمان آلمان بنام "لاله اکگون" و همچنین نماینده حزب سبزهای آلمان نیز که دراین مرکز به تجمع ایرانیان پیوسته بودند طی سخنانی سرکوب مردم ایران در روزهای پس از انتخابات در ایران را محکوم کردند. آنها نیز از دولت آلمان خواستند تا دولت احمدی نژاد را به رسمیت نشناخته و تحریم سیاسی کند. درود پرشور آنها خطاب به ملت ایران و درک و عظم راسخ آنها برای دفاع از رای و آزادی خود، با تشویق جمع گسترده حاضر در تجمع روبرو شد. شمار زیادی از شهروندان آلمانی نیز در مسیر این راهپیمائی و بعنوان همراهی و همگامی با آنها، پارچه های سبز بدست گرفته و آن را از پنجره خانه های تکان می دادند و یا در پیاده روها ایستاده و راهپیمایان را با کف زدن تشویق می کردند. گفته می شود از جانب این جمع، قرار است نامه ای تسلیم دولت آلمان شود که در آن تحریم سیاسی دولت ایران خواسته شده است. همچنین گفته می شود، نامه دیگری در دست تهیه است که بموجب آن از اتحادیه اروپا خواسته خواهد شد، گزارش دقیق و مستندی از آراء ایرانیان خارج از کشور ارائه شود، تا تقلب در آراء ایرانیان خارج از کشور نیز بعنوان نمونه ای از تقلب گسترده در انتخابات ایران بررسی شود.

همچنین از امریکا اطلاع رسیده است که امروز(یکشنبه) قرار است در کالیفرنیای جنوبی بزرگترین همایش اعتراضی ایرانیان برگزار شود. این همایش نیز که بصورت خودجوش سازمان یافته قرار است در مقابل ساختمان "فدرال" امریکا در لس آنجلس برپا شود و به همین منظور و با توجه به گسترده بودن منطقه، سرویس های ویژه اتوبوس برای انتقال ایرانیان به این محل در نظر گرفته شده است. هنرمندان ایرانی مقیم امریکا قرار است در صف نخست این راهپیمائی و تجمع حرکت کنند.

هم درتظاهرات ایرانیان کشورهای اروپا که روز گذشته در شهر کلن برپا شده و هم در همایشی که قرار است امروز در لس آنجلس برپا شود، شعارها و خواسته های ایرانیان همان است شعارها و خواسته هائی بوده و قرار است باشد که مردم در ایران طرح کرده اند و هر کس با هر گرایش و وابستگی سیاسی از این شعارها فراتر نرفته و نخواهد رفت.

No comments:

Post a Comment