Saturday, December 11, 2010

عفو بین الملل: پرونده سازی جدید بر علیه سکینه محمدی را به شدت محکوم خواهیم کرد

عفو بین الملل: پرونده سازی جدید بر علیه سکینه محمدی را به شدت محکوم خواهیم کرد


کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: سازمان عفو بينالملل با صدور بيانيهای اعترافگيری مجدد از سکينه محمدی آشتيانی، زن محکوم به سنگسار در تلويزيون دولتی جمهوری اسلامی را محکوم کرد. معاون برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل در ابن باره گفت: «این نشان می دهد که مقامات جمهوری اسلامی قصد دارند از رسانه های ایران به عنوان ابزاری برای اینکه وی را به عنوان یک جنایتکار خطرناک لایق اعدام جلوه دهند.»

فیلیپ لوتر معاون برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل گفت: «اگر گزارش ها در مورد برنامه پخش شده در تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی صحت داشته باشد، این اعترافات تلویزیونی دیگری توسط سکینه محمدی خواهد بود که تاثیر مضاعفی بر پرونده وی خواهد داشت که نباید نادیده گرفته شود»



وی ادامه داد: «اگر مقامات جمهوری اسلامی به دنبال استفاده از این اعترافات برای ساختن پرونده جدیدی بر علیه وی که برای جرم خود پیش از این محاکمه و محکوم شده است باشند، ما آن را به شدیدترین لحنی محکوم خواهیم کرد»



فیلیپ لوتر همچنین اضافه کرد: «این نشان می دهد که مقامات جمهوری اسلامی قصد دارند از رسانه های ایران به عنوان ابزاری برای اینکه وی را به عنوان یک جنایتکار خطرناک لایق اعدام جلوه دهند. سکینه محمدی آشتیانی نباید به هیچ وسیله ای اعدام شود، و اگر ادامه نگهاری وی در زندان تنها به خاطر رابطه جنسی مورد رضایت دو طرف می باشد، مقامات جمهوری اسلامی می بایستی وی را آزاد کنند.



دادستان انقلاب تبريز روز جمعه، خبر آزادی خانم محمدی را که پيشتر به سنگسار محکوم شده بود تکذيب و تصريح کرد که وی در بازداشت به سر میبرد. شبکهی دولتیِ انگليسی زبان پرس تی وی، جمعه شب خانم محمدی را در منزلش نشان داد که چگونگی قتل شوهرش را تشريح میکرد.

No comments:

Post a Comment