Friday, July 1, 2011

روبترز : ایران عدم سوخت‌رسانی به هواپیماهایش را تلافی می‌کند

روبترز : ایران عدم سوخت‌رسانی به هواپیماهایش را تلافی می‌کند




دادنا: ایران روش مقابله به مثل و ویژه خود را برای مقابله با اقدام غیرقانونی برخی کشورها در تحویل ندادن سوخت به هواپیماهای ایرانی را در پیش خواهد گرفت.



به گزارش دادنا، خبرگزاری رویترز در گزارشی به اقدام برخی کشورهای اروپایی مبنی بر عدم اجازه برای سوخت گیری به هواپیماهای ایرانی بعد از اعمال تحریم های سازمان ملل متحد پرداخته و ذکر کرده که ایران توانایی مقابله به مثل و به زانو درآوردن اقدامات تنبیهی کشورهای اروپایی را دارد و نشان داده است که حاضر نیست در مقابل زور موضع انفعال به خود بگیرد.



ایران پس از تحریم های تنبیهی سازمان ملل و تحریم های یکجانبه آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای دنیا اعلام کرد که اقدامات هسته ای اش صلح طلبانه بوده و تحریم ها تاثیری بر روی روند برنامه صلح آمیز هسته اش نخواهد داشت. تحریم ها به یک سو اما از سویی دیگر حق با ایران است که تحویل ندادن سوخت به هواپیماهای مسافربری اش را اقدامی بی ربط و غیرقانونی بخواند.



بر فرض که برنامه هسته ای ایران شک برخی از کشورهای غربی را برانگیخته باشد اما دادن بنزین یا ندادن آن چه تاثیری در ماجرای هسته ای ایران خواهد داشت؟ این سئوالی است که جواب مشخصی دارد: هیچ تاثیری. اما این جواب صریح ظاهراً گوش شنوایی در غرب و اروپا ندارد و ایران هم حق خود می داند در مقابل اقدامات غیر قانونی، روش مشابه ای را در پیش بگیرد.

No comments:

Post a Comment