Friday, July 1, 2011

نتیجه هرچه باشد، علیه ایران است

نتیجه هرچه باشد، علیه ایران است


طالبان با 3 میلیون سلاح

درحال مذاکره با امریکائی ها





در روزهای اخیر اخبار نگران کننده ای در باره توزیع وسیع سلاح در افغانستان منتشر شده که در آنها اشاره به آینده ایران می شود. از جمله "فاکس نیوز" روز گذشته اعلام کرد که امریکا می خواهد از افغانستان بیرون برود اما 3 میلیون سلاح در اختیار طلبان است.



با خروج امریکا از افغانستان که پس از مذاکره و تفاهم با طالبان صورت خواهد گرفت – مذاکراتی که کرزای نیز گفته هم اکنون جریان دارد- جنگی که اکنون در افغانستان جریان دارد، به جنگی منطقه ای تبدیل خواهد شد؟



غرق بودن سپاه در کارهای اقتصادی و سیاسی و سقوط گسترده اعتبار آن در میان مردمی که اکنون سپاه را دشمن خود و نه مدافع کشور میدانند، فرصت های مناسبی برای طالبان فراهم خواهد کرد. آنچه در افغانستان درحال تکامل و آغاز است، از سالها پیش تدارک دیده شده بود.



بی شک آن بذل و بخشش نظامی که اکنون سپاه دست به آن زده و برای طالبان انواع سلاح را ارسال می کند، تلاش برای ارتباطی است که پس از شرکت طالبان در حکومت و یا جدا شدن بخشی از افغانستان و برقرار حاکمیت حاکمیت طالبان در آن، امیدوارند به کار بیآید. یعنی مشت بر آب. فعلا نتیجه این تلاش، بیانیه تازه ایست که امریکائی ها منتشر کرده و سپاه پاسداران را بدلیل ارسال اسلحه برای طالبان محکوم کرده است.



وجود 3 میلیون سلاح در افغانستان که بخش عمده آن در اختیار طالبان است، تلاش سپاه برای ارسال اسلحه برای طالبان و پاشیدن دانه های مین و فشنگ به امید دوستی و ارتباط های آینده را بی اهمیت تر از آن جلوه می دهد که ضرورتی به بیان آن باشد. بنابراین، آنچه که حاصل می شود، تشدید بازهم بیشتر تبلیغات علیه ایران و آماده کردن افکار عمومی منطقه برای ضربه نظامی به ایران است!





No comments:

Post a Comment