Sunday, January 9, 2011

پرده برداری از "دوست و همکار سردار مشفق"

5 ماه پس از انتشار فایل صوتی منتصب به فردی موسوم به "سردار مشفق" (از فرماندهان ارشد قرارگاه فوق امنیتی ثارالله سپاه پاسداران) یک مقام امنیتی بلندپایه دیگر جمهوری اسلامی نیز از شنود جلسات رهبران معترضان ایران خبر داد.




"سید عباس شکری" که هفته نامه 9 دی (متعلق به حمید رسایی، نماینده حامی احمدی نژاد در مجلس هشتم) او را "معاون سابق و مشاور فعلی" وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و از "دوستان و همکاران سردار مشفق" معرفی کرده، در گفت و گویی که با دومین شماره این هفته نامه انجام داده، به بیان اتهاماتی علیه افرادی که آنها را "سران و حامیان فتنه" توصیف کرده، پرداخته است.



مقامات دولتی، امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی از میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو کاندیدای معترض به نتیجه انتخابات گذشته ریاست جمهوری ایران به عنوان "سران فتنه 88" یا "فتنه سبز" نام می برند؛ هرچند به کرات از سید محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق و حتی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به عنوان "همراهان فتنه" نام برده اند.



هفته نامه 9 دی که وظیفه خود را "مانعی در برابر فتنه گران قدیم و فتنه های جدید" عنوان کرده، در معرفی سید عباس شکری (که به نظر می آید نام مستعار باشد) نوشته است: "میهمان این هفته را به دلیل شرایط شغلی اش نمی توانیم معرفی کنیم، همین اندازه بدانید که سید عباس شکری خودش را یک بسیجی معرفی می کند."



طبق قانون تاسیس وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، اساسنامه این وزارتخانه و برخی دیگر از قوانین داخلی جمهوری اسلامی، افشای نام و مشخصات مربوط به پرسنل و کادرهای این وزارتخانه ممنوع و جرم محسوب می شود.



این هفته نامه در ادامه خبر از آن داده که فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس هشتم (حامیان احمدی نژاد) هم در 9 دی امسال از "خدمات" شکری تشکر کرده است.







"مراقب باشید روی مین نروید"



هفته نامه حامیان محمود احمدی نژاد در ادامه شکری را از "همکاران و دوستان سردار مشفق" در دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق، معرفی کرده و به نقل از "دوستان مشترکشان" نوشته است: "اینا بچه های جنگن، بچه ستاد جنگم نبودن، بچه نوک پیکان جنگ بودن، کارشون هم تو جنگ تخریبچی بود، تو تخریب هم تخصص اصلیشون انفجارات بود."



9 دی سپس گفت و گوی خود با شکری را "گفتگو با یک تخریبچی" خوانده و افزوده است: "گفتگو با یکی از همانهایی که هم مین های دشمن را خنثی کرده و هم برای آنها مین کاشته. شکری اما بعد از جنگ هم همان رسته تخریب را ادامه داد ولی در میدان جنگ نرم. تخریب چی جنگ نرم ما هم در این سالها و به ویژه در فتنه 88 مین های جنگ نرم را خنثی کرده و هم در این میدان برای فتنه گران مین کار گذاشته."



این نشریه در پایان مقدمه مصاحبه با معاون سابق و مشاور کنونی وزارت اطلاعات، "جنس" مصاحبه با او را از جنس "مین گذاری و خنثی کردن مین" عنوان کرده و به خوانندگانش هشدار داده: "مواظب باشید پایتان روی مین نرود."



در همین حال خبرگزاری فارس (نزدیک به دستگاه های امنیتی و نظامی) نیز، سید عباس شکری را "معاون وزیر اطلاعات در جریان فتنه 88" نامیده که به "واسطه موقعيتش از زير و بم فتنه، جلسات محرمانه سران و مديريت آن و اطلاعات محرمانه بسياري آگاه است."



این خبرگزاری در خصوص مصاحبه هفته نامه 9 دی با معاون سابق وزارت اطلاعات توضیح داده است: "او در مصاحبه‌اي كه با اين شماره هفته نامه ۹ دي انجام داده، بخشي از اين اطلاعات خبرساز را افشا و ضمن ريشه يابي جريان فتنه پس از انقلاب و نحوه و چرايي تقسيم كار سران فتنه ۸۸، هدف آقاي هاشمي رفسنجاني از نامه جنجالي‌اش به رهبر معظم انقلاب در خرداد ماه ۸۸ را هم به نقل از برادر زاده او بيان كرده است."







"ریشه تاریخی فتنه"



معاون سابق وزیر اطلاعات و مشاور کنونی این وزارتخانه، در گفت و گو با هفته نامه 9 دی، در خصوص آنچه "ریشه تاریخی جریان فتنه" نامیده، می گوید: "بعد از رياست جمهوري بني‌صدر ملعون جرياني به نام خط سه در داخل شكل گرفت و با جسارت تمام آقاي منتظري را در مقابل حضرت امام علم كرد. در آن مقطع حساس وزارت اطلاعات با شناخت دقيق و عميق ماهيت اين جريان فتنه وارد عمل شد و به شاخه نظامي و عملياتي آن را ضربه زد كه مهدي هاشمي معدوم در راس آن بود. ولي بعدها به ويژه پس از ارتحال حضرت امام، متاسفانه شاخه سياسي اين جريان كه به شدت از امام كينه به دل داشت و با رهبري آيت ‌الله خامنه‌اي هم مخالف بود با جسارت تمام به دليل خوش خيالي برخي از مسئولان عالي رتبه به تدريج وارد دستگاه اجرايي كشور شد و در لايه‌هاي حساس و استراتژيك سياسي و اقتصادي كشور نفوذ كرد."



شکری در بیان علل برخورد نکردن با "َشاخه سیاسی" این جریان در سال های گذشته" می گوید: "نفوذ بخش موثر اين جريان در بخش‌هايي از حاكميت از يك سو و همچنين نفوذ اين جريان در راس برخي از مراكز حساس اجازه برخورد با شاخه سياسي اين جريان را نداد و متاسفانه حمايت‌هاي برخي از شخصيت‌ها كه اتفاقا در فتنه ۸۸ نيز نقش محوري و در حقيقت رهبري فتنه را داشته‌اند موجب در امان ماندن آنان شد."



مشاور وزیر اطلاعات در ادامه از افرادی که او هم آنها را "خواص بی بصیرت" نام برده، انتقاد می کند و می افزاید: "خواص بي‌بصيرت بودند كه متاسفانه سياست نفوذ و رخنه سرويس‌هاي اطلاعاتي در طول سال‌هاي گذشته در بين نزديكان و بستگان درجه يك برخي از شخصيت‌ها و رجال سياسي مذهبي كشور، عامل اصلي بازدارندگي ايشان در مقابله با جريان فتنه بود."



رسانه ها و مقامات نزدیک به آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی از تعداد زیادی از مقامات و روحانیون بلندپایه سابق و کنونی حکومت به عنوان "خواص بی بصیرت" نام می برند. عنوانی که آیت الله خامنه ای پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری از آن در توصیف مقامات و شخصیت های شاخصی که حاضر به تایید نتیجه انتخابات به نفع احمدی نژاد یا محکوم کردن علنی اعتراضات پس از آن نشدند، استفاده کرد.



معاون سابق وزیر اطلاعات در توضیح بیشتری از این افراد به هفته نامه 9 دی می گوید: "كينه جوييها و حسادت‌هاي سياسي باعث شد تا اين شخصيت‌ها تحت تاثير القائات اطرافيانشان قرار بگيرند و متاسفانه حتي در مواردي شاهد همراهي و حتي رهبري اين شخصيت‌هاي با نفوذ توسط همين اعضاي خانواده بوديم. شايد بسياري از آنها ندانسته در اين حلقه قرار گرفته‌اند ولي الان در حال بازي در زمين آنها هستند."



سخنانی که به نظر می آید در اشاره به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام و حمایت برخی فرزندان او از میرحسین موسوی و جنبش اعتراضی ایران موسوم به جنبش سبز بیان شده باشد.



شکری سپس دوران موسوم به "سازندگی و اصلاحات" را "بستر نفوذ و رخنه دشمن در برخی خواص" عنوان کرده و افزوده است: "متاسفانه بيشترين بهره را نيز در جنگ هوشمند از اين گروه برد. هدف مشترك اين جريان داخلي و خارجي هم اين بودكه بگويند احمدي‌نژاد نه."







حلقه



معاون سابق وزارت اطلاعات همچنین به صراحت از شنود جلسات رهبران معترضان به عنوان "کد اطلاعاتی" یاد می کند و می گوید: "به يكي از جلسات محفلي موسوي با عناصرش در تيرماه امسال توجه كنيد كه چطور جريان فتنه در درون خودشان تقسيم كار كرده اند."



او سپس به نقل از میرحسین موسوی خطاب به افرادی که آنها را "حلقه" معرفی کرده، می گوید: "فرض كنيد آقاي كروبي، آقاي خاتمي، آقاي هاشمي و ديگران عين هم فكر كنند، عين هم عمل كنند و عين هم بيايند در صحنه اين چيز خوبي نيست. اين به نفع ماست كه آقاي هاشمي در همين موقعيت خودش باشد البته دوست دارم هاشمي بيايد كارهاي ديگري هم بكند اما اگر نكرد همين هم خوب است. ببینيد ما به نماز آقاي هاشمي هم نياز داريم."



شکری در ادامه خود را "یک عنصر امنیتی" معرفی کرده و در بیان برداشتش از نامه مشهور هاشمی رفسنجانی به رهبر جمهوری اسلامی که سه روز پیش از انتخابات نوشته شده بود، گفته است: "نامه جسارت آميز هاشمي به مقام معظم رهبري نيز درست به مانند موسوي به تصور وجود موقعيت انقلابي به نگارش درآمد و با اتكاي به اين موقعيت انقلابي بود كه مقام معظم رهبري را تهديد به اقدامات براندازي در جريان انتخابات و پس از آن كرد."



او برادرزاده رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را یکی از افرادی دانسته که در انتشار این نامه نقش داشته است: "نامه قبل از رسيدن به حضرت آقا در سايت ها منتشر شد. علي هاشمي در ستاد قيطريه و در جمع شش نفر از اعضاي اصلي ستاد موسوي با هيجان وصف ناپذيري مطرح مي كند: اين نامه حاج آقا خيلي تند است و ما داريم آن را چاپ مي كنيم، شما هم بگويد چاپ كنند. بايد دست به دست هم بدهيم تا موج ايجاد كند. حاج آقا گفته يا اينجا كار خراب مي شود يا فضا برميگردد."



هاشمی رفسنجانی در آن نامه که در واکنش به اتهامات وارد شده علیه خود و خانواده اش توسط محمود احمدی نژاد در جریان مناظره تلویزیونی با میرحسین موسوی، نوشته بود خطاب به آیت الله خامنه ای گفته بود: "بي شك بخشي از مردم، احزاب و جريانها، اين وضع را بيش از اين بر نمي‌تابند و آتش فشانهايي كه از درون سينه هاي سوزان تغذيه مي شوند، در جامعه شكل خواهد گرفت كه نمونه هاي آن را در اجتماعات انتخاباتي در ميدانها، خيابان ها و دانشگاه ها، مشاهده مي كنيم ... از جنابعالي انتظار است براي حل اين مشكل و براي رفع فتنه هاي خطرناك و خاموش كردن آتشي كه هم اكنون دودش در فضا قابل مشاهده است، هر گونه كه صلاح مي دانيد، اقدام موثري بنماييد و مانع شعله ور تر شدن اين آتش در جريان انتخابات و پس از آن شويد."



شکری، این نامه را خبر دادن هاشمی رفسنجانی از "اغتشاشات پس از انتخابات" نامیده و افزوده: "معلوم مي‌شود كه پشتوانه آقاي هاشمي نيز براي ارسال نامه تند و بدون سلام و حتي تهديد آميز به مقام معظم رهبري، تصور او مبني بر وجود «موقعيت انقلابي » در جامعه است. اين ادعاي آقاي هاشمي مبني بر وجود آتش فشانهايي كه نمونه آنها را در اجتماعات انتخاباتي در خيابانها مشاهده مي كنيم مويد اين امر است."



به گفته معاون سابق وزير اطلاعات "حتي تهديد ناشيانه مقام معظم رهبري به شعله ورتر شدن آتش در جريان انتخابات و پس از ان هم به دليل اميدواري آقاي هاشمي به استمرار موقعيت انقلابي است كه آن را به شكل آتشي كه دودش در فضا قابل مشاهده است، بيان مي‌كند."



شكري در پایان گفت و گوی خود با هفته نامه 9 دی، نتیجه گیری می کند: "از مصاحبه موسوي در قبل از ۲۲ خرداد كاملا برمي‌آيد كه آنها به دليل تصور وجود موقعيت انقلابي در جامعه، تصميم قطعي خود را براي اجراي عمليات نهايي براندازي چه در صورت پيروزي، به صورت اجراي جشن‌هاي ساختار شكنانه و چه در صورت شكست، به صورت اغتشاشات براندازانه، اتخاذكرده بودند و صريحا نيز آن را بيان مي‌كردند."







"مباشران تقلب"



سردار مشفق که هفته نامه 9 دی، شکری را دوست و همکار او معرفی کرده، یکی از فرماندهان ارشد قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران است که به گفته رهبران معترضان، از نهادهای اصلی ترتیب دهنده "کودتای انتخاباتی حکومت" در 22 خرداد 1388 و پس از آن است.



در فایل صوتی سردار مشفق که اواسط مردادماه سال جاری به شکل گسترده در وبلاگ ها، وبسایت ها و شبکه های مجازی منتشر شد، این فرمانده امنیتی سپاه از شنود وسیع جلسات رسمی و قانونی اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری خبر می دهد و بسیاری از مقامات و چهره های اصلاح طلب و منتقد احمدی نژاد مانند هاشمی رفسنجانی، حسن خمینی، میرحسین موسوی، مهدی کروبی، محمد خاتمی و ... را به طراحی کودتا برای براندازی نظام متهم می کند.



در آن هنگام، سایت جرس (از وبسایت های نزدیک به جنبش سبز) نوشت که "نام اصلی مشفق، سردار عبدالله ضیغمی است. سمت فعلی وی جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. ضیغمی در زمان جنگ ایران و عراق در واحد آموزش سپاه خدمت می کرد."



به نوشته این سایت "سخنرانی این مقام ارشد سپاه در مشهد، تصویر ذهنی برنامه ریزان کودتا درمورد منتقدان سیاسی وضع موجود و معترضان به انتخابات ریاست جمهوری دهم، خطرات ناشی از شکست احمدی نژاد و ضرورت کمک به پیروزی وی را ترسیم و با حمله به مخالفان، ابعاد فعالیت عملیاتی - اطلاعاتی دو ساله ای را تشریح می کند. در این سخنرانی، اصلاح طلبان و منتقدان، به "بی دینی"، "جاسوسی"، "فساداخلاق"، "قدرت طلبی" و "براندازی" متهم شده بودند."



به دنبال انتشار فایل سخنرانی سردار مشفق، محسن امین زاده، مصطفی تاج زاده، عبداله رمضان زاده، فیض الله عرب سرخی، محسن صفایی فراهانی، محسن میردامادی و بهـزاد نبـوی، هفت عضو ارشد احزاب جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، شکایتی را تحت عنوان "شکایت از گروه نظامی– اطلاعاتی و آمران ومباشران تقلب در انتخابات" به رئیس قوه قضاییه و سازمان قضایی نیروهای مسلح تسلیم کردند.



این هفت فعال سیاسی اصلاح طلب، پس از برگزاری انتخابات جنجالی ریاست جمهوری در ایران توسط ماموران قرارگاه ثارالله سپاه دستگیر و در دادگاه به زندان های طویل المدت محکوم شده اند.

No comments:

Post a Comment