Sunday, May 19, 2013

ابهام در پست سازمانی دو فرد اعدام شده وزارت اطلاعات با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد دو فردی که اعلام شده اعدام شده‌اند٬ با ارائه «اطلاعاتی مهم» به سازمان‌های «سیا» و «موساد» مرتکب «خیانت» به کشور شده و مستحق مرگ بودند. به گزارش دیگربان، کوروش احمدی و محمد حیدری دو نفری هستند که بنابر اعلام دادستانی تهران سحرگاه یک‌شنبه (۲۹ اردیبهشت) حکم اعدام آنها به اتهام «جاسوسی» به اجرا گذاشته شد. وزارت اطلاعات ساعتی پس از انتشار خبر اعدام این دو نفر٬ با انتشار اطلاعیه‌ای به طور تلویحی آن‌ها را عضو سازمان یا ارگانی معرفی کرده که اطلاعات مهمی در اختیار داشته است. در این اطلاعیه آمده که احمدی و حیدری «از دسترسی‌های مستقیم و غیرمستقیم خود به پاره‌ای اطلاعات مهم و طبقه‌بندی شده کشور سوءاستفاده» کرده بودند. در این اطلاعیه هیچ اشاره‌ای به مقام سازمانی این افراد و اطلاعاتی که آن‌ها در اختیار سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل گذاشته‌اند٬ نشده است. این در حالی است که «باشگاه خبرنگاران جوان» گزارش کرده که کوروش احمدی٬ اطلاعات نظامی در اختیار سازمان «سیا» گذاشته است. کوروش احمدی (که به گفته خودش بیش از ۱۵ سال مشغول جاسوسی بوده) و محمد حیدری در فیلم کوتاهی که از آن‌ها پخش شده با ادبیات و ظاهر خاص نیروهای حزب‌الله و ارزشی در برابر دوربین قرار گرفته و به «جاسوسی اعتراف» کردند. اعدام این دو فردی که به نظر می‌رسد عضو ارگان‌های نظامی یا امنیتی بوده باشند در سال‌های اخیر در جمهوری اسلامی بی‌سابقه بوده است. به نظر می‌رسد دامنه و گستردگی خروج اطلاعات طبقه‌بندی شده از سوی این دو نفر به اندازه‌ای مهم و تاثیرگذار بوده که منجر به صدور حکم اعدام آنها به جرم «خیانت» به کشور شده است. افشای جزئیاتی از برنامه اتمی جمهوری اسلامی٬ ترور دانشمندان هسته‌ای و انفجار آبان سال ۱۳۹۰ پادگان سپاه در ملارد سه پرونده‌ای است که جمهوری اسلامی در آن‌ها متحمل هزینه‌های سنگینی شده است.

ابهام در پست سازمانی دو فرد اعدام شده

وزارت اطلاعات با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد دو فردی که اعلام شده اعدام شده‌اند٬ با ارائه «اطلاعاتی مهم» به سازمان‌های «سیا» و «موساد» مرتکب «خیانت» به کشور شده و مستحق مرگ بودند.
به گزارش دیگربان، کوروش احمدی و محمد حیدری دو نفری هستند که بنابر اعلام دادستانی تهران سحرگاه یک‌شنبه (۲۹ اردیبهشت) حکم اعدام آنها به اتهام «جاسوسی» به اجرا گذاشته شد.
وزارت اطلاعات ساعتی پس از انتشار خبر اعدام این دو نفر٬ با انتشار اطلاعیه‌ای به طور تلویحی آن‌ها را عضو سازمان یا ارگانی معرفی کرده که اطلاعات مهمی در اختیار داشته است.
در این اطلاعیه آمده که احمدی و حیدری «از دسترسی‌های مستقیم و غیرمستقیم خود به پاره‌ای اطلاعات مهم و طبقه‌بندی شده کشور سوءاستفاده» کرده بودند.
در این اطلاعیه هیچ اشاره‌ای به مقام سازمانی این افراد و اطلاعاتی که آن‌ها در اختیار سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل گذاشته‌اند٬ نشده است.
این در حالی است که «باشگاه خبرنگاران جوان» گزارش کرده که کوروش احمدی٬ اطلاعات نظامی در اختیار سازمان «سیا» گذاشته است.
کوروش احمدی (که به گفته خودش بیش از ۱۵ سال مشغول جاسوسی بوده) و محمد حیدری در فیلم کوتاهی که از آن‌ها پخش شده با ادبیات و ظاهر خاص نیروهای حزب‌الله و ارزشی در برابر دوربین قرار گرفته و به «جاسوسی اعتراف» کردند.
اعدام این دو فردی که به نظر می‌رسد عضو ارگان‌های نظامی یا امنیتی بوده باشند در سال‌های اخیر در جمهوری اسلامی بی‌سابقه بوده است.
به نظر می‌رسد دامنه و گستردگی خروج اطلاعات طبقه‌بندی شده از سوی این دو نفر به اندازه‌ای مهم و تاثیرگذار بوده که منجر به صدور حکم اعدام آنها به جرم «خیانت» به کشور شده است.
افشای جزئیاتی از برنامه اتمی جمهوری اسلامی٬ ترور دانشمندان هسته‌ای و انفجار آبان سال ۱۳۹۰ پادگان سپاه در ملارد سه پرونده‌ای است که جمهوری اسلامی در آن‌ها متحمل هزینه‌های سنگینی شده است.

No comments:

Post a Comment