Sunday, June 12, 2011

بازداشت معترضین اهوازی و شرکت کنندگان در تجمع سکوت ٢٢ خرداد / تداوم جو امنیتی در تهران

بازداشت معترضین اهوازی و شرکت کنندگان در تجمع سکوت ٢٢ خرداد / تداوم جو امنیتی در تهران




جــرس: همزمان با تهران و چند شهر دیگر، در اهواز نیز، مراسم بیست و دوم خرداد، با برقراری جو امنیتی - پادگانی، و همچنین بازداشت گروهی از جوانان و بانوان که قصد شرکت در مراسم سکوت را داشتند، مواجه شد.



همزمان منابع خبری از تداوم جو پلیسی و مشابه حکومت نظامی در مناطقی از تهران در شامگاه بیست و دوم خرداد خبر می دهند.



به گزارش منابع خبری جرس، با توجه به فراخوان برخی فعالان جنبش سبز برای برگزاری مراسم سکوت در سالگشت انتخابات ریاست جمهوری، از ساعاتی پیش از شروع تجمع، نیروهای انتظامی، لباس شخصی ها، و همچنین خودروهای ضد شورش، در فلکه سوم کیانپارس اهواز مستقر شده و مردمی را که بدون شعار و در سکوت، تنها ایستاده بودند، مورد حمله و ضرب و شتم و بازداشت قرار داده و گروهی را بازداشت و با خودروهای امنیتی، از محل خارج کردند.



بر اساس این گزارش، هنوز از آمار دقیق دستگیر شدگان و محل بازداشت آنها، خبری منتشر نشده است. دستگیرشدگان توسط ماشین های شخصی به نقاط نا معلوم برده شدند .



همزمان طبق آخرین گزارش ها از تهران، در جریان برگزاری راهپیمایی سکوت، که در مناطقی از خیابان ولی عصر تهران برگزار شد، بعد از برقراری جو پلیسی- نظامی در آن ناحیه و نقاط اطراف آن، دهها تن از جوانان و بانوان، توسط یگان ویژه پاسداران و لباس شخصی ها، دستگیر و به محل های نامعلوم منتقل شدند.



آخرین گزارش ها از شاهدان عینی و منابع خبری حاکی از آن بود که در شامگاه بیست و دوم خرداد، فضای پلیسی - امنیتی همچنان در مناطقی از تهران - از جمله ولی عصر، امیرآباد (حوالی کوی دانشگاه)، چهارراه ولی عصر و میدان انقلاب همچنان برقرار بوده و هرگونه تحرک و ترددی، مورد بازرسی و کنترل ماموران قرار دارد.

No comments:

Post a Comment